Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Mercedes-Benz EQS 450+ – Skvělý elektromobil, ale jaké esko?

83 komentářů

PowerHouse
a na dálnici to chce 28 kWh/100 km při konstantní rychlosti.
Avatar - Anonym
Anonym
Taky si říkám, že je to nějak dost. Nedojelo by to z Prahy do Brna a zpět.

Po přepočtu je to cca 38 kW trvalého příkonu při tachometrových 135 km/h.
VW Lupo nebo VW Polo z přelomu tisíciletí s 37 kW motory měly maximálku 152 km/h.
Freddka
Dojelo by uplne v pohode. Zajdes se vycurat a das si caj tj 15 minut a je po problemu. Bez curani to tam a zpatky nejspis nedas.
Avatar - Emel
Emel
Jo, to je dost. Zkoušel jsem kouknout co to má za kola, ale z těch fotek to nevyčtu.
On si taky holomek rozmazlenej topí na 22... 3° za Ukrajinu! 😉
stealth01
Topení a klimatizace je to poslední, co nějak ovlivní spotřebu a dojezd.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Konečně někdo s reálnými zkušenostmi vnese do diskuze jasno.
Avatar - speedfred
speedfred
Na mojom (prehistorickom) pracovnom EV je hodne poznať tepelný komfort.
DonVito
Jenze nema TČ a jezdi patrne pomalu.

Cim vyssi prumerna rychlost, tim mensi vliv topeni na spotrebu. 😉
Freddka
CX je index.
Dalsi faktor je celni plocha (tj CX krat celni plocha je opravdovy vysledek) a samozrejme hmotnost, ktera je zde znacne vysoka, ovsem je to taky hodne hodne velky auto.
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Vacmar32
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
standartní elektromobil. V něčem líp, v něčem hůř. Ale nevidím nikde Mercedes.
Tom Pro
Urcite zazitek a zlepseni kazdodennosti. Jen mohli vic zabrat na designu a netlacit se do vod tesly. Vic mercedesu by to chtelo. Koukejte jak porsche s taycanem umi.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Všichni se rozhodli, že když elektromobil, tak to musí vypadat jinak. Mercedesu se to ale podle mě výrazně nepovadlo. Při pohledu zepředu je to prostě ohyzdnost. Zlatej Hyundai.
Přesto si nedovedu představit, že bych před tímto dal přednost Tesle S, byť rozhodně zvenku vypadá líp. Tohle, když už to musí být EV, je alespoň komplexní auto na úrovni, kromě vnějšího designu bez výrazné slabiny.
webpaja
Audi E-Tron GT, hezký design bez kompromisu.
Avatar - iudex
iudex
Presne, E-tron a jeho brat Taycan sú jediné elektromobily, ktoré sú dizajnovo bez akýchkoľvek výhrad. Tento Mercedes takým rozhodne nie je, ten exteriér je teda slabý a nehodný označenia S. Konvenčná S-Klasse je niekde inde.
webpaja
Dnes jsem si prolezl iX a jediné, co se dá k tomu napsat...je to velký. To je asi jediný dojem. Jinak to vypadá jako prase namalované Picassem.
DonVito
Exterier souhlas.
Nicmene interier je chvalen...
Avatar - pradeda777
pradeda777
No jo, když oni všichni šikovní stylisti se nechali Korejci zlanařit..... 😒 Ale jinak stále platí...."Kdo kupuje Hjundaje nadosmrti.......... :-! :-! :-!
Freddka
Spis cinany
Ape jo korejci maji designove zajimava EV to uznavam
ptr078
tak hlavne oproti sku to nema softclose, vzadu je to sialne stiesnene a zadna natacacia naprava nefunguje a pri urcitych rychlostiach zmatkuje, kupi si to iba blazon
Freddka
“vzadu je to sialne stiesnene”
Coze? V porovnani s cim?!?
ptr078
s porovnani s novou s klas, sedel som minuly tyzden v oboch a k tomu zadne sedadla nemaju tolko funkcii co v sku
Freddka
To verim. Vice recenzentu se vyjadrilo ze EQS neni uplne na urovni Ska.
ptr078
Nie som cielova skupina, ale sko sa mi zda vo vsetkom lepsie auto a o kupe eqs by som ani neuvazoval ak by som hladal luxusny sedan.
Avatar - Emel
Emel
Aspoň je to funkční... to to trošku omlouvá
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
EQS podle mě rozhodně vypadá líp.
Avatar - pradeda777
pradeda777
....ale na taxíka dobrý.... 😉 😁 :-!
DonVito
A venovat se podstatnejsim tematum.

