Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lada ukázala omlazenou Vestu. Upravený vzhled doplňuje nová bezpečnostní výbava

Lada představila podobu omlazeného modelu Vesta. Co nového nabízí?
Zpět na článek
23. 2. 2022 16:37
23. 2. 2022 17:36
23. 2. 2022 17:42
23. 2. 2022 22:37
24. 2. 2022 06:10
24. 2. 2022 07:02
23. 2. 2022 17:52
23. 2. 2022 18:23
23. 2. 2022 22:09
23. 2. 2022 22:42
23. 2. 2022 22:48
23. 2. 2022 22:56
23. 2. 2022 23:36
24. 2. 2022 08:10
24. 2. 2022 08:59
24. 2. 2022 11:49
24. 2. 2022 14:46
24. 2. 2022 15:15
24. 2. 2022 15:22
24. 2. 2022 15:34
24. 2. 2022 15:49
24. 2. 2022 16:09
24. 2. 2022 16:20
24. 2. 2022 16:28
24. 2. 2022 17:39
24. 2. 2022 21:30
24. 2. 2022 10:07
24. 2. 2022 11:50
24. 2. 2022 05:54
23. 2. 2022 22:42
24. 2. 2022 07:06
24. 2. 2022 09:01
24. 2. 2022 17:12
24. 2. 2022 17:36
23. 2. 2022 23:57
24. 2. 2022 10:48
24. 2. 2022 14:53
24. 2. 2022 15:57
24. 2. 2022 18:13
24. 2. 2022 20:50
24. 2. 2022 22:29
24. 2. 2022 23:27
23. 2. 2022 23:56
24. 2. 2022 06:30
24. 2. 2022 09:34
24. 2. 2022 10:02
24. 2. 2022 13:38
24. 2. 2022 15:25
24. 2. 2022 14:58
23. 2. 2022 23:58
24. 2. 2022 18:17
23. 2. 2022 20:07
23. 2. 2022 21:23
23. 2. 2022 21:58
23. 2. 2022 21:27
23. 2. 2022 22:44
24. 2. 2022 07:07
24. 2. 2022 09:05
23. 2. 2022 21:53
24. 2. 2022 10:15
24. 2. 2022 10:17
23. 2. 2022 16:40
23. 2. 2022 17:28
23. 2. 2022 18:32
23. 2. 2022 18:43
23. 2. 2022 22:47
23. 2. 2022 23:08
23. 2. 2022 23:22
23. 2. 2022 23:27
23. 2. 2022 23:46
23. 2. 2022 23:55
24. 2. 2022 06:07
24. 2. 2022 07:50
24. 2. 2022 10:32
24. 2. 2022 15:12
24. 2. 2022 13:46
24. 2. 2022 14:23
24. 2. 2022 14:39
24. 2. 2022 15:01
23. 2. 2022 17:51
23. 2. 2022 17:54
23. 2. 2022 22:46
23. 2. 2022 22:48
23. 2. 2022 22:46
24. 2. 2022 13:41
24. 2. 2022 14:21
23. 2. 2022 17:13
23. 2. 2022 17:23
23. 2. 2022 17:34
23. 2. 2022 17:39
24. 2. 2022 13:48
23. 2. 2022 17:37
23. 2. 2022 17:43
23. 2. 2022 18:02
23. 2. 2022 18:17
23. 2. 2022 20:21
23. 2. 2022 22:06
23. 2. 2022 20:02
23. 2. 2022 21:05
23. 2. 2022 21:17
23. 2. 2022 21:35
23. 2. 2022 22:08
24. 2. 2022 00:52
24. 2. 2022 06:12
24. 2. 2022 06:04
24. 2. 2022 07:56
24. 2. 2022 10:20
23. 2. 2022 17:40
23. 2. 2022 18:36
23. 2. 2022 18:45
23. 2. 2022 19:04
24. 2. 2022 13:12
23. 2. 2022 20:34
24. 2. 2022 13:52
23. 2. 2022 18:20
23. 2. 2022 18:33
23. 2. 2022 19:41
23. 2. 2022 20:07
23. 2. 2022 20:31
23. 2. 2022 20:41
23. 2. 2022 20:45
23. 2. 2022 20:44
23. 2. 2022 20:48
23. 2. 2022 20:45
23. 2. 2022 21:18
24. 2. 2022 13:53
24. 2. 2022 14:26
24. 2. 2022 14:33
24. 2. 2022 14:54
24. 2. 2022 15:04
24. 2. 2022 15:58
23. 2. 2022 20:42
23. 2. 2022 20:55
23. 2. 2022 19:40
23. 2. 2022 19:51
23. 2. 2022 20:11
23. 2. 2022 20:29
23. 2. 2022 23:50
23. 2. 2022 21:07
23. 2. 2022 21:20
23. 2. 2022 18:37
23. 2. 2022 20:32
23. 2. 2022 20:08
24. 2. 2022 09:07
Avatar - petr petrumr
23. 2. 2022 16:37
sankce
Máme snad sankce a je to proti vlastenectví číst, komunikovat s majitelem a prodejcem.
Rozbalit vlákno
68
23. 2. 2022 17:36
Re: sankce
Proti vlastenectví??? Proč? Ty jsi ukrajinec? Kde bereš právo za někoho rozhodovat při sporu dvou států bývalé SSSR a rovnou lidi škatulkovat? :D
Avatar - xxc
23. 2. 2022 17:42
Re: sankce
Urcite nie je spravne, aby jedna krajina napadala druhu v tomto storoci. A este Renault sa s tym v pohode chvali, ako zvladnu vyrabat Lady dalej :-) Luis Renault za kolaboraciu s nepriatelom sedel, Di Meo by si mal davat pozor.
23. 2. 2022 22:37
Re: sankce
Ty si fakt kus vola. Občas napíšeš niečo ok, ale vždy to nanovo zaklincuješ.
Avatar - xxc
24. 2. 2022 06:10
Re: Re: sankce
Čím som zaklincoval? Že Lada úspešne vyrába automobily pre nepriateľa a ešte sa chváli, ako dobre majú zvládnutý dodávateľský reťazec?
24. 2. 2022 07:02
Re: Re: sankce
Naprosto s tebou souhlasim.

Travel je (byl) vedle. Ale dnes mu to dojde...
Avatar - Roman Horký
23. 2. 2022 17:47
Re: sankce
Pro některé hloupější lidi neznalé historie by se mohl připomenout rok 1938, kdy se odehrálo to samé. Jen namísto Ruska bylo Německo, namísto Putina byl Hitler, namísto Ukrajiny bylo demokratické Československo, namísto Doněcku a Luhansku byly Sudety. Zrovna my Češi bysme si tohle měli uvědomovat. Stejná liknavost Západních demokracií a stejné ústupky agresorovi. Tehdy to skončilo 2. světovou válkou. Takže ty tvoje výblitky si prosím nechej, mileniále nepolíbený vzděláním.
Avatar - netcar.xx
23. 2. 2022 17:52
Re: sankce
Takhle logicky a kratce napsane jsem to v poslednich dnech jeste necetl. Jenze imbecilovi by jsi to mohl i kreslit a stejne to nepochopi. A ruskej provokater to pochopit nejen nemuze, ale ani nesmi.
Avatar - petr petrumr
23. 2. 2022 17:53
Re: sankce
Já bych ho vyškolil z 68, taky sem přijeli na pozvání, ale asi to má doma, komunistický myšlení a utlak, chudáci sousedé, asi k nim chodí pro co uzná za vhodný.
23. 2. 2022 18:23
Re: sankce
Tesat do žuly :yes: :yes: :yes:

A ještě rok 68...

