Bezpečnost
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeDaň za nízkou cenu: Dacia Jogger si z crash testu odvezla jedinou hvězdu
51 komentářů
JaraHasek
Příspěvek podléhá schvalování.
Arese
...proč jsou u článku o crash testech Dacie Jogger fotky zbořeného Sandera? 😲 :no:
Emel
Zadní sedačky je potřeba brát jako nouzové... to se tady ještě netestuje náraz zezadu.
Ale dobře, to Dacii stálo jednu hvězdu, mohla mít dvě... furt žádná sláva.
Figuríny jsou dost oranžové... není to úplně průšvih, v těch hlavních testech není hnědá ani červená... ale proti "normálním" autům tam ten odstup je.
Ale dobře, to Dacii stálo jednu hvězdu, mohla mít dvě... furt žádná sláva.
Figuríny jsou dost oranžové... není to úplně průšvih, v těch hlavních testech není hnědá ani červená... ale proti "normálním" autům tam ten odstup je.
Anonym
Tak to je velmi slušný výsledek :yes: Kolik byste vy troubové dali mé 406ce, kterou každou zimu denně jezdím? Asi 5 křížů na krchov, protože 5ti místné auto ne?
Ham.
Píšete o testech 2022, ale Jogger se testoval již vloni.
https😐/www.euroncap.com/…cia/jogger/45231
Letošní testy jsou😒br /> DS4, HR-V, BMW 2 Coupe všichni 4*
Polo, NX, Megane E-Tech, Taigo všichni 5*
https😐/www.euroncap.com/…cia/jogger/45231
Letošní testy jsou😒br /> DS4, HR-V, BMW 2 Coupe všichni 4*
Polo, NX, Megane E-Tech, Taigo všichni 5*
Ne, hodnocení Joggeru vychází z crash testu Sandera.
V tom případě bude asi výsledek vzhledem k vyšší hmotnosti Joggeru ještě horší.
To klidně může vycházet, ale to se testovalo také v roce 2021 a oba ty testy má EuroNCAP zařazené do roku 2021 a oba publikoval v roce 2021, takže psát o testu Joggeru jako o letošním testu je nesmysl.
_Teddy_
"Pripomienkovac" pasov mi ide este asi viac na nervy, ako start-stop. Ked sa to spusti po prejazde dakej nerovnosti lebo na vedlajsom sedadle mam polozenu aktovku, vtedy preklinam toho mamlasa, co s tymto vynalezom prisiel...
Na tohle ti reaguje? To je asi nějaká chyba. Co máš za auto?
Mne to tiez nikdy nereagovalo a to mam bezne na sedadle nieco, alebo vzadu prazdne autosedacky a pod.
Možno má 50-kilovú aktovku. 😉 😁
50kg nie, ale niekedy mam v nej firemny notas, a ten so zdrojom moze mat dakych 5kg. Normalne senzor na taku vahu nereaguje, ale ak prejdem trochu rychlejsie cez "spiaceho policajta", uz sa to ozve...
Ano.batoh s notebookem a spoustu dalších kravin, občas to na zadních sedačkách spustí. Ale spíš v zatáčce m kdyz se převalí. Zpomalovací prahy zatím nikdy.
Hlavně ta pí*ovina vůbec nic neřeší protože stačí dát do zámku pásu koncovku co koupím kdekoliv že... Takže pokud se někdo poutat necche, tak to dělat stejně nebude.
A pokud někdo jakože zapomene, tak já nevím... Kolík chodců zemře protože se zapomene rozhlédnout na přechodu??? Tak nařídíme každému chodci GPS, snímač na hlavu a pípák u hlavy, co mu připomene že se má rozhlížet?!? ...
A pokud někdo jakože zapomene, tak já nevím... Kolík chodců zemře protože se zapomene rozhlédnout na přechodu??? Tak nařídíme každému chodci GPS, snímač na hlavu a pípák u hlavy, co mu připomene že se má rozhlížet?!? ...
Hledej problém ve svém autě. Lidem to obvykle funguje správně.
Alebo by si ty mohol pre jeden krát otvoriť oči. Dokáže to spraviť aj 1,5 litrova fľaša.
Makovnik
v pripade akejkolvek nehody, takze z % pohladu na Hondu, kde je rozdiel maly, ma Dacia v podstate minimalne 3 hviezdy.
Ekounijne blbosti v podobe asistentov su uplne nepodstatne, byrokraticka buzeracia.
1 hviezda kvoli pripomienkovacu pasov, ktory mnoho ludi riesi falosnou klipsou alebo vypnutim cez CANbus, aby nehulakal, je v principe nonsens.
Ekounijne blbosti v podobe asistentov su uplne nepodstatne, byrokraticka buzeracia.
