Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST BMW 220d Coupé – Je nafta v malém kupé nesmysl? Kdepak

56 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
kam to ten diesel dotáhl. 6,9 na stovku, 5,5 spotřeba a můžeš na to klidně šlapat. Dvoulitrový diesel to je dokonalý mix pro výkon a spotřebu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty to schytáš :-! 😒]
admin badge
Stanislav Kolman
Jednička utekla při kopírování z tabulky. Je to opravené, díky za upozornění.

S pozdravem,
Standa
Avatar - fOE
fOE
Dvoulitrovy diesel je plebejec projevem i zvukem. Co naplat, i dieslove vicevalce zni zvenku spatne vsechny krom V8 tdi z koncernu a bitdi v minule A6, ale alespon uvnitr to umi znit ve vice valcich dobre. Jenze jeste horsi K.O. dostava r4 v pomeru vykon/spotreba.
Ja mam ted prime srovnani: stejny ridic, stejne trasy, s r6 jsem ale vyrazne rychlejsi (prumer s r4 za 180tis km byl 72kmph a s r6 za 13tis km 82kmph), jizdu si vic uzivam a sem tam proste letim :-! A rozdil ve spotrebe? Se 180k 2L r4 jsem mel dlouhodobou po dotankovani 6,4L, s 280k 3L r6 jezdic rychleji za 6,6L. Ve vetsim a tezsim aute, na vetsich kolech... 6,6L.
A ten malej rozdil je napric rezimy, ted posledni nadrz jsem treba jel s davem bo provoz, dalnice 140, okresky 100-110, a mesto (prujezd prahou a zacpane Brno) a r6 tohle zvladl za 5,3L po dotankovani. Kdyz zase clovek prasi, Vmax, kdy se da a jak se da 200+, jen zpomaleni a mesto rekneme v ramci predpisu + neco malo navrch, pak neprelezu 8L (s r4 jsem v takovem rezimu byl za 7-7,5L).

Secteno podtrzeno: dvoulitr je chvalitebny, ale az dieslove vicevalce to maj za vybornou., kdyz teda resime vykon vs. spotreba 😉
PS: jinak (nehledic na spotrebu a dojezd) samozrejme benzin > diesel, vzdy a vsude :yes:
h.onzyk
Nemám nabíječku doma ani v práci a veřejné u nás taky moc nejsou (Vysočina), EV ještě pár let ne, znamenalo by to pro mě výrazné snížení mobility a uživatelského komfortu
webpaja
Diesel nemusí být jedinou volbou a už vůbec ne ideální. Jestli potřebuješ jen jedno auto na vše a město moc neřešíš, pak možná. Ale většina moderních benzínů umí jezdit s až zázračnou spotřebou z pohledu minulých dekád.
Ale jinak se ti tu dostane spousta rad, od vlaku až po elektromobil 😉
Mig_35
není hanba udělat tatarák z falešné svíčkové. ale když začneš tvrdit, že to je ve finále lepší, než z pravé
činiti z nouze /nedostatku/ ctnost
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Diesel je VŽDY (!) ideální volba. :yes:
ryccardo
Ze by mel byt nedostatek nafty? Proc zrovna nafty? Ta vypadava z krakovani spolu s dalsima produktama, takze nechapu jak by mohla zacit chybet zrovna nafta.
Avatar - Ham.
Ham.
Tohle auto používá automat ZF pro podélnou zástavbu jako větší modely BMW a to je převodovka o několik levelů ve všem lepší než Aisin používaný v modelech s motory napříč (třeba v tom nedávno testovaném Active Tourerovi). Takže pohnout se umí hbitě, řadí daleko hladčeji a daleko rychleji, neváhá, necuká a má i větší efektivitu protože umí rychleji zamykat kvalty.
ptr078
Dizel proste pocut dnu a von vzdy a to mam najazdene na audi v8 tdi 4000km a aj tak to rozoznam za 10 sekund, zvuk, vybracie, velky rozdiel. Majitel audi v8 tdi sedel so mnou v bmw r6 benzin a si myslel, ze mame vypnuty motor
h.onzyk
Jasně, všude se dá dojet vlakem nebo busem. Mám to do práce 55 km, po městě skoro nejezdím, alternativa v podobě vlaku nebo autobusu neexistuje, pokud teda nechceš na půldenní vejlet, což se s dojíždením do práce úplně nesučuje. Diesel ideální volba. .
Avatar - PetrCizek-KANKUNEN
PetrCizek-KANKUNEN
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Plebejec - to je velice přehnané vyjádření. ten plebejec díky nižším otáčkám není v autě vůbec slyšet v tom nejdůležitějším spektru otáček - typická cestovní rychlost 110 až 180.
Velmi příjemné.
Benzín je zcela nepotřebný, je dobrý jen do sportovních aut.
Souhlas se 4-válci a 6-válci, proto si kupuju novou Mazdu s dieselem 6-válcem, ale ještě si musím počkat půl roku a potom rok. Kdyby Mazda nabízela diesely 6-válce dříve, už bych ho měl.
Tam kde benzín ječí, diesel ukáže sílu a to bez hluku 😄
gil54
ok,ok.
gil54
40 kW je málo.
Tom Pro
Ze to je nesmysl. Tak to je nesmysl.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To má z toho, jak je rychlá a má moc stupnu, klasickej starej hydroměnič se sotva valí dopředu, nemá čas cukat 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jako dlouhodoby propagator a majitel nekolikateho turbodieslu musim souhlasit…diesel je dobry sluha, ale benzin je benzin
Mr.Murphy
.... kdo jezdí vyšší nájezd a rychle po dálnicích a chce tento typ karoserie, proč ne? ano, jediná výhoda proti benzínu je nižší spotřeba paliva, ale pokud někdo jezdí fakt hodně, tak se to vyplatí a Greta bude ráda 😉

