Novinky
Zpět na článek
Toyota Supra konečně dostala manuální převodovku! Do Evropy prý dorazí již brzy
25 komentářů
twistedTSD
3
Tak tolik asi k mudrlantům přesvědčeným, že manuál je přežitek. Mně to bylo od začátku divné, v US byl hodně velký kult kolem minulé Supry, ale jedině ve verzi s manuálem.
Přejít do diskuze
Mig_35
jak to tak vidím, tak jsme se netrefili ani já, ani ty, ani Dinar😊
výkon není problém, do 400 koní úplně v pohodě, motoru z M3/4 je trochu škoda, ale ne zase tak moc, cena by byla šílená, tohle je vlastně nejlepší řešení.
výkon není problém, do 400 koní úplně v pohodě, motoru z M3/4 je trochu škoda, ale ne zase tak moc, cena by byla šílená, tohle je vlastně nejlepší řešení.
Arese
Tak toto je opravdu skvělá zpráva, bravo Toyoto! Pomlouvači manuálů a fanatičtí prosazovači výhradních automatů s tupým dvoupedálovým ovládáním dnes mají černý den! 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
P.S. Bože, jak by bylo nááádherné, kdybychom se totéž dozvěděli o Alfě Romeo Giulia 2.0! (a o benzinových motorizacích současné generace BMW řady 3) 😲 😲 😲
P.S. Bože, jak by bylo nááádherné, kdybychom se totéž dozvěděli o Alfě Romeo Giulia 2.0! (a o benzinových motorizacích současné generace BMW řady 3) 😲 😲 😲
evocolt
V rokoch 96-99 co som pracoval v USA,tak som tam videl jazdit 2 Sky na americkych znackach.Boli dovezene cez Motorex USA legalne do USA a prihlasene na znacky.
https😐/gtr-registry.com/…-gtr-motorex.php
https😐/gtr-registry.com/…-gtr-motorex.php
evocolt
Kultom sa stala hlavne vdaka F&F.
Rovnako ako Sky GT-R 34 za ktory dnes uz nevedia co si vypytat.
Podla mna Supra V okrem manualu potrebuje aj ten spravny motor mat v utrobach,aby bola dostojnym nastupcom IV 😉
http😐/www.youtube.com/watch?…
Rovnako ako Sky GT-R 34 za ktory dnes uz nevedia co si vypytat.
Podla mna Supra V okrem manualu potrebuje aj ten spravny motor mat v utrobach,aby bola dostojnym nastupcom IV 😉
http😐/www.youtube.com/watch?…
Mig_35
výkon cca 340 koní má Toyota od začátku 😉
a pokud to píšou dva zdroje a podle popisu článku to tak vypadá také, tak bych tomu i věřil. a psal jsem to už na začátku, že manuální převodovka není jako sestrojit raketoplán😊
a pokud to píšou dva zdroje a podle popisu článku to tak vypadá také, tak bych tomu i věřil. a psal jsem to už na začátku, že manuální převodovka není jako sestrojit raketoplán😊
pradeda777
Jasně. Pro Toyotu by nebyl problém sestrojit novou manuální převodovku. Problém pro Product Planning by bylo přesvědčit Corporate Accounting, aby na takový project dalo peníze. Vím o čem mluvím. Pracoval jsem 25 let ve vývoji pro tuto firmu. I když nový management v Toyotě sportovním vozům přeje, tak pořád platí Kaizen filosofie, která udělala z Toyoty světovou jedničku. A ta mluví stále dokola o cost saving. A právě proto se petrolheadům v Toyotě nepodařilo prosadit manuální převodovku hned v prvopočátcích. Nepodařilo se prosadit ani výrobu Supry v Toyotě. A prodeje nejsou také nijak oslnivé. Jsem překvapen, že se vedení do tohoto vůbec pustilo. Ale jinak tomu rozhodnutí tleskám... :yes:
speedfred
Rozumiem ti.
Supra je ale o hodne drahšia ako TYGR či 86 ktoré vlastne ani nemajú moc veľkú konkurenciu, kdežto v cene povedzme 1.8M+ je výber už celkom zaujímavý.
Aj tak by ma zaujímali predaje Supra V vs IV.
Supra je ale o hodne drahšia ako TYGR či 86 ktoré vlastne ani nemajú moc veľkú konkurenciu, kdežto v cene povedzme 1.8M+ je výber už celkom zaujímavý.
Aj tak by ma zaujímali predaje Supra V vs IV.
evocolt
Vsak vyssie som pisal,ze vdaka filmu sa z toho auta stal kult.
Vdaka tomu sa do toho auta pustili tuneri a vzniklo x body,alebo engine kitov.
Okrem JPN to bol obrovsky kult aj v USA.
Zaklad je ,ze V nikdy nedosiahne kultovy uspech IV,ale vtom nevidim problem.
V. je len prezlecene BMW a to podía mna je ten hlavny dovod preco nikdy nebude V nejako uspesna ako v predaji ,tak u tunerov.
