Autofun
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeChybí vám BMW M4 Gran Coupé? Alpina nabízí řešení, má 495 koní a jede přes 300 km/h
20 komentářů
Freddka
Zase to mate popleteny. Alpina se nesnazi delat konkurenta pro M modely.
Naopak jejich cilem je udelat rychle auto, ktere je vhodne na pouzivani kzdy den - predevsim zvysit tocivy moment (a nikoliv vykon - to je jejich motto), zachovat rozumnou spotrebu (nizsi nez M modely), upravit podvozek tak, aby byl dostatecne mekky ke kazdodenninu pouziti (zatimco M je tvrdy az az spis vhodny na trate).
To je to, co je na znacce Alpina to zajimave - delaji proste hodne rychle BMW na kazdy den do bezneho provozu.
Ten, kdo srovnava Alpina s M modely, evidentne vubec nepochopil o cem znacka Alpina je, protoze se nejspis jen podival do tabulky a tim to konci.
Naopak jejich cilem je udelat rychle auto, ktere je vhodne na pouzivani kzdy den - predevsim zvysit tocivy moment (a nikoliv vykon - to je jejich motto), zachovat rozumnou spotrebu (nizsi nez M modely), upravit podvozek tak, aby byl dostatecne mekky ke kazdodenninu pouziti (zatimco M je tvrdy az az spis vhodny na trate).
To je to, co je na znacce Alpina to zajimave - delaji proste hodne rychle BMW na kazdy den do bezneho provozu.
Ten, kdo srovnava Alpina s M modely, evidentne vubec nepochopil o cem znacka Alpina je, protoze se nejspis jen podival do tabulky a tim to konci.
Teda Alpina umiestnila Gran Coupé hierarchicky vyššie, ako sedan. To sa žiaľ prejavilo aj v cene, kým B3 je od 83350 €, B4 stojí o dosť viac, 91800 €. Na druhej strane jediný priamy konkurent, RS5 Sportback stojí v podstate rovnako, 91530 €. A rozhodovanie medzi bežnou 450k Audinou a do určitej miery exkluzívnou 495k Alpinou by asi bolo ľahké.
Dále má B4 oproti B3 již v základu 20 kola místo 19 v B3, což je rozdíl 2.280 EUR. B4 tedy není zase nějak výrazně dražší než třeba B3 Touring (startuje na 85.150EUR).
Drobný rozdiel vo výbave B3 vs B4 som si všimol, stále je to ale +8250 eur, ak tie 20ky nechceš (a ja by som nechcel, 19ky sú optimum).
Bobor je každopádne najväčší problém B4, notabene tu pekne zvýraznený chrómom. ;-\
edit: asi pozorně čítal, v článku není nic o tom, že je to motor z M3/4
evidentně je to poladěný motor ze 440i
https😐/www.bmwblog.com/…ran-coupe-debut/
a v historii Alpiny nikdy neměly eMkové motory, ale upravené verze těch druhých nejsilnějších...
https😐/www.autorevue.cz/…de-pres-300-km/h
na zahraničních stránkách nic takového nepíšou! mám dojem, že si pan Herbich trošku domýšlí!
než mít nabiflované označení a barvy, ale nerozumět základním věcem potom psát číčoviny typu "Toyota nemůže mít v autě manuál, když jí to v BMW nepovolí"😊
1. B4 má motor z M3/M4, t.j. S58😒br /> Autoe😜ress: the B4 Gran Coupe, which is powered by the M3 and M4’s twin-turbo ‘S58’ inline-six.
EVO: Unlike the BMW’s most potent petrol-powered Gran Coupe, the M440i, Alpina has opted to use the M-developed twin-turbocharged 3-litre S58 straight-six
Motor1: Alpina is going to use the same S58 engine found in the M3 and M4
A keby si to nezvládal po anglicky, na Autorevue to máš aj v rodnom jazyku: Pod kapotou modelu B4 Gran Coupe najdeme přeplňovaný třílitrový šestiválec S58.
2. A tiež sa mýliš v tom, že Alpiny doteraz nikdy nemali eMkové motory. Má ho aj B3.
https😐/www.bmwblog.com/…upcoming-bmw-m3/
A celkově nemám sebemenší problem s tím, ze se mýlím. Je daleko lepší to přiznat, než dělat mrtvého brouka 😉