Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volkswagen Arteon R – Univerzální voják

104 komentářů

Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
... ta cena je prostě nesmysl... ať už v základu nebo vybavené. Ale když to lidi kupují, ať je orvou. Auto je to pěkné, ale cenu si u mě neobhájí.
Avatar - iudex
iudex
Amen. :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Plácáš, protože ses přejedl koblih viď?
Avatar - iudex
iudex
Keď povie Jiri s jeho vozovým parkom (v cenovo vyššej hladine), že Arteon je predražený, tak to má nejakú výpovednú hodnotu. Na rozdiel od tvojich šlechov (končiacich vždy tým, že poukážeš na svoj elektrovehikel).
EDIT: tak vidím, že som sa nemýlil, dolu už baterkáč spomínaš. Proste niet debaty, kde by sa nedal votrieť Prius. 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Až na ten malý detail, že o Prius se tady otíráš ty.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
... s Romanem to bude horší... on musí nejdřív nabít, aby mohl i myslet 😁 😁
JirkaX
Co s tím mají koblihy společného?
Šimpanz
Ta cena je nesmysl, ale zároveň je to jenom číslo v ceníku, v reálu to nikdo za ceníkové ceny nekupuje a ochota prodejců masivně slevit je také důvodem proč se u nás skvěle prodává.
Avatar - white label
white label
Jaká je podle tebe (cca) průměrná reálná cena ARteonu?
Avatar - Anonym
Anonym
Sedm padesát. Protože jak je u této firmy zvykem, realita bývá značně odlišná od toho, co se oficiálně uvádí.
Šimpanz
No to netuším, ale tuším za kolik se dá koupit běžná konfigurace s 2.0 TDI, automatem v nějakém R-LIne, která je ceníkově přes 1,1 mio., v reálu je za 0,85 mio.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To bylo, ale dnes už není.
Avatar - Josef-Kratochvil
Josef-Kratochvil
Kdyz tam prije jeden clovicek, tak dostane cenik. Velke firmy slevy porad maji, zacina se na 20%. I tak ale s vyresenim problemu ve vyrobe se zase slevy objevi (coz bude ne driv jak za dva roky, tipuju).
Avatar - Mokrous
Mokrous
Když jsem tam jako človíček přišel sám, dostal jsem slevu přes 350 tisíc + další služby a výhody. Současná situace ale všechno zničila.
Šimpanz
Dnes nevím, ale 18.1.22 to tak bylo, auto pro naší ekonomku.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak to čumím. Pokud je mi známo, tak drtivá většina podpor importéra padla a mnoho jich bylo výrazně redukováno. A když se na auta čeká rok, tak se slevami moc nehýří. Já objednával v lednu 2021 a čekal jsem na pobídky a ty platily asi jen 3 týdny a stihl jsem to akorát. Pak se vše opět zhoršilo a následně i 2x zdražilo.
Navíc ten R-line stojí skoro 1.2M v holobytu. Takže pokud na takový základ byla sleva přes 300.000,- tak to je hodně zajímavý. Ale pokud tam firma bere pravidelně víc aut, možné to asi je.
Šimpanz
Jsme pidifirmička, celkem 40 aut, takže tak 10-12 nových ročně, nic z čeho by se dealerovi podlomila kolena.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No tak jedno auto měsíčně je víc než 1 za 4-5 let.
Michal Zmydloch
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Arteon R musí stát o něco výše než Golf R. To je v pořádku. Kromě toho prémie...třeba Mercedes už se v C Klasse vzdal nejen 6 válců, ale dokonce už nabízí jen hybridy.
Tiborek
Už mám koupený stejný modrý alkyton za dvě kila na brzdové třmeny, abych na jaře mohl dělat stejnou parádu 😁


Mimochodem v černé to auto vypadá hrozně.
Avatar - iudex
iudex
Ak niekomu ide o farebne lakované strmene ako znak športovej verzie, je tu Insignia GSi za polovičnú cenu: https😐/d19-a.sdn.cz/…gW_h/YzJJq4.jpeg?…
jam2015
Pre kristoverany, niektorí by si nafarbili aj brzdy na Babette, aby oblbovali okolie 😉
Tiborek
Avatar - fOE
fOE
proc ne. I po letech vypada k svetu.
Problem s tim autem mam spis filosoficky. Wannabe premie pro ty co potrebuji prostor. Kdo ho nepotrebuje, tomu zustane jen ten vzhled. Za 2mil docela malo.
Avatar - iudex
iudex
Arteon je výborné auto, dobre vyzerá (v správnej špecifikácii výborne), je priestranné a praktické, najmä fakt, že je to lift znamená, že môže v pohode slúžiť ako rodinné auto. A s 320 koňmi je brutálne rýchle, s výnimkou šesťvalcovej prémie nie je nič rýchlejšie. No a to je ten problém. Šesťvalcová prémia. Tá sa za 2 milióny dá kúpiť tiež: https😐/www.sauto.cz/…/rada-3/19067922 Dynamicky ešte ďalej, o charaktere a zvuku motora nehovoriac, plus tá prestíž prémie.
Kto dá prednosť "ľudovému vozidlu" so štvorvalcom?
Avatar - fOE
fOE
Vyhoda arteonu je ze je v tom vic mista nez v D3 vyssi stredni. Liftback je dalsi plus pro ty prakticky zamerene. Kdo potrebuje misto, bere arteon. Problem resp. "problem" jsou ti co nepotrebuji vozit dospivajici basketbalisty, nebo obvikend stehovat pracku. Jak pises, vedle vicevalcove premie je tohle jen chudy pribuzny.
To plati za ty 2mil. Pokud by sel vybaveny arteon sehnat za cenu nanejvys rovnou zakladu M340i, sel by vzit na milost. 😄
Avatar - iudex
iudex
Nešiel. Ani príplatkové asistenčné systémy a iné prkotinky výbavy neprebijú R6 v prémii. Uvažovať o Arteone R sa dá, ak bude O DOSŤ lacnejší ako M340i.
Samozrejme argument priestoru zostáva, tam Arteon oproti prémii boduje (a zrovna nová 4GC ako najbližší konkurent Arteonu sa v tomto neblysla).
Za mňa je to teda tak: ak priestor má prioritu a stále chcem rýchly lift, tak oveľa lavnejšiu Insi GSi. Ak priestor nie je tak kľúčový a rozhodujúca je dynamika, tak M340i. Jedine ak by som nutne chcel skombinovať priestor a čo najlepšiu dynamiku, vtedy by som zvažoval... M340i kombi. 😁
Avatar - fOE
fOE
Ty jsi vybavove az asketicky skromny clovek. Tobe kdyz dam M340i, tak si ji za 100tis Kc dovybavis ke spokojenosti a pak ti samozrejme Arteon za cenu zakladu M340i nedava smysl. Ten r6 a technika celkove ti stoji za vic nez jen 100k rozdilu. Ale predstav si cloveka co na dokonfigurovani potrebuje 300tis, nebo 400tis. To uz je slusny rozdil co by svedl zlomit nejednoho.