Predevsim omezeni zavislosti na fosilnich palivech.
Za tech par minut na nabijecce to stoji.

A myslim, ze v tehle forme nebude tak zle. :yes😒br />
A prestan si petrolheade nalhavat, ze tohle skodi osoupanyma pneumatikama. Tohle muze jezdit skutecne bezemisne! A ok, az budes jezdit na e-palivo, tak se muzeme bavit o tom, co je vic eko... Dnes bohuzel u nas spalovaci Mercedes jezdi na ruskou ropu.
Na to, ze majitel usetri za zivotnost EQS patrne vic nez milion korun jen na palivu ty taky neskocis. 😁
flipmode
Je cas prestat resit dojezd a zacit resit rychlost nabijeni. Tech par minut navic? Nadrz mam plnou za 5 min vcetne placeni z 0-100%, tady se bavime o 37% na ultra rychle nabijecce za 15 min…takze z 10-100% bratru 40-45 min. Dekuji, nechci.
A dokud se bude energie vyrabet jako dnes (vice nez 65% v Evrope z uhli a jadra), o bezemisnosti si muzes nechat zdat.
A kdyby nahodou lide vymenili pulku aut za elektro, jsme v zadeli - jedno e-auto spotrebuje na ujeti ca. 300-400km energie jako prumerna tydenni spotreba rodinneho domu ty ekologu-takze muzeme stavet Temeliny a nove uhelne elektrarny, aby blbci jako ty byli happy. Protoze na tolik energie nemame misto na vetrniky a solary.
Dokud tu energii nebudeme chytat ze vzduchu nebo ta auta nebudou spotrebovavat tak max.5 kw na 100 a nabijet se za 5 min, je to nesmysl.

S Ruskem se nenech vysmat, slunicko - se svym 9% podilem na svetove rope to okamzite uda v Asii. A pri cene ropy i se slevou dostane vice nez pred operaci na Ukrajine. Jedine my budeme brat draho odjinud a Rusko bude v klidu.

Ach ta naivita lidi jako Ty - elektro auta s fosilnimi palivy nic neudelaji, proc za to stale brojis? Osobni vozy spotrebuji max.10-20% spotreby ropy. Zbytek preprava, plasty, chemie atd. a v neposledni rade armady. Jako plivnuti do vody.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To je zase vlbost o tom Temelínu. Víš kolik se vyváží elektřiny?
Víš kolik je potřeba elektřiny na litr benzinu a nafty?
Jakmile někdo začne psát o tom, ze potřebujeme další elektrárny, hned vim, že vůbec netuší která bije a papouskuje hoaxy.
Ačkoliv mi tyhle EV smysl nedávají, ty vaše argumenty jsou k smíchu.
E😜ort v 2021 byl 11.1TWh, což při spotřebě 20kWh/100km vychází na 55.5 mld km. Při spotřebě 6l benzinu/nafty by se ještě spotrebovalo dalsich cca 4TWh na tuhle vzdalenost, takže výměnou za EV bychom meli k dispozici 15TWh. Což tedy vychází na cca 75mld. km. Myslíš, že to nestačí?
Avatar - Anonym
Anonym
Teoreticky stačí. Jsou zde však dva problémy.
1) Elektromobily mají největší spotřebu v zimě. Přitom už nyní je v zimě výrazně vyšší spotřeba elektřiny než v jiných obdobích. Musela by se posílit kapacita výroby elektřiny. Přitom je potřeba vzít v úvahu, že obnovitelné zdroje elektřiny jako FVE nebo vítr mají právě v zimě velmi nízký výkon. A plynové elektrárny, které se na vykrývání zimních období zdály ideální, jsou kvůli zešílení Putina na další dekády pasé.
2) Z ČR se zhruba do 10 let stane čistý dovozce elektřiny. Uhelné elektrárny budou postupně odstavovány a nebude za ně žádná adekvátní náhrada. A to platí i v případě, že by na silnici nepřibyl ani jeden další elektromobil.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Blbost je argumentovat vývozem elektřiny, když plánujeme zavírat uhelky.
DonVito
Jaaasne.