ACE. je důkazem, že naše školství ještě potřebuje hodně posunout. Aneb kam vede nedostatečné vzdělání v kombinaci s hloupostí a (možná) naivitou...
23. 2. 2022 22:09
Re: sankce
Chlapi mate jiste pravdu. Jen v tom jeste figuruje jedna drobnost. Kdyby se Ukrajina necpala tak vehementne do NATO, tak je tam ted mozna klid. My v roce 38 nemeli nijak na vyber.
23. 2. 2022 22:48
Re: sankce
Takže stát se nemůže rozhodnout kam chce patřit?
23. 2. 2022 22:56
Re: sankce
Pokud je to stat, ktery sousedi s velmoci typu Cina, USA nebo Rusko, ktera se tim citi ohrozena, tak nemuze. Viz Kuba v 60tych letech. Taky si jako soused USA nemohla vybrat, protoze to USA vadilo. Situace s Ukrajinou je naprosto stejna jen to vadi tentokrat Rusku.
23. 2. 2022 23:36
Re: sankce
Takže upiras svobodu rozhodnutí?
Kuba byla o něčem jiném. Proč se necháš takhle ovlivňovat?
24. 2. 2022 08:10
Re: sankce
Ano, tak jsou bohužel karty nastavený. Pokud se to někdo rozhodne některá země ignorovat vede to k důsledkům viz Gruzie, Ukrajina nebo dříve Kuba. Nemůžeš si rozhodnout, že chceš vojensky patřit k "nepříteli" bez toho aniž by to mělo konsekvence. Je to sice sviňárna, ale tak to je, když máš tu smůlu, že sdílíš svou hranici s některou z těchto vojenských velmocí. Čína má popravdě tu výhodu, že je geograficky izolovaná.
Avatar - Emel
24. 2. 2022 08:59
Re: sankce
Sorry, to jsou kecy.
Rusko to pořád vidí tak, že má jakýsi nárok ovládat země na východ od Německa. No - nemá.
Mohlo by si stvořit svou sféru vlivu tím, že by do ní některé země patřit chtěly. Jenže je to mimo jiné právě arogantní přístup Ruska, díky kterému do té sféry chce patřit pouze Bělorusko... a ostatní hledají cesty, jak tam patřit nemuset.
Ty ostatní případy zdaleka nesedí. Pokud USA blokovaly umístění raket na Kubě, tak ale nikdy nedošlo k žádné invazi na Kubu ani k záboru cizího území.
PS: Čína je geograficky izolovaná? Podívej se na mapu... Rusko, Indie, Pákistán, Japonsko (všechno jaderné velmoci), Korea, Vietnam, všechny možné -stány... atd. Kolik sousedů mají třeba ty USA?
24. 2. 2022 11:49
Re: sankce
Chápu tvůj postoj. Můžeš to klidně považovat za kecy, ale to je asi tak všechno co s tím můžeš dělat. Přečti si zprávy jaká je realita. Západ poslal Rusko do hajzlu s jejich požadavkama. Záruky bezpečnosti, rožšiřování NATO odmítli s Ruskem diskutovat, tak co kdo jako čekal? Ano je to sviňárna co Rusko dělá, ale nedivím se tomu. Západ mohl zkusit s Putinem jednat ve smyslu, že Ukrajinu do NATO nevezmene, ale Putin zařídí stažení těch jeho neoznačených vojáků z východu Ukrajiny. No tak to radši nechali dopadnout takhle. Ta hrozba otevřeného konfliktu tady bohužel visela. Už 2014, když jim hrozila ztráta Krymu a jejich následná reakce měla západní státníky varovat a měli se snažit s Ruskem dohodnout na nějakých přiměřených bezpečnostních zárukách o nerozšiřování NATO. Takhle to dopadne tím nejhorším způsobem. Místo neutrální Ukrajiny bude ruská.

K invazi na Kubu došlo, nicméně amíci se silně přepočítali, takže invazní síly byly zničený. Celá ta akce byla ze strany USA tenkrát strašně zpackaná.

PS: Podívej se na ty hory kolem Číny, který ji ohraničují. Taková Indie nebo Pakistán, který zmiňuješ nemůže Čínu nijak vojensky ohrožovat. Přes ty hory s žádným invazním vojskem neprojdeš. A námořní invaze proti Číně je vůbec sci-fi.
Avatar - Emel
24. 2. 2022 14:46
Re: sankce
A dobře západ udělal. Představ si, že by nám NATO řeklo - rádi bychom vás přijali, ale Putinovi se to nelíbí, takže smůla.
Ne, je potřeba respektovat samostatnost a nezávislost států. Mimochodem - právě ruská agresivita je nejlepší reklamou na NATO. Jestli bych před rokem 2010 měl nějaké pochybnosti o tom, jestli potřebujeme vydávat 2% HDP na armádu, tak teď je absolutně nemám. A pokud sankce nefungují, pak myslím, že by měl západ přikročit i k vojenské podpoře Ukrajiny.
PS: z Pákistánu by to bylo trošku složitější... ale ne že by se v Kašmíru nedalo bojovat, ono by to nějak šlo, jenom... proč? Jen blázen by chtěl dneska válčit... bylo by fajn, kdyby mezinárodní společenství udělalo z Ruska exemplární případ toho, jak se to nevyplatí.
24. 2. 2022 15:15
Re: sankce
Kdybychom byli nárazníkový stát jako Ukrajina, tak by se nám to mohlo lehce stát. Kam vedou tyhle kecy o respektování, samostatnosti a sebeurčení vidíš teď sám.

PS: jenže když se Rusko spolčí s Čínou, tak je zbytek světa v hajzlu, takže se obávám, že bohužel taháme za kratší konec špagátu.
Avatar - Emel
24. 2. 2022 15:22
Re: sankce
To je jako kdybys říkal, že když soused mlátí ženu, tak ho radši necháš na pokoji, jinak ji zabije. Ne, prostě ji nemá mlátit. Když chce, aby s ním zůstala, má se k ní chovat hezky.
24. 2. 2022 15:34
Re: sankce
To je jako kdyby si tvůj soused udělal kompost u tvýho plotu a ty měl na druhý straně zahradní posezení. Ty mu řekneš, že si tam ten kompost nepřeješ, protože ti smrdí pod nos a on by tě poslal do hajzlu. Tak přelezeš plot dáš mu pár facek a donutíš ho násilím ten kompost přestěhovat. Nebylo by lepší, aby spolu sousedi vycházeli a to co se jednomu sousedovi nelíbí ten druhý nedělal?
Avatar - Emel
24. 2. 2022 15:49
Re: sankce
Bylo by to lepší. Ale když je jeden soused fakt kretén a furt k někomu bezdůvodně leze přes plot a mlátí ho, tak by se ostatní sousedi měli domluvit a zařídit, aby už nebyl schopný plot přelézt.
Všimni si, jak je v tom Rusko úplně samo... možná teda s Venezuelou. Není nikdo, kdo by si myslel, že je Putin v právu.
PS: nikdo = žádný stát. Že se i v ČR najdou lidi co Putina chápou nebo dokonce podporujou... to je smutný, ale ne překvapivý.
Avatar - Ozzman
24. 2. 2022 16:09
Re: sankce
No, obávám se, že Čína se nechala slyšet, že o invazi nejde..
Avatar - Emel
24. 2. 2022 16:20
Re: sankce
Aha... no, smutné, ale ne až tak překvapivé... Čína z toho bude logicky chtít něco urvat pro sebe a lidi na Ukrajině jí jsou stejně buřt jako Putinovi.
PS: ještě o víkendu se dal čínský ministr zahraničí slyšet, že „Je třeba respektovat a hájit suverenitu, nezávislost a územní celistvost všech zemí... Ukrajina není výjimkou.“
Avatar - Ozzman
24. 2. 2022 16:28
Re: sankce
Bohužel :/

http://www.idnes.cz/…1_zahranicni_jhr

A jasně, že Čína toho využije, těm se to hodí, nejen, že jim "půjčí" peníze, ale začnou si hrát na svém písečku

http://www.idnes.cz/…2_zahranicni_jhr
24. 2. 2022 17:39
Re: sankce
Ani ten soused co by prelezl plot nafackoval tomu druhymu a donutil ho prehazet kompost by nebyl vlastne v pravu, ale ja bych jeho chovani v takpovym pripade pochopil.
Avatar - Emel
24. 2. 2022 21:30
Re: sankce
Když pak aspoň přeleze ten plot zpátky... tenhle soused si v klídku přesadí kolíky a ten kousek zahrádky, na které sis dělal něco, co se mu nelíbilo, už si nechá.
24. 2. 2022 10:07
Re: sankce
vidím, že máte "sféry vlivu" z Jalty v palici dobře zažrané, jenže ta doba je, zplať pán bůh minulost, o opačném případě bychom stále byli ve sféře vlivu Ruska, a to snad nechcete!
24. 2. 2022 11:50
Re: sankce
Hele to není o sférách vlivu. Já bych osobně byl nejradši, kdyby Ukrajina byla neutrální a vypakovalo se tam odtud jak Rusko, tak se neřešilo zapojení Ukrajiny do NATO.
24. 2. 2022 05:54
Re: sankce
No ja by som bol zvedavý ako by na Ukrajine dopadlo referendum o vstupe do NATO. Lebo napríklad k eskalácii napätia rozhodne prispelo obmedzenie cezhraničného pohybu, medzi Ruskom a Ukrajinou, ktoré nechcel nik len pár politikov. S týmito krokmi začal Arsenij Petrovyč Jaceňuk, ktorý sa k moci dostal po protestoch vo februári 2014. A tento nikým nevolený politik iniciatívne začal štuchať do osieho hniezda a riešiť veci, ktoré zdvihli zo stoličky dosť veľkú skupinu obyvateľov. Skoro to až vyzerá, že jeho úlohou bolo vyprovokovať konflikt. Lebo pre mňa osobne je ťažko pochopiteľné prečo dočasná vláda rieši tak citlivú tému.
23. 2. 2022 22:42
Re: sankce
To nie vec vzdelania, to je vec svetonázoru.
Samozrejme s Putinovým postupom nesúhlasím, na druhú stranu, nerobí Západ trochu v iných farbách to isté? Čo robili Američania v bývalej Juhoslávii, Vietname, v Kóreji, v Afganistane či Sýrii? Nezištene bránili mier?
Nikdy žiadny jednostranný pohľad nie je ten jediný správny. ;-)
24. 2. 2022 07:06
Re: sankce
Mas castecne pravdu.