PS: Jsi mi pripomel, ted o vikendu jsem konecne potkal nazivo G20 v sakhir orange a fOE schvaluje a co je dulezitejsi, fOEho druha polovicka schvaluje taky. 😁 Pry na trojku super barva, ale jedine k benzinu. Az jsem povyrostl, jakej ma dobrej vkus nejen na muze. 😒]
Avatar - Emel
Emel
3er v základu už dneska taky není takový holátko jak bejvala... taky bych se uskromnil. Trošku lepší světla, zvážit mPaket vs. kola, sedačky... metlu... no a to by mohlo stačit, ne? 😉
Avatar - iudex
iudex
Presne tak. :yes: Možno by som zvažoval adaptívne tlmiče (ale to len pri kúpe 19") a je vymaľované.
adamzprahy
Souhlas. Vlastně co teď jezdím 6 GT si uvědomuju, že Arteon je v praxi koncepčně dost blízko: obrovský liftback s bezrámovými okny a svébytným stylem. Akorát že podvozek je nebe a dudy…a samozřejmě i další věci. Soudě dle testovaného kousku si je to cenově poměrně blízko. To se důvody pro Arteon R hledají těžko. Na druhou stranu, jestli realita běžné specifikace bude na 1.7M ceníkově a VW bude házet slevami tak jako na Passat, tak jsme cenově pod M340i a to už by byla úplně jiná situace.

Najde se tu někdo kdo se reálně o Arteon R zajímal? Kdyžtak PM, to mě zajímá 😊
Avatar - iudex
iudex
Ja mám informácie, že na Arteon neboli také zľavy ako na Passat; ale ide už o staršiu info, tak by ma tiež zaujímala aktuálna situácia.
Avatar - fOE
fOE
Tys presednul z 5er do 6er se stejnym motorem takze mas idealni predpoklad nam sam napsat, jestli je 6er stejne sportovni jako petka, nebo je to ukrok spis stranou (a smerem k 7er)? Ja mel z arteonu pocit, ze se to snazi hrat spis na sportovejsi notu, ale jak je na tom 6er, resp. srovnani, nemam.
PS: rikal jsem ti, ze tu tvou recenzi 6er tu potrebujeme jako sul. 😁
webpaja
S tou sportovností...mě 5er přijde už spíš limuzínoidní, než sportovní. To je 3er 😉
adamzprahy
Jako ve srovnání s 3er je 5er určitě víc “limuzínoidní” nebo těžkopádná. Ale naopak když přesednu z 640i do 540i, tak se při jízdě cítím jak ve sportovním voze a to v 6er už moc ne. Ona ta 5er (v M paketu) podle mě asi nejvíce naplňuje ideál mezi komfortem a sportem (v poměru k velikosti). Hlavně i tím jak 5er nedělá velké kompromisy k užitným vlastnostem, které by člověk od takového auta čekal. Myslím tím prostor na zadních sedadlech, odhlučnění motoru a další věci.

Tohle už je o úhlu pohledu..pokud bude někdo zvyklý jezdit dvoumístným (super)sportem s malým nebo žádným kufrem, tak ten asi označí za ideál spojující sportovnost s komfortem spíše m340i než 540i/m550i. To asi znáš sám dobře 😁

Opačný pohled je ten co už jsem popsal, tj. majitel třeba X5.
Avatar - Dinar
Dinar
Pěkně shrnuto, 😉 a ještě dodám, že pokud má 5er navíc adapt. řízení a natáč. z. nápravu, je v agilitě ještě blíže 3er.
Avatar - fOE
fOE
Nemela by byt blize, mela by ji dokonce podlezt.
Dost tezko se k tomu hledaji nejaka seriozni data nebo posty (pokud nekdo neco mate tak sem s tim), ale co jsem nasel (predevsim na US strankach a forech), tak 3er se otoci na 11m, s xdrive i bez. 5er se otoci na 11,7m kdyz je jen RWD a 12m kdyz ma xdrive. Adaptivni rizeni s nