Stále teplejší a slunečné počasí přimělo lidi vytáhnout nejen kabriolety, ale také kola a další sportovní náčiní, se kterým se mnohdy objevují i na silnicích.
Kolo patří do provozu, ale má dodržovat také pravidla silničního provozu. Obtěžující je tehdy, když projíždí křižovatkou na červenou, skáčou na přechody z chodníku, nedávají přednost z vedlejší, nejezdi u krajnice, nejezdi za sebou atd.
Proč to píšeš mě? Je to mimo téma mého příspěvku i mimo téma článku.
Máš samozřejmě pravdu, ale pokud to potřebuješ někomu sdělit, založ si nové samostatné vlákno.
A v očích některých řidičů může být obtěžující i cyklista jedoucí zcela podle předpisu. Třeba jen tím, že jede po tak úzké komunikaci, že ho delší dobu nelze předjet zejména v hustším provozu. Takové "obtěžování" jsem měl primárně na mysli.
Je diskuze a chci rozlišit lidi a co mají za auto. A ty mně chceš namluvit, že převodovka HDM nemá spojky? Cyklista tady byl dříve jak auto a jestli tě vytáčí na uzké silnici, tak proč jezdíš po uzkých silnicích?
Nebudu tě učit funkci HDM převodovky zrovna tak, jako tě nebudu učit chápat psaný text.
Napíšu-li "v očích mnohých řidičů prvkem obtěžujícím" nebo " v očích některých řidičů může být obtěžující i cyklista jedoucí zcela podle předpisu" ještě neznamená, že to obtěžuje mě.
Stačilo by ti pročíst celé vlákno, pokud to na tebe není moc náročné.
Spojky v automatické převodovce HDM se aktivují jen při změnách převodů. Rozjezdovou funkci nebo "plíživou" rychlost jízdy neplní spojky, ale hydrodynamický měnič. A měnič je vrtulka ve voleji :-) .
Já jsem spadl na kole mnohokrát a přilbu jsem nepotřeboval. Ale z toho 4. patra bych neskočil a to ani s helmou.
Cituji "Jako modelový příklad si představte pád na hlavu ze čtvrtého patra".
A skákal již někdo z toho 4. patra na hlavu s přilbou??? A přežil ten modelový příklad?
Som amatersky cyklista, spadol som 2x a nie vo vysokej rychlosti, ale vzdy na asfalt a vzdy na hlavu. Vzdy som rozbil, praskol, znicil prilbu. Ak by som ju nemal, som uz davno mrtvy. Vzdy to bol len otras mozgu. Vo vseobecnosti je nosenie prilby hodne podcenovane. Ked som bol mlady, jazdil som bez prilby, uz by som to nerobil. Do kvalitnej prilby sa oplati investovat, je to jediny "airbag" co cyklista ma.
To je jak s bezpecnostnimi pasy.. v beznem provozu jsou z 99,9999% zbytecne, u 99% nehod taky nemaji na nic vliv. Ale vykladej to pak tem mrtvolam, ktere se nepripoutaly a proletely celnim sklem.
To oni by potrebovali osvetu a uplatňovanie zákona!!
Jazdia rýchlo neosvetlení po chodníkoch a cestách, v protismere, krížom cez križovatky...
Aj minule jeden ,,otec" išiel s malým synom večer po ceste v meste v protismere. A osvetlenie? Nič!!
A ďalšia skupina rodičov s deťmi: už sa stmievalo a polovica z nich nemala lampičky vôbec!
Samostatná kategória sú tí ,,hrbáči" Bolt, Wolt, FoodPanda...
Asi im platia tak málo, že na osvetlenie už neostane!