Ale ted skutecne neni doba na takovy relativizovani!!
Avatar - Emel
24. 2. 2022 09:01
Re: sankce
Od druhé světové západ nikdy "nerobil totéž".
Angažoval se v různých konfliktech, občas dost nešikovně... ale nikdy tak, že by prostě napadl slabší stát a sebral mu kus území, to je nepředstavitelné.
Avatar - Roland Von Wagen
24. 2. 2022 16:59
Re: sankce
To je představitelné a i realizované. Třeba takové utržení Kosova od Srbska.
Avatar - Emel
24. 2. 2022 17:12
Re: sankce
A Kosovo dnes patří NATO nebo co? NATO tam zasáhlo, jestli správně nebo ne by se dalo diskutovat... ale určitě ne s cílem získat nějaké území a vojensky Kosovo obsadit. To je ta nepředstavitelná část... nepředstavitelná v případě západu, u Ruska to už dneska nikoho nepřekvapí.
Avatar - Roland Von Wagen
24. 2. 2022 17:16
Re: sankce
Kosovo v NATO není, protože je to neuznaný narkostát. Každopádně si určitě slyšel o základně Bondsteel.
Avatar - Emel
24. 2. 2022 17:36
Re: sankce
Ne, pořád se nepotkáváme. Píšu "patří NATO", ne "patří do NATO".
Krym byl násilně obsazený a Rusko ho teď považuje za svoje území. To je to, co si nedokážu představit, že by udělala nějaká civilizovaná země. Že by si třeba USA ukously kus Mexika... nebo Maďaři přišli "chránit maďarskou menšinu" na jižním Slovensku.
Avatar - Roland Von Wagen
24. 2. 2022 17:48
Re: sankce
No, jo. Já jsem reagoval na ten koment, kterým reaguješ traveldriva, že západ dělá v podobných barvách totéž. Tys napsal, že ne. Já jsem dal příklad, že jo. O NATO jsem tam původně nic neviděl. Tak se omlouvám, že jsem to nepochopil. Ale pro mě je Kosovo téměř totéž (tedy v podobných barvách). Vstup do NATO touto cestou ani není možný. Protože stát vytvořený násilným odtržením nebude nikdy uznán všemi státy a nebude mít nikdy jasnou hranici. Což je tuším jedna z podmínek pro vstup. Takže vstup nehrozí ani Ukrajině, ani Kosovu, ani Gruzii a za pár měsíců ani Bosně a Hercegovině.
23. 2. 2022 23:57
Re: sankce
JJ svatá pravda máš co dohánět, ACE je asi o několik tříd nad tvým vzděláním.
24. 2. 2022 10:48
Re: sankce
Tak to si rozhodně nemyslím.

Ps. Píšeš pod nickem ACE, ale vyjadřuješ se jako by reagoval někdo jiný... Občas je ten multinick zmatek...?
24. 2. 2022 14:53
Re: sankce
To je spíš o pochopení co jsem chtěl vyjádřit, ale asi to je moc náročné :-!
24. 2. 2022 15:57
Re: sankce
Samozřejmě, na to můj intelekt a VŠ tituly nikdy nemohou stačit.

Jen by mě zajímalo - kdyby ti zmetci došli až k nám, zdravil bys je?
24. 2. 2022 18:13
Re: sankce
Proč mi podsováš něco takového, proč máš tendence člověka co to nevidí čistě černobíle nějak shodit? Nesouhlasím s tím co se děje, ale v jedné větě dodávám že si za to můžeme částečně i sami, když jsme legalizovali a schválili prasárny co posledních desetiletích provedl západ. Na jakou stranu mě to staví?
24. 2. 2022 20:50
Re: sankce
Tvůj první příspěvek, na který jsem reagoval:

"Proti vlastenectví??? Proč? Ty jsi ukrajinec? Kde bereš právo za někoho rozhodovat při sporu dvou států bývalé SSSR a rovnou lidi škatulkovat?"

Tohle mi bohatě stačí. A stojím si za svým názorem. Velmi pevně.

Kam tě to staví si odpověz ty sám.

Za mně - někdy je čas, v době kdy jde opravdu o závažné věci, které mohou přímo ovlivnit i naše životy, začít se chovat jako chlap. Statečnej chlap. A v*srat se na okecávání "co, kdy, kdo a jak v minulosti...". Jak jsem vždy velmi přístupný diskuzi, někdy (velmi výjimečně) je čas takové věci utnout. A to je tento případ.
Představ si, hypoteticky, že v roce 1938 (a 1968) je internet a ACZ a někdo argumentuje - stejně jako ty v této diskuzi (myslím všechny tvé příspěvky) - o vpádu nacistů (SSSR) na naše území. Fakt, prosím, zamysli se,pěktrát se nadechni a zkus si to představit...
24. 2. 2022 22:29
Re: sankce
No jistě, co znamená vlstenectví? To je od slova vlast, tak je to logickej nesmysl, apelovat na vlastenectví. Teda pokud nejsi rus nebo ukrajinec. A jinak tu došlo k nepochopení, já to neschvaluju, jen mě dost sere ta hysterie, k napadání suverééních států tu dochází v posledních letech dost často, jsou deset či stotisíce mrtvých, ale nikoho to nezíjímá natož aby nějakej jantar apeloval na vlstenectví. To je bohužel z vaší strany dost zbabělé, prostě vám v televizi neřekli, že to máte odsoudit, řekli vám že to je v zájmu demokracie atd. bla bla. Jak je možné že tohle nevidíte a že vám to nevadí? Co pak nekoukáte co se ve světě děje, nebo vám musí opravdu někdo řídct co je správně? Přemýšlej o tom.
24. 2. 2022 23:27
Re: sankce
Pokud člověk uvažuje v širších souvislostech, musí (měl by) chápat, poučen z historie, že příště jsou na řadě pobaltské státy a pak my ... Pokud se agresorovi nepostavíme. Vím, je zde tlustá čára jménem NATO, ale pravě proto je ten pravý čas na to rezolutní NE...
Ukrajina je stát s mnoha problémy a chybami ale splňuje definice demokratické země. Rusko ani náhodou. A proto je třeba brát to tak, jako by ten magor z kremlu napadl nás.

Ps. Vnímám a kvituji, že to taky neschvaluješ. :yes:
23. 2. 2022 23:56
Re: sankce
Ano pro některé hloupější je toho potřeba připomenout víc, třeba bombardování Srbska, protože se od nich chtěli odtrhnout Albánci. Taky jste byli tak radikální a vzpominali že je to jako jako Hitler a odtržení Sudet? Je to až komické, jak jsi agresivní jen kvůli tomu, že se odmítám postavit na něčí stranu, moc dobře jsem to zažil před 89 když jsem nepapouškoval co se chtělo, tak jsem byl hned americkej kolaborant, koukám strany dokážete změnit, ale chování ne.
Avatar - Ozzman
24. 2. 2022 06:30
Re: sankce
Co je to za chory argument se Srbskem ? To byla naprosto opacna situace, kdy nekdy na zacatku 20. stoleti nasilne udrzovaly pokupe nekolik naprosto odlisnych a problematickych uzemi.

Navic tam hraje obrovskou roli stret nabozenskych smeru, protoze tam byla 500 let stridave osmanska nadvlada. Jak tohle muzes srovnavat s agresi jednoho svrchovaneho statu na uzemi druheho jen proto, ze chce obsadit jeho uzemi ? Zapni si telku, tady nejde jen o Kousek proruskeho uzemi..
24. 2. 2022 09:34
Re: sankce
Proč chory, to je zase na rozbor. Proč útočíš na člvěka, když mluvíme k nějakému tematu? Ukrajina je jeden ze států rozpadnutého SSSR jako Srbsko jeden ze států bývalé Jugošky a Kosovo s Albánci se chtěli trhat. Ukrajina byla součástí říše po staletí to nebyla záležitost pár let SSSR, rozhodla se oddělit v pořádku, ale na jejím území zůstalo spousta lidí co se cítí být Rusy a nebo jsou třeba součst rodiny, zjevně to nefunguje jako SSSR a oni chtějí autonomii co jim Ukrajina slíbila, roky se tam bojuje a já se nebudu přiklánět na něčí stranu, protože situaci tak dokonale neznám, znám jen propagandu a ta je účelová.
Avatar - Ozzman
24. 2. 2022 10:02
Re: sankce
Jenze Kosovo nebylo soucasti Srbska a bylo pripojeno a pak chteli po letech nezavislost.