1 hviezda kvoli pripomienkovacu pasov, ktory mnoho ludi riesi falosnou klipsou alebo vypnutim cez CANbus, aby nehulakal, je v principe nonsens.
Frantizsekk
Pokud dodrzujete vyhlasku a venujete se napriklad provozu, stavu komunikace, jste pripoutani, mate v poradku brzdy a obute dobre pneumatiky, nemusi vam ta jedna virtualni hvezda vubec vadit. Podle videa je mechanicka odolnost sandera ok, deformacni zony pohltily energii, kabina v poho. Staci pouze delat to, co uklada zakon, kdyz chcete vyjet na silnici mezi ostatni.
Chapu tlak na elektronicke pomocniky a jejich zasluznou cinnost, ve finale to ale zdrazuje vsechna auta a leccos lide hned vypinaji, protoze to radne nefunguje- viz napriklad pretahovani se s volantem. Predni radar je naopak dobra vec, abych jen nepomlouval. SOS tlacitko take zachrani zivoty, jednou bude na siti kazde auto a dopravaci si budou muset najit praci. Asi to chce oddelit narazove testy trochu vice. Nebo je radeji vynechat, vzdyt ty hvezdy o nich nic nevypovidaji.
Chapu tlak na elektronicke pomocniky a jejich zasluznou cinnost, ve finale to ale zdrazuje vsechna auta a leccos lide hned vypinaji, protoze to radne nefunguje- viz napriklad pretahovani se s volantem. Predni radar je naopak dobra vec, abych jen nepomlouval. SOS tlacitko take zachrani zivoty, jednou bude na siti kazde auto a dopravaci si budou muset najit praci. Asi to chce oddelit narazove testy trochu vice. Nebo je radeji vynechat, vzdyt ty hvezdy o nich nic nevypovidaji.
lamal
mozu byt spokojni, ze za svoje peniaze dostanu bezpecnejsie auto nez v minulosti.
Crash test samotny dopadol dobre, 70% je len o 2-5% horsi nez v priemere citelne drahsich aut, potesi ze tento krat si to neodniesli deti a ich ochrana je takmer zhodna s dospelymi.
Hviezdicky v NCAPe pripominaju hviezdicky v testoch na ACZ, no verili by ste im ? 😄
Crash test samotny dopadol dobre, 70% je len o 2-5% horsi nez v priemere citelne drahsich aut, potesi ze tento krat si to neodniesli deti a ich ochrana je takmer zhodna s dospelymi.
Hviezdicky v NCAPe pripominaju hviezdicky v testoch na ACZ, no verili by ste im ? 😄
Jogger má 70%.
Letošní ratingy jsou minimálně 82% (HR-V a 2er), takové Polo má 94%.
Za 2021 má taky víc aut 90+ než 80-.
Takže minimálně těch 10% tam je i v tom čelním nárazu. Fajn, u Joggeru tam je jen oranžová, což je ještě únosný... ale odstup od mainstreamu tam jasně je.
Letošní ratingy jsou minimálně 82% (HR-V a 2er), takové Polo má 94%.
Za 2021 má taky víc aut 90+ než 80-.
Takže minimálně těch 10% tam je i v tom čelním nárazu. Fajn, u Joggeru tam je jen oranžová, což je ještě únosný... ale odstup od mainstreamu tam jasně je.
Oproti HR-V su deti 6% rozdiel, a taka Mokka ma dospelych len o 3% vyssie https😐/www.euroncap.com/…hall/mokka/43183
Fiat 500e o 6% lepsi https😐/www.euroncap.com/…/fiat/500e/44198
Bynányon o 6% lepsi https😐/www.euroncap.com/…ndai/bayon/43817
Plati to co som pisal, rozdiel v bezpecnosti za danu cenu je s novou platformou daleko mensi nez v minulosti, navyse tie rozdiely v hviezdickach neboli vtedy take dramaticke aj napriek tomu, ze realne boli Dacie oproti konkurencii omnoho menej bezpecne. Cele je to len o prioritach NCAP.
Fiat 500e o 6% lepsi https😐/www.euroncap.com/…/fiat/500e/44198
Bynányon o 6% lepsi https😐/www.euroncap.com/…ndai/bayon/43817
Plati to co som pisal, rozdiel v bezpecnosti za danu cenu je s novou platformou daleko mensi nez v minulosti, navyse tie rozdiely v hviezdickach neboli vtedy take dramaticke aj napriek tomu, ze realne boli Dacie oproti konkurencii omnoho menej bezpecne. Cele je to len o prioritach NCAP.
Ty jsi říkal "v průměru", ale teď vyzobáváš ty nejhorší. Jo, Bayon nebo Mokka na tom taky nejsou nějak zvlášť dobře, ale průměr v čelním nárazu je někde nad 80%.
