Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST DS 4 1.6 E-Tense – Kolik stojí umělecké balení?

Francouzská značka DS odstartovala samostatnou éru crossoverem a SUV. Nyní přišla řada i na „normální“ auta, třeba kompaktní hatchback DS 4.
Zpět na článek
18. 3. 2022 15:10
18. 3. 2022 15:39
18. 3. 2022 15:46
18. 3. 2022 21:40
18. 3. 2022 22:04
18. 3. 2022 22:28
19. 3. 2022 08:22
19. 3. 2022 12:26
20. 3. 2022 13:47
19. 3. 2022 14:36
18. 3. 2022 17:54
18. 3. 2022 18:57
18. 3. 2022 19:34
18. 3. 2022 22:01
19. 3. 2022 01:25
19. 3. 2022 16:04
21. 3. 2022 00:40
19. 3. 2022 02:53
19. 3. 2022 05:55
19. 3. 2022 06:56
19. 3. 2022 07:11
19. 3. 2022 08:22
19. 3. 2022 11:37
19. 3. 2022 08:14
22. 3. 2022 11:11
18. 3. 2022 13:08
pekny auto i test
Kupce si to najde a je fuk co to stoji a co tam prdla za motor. Baleni je to hezky a pohodlny, nazdar hotovo. My to odjezdime v Kia ceed za tretinu
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Ozzman
18. 3. 2022 13:19
Re: pekny auto i test
Mne prekvapilo, ze na domacim trhu, ale i v Belgii, nebo Spanelsku ta DSka jezdi a jsou videt . Asi to kupce ma
18. 3. 2022 13:40
Re: pekny auto i test
nedá se za 1,5 koupit plugin od bmw atd? auto pěkný, u nás bude ale k vidění jen na salonu..
Avatar - Ozzman
18. 3. 2022 14:51
Re: pekny auto i test
Jo, je to drahý, jen konstatuji fakta...
Avatar - xxc
18. 3. 2022 18:23
Re: pekny auto i test
a nema ten plugin bmw ten 1.5 trojvalec? :-) toto ma stvorvalec :-D
Avatar - KANKUNEN
18. 3. 2022 13:43
Re: pekny auto i test
Lidi mají tolik peněz, že neví už coby koupili. Rozhodně ale nechci auto, které má barvu jak novodurové koleno od záchodu.
Avatar - 3_diamanty
18. 3. 2022 13:48
Re: pekny auto i test
Tieto kdejake odtiene sivej su dnes v kurze... u nas vidim aj nejednu scalu v akejsi kamennej matnej sivej farbe a celkom im to sekne... podla mna je to v pohode farba .... uz ine kafe je vidiet hraskovu fabiu 1 ze jo...
18. 3. 2022 13:49
Re: pekny auto i test
Jo, asi mají peněz dost když koupí Citroena nižší střední za 1,5mil Kč :no: Auto by bylo hezký, kdyby nemělo vpředu ty zahnutý kly. Barva se dá změnit a 1,6THP je fajn motor, nicméně za 1,5mio bych tam čekal minimálně 2l Turbo, ale to PSA nemá už víc jak desetiletí a hybridem to prostě nenahradí…
18. 3. 2022 14:11
Re: pekny auto i test
Stellantis čtyřválcové benzinové dvoulitry má, ale DS přechází za pár let komplet na elektro. Takže smůla.
18. 3. 2022 14:15
Re: pekny auto i test
A kde? Pug/Citroen už je nemá dávno. Leda, že by požádal Alfu :-[] A pokud bude DS čistě elektrický, tak končí ;-)
19. 3. 2022 08:55
Re: pekny auto i test
Nemluvím o PSA ale o celku Stellantis. V koncernu větší objemy jsou, je možnost je předělat na EMP2 platformu. Citroen v Brazílii začíná také používat motory Firefly. DS, Lancia a Alfa jsou na stejné úrovni premium v hierarchii koncernu, takže by to neměl být problém.
Avatar - Ozzman
18. 3. 2022 14:52
Re: pekny auto i test
Také nejsem fanouškem :D
Avatar - 3_diamanty
18. 3. 2022 13:50
Re: pekny auto i test
Aj vo svedsku prekvapujuco sa zase dari volvam.... sranda ...
Avatar - Ozzman
18. 3. 2022 14:51
Re: pekny auto i test
Volvo vídáš ale i jinde... DS v našich končinách není běžné...
Avatar - wakantanka
18. 3. 2022 14:17
Re: Re: pekny auto i test
Keby len tam, ja ich vidím docela dosť aj na slovenských cestách.
Avatar - Ozzman