Chory argument neni chory clovek, tak nebud vztahovacnej

To, co pises by se dalo jeste pochopit vcera, ale zapni TV, vubec se nejedna o nejake proruske obyvatele… utoci na celou zemi
Avatar - Barrichello
24. 2. 2022 13:38
Re: sankce
Jugoslávie vůbec neměla různé národnostní složení , etnické problémy a vůbec ti jedni co nechtěli být s těmi druhými, typicky labánci, srbové, chrovati a černohorci nepáchali genocidu, zločiny a nenáviděli se navzájem a vůbec se nechtěli oddělit od sebe a být nezávislí.

V čem jsou jiné oblasti, které bývaly před rokem 1950 součástí ruska a pak byly přilepeny k Ukrajině (za vlády N.S.Chruščova)???
Avatar - Ozzman
24. 2. 2022 15:25
Re: sankce
Jenže tady nejde o ty oblasti, ale o útok na celou Ukrajinu.

Jugoslávie byl slepenec, násilný, stejně jako SSSR... a někdo to chce zase násilím spojit.
24. 2. 2022 14:58
Re: sankce
Asi bude dobrý, můj názor je že je to velmi podobné, ale tím neříkám že to bylo dobře, nesouhlasil jsem s agresí tehdá, ani teď. Jen host Rusové mají dobrou výmluvu a mají na co poukázat. Jinak USA taky útočili na celou zemi a ne jen na oblast Kosova. Jinak Barrichello to říká dobře.
Avatar - petr petrumr
23. 2. 2022 17:50
Re: sankce
Chlapečku malinký, víš vůbec co je to vlastenectví, nenávidět rusáky a komunisty,za obhajobu Putina bys mohl sedět i s rodiči, Vy jako vpadnete někomu do domu a budeš tomu říkat co?
23. 2. 2022 23:58
Re: sankce
Jelimánku nesnaž se mě škatulkovat, to už dělali komačové a za přesně to samé, že jsem řekl svůj názor a neviděl věci černobíle. Ale ty máš moresy dobrého soudruha.
Avatar - petr petrumr
24. 2. 2022 15:45
Re: sankce
tys napsal komunistický názor pošpiněný krví, víš vůbec kolik komunisti zabili a zmrzačili lidí?
24. 2. 2022 18:17
Re: sankce
Petrume, nechovej se jako bolševik a neůtoč na člověka pro jeho názor, nakonec ani nechápeš jakej je. Jsi agresivní jen proto že ti nepřizvukuju k tvému manipulativnímu prohlášení? Nezlob se, ale chováš se jako omezenec, urážíš, napadáš, podsouváš nesmysly, ale naprosto neprojevuješ zájem o vysvětlení.
23. 2. 2022 20:07
Re: sankce
My co jsme zazili Rusaka v 68 si to bereme dost osobne.

Rus je agresor.

Howgh.
23. 2. 2022 21:23
Re: sankce
Lenže toho Rusa tu vtedy naši politici chceli, aby udržali ten bordel čo tu dorobili. Nie v každej krajine pod Ruským vplyvom sa toľko zoštátňovalo ako u nás. Garantujem ti, že aj dnes by sa našiel politik, čo by sem pozval cudziu armádu ak by mu to zaručilo ďalších 20 rokov pri korite.
23. 2. 2022 21:58
Re: sankce
Je vidět, že ve znalostech československé historie máš zásadní mezery. Kromě vlastizrádných kreatur Bilaka,Koldera, Svestky, Kapka a Indry, kteří Brežněvovi poslali tzv. zvací dopis, zbytek UV vpád Rusáků do ČSSR rozhodně nechtěli!
Avatar - Emel
23. 2. 2022 21:27
Re: sankce
Možná ne proti vlastenectví, asi nejsem ukrajinský vlastenec... spíš proti agresi, uplatňování práva silnějšího, ohrožování míru a stability v Evropě.
23. 2. 2022 22:44
Re: sankce
Silnejší si svoje "práva" vždy uplatňoval, uplatňuje a uplatňovať bude. Rôznymi spôsobmi a rozhodne to nie je iba Rus.
Avatar - Emel
24. 2. 2022 09:05
Re: sankce
Některé způsoby jsou v pořádku. Jiné v pořádku nejsou, ale do dnešního světa pořád patří.
Způsob "vezmu tanky a obsadím slabšího souseda", to jsem doufal že už do dnešního světa nepatří... aspoň ne do dnešní Evropy, že se to může dít někde v Africe bych asi pochopil. Ale dobře, od Krymu jsem smířený s tím, že se to může stát i v Evropě.
No - v tuhle chvíli to není nějaké Rusko vs. USA, ani Rusko vs. NATO, ale Rusko vs. veškerý civilizovaný svět. A ten civilizovaný svět by měl dát jasně najevo, že tohle už dneska nemá místo. Pokud na to nestačí ekonomické sankce, pak i vojensky.
23. 2. 2022 21:53
Re: sankce
Zalez do nory, proputinovská kreaturo! :-O :no:
24. 2. 2022 10:15
Re: sankce
milý neznalý ACE , Rusko v Budapešťském memorandu výměnou za likvidaci JZ garantovalo nezávislost Ukrajiny v jejich hranicích a také bezpečnost! Stejně tak jako USA a V. Británie, takže tady nejde o spor dvou států bývalé SSSR, jak píšeš, ale o porušení mezinárodní smlouvy! A USA spolu s V. Británií dodávkami zbraní plní svou část smlouvy. Tečka!
23. 2. 2022 16:40
Mno
Tak doufám, že srovnání ruské vojenské techniky by v reálu dopadlo podobně jako srovnání tohodle auto bazmeku v porovnání s auty evropské, americké nebo japonské provenience. A to jim s tím musí "pomáhat" Renault. :-[]

Ne, pardon, normálně sem politiku netahám, ale vzhledem k tomu co ti prevíti aktuálně předvádějí mi to nedalo.