Vyzobavam, pretoze som napisal - ´´Crash test samotny dopadol dobre, 70% je len o 2-5% horsi nez v priemere citelne drahsich aut´´ takze ano ochrana dospelych a deti je ten zaklad o ktorom crash testy su a tedy to co ma zakaznika na cenu orientovaneho auta zaujimat.
Jo a myslel som priemery hodnot ochrany dospelych a deti samozrejme.
Mozem si to opravit na 3-6% ak chces 😄
Jo a myslel som priemery hodnot ochrany dospelych a deti samozrejme.
Mozem si to opravit na 3-6% ak chces 😄
Ach jo... tak jsi mě donutil to fakt spočítat 😄
Průměr ze všech aut z roku 2021 je 83,3% v nárazové ochraně dospělých a 82,6% u dětí. Za 2022 je to 84,7% a 83,1%. Takže ne, není to 2-5% ani 3-6%, ale spíš 12-13% - vůči tomu průměru.
Když to srovnáš s nejhoršími jako je třeba ta Mokka, pak ano, pak je to míň.
Nebo to počítáš nějak jinak? Třeba jen B-Segment?
Průměr ze všech aut z roku 2021 je 83,3% v nárazové ochraně dospělých a 82,6% u dětí. Za 2022 je to 84,7% a 83,1%. Takže ne, není to 2-5% ani 3-6%, ale spíš 12-13% - vůči tomu průměru.
Když to srovnáš s nejhoršími jako je třeba ta Mokka, pak ano, pak je to míň.
Nebo to počítáš nějak jinak? Třeba jen B-Segment?
Pocital som to z tych horsich priemerov ochrany dospelych/deti samozrejme, pokial su tu auta ako Mokka, 500, Bayon nevidim dovod porovnavat Daciu s tymi najlepsimi.
Neviem s cim nesuhlasis, ze Dacia je dnes s novou platformou v ovela lepsom pomere cena/bezpecnost ako v minulosti ? Alebo nesuhlasis s tym, ze v pripade zrazky je ochrana dospelych a deti to co hra rolu ?
Hodnotit mieru bezpecnosti pri zrazke 1 hviezdou oproti 4 od Bayonu/Mokke je proste hlupost a v tomto pripade nie uplne pravdivo ovplyvnuje zakaznikov.
Ked sa neznaly zakaznik pozrie na hodnotenie 1 hviezda predstavi si zrazku v skode 120, kedy volant skonci na zadnych sedackach 😁
Neviem s cim nesuhlasis, ze Dacia je dnes s novou platformou v ovela lepsom pomere cena/bezpecnost ako v minulosti ? Alebo nesuhlasis s tym, ze v pripade zrazky je ochrana dospelych a deti to co hra rolu ?
Hodnotit mieru bezpecnosti pri zrazke 1 hviezdou oproti 4 od Bayonu/Mokke je proste hlupost a v tomto pripade nie uplne pravdivo ovplyvnuje zakaznikov.
Ked sa neznaly zakaznik pozrie na hodnotenie 1 hviezda predstavi si zrazku v skode 120, kedy volant skonci na zadnych sedackach 😁
Na začátku jsem nepochopil, že průměruješ děti a dospělé a myslel jsem, že srovnáváš Dacii s průměrem všech testovaných aut, který je někde nad 80%... a je potřeba říct, že je Dacia pod tím průměrem výrazně.
Bayon je pořád nějakých 10% nad Joggerem.
Bayon je pořád nějakých 10% nad Joggerem.
Moje hladisko vidis, vysvetlujem svoje cisla a pohlad a myslim, ze zakaznik zvazujuci kupu a posudzujuci bezpecnost pre posadku by sa mal zorientovat v interpretaci vysledkov. 1 hviezda NCAP neodpoveda realnej bezpecnosti, neviem ako inac to napisat.
rohYpnol
Hodnocení téhle organizace dávno ztratilo význam a přerostlo do stavu, kdy je nutné celkové hodnocení vůbec neřešit. Protože dávno neřeší bezpečnost a mnohem víc řeší totální pí*oviny :-! :-!
Systém upozorňující na nezapnutý pás je standardní výbavou??? ANO, je to přesně tou standardní výbavou, která mě v autě začne obvykle vysírat jako jedna z prvních.
Elektronické vyfikundace nařizované EU jsou už totální nesmysly. Naprosto absurdní přitom je, že auto kde musím kvůli banálním úkonúm, které člověk běžné dělá při řízení 1000x, lézt do desáté podnabidky na dotykovým nesmyslu, pak získává 5*...
Fyzikální výsledek testu je naprosto v pohodě, kabina celistvá, uvnitř nějaká hrůza nenastala. BMW ani Audi to není, ale to od Dacie snad nikdo neočekává...
Jogger :yes: :yes: :yes:
EuroNCAP :no: :no: :no: :no: :no:
Systém upozorňující na nezapnutý pás je standardní výbavou??? ANO, je to přesně tou standardní výbavou, která mě v autě začne obvykle vysírat jako jedna z prvních.
