Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Test olejů VW 502.00: Který maže nejlépe?

65 komentářů

Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Když olej, tak Mogul, když kopnout, tak do gul...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tarsinion
Olej Orlen si určitě nekoupím
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
A proč ne?
Do testu bohužel někdo (tipuju, že to byl nějaký obchodní zástupce Orlenu) zvolil nízkopopelnou variantu C3 z řady MaxE😜ert, která už z principu musela stát v poli poražených.
Orlen ale nabízí několik olejů 5W40 pro starší auta v řadě Classic, které sice už nemají schválení VW, ale v testu by mohly být díky klasickým aditivům na špici.
A hodně zajímavý by byl 0W40 z řady Pro, což je asi jediný olej, který jsem kdy viděl, že kombinuje schválení VW 502.00, klasická aditiva (vysoký sulfátový popel i TBN) a viskozitu 0W40.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Mám 15" noťas a tu závěrečnou tabulku prostě nepřečtu. K prdu.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ani po tom "plus" na tom?

Já teda i ve svém věku jo, i když se musím soustředit.

Chybí mi tam Selenia, jinak nepřekvapivě dobrý Shell, špatný "noname", včetně long life VW.
😄
Sympatický je Sunoco.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Kliknout na tabulku, otevře se v novém okně.
Pak pomocí ctrl a kolečka myši zvětšíš, jak Ti libo
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ales Chocholousek
Já si vzal k srdci video na youtube a koupil si rovnou dvě vydání abych podpořil drahý test. Ve videu mával časopisem aby si to někdo nestopl a nepřečetl (otázka je jak moc je to platné, lepší by bylo to překrýt nebo neukazovat vůbec) a pak je to zdarma na netu 😁 (jako skoro každý článek) to fakt dává smysl. Takhle si to nebude kupovat nikdo, když si to za pár dní po vydání zadarmo přečte tady.
Xonik
Pěkná práce, jen je obrovská škoda zvolené specifikace, je fajn že majitelé čtvrt století starých rotaček v octavii mají teď přehled, ale většina uživatelů by ocenila specifikaci kterou používá většina komcernových aut posledních 15let - 504/507 5w30. Tak snad brzy :yes:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Xonik
Pouze hypoteticky - byl možný jen pro pevný servisní interval, ten jednak prakticky nikdo neměl, a z toho mála co ano většina stejně používala normální olej - tzn. tu 504/507.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Xonik
Doufám v to, je to zajímavé téma a v podání SM smysluplně podané, tak jen zvolit vhodnější specifikaci než pro auta z devadesátek. :yes:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Xonik
Jak se to vezme, Vaculík může mít sebelepší ideu či znalost, ale bez zázemí (finance, reklama, marketing atd) SM resp. CNC toho moc neudělá, dyť i tento relativně banální test stál 130tis, symbióza SM a Vaculíka je optimální.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Xonik
No to je právě o té symbióze, on Vaculík vyrostl díky možnostem SM - čímž vůbec nechci jakkoliv zpochybňovat jeho zájem o věc a technickou erudici (samotné testování nebo komentáře radši nechám bez hlubšího komentáře, občas je snaha o žoviálnost a vnucovaného rádoby venkovského uvažování lehce za hranou), ale spousta těch správných dveří u odborníků mu prostě otevřelo až logo SM.
Avatar - Anonym
Anonym
Si pamatuju ještě Auto-moto-noviny, to je tak 20 let zpět a už tam to mělo technickou úroveň. Pravda, v té době byl milovníkem všeho mimo koncern VW. 😄
Xonik
Jj také mám doma pár takových těch bichlí ojetin z počárku tisíciletí a až zpětně relativně nedávno jsem ho tam objevil, ale upřímně - to byl hrozný ucho 😁

