Videa
Zpět na článek
Video: Škoda Karoq jen jako mamataxi? Kdepak, i tohle jsme si při prvních jízdách mohli dovolit
32 komentářů
wakantanka
4
Toto zvládne aj moje MPV s prstom v nose aj bez 4x4, kedysi so 120l som dával iné terény 😊
Přejít do diskuze
Mikesus
Výšku jsem bral zde
https😐/www.carsized.com/…-karoq-2017-suv/
podle katalogu ma 164mm a 4x4 168mm
https😐/www.skoda-auto.cz/…d17-33e4b2f54179
Těch 183 je určitě nesmysl, 172 bych ještě mozna primhouril oko, ale i tak je to o 1cm vic nez je údaj od výrobce. To bych pak o4 ten centimetr klidně přidal taky.
https😐/www.carsized.com/…-karoq-2017-suv/
podle katalogu ma 164mm a 4x4 168mm
https😐/www.skoda-auto.cz/…d17-33e4b2f54179
Těch 183 je určitě nesmysl, 172 bych ještě mozna primhouril oko, ale i tak je to o 1cm vic nez je údaj od výrobce. To bych pak o4 ten centimetr klidně přidal taky.
Mikesus
S tou o4 bych si věřil i tak. Karoq ma "jen" 2cm navic, 14vs16cm, ani jedno neni na nejaky terén. Jen člověk musí vic vybírat stopu. Vzdyt tam byla téměř rovná cesta, kromě toho schodu u brodu. Corolla taky byla sakra nízká a přesto jsem se takových cest "nebál" a projel je. Obava byla spíš o výběru správné stopy.
Mikesus
Ano. Ale nebudu psát, že to protáhne terénem, byť lehkým. Tohle bych projel i tou Octavii nebo i30, jen si při tech přejezdech musí člověk vic hlídat.
Mikesus
Jet po prašné cestě a projet 2x louži.
Kromě toho, že na začátku si možná i drbli břichem na tom malém schodu, tak terén jsem tam nikde neviděl, kudy se jezdilo. Vzdyt to by projelo prakticky každé auto s trochou opatrnosti.
Kromě toho, že na začátku si možná i drbli břichem na tom malém schodu, tak terén jsem tam nikde neviděl, kudy se jezdilo. Vzdyt to by projelo prakticky každé auto s trochou opatrnosti.
Emel
Věřit si můžeš, ale právě v tom rozložení převisy / rozvor / světlá výška mají i ta "silniční" SUVka typu Karoq nezpochybnitelnou výhodu.
Mikesus
Že by ho po fl sundali o 2cm? To se mi nezdá
Ještě mne napadlo, že to na tom obrázku není světla výška, ale výška k prahům. Což budou rozdílné hodnoty.
https😐/www.skoda-auto.cz/…oq/karoq-rozmery
Je to jen teoretizování a ilustrační obrázky, ale podle tehle je vidět, že zavěšení kol je níž než prahy a světla výška se počítá k nejnizsimu bodu ne?
Ještě mne napadlo, že to na tom obrázku není světla výška, ale výška k prahům. Což budou rozdílné hodnoty.
https😐/www.skoda-auto.cz/…oq/karoq-rozmery
Je to jen teoretizování a ilustrační obrázky, ale podle tehle je vidět, že zavěšení kol je níž než prahy a světla výška se počítá k nejnizsimu bodu ne?
Emel
Octavia má 141mm, stejně jako i30 SW. Karoq má dle některých údajů 172mm, dle některých 183mm... takže jsou to 3-4cm. Co je ale horší - má dost velké převisy a ten čumák je dost u země.
Corolla má 155mm co jsem našel.
Corolla má 155mm co jsem našel.
Emel
Noo... O4 je dost přičaplá k zemi, to bys asi dost drhnul. Věřím, že by to nějak bez problémů dal nějaký starší subkompakt třeba.
Emel
V téhle konfiguraci bez 4x4 je to jen o světlé výšce a převisech / rozvoru. Pokud vezmeš jako alternativu kompaktní kombík (Octavia, i30), tak tam přece jen troška schopností navíc je.
Mikesus
Takze jak to je. 164 a 168mm je chybný údaj? Správně je tedy 172 a 176mm? Nebo 172 a 183mm? Těch údajů je spoustu
Ozzman
Asi si to kvůli tobě a woodymu začnu předepisovat ve wordu s kontrolou pravopisu 😁 Na tohle vždy zapomenu 😁
Mikesus
To je u 4x4. Z těch všech info bych věřil, že predface měl o 8mm vic nez ma teď. Bez 4x4 ma o 4mm min.