Co petrolhead, to energetik. 😁

Kolik ze elektricke energie stoji vyroba paliva pro spalovaky? 😉
https😐/panorama.slovnaft.sk/…isic-domacnosti/

Len pre ilustráciu. Čo to znamená fakticky – koľko energie za rok spotrebuje na svoj chod Slovnaft?
Slovnaft spotrebuje celkovo 930 GWh elektriny, 340 miliónov m3 zemného plynu, 25 miliónov m3 dunajskej vody, jeden milión m3 pitnej vody a 63 miliónov m3 dusíka. Pre porovnanie je to ročná spotreba elektriny v 310 tisícoch 😲 domácností s priemernou ročnou spotrebou elektriny 3 MWh na jednu domácnosť.
Avatar - Mikesus
Mikesus
a co třeba argumentovat snižováním dovozu ropy? to jsou argumenty jak stehno.... omg
Avatar - Anonym
Anonym
Tohle auto škodí planetě ještě dřív, než od něj majitel dostane klíčky. Na výrobu tohoto 2,5 tunového monstra se musí ze země vytěžit desítky tun hornin, aby se pak energeticky náročnými procesy za použití velkého množství fosilních paliv vyrobila měď, nikl, lithium, hliník a další kovy nutné pro toto auto.
BTW Úspora milion Kč za palivo? Na rychlonabijeckach Ionity se už před krizí platilo i 20 Kč za kWh. Tarify na domácí pomale AC nabíjení nyní začínají někde na 6 Kč/kWh.
Xylo
Dneska jsem četl docela rozumný názor pána z Ernst and Young (to je jedna z auditorských firem tzv. Velké čtyřky) - je to na seznamu pod názvem "České automobilky ztrácejí a navíc jim roste nový soupeř". V rozhovoru uvádí😒br /> Ano, v Evropě zchudneme
Auta se asi zmenší
Na otázku jaká auta budou levná - ta, která nebudou mít zvlášť velký dojezd, budou relativně jednoduchá s minimem požadovaných technologií
MB EQS je na opačném pólu a i tak to není nic moc. Chápu, že majiteli bude cena dobíjení (třeba u Ionity) u zadku. Dobíjení pořád není nijak drahé, 6 Kč zaplatíš za AC včetně daně i u EONu a můžeš dobíjet (v ČB) až 43 kW. Problémem pro mě je, že by normální auto při normálním používání mělo žrát 30kWh na 100km (a víc).
Avatar - Anonym
Anonym
Zchudneme určitě. Bohužel vzorec na výpočet pokut za tzv. flotilove emise CO2 preferuje těžká auta.
Xylo
A samozřejmě výrobce preferuje prodávat dražší auta. Doufám, že nadcházející (a již probíhající) krize (a nedostatek kupců na drahá EV) některého z výrobců přivede k tomu, aby dodával jednodušší a cenově dostupné elektroauto.
DonVito
Az to prijde, tak to bude pro spalovaky game over.

Mluvi se o roku 2025.
Bohuzel dnes to vypada az na rok 2026.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
😁DDDDD
DonVito
No, jak jsem psal, uz dnes je ekonomicky nesmysl si koupit neco jinyho (treba dieselovyho) nez Toyotu bZ4x se zarukou milion km.

Ale lidi jako ty, co nemaji tuseni, co znamena TCO, to nikdy nepochopi...
😁 DDDD

https😐/www.carmagazine.co.uk/electric/how-long-do-electric-car-batteries-last/
evocolt
..zabudol si tam dodat,alebo 10 rokov.
Kto najazdi realne 1 000 000 km za 10 rokov???
Velmi malo ludi.
Teda pokial sa nestane BZ4X taxikom v Londyne,alebo New York-u 😁
DonVito
Samozrejme souhlas.

Nicmene porad je to zaruka.
Ne zivotnost! 😉

Jakou mas zaruku na svuj spalovaci motor?
A jaka je pravdepodobnost, ze selze spalovaci motor po deseti letech?

