Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeBMW i7 je nejtěžším modelem značky, další novinky už by však měly být jen lehčí
24 komentářů
Tomogo
... no asi dost. Ale to je jedno. Hlavně že jsme ekologičtí.
Land Cruiser 200 váží 2,6-2,8 tuny. Ptal ses tak před deseti lety, když dorazil na trh? A kolik asi bude jezdit elektrických sedmicek v porovnání třeba s MHD?
DonVito
Vysoka hmotnost?
Oter pneumatik?
Well to wheel emise?
Vadi. Ale samozrejme jen u EV... 😁
https😐/www.google.com/url?…
Thanks to the use of BMW EfficientDynamics and eDrive technology, the Global Warming Potential of the
iX 40 is about 36% lower than of the conventionally powered X5 30d across the whole life cycle. If
renewable energy sources are used for charging, the reduction is at about 66% :yes:
Oter pneumatik?
Well to wheel emise?
Vadi. Ale samozrejme jen u EV... 😁
https😐/www.google.com/url?…
Thanks to the use of BMW EfficientDynamics and eDrive technology, the Global Warming Potential of the
iX 40 is about 36% lower than of the conventionally powered X5 30d across the whole life cycle. If
renewable energy sources are used for charging, the reduction is at about 66% :yes:
BMW mám veľmi rád, ale konkrétne iX 40 je taký nezmyselný model.
Veľké ako X5, ale využitie mimo mesto a na dlhšie trasy obmedzené. Nehovoriac o tých zaujímavých prepočtoch, ktoré by niekedy uspeli aj ako námet na samostatný diel Harryho Pottera :-! .
To už dáva väčší zmysel i7 pre cieľovú skupinu, ktorá požaduje komfort a špičkové technológie, nabíja im to šofér a na dlhšie trasy cestuje lietadlom. Ale netvárme sa, že ním zachraňujeme planétu.
Pre mňa ideálne elektroauto kúpil kamarát bývajúci v Prahe. Za 8600 Eur staršie ojazdené z Nemecka v dobrom stave s dojazdom 60 - 80 km. V Prahe to dáva zmysel: nabije si ho z fotovoltaiky, parkuje kde chce a na nákup a odvoz detí do školy to stačí. Ak by aj po roku/dvoch odišlo netrápi ho to vďaka nízkej nákupnej cene. Každý mesiac navyše dobrý. Druhé auto na dlhé cestovanie majú so spaľovacím motorom.
Veľké ako X5, ale využitie mimo mesto a na dlhšie trasy obmedzené. Nehovoriac o tých zaujímavých prepočtoch, ktoré by niekedy uspeli aj ako námet na samostatný diel Harryho Pottera :-! .
To už dáva väčší zmysel i7 pre cieľovú skupinu, ktorá požaduje komfort a špičkové technológie, nabíja im to šofér a na dlhšie trasy cestuje lietadlom. Ale netvárme sa, že ním zachraňujeme planétu.
Pre mňa ideálne elektroauto kúpil kamarát bývajúci v Prahe. Za 8600 Eur staršie ojazdené z Nemecka v dobrom stave s dojazdom 60 - 80 km. V Prahe to dáva zmysel: nabije si ho z fotovoltaiky, parkuje kde chce a na nákup a odvoz detí do školy to stačí. Ak by aj po roku/dvoch odišlo netrápi ho to vďaka nízkej nákupnej cene. Každý mesiac navyše dobrý. Druhé auto na dlhé cestovanie majú so spaľovacím motorom.
Může být. Tahle diskuse je o tom, jak strašně mizí pneumatiky na autě těžkém 2,5 tuny. Že takhle těžkých Transitů, Transporterů a Sprinterů jezdí po světě milarda zjevně nevadí, přišel problém až s elektrickou sedmou /která váží asi tak o 400 kg víc než spalovací/.
Každému dává smysl to, co mu dává smysl. SUV jako takové je pro mě úplně zbytečná kategorie, ale pokud se to prodává? Ať si každý jezdí v čem chce😊
Myšlenka druhého auta pro manželku na elektřinu je samozřejmě správná, tohle je prostě čítankový příklad ideálního uživatele elektromobilu.
