Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
starý_kluk
1
Často to byly obdivuhodné konstrukce vznikající u Bertoneho. Je to pěkný koncept.
Anonym
protože já nejsem neschopný manažer, ona je čipová krize. Proč třeba Tesla žádnou čipovou krizi nemá?
A kolik kusů vyrobí Tesla a kolik VW, Toyota nebo Stelantis? Nebude to tak nějak v přímé úměře s počtem potřebných čipů?
Tiež si myslím, že v tom nejaká kuleha bude - do corony bolo čipov dosť. Pár výpadkov vo výrobe a na dlhé roky pôjde automobilová výroba rapídne dolu? Tie počty mi nejak nesedia.
vykonnejsi procesory predpokladany dodavky kveten 2023 v maloobjemech cca tisic ks. a to i na procesory objednany kveten 2021 s potvrzenim na july 2021, ale zatim nedodano - skluz 2 roky a je otazka, jestli to za rok opravdu bude.
u jednodussich procesoru to je lepsi
vykonny spinaci prvky taky problem - dnesni objednavky s predpokladem dodavek pristi rok na jare, loni v lete se jeste daly sehnat s dodanim koncem 2021.
takze nejakej problem je
zdrazeni 50-150% a porad to jde nahoru
clovek by doufal, ze kdyz ted vyradi rusaky od dodavek tak to bude trochu lepsi, ale rusak toho asi zas tak moc nevyrabel a nespotrebovaval aby se to projevilo
u jednodussich procesoru to je lepsi
vykonny spinaci prvky taky problem - dnesni objednavky s predpokladem dodavek pristi rok na jare, loni v lete se jeste daly sehnat s dodanim koncem 2021.
takze nejakej problem je
zdrazeni 50-150% a porad to jde nahoru
clovek by doufal, ze kdyz ted vyradi rusaky od dodavek tak to bude trochu lepsi, ale rusak toho asi zas tak moc nevyrabel a nespotrebovaval aby se to projevilo
Pracuju pro chipmakera a u nas si to carmakeri pos rali hned na zacatku corony, kdy uvolnili nasmlouvany kapacity, ktery pripadly dalsim firmam ve fronte. Po dvou mesicich zjistili, ze to byla prehnana reakce, ale kapacity uz jsou pryc a lead time pro nove objednavky je treba 50 tydnu...
Do toho ti urady kvuli corone nekolikrat za sebou na nekolik tydnu zavrou fab, takze ti nekolik tydnu stoji vyroba, a je to v ***i.
Plus samozrejme dnesni auta maji spotrebu cipu jako blazen. Ruzne emisni incentivy, ktere podporuji prodeje relativne komplikovanejsich plugin hybridu tomu taky nepomahaji.
Do toho ti urady kvuli corone nekolikrat za sebou na nekolik tydnu zavrou fab, takze ti nekolik tydnu stoji vyroba, a je to v ***i.
Plus samozrejme dnesni auta maji spotrebu cipu jako blazen. Ruzne emisni incentivy, ktere podporuji prodeje relativne komplikovanejsich plugin hybridu tomu taky nepomahaji.
A pred coronou tú spotrebu nemali? A nikde ani ťuk o nejakých problémoch, či kapacitách na hrane.
Ty si aj pochopil o com pisal? Spotrebu mali, aj zazmluvnenu kapacitu. A ked ju vypovedali, tak niekolko faktorov zamiesalo kartami - od transformacie liniek na iny typ cipov, po pocasie (sucho), poziare, do toho zavrete vyrobne fabriky na niekolko tyzdnov a napisal ti, ze nove dodania tak o 50+ tyzdnov, co je realne rok+.
Rovnaka situacia je aj u dodavatelov komponentov, pri spinacich, vykonovych prvkoch, PLC a IO kartach atd. Aktualne dodania na bezne veci, ktore chodili do mesiaca su 35tyzdnov + a ani to nevedia garantovat.
Rovnaka situacia je aj u dodavatelov komponentov, pri spinacich, vykonovych prvkoch, PLC a IO kartach atd. Aktualne dodania na bezne veci, ktore chodili do mesiaca su 35tyzdnov + a ani to nevedia garantovat.
pradeda777
,,,,čipová je pouze její součástí.... 😒
Oscar_Romero
Doporučuji karburátory Weber a mechanickou přístrojovku od firmy Sagem.
lamal
Ked este aj dnes v case kedy COV ustupuje Cina urobi Lockdown, tak chipova kriza neustane. Cina to samozrejme nerobi bez dovodu, ale vyhlady nemozu byt dobre, pretoze po odzneni leta s prichodom zimy bude zase vsetko po starom. Ten 2024 bude bohuzial blizko k realu.