Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nekonečná telenovela: BMW naznačilo, že čipová krize zdaleka nekončí

22 komentářů

starý_kluk
Často to byly obdivuhodné konstrukce vznikající u Bertoneho. Je to pěkný koncept.
Avatar - Anonym
Anonym
protože já nejsem neschopný manažer, ona je čipová krize. Proč třeba Tesla žádnou čipovou krizi nemá?
jiras_
A kolik kusů vyrobí Tesla a kolik VW, Toyota nebo Stelantis? Nebude to tak nějak v přímé úměře s počtem potřebných čipů?
traveldrive
Tiež si myslím, že v tom nejaká kuleha bude - do corony bolo čipov dosť. Pár výpadkov vo výrobe a na dlhé roky pôjde automobilová výroba rapídne dolu? Tie počty mi nejak nesedia.
topten
vykonnejsi procesory predpokladany dodavky kveten 2023 v maloobjemech cca tisic ks. a to i na procesory objednany kveten 2021 s potvrzenim na july 2021, ale zatim nedodano - skluz 2 roky a je otazka, jestli to za rok opravdu bude.
u jednodussich procesoru to je lepsi
vykonny spinaci prvky taky problem - dnesni objednavky s predpokladem dodavek pristi rok na jare, loni v lete se jeste daly sehnat s dodanim koncem 2021.
takze nejakej problem je
zdrazeni 50-150% a porad to jde nahoru

clovek by doufal, ze kdyz ted vyradi rusaky od dodavek tak to bude trochu lepsi, ale rusak toho asi zas tak moc nevyrabel a nespotrebovaval aby se to projevilo
scadar
Pracuju pro chipmakera a u nas si to carmakeri pos rali hned na zacatku corony, kdy uvolnili nasmlouvany kapacity, ktery pripadly dalsim firmam ve fronte. Po dvou mesicich zjistili, ze to byla prehnana reakce, ale kapacity uz jsou pryc a lead time pro nove objednavky je treba 50 tydnu...

Do toho ti urady kvuli corone nekolikrat za sebou na nekolik tydnu zavrou fab, takze ti nekolik tydnu stoji vyroba, a je to v ***i.

Plus samozrejme dnesni auta maji spotrebu cipu jako blazen. Ruzne emisni incentivy, ktere podporuji prodeje relativne komplikovanejsich plugin hybridu tomu taky nepomahaji.
traveldrive
A pred coronou tú spotrebu nemali? A nikde ani ťuk o nejakých problémoch, či kapacitách na hrane.
Reco
Ty si aj pochopil o com pisal? Spotrebu mali, aj zazmluvnenu kapacitu. A ked ju vypovedali, tak niekolko faktorov zamiesalo kartami - od transformacie liniek na iny typ cipov, po pocasie (sucho), poziare, do toho zavrete vyrobne fabriky na niekolko tyzdnov a napisal ti, ze nove dodania tak o 50+ tyzdnov, co je realne rok+.
Rovnaka situacia je aj u dodavatelov komponentov, pri spinacich, vykonovych prvkoch, PLC a IO kartach atd. Aktualne dodania na bezne veci, ktore chodili do mesiaca su 35tyzdnov + a ani to nevedia garantovat.
Avatar - pradeda777
pradeda777
,,,,čipová je pouze její součástí.... 😒
traveldrive
Kríza čoho? Zdravého rozumu? Leda tak...
Xylo
Podle mého názoru jde hlavně o ekonomickou krizi.
traveldrive
Ktorá je dôsledkom čoho?
Avatar - Oscar_Romero
Oscar_Romero
Doporučuji karburátory Weber a mechanickou přístrojovku od firmy Sagem.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Veglia.
gil54
Jaeger.
gil54
VDO...
topten
timhle smerem jdou rusky fasisti
navrat o nekolik desetileti zpet
traveldrive
Už sklapni, čo to sem stále ťaháš... :no:
topten
smir se s tim, ze ruskej fasista se propadne o nekolik desetileti nazpatek
takze mozna i na ten karburator dojde
Avatar - lamal
lamal
Ked este aj dnes v case kedy COV ustupuje Cina urobi Lockdown, tak chipova kriza neustane. Cina to samozrejme nerobi bez dovodu, ale vyhlady nemozu byt dobre, pretoze po odzneni leta s prichodom zimy bude zase vsetko po starom. Ten 2024 bude bohuzial blizko k realu.
traveldrive
Neverím, že za to v plnom rozsahu môžu lockdowny.
topten
china vyrabi jen 6% chipu celosvetove
spis s lockdownem budou mit mensi odber chipu a mohlo by vic zustat na nas