trošku mi to připomíná naftovou Alfu GT se kterou jsem najezdil spoustu km a fakt mi v tom ta nafta nevadila....
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kdyz jsem popojizdel u tebe mondeem, byl jsem rád že to bylo jen pár centimetrů, ten hluk mi fakt nechybí. A to mondeo je na tom ještě v rámci konkurence na špici.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo vždy když presednu do dieselu, hned si řeknu že mi ten hluk a vibrace nechybí. Je to jako nebe a dudy.
webpaja
Rozdíl mezi FWD Aisinem a RWD, AWD ZF u BMW pozná každý ňouma. Aisin špatný není, ale má speciálně u rozjezdů a ve městě specifické chování, na které je potřeba si zvyknout. ZF 8 nic takového nedělá, prostě funguje fantasticky.
dr.Remorey
Je 😄
Avatar - RadekHolodnak
RadekHolodnak
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - RadekHolodnak
RadekHolodnak
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Žádné embargo není, jen se mění dodavatel.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tato chyba se stává maximálně 9 krát z 10 článků. 😉
topten
neco mi v aute zacalo hucet
tak sem to odvez do servisu
za 2 dny sem pro to prijel a ze prej je vse v poradku
tak sem sednul a odjel
ale ramus porad
tak sem to otocil zpatky do servisu, nalozil tam chlapa a jeli to projet
a rikam mu - tohle huceni - prijde mi to jako od kola
a on mi rika - to sme si vubec nevsimli a projelo nas to vic.
naopak sme si rikali, jak to je tichy a prijemny auto
my tady mame hlavne dyzly
nakonec to bylo lozisko

projed se nekdy normalnim benzinakem wine a potom mudruj
Mig_35
o potřebě udělat tiramisu z pomazánkového másla, tatarák ze zadního a citronem místo limety. koupit pozemek na exkluzivním místě a postavit barák z vepřovic 😄
stejně výkonný benzín 220i jezdí za 6,3 litru a stojí o 50 tisíc míň. ten rozdíl při současných cenách projezdíš tak za dva roky. na začátku musíš zaplatit o 50 tisíc navíc, abys šetřil, ale protože je nafta dražší ušetříš vlastně asi tak pět halířů na km.
traveldrive
Vždy keď ide o traktor.
Avatar - fOE
fOE
To neni o vkusu ale o potrebe.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No … ja se o tom nebavil, to Win psal, ze je ticho v kabine … citoval jsem ho
Avatar - white label
white label
Z rukávu se obvykle tahá trumf...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tady jsme se bavili o klepajícím, hlucnem a vibrující motoru v údajně ideálních otáčkách. Zatím takový diesel jsem nepotkal, který by to nedělal. Jen to o něm některá individua tvrdí a pak v reálu člověk zjistí, že je tomu přesně naopak než jak popisují to "ticho"
Avatar - Emel
Emel
Pokud toho najdeš tolik, že by tě 230i už bolela... Pokud to nechceš jako auto pro radost, ale spíš obyč polykač km... Pak asi být nemusí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, ale zvládne jet 230, co na to Corolla ? :-!