Ozzman
No vidiš, já to jezdil s obyčejnym naftovym kombíkem FWD 😁 Ale na hory je to jiná, tam nějak tak to chce trochu nadstandartní péči
šofér
měl jsem Octavii 4x4, bydleli jsme na horách, pořád něco s těmi plasty pod motorem, nejdříve jsem je měnil, ale lezlo to do peněz, tak jsem to snýtoval a pokaždém zadrhnutí zase.... až mne to dožralo a koupil Outbacka. Ale i u toho jsem jednou vzal pařez, ovšem přežil to 😊 . Pokud chce někdo něco začít s terénem, musí dát pod motor hliník, takže u toho videa se jen řechtám!
ptr078
Otazka skor stoji, ci ide o tvoju alebo pozicanu o4, lebo pozicana toho zvladne prekvapivo vela. 😉
Ozzman
Vyhodu bude mit auto s kratkym rozvorem a min. previsy. Typicky jak si psal kompakt/subkompakt a idealne starsi. Vim i ze jsem treba mel problem ve stejne generaci s kombikem D segmentu oproti Csegmentu (tim chci rict auta podobne svetle vysky, ne stare vs nove priplacle k silnici) kvuli rozvoru a previsum jsem skrtnul, naopak stare Clio projelo vse. A k te Oktavii - s trojkou po Fl jsem v terenu najezdil dost a fakt bych si na tyhle SUV veril 😄 Lital jsem s ni po poli za Passatem Alltrack a nemel sem problem. Holt nejlepsi terenni auto je to sluzebni
Mikesus
Ja nemám úplně vhodné srovnání a taky jsem neměril. S corollou nebo aurisem jsem skrtal v místech kde s O2 ne.
Tomi připomnělo následující video.
Ted se mi nechce hledat přesný čas, ale matne si vzpominam, ze to řešili během cesty taky, že udávané světla výšky v reálu jsou jiné.
https😐/youtu.be/aDQeTWVThWI
Tuším že tam padlo, že u evropské produkce jsou napsané vyšší nez jsou a u japonské zase nižší.
Tomi připomnělo následující video.
Ted se mi nechce hledat přesný čas, ale matne si vzpominam, ze to řešili během cesty taky, že udávané světla výšky v reálu jsou jiné.
https😐/youtu.be/aDQeTWVThWI
Tuším že tam padlo, že u evropské produkce jsou napsané vyšší nez jsou a u japonské zase nižší.
Emel
No já ne... neměřil jsem ani svoje auta a Karoq není úplně středem mého zájmu 😄
Co mám "změřené" je, že jsem s Octavií občas škrtnul spodkem tam, kde s Insignií neškrtám.
Co mám "změřené" je, že jsem s Octavií občas škrtnul spodkem tam, kde s Insignií neškrtám.
xxc
A meral to niekto? Aj citigo ma 141 mm svetlu vysku a viac, ako 12 cm nenameram. Samozrejme volne postavene nezatazene vozidlo. Fakt ma octavia 141 mm a karoq 172 mm?
Emel
Já našel tohle... což je teda zřejmě předface
https😐/skoda-karoq.presskitservice.com/…-KAROQ_00057.jpg
https😐/skoda-karoq.presskitservice.com/…-KAROQ_00057.jpg
LEGOPARK
Zistoval som to, pretoze skutocne pri novinarskej prezentacii bolo uvedenych tych 160mm. Je to chyba v tlacovej sprave od Skodovky. Spravny udaj je tych spominanych 170 resp.180mm (podla pohonu).
Emel
Podle nákresu to úplně nevypadá, že by to mělo být k prahům. I některé testy uvádí 183mm https😐/www.garaz.cz/…ro-male-suv-4811
Na autohledu je těch 172mm
https😐/www.autohled.cz/…try/svetla-vyska , což je taky ve starém katalogu
https😐/www.autorotos.sk/…aroq-katalog.pdf
Tam je taky to, že s adaptivem je to jen 166 a naopak s 4x4 176... a s paketem pro špatné cesty o 6mm méně. Pak se v tom vyznej 😄
Na autohledu je těch 172mm
https😐/www.autohled.cz/…try/svetla-vyska , což je taky ve starém katalogu
https😐/www.autorotos.sk/…aroq-katalog.pdf
Tam je taky to, že s adaptivem je to jen 166 a naopak s 4x4 176... a s paketem pro špatné cesty o 6mm méně. Pak se v tom vyznej 😄
kaktus222
Aka hysteria...sak to bola obycajna polnacka co prejde kazdy osobak...
Mikesus
Ok díky za info.
Předpokládám, ze auto s delšími zdvihy klesne pri zatizeni jen ridicem nebo vybavou vic nez to s těmi menšími.
Předpokládám, ze auto s delšími zdvihy klesne pri zatizeni jen ridicem nebo vybavou vic nez to s těmi menšími.
traveldrive
To máš fuk, tá svetlá výška je závislá aj na tom, aké tlmiče alebo pružiny prišli do výroby. Žiadny diel nie je na 100% presný, všetko je v tolerancii od-do, plus máš v autách rozličnú výbavu a motory. Takže tá svetlá výška (okrem toho, že sa nemeria vždy na najnižšom bode) môže pokojne kolísať aj 10 aj viac mm. Aj pri zaťažení posádkou a nákladom niektoré auto klesne viac, iní menej, niektoré viac na predok, inému viac klesne zadok, atď... Fakt je zbytočné zamýšľať sa nad tým, či je v papieroch168, 176 alebo 183 mm...
petr petrumr
více tych konkurentů a raději do terénu to co nemá kardan, jak to sedne při přejíždění vyjetých kolejí na kardan, tak je po radosti a pro mama taxi do města jsou lepší i zhlediska ekologie hybridy.