Ps.: Egypt údajně chtěl koupit před pár lety Su-35 a testoval a srovnával je s Dassault Rafale, které má ve výzbroji. Su-35 nekoupil, údajně totálně propadli...
Rozbalit vlákno
24
Avatar - netcar.xx
23. 2. 2022 17:28
Re: Mno
Nedari se jim rozjet vyrobu Armaty, Aurusu, o letadlech pate generace nemluve. Ruska armada nosi doted onuce, 60% Rusu nema na druhy par bot. V Belorusku kde je dislokovana Ruska armada se lidi boji poustet skolacky ven, rusaci tam kradou slepice a naftu meni za chlast a jidlo. Nikdy nevymysleli, nezacali jako prvni vyrabet a vlastne doted nedovedou bez cizi pomoci vyrobit nic pro bezne lidi. Nebyt zapadu, tak i ten plyn a ropu doted dolujou ze zeme klackama. Nejneschopnejsi narod pod sluncem a jejich elita aby tu neschopnost zakryla, tak oblbujou lidi uz pres 70 let oslavama vitezstvi v druhe svetove, kterou by ovsem bez pomoci zapadu a jeho zbrani taky nevyhrali a strasi je tim, jak je zapad ohrozuje. Nebyt toho prohnileho zapadu, ktery jim tam od devadesatych let vystavel fabriky a dal jim licence na lednicky, pracky, televize, auta atd., tak jsou doted jak v praveku, ve kterem byli i predtim.
Avatar - Roman Horký
23. 2. 2022 18:32
Re: Mno
Můj děda mi vyprávěl, jak Rusáci v 1945 čuměli na náramkové hodinky a splachovací záchod. A která před nimi neutekla do hor, tu obšťastnil sovětský čur..ák.
Avatar - netcar.xx
23. 2. 2022 18:43
Re: Mno
Jeste v devadesatych letem tam byly veci jako jizdni kolo, svetr se zipem a podobne bezne veci vlhkym snem vetsiny obyvatelstva. Ale to by bylo psani do aleluja :-)
23. 2. 2022 22:47
Re: Mno
Agresor sa vždy správa podobne, bez ohľadu na to, ku ktorému národu patrí. Nemci všade kam prišli, Rusi podobne, Američania detoo, Japonci tiež...
Avatar - hugino
23. 2. 2022 23:08
Re: Mno
Presne toto vysvetlujem tým Rusofilom u nás v robote a oni nie a nie to pochopiť.Dobre si to zhrnul a napísal.Oni pre svojich občanov nerobia nič ich záujem je len vyrábať zbrane a podriaďovať si " menšie národy " a ak sa im nepáči tak si to prídu zobrať.Pre ľudstvo 170 milionový národ okrem matriošky,vodky a boršču nevymyslel nič ale hlavne že každý rok sa prezentujú vojenskou prehliadkou.Ja si presne myslím že Putin sa bojí že ak vstúpi UA do NATO a neskôr do EU a bežný Rusi zistia že sa Ukraincom zvyšuje životná úroveň začnú u nich nepokoje a tomu chce predísť lebo jeho ideológia je že Rusko je najlepšia krajina na svete a pritom v reále sú proti vyspelej Európe dobrých 30 rokov pozadu.Je absolútne neprijatelné aby v dnešnej dobe jeden diktátor prekresloval hranice iných štátov.Lietajú do vesmíru a bez pomoci západu nevedia ani bežné,bezpečné konkurencie schopné auto vyrobiť.Mne ten národ pripadá taky odovzdaný však nejako bolo a nejako bude hlavne že vodka ťečie.To čo bolo schopné už dávno ušlo a tí ostatný sa museli prispôsobiť najvyššiemu KGB-kovy,Smutné ako jeden národ sa nedokáže ideologicky nikam za 100 rokov posunúť.
23. 2. 2022 23:22
Re: Mno
Načo trepeš hlúposti, keď v skutočnosti o tom vieš prd...
Avatar - hugino
23. 2. 2022 23:27
Re: Mno
Mám právo chlapče na svoj názor tu nie sme v Rusku.Keby nemali plyn tak každy by na nich sral k čomu by ich potreboval.
23. 2. 2022 23:46
Re: Mno
Igor má dům s garáží a bazénem. Soused Ivan nemá garáž ani bazén. Igor má na ogranu majetku psa. Ivan řekne, že se psa bojí a že jej psem za plotem ohrožuje. Igor prodá psa za podmínky, že mu Ivan nebude zase krást ze zahrady brambory Ivan souhlasí. Igor se pohádá se svou manželkou sestřenicí Ivana. Ivan Igorovy zabere bazén a pohrozí, že když Igor bude protestovat, tak mu podpálí barák. Po nějaké době se zase manželé Igora pohádají. Ivan si přinese k plotu kanystry benzínu a říký Igorovi, že se nemusí ničeho bát že si jen tak něco posunuje na zahrade k bazénu a že je to plánované. Ivan nechá položit před vrata Igorovy zahrady betony. Igor chce koupit psa. Ivan mu říká, že nemá důvod, že ho těmi řečmi ohrožuje a že mu vypálí barák. Jednoho dne ráno zabere Ivan Igorovi garáž a oznámí mu že se ještě rozhodne co si vezme dál a jestli bude protestovat, tak ho upálí i s dětma. Ivan řekne Igorovi, že si za to může sám, že se hádá s manželkou.
23. 2. 2022 23:55
Re: Mno
Skvěle vystiženo. Jenom to zaostávání o 30 let je velmi podstřeleno. Stačí navštvít nějaké menší ruské město nebo nedej bože venkov! :-O :no:
24. 2. 2022 06:07
Re: Mno
A koľko si ich navštívil?
Avatar - Dinar
24. 2. 2022 07:50
Re: Mno
Tak já mám Rusko projeto od Petrohradu po Vladivostok, během zhruba patnácti let, svého času jsem měl i joint venture podnik v Rusku, rusky mluvím bez přízvuku a mám tam i pár přátel.
Pokud jde o hodnocení zaostalosti té země, ve srovnání s Evropou například, pak třicet let je opravdu málo, ruská města nejsou infrastrukturou ani na úrovni evropských měst začátku dvacátého století a ruská vesnice žije něco na způsob století sedmnáctého. Jestli to chceš podrobněji, klidně se ptej.
24. 2. 2022 10:32
Re: Mno
Tak to máš asi viac skúsenosti mi sme sa držali skôr v Európskej časti, tam mi to taká tragédia neprišla. Informácie o východnej časti mám len od kamaráta cestovateľa a ten to opísal tak, že po tom čo čítal to čakal oveľa horšie. A čo sa infraštruktúry týka tak po ceste bola jednoznačne najhoršia Ukrajina. V Rusku sa až na východ dostal po kvalitných cestách. Ale jasné, že z toho nevieš posúdiť zdravotníctvo a iné sociálne aspekty v krajine.
No a odhad zaostávania je dosť subjektívny. Tu v diskusii sa nájdu taký čo budú tvrdiť, že aj ČR je 30-40 rokov za západom.
Avatar - Barrichello
24. 2. 2022 15:12
Re: Mno
Která ruská města konkrétně?

Fotky z Moskvy, Petrohoradu, Novosibrsku, Samary a dalších větších hovří jinak, nová výstavba, nové silnice, mosty atd.

Samozřejmě že zapadlé vesnice s rozpadlými dřevěnicemi sou 300 let za opicema, ale nutno dodat, že půlka těch domů je taky opuštěných, protože většina lidí utekla do větších měst.
Avatar - Barrichello
24. 2. 2022 13:46
Re: Mno
Nechci se opakovat, ale Irkut MS-21, moderní dopravní letadlo s křídlama s kompozitových materiálů a dokonce i vlastními motory.

Rozbíhá se výroba nově vyrobených a silěn modernizovaných bombarderů Tu-160.

Pracuje se na vývoji menších vrutlových letadel jako náhrada za Antonovy.

Rusko vyrábí svoje vlastní traktory, nákladáky, auta, sklízecí mlátičky a další zemědělskou techniku.

Svoje družice, satelity, kosmický program, velmi úspěšný civilní jaderný program atd atd

Na ledničky tam jebou, dřív je dělal ZIL v Moskvě pod vlastní zančkou, dneska si to za pár šlupek koupí z čajny a koreje, jako 90% dalších částí světa.
24. 2. 2022 14:23
Re: Mno
Jo a celej svět se může zbláznit, aby od nich ty super věci kupoval... Počkej, ne - s*re na ně pes.

BTW - vím, že vlastníš nádherný auta, hlavně ten RR. A kolik máš těch ruskejch zázraků?
Avatar - Barrichello
24. 2. 2022 14:39
Re: Mno
Kámoš má 5 Lad.

2x 2107, starou 1600 ještě s kulatými světly a další kousky.

Já mam z ruska nábytek od Lubidom Furniture a celou řadu nářadí ještě z dob cccp. Pil sem ruské pivo, vodku, limonády, moldavské víno, gruzínský konak, jedl ruskou čokoládu, bombony, sušenky.

Ted se zeptám co máš doma ty Made in USA nebo co jsi jedl a na obalu bylo Made in USA.

Já samozřejmě mam i tyhle věci (protože já nejsem jako většina národa), ale 90% těch co tvrdí že ruska nic nevyrábí a nejde tu od nich nic koupit, tak made in usa nemaj doma nic a ani nic takového nebaštili a nepili.

Cola vyrobená ve Vysočanech a Dell vyrobený v číně mě nezajímaj.

Jde mi čistě o věci Made in USA.
24. 2. 2022 15:01
Re: Mno
Jsem se neptal na kámoše. ;-)

ten dotaz na USA je zajímavej, nevím co to má stím společného, ale:

Omáčka Sriracha (origoš) na denní bázi, šampon Petal Fresh již několik let, specielní konvice na ohřev vody/přípravu kávy (made in California). A miluju pistácie, ty jsou většinou z USA. A jedna oblíbená značka Kalifornskýho vína.
Jo a jeden Jeep. Vývoj v USA, výroba ne, ať jsem korektní...
Avatar - wakantanka
23. 2. 2022 17:51
Re: Mno
Egyptu bolo ale hlavne taktne naznačené, že tie SUčka by už boli cez čiaru a ekonomická pomoc by vyschla. Radšej im Francúzi urobili cenu na Raffale vzhľadom k tomu že od nich zobrali aj fregaty Mistral ktoré mali pôvodne ísť do Ruska ale kvôli Krymu z toho pochopiteľne zišlo. Takže Egypt dostane lepšie lietadlá za podobné peniaze čo by dal rusom. A aj takto fungujú mocenské hry a geopolitické šachy.
Avatar - netcar.xx
23. 2. 2022 17:54
Re: Mno
Ano, i tak se likviduje slabsi konkurence. Ta ruska mela byt zlikvidovana uz davno.
23. 2. 2022 22:46
Re: Mno
Nevadí, hlavne že ti chutí a si inak zdravý.
23. 2. 2022 22:46
Re: Mno
Prepadli, lebo dostali "odporúčanie" že musia prepadnúť. Ako som písal vyššie, žiadny jednostranný pohľad nie je správny. Wakantanka vyššie to osvetlil celkom dobre.
Avatar - Barrichello
24. 2. 2022 13:41
Re: Mno
Z Renaultu to nemá krom nepodstatných částí nic. Podvozková platforma je ruská, motory 1,6 a 1,8 sou taky ruské, další 1,6 je Nissan a automaty (roboti) sou JATCO a ZF.
24. 2. 2022 14:21
Re: Mno
Ano, to je pravda.