Každému dává smysl to, co mu dává smysl. SUV jako takové je pro mě úplně zbytečná kategorie, ale pokud se to prodává? Ať si každý jezdí v čem chce😊
Myšlenka druhého auta pro manželku na elektřinu je samozřejmě správná, tohle je prostě čítankový příklad ideálního uživatele elektromobilu.
Tak nevím, ale na hmotnost se u elektra upozorňuje už od té doby, co přijel první Leaf. Asi si v tu dobu ještě chrápal 😉
na hmotnost nebo na to, kolik se uvolňuje gumy z pneumatik u těžšího auta? protože tento parametr donedávna vůbec nikoho netrápil, to přišlo až poslední rok nebo dva, že se začaly řešit pneumatiky a brzdové destičky lojzíčku 😄
Jenže u elektra se na tato fakta upozorňuje proto, že přímo popírají jediný smysl jejich existence - tu takzvanou ekologii. U Transitů ani Sprinterů tohle nikoho nezajímá...
iX není nesmyslný model tam, kde dnešní mamataxi, co ráno odvezou své děti do školy, aby pak vyrazili na kávičku do obchoďáku nebo fitka, jezdí s X5, GL(E/S)S, Q7 či RR...
Tyto paničky nebudou jezdit ojetým Leafem za pár tisíc euro...
A tam je IMHO konkrétně iX 40 namířen. A pokud bude potřebovat větší dojezd, pořídí si iX 50...
Tyto paničky nebudou jezdit ojetým Leafem za pár tisíc euro...
A tam je IMHO konkrétně iX 40 namířen. A pokud bude potřebovat větší dojezd, pořídí si iX 50...
Ale no tak, kolik myslíš, že těch aut budou mít doma? Jedno do školy, jedno do práce a jedno na cesty? X5 zastane vše najednou, nemusíš dělat kompromisy a starat se o dobíjení, aby si někam dojel 😉
Žiješ v jiné bublině než já. V mojí sociální bublině, kam je takto drahé auto za 3 mega směrováno, mají běžně v rodině 2-3 auta (rekordman, kterého znám, je společník mé ženy, který má 11 aut). A jako druhé auto (kterým jezdí žena) mají běžně tyto auta, která jsem jmenoval v prvním příspěvku a používají se tímto stylem, kde elektrika není naprosto žádnou překážkou. A na dovolenou buď létají nebo mají své první auto (kterým jezdí manžel) a nebo mají dovolenkové auto typu V-Klasse či Multivan.
Mimochodem, tohle iX 50 s velkou baterkou v klidu ujede i 400 km po dálnici, takže nevidím žádný problém s ním jet na dovolenou. A jezdí se i s menšimi baterkami, na FB vidím příspěvky lidí, co jezdí s EV a s rodinou do Bulharska, Chorvatska, Itálie či Španělska a jsou v pohdoě. A v Alpách v zimě potkávám elektriky s holandskou či norskou značkou. Takže jezdit na dovolené se s tím dá taky. To už je překonaný mýtus.
Mimochodem, tohle iX 50 s velkou baterkou v klidu ujede i 400 km po dálnici, takže nevidím žádný problém s ním jet na dovolenou. A jezdí se i s menšimi baterkami, na FB vidím příspěvky lidí, co jezdí s EV a s rodinou do Bulharska, Chorvatska, Itálie či Španělska a jsou v pohdoě. A v Alpách v zimě potkávám elektriky s holandskou či norskou značkou. Takže jezdit na dovolené se s tím dá taky. To už je překonaný mýtus.
Taky mám doma 3 auta, a co? Jinak 400km po dálnici s elektrem bych opravdu rád viděl, naložený s rodinkou na dovču, tuhle pohádku si nech pro nikoho jiného 😉 Teda pokud nejedeš 90-100kmh v právém za kamiony, tak se možná dostaneš z Prahy do Brna na jeden zátah. ty bublino 😒] Proč asi stojí u Humpolce na superchargeru vždycky tlupa Tesel a jejich majitelé sedí u kafe? Asi proto, že to s tou nízkou spotřebou na dálnici nebude tak horký...