18. 3. 2022 14:51
Re: Re: pekny auto i test
Možná jako ojetina to bude dávat větší smysl, nezkoumal jsem ale ceny.
18. 3. 2022 14:56
Re: Re: pekny auto i test
Ano, smysl bude dávat až z druhý ruky. Stejně jako 1G DS3 s 1.6THP, jako nové za brutální cenu, aktuálně pod 200tis. Racing s 210k kolem 250 tis Kč ;-)
Avatar - simon_sez
18. 3. 2022 19:20
Re: Re: pekny auto i test
Pocuj, ty budeš vedieť - od ktorého ročníka sa už netreba báť 1.6THP?
18. 3. 2022 21:12
Re: Re: pekny auto i test
Většina motorů bude mít už rozvodovou sadu vyměněnou, některé už i 2x ;-) Vynechal bych asi 1G motoru 110/128kW do roku 2010. Já měl 2011 se 115kW a i tam se musely rozvody měnit po 70tis km (původní), řetěz začal chrastit. Pokud vím tak od 2013/2014 rozvody už celkem bez problémů. 121kW (2015+) verze bych se nebál už vůbec. U tohoto motoru se musí měnit olej nejpozději do 15tis km, raději dříve a tak jednou za 2-3 nádrže dát N98/100 a pak je klid ;-) Jinak jede skvěle a to i ta základní 115kW, měl jsem možnost jezdit i s P208 GTi 147kW (2014), super… Právě nad ním i přemýšlím jako nad hračkou na víkendy nebo nad DS3 Racing ;-)
Avatar - Ozzman
18. 3. 2022 19:50
Re: Re: pekny auto i test
Toho motoru bych se bál, ale treba uz je to dobry :)
19. 3. 2022 07:56
Re: Re: pekny auto i test
Jo, taky si myslím, že to bude podobný případ když jsem kupoval Volvo V40, v recenzi ojetiny jsem se dočetl že jako nové to vzhledem k ceně moc nedávalo smysl, teď je z toho velmi zajímavá ojetina za dobré peníze.
Avatar - wakantanka
18. 3. 2022 19:55
Re: Re: Re: pekny auto i test
Ja sám som prekvapený koľko rôznych nových DS každý týždeň stretnem. Tie jazdenky je veľmi zaujímavý pomer value for money.
Avatar - rohYpnol
18. 3. 2022 14:30
Řekni kde ty kačky jsou
Nebudeme si nic nalhávat. Hezký mainstream s pozlátkem za prémiový kačky.
Řešit co vše za tuhle cenu je k mání je nošením dříví do lesa. Ale i tak si to neodpustím. A zůstanu v podobných vodách. https://www.sauto.cz/…rada-3/163889609
DS4 nebyla, není a ničím prémiovým ani nebude. Slušný vůz s mizernými motory za nesmyslné ceny. To je celé :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
18. 3. 2022 15:44
Re: Řekni kde ty kačky jsou
ty motory rozhodně nestojí za tuto cenu
22. 3. 2022 11:30
Re: Řekni kde ty kačky jsou
Přesně ,moc hezky napsáno 👍👍👍 obyčejnej Citroen s trochu lepším designem jak uvnitř tak venku ovšem se šílenou a naprosto nesmyslnou cenou která je to jediný co je na tom autě opravdu prémiového 😀😀😀😀. A Páni novináři kteří tohle jen obhajují jdou automobilkám jen na ruku ,a ono se vlastně ani není čemu divit když si je platí ,aby blbly hlavy obyčejným lidem kupte si tohle bude mít něco extra 😀😀😀😀.
18. 3. 2022 14:58
Spotřeba? A co na dálnici?
V článku je pouze průměrná spotřeba po městě, okrskách i na dálnici - 7,2.
Rozbalit vlákno
1
18. 3. 2022 21:20
Re: Spotřeba? A co na dálnici?
Původní THP 115kW mi spotřebovala na dálnici 8 - 8,5l/100kmh, jezdím běžně kolem 140-150kmh tacho ;-) Ten hybrid by měl něco málo ušetřit…
Avatar - Jerry.Gunman
18. 3. 2022 14:59
DéeS - nová bohyně
Vzhledově je to auto hezké, nová značka DS se snaží po Citroënu převzít takový ten duch extravagance, ulítlosti, jedinečnosti a možná i výjimečnosti...
Poměrně silně mi to připomíná poslední generaci Lancie Delty.
https://auta5p.eu/vystavy/autoshow_2010/as_132.php