A jeho příklon ke koncernu je tak nějak logický - český trh je jaký je, koncernová auta hrají jasný prim (takže je to i z hlediska zaujetí čtenářů potažmo novinářského přesahu největší skupina), navíc domácí značka, vývoj, a celý navazující automotiv v ČR… To celkem chápu.
Avatar - Anonym
Anonym
Ucho byl, tak jako každý z nás zamlada. Ale oživoval tu branži už tehdy například tím, že kritizoval jízdní vlastnosti prvních generaci Octavie či Superbu, zatímco ostatní je vychvalovali.
Xonik
Jo tak nikdo neříkal že dělal něco špatně, jen že to bylo takové silně amatérské, což spíš vynikne v porovnání s dnešním vnímání jeho osoby, tenkrát laťku ve SM nastavoval v recenzích ojetin Jindra Kotek 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Jak hypoteticky? Na pevný servisní interval jde kdykoliv přejít u benzínových motorů do cca půlky roku 2018 (prostě všech, co nemají filtr pevných částic) to znamená možnost použít olej VW 502.00. A u motorů TGI, tzn. na zemní plyn, lze olej VW 502.00 používat možná i dodnes (koncern VW dnes v návodech tají specifikace).
Xonik
Hypoteticky. Existovala hypotetická možnost na pevný interval přejít a nechat auto překódovat, ale to skutečně udělala jen naprosto minoritní část uživatelů, a i z těch co na pevný interval přešla, jich většina dál využívala dál klasický olej.
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže třeba u dieselů s CR a PDF není s čím laborovovat.
Tam musí nízkopopelný VW 507.00 za každých okolností, ty motory jsou na to připravené a pokud má olej danou aprobaci od VW, tak člověk víceméně nemůže udělat chybu.
Tenhle článek je spíše o tom, jak netrápit staré motory ultramoderními oleji.
Xonik
Tak ono právě nelaboruje nikdo ani s benzínama, většina z nich vyjíždí už 15 let s variabilním intervalem a běžnou specifikací (dnes vesměs reprezentováno 504/507). Se specifikací z testu vyjížděla auta čtvrt století zpět, takže je sice pravda že takto stará auta to ocení, ale drtivá většina aut z dnešního provozního mixu používá něco jiného… Proto veliká škoda že se test nedělal s mnohem rozšířenější specifikací….
Avatar - Anonym
Anonym
Měl jsem r.v. 2005 a byl tam z výroby pevný interval. A málokdo, kdo koupí ojetinu, řeší kódování.
Xonik
Ano, to je 17let zpět. Nejde pak o kódování, ale právě o to že většina těch aut jezdí na to co z výroby, a pokud tam někdo jednou začne lít kvůli úspoře cokoliv co koupí v někde v akci, tak neřeší normu…
Avatar - Anonym
Anonym
A jak by věděli, jaký olej tam byl při výrobě? U toho 17 let starého auta bylo možno použít dle návodu k obsluze VW 502.00, nebo ještě starší normu VW 501.01. Štítek z výroby se nedochoval, nebo tam nebyl.
Ani u 4 roky starého auta to nevím, z výroby mi tam žádný štítek nedali (nedali mi vůbec nic, k autu není žádná dokumentace typu servisní knížka) a dle návodu k obsluze je možno použít pro prodloužený interval jak VW 504.00, tak novější a řidší VW 508.00.
Od roku 2018 tají koncern VW specifikace olejů dokonce i v návodech k obsluze.
Xonik
Poměrně jednoduše, z výroby šla od náběhu většina aut s variabilním servisním plánem, jednak proto vznikl, jednak to logicky byla vhodnější varianta - servisům stačilo držet skladem méně specifikací, a také nebylo třeba rozlišovat jaký typ intervalu tam je - 504/507 šel použít pro pevný i variabilní, pro auta s filtrem i bez.