A Rusové dokázali, že jsou hnusná agresivní pr*sata. To je pravda též.

Být Tebou (ale je to samozřejmě Tvoje věc) bych s tou adorací těch h*jzlů agresivních tady přestal. Chápu jak to myslíš, vím že se Ti ta jejich agrese taky nelíbí, ale zrovna dneska to nepůsobí moc dobře (můj názor).
23. 2. 2022 17:13
biorobotizace
podle zaberu nejvetsi podil biorobotu na vyrobeny auto v evrope
jestli teda rusko radit do evropy
spis do asie
ten snimek jak tam bioroboti neco brousej nebo jak se tam ta biorobotka na prkynku sebeuspokujuje i dalsi obrazky z tyhle manufaktury 20. stoleti je jsou vse vypovidajici
predpokladam, ze co vesta, to original
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Roman Horký
23. 2. 2022 18:37
Re: biorobotizace
Bioroboti, co kus to originál :yes: :yes: :-) :-)
23. 2. 2022 22:03
Re: biorobotizace
"Bioroboti" byli už v SSSR, např. likvidovali černobylskou jadernou katastrofu - v obrovské radiaci uklízeli radioaktivní trosky ze střechy. Předpokládám, že většina z nich už dávno nežije... :-( :no:
23. 2. 2022 17:23
Mno
Bohužel v té vojenské technice budou dál. Zkušenosti z druhé světové a následně ze studené války Rusy hrozně posunuly.

Modleme se, aby je nenapadlo pokračovat na západ, protože v Evropě v této chvíli není vojenská síla schopná vzdorovat ruské armádě.

Ruské státní televizi už na toto téma probíhají diskuse, proč zabrat jenom Ukrajinu, když můžou zabrat při jednom i území svých bývalých satelitů, sankce stejně budou stejné, říkají tomu 3 za cenu jednoho.

Ale všechno zlé je k něčemu dobré, třeba nás to donutí soustředit se na skutečně důležité věci a ještě víc se postavit na vlastní nohy.
Rozbalit vlákno
52
Avatar - netcar.xx
23. 2. 2022 17:34
Re: Mno
Ona ta Ukrajina je sice o dost slabsi nez to Rusko, ale ( ne ze bych si pral aby rusaci rozjeli valku na cele Ukrajine ), obavam se, ze ani tech 45000 pytlu na mrtvoly by jim potom nestacilo. A o te ruske technice pisu vyse. Takze jestli maji ty jejich slavne rakety ve stavu a stadiu jako Sucka a Armaty, tak to zadna slava nebude.
Avatar - xxc
23. 2. 2022 17:39
Re: Mno
Presne tak, objavuju sa hlasy, ze rusi sa boja aj Ukrajiny. Alebo zeby to minimalne nebolo take jednoduche.
Avatar - Barrichello
24. 2. 2022 13:48
Re: Mno
Rusko má asi tak 15x tolik stíhaček a 10x tolik tanků co ukrajina a asi tak 5x modernější, Víc není co k tomu dodat.
Avatar - xxc
23. 2. 2022 17:37
Re: Mno
Preco by nebola v europe vojenska sila schopna vzdorovat ruskej armade? Francuzsko udajne nejake jadrove zbrane ma. Ktovie, ci funguju lepsie, ako francuzske automobilky :-) Ale rakety im asi ako jedine fungovali.
Avatar - netcar.xx
23. 2. 2022 17:43
Re: Mno
Nejenom Francie. Je i Anglie, Nemecko a v nem dislokovane Americke jednotky, Turecko ( byt hraje vychcane na obe strany, tak je mu lip se zapadem ) a bejt rusem, tak Cine bych neveril. Ta nepotrebuje Rusy, ale Rusko.
Avatar - petr petrumr
23. 2. 2022 18:02
Re: Mno
turecko je v NATO a turci nemají rusáky rádi a jedni se nebojí sestřelit ruskou stíhačku, tak když ukrajina poprosí NATO, tak se zapojí všechny země.
23. 2. 2022 18:17
Re: Mno
ja si teda taky myslim, ze NATO ukrajincum nakonec pomuze kdyz bude potreba
je to jako se plavit po rece na lodicce, a nepomoct nekomu kdo se topi

ted ma NATO v europe 40tis vojaku a pres 100 stihacek v plne bojovy pohotovosti.
rusaci maj sice nekolikrat tolik, ale podle toho co pisou co se deje v belorusku, tak brzo vymenej veskerou naftu za vodku a ty svoje "hranaty zelezny maringotky" uz nenastartujou
23. 2. 2022 20:21
Re: Mno
Nemôžeš veriť všetkému čo sa niekde napíše. V minulej firme sme mali zákazníkov aj z krajín, ktoré na západe nie sú populárne. Dosť sa tam aj cestovalo, človek mal informácie z prvej ruky a rozhodne to tam nevyzeralo tak zle ako sa to popisuje v našich masových mediach. Ako bordel tam je a mnohé firmy sa s tebou snažia vybehnúť, ale to je bežné aj u nás(SR). Ale nespoliehal som sa na to, že ich technika nefunguje a vojaci prepijú palivo. Bordel tam bol aj pred 70 rokmi a bez Rosuv, by výsledok vojny vyzeral inak.
Najväčší rozdiel je v tom, že ľudia sú väčšinou odhodlanejší sa brániť ako útočiť, preto je tak ťažké obsadiť aj malú krajinu. A naposledy sa to podarilo Nemcom. Na rozdiel od tu populárneho názoru Krym nebolo treba obsadiť. Aj keď nad ním 30 viala Ukrajinská vlajka, tak je to územie plné Rusov. Ak by sa rozhodovali medzi Nemeckom a Ruskom, tak by možno prestali byť vlastenci, ale Ukrajina je ešte väčšia *** ako Rusko.
23. 2. 2022 22:06
Re: Mno
Čína už si brousí zuby na ruskou Sibiř, téměř neobydlenou, zato plnou surovin... :-O Putin je naprostý magor, pokud se svým agresivním počínáním zcela odstřihne od Západu, bude komoušké Číně vydán (minimálně ekonomicky) zcela napospas... A SSSR rychle vymírá - na AIDS, vodku a Covid.... :no: :no: :no: Jen pro srovnání - Čína má nyní tuším 1,4 mld obyvatel, Rusko 142 milionů... :-O
23. 2. 2022 20:02
Re: Mno
Teraz neviem či to myslíš ako vtip, alebo ti fakt nedochádzajú súvislosti. Ak sa použije jadrová zbraň, tak je koniec. Taká vec by nezostala bez odvety a jadrového arzenálu je na svete dosť na to aby sme sa vyhubili dva krát. Jadrové zbrane sú dôvod prečo medzi sebou mocnosti 70 rokov neviedli vojnu.
Avatar - xxc
23. 2. 2022 21:05
Re: Mno
Ved preto ju treba mat, aby sa nepouzila. Preco potom teraz vedie mocnost vojnu? Keby rusom niekto jasne vysvetlil, ze prekrocia hranicu a je koniec, tak by to cvicenie pri hraniciach mali doteraz.
23. 2. 2022 21:17
Re: Mno
Toto ani zďaleka nie je otvorená vojna. To by si mohol vojnou vychod-zapad nazvať aj Americké ťaženie v Srbsku, ktoré tiež skončilo odčlenením územia obývaného inou národnosťou. Za tretiu krajinu veľmoci jadrový konflikt riskovať nebudú. Dokonca ani počas studenej vojny to tak ďaleko nezašlo a to vojna v Kórei bola naozaj vojna. A v Rusku bol pri moci Stalin, ktorý sa rozhodne nestaral o minimalizáciu strát na životoch.
Avatar - xxc
23. 2. 2022 21:35
Re: Mno
To mame cakat, kym otvorena vojna bude? Som zvedavy, co urobi rusko po tom, ked obsadi ukrajinu a zrazu bude mat nato na hraniciach :-) Potom bude putin spokojny, ked teraz sa "boji"? Uz sme to tu raz mali a kto sa nepouci z historie, tomu sa zopakuje. Uplne zbytocne boli investicie do skolstva a vzdelania, ked polovica ludi si mysli, ze rusko je ohrozene a kona spravne. So Srbskom som tiez nesuhlasil a tiez nechapem, co im vadi na tom luhansku, ked kosovo v pohode uznali :-)
23. 2. 2022 22:08
Re: Mno
Rusko už s NATO dávno sousedí (Pobaltí) a pokud to na Ukrajině opravdu spustí, bzy do něj vstoupí i Finsko. :-)
Avatar - Plautus
24. 2. 2022 00:52
Re: Mno
Ty si tupší ako som si myslel. Pozri sa najskôr na mapu a potom píš niekde svoje “múdra”. Si presne príklad, že “investície do školstva a vzdelania” (už toto je samo o sebe riadny vtip, pretože školstvo je oproti dobám minulým v poriadnej r!ti) zbytočné skutočne boli!
Avatar - xxc
24. 2. 2022 06:12
Re: Re: Mno
Mapu som nepozeral, ale som zvedavý, kedy rusko demilitarizuje aj ostatné štáty :-)
24. 2. 2022 06:04
Re: Mno
No vzdelaním by som sa neoháňal. Komu sa od WW2 podarilo dobiť a udržať územie ak ťa tam ľudia nechcú? Očakávam, že sa zopakuje Gruzínsky scenár. Kde to tiež skončilo len na samozvaných republikách, lebo to je pomerne lacný spôsob ako získať územie pod svojim vplyvom. Väčšina ľudí ťa tam chce, stačí vytlačiť armádu Gruzinska/Ukrajiny, ale potom už nemusíš riešiť odboj a neustále skryté útoky. Rozdiel je zatiaľ len v tom, že Ukrajina je západu viac na očiach, o Gruzínsku skoro nik ani nevedel.
Avatar - Dinar
24. 2. 2022 07:56
Re: Mno
Kdybys to napsal včera, dalo se předpokládat, že tomu i věříš, ale dneska ráno?
24. 2. 2022 10:20
Re: Mno
Nezačínam deň vyhľadávaním informácii o tom čo sa deje na Ukrajine. Pozrel som sa na to, až keď som prečítal tvoj komentár. Musím priznať, že som nečakal že sa bude ostreľovať v blízkosti Kyjeva. Ale u politikov sa časom vyvinie určitá strata súdnosti a sebareflexie ak sú pri vedení dlho. Putin v tomto nebude výnimka. Ja osobne neverím, že dokážu udržať celú Ukrajinu.
23. 2. 2022 17:40
Re: Mno
studena valka rusaky tak posunula, ze ryli rypakama v zemi
a ryjou doted
23. 2. 2022 18:36
Re: Mno
nechali se uhnat Reaganem, to je pravda, ale pořád měli balistické rakety, jaderné zbraně, stíhačky s maximální rychlostí přes 3 Machy. Takže víc, než měl kdokoliv v Evropě.
Avatar - netcar.xx
23. 2. 2022 18:45
Re: Mno
Ty stihacky, treba MiG 25 ale tou rychlosti mohl letet jenom par sekund, pak byl motor na odpis.
23. 2. 2022 19:04
Re: Mno
Mig 31, A nebyl na odpis, ale na repasi motoru. přes dva machy lítal normálně.