PS Jj EV - dokonaly TAXI. Minimalni provozni naklady, maximalni zivotnost, nulovy emise. :yes: :yes: :yes:
evocolt
Ako ktore auto.
Medak ma 6 rokov,alebo 160 000km + servis a material v cene auta po celu dobu.
Hyundai 5 rokov neobmedzenu zaruku na km.
Fiat Scudo 5 rokov,alebo 200 000 km
Kiu som mal 7 rook,alebo 150 000 km

Kazde auto po 4 rokoch predam ,ked ho odpisem na firmu,takze pri ziadnom aute som sa nedostal cez zaruku.
DonVito
Tak z toho je ti doudam jasny, ze zaruka se NErovna zivotnost. 😉
evocolt
Vsak to je jasne.
Ale v dnesnej dobe to uz casto neplati.
Na medaku uz sa menil motor a na Hyundai RJ,takze dobre je mat zaruku.
Dnes sa vsade snazim max predlzit zaruku,vratane spotrebicov doma,kedze uz to davno nie je to co to byvalo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jaká je pravděpodobnost, že selže spalovací motor? No rozhodně menší, než že selže baterie. Proto jsem nikdy na motor nesahal, mimo přetěsnění Itala.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já ti kašlu na tvoje TCO. Stačí mi jednou za čas pořídit auto za půl milionu místo malé zvýšené Toyoty v ceně hezkého Superbu a vím, že ho ještě za 10 let rozumně prodám a nic mě nebude tlačit. Záruku Toyoty si testuj sám.
DonVito
"Ja ti kaslu na tve TCO"
To je tvoje volba.
Jsou to tvy prachy. 😁
A ne "mý" TCO. Je to TCO.
😁 😁 😁

Za to, ze TCO vychazi u spalovaku uz dnes hur a s bZ4x usetris milion korun ja nemuzu. 😉
Resp. ty musis dat milion korun navic abys mohl jezdit smradlakem...
Tak z toho nebud smutnej. 😄
Zase usetris na porizovaci cene.
A to je evidentne tva priorita. :no:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
TCO ti vychází hůř ve vyšších třídách, nebo v případě, že EV a sebe utýráš 50tisícovým nájezdem. Já rozhodně neušetřím ani korunu.
Avatar - Anonym
Anonym
V roce 2012 se mluvilo, že ceny se vyrovnají do 5 let. V roce 2017 se mluvilo, že se vyrovnají do 5 let. Opravdu někdo v ruce 2022 věří tomu, že to bude do 5 let? Každý, kdo tomu trochu rozumí, tak ví, že pokud nepřijde nějaký superprulom v bateriích, tak to nebude nikdy. Vyrobit 100 kg motor z litiny a dalších běžných slitin (ano, tu a tam je tam použito i něco vzácnějšího) bude vždy levnější než vyrobit 500 kg baterku plnou kobaltu, niklu, lithia, mědi atd.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ono se to vyrovná zdražením spalováků. Možná i bez úředníků, z vůle samotných automobilek. Když už do těch krumplů tolik vrazily, aby nás přinutily je kupovat.
Mino21
Nezapomínej však na to, že hodně elektromobilů nemá v baterce kobalt ani nikl (nadpoloviční většina EV má zejména díky Číně a Tesle LFP), přechází se také na alternativy lithia...
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, v Číně včetně čínských Tesel jsou LFP baterie běžné. Jsou levnější, jenže kvůli nižší kapacitě se jich musí dát do auta víc a výsledná cenová úspora není moc velká. Zbytek světa do aut používá NMC baterie.
Alternativa lithia zatím v praxi není, už z principu pohledem na periodickou tabulku prvků bude lithium vždy nejvýhodnějším nosičem náboje. Sodíko-iontové nebo další alternativy budou vhodné spíše tam, kde nejde o hustotu energie, například do energetických úložišť.
Avatar - speedfred
speedfred
Predevsim omezeni zavislosti na fosilnich palivech.
Za tech par minut na nabijecce to stoji

Mne to za to nestojí, sorry.
DonVito
Jj, lide jsou lhostejni. Vim.

Mne to za to stoji.
evocolt
Done,tak ako to je s tou cistotou EV?
Uz aj sam velky Brusel a mainstream hlasaju opacne slova ako fanusikovia EV aut 😉

http😐/auto.pravda.sk/…-co-teraz-s-tym/
DonVito
To jsou zase kecy o vymenach baterii.
Je to vztazeny na 240.000km zivotnosti.

Toyota dava zaruku na milion kilometru.
Zadny baterky se do 250.000km fakt menit nebudou.

Chapes vubec, ze kdyz ma auto dojezd 200km (odpovidajici jednomu cyklu) a baterka 1.000 cyklu, ze to je 200.000km?

A ze dnesni auta maji dojezd 500km a 2.000 cyklu???

A kdyz pouzivas baterku mezi mezi 80% a 30%, tak je to 50%, ale neni to polovina cyklu, ale treba ctvrtina?