Ta se také snažila prosadit s nekonvenčním hatchbackem nižší střední třídy - a i když auto samo o sobě bylo po vizuální stránce opravdu nezapomenutelné, k zachování značky bohužel nestačilo.

A s DésS4 mám podobný "problém"
Po vizuální stránce pro mne krása a opulentní pohodlí
Chyby:
- chybí větší motor (motory)
- chybí uměřenost při cenotvorbě

Základní model ve výbavě "dvakrát nic bez chleba", s tříválcem za 3/4 milionu korun?
"Voni se museli rozhodně napít bahnitý vody," řekl by na to Josef Švejk :D
Rozbalit vlákno
6
Avatar - del42sa
18. 3. 2022 15:16
Re: DéeS - nová bohyně
měla by se snažit mnohem víc ....
Avatar - Emel
18. 3. 2022 15:47
Re: DéeS - nová bohyně
Delta - po vizuální stránce nezapomenutelná?
Hele to nevím. Pro mě to postrádá nějakou tu optickou lehkost, harmonii tvarů... pro mě když Delta, tak jedině ta klasická se čtyřma světlama.
Ještě ten následující model nebyl úplně špatný, i když poněkud obyčejný... a tahle poslední kreace je za mě už celá špatně... jako nějakej cross mezi MPV a Fiatem
https://www.autoscout24.cz/…a-delta-l-01.jpg
Avatar - Jerry.Gunman
18. 3. 2022 18:56
Re: DéeS - nová bohyně
Vidíš - a mně se zrovna ta poslední Delta líbila, právě proto, že byla (pro mé oko) elegantní a jiná
18. 3. 2022 19:45
Re: DéeS - nová bohyně
Podobne ako Thesis. Tu veľa pozitívnych bodov nedostala ale vizuálne to bolo zaujímavé auto.
U DS mi chýba výraznejší motorový vrchol, aj keď 7,7s z nuly na sto je slušný parameter. Ale, keďže by malo ísť tak trochu o prémiu, chcelo by to opulentnejší motor ako 1,6 litra.
Podobne podvozok, vlečené ramená predstavujú príliš obyčajný základ. Chcelo by to viac. A potom by ani cena nemusela byť zdrojom veľkých polemík.
Avatar - del42sa
19. 3. 2022 06:21
Re: DéeS - nová bohyně
všichni bychaří tvrdí, že jim tam chybí lepší motor, ale gró prodejů leží úplně někde jinde a nejvíce se prodá modelů s 1.5HDi a 1,2l Pure Tech ;-)
Avatar - Emel
18. 3. 2022 21:25
Re: DéeS - nová bohyně
Každému dle jeho gusta. Já Lancie nikdy až tak nemusel, s výjimkou rallye aut - Delta, Stratos, 037... a pak těch starších jako Aurelia. K té "hranaté" éře Dedra, Kappa apod. jsem trošku dospěl až zpětně, v té době mi ty hrany připadaly nemoderní.
Delta III - jo, zajímavé auto to je, ale pro mě je základ proporce, práce s hmotou... a co si budeme povídat, Delta zrovna elegantní kupátko není :-) . To už se mi víc líbí Giulietta... kde mi teda trošku vadí čumák.
Avatar - hugino
18. 3. 2022 15:10
DS 4
Mne osobne sa veľmi páči a keď som pozeral cennik u nás tak za 36 000 € tj 880 000 kč sa dá kúpiť s 1.6 t 180 k v strednej výbave.Jedine s týmto motorom to auto má pre mňa zmysel.Za mňa pekné. :yes:
Rozbalit vlákno
0
18. 3. 2022 15:39
Cena
Postrádám k tomu nicnerikajicimu povzdechu o ceně na konci testu nejaky srovnání. Jasně, cena vysoka, ale je skutečně tak vysoka? Nebo je to v dnešní době standard. Kolik stojí konkurence? Během 3 minut naskladam Audi Q3 sportback do konfiguratoru a zjistím, ze srovnatelný motor v Slibnu, který postavim na 20 palcová kola stojí 1,4, a to prosím nemá ani metalizu, zadni kameru, a zakaldni Audi potahy ze škody Fabie. Pokud mu dam výbavu testovaneho vozu, jsem na ceně kolem 1,9 mil. Pak se mi cena o 350 tisíc menší za nezavedeneho konkurenta zda odpovídající…(ikdyz je to porad ranec). Tak prosím priste možná i něco pro srovnání….
Rozbalit vlákno
8
Avatar - WinDiesel
18. 3. 2022 15:46
Re: Cena
Ceny jsou přehnaně vysoké.
Ale automobilky se daly cestou ... prodat méně aut s vyšší marží - některým automobilkám se to daří, některé to neustojí.
18. 3. 2022 21:40
Re: Cena
Ale jsou vysoké všeobecně. Naopak ve srovnání s konkurencí (pokud ji bereme z prémie), je tohle auto “výhodné”. Tak proto píšu, ze by se k tomu “uf” na konci možná slušelo dodat, “uf, ale porad vyrazne levnější, než…”
Avatar - Emel
18. 3. 2022 22:04
Re: Cena
Jasně, neprémiová technika a image za prémiové ceny... to je přesně ono.
Ale výhoda je, že tady je ta 1.6 dostupná i bez hybridu... lehce přes 900 za slušně vybavený 180k... to už taková trága není.
Avatar - xxc
18. 3. 2022 22:28
Re: Cena
aka nepremiova technika? ma to elektrochromaticke vonkajsie spatne zrkadla, nocne videnie
Avatar - Emel
19. 3. 2022 08:22
Re: Cena
Nejkřiklavěji chybí víceprvek vzadu. Motoricky je to taky mainstream bez jakéhokoliv přesahu.
Nevím jak na to koukají Francouzi, tam to třeba nějaký punc výjimečnosti má...
20. 3. 2022 13:47
Re: Cena
Tak konkurence je třeba Mercedes A250 e.
A světe div se, ten má jednoduchou zadní nápravu.
A motor 1,3 l. (DS4 1.6 l)

