Tieto kdejake odtiene sivej su dnes v kurze... u nas vidim aj nejednu scalu v akejsi kamennej matnej sivej farbe a celkom im to sekne... podla mna je to v pohode farba .... uz ine kafe je vidiet hraskovu fabiu 1 ze jo...
Jo, asi mají peněz dost když koupí Citroena nižší střední za 1,5mil Kč :no: Auto by bylo hezký, kdyby nemělo vpředu ty zahnutý kly. Barva se dá změnit a 1,6THP je fajn motor, nicméně za 1,5mio bych tam čekal minimálně 2l Turbo, ale to PSA nemá už víc jak desetiletí a hybridem to prostě nenahradí…
Nemluvím o PSA ale o celku Stellantis. V koncernu větší objemy jsou, je možnost je předělat na EMP2 platformu. Citroen v Brazílii začíná také používat motory Firefly. DS, Lancia a Alfa jsou na stejné úrovni premium v hierarchii koncernu, takže by to neměl být problém.
Ano, smysl bude dávat až z druhý ruky. Stejně jako 1G DS3 s 1.6THP, jako nové za brutální cenu, aktuálně pod 200tis. Racing s 210k kolem 250 tis Kč ;-)
Většina motorů bude mít už rozvodovou sadu vyměněnou, některé už i 2x ;-) Vynechal bych asi 1G motoru 110/128kW do roku 2010. Já měl 2011 se 115kW a i tam se musely rozvody měnit po 70tis km (původní), řetěz začal chrastit. Pokud vím tak od 2013/2014 rozvody už celkem bez problémů. 121kW (2015+) verze bych se nebál už vůbec. U tohoto motoru se musí měnit olej nejpozději do 15tis km, raději dříve a tak jednou za 2-3 nádrže dát N98/100 a pak je klid ;-) Jinak jede skvěle a to i ta základní 115kW, měl jsem možnost jezdit i s P208 GTi 147kW (2014), super… Právě nad ním i přemýšlím jako nad hračkou na víkendy nebo nad DS3 Racing ;-)
Jo, taky si myslím, že to bude podobný případ když jsem kupoval Volvo V40, v recenzi ojetiny jsem se dočetl že jako nové to vzhledem k ceně moc nedávalo smysl, teď je z toho velmi zajímavá ojetina za dobré peníze.
Nebudeme si nic nalhávat. Hezký mainstream s pozlátkem za prémiový kačky.
Řešit co vše za tuhle cenu je k mání je nošením dříví do lesa. Ale i tak si to neodpustím. A zůstanu v podobných vodách. https://www.sauto.cz/…rada-3/163889609
DS4 nebyla, není a ničím prémiovým ani nebude. Slušný vůz s mizernými motory za nesmyslné ceny. To je celé :-!
Přesně ,moc hezky napsáno 👍👍👍 obyčejnej Citroen s trochu lepším designem jak uvnitř tak venku ovšem se šílenou a naprosto nesmyslnou cenou která je to jediný co je na tom autě opravdu prémiového 😀😀😀😀. A Páni novináři kteří tohle jen obhajují jdou automobilkám jen na ruku ,a ono se vlastně ani není čemu divit když si je platí ,aby blbly hlavy obyčejným lidem kupte si tohle bude mít něco extra 😀😀😀😀.
Vzhledově je to auto hezké, nová značka DS se snaží po Citroënu převzít takový ten duch extravagance, ulítlosti, jedinečnosti a možná i výjimečnosti...
Poměrně silně mi to připomíná poslední generaci Lancie Delty.
https://auta5p.eu/vystavy/autoshow_2010/as_132.php
Ta se také snažila prosadit s nekonvenčním hatchbackem nižší střední třídy - a i když auto samo o sobě bylo po vizuální stránce opravdu nezapomenutelné, k zachování značky bohužel nestačilo.
A s DésS4 mám podobný "problém"
Po vizuální stránce pro mne krása a opulentní pohodlí
Chyby:
- chybí větší motor (motory)
- chybí uměřenost při cenotvorbě
Základní model ve výbavě "dvakrát nic bez chleba", s tříválcem za 3/4 milionu korun?
"Voni se museli rozhodně napít bahnitý vody," řekl by na to Josef Švejk :D
Delta - po vizuální stránce nezapomenutelná?
Hele to nevím. Pro mě to postrádá nějakou tu optickou lehkost, harmonii tvarů... pro mě když Delta, tak jedině ta klasická se čtyřma světlama.
Ještě ten následující model nebyl úplně špatný, i když poněkud obyčejný... a tahle poslední kreace je za mě už celá špatně... jako nějakej cross mezi MPV a Fiatem https://www.autoscout24.cz/…a-delta-l-01.jpg
Podobne ako Thesis. Tu veľa pozitívnych bodov nedostala ale vizuálne to bolo zaujímavé auto.
U DS mi chýba výraznejší motorový vrchol, aj keď 7,7s z nuly na sto je slušný parameter. Ale, keďže by malo ísť tak trochu o prémiu, chcelo by to opulentnejší motor ako 1,6 litra.
