Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video: Škoda Karoq jen jako mamataxi? Kdepak, i tohle jsme si při prvních jízdách mohli dovolit

32 komentářů

Avatar - wakantanka
wakantanka
Toto zvládne aj moje MPV s prstom v nose aj bez 4x4, kedysi so 120l som dával iné terény 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
Výšku jsem bral zde

https😐/www.carsized.com/…-karoq-2017-suv/

podle katalogu ma 164mm a 4x4 168mm

https😐/www.skoda-auto.cz/…d17-33e4b2f54179

Těch 183 je určitě nesmysl, 172 bych ještě mozna primhouril oko, ale i tak je to o 1cm vic nez je údaj od výrobce. To bych pak o4 ten centimetr klidně přidal taky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
S tou o4 bych si věřil i tak. Karoq ma "jen" 2cm navic, 14vs16cm, ani jedno neni na nejaky terén. Jen člověk musí vic vybírat stopu. Vzdyt tam byla téměř rovná cesta, kromě toho schodu u brodu. Corolla taky byla sakra nízká a přesto jsem se takových cest "nebál" a projel je. Obava byla spíš o výběru správné stopy.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano. Ale nebudu psát, že to protáhne terénem, byť lehkým. Tohle bych projel i tou Octavii nebo i30, jen si při tech přejezdech musí člověk vic hlídat.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jet po prašné cestě a projet 2x louži.
Kromě toho, že na začátku si možná i drbli břichem na tom malém schodu, tak terén jsem tam nikde neviděl, kudy se jezdilo. Vzdyt to by projelo prakticky každé auto s trochou opatrnosti.
Avatar - Emel
Emel
Věřit si můžeš, ale právě v tom rozložení převisy / rozvor / světlá výška mají i ta "silniční" SUVka typu Karoq nezpochybnitelnou výhodu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Že by ho po fl sundali o 2cm? To se mi nezdá
Ještě mne napadlo, že to na tom obrázku není světla výška, ale výška k prahům. Což budou rozdílné hodnoty.
https😐/www.skoda-auto.cz/…oq/karoq-rozmery
Je to jen teoretizování a ilustrační obrázky, ale podle tehle je vidět, že zavěšení kol je níž než prahy a světla výška se počítá k nejnizsimu bodu ne?
Avatar - Emel
Emel
Myslím že nemá.
Avatar - Emel
Emel
Octavia má 141mm, stejně jako i30 SW. Karoq má dle některých údajů 172mm, dle některých 183mm... takže jsou to 3-4cm. Co je ale horší - má dost velké převisy a ten čumák je dost u země.
Corolla má 155mm co jsem našel.
Avatar - Emel
Emel
Noo... O4 je dost přičaplá k zemi, to bys asi dost drhnul. Věřím, že by to nějak bez problémů dal nějaký starší subkompakt třeba.
Avatar - Emel
Emel
V téhle konfiguraci bez 4x4 je to jen o světlé výšce a převisech / rozvoru. Pokud vezmeš jako alternativu kompaktní kombík (Octavia, i30), tak tam přece jen troška schopností navíc je.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze jak to je. 164 a 168mm je chybný údaj? Správně je tedy 172 a 176mm? Nebo 172 a 183mm? Těch údajů je spoustu
Avatar - Ozzman
Ozzman
Asi si to kvůli tobě a woodymu začnu předepisovat ve wordu s kontrolou pravopisu 😁 Na tohle vždy zapomenu 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
To je u 4x4. Z těch všech info bych věřil, že predface měl o 8mm vic nez ma teď. Bez 4x4 ma o 4mm min.
Avatar - Mikesus
Mikesus
NadstandarDní péči myslíš? 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
No vidiš, já to jezdil s obyčejnym naftovym kombíkem FWD 😁 Ale na hory je to jiná, tam nějak tak to chce trochu nadstandartní péči
šofér
měl jsem Octavii 4x4, bydleli jsme na horách, pořád něco s těmi plasty pod motorem, nejdříve jsem je měnil, ale lezlo to do peněz, tak jsem to snýtoval a pokaždém zadrhnutí zase.... až mne to dožralo a koupil Outbacka. Ale i u toho jsem jednou vzal pařez, ovšem přežil to 😊 . Pokud chce někdo něco začít s terénem, musí dát pod motor hliník, takže u toho videa se jen řechtám!