: )))
19. 3. 2022 14:36
Re: Cena
A proč to srovnáváš s Q3? Tohle je normální HB nižší střední, výška 147 cm není ani na crossover. Takže konkurent je třeba Leon 1.4 TSI PHEV za 860 th., Golf GTE za 1,06 mega nebo A3 Sportback 45 TFSIe v S-line za 1,2 mega.
18. 3. 2022 16:42
Varovanie
Nekupujte to, je to prezleceny Citroen a to je nestastie v rodine. Skusil som Citroen iba raz...
Rozbalit vlákno
1
18. 3. 2022 17:03
Neuvěřitelný kýč....
.... zvenku bych to asi zkousnul.... ta šedá barva je zcela zoufalá ale budiž, jsou i jiné. Až na nesmyslný čumák to auto jinak vypadá docela dobře. Ale co proboha ten vnitřek? neuvěřitelná směs tvarů, materiálů a samoúčelných cinglrátek. V tom opravdu někdo chce denně sedět? 8-s jen na středu volantu jsou 3 barvy.... masakr....

Jinak nic proti PHEV technice kterou to auto nabízí, ta mi naopak připadá velmi použitelná.
Rozbalit vlákno
0
18. 3. 2022 17:54
Porovnání
Škoda že se článek zdržel jakéhokoliv srovnání s konkurencí. V rámci PHEV mi přijde jako jasný konkurent MB GLA 250e. Je podobně velký a má podobné parametry. V něm mě zklamalo odhlučnění, které zdá se může mít DS4 možná až lepší (čerpám jen z článku). Jinak si nemyslím, že by DS bylo lepší a nevidím tak důvod proč zvolit za stejně (nebo víc?) Citroen. Už jen ten interiér… Ale opakuji že DS4 znám jen z článku.