Elektronické vyfikundace nařizované EU jsou už totální nesmysly. Naprosto absurdní přitom je, že auto kde musím kvůli banálním úkonúm, které člověk běžné dělá při řízení 1000x, lézt do desáté podnabidky na dotykovým nesmyslu, pak získává 5*...
Fyzikální výsledek testu je naprosto v pohodě, kabina celistvá, uvnitř nějaká hrůza nenastala. BMW ani Audi to není, ale to od Dacie snad nikdo neočekává...
Jogger :yes: :yes: :yes:
EuroNCAP :no: :no: :no: :no: :no:
loslosos
Příspěvek podléhá schvalování.
Miorolo
Příspěvek podléhá schvalování.
Není to ani Volkswagen nebo Hyundai. Pokud ani to nikdo neočekává, pak všechno v pořádku.
No, promiň, ale ten výsledek se od ve nebo hyundaie až tak neliší.
Dneska jsou to hvězdy za asistenty... jo, těch to má míň.
Naštěstí.
Dneska jsou to hvězdy za asistenty... jo, těch to má míň.
Naštěstí.
podla clanku 😒br />
... Hodnocení Dacie Jogger vycházelo z loňských testů Dacie Sandero Stepway, se kterou má Jogger mnoho společného. Doplatil ovšem na absenci bezpečnostních asistentů ...
Ja som to pochopil tak, ze Jogger vobec netestovali, ale zobrali vysledky zo Sandera, odpocitali body za chybajuce upozornenie nezapnutych pasov v tretom trade a mame vysledok hodny bulvaru.
Moj zaver - Jogger musi byt asi velmo dobre auto, ked sa EuroNCAP uchyluje k takymto praktikam, ako ho zhodit.
Ja som to pochopil tak, ze Jogger vobec netestovali, ale zobrali vysledky zo Sandera, odpocitali body za chybajuce upozornenie nezapnutych pasov v tretom trade a mame vysledok hodny bulvaru.
Moj zaver - Jogger musi byt asi velmo dobre auto, ked sa EuroNCAP uchyluje k takymto praktikam, ako ho zhodit.
Hlavně mi přijde dost amatérismus tvrdit, že Sandero a Jogger mají mnoho společného a tím pádem brát výsledek jednoho auta za výsledek druhého. Můžou tam být drobné rozdíly ve výztuhách karosérie, použitých materiálech, které můžou být u většího Joggeru pevnější, protože je větší. Prostě udělat test na Sanderu a pak to takhle extrapolovat na větší Jogger je krajně zavádějící.
Kiksfix
Příspěvek podléhá schvalování.
No ja nevim, mel jsem Tranzita a pri celnim ve 40 mi prerazil obe nohy, takze Forda uz nikdy, koupil jsem si RAMa...
šofér
Ty jejich výsledky jsou tragédie, jestliže se taková váha dává jízdním asistentům, které ve většině jen otravují a každý řidič z pudu sebezáchovy je vlastně ani nevyužije. Taková "vychytávka" jak oje jízda v pruzích je oberpí*ovina! Stačí, aby byla na cestě od silničářů špatně zamalovaná žlutá naváděcí čára po opravě silnice, a jedu do škarpy, stačí aby na cestě byla" housenka" asfaltu, která se jinak leskne, a vede mne to do protisměru, a tak bych mohl pokračovat! A to na nové bájné Škodě Octavia IV tři měsíce staré. A jestli někdo tvrdí, že protikolizní asistent funguje na chodce nebo cyklistu, tak v bájné Škodě to určitě neplatí, a navíc- stačí jet v hustém dešti nebo sněhové sračce a řve to že ho*no snímá!
A pokud je někdo takový tutan, že neví že si má zapnout pásy, když sedne do auta a šofér že by měl posádku před jízdou zkontrolovat, tak ať vrátí i občanku, protože je debil! Celá sqarda NCPA je ***ismus na entou, která s bezpečnosti má společného leda tak prd! Proto je nebere vážně ani americká agentura a dělá si své vlastní šetření! Ty evropské blbečky mají na háku!
A pokud je někdo takový tutan, že neví že si má zapnout pásy, když sedne do auta a šofér že by měl posádku před jízdou zkontrolovat, tak ať vrátí i občanku, protože je debil! Celá sqarda NCPA je ***ismus na entou, která s bezpečnosti má společného leda tak prd! Proto je nebere vážně ani americká agentura a dělá si své vlastní šetření! Ty evropské blbečky mají na háku!
Americká agentura testuje auta na americkém trhu, evropská na evropském... v tom bych asi nehledal žádné otázky vzájemného respektu. Taky bys nenapsal, že Euro NCAP nebere vážně tu americkou a radši testuje sama...