Kdo ma auto s dobrym termomanagementem (to jsou skoro vsechny krome prvni generace Leafu) a nechova se k baterce jako dobytek (nezdima auto na dalnici k omezeni vykonu, nenabiji moc casto maximalnim vykonem, pouziva obycejne maximum 30😖, tomu vydrzi baterka (temer) vecne. :yes😒br />
PS Dle greencap jsou EV jednoznacne nejcistsi! :yes: :yes: :yes: :yes😒br /> To jak je greencap interpretovan autopravdou.sk je jina vec....
https😐/www.greenncap.com/assessments/
Inteligentni clovek interpretaci nepotrebuje a radeji si primo rozklikne odkaz greencap. 😉
Avatar - Buchanka
Buchanka
Příspěvek podléhá schvalování.
winder
Na čo sú mi baterky, čo vydržia 240 tisíc km?
Na čo mi je dojazd 500 km?
Na čo mi je termomanagement?
Čo mi je platné, že EV je najčistejší?

Aj tak si žiadny nekúpim. A nie že by som ho nechcel.
DonVito
Preco?

https😐/www.sauto.cz/inzerce/osobni?…

Ojety elektromobil neni levny. Ale zase spousta spalovaku je drazsi...

A s EV setris za provoz.
Cim vic jezdis, tim vic setris
evocolt
Hlavne sa to oplati,ked mozes mat na dome fotovoltaiku.
Vtedy sa podla mna rapidne oplati EV do mesta.
DonVito
Heled, kdo umi pocitat, tak si spocte, co se mu vyplati.

Ten kdo umi pocitat, tak si zjisti i dnesni zivotnost baterek.

A pak prestane resit vymenu baterek! Protoze zjisti, ze dnesni baterka vydrzi vic nez auto...

Problem je v podstate jen jeden. Jestli lidi veri faktum nebo pitomostem.
Takze k faktum: tisic cyklu vydrzi dnes i nejhorsi baterka na zemekouli.
evocolt
To ano.
Uz som videl aj vyuzitie bateriek po smrti auta k fotovoltaike.
Ale 10-15-20 rocne auto trochu zrestaurujem a ide to auto dalej.
Tu ale musi prist k vymene baterie co uz bude ekonomická samovrazda,alebo byt si vedomi,ze budes jazdit s bateriou co bude mat okolo 70 % vyuzitelnost a ta bude dalej klesat.
DonVito
O tom co bude s dnesni baterkou za patnact let si nedovolim moc spekulovat.

Snad jen moznosti😒br /> Najedes toho tolik, ze spolu s baterkou bude KO i auto

Vykupni cena baterie pro second life bude dostatecne vysoka, aby pokryla vyznamnou cast vymeny baterie

Baterie po patnacti letech skutecne doslouzi a nevyplati se vymena

U patnactilete baterie vymenis par kritickych clanku a baterii budes provozovat dalsich deset let

Atd.

PS Jakou hodnoutu maji dvacet let stary spalovaky dnes?
evocolt
"PS Jakou hodnoutu maji dvacet let stary spalovaky dnes?"

V dnesnej zvlastnej dobe?
Skvelu.

Len tak na priklad.
Nissan Skyline GT-R 34 sa predaval pred 5 rokmi za 40 000 eur a dnes pod 100 000 eur nic poriadne nekupis.Malo jazdeny Sky dovezeni do USA stal v prepocte okolo 60 000 dolarov v davnej dobe.

Pozri co sa dje s Porsche 911 model 993..posledny model vzduchom chladeny.Tie ceny su brutalne za 20 rocne auta.

To je vyhoda starych spalovacich aut..ceny rapidne stupaju.
DonVito
Cekal jsem takovou reakci.

A v tom pripade te odkazu na ceny Tesla Roadster. 😉
Jejiz cena neustale roste.
https😐/m.mobile.de/search.html?…

Bavim se samozrejme o mainstreamu a opotrebeni odpovidajicimu stari!
evocolt
Nie je tento Roadster skor vynimka potvrdzujuca pravidlo? :-!

Mainstream?
205 GTI
306 GTI
Saxo 1,6 VTS
Golf GTI I,II
Renault R5 Turbo
atd..vsetky letia s cenou do neba 😉
Co je najhorsie,ze tieto skvosty pomaly ,ale iste uz nie su ;-\
DonVito
Type-R zatim jeste je.
Yaris GR.
Atd.

