Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeAuto roku v ČR 2021/2022 má vítěze. Vůbec poprvé slaví triumf elektromobil
43 komentářů
Oscar_Romero
Rozkaz zněl jasně...
3_diamanty
Ake prekvapko ... neuveritelne nieco
Naopak je vítězství EV zcela očekávané :yes: Snad nikdo rozumný nemohl čekat, že by snad zvítězila fosilní prdlavka :no:
Tak je fakt, že máme rok 2022. Když v roce 1902 někde vyhrál paromobil, taky na to s odstupem času koukáme jako na roztomilou anomálii. A trend je neprosto jasný...
To nie je trend. To je politika.
Když se podíváme na vývoj v Číně a USA, pak mají politici EU možná i víc rozumu než sami evropští výrobci (kteří by zřejmě rádi vyráběli spalováky ještě 50 let, až by se stal z Evropy fosilní skanzen s "bonusem" závislosti na Rusku). Každopádně politici by neměli udělat tu chybu, jako když pomoci daňových pobídek uvrtali výrobce do vývoje dieselových smradláků, což byl evropský unikát a znamenalo to akorát stovky miliard euro utopených nákladů. V rámci mezinárodní konkurence to bylo naprosto k ničemu, resp. spíš pro ostudu..
KANKUNEN
Outback bez motoru nebo tříválce bych nechtěl. Jinak za tu cenu bych volil 340d.
Ouback býval dobrý s dieselem, v jeho 3. generaci.
v jakémsi Outbacku s diesel jsem se jednou vezl. Na volnoběh se to třáslo jako... no jako... dieselový boxer (rozuměj blbina na entou).
Jeden jediny duvod proc vzit 340d a ne 340i? Premyslim nad tim uz 5 minut a zadnej me nenapada, tak se ptam... 😄
Chci jezdit za 10 ne za 15. Nekoupím si auto co má 300+ koní a pak to šudlil za 8 benzínu v ponožce.
S 540i lehce přes limit pohodlně do 8, výrazněji nad limit 9-10. 15 leda opravdu na čuně někde v zatáčkách do kopce.
Rozdil nebude 5, ale 2, prinejhorsim 3l. To je XY testy, mistnimi zkusenostmi, spritmonitorem a ja nevim cim jeste dokazana skutecnost. Takze pak otazka jestli pronajimas, nebo kupujes.
- Pokud pronajimas, usetris mozna nekolik stovek (nedejboze i tisic korun) mesicne, ale sam si odpovez jestli ti to za to kadlani, navic u o 40k slabsiho auta, stoji.
- Pokud kupujes, vychazi to na cca 100tis Kc rozdil v palivu na kazdych 100tis km co najedes. Rozpusteno v letech, u auta za 1,8mil, plus znovu to kadlani, nizsi vykon... ma to cenu?
Vic pochopim kdyz nekdo laboruje mezi 540d a 540i, tam u 40i neni ta pridana hodnota M performance modelu, za 5er navic casto vidim karavan nebo prives s lodi kde se Nm navic hodi, ale u trojky? Abych to zkratil, nepresvedcils me. 😄
PS: i do te 5er patri 40i 😉
- Pokud pronajimas, usetris mozna nekolik stovek (nedejboze i tisic korun) mesicne, ale sam si odpovez jestli ti to za to kadlani, navic u o 40k slabsiho auta, stoji.
- Pokud kupujes, vychazi to na cca 100tis Kc rozdil v palivu na kazdych 100tis km co najedes. Rozpusteno v letech, u auta za 1,8mil, plus znovu to kadlani, nizsi vykon... ma to cenu?
Vic pochopim kdyz nekdo laboruje mezi 540d a 540i, tam u 40i neni ta pridana hodnota M performance modelu, za 5er navic casto vidim karavan nebo prives s lodi kde se Nm navic hodi, ale u trojky? Abych to zkratil, nepresvedcils me. 😄
PS: i do te 5er patri 40i 😉
delší servisní interval, u dálničních letů třeba v DE bude určitě 40i výše než o litr, koneckonců i spritmonitor v čistém porovnání M340i/M340d ukazuje skoro dva litry...
https😐/www.spritmonitor.de/…-BMW/37-3er.html?…
https😐/www.spritmonitor.de/…-BMW/37-3er.html?…
https😐/www.spritmonitor.de/…-BMW/37-3er.html?…
https😐/www.spritmonitor.de/…-BMW/37-3er.html?…
Vzdyt pisu 2 az 3 litry. Do toho vypoctu cca 100tis kc navic na 100tis najetych kilometru jsem pak vzal cenu paliva 2,5L rozdil.
Mea culpa. Při aktuálních cenách benzínu a nafty se to stírá, ale předtím - protože 40i rádo hlavně prémiový benzín - už to byl docela výrazný rozdíl. A placený servis taky udělá svoje. Já bych samozřejmě za všech okolností vzal benzín - ale chápu, že to má někdo jinak a naftu strpí.
Arese
...již evidentně svírají i českou autožurnalistiku. Chce se mi zvracet... Styďte se, páni novináři! 😲 :no: :no: :no:
Antonín Brodacký
Příspěvek podléhá schvalování.
Tyhle prdejný novinářský ovce vždycky vyberou, co jim nadiktují.
2. ID.4
3. IONIQ 5
Jediná otázka je, jestli i my ostatní budeme mít co kupovat, nebo holt budeme udržovat ta auta, co už máme.
Jinak není nejasného vůbec nic.
Mimochodem, tuto "nadvládu" starých amerik zlomily až LEVNÉ čínské a ruské auťáky.
DRAHÉ PHEV a EV způsobí kubánský efekt. Ano, mohou nám nakonec dobře udržované spalováky i zakázat. EV-maniaci jsou schopni všeho.
cim driv prestaneme byt zavisli na fasistickym rusku a diktatorskych arabacich, tim lip pro nas (a hur pro ne)