Podobne podvozok, vlečené ramená predstavujú príliš obyčajný základ. Chcelo by to viac. A potom by ani cena nemusela byť zdrojom veľkých polemík.
Každému dle jeho gusta. Já Lancie nikdy až tak nemusel, s výjimkou rallye aut - Delta, Stratos, 037... a pak těch starších jako Aurelia. K té "hranaté" éře Dedra, Kappa apod. jsem trošku dospěl až zpětně, v té době mi ty hrany připadaly nemoderní.
Delta III - jo, zajímavé auto to je, ale pro mě je základ proporce, práce s hmotou... a co si budeme povídat, Delta zrovna elegantní kupátko není :-) . To už se mi víc líbí Giulietta... kde mi teda trošku vadí čumák.
Mne osobne sa veľmi páči a keď som pozeral cennik u nás tak za 36 000 € tj 880 000 kč sa dá kúpiť s 1.6 t 180 k v strednej výbave.Jedine s týmto motorom to auto má pre mňa zmysel.Za mňa pekné. :yes:
Postrádám k tomu nicnerikajicimu povzdechu o ceně na konci testu nejaky srovnání. Jasně, cena vysoka, ale je skutečně tak vysoka? Nebo je to v dnešní době standard. Kolik stojí konkurence? Během 3 minut naskladam Audi Q3 sportback do konfiguratoru a zjistím, ze srovnatelný motor v Slibnu, který postavim na 20 palcová kola stojí 1,4, a to prosím nemá ani metalizu, zadni kameru, a zakaldni Audi potahy ze škody Fabie. Pokud mu dam výbavu testovaneho vozu, jsem na ceně kolem 1,9 mil. Pak se mi cena o 350 tisíc menší za nezavedeneho konkurenta zda odpovídající…(ikdyz je to porad ranec). Tak prosím priste možná i něco pro srovnání….
Ale jsou vysoké všeobecně. Naopak ve srovnání s konkurencí (pokud ji bereme z prémie), je tohle auto “výhodné”. Tak proto píšu, ze by se k tomu “uf” na konci možná slušelo dodat, “uf, ale porad vyrazne levnější, než…”
Jasně, neprémiová technika a image za prémiové ceny... to je přesně ono.
Ale výhoda je, že tady je ta 1.6 dostupná i bez hybridu... lehce přes 900 za slušně vybavený 180k... to už taková trága není.
Nejkřiklavěji chybí víceprvek vzadu. Motoricky je to taky mainstream bez jakéhokoliv přesahu.
Nevím jak na to koukají Francouzi, tam to třeba nějaký punc výjimečnosti má...
A proč to srovnáváš s Q3? Tohle je normální HB nižší střední, výška 147 cm není ani na crossover. Takže konkurent je třeba Leon 1.4 TSI PHEV za 860 th., Golf GTE za 1,06 mega nebo A3 Sportback 45 TFSIe v S-line za 1,2 mega.
.... zvenku bych to asi zkousnul.... ta šedá barva je zcela zoufalá ale budiž, jsou i jiné. Až na nesmyslný čumák to auto jinak vypadá docela dobře. Ale co proboha ten vnitřek? neuvěřitelná směs tvarů, materiálů a samoúčelných cinglrátek. V tom opravdu někdo chce denně sedět? 8-s jen na středu volantu jsou 3 barvy.... masakr....
Jinak nic proti PHEV technice kterou to auto nabízí, ta mi naopak připadá velmi použitelná.
Škoda že se článek zdržel jakéhokoliv srovnání s konkurencí. V rámci PHEV mi přijde jako jasný konkurent MB GLA 250e. Je podobně velký a má podobné parametry. V něm mě zklamalo odhlučnění, které zdá se může mít DS4 možná až lepší (čerpám jen z článku). Jinak si nemyslím, že by DS bylo lepší a nevidím tak důvod proč zvolit za stejně (nebo víc?) Citroen. Už jen ten interiér… Ale opakuji že DS4 znám jen z článku.
Nehledě na cenovou třídu PHEV, tak by mě zajímalo jízdně a podvozkově s čím to lze srovnat? 4.4m dlouhý crossover je asi nejnabytější třída na trhu. Odpovídá to jízdně MB GLA nebo Lexus UX nebo to jezdí jako X-Ceed za 450k?
Ale DS 4 nie je s výškou 147 cm crossover ale klasický hatch.Takže konkurencia je napr. Leon Cupra e-HYBRID DSG s 1.4 tsi + kábel so systémovým výkonom 204 k alebo silnejší s 245 k / Škoda to volá iV / od 999 900 kč alebo 1 104 900 kč.
Mne sú sympatickí ľudia, čo si kúpia DS. Nehrajú sa na "športové" hodnoty, neriešia svoje okolie, čo si kupujú "skutočnú" prémiu. Jednoducho si sadnú do DS, páči sa im, kúpia si ho, nemusia riešiť cenu, lebo na to jednoducho majú. Krásny pocit. Prémiový.
