Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Toyota GR Corolla představena, nabídne techniku GR Yaris a 304 koní

27 komentářů

Market
Zaujímalo by ma, čo je na tom motore (hardwareovo) oproti GR Yariske zmenené...
BoBik_CZ
A každý válec má svůj výfuk. 😁
Avatar - iudex
iudex
Aspoň to počtom sedí, nie ako Civicu, má štyri valce a "iba" tri "trumpety". 😁
Avatar - iudex
iudex
Parametrami a technikou veľmi pôsobivé, 300 koní a 370 Nm z trojvalca, klobúk dole. K tomu RWD biased AWD, dva samosvory, manuál, 355 mm brzdy, karbónová strecha, hliníková kapota... Fakt dobré, zamakali komplexne, nielen zvýšený výkon a pridaný červený pásik. A ani ten dizajn nie je taký zlý, ako z toho úniku, aj keď na mňa stále moc "tajpárovské", hlavne tie zadné blatníky.
Prekvapili tie tri výfuky, že skutočne sú rôzneho tvaru, to mi dizajnovo vôbec neštimuje, vraj to ale má funkčný dôvo😜 This design, intended to reduce back-pressure, is key to the G16E-GTS engine’s power increase, Toyota says.
Až je škoda, že sa v EU nebude predávať, s trojvalcom a pomerne nízkou hmotnosťou (na štvorkolku) a najmä s flotilovými emisiami Toyoty by som v tom nevidel problém. Ale vraj sa Toyota vyjadrila, že na jeden trh max. tri GR modely. A my už máme Yarisa, GR86 aj Supru. V USA Yarisa nemajú, ten je na ich pomery moc malý, tak bude namiesto neho väčšia Corolla.
Avatar - Dinar
Dinar
Parametry možná působivé, ale vzhled? Běžná corolla je v akt. gen. celkem elegantní auto, tohle je šílenej bastl, vypadá to jak olepené plastem, hrozná maska a ten zadek s různými výfuky, to je jak od nějakého vesnického tuzera. Sportovní verze auta by měla být i hezká, ostrý design, ale radost pohledět, tohle auto je ztělesněním neforemnosti.
Avatar - Emel
Emel
Jsou tam tři levely... to šedivý auto se spoilerem a výdechama v kapotě, pak bílý s výdechama ale bez spoileru a pak červený, který nemá ani ty výdechy.

To červený auto mi přijde celkem dobrý... třeba zepředu je to bez výhrad
https😐/img.auto.cz/…aW1n/7594562.jpg?…
Moc se mi nelíbí ty rozšířený blatníky vzadu s tím kusem (asi) plastu na dveřích, to se dalo asi udělat elegantněji... ale není to zase až taková trága
https😐/img.auto.cz/…aW1n/7594582.jpg?…
Avatar - speedfred
speedfred
Takto "svalnatý" bodykit by viacej pasoval k 3-dv karosérii.
Až na tie 3 výfuky asi celkom fajn.
Avatar - Emel
Emel
Vypadá to, že chtěli vytáhnout blatníky, ale zachovat shodné zadní dveře... no budiž.
PS: znáš mě, mně by se líbil kombík 😄
Avatar - pradeda777
pradeda777
Přebrali zadní nápravu z GR Yarise a tu extra šířku museli nějak řešit. Ale pravdou zůstává, že si se styling měli dát víc práce a ne to svěřit nějakému elévovi, aby to přes odpolední přestávku rychle "zmákl"... :-! ;-\
Avatar - speedfred
speedfred
Prečo nie? Kombík by tiež mohol byť fajn, mne sa páči tiež viac ako 5dv.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Jo kamaráde....jiná země...jiný mrav....jiní lidé....jiné chutě.... :-!
Avatar - iudex
iudex
Ja som síce neni tak kritický, úplne dizajn GR Corolly (v skratke GRC 😁 ) neodmietam, ale máš úplnú pravdu v tom, že z pomerne čistého a elegantného základu spravili o dosť horší dizajn, trochu v štýle jatpára. Predok za mňa OK, problém mám s tým prirobeným zadkom, najmä zboku tá hranatosť vynikne, plus ten pricapnutý plast na zadných dverách, aby dorovnali tie rozšírené zadné blatníky.
Btw. pradeda kritizuje nový Civic, že dizajnovo vymäkol a stratil štýl, ja by som ale rozhodne radšej bral ten "dizajnovo vymäknutý" nový Civic, než tento dizajn presne v štýle starého type R.
https😐/cloudia.hnonline.sk/…3f4-1289aa9fd74e
Avatar - pradeda777
pradeda777
Je třeba zohlednit design intent. U poslední CTR byl intent šokovat. A to se povedlo. U GRC pracovali s existing designem, který byl líbivý a konzervativní a byli nucení ho přizpůsobit potřebám pro HH podvozek, což se jim alespoň v zadní partii moc nepovedlo. 😒
evocolt
Popravde sa mi moc nechce verit,ze nakoniec sa nebude ponukat aj v EU.
Skor mi pride smiesne ,ze chcu trojvalec tlacit iba do USA mimo EU (zeby 1 april? 😁 )
Dufam a verim,ze za par mesiacov potvrdia predaj aj EU.
Ak nie,tak este stale existuje moznost individualneho dovozu z USA.
Avatar - miromen
miromen
Určitě je mi bliž klasicky HH, ale pořad je mi Corolla GR bliž než nějaky maly, neprakticky special v podobě Yaris GR. A zřejmě se u Corolly vic zaměřili na zabavu než na univerzalnost jako je tomu u Golfa R, ktery je spiš GT. Vzhledem k tomu, že tu byla snaho o odlehčeni kdy, krom jineho Corolla nema ani tlumici deku na kapotě. Nicmeně bych tu hmotnost čekal ještě nižši a jestli to bude jako u Yaris GR, ktery ma realně vic tak provozka bude kolem 1600kg.
Ale vzhledově tedy dost podivne a z foto vypada vyrazněji huř než běžna Corolla. A ten bočni pohled...
https😐/www.auto.cz/…yaris-a-304-koni?…
Avatar - iudex
iudex
Ad hmotnosť: okolo tých 1470 kg majú predokolkové hotheče; štvorkolky mávajú tak 1550-1600 kg.
Napr. základný Golf GTI váži 1460 kg, Clubsport 1498 kg a R váži 1581 kg.
Takže 1474 kg je pre štvorkolku (plnotučnú, s dvomi mechanickými samosvormi) pomerne nízka hmotnosť.
Avatar - miromen
miromen
Pleteš tu, ale pohotovostni a provozni hmotnosti. Udavaš tu provozni hmotnosti u všech krom toyoty, kde uvadiš pohotovostni hmotnost ke ktere je třeba přičist ještě 75kg.
Navic ja se snažim, když už vyhledat realne hmotnosti a jak jsem psal takovy Yaris GR važi realně nějakych 1390kg tedy vic než se udava a jde to proti trendum, kdy dnes ty hmotnosti celkem oproti dřivějšku sedi jak tak rad uvadiš a všiml si toho i ja, ale zřejmě ne u všech tomu tak je .
A třeba součastne GTI jsem viděl převažene několikrat a to ma pohotovostni hmotnost při našlapanějši vybavě cca 1370kg...