Nehledě na cenovou třídu PHEV, tak by mě zajímalo jízdně a podvozkově s čím to lze srovnat? 4.4m dlouhý crossover je asi nejnabytější třída na trhu. Odpovídá to jízdně MB GLA nebo Lexus UX nebo to jezdí jako X-Ceed za 450k?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - hugino
18. 3. 2022 18:57
Re: Porovnání
Ale DS 4 nie je s výškou 147 cm crossover ale klasický hatch.Takže konkurencia je napr. Leon Cupra e-HYBRID DSG s 1.4 tsi + kábel so systémovým výkonom 204 k alebo silnejší s 245 k / Škoda to volá iV / od 999 900 kč alebo 1 104 900 kč.
Avatar - MS-sport
18. 3. 2022 19:34
E-nesmysl
k ničemu.
Rozbalit vlákno
0
18. 3. 2022 20:10
Tak toto DS je přesně typ auta...
...po kterém vůbec, ale vůbec netoužím a které bych si tedy NIKDY nekoupil. :no:
Rozbalit vlákno
0
18. 3. 2022 22:01
Prémia
Mne sú sympatickí ľudia, čo si kúpia DS. Nehrajú sa na "športové" hodnoty, neriešia svoje okolie, čo si kupujú "skutočnú" prémiu. Jednoducho si sadnú do DS, páči sa im, kúpia si ho, nemusia riešiť cenu, lebo na to jednoducho majú. Krásny pocit. Prémiový.
Rozbalit vlákno
9
19. 3. 2022 01:25
Re: Prémia
😂😂 dobrý vtip. Jestli jsi někdy seděl v aktuálním MB CLA/GLA v lepší výbavě, tak bys tohle těžko napsal. Nehledě na to, že toto už leze do zelí i lepším a větším modelům (v rámci PHEV).

Tadyten odboj proti zavedené premii jsem nikdy nepochopil. Co si přiznat, že D3 a jiní jsou označování jako prémie protože jsou to prostě lepší auta?
19. 3. 2022 16:04
Re: Prémia
A ty jsi vs DS4 seděl ? :)
Vidím recenzi (byť statickou, srovnávací) , se závěrem že zrovna třeba interiér v DS4 ( vs Mercedes GLA) je lepší (estetika, materiály)
21. 3. 2022 00:40
Re: Prémia
Neseděl a nechápu jak můžeš hodnotit z fotek že materiály jsou lepší? Chtěl jsem jenom říct, že DS4 není levnější než zavedená prémie a podobné modely jsou pro tu zavedenou prémii pouhý entry level. Aktuální řada Mercedesů je podle mě z D3 v této kategorii nejpovedenější a to právě v interiéru. Vzhledem k tomu, že GLA 250e začíná asi na 1.2M - takže za 1.5M (DS4 v testu) už bude velmi dobře vybavené (příplatky jsou v základních řadách Mercedes/BMW poměrně levné), vůbec nevím čím má DS4 vlastně zaujmout?

Jedno z mých aut je CLA 250e, které je ceníkově i s příplatky za cca 1.2M. Dobře jezdící, velmi stylové zvenku i zevnitř a solidní výbavou. Nechápu jak by někdo mohl přitlačit dalších 300k za DS4? V té ceně, když jsme u PHEV, bych mířil na BMW 320e/330e. A v rámci čistých spalováků už je tam prémie vyšších tříd. Proto nevím proč v článku není žádné porovnání, vážně pochybuju že je (výrazně) lepší než CLA/GLA...a dorovná se 320/330e? Ani omylem, už jen kvůli koncepci.
19. 3. 2022 02:53
Re: Prémia
Jo jo, ale hlavně cenou. Technikou ani omylem. :-[]
19. 3. 2022 05:55
Re: Prémia
Takže ti co si koupí tradiční prémii si na něco hrají a ti co DS, tak jsou vlastně k sobě i okolí upřímní?