Jestli vaše auto nemělo štítek tak je holt po nějaké bouračce kdy danou část karoserie někdo vyměnil, a nebo má upravené či zfalšované dokumenty, jinak je štítek vylepen z výroby vždy. Serviska je pouze elektronická, tu skutečně už hledat nelze. Každopádně jaký olej tam patří by měl vždy vědět servis dle vinu.
Avatar - Anonym
Anonym
Jsou i takoví lidé, kteří mají koncernové auto nikoliv s dieselem, ale se zážehovým motorem bez filtru pevných částic, ať už na benzín, LPG, či CNG. Jak už bylo řečeno v článku, do roku 2018 mohou oleje VW 502.00 při pevném servisním intervalu využívat prakticky všechna tato auta. A možná ho mohou používat i některé nové motory, myslím si, že třeba 1.5 TGI filtr pevných částic stále nemá.
Xonik
No dyť pochopitelně, a právě koncernové benzínové motory už 15let vyjíždí primárně s variabilním intervalem a odpovídající specifikací. A překódovávat to na pevný interval je zcela minoritní případ, tedy pro naprostou většinu uživatelů benzínových motorů za posledních 15 let je tento test v praxi k ničemu.
Avatar - Anonym
Anonym
V reálu asi málokdo nechá překódovat servisní interval. Spíše jde o to, jak často reálně olej mění. Já mám ještě m záruku, takže v půlce servisního intervalu vyměním VW 504.00.
Xonik
No právě, což je ta blbá kombinace (olej specifikace pro krátký do auta kde je nakódován dlouhý), lepší je ta co lze vidět většinou - tzn. nepřekódovaný variabl, olej pro variabl, ale pevná výměna (půlka neexistuje, variabl nemá určenou žádnou konkrétní hodnotu).
Avatar - Anonym
Anonym
Nevím, jak jste to myslel, ale VW 504.00 je olej pro variabl, dávám to z vůdodu, aby se to nemíchalo.
Ano, variabl nemá konkrétní hodnotu, ale vzhledem k mým jízdním trasám si auto řekne o výměnu oleje vždy maximální povolené hodnotě, tzn. po 30000 km nebo 2 letech, podle toho, co nastane dříve. Takže mám víceméně jistotu, že 15000 km nebo 1 rok je půlka intervalu.
Xonik
504 právě ano, což jsme u toho proč je škoda že test se dělal na 502, protože u té může nastat ta nevhodná kombinace typu intervalu a specifikace, u 504 nikoliv, ta vyhovuje variáblu i pevnému.

Jinak ano, pokud si ve vašem případě pravidelně auto říkalo o olej až ve 30 tak 15 je půlka, ale průměrně si variálbl říká mezi 17-25tis, každopádně nelze obecně určit polovina. Jiná věc je servisní prohlídka - ta je prodloužená a fix. 30 tis.
Nicco
Co tam pro kodovani. Proste si vymenim olej jednou rocne a na budiku resetnu vymenu oleje (aby mi nezasvila vymena za mesic).
Xonik
No a to je právě špatně, kodóvání by mělo odpovídat skutečně použitému intervalu. Mimochodem u aut s variablem nelze nic resetovat na budíkách, vždy pouze přes diagnostiku.
Nicco
Tak to nevim, kazdopadne mam variabil jeste od leasingovky a vymenim olej a resetnu counter, stejne mam za to, ze to kodovani ridi jenom ten counter, dobry akorat pro ty, co si to nesleduji, tak jim zarve na PP ze maji jit menit olej. Tou dobou uz se chystam menit podruhe.
Matne si vzpominam, ze kdo to jednou resetne, tak to samo skoci na ten pevny interval, nebo tak nejak a nic se nemusi kodovat.
Xonik
Variabl nemá z podstaty věci pevný interval, tedy žádný counter. Proto ani nejde resetovat na displeji a uź vůbec ne překódovat. To co zmiňujete se u některých modelů dalo provést se servisní prohlídkou, ta byla pevná i v prodloužené variantně.
Nicco
Jak potom vi, ze ma menit olej, kdyz mu to nepocita kilometry a nezobrazuje za jake km bude dalsi vymena?
Variabil ma proste pocitadl👋counter startu, km,... a pevny interval je proste 15tisic nebo rok.
Takze kdyz prijde variabil do servisu, vymeni mu olej a resetnou mu budiky, jinak by to porad psalo vymen olej. A zase prijde ne za rok/15, ale az mu to budiky zase vypisou.
Tak mu od sebe odcestuji prohlidky a vymeny filtru, takze chodi do servisu 2x ( ve skutecnosti 8x, protoze cesta tam zpatky, pockat doma a zase do servisu vyzvednout auta a zpatky domu s autem) a jeste i vytezuje ten dieslovy C3 olej, ktery je na spodni hranici mazivosti (jenom diky titanu nespadne po dni) a neusetri nic,, jenom si zakarbonuje motor.
Tenhle system je vyhodny leda tak pro leasongovky nebo nekoho, co najizdi obrovske kilometry a musel by menit olej kazdy mesic. Pro vetsinu beznych lidi je nevyhodny.
A cena? No tak kdyz misto rocne menim olej jednou za 2 roky, tak samozrejme original servis si musi nauctovat dvounasobnou cenu, aby neprisel zkratka.
Xonik
Podle algorytmu který sleduje mnoho vstupních parametrů, v žádném případě to není jen žádný counter startů 😉 Takhle variabl fakt nefunguje, žádné km nepočítá, takže se nedá strefit do poloviny.