Jinak s těma otáčkama se ptej wina, já ho jen citoval
Avatar - fOE
fOE
Lidi se nekupuji mensi auta jen proto, ze chteji mrstnost, ale treba i proto, ze na vetsi nedosahnou. Pro hltani dalnicnich km bude 4er s 30d/40d jiste lepsi volba, ale tu ti za cenu 2er s 20d nikdo neproda, takze...
Mig_35
u velkého kupé /GT/ bych naftu pochopil, to je pohodlné auto na hltání kilometrů... ale u malého kupé bych předpokládal jistou sportovnost - copak Porsche někdy dalo diesel do Caymana?
Avatar - Ham.
Ham.
To není problém BMW, ale všech HDM převodovek pro příčnou zástavbu. Kvalitní HDM potřebuje hodně prostoru do délky a tento prostor roste v podstatě přímo úměrně s počtem kvaltů. A protože dnes kvůli spotřebě jsou nuceni konstruktéři jít do 7 a více převodových stupňů, tak dobře konstrukčně vyřešit lze jenom převodovku určenou pro podélnou zástavbu kde je v podélném směru místa habakuk. Naopak u příčného umístění se konstruktéři HDM převodovky dostávají do velkých trablů, protože ideálně pořešená převodovka se 7 nebo 8 stupni by byla tak dlouhá, že už by v příčném směru nezbylo místo na motor (pokud tedy uvažujeme běžné uspořádání, kdy je motor napříč v jedné ose s navazující převodovkou) nebo by auto muselo mít 2,5 metru na šířku nebo mít jenom 3 nebo 4 kvalty a to zase dostávají na zadek emise CO2. Takže se to u HDM pro příčnou zástavbu řeší řadou "oj€bávek", které "zkracují" zástavbovou délku, ale jdou samozřejmě na úkor kvality převodovky (jen pro příklad, některé převody se řadí tak, že se natvrdo zasouvají ozubená kolečka do sebe, což znamená, že elektronika musí nejprve zregulovat otáčky motoru tak aby kolečka do sebe šly narvat a to buď dlouho trvá a jsou stížnosti na pomalost řazení nebo se to tam foukne jenom při nějakých přibližně stejných otáčkách a pak jsou holt stížnosti na cukání a jako side effect se trochu "ohoblují ozubená kola).
Pro představu převodovka ZF8 pro podélnou zástavbu
https😐/en.wikipedia.org/…8HP_transmission#…
a od stejného výrobce ZF9 pro příčnou zástavbu (také převodovka na kterou je řada stížností jako na Aisin)
https😐/www.zf.com/…pg_3_2_748px.png
Avatar - iudex
iudex
Už som to spomínal, pri Aisine v bavoráku som si nebol najprv istý, či to nie je dvojspojka, tak pri rozjazde cukala. A to pre HDM nie je zrovna pochvala.
ryccardo
Jo to máš pravdu. Pokud by hypoteticky nastal nedostatek ropy v Evropě, tak asi nafta díky její vyšší spotřebě začne být problém dřív, ale to je hodně velký kdyby.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To si se nepohyboval v ideálních cestovních otáčkách, v kterých je to slast, abych citoval Wina

"ten plebejec díky nižším otáčkám není v autě vůbec slyšet v tom nejdůležitějším spektru otáček - typická cestovní rychlost 110 až 180."

😒]

Jo, studenej diesel prostě klape, to slyšíš i přes umělý zvuk Kodiaqu RS TDI :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kromě toho, ze píše nesmysl mne napadá jen to, že je jí větší spotřeba než benzinu. Takze při nižších dodávkách ropy bude dříve nedostatkova.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ještě jsi zapomněl pěšky nebo na kole 😒]
To je podle mého před tím vlakem
Mig_35
Když si vylistuju dvojku kupé, auta tři roky zpátky, vyjde mi cca 700 kousku na prodej, 500 benzin a 200 diesel. Lidí s dobrým vkusem je zda se většina
Avatar - xxc
xxc
Lebo naftu do eu dovazame a polovica dovozu je z ruska a bieloruska. Ale mozno su aj ine krajiny, kde je nafty prebytok.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Sa pozrite na Smart s dizlom.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A proto ty nižší otáčky jsou ještě hlučnější. Dotaz, zvladne jet 190 na 1500 otáček jako corolla, kdyz jsme u těch nižších otáček?
Avatar - xxc
xxc
Nabijacka sa da kupit, ale pokial nie je kde nabijat, tak diesel bol donedavna jasna volba. Teraz, po vojne, si taky isty nie som 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
By som dizel zakazal....uplne kazi pritom inak paradne auto.... jedno z este nedobabranych a najlepsich bmw sucasnosti.... ale ved nazor na taketo auto a idealnu motorizaciu nech si kazdy spravi sam.... ja to tu vidim na benzinak.... len s nim by sa tie peniaze to auto aj vazne za to stalo.... :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nechtěl jsem hned vytáhnout z rukávu triumf. V6 nebo R6.
Avatar - xxc
xxc
urcite idealna volba, ked 110 km da hocijake elektricke auto a pri takom najazde sa este aj usetri
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
to má ZF, dnes jsem šel kolem bmw a zrovna odjížděli kupci s EL . Diesel a ještě s dvouma turbama je pro lidi, co neumí jezdit po městě a tím pádem se městu vyhýbají, nedovedou si koupit jízdenku na vlak a tudíž jezdí dieslem. Možná tak 15-20 let se to budeme učit, ale němce nikdy nedoženem.
topten
v tvym pripade EV idealni volba
Avatar - xxc
xxc
Vie sa toto auto hbite pohnúť z vedľajšej cesty? Lebo s aisinom podľa všetkého veľmi nie. Diesel je dobrý, ale v súčasnej situácii, keď nevieme, ako to bude s embargom na ropu a kto si to auto teraz objedná, kľudne mu môže dôjsť v dobe, keď na trhu bude nedostatok nafty 😄