Ale já je nějak neglorifikuji, jenom varuji před podceňováním.
Avatar - Ozzman
24. 2. 2022 13:12
Re: Mno
To je něco jako Ecoboost od Fordu :D
23. 2. 2022 20:34
Re: Mno
Nechce sa mi moc ťahať vojenskú technika na web o autách. Ale MIG25 bol pomerne rýchlokvasný projekt. USA vyvíjalo XB70, ktorý mal lietať nad dosahom Ruských rakiet a rýchlejšie ako Ruské stíhačky. B70 sa nakoniec do výzbroje nedostal MIG 25 áno, ale po pár rokoch bol nahradený MIGom 31, ktorý mnohé jeho problémy riešil.
A vážne nechcem vedieť, ktorá technika obstojí lepšie v otvorenej vojne. Radšej nech to zostane len v rovine flamewars.
23. 2. 2022 18:20
Re: Mno
Oni se dělají silnější než jsou (mnohem). Mlžit a lhát jim vždycky šlo.

BTW - je to země s nižším HDP než Itálie... A teď si vem celou EU. A přičti USA.
23. 2. 2022 18:33
Re: Mno
Obávám se, že ohledně jejich vojenské síly zase nelžou tolik. HDP mají na úrovní Itálie, ale z toho HDP dávají 25% na armádu, a to mají náklady na jednotku, tzn. mzdy nebo nákupní ceny na tanky a letadla jenom zlomkové oproti nákladům západních zemích. Další věci je funkčnost jejich zbraní v reálném životě.

nejsem žádný rusofil, Nejsem nějak moc happy že tohle píšu, ale takhle to bohužel je.
23. 2. 2022 19:41
Re: Mno
Vlastně souhlas s tím, co píšeš. Otázkou je právě ten stav techniky, schopnost armády dlouhodobě fungovat vbojovém nasazení apod.

Zbytek viz. topten podemnou.

Jinak řečeno - nasazení jaderných zbraní - prohláli jsme všichni (planeta). Nenasazení - Rusko je proti NATO dnes trpaslík. Toto je realita.
23. 2. 2022 20:07
Re: Mno
Jsme na stejné lodi, jen říkám, že NATO není Evropa, a stíhačky na Floridě nám teď nejsou moc platné.

U jaderných zbraní jsme si po 90' všichni mysleli, že je to historie. Jako Putin musí vědět, že když to zmáčkne, tak z ruska bude radioaktivní škvarek, ale z NY a LA asi taky. Tak tu kartu hraje, jako že je mu to všechno jedno. All in. Často vyhraješ i na horší karty.

Milion se toho děje za oponou, spoustu toho se dozvíme až zpětně, ja jen doufam, že to tak daleko nedojde.

Měj se a Renaultu zdar…:-)
23. 2. 2022 20:31
Re: Mno
Ano, jsme na stejné lodi a ano, shodneme se. Jen detail - armády Francie, Německa úplně bezzubé taky nejsou - a hlavně ty sofistikované zbraňové systémy umějí vyrábět. UK dtto, USA je jiný vesmír. A dohromady - my jsme NATO. A zaplať bůh, že do tohoto klubu patříme.

Taky se měj a Renaultu zdar, akorát že už jsem změnil značku, ale to je do jiné diskuze ;-)

Ps. Máme doma několikaměsíčního malého závodníka a o to víc mě ta sv*ně ruská s*re. (sorry, tohle se slušně vyjádřit nedá, resp. nevím jak)
23. 2. 2022 20:41
Re: Mno
Já ve francouzské armádě chvilku byl a až na pár jednotek nejsou schopni obsadit ani sousedovic zahradu s bazénem. Co je ale důležitější, jsou asi ochotni prolévat krev na obranu Paříže, na obranu Prahy nebo Varšavy z vysoka víš co.

Potřebujeme vlastní armádu, vlastní tanky a stíhačky, vlastní hrdou a respektovanou armádu.

Tak snad je ještě čas na to ji vybudovat.
23. 2. 2022 20:45
Re: Mno
No jo, francouzi. Od dob Napoleona... ;-)

Se zbytkem souhlas - všichni členové NATO svou vlastní, hrdou, funkční, moderní armádu potřebují. Na tohle ze svých daní sakra rád přispěju.

Snad tomu tahle krize pomůže
23. 2. 2022 20:44
Re: Mno
Gratulace k juniorovi..:-)

Reálně jde Putinovi o obsazení Ukrajiny a silnější slovo v Evropě, takže junior asi může v klidu vyrůstat, no ale asi ho uč co nejdříve anglicky pro případ nouze…
23. 2. 2022 20:48
Re: Mno
Dík ;-)

Se samozřejmě až tak nebojím. A anglicky se učit bude, o tom žádná (taťkův pracovní jazyk, ač jsem na jazyky tupej).
23. 2. 2022 20:45
Re: Mno
Každá veľmoc má zbrane schopné ničiť satelity. To ti dosť zdevalvuje schopnosti sofistikovaných zbraní.
A či sme v NATO, alebo nie, tak dúfam, že otvorenej vojny "východ" proti "západu" sa nedožijem ja ani moje deti. Od WW2 to bolo vždy len také poťahovanie na území tretieho štátu.
23. 2. 2022 21:18
Re: Mno
Souhlas se vším, taky doufám.
Avatar - Barrichello
24. 2. 2022 13:53
Re: Mno
Kolik má NATO(bez USA), myslím evropské NATO tanků a kolik stíhaček a kolik jich má rusko a bělorusko?
24. 2. 2022 14:26
Re: Mno
No, např. rozpočet na armádu má Rusko cca stejný jako Německo. Jenom Německo.

V jakém je ta jejich technika stavu ví bůh.

