Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autofun

Zpět na článek

Chybí vám BMW M4 Gran Coupé? Alpina nabízí řešení, má 495 koní a jede přes 300 km/h

20 komentářů

Avatar - Dinar
Dinar
Myslím, že k tomu motoru z M3 (s jinými turby) to má ještě emkový diferák, ale základ auta je 440ka.
Mig_35
tak to v tom mám trošku zmatek. Alpina určitě nesdílí stejný pohon všech kol s eMkem. používá všechny kola stejné, na rozdíl od M3/4. Celkově si myslím, že je to spíš upravená M340/440i, než M3/4. Ale má motor z M3?
na zahraničních stránkách nic takového nepíšou! mám dojem, že si pan Herbich trošku domýšlí!
Palda11
Příspěvek podléhá schvalování.
Mig_35
tak z čeho to auto vychází? z M3ky a dali na to kastli liftback, nebo je to upravená 4GC? to není totéž, M3 má jiné velikosti kol, jiný systém X-drive, prostě je to úplně jiné auto...
edit: asi pozorně čítal, v článku není nic o tom, že je to motor z M3/4
evidentně je to poladěný motor ze 440i
https😐/www.bmwblog.com/…ran-coupe-debut/
a v historii Alpiny nikdy neměly eMkové motory, ale upravené verze těch druhých nejsilnějších...
Avatar - iudex
iudex
Nerozumiem. B4 je podľa teba "poladená obyč 4 GC? To si asi pozorne nečítal, B4 má motor S58, teda rovnako ako M3, takže nejde o žiadne poladenie M440GC.
Bobor je každopádne najväčší problém B4, notabene tu pekne zvýraznený chrómom. ;-\
Avatar - MS-sport
MS-sport
jels někdy v nějaké Alpině?? :-!
Freddka
Zase to mate popleteny. Alpina se nesnazi delat konkurenta pro M modely.

Naopak jejich cilem je udelat rychle auto, ktere je vhodne na pouzivani kzdy den - predevsim zvysit tocivy moment (a nikoliv vykon - to je jejich motto), zachovat rozumnou spotrebu (nizsi nez M modely), upravit podvozek tak, aby byl dostatecne mekky ke kazdodenninu pouziti (zatimco M je tvrdy az az spis vhodny na trate).

To je to, co je na znacce Alpina to zajimave - delaji proste hodne rychle BMW na kazdy den do bezneho provozu.

Ten, kdo srovnava Alpina s M modely, evidentne vubec nepochopil o cem znacka Alpina je, protoze se nejspis jen podival do tabulky a tim to konci.
Mig_35
von je zásadní rozdíl napsat chybu ale rozumět podstatě věci
než mít nabiflované označení a barvy, ale nerozumět základním věcem potom psát číčoviny typu "Toyota nemůže mít v autě manuál, když jí to v BMW nepovolí"😊
Mig_35
Ano, to jsem opravdu netušil. Dřív to nebylo obvykle, aby Alpina měla eMkový motor. Ale znovu zopakuji, že k M440i GC to má pořád blíž, než k M4 GC.
A celkově nemám sebemenší problem s tím, ze se mýlím. Je daleko lepší to přiznat, než dělat mrtvého brouka 😉
Avatar - iudex
iudex
Písal si "evidentně je to poladěný motor ze 440i". A mýlil si sa, čo som dokázal. Viac nie je treba sa v tom babrať. 😉
Mig_35
tak jestli ti stačí mít v M440i jiný motor na to, abys o tom mluvil jako o ekvivalentu M4 Gran coupé, nelze nic namítat. Ale těch rozdílů je podstatně víc.
Avatar - iudex
iudex
Nie výnimočne, ale pomerne často.
Avatar - iudex
iudex
Mýliš sa, a to v oboch veciach.
1. B4 má motor z M3/M4, t.j. S58😒br /> Autoe😜ress: the B4 Gran Coupe, which is powered by the M3 and M4’s twin-turbo ‘S58’ inline-six.
EVO: Unlike the BMW’s most potent petrol-powered Gran Coupe, the M440i, Alpina has opted to use the M-developed twin-turbocharged 3-litre S58 straight-six
Motor1: Alpina is going to use the same S58 engine found in the M3 and M4
A keby si to nezvládal po anglicky, na Autorevue to máš aj v rodnom jazyku: Pod kapotou modelu B4 Gran Coupe najdeme přeplňovaný třílitrový šestiválec S58.
2. A tiež sa mýliš v tom, že Alpiny doteraz nikdy nemali eMkové motory. Má ho aj B3.
https😐/www.bmwblog.com/…upcoming-bmw-m3/
Mig_35
tak je to skutečně S58, ale vložený do karoserie M440i Gran coupe. Nícméně pořád platí, že ke skutečné M4 Gran coupe to má docela daleko
Avatar - Dinar
Dinar
Ona se historie pomalu mění, to nasazení emkových motorů do Alpin zjevně souvisí s už uskutečňovaným plánem převzetí Alpiny BMW. Jaké bude postavení Alpin, kam to chtějí vedle emek směřovat, bůh suď.
saabik
Výjimečně nemáš pravdu, jedná se o motor S58 z M3. Stejně jako u B3. 😉
https😐/www.autorevue.cz/…de-pres-300-km/h
Avatar - iudex
iudex
OK, to dáva zmysel. Keď príde v lete facelift 3er, tak na to zrejme bude nadväzovať facelift B3.
Drobný rozdiel vo výbave B3 vs B4 som si všimol, stále je to ale +8250 eur, ak tie 20ky nechceš (a ja by som nechcel, 19ky sú optimum).
Mig_35
tak kdo chce čtyřdveřového bobra, ten si koupí M3 ne? poladěná obyč 4 Gran coupé přece není totéž, co M3/4 s úplně jinou technikou...
saabik
Těch 495k/730Nm bude mít i nová B3 po faceliftu. Ke spuštění má dojít zřejmě letos 1.7. Je to softwarová aktualizace, která přichází spolu s faceliftem dotyčné B3. Největšími změnami u B3 budou: jiná maska (stále bez bobřích zubů, ale jiná světla) a podlouhlý display místo přístrojové kapličky jako v iX.

Dále má B4 oproti B3 již v základu 20 kola místo 19 v B3, což je rozdíl 2.280 EUR. B4 tedy není zase nějak výrazně dražší než třeba B3 Touring (startuje na 85.150EUR).
Avatar - iudex
iudex
Zaujímavý počin a v zásade veľmi rozumný. Kým Alpina B3 má priamu konkurenciu vo vlastnej stajni, t.j. BMW M3, tak B4GC túto domácu konkurenciu nemá, keďže Gran Coupé sa v M verzii nerobí. Z tohto pohľadu by to mala mať B4ka ľahšie. Tiež je zaujímavé, že tam nedali tú istú motorizáciu, ako do sedanu B3 (462k), ale to vyladili na ešte vyšší výkon. B4 so 495k je tak presne medzi základnou M3/M4 (480k) a M3/M4 Competition (510k).
Teda Alpina umiestnila Gran Coupé hierarchicky vyššie, ako sedan. To sa žiaľ prejavilo aj v cene, kým B3 je od 83350 €, B4 stojí o dosť viac, 91800 €. Na druhej strane jediný priamy konkurent, RS5 Sportback stojí v podstate rovnako, 91530 €. A rozhodovanie medzi bežnou 450k Audinou a do určitej miery exkluzívnou 495k Alpinou by asi bolo ľahké.