Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
mariov8
Skutečný důvod je problém manuální převodovku spojit s moderními asistenty požadovanými legislativou. SW asistentu nedokáže přinutit řidiče ve správný okamih pustit plyn nebo dokonce vyšlápnout spojku, s automatem po drátech je to sranda. Nic jiného zatím nehledejte.
Ano, taky důvod. Ale ne ten skutečný. Skutečný důvod je ten, že lidé se v daleko větší míře pohybují s auty po městě, kde provoz zhoustl a vyžaduje časté přeřazování. Tady má A/T jasnou výhodu a proto se lidé přesunují z M/T do A/T. Nemalý vliv má na to také finanční dostupnost vozů vybavených A/T.
To nie je len kvoli mestam. Jednoducho ludia preferuju automat a zvycajne je dealbraker cena. Preto manual mizne hlavne z drahych aut a naopak u malych lacnych mestskych presuvadiel resp ako druhe auto do rodiny je pritomny manual lebo cena.
Ked som polovicke konfiguroval nieco z B-segmentu, tak automat zdvihol cenu auta o +/-20-30% (podla toho kde). Otvor bazar a zistis, ze situacia je rovnaka - male auta do mesta , kde sa automat pyta je ponuka tak menej ako 20:80. Dovod je prave ta pociatocna obstaravacia cena.
Za posledne dva roky ten cenovy rozdiel bude mensi skrz vseobecne zdrazenie aut.
Ked som polovicke konfiguroval nieco z B-segmentu, tak automat zdvihol cenu auta o +/-20-30% (podla toho kde). Otvor bazar a zistis, ze situacia je rovnaka - male auta do mesta , kde sa automat pyta je ponuka tak menej ako 20:80. Dovod je prave ta pociatocna obstaravacia cena.
Za posledne dva roky ten cenovy rozdiel bude mensi skrz vseobecne zdrazenie aut.
Kolik ma asi automatu Dacia v nabídce ?
skus svoju uvahu viac rozvinut, lebo netusim co tym chces povedat. Ze ludia budu priplacat v dacii 1300-1600€ za automat, ked spravidla ludia nie su ochotni priplacat vo vseobecnosti ani za farbu?
Že😒br />
- není potřeba mít automat ke zvládnutí emisí
- je možné existovat i bez automatu
- že manuál není překážkou ani pro městský provoz
- je možné existovat i bez automatu
- že manuál není překážkou ani pro městský provoz
Hej aj som si myslel, ze asi nereagujes na mna. Ja som o emisiach nehovoril totizto nic. Hovoril som, ze ludia automat preferuju sami a prekazkou je vo velkej miere cena.
Jasne, ze sa da existovat aj bez automatu a aj v meste. Ale preco to ti ludia robia je znovu prvy dovod.
Jasne, ze sa da existovat aj bez automatu a aj v meste. Ale preco to ti ludia robia je znovu prvy dovod.
NO, A O TO TU VLASTNĚ JDE.... 😒
Podívej se jednou na semafory a zjistíš, že nejvíc zdržují ti, co čumí po všech vejrech, kecají s lidmi v autě, nebo čumí do mobilu a je úplně jedno, co má za převodovku. Vždycky mě jímá podezření, že "podle sebe soudím tebe" a ten kdo se s manuálem neumí rozjet, svou neschopnost přenáší i na ostatní.
https😐/www.autoforum.cz/…-oblibenych-aut/
Nejlepší převodovka ze všech (ZF) má v testu vyšší spotřebu. Ano, je to rok 2017, ale převodovka je stále stejná, 8stupnova ZF. Pravidelně se tohle téma v autobildu opakuje, manuál ma vždy nižší spotřebu.
Z principu nemůže ani mít, s výjimkou dlouhé cesty na dálnici vysokou rychlosti, kdy se projeví vyšší počet stupňů u automatu. Tam může reálně ušetřit. Ale pro takové použití se emise netestují - testovací cyklus probíhá v rámci povolených rychlostí.
https😐/autoroad.cz/…uspornejsi-jizdu
Jedním z mnoha argumentů, proč má být manuální převodovka úpornější, je například mechanismus brzdění. Řidič totiž během něj vyřadí na neutrál, čímž vlastně odpojí motor od kol. To ale automatická převodovka udělat nemůže a tak i během brzdění zůstává rychlost zařazena. To je vítaným pomocníkem například během jízdy ve městech a v zácpě, ovšem k nízké spotřebě to rozhodně nepomáhá. Ba naopak. A zvláště při jízdě v nižších rychlostech.
To ale rozhodně neznamená, že současné automobily s manuálními převodovkami jsou celkově vzato úspornější. Moderní automatické převodovky totiž dohání ztráty z městě ve vyšších rychlostech, kde mohou nabídnout více rychlostí, než převodovky manuální. Motor je tak schopen přenést na kola stejnou sílu při nižších otáčkách, což znamená méně spáleného paliva.
jestli nechápeš český text, tak snad jen tolik, že mechanická část převodovky je stále stejná, může se měnit software, může umět navíc plachtit, ale nevýhody ve smyslu spotřeby stále přetrvávají, na tom se nic nezměnilo
ale jestli chceš slovíčkařit, potom má tvůj argument samozřejmě platnost :yes:
https😐/en.wikipedia.org/…8HP_transmission#BMW
ta převodovka je stejná od roku 2010... truhlíčku
maximálně se změnil software
třeba by ti mohlo napovědět tohle
edit: nejde to sem vložit, náhradní díly do té převodovky /želez👋 nejsou nijak omezené rokem výroby, jsou pořád tytéž 😉 převodovka je pořád stejné, mění se software