Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Škoda Auto má zhruba 800 nadbytečných zaměstnanců, odbory je chtějí udržet

13 komentářů

Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Už jsem tohle psal, že odbory uměle navyšují lidi aby vláda dala co nejvíce dotací. Ty nefachmačenka vlastně platíme my z daní, protože oni nevydělávají a nejhorší jsou kravaťáci co se v pracovní dobu převlíknou a jedou služebním vozem hrát tenis, ti by měli platit daně za používání auta k osobním učelům.
PowerHouse
je musí platit firma.
Ale to se nehodí do zdejší politické debaty.
Avatar - pradeda777
pradeda777
H.o.w.n.o firma. Platí je koncový zákazník. Každý, kdo si kupuje koncernové auto, aby bylo jasno!
kylie
Ernesto01
Kéž by. Platí je český daňový poplatník. Mimo obvyklé daňové úlevy si Škoda vymohla extra dotace za stovky milionů, s ostatním miliardy. Minulá krize to samé. Daňové úlevy, šrotovné koncernu na míru. Já to platit nechci. Ať jdou Škodováci někam a vydělají si na to sami. Procentuálně platí nižší daně než my a ještě si stěžují. Škoda = ostuda. Být zaměstnán ve Škodě = rozkrádat státní rozpočet.
VII
Jako vždy jsi opět mimo. Poslední a jediné "dotace" co Škodovka dostala, byly za těch cca 6 týdnů, kdy byla zavřená fabrika během jarního covidu v roce 2020. Momentálně žádná podpora od státu není, antivirus B je od 1.1.2022 vypnutý. Takže tvoje teorie, že platí víc lidí než musí, je samozřejěm hloupost.
Slova o managerech, no comment.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
PowerHouse
Mě by zajímalo srovnání produktivity s Teslou a s ostatníma novýma automobilkama.

A k novým směrům e-mobility, myslel jsem, že to řeší centrálně.
Že by Škodovka dělala e-mobilitu pro celý VW?
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
šak v článku se to píše, majitel je prohlásil za nadbytečné, ale škodovácké odbory je chcou ponechat. Už jsem psal o tym šetřením, že koncern má mět jedny odbory.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Pokud vím tak normativy v závodech Škoda byly vždy vyšší než v německých továrnách VW. Mzdy u nás jsou nepochybně nižší než v Německu. Tedy i ziskovost a produktivita musí vycházet výrazně líp než u VW.
Koneckonců kdysi se podařilo uveřejnit kolik mají automobilky zisk na modelech a pokud si pamatuji dobře tak Škoda vycházela znatelně líp než VW. Nepochybně i díky tomu že používala jednodušší techniku a základ než VW.
Závěrem - ano, produktivita není to samé jako ziskovost. Ale velmi to spolu souvisí.
PowerHouse
Ještě k té e-mobilitě. Fůra odborníků? V německém VW jich přijmuli 10 000.

Jahn hovořil o tom, kolik bude Škoda potřebovat nových odborníků na e-mobilitu.
Podle mě se to ale bude řešit centrálně.
Avatar - Plautus
Plautus
bude časom tých nadbytočných zamestnancov v automotive oveľa viac. A nielen v Škoda Auto...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.