Tak máš 3 auta. A nic. Já ti jen odpovídal na to, že ty jsi tvrdil: "Jedno do školy, jedno do práce a jedno na cesty? " A sám si teď odpověděl, že máš doma 3 auta. Takže sis sám vyvrátil svoje tvrzení o jednom univerzálním autě v rodině.
Těch 400 km s iX 50 po dálnici není problém, protože je to jen o velikosti baterky. A kdyby ses začetl do datasheetu, tak iX 50 má 108 kWh baterku. Nevím, jestli to víš, ale elektromobily mají různě velké baterky a proto se jim liší dojezdy. A že u Humpolce nabíjí tlupa Tesel? A co jako? Asi proto, že je tam nabíječka, ne? Kde by asi jinde měli scházet, než u nabíječky? Že nabíjejí u Humpolce neznamená, že za a) jedou z Prahy nebo z Brna a mají tak krátký dojezd a za b) i kdyby jeli z Prahy nebo Brna, tak nemuseli vyjíždět s plnou baterkou, protože právě proto počítali s tím, že si nabijí po cestě v Humpolci.
Příště trochu méně záště a více přemýšlet...
Těch 400 km s iX 50 po dálnici není problém, protože je to jen o velikosti baterky. A kdyby ses začetl do datasheetu, tak iX 50 má 108 kWh baterku. Nevím, jestli to víš, ale elektromobily mají různě velké baterky a proto se jim liší dojezdy. A že u Humpolce nabíjí tlupa Tesel? A co jako? Asi proto, že je tam nabíječka, ne? Kde by asi jinde měli scházet, než u nabíječky? Že nabíjejí u Humpolce neznamená, že za a) jedou z Prahy nebo z Brna a mají tak krátký dojezd a za b) i kdyby jeli z Prahy nebo Brna, tak nemuseli vyjíždět s plnou baterkou, protože právě proto počítali s tím, že si nabijí po cestě v Humpolci.
Příště trochu méně záště a více přemýšlet...
Koukám že si objevil Ameriku a máš potřebu to všem vysvětlit 😉 No jo, je to překvápko, že elektromobily mají různé baterky, dojezdy a představ si, že i hmotnost, design, jméno a mnoho dalších věcí… jen jedno mají společné, o svém dojezdu neskutečně lžou a to všichni :yes: Ta tebou propagovaná iX50 má sice 105kWh baterii, ale taky hmotnost 2,6tuny, nalož jí a budou to 3t, pak jeď na dálnici, klidně i jen 130km/h a při ní má spotřebu přes 35kWh (videí na YT je k tomu dost), takže dáš sotva 300km 😉 Btw reálných 300km už je fajn, nicméně zkus se občas podívat na realitu, přemýšlet o tom a nečti jen datasheety, ty bublino :yes:
Vysvětlovat bych to nemusel, kdybych se tady s tebou nebavil.
Určitě to má při 130 km/h na dálnicis potřebu 35 kWh/100km... Jel jsi aspoň s iX 40, aby sis tohle ověřil? Sice rozdíl tam bude oproti iX 40, ale rozhodně ne tolik, aby to dělalo 35 kWh/100km.
Ono ne každý musí čumět na YT, někdo si to auto může na pár dní půjčit a vyzkoušet si všechny své režimy jízdy.
Určitě to má při 130 km/h na dálnicis potřebu 35 kWh/100km... Jel jsi aspoň s iX 40, aby sis tohle ověřil? Sice rozdíl tam bude oproti iX 40, ale rozhodně ne tolik, aby to dělalo 35 kWh/100km.
Ono ne každý musí čumět na YT, někdo si to auto může na pár dní půjčit a vyzkoušet si všechny své režimy jízdy.
Ano, Done, už jsi s tím machroval. A teď to zkus srovnat s hybridním Yarisem, jehož zákaz prodeje nám EU chystá, a odmysli si OZE, kterými většina lidí nenabíjí.
Tak hlavně že mají všemožné úlevy, přitom huntují silnice pomalu, jak kamiony