😂😂 dobrý vtip. Jestli jsi někdy seděl v aktuálním MB CLA/GLA v lepší výbavě, tak bys tohle těžko napsal. Nehledě na to, že toto už leze do zelí i lepším a větším modelům (v rámci PHEV).
Tadyten odboj proti zavedené premii jsem nikdy nepochopil. Co si přiznat, že D3 a jiní jsou označování jako prémie protože jsou to prostě lepší auta?
A ty jsi vs DS4 seděl ? :)
Vidím recenzi (byť statickou, srovnávací) , se závěrem že zrovna třeba interiér v DS4 ( vs Mercedes GLA) je lepší (estetika, materiály)
Neseděl a nechápu jak můžeš hodnotit z fotek že materiály jsou lepší? Chtěl jsem jenom říct, že DS4 není levnější než zavedená prémie a podobné modely jsou pro tu zavedenou prémii pouhý entry level. Aktuální řada Mercedesů je podle mě z D3 v této kategorii nejpovedenější a to právě v interiéru. Vzhledem k tomu, že GLA 250e začíná asi na 1.2M - takže za 1.5M (DS4 v testu) už bude velmi dobře vybavené (příplatky jsou v základních řadách Mercedes/BMW poměrně levné), vůbec nevím čím má DS4 vlastně zaujmout?
Jedno z mých aut je CLA 250e, které je ceníkově i s příplatky za cca 1.2M. Dobře jezdící, velmi stylové zvenku i zevnitř a solidní výbavou. Nechápu jak by někdo mohl přitlačit dalších 300k za DS4? V té ceně, když jsme u PHEV, bych mířil na BMW 320e/330e. A v rámci čistých spalováků už je tam prémie vyšších tříd. Proto nevím proč v článku není žádné porovnání, vážně pochybuju že je (výrazně) lepší než CLA/GLA...a dorovná se 320/330e? Ani omylem, už jen kvůli koncepci.
Tí čo si kúpia tradičnú prémiu a majú z toho prémiový pocit sa na nič nehrajú. Ale zároveň platí, že kto si kúpi DS a z neosloví ich tradičná prémia sú prémioví tiež.
Tá tvoja nákupná kombinácia tržnice platí skôr pre mnohých zákaznikov tradičnej prémie. To je možno práve ten dôvod, prečo niektorí idú do netradičnej prémie.
Ja vôbec nič nemám proti tradičnej prémii, ale páčia sa mi ľudia, ktorí si kúpia to čo im sadne. Ak to má byť nemecká prémia fajn. Ak je to iná, tiež fajn. Je to jednoduché :)
"ale páčia sa mi ľudia, ktorí si kúpia to čo im sadne". Mě tahle věta, která má snad směřovat k tomu, že někteří kupující prémie si mají kupovat co im nesadne přijde mimo. Neumím si představit, že někdo vezme +1Mio a koupí si cokoliv, co mu nesedí.
Věř, že ve většině případů víš, že jsi si připlatil dobře.
To že ti někdo udělá kožený interiér z kvalitnější kůže s jiným vzorem do použité mainstreamové techniky neznamená, že máš prémii. Jen si zaplatil nesmyslnou cenu výrobci, který se snaží prodat svoje obyčejné, ale načinčané zboží někomu, kdo nemá na skutečnou prémii a myslí si, že DS ho někam posune ;-)
Jediný DS, který mi dává smysl, je první generace DS3/Cabrio jako ojetina s 1,6THP 😋 Tehdy to byl “sportovní” model Citroenu, tedy top výbava a na nic si nehrál…
To ja ale nerozporujem :) Ide mi ale o to, že ak pre niekoho je dôležitý dizajn, alebo komfort alebo len pocit že sa chcem odlíšiť, tak ten postoj úplne chápem. A bez ohľadu okolia, že Audi je je lepšie auto.
Celá tá debata je o tom, či je DS dostatočne dobrá na to aby si ten status zaslúži. Úprimne, neviem, ale zároveň platí, že to pôžitkárstvo vychutnať si odlišnosť mi príde sympatická
Tenhle model mi nic neříká a nevím, jestli může být úspěšný. Ale celkově myslím, že tenhle typ aut a cen je určen pro trošku jinou mentalitu, než máme normálně my na českém trhu.
Tohle je auto pro solventní kupce v Londýně, Paříži, Bruselu... V těchto metropolích potřebujete malé auto, ale zároveň je tam dost lidí, kteří nějakou škváru mají... A nechtěji si koupit ten samý levný hatchback, který má v ulici každý. Proto je v těchto místech hodně malých aut s vysokou cenovkou, takové ty napálené malé audiny, miníci, Hondy E... Na naše české poměry to vypadá jako absurdita, protože většina našich kupců uvažuje stylem "za velký peníze chci velký auto", radši holobyt A6 než bohatě vybavenou A3.
Tím chci říct, že v takovém Londýně tohle auto dává trošku větší smysl než u nás... Ovšem neříkám, že zrovna DS je trefa do černýho, sám bych do toho nešel... ale znám dost lidí právě z UK a podobných destinací, kteří vůbec neřeší velikost motoru, ale chtějí pěkně vybaveného prcka...