Na budíku se pak resetovat nedá, stejně jako na překodování je třeba diag, což servisy samozřejmě dobře ví.

Smysl variablu nemá smysl řešit, to je dlouhé téma, pro většinu uživatelů je výhodný, neb nabízí nejlepší efektivitu provozních nákladů, samozřejmě platí teze že dřívější výměnou oleje se nic nepokazí (za předpokladu správné normy), ale ekonomicky to nedává smysl - tyto nadvýměny vytvoří zbytečný náklad který se nikde adekvátně neprojeví, to je provozně dobře ověřená věc.
Nicco
Zajimave ale je, za treba Japonci v tomhle nejedou a pokud dobre vim, prisel s tim VW, coz je hlavni leasingova a firmeni znacka, hlavni naftova znacka a hlavni vyssi najezdova znacka a tam je jadro pudla.
Xonik
A jak to spolu souvisí? Japonci mají variabilní servis samozřejmě také, ale vzhledem k prodejům to není obecně moc téma které by u nás někdo řešil, VW naopak jako největší výrobce logicky diskutován je nejvíce.
Servis
Příspěvek podléhá schvalování.
Marek Baroš
Příspěvek podléhá schvalování.
Marek Baroš
Příspěvek podléhá schvalování.
Giello
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - hugino
hugino
Ja som menil v 11/21 Castrol Edge a prešiel som znova z 0W-20 na 5W-30 lebo 0W-20 je vraj dosť riedky a mením každých 15 000 km.Takže keď Castrol je v strede tabulky tak nabudúce prejdem na Shell.Ten som kedysi menil vo Vectre.Ale zaujímavy článok pre nás petrolheadov.
ptr078
vo vsetkych tsickach mam uz 6rokov mobil 1 fs/new life 0/40 a zatial spokojnost, menim kazdych 10/12 tisic, ako mi to momentalne vyjde, obycajne robim 1500km+ na jeden sup
Nicco
Co je to vraj dost riedky a kto to tvrdi? Mimochodom je to vyvratene v tom teste pri oleji Suzuki.
scadar
Skoda, ze se testovaly obsoletni normy 502/505, se kterejma jezdi stary auta a dnes uz vetsinou malo kilometru. Novejsi normy jako 504/507 nebo 508/509 by byly uzitecnejsi pro vice motoristu…

Jinak skoda, ze se do seznamu nedostal jeste Motul. Pouzivam X-Cess 5w40 do svyho youngtimeru, mel by to byt slusny olej, jeden z mala syntetickych, ktery se nevyrabi HC-syntezou. Bylo mi tvrzeno, ze je to dobre, ale byval bych se rad presvedcil, jestli to skutecne k necemu je. Jinak taky 502/505 a A3/B4. K tomu slusna cena.

Kazdopadne to muselo dat hromadu prace. Diky a tesim se na pokracovani s dalsimi normami.
Avatar - Anonym
Anonym
Těch starších aut jezdí stále dost. A mělo by to být povinné čtení pro menší servisy, které trápí ty staré motory tím, že tam lijou bezpopelné long-life oleje.
A7
Souhlas a pokud budete příště dělat test zařaďte tam i olej LiquiMoly a Mobil1.

Protože to jsou špičkové oleje, které vám tam chybí.

V tomto případě chybí Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 a Mobil 1 FS 0W-40.
Renoo
Myslíte si, že mají smysl? Zajímá mě to spíš v případě dodávky, které mají nájezd 200 000+ km. Ročně u nás dodávka najede 60 000 km.
Renoo
Škoda, že v testu není třeba Liqui Moly, Mobil, Motul nebo Elf.
Cenduro
Přesně tak, protože to je výčet z těch nejlepších. Kromě ještě několika dalších značek.
jean192
Tiež som pozeral, kde tie oleje nabrali. Okrem Shell, Castrol a kauflandového Carlsonu som tie ostatné ešte ani nevidel.
Avatar - Anonym
Anonym
používám oleje Mopar 5W20, Mobil Super 3000 5W30 a Shell 10W40. V nedávné minulosti ještě PetroCanada Supreme 5W30
Nicco
Super 3000 je lowcost. Standard je Mobil 1
JerryNOV
Příspěvek podléhá schvalování.
Nicco
Nema nekdo ten seznam o kterem se zminuje v clanku?