ptr078
Otazka skor stoji, ci ide o tvoju alebo pozicanu o4, lebo pozicana toho zvladne prekvapivo vela. 😉
šofér
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vyhodu bude mit auto s kratkym rozvorem a min. previsy. Typicky jak si psal kompakt/subkompakt a idealne starsi. Vim i ze jsem treba mel problem ve stejne generaci s kombikem D segmentu oproti Csegmentu (tim chci rict auta podobne svetle vysky, ne stare vs nove priplacle k silnici) kvuli rozvoru a previsum jsem skrtnul, naopak stare Clio projelo vse. A k te Oktavii - s trojkou po Fl jsem v terenu najezdil dost a fakt bych si na tyhle SUV veril 😄 Lital jsem s ni po poli za Passatem Alltrack a nemel sem problem. Holt nejlepsi terenni auto je to sluzebni
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja nemám úplně vhodné srovnání a taky jsem neměril. S corollou nebo aurisem jsem skrtal v místech kde s O2 ne.
Tomi připomnělo následující video.
Ted se mi nechce hledat přesný čas, ale matne si vzpominam, ze to řešili během cesty taky, že udávané světla výšky v reálu jsou jiné.
https😐/youtu.be/aDQeTWVThWI
Tuším že tam padlo, že u evropské produkce jsou napsané vyšší nez jsou a u japonské zase nižší.
Avatar - Emel
Emel
No já ne... neměřil jsem ani svoje auta a Karoq není úplně středem mého zájmu 😄
Co mám "změřené" je, že jsem s Octavií občas škrtnul spodkem tam, kde s Insignií neškrtám.
Avatar - xxc
xxc
A meral to niekto? Aj citigo ma 141 mm svetlu vysku a viac, ako 12 cm nenameram. Samozrejme volne postavene nezatazene vozidlo. Fakt ma octavia 141 mm a karoq 172 mm?
Avatar - Emel
Emel
Já našel tohle... což je teda zřejmě předface
https😐/skoda-karoq.presskitservice.com/…-KAROQ_00057.jpg
Avatar - SKAY
SKAY
Nemá to též nějaké pakety +-15mm?
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
Zistoval som to, pretoze skutocne pri novinarskej prezentacii bolo uvedenych tych 160mm. Je to chyba v tlacovej sprave od Skodovky. Spravny udaj je tych spominanych 170 resp.180mm (podla pohonu).
Avatar - Emel
Emel
Podle nákresu to úplně nevypadá, že by to mělo být k prahům. I některé testy uvádí 183mm https😐/www.garaz.cz/…ro-male-suv-4811
Na autohledu je těch 172mm
https😐/www.autohled.cz/…try/svetla-vyska , což je taky ve starém katalogu
https😐/www.autorotos.sk/…aroq-katalog.pdf
Tam je taky to, že s adaptivem je to jen 166 a naopak s 4x4 176... a s paketem pro špatné cesty o 6mm méně. Pak se v tom vyznej 😄
kaktus222
Aka hysteria...sak to bola obycajna polnacka co prejde kazdy osobak...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ok díky za info.
Předpokládám, ze auto s delšími zdvihy klesne pri zatizeni jen ridicem nebo vybavou vic nez to s těmi menšími.
pabax
Příspěvek podléhá schvalování.
traveldrive
To máš fuk, tá svetlá výška je závislá aj na tom, aké tlmiče alebo pružiny prišli do výroby. Žiadny diel nie je na 100% presný, všetko je v tolerancii od-do, plus máš v autách rozličnú výbavu a motory. Takže tá svetlá výška (okrem toho, že sa nemeria vždy na najnižšom bode) môže pokojne kolísať aj 10 aj viac mm. Aj pri zaťažení posádkou a nákladom niektoré auto klesne viac, iní menej, niektoré viac na predok, inému viac klesne zadok, atď... Fakt je zbytočné zamýšľať sa nad tým, či je v papieroch168, 176 alebo 183 mm...
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
více tych konkurentů a raději do terénu to co nemá kardan, jak to sedne při přejíždění vyjetých kolejí na kardan, tak je po radosti a pro mama taxi do města jsou lepší i zhlediska ekologie hybridy.