http😐/youtu.be/DKPALLEVzEs?t=595
Market
Mas nejaky zdroj aj na realnu vahu toho GR Yarisa?
jurozizo
Napríklad tu navážili 1290kg, čo sedí s tech. údajmi v cenníku.
https😐/youtu.be/aXnLaK1jnLY?t=897
Otázne koľko mali natankované, ale to by bol rozdiel aj tak maximálne 40kg.
Market
Ved prave. Ja som nikde nezachytil, ze by TYGeR vazil viac, ako je deklarovane..
Pokusim sa s tym ist niekedy na vahu aj ja. Poprosim napr tych, co predavaju strky a piesky, ci by mi to nezvazili...
Avatar - speedfred
speedfred
Stačia zberné suroviny a keď ťa auto nes.ere tak ho tam môžeš aj nehať.
Avatar - miromen
miromen
Určitě někde na YT a třeba Zeperfs uvadi přebrana data a ten uvadi 1387kg. Tam, ale uvadi pravě i tu provozni hmotnost od vyrobce a ne jen pohotovostni.

https😐/zeperfs.com/…-yaris-iv-gr.htm

Jinak někde přavažovali i origo komplet kola a vim, že to bylo kolem 20,5kg/ks zde bych čekal něco odlehčenějšiho, ale to je samo o nakladech.
Mig_35
Vidím, že to je běžný standard, ze když Iudexe někdo povodí, zakrytě mlčí a dělá mrtvého brouka 😉
Avatar - iudex
iudex
Vidím, že sa priplichtíš aj do inej debaty, len aby si mi kopol do členka, zjavne ťa musím veľmi iritovať. To ma teší. 😁
P.S. V piatok mám lepší program ako večer kontrolovať, kto na mňa reagoval. Robiť to o 20:00 večer, to musí znamenať poľutovaniahodný súkromný život. 😉
Avatar - iudex
iudex
Nepletiem ja, pletie to samotný VW, keď v katalógu píše o "skutočnej hmotnosti" Golfu R 1581 kg: https😐/www.gabriel.sk/…-golf-202103.pdf
Tu ale pre zmenu píše pohotovostnú hmotnosť a Golf R ju má uvádzanú 1551 kg: https😐/www.gabriel.sk/…-golf-202103.pdf
Takže nemožno ani tvrdiť, že tá prvá cifra (1581 kg) je prevádzková, lebo ak je 1551 pohotovostná, k tomu + 75 kg je spolu 1626 kg prevádzková. A ani opačne to nesedí, "skutočná hmotnosť" nemôže byť prevádzkovou hmotnosťou, pretože 1581 - 75 nie je 1551 kg. Takže čo tou skutočnou hmotnosťou VW myslel, netuší asi nikto.
topten
to nevypada zle
jen nevim co ten trivalec
zajimavy, ze to tady nikdo nezminuje narozdil od fabie pro duchodce
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
ale sem se hodí asi jako 1.0 TSI do Octavie.