BTW - kolik maj rusáci letadlových lodí? A kolik evropská část NATO?
Avatar - Barrichello
24. 2. 2022 14:33
Re: Mno
Koukám na fotky Ukrajinské armády a ty maj raketomety ještě na ZILu 135, to je věc co se přestala v moskevském závodě AMO ZIl vyrábět v roce 1964, pak to ještě nějakou dobu pytlíkovali u BAZu (Bryansk Automobile Plant , Bryansk)

Tak to dávám ukrajinské armádě tak 3 dny, jestli maj i další techniku v podobném gardu. Přiznám se že to sem nečekal, že maj takovéhle muzejní exponáty :-O
24. 2. 2022 14:54
Re: Mno
Ale to jsi mi neodpověděl ;-)
Avatar - Barrichello
24. 2. 2022 15:04
Re: Mno
A na co by rusáci potřebovali letadlovky? Oni se chystaj napadnout USA nebo Austrálii???

O tom mi není nic známo....

Tu 160 má dolet 12 tis km, bez doplnění paliva.
Avatar - Ja Prvni 123
23. 2. 2022 20:42
Re: Mno
To je fakt.
Ale ten HDP potřebuješ na to tu armádu udržet v provozu...

Jejich armáda je velká. Ale válku musí skončit tak do 10 dní.
23. 2. 2022 20:55
Re: Mno
Tento problém majú skôr štáty bez prístupu k surovinám. Pokiaľ si sebestačný s výrobou a udržíš zásobovacie cesty, tak viesť viesť vojnu dovtedy kým udržíš morálku vojakov.
23. 2. 2022 19:40
Re: Mno
maj 6.5x min obyvatel nez zeme NATO a skoro 30x mensi HDP nez zeme NATO.
sice to HDP uplne nejde prepocitavat pres dolary, ale proti NATO to jsou trpaslici.
a to k NATO jeste muzes prihodit japonsko, jizni koreu, australii, tedy dalsich cca 200 mil lidi
23. 2. 2022 19:51
Re: Mno
Jako jasně, ale páteří NATO jsou síly USA. Zkus to porovnat s aktuální vojenské sílou v Evropě.

Ale nepíšu to proto, abychom se báli, píšu to proto, abychom si uvědomili nutnost investic do obrany!
23. 2. 2022 20:11
Re: Mno
Akorat k rusku prihod Cinu.

Maji asijsky zpusob videni sveta = jakmile bude NATO vazany, vycerpany valkou s Ruskem, tak si tam zautoci na Taiwan a tak.

Je to stejnej xindl.
23. 2. 2022 20:29
Re: Mno
Jakože číňani na reakci NATO čekají je jasné. Chudák Thaiwan:
23. 2. 2022 23:50
Re: Mno
Taky o něj za současné situace v Evropě mám velké obavy... :-(
23. 2. 2022 21:07
Re: Mno
Čína je podľa mňa horšia. Na rozdiel od Rusov majú aj ekonomickú silu. Takže vedia uplatňovať svoj vplyv aj bez strašenia zbraňami. V mnohých štátoch si za pôžičky nechajú ručiť pôdou. Prakticky ovládajú trhy so kovmi využívanými v elektronike. No a keby už došlo na ťahanie zbraní, tak tiež nebudú bezzubý keď aj v čase mieru udržiavajú 2 miliónovú armádu. Ich flotila a letectvo sa rýchlo rozrastá a modernizuje a vraj majú 320 Milionov mužov schopných schopných služby. Nechcem si predstaviť ozbrojenú ani desatinu z toho.
23. 2. 2022 21:20
Re: Mno
Jak píšeš, jenom jsou Číňani mnohem racionálnější, nevsadí všechno na jednu kartu při šancích 50/50. A ví, že jaderné spáleniště od nich toho moc přes aliexpress moc nekoupí.
23. 2. 2022 18:37
Barik
Docela by mě zajímalo, co si o tom všem myslím Barrique. Trošku si držím palce, aby mě jeho odpověď nezklamala, aby fandil technice a ne egoistickým psychopatům.
Rozbalit vlákno
1
23. 2. 2022 20:32
Re: Barik
Taky mě to napadlo a doufám v to samé (a myslím, že to tak bude).
23. 2. 2022 20:08
Nova Lada.
A budou ji pouzivat i invazni jednotky?

Budou prodavat specialni edici s bilym pruhem na strese?

At si to narvou do... spic.
Rozbalit vlákno
1
23. 2. 2022 20:53
Na ladu sankcí netřeba....
.... ta sra*ka je neprodejná sama od sebe....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - xxc
23. 2. 2022 21:14
Re: Na ladu sankcí netřeba....
minimalne im to mohli stopnut a nevyrabat pocas vojny
Avatar - Tielman
24. 2. 2022 09:03
Hmmm.... to je mi načasování článku o Ladě....
tak hlavně co nejvíc kliků... to se povedlo... fuj tajxl
Edit... a ještě redaktor se jménem Jan Zajíc.... no, co na to říct...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Barrichello
24. 2. 2022 15:09
Re: Hmmm.... to je mi načasování článku o Ladě....
Tak na autoforum už ten článek byl v pondělí, ale místní redakce s přezdívkou "jsme rychejší jak blesk" jako tradičně se zpožděním....

Ale aspon máte pod čím diskutovat o Ukrajině, pod článkem o Enyaqu coupe by to nebylo tak stylové že, tam to bude stylovější příště, až se oznámí, že ceny surovin stouply o 70-1500% ;-)
A že babičce přišla záloha na dálkové topení na 4 čvrteltí místo 7 000 kč ve výši 29 000 Kč...

A že v Lidlu je rohlík nyní v akci za 7,90 a ve specilním pekařství ručně pletený za krásných 45 kč.
Brzy realita.

ropa 103, odhad do měsíce je 120-190 USD za barel, ceny elektřiny + 30-70% a ceny plynu +170-500%
Avatar - Emel
24. 2. 2022 15:20
Re: Hmmm.... to je mi načasování článku o Ladě....
To je smutný... ale nedá se nic dělat. Výměnou za plyn se dají dělat ekonomické ústupky, ale ne zavírat oči nad invazí do jiný země. Je to samozřejmě škoda, bylo by lepší s Ruskem spolupracovat a čelit čínské rozpínavosti... a zatím se dva perou (Rusko vs. civilizovaný svět) a Čína (která není ani jedno) se směje.
Avatar - petr petrumr
24. 2. 2022 15:52
Re: Hmmm.... to je mi načasování článku o Ladě....
No aco, přežili jsme komunismus a lágry a tak nějaký zdražení nás nerozháže a nebudeme převlíkat kabáty. Kolik, že jsi měl tych nábojů na vojně za dva roky?
Avatar - Tielman
24. 2. 2022 18:17
Re: Hmmm.... to je mi načasování článku o Ladě....
muj prispevek nemel s predikci ohledne budoucich cen vseho nic spolecneho. Jan Zajic je tzv. druha ziva pochoden. Jen jsem pripomnel, co uz tady bylo a co hrozi. Nacpat sem clanek o ruskem autu v okamziku, kdy slusnej clovek je emocionalne vychylenej k na...sra..nosti, protoze UA, mi prislo necitlive a prvoplanove. Zkratka hloupe. Tvou reakci nechapu.
Avatar - Barrichello
24. 2. 2022 19:07
Re: Hmmm.... to je mi načasování článku o Ladě....
Hmm, evidentně toho nechápeš víc. Ale neboj, brzy pochopíš zač jaká bude realita.
První náznaky už se objevují
https://www.novinky.cz/…krajinu-40388260
Avatar - KANKUNEN
24. 2. 2022 13:41
Tak snad konec ruských srágor
na auto.cz
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
24. 2. 2022 13:57
999 příspěvků o politice
a jeden o Ladě. Ten můj. Klasika auto.cz již asi 15 let.

PS: obsazení celé Ukrajiny neschvaluji. Za mě je to krok vedle kterým si Rusko neskutečně uškodí.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petr petrumr
24. 2. 2022 15:48
Re: 999 příspěvků o politice
podpal to, rozbij kladivem, vůbec nepřipomínej ruský výrobky.
Avatar - Barrichello
24. 2. 2022 14:12
Facelift Vesta
Facelift Vestě pomohl, hlavně interiér je víc moderní, samozřejmě i s nutným tabletem (taková je holt doba).
Tvary exteriéru jsou lehce osvěžené.

Jinak levné, robustní auto s klasickou technikou o osvědčenými motory.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petr petrumr
24. 2. 2022 15:49
Re: Facelift Vesta
nepomohl, renault by si měl sáhnout na svědomí a jestli tu fabriku nezničí, tak Macron by měl zasáhnout.
Avatar - Barrichello
24. 2. 2022 16:14
Re: Facelift Vesta
to už je trošku křeč....