Neber to tak,ze nie som rad, ze este v dnesnej chorej zelenej dobe vznikaju taketo auta,ale skoda je ,ze nevzniklo cisto pod kridlami Toyoty.Mala by Supra daleko vyssi uspech podla mna pri predaji.Vid Yaris GR a Corolla GR,ktore maju (budu mat) fantasticke cisla pri predaji.
Vdaka tomu sa do toho auta pustili tuneri a vzniklo x body,alebo engine kitov.
Okrem JPN to bol obrovsky kult aj v USA.
Zaklad je ,ze V nikdy nedosiahne kultovy uspech IV,ale vtom nevidim problem.
V. je len prezlecene BMW a to podía mna je ten hlavny dovod preco nikdy nebude V nejako uspesna ako v predaji ,tak u tunerov.
Neber to tak,ze nie som rad, ze este v dnesnej chorej zelenej dobe vznikaju taketo auta,ale skoda je ,ze nevzniklo cisto pod kridlami Toyoty.Mala by Supra daleko vyssi uspech podla mna pri predaji.Vid Yaris GR a Corolla GR,ktore maju (budu mat) fantasticke cisla pri predaji.
speedfred
A čo je kult? Možno bola v JPN ale nie tu. Keby nebolo filmu F&F tak väčšina ľudí abi nevie o nejakej Supre.
evocolt
Moj nazor je,ze nikdy sa nemoze Supra V stat kultovym autom s nemeckym motorom.
Vid mizerne predaje novej verzie.Neverim tomu,ze to manual vyriesi.Aj ty najpovolanejsi z Japonska ako je HKS swapovali motor za 2JZ-GTE.
http😐/www.youtube.com/watch?…
Vid mizerne predaje novej verzie.Neverim tomu,ze to manual vyriesi.Aj ty najpovolanejsi z Japonska ako je HKS swapovali motor za 2JZ-GTE.
http😐/www.youtube.com/watch?…
speedfred
Tak ona správny motor má. Povyhadzovať zbytočné eko veci a B58 by sa dala ladiť tak isto do nezmyslov.
Dinar
Ale podstatné informace chybí. “Konstrukční tým předělal převodovku”, ok ale jakou? Supra manuál dosud neměla, takže, co je to za převodovku, zf? A chybí i info k motoru, že bude manuál k šestiválci se ví od začátku, ale ke kterému, b58 nebo s58? Na motor1 se píše o výkonu 250 kW, takže se zdá, že s58 nakonec nebude. Každopádně, článek se slibným titulkem, ale podstatné, resp. jakékoliv nové informace chybí.
pradeda777
Nevěřím tomu, že by Toyota vyvíjela nový manuál pouze pro 3.0 l Supru. Spíš bych to viděl na 6 kvaltový manuál (doufejme, že vylepšený...), který používalo BMW s B58 motorem do roku 2018. I ten výkon cca 340 k by tomu odpovídal.
iudex
Dnes samé dobré správy: 911ka s manuálom, Supra s manuálom, paráda. :yes: Zjavne ešte nie je úplne zle. 😄
Niemand
Asi tak v cene Supry/Z4 so šesťvalcom už začína je 718 síce ma o dva valce menej, ale je aj oveľa ľahšie a pre mňa atraktívnejšie auto. A na opačnej strane spektra sú Ameriky s V8.
Ale aj tak si myslím, že keby skúsili Supru riešiť vo vlastnej réžii, tak u Japoncov, ktorý sú silný nacionalisti, by sa predávala lepšie. Možno mohli obetovať R6 a skúsiť niečo vyčarovať z V6, ktorý používa aj Lotus ako základ svojich motorov.
Ale aj tak si myslím, že keby skúsili Supru riešiť vo vlastnej réžii, tak u Japoncov, ktorý sú silný nacionalisti, by sa predávala lepšie. Možno mohli obetovať R6 a skúsiť niečo vyčarovať z V6, ktorý používa aj Lotus ako základ svojich motorov.
Emel
Vidím to taky tak, že se to kloní k té logické variantě B58... mluví se o jiném ladění převodovky k motoru tak, jako že motor je stejný.
speedfred
Čo bolo na tom pôvodné? Blok? Možno aj ten bol zosilnený.
Niekde som ale čítal že 35i ladili k 900hp.
Niekde som ale čítal že 35i ladili k 900hp.
iudex
Jo, tiež ma zaujímalo, k akému motoru, veď sme tu nedávno riešili, že sa písalo o S58. Ale aj na Autoe😜resse píšu o doterajšom trojlitri s 335bhp, tak isto aj EVO, to je teda doterajšia B58, bez zmien. To som popravde po tých avízach o S58 čakal najmenej. ;-\
K tej prevodovke: javí sa, že je to vlastný vývoj:
Autoe😜ress: The new gearbox has been designed by Toyota specifically for use in the Supra... EVO: new gearbox, which is a brand new and entirely bespoke transmission developed by Toyota
K tej prevodovke: javí sa, že je to vlastný vývoj:
Autoe😜ress: The new gearbox has been designed by Toyota specifically for use in the Supra... EVO: new gearbox, which is a brand new and entirely bespoke transmission developed by Toyota