Neco jeste je. 😉
evocolt
Done,ja to tak nezerem,takze o nejakom greencap-e som ani nevedel,ze existuje.
Len ma zaraza,ze uz aj Brusel a mainstreamaci napadaju elektromobilitu a nenazyvaju ju tak cistou ako v minulosti.

Cekol som si tu Toyotu a zaruku na baterky na 10 rokov,alebo milion kilometrov.
Musis si sice priplatit a nikto este nevie kolko ,ale urcite sa to oplati pre takeho taxikara,alebo niekoho kto vela najazdi.Pre mna by to velky vyznam nemalo..teda az nato,ze by som mohol predat auto s 90% vyuzitelnou bateriou po 8 rokov..teda ak to bude aj realna pravda,kedze ako vieme ,tak papier znesie 😉
DonVito
To ze Brusel nepovazuje EV za ciste je jen interpretace autopravdy.sk.

EV jsou ve skutecnosti mnohem cistsi nez spalovaky.

Jde o to, ze jsou KAZDOPADNE cistsi - i pri naprosto konzervativnim vypoctu. Vzdy na tom bude EV lip.

K ty zaruce.
Myslim, ze se nevyplati priplacet.
Ta baterka vydrzi deset let jakekoli mnozstvi km tak jako tak. :yes: :yes:
evocolt
Standartna zaruka bude ale 8 rokov,alebo 160 000km.
Tam uz mi to pride skoda si nepriplatit.
Priblizne 30 000 km davam rocne.Po 5 1/2 roku by som bol mimo zaruky.
Inac sa potom ale bude predavat auto co ma este 4 a1/2 roka zaruku,alebo 840 000 km.
DonVito
Jo s tim prodejem souhlas.

Ja jsem mluvil o pripade, ze bych si to auto deset let nechal.
To auto bude slouzit bez problemu patnact let, mozna dvacet.
Mozna vic.

Nicmene ja si myslim, ze realita bude takova, ze i pomalejsi jedinci casem pochopi, ze kdyz baterka Toyoty vydrzela 5 let, tak neni duvod, proc by nevydrzela 10 let. Pri jakemkoli najezdu...
Avatar - hugino
hugino
Konečne si to priznal že EV je o kompromisoch...ako treba nabíjať,neísť po dialnici na plný výkon,nenabíjať moc často...to sú presne veci ktorými si zbytočne budeš a chceš komplikovať život a mnoho z nás si nechce takto komplikovať život jedine ak by si si chcel dať kávu u Humpolce.Spalovák natankuješ a 800 km nemusíš nič riešiť a to ešte nespomínam nadobúdaciu cenu nového EV.Utópia že rok 2026 .... 😄 😄 😄 Green deal je Game Over skôr ako začal.A v konečnom dôsledku čo keď nechcem byť eko...Hm.Pozri si video test na Autožurnál.sk kde testovali ID 4GTX a IONIQ 5 a ten IONIQ pri dobytí na 80 % mal pri spotrebe na dialnici dojazd len 220 km a ID 4 GTX 256 km.Je toto možné ?To aby si pri 1 000 km trase po dialnici dobýjal 3-4 krát.A čo keď prídeš na nabíjačku budú tam dva stojany a budú obsadené.EV je pre velmi špecifickú klientelu to nie sú autá pre bežných motoristov.Ale ja vás aj tak svojim spôsobom chápem.
DonVito
Myslim, ze specificka je spis zdejsi diskuzni klientela, ktera jezdi na otocku do Varsavy.
Nebo pravidelne ze Slovenska do Anglie...

To skutecne neni prumerny ridic.
Ano tihle budou resit i minutu nabijeni navic.
Protoze za rok by jim to udelalo mnoho hodin.
Prumerny ridic tyhle prkotiny neresi.
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes: nejdůležitější postřeh z článku: pokud se během 16 let provozu EV budou měnit baterie(což je velmi reálné), bude jeho uhlíková stopa vyšší, než u nafty.
DonVito
Hovadina na n-tou, v diletantskem clanku plnem pitomych spekulaci.
To je presne o te interpretaci.

To je stejny jako napsat, ze budes do 16i let menit (spolehlivy spalovaci) motor.