To je super, takže když zítra na tržnici koupíš bundu "Armani" a k tomu čtyřpruhové kecky "Adidas", tak předvádíš, že si na nic nehraješ. :yes:

Skvělá myšlenka ;-)
19. 3. 2022 06:56
Re: Prémia
Tí čo si kúpia tradičnú prémiu a majú z toho prémiový pocit sa na nič nehrajú. Ale zároveň platí, že kto si kúpi DS a z neosloví ich tradičná prémia sú prémioví tiež.

Tá tvoja nákupná kombinácia tržnice platí skôr pre mnohých zákaznikov tradičnej prémie. To je možno práve ten dôvod, prečo niektorí idú do netradičnej prémie.

Ja vôbec nič nemám proti tradičnej prémii, ale páčia sa mi ľudia, ktorí si kúpia to čo im sadne. Ak to má byť nemecká prémia fajn. Ak je to iná, tiež fajn. Je to jednoduché :)
19. 3. 2022 07:11
Re: Prémia
"ale páčia sa mi ľudia, ktorí si kúpia to čo im sadne". Mě tahle věta, která má snad směřovat k tomu, že někteří kupující prémie si mají kupovat co im nesadne přijde mimo. Neumím si představit, že někdo vezme +1Mio a koupí si cokoliv, co mu nesedí.
Věř, že ve většině případů víš, že jsi si připlatil dobře.
19. 3. 2022 08:22
Re: Prémia
To že ti někdo udělá kožený interiér z kvalitnější kůže s jiným vzorem do použité mainstreamové techniky neznamená, že máš prémii. Jen si zaplatil nesmyslnou cenu výrobci, který se snaží prodat svoje obyčejné, ale načinčané zboží někomu, kdo nemá na skutečnou prémii a myslí si, že DS ho někam posune ;-)

Jediný DS, který mi dává smysl, je první generace DS3/Cabrio jako ojetina s 1,6THP 😋 Tehdy to byl “sportovní” model Citroenu, tedy top výbava a na nic si nehrál…
Avatar - xxc
19. 3. 2022 11:37
Re: Prémia
A zase ked si niekto kupi premiu za tie peniaze s trojvalcom, bez nocneho videnia a v latkovych sedadlach, tiez to velmi premiovejsie nebude.
19. 3. 2022 08:14
Re: Prémia
To ja ale nerozporujem :) Ide mi ale o to, že ak pre niekoho je dôležitý dizajn, alebo komfort alebo len pocit že sa chcem odlíšiť, tak ten postoj úplne chápem. A bez ohľadu okolia, že Audi je je lepšie auto.
Celá tá debata je o tom, či je DS dostatočne dobrá na to aby si ten status zaslúži. Úprimne, neviem, ale zároveň platí, že to pôžitkárstvo vychutnať si odlišnosť mi príde sympatická

Edit: toto je odpoved na comment webpaja
Rozbalit vlákno
0
22. 3. 2022 09:01
Cilovka
Tenhle model mi nic neříká a nevím, jestli může být úspěšný. Ale celkově myslím, že tenhle typ aut a cen je určen pro trošku jinou mentalitu, než máme normálně my na českém trhu.

Tohle je auto pro solventní kupce v Londýně, Paříži, Bruselu... V těchto metropolích potřebujete malé auto, ale zároveň je tam dost lidí, kteří nějakou škváru mají... A nechtěji si koupit ten samý levný hatchback, který má v ulici každý. Proto je v těchto místech hodně malých aut s vysokou cenovkou, takové ty napálené malé audiny, miníci, Hondy E... Na naše české poměry to vypadá jako absurdita, protože většina našich kupců uvažuje stylem "za velký peníze chci velký auto", radši holobyt A6 než bohatě vybavenou A3.

Tím chci říct, že v takovém Londýně tohle auto dává trošku větší smysl než u nás... Ovšem neříkám, že zrovna DS je trefa do černýho, sám bych do toho nešel... ale znám dost lidí právě z UK a podobných destinací, kteří vůbec neřeší velikost motoru, ale chtějí pěkně vybaveného prcka...
Rozbalit vlákno
0
22. 3. 2022 11:11
Cena
1.5mega za Francouzkou jebku dá jen člověk co neví co s prachama.Zlatí Japonci.
Rozbalit vlákno
0