Kdo zna pocet cyklu modernich bateriovych clanku, nikdy takovou hloupost nenapise!
To je tak, kdyz o EV pisou motoristicti novinari, pro ktere je elektromobilita spanelska vesnice.
A misto faktu se jedna o vlastni tvorbu - bez potrebnych znalosti z oboru. :no😒br />
https😐/www.hybrid.cz/…ilion-kilometru/

Nepredpokladam, ze Mercedes ma horsi baterky nez PSA. A nepredpokladam, ze baterie selze do roka po patnactilite zaruce.
Karel a autopravda.sk bohuzel ano.

https😐/www.mercedes-benz.co.nz/passengercars/e😜erience/mercedes-me-magazine/innovation/articles/electric-vehicle-batteries-e😜lained/story-content.module.html
And while there are a number of factors that will determine your electric vehicle battery lifespan, current predictions hover between 10 and 20 years.

U baterky vzdy zalezi na zpusobu pouzivani.
Kdyz nekdo bude jezdit 100%-0% cykly,
https😐/www.recurrentauto.com/…-of-discharge-ev
tak baterka patrne vydrzi skutecne jen deset let...
Jestlize by se baterka menila do 16i let, tak bude mit nalitano MNOHEM vic nez 260.000km.

Tenhle Mercedes i kdyby mel dojezd na cyklus JEN 300km, baterka mela JEN tisic cyklu a ridic jezdil JEN plne (nejhlubsi a tim padem nejhorsi cykly 100%-0😖, tak vydrzi 300km X 1.000cyklu = 300.000km.

Baterie Renaultu Zoe (R90 z r. 2017) ma 1.400 cyklu (97%-0😖. Po 1.400 takovychto cyklech ma stale 80% SoH (State of Health)!
https😐/endless-sphere.com/…ms/viewtopic.php?…
Z toho vyplyva, ze tento Renault ma zivotnost baterky minimalne 200km (dojezd) X 1.400 cyklu = 280.000km. A to je skutecne temer (co se tyce hloubky cyklu) worst-case, ze po 280.000km bude mit celkovou kapacitu snizenou o 20% (SoH 80😖 - t.j. ze z cca 40kWh bude jen 32kWh. Ale auto bude dal normalne pouzitelne.

Howgh
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Vzhledem k tomu, že ta Toyota je s nejvyšší pravděpodobností úplně obyčejný Pežot s nijak extrémně moderním pohonným ústrojím, to beru jen jako chytrý markatingový tah. Pravděpodobně počítají, že většina lidí přestane jezdit na prohlídky a o záruku přijde, a těm pár chudákům udělají repasi.

A nevím pokolikáté ti napíšu, že cyklická zátěž nerovná se životnost.
DonVito
Ano, tak mi napis neco fundovaneho k zivotnosti. 😉
Neco relevantnejsiho nez 15i letou zaruku!

Ja znam starnuti clanku bez cyklovani, narozdil od tebe...

Jinak to tvy vysvetleni je smesny. Kdybys jen trochu znal filozofii Toyoty, tak bys takovou pitomost v zivote nenapsal. 😁

Zkus si pripustit moznost, ze kdyz je zaruka 15 let, baterie bez problemu 15 let vydrzi. 😲
A nepsat hlouposti.

PS Ano, i baterka obycejnyho Peugeotu vydrzi vic nez 15 let. Lidi z oboru, napr. z Toyoty, to vi. Ty ne. Cyklicka zatez je do dvaceti let urcujici faktor degradace baterie.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Záruka nerovná se životnost, Done. Jistě, pokud budu chtít za každou cenu trpět 100kW elektrickou dodávku s dojezdem 250 km, tak si koupím Toyotu a budu jezdit na prohlídky. Tomu, že baterie vydrží aspoň 500 tisíc km při DC nabíjení, ale nevěříš ani ty.

Kde se stala chyba u Tesly S, že baterie odchází i u po FL kusů, když Pežot v klidu zvládá milion km a 15 let?
Mino21
Odchází jak často? Trápí to všechny? Statistik na Tesly je poměrně dost a ukazuje se, že i po nájezdech přes 300 tisíc km mají v průměru přes 90 % původní kapacity. To ale neznamená, že se nenajde pár smolařů, kterým to odejde mnohem dříve stejně jako u spalovacích aut, kde také může mít člověk smůlu, že zrovna on chytne špatný kus. Také je otázkou, jaká baterka konkrétně to je.
Lubo
Je to nejaké divné.
Oproti S-klasse, BMW i7 divné.
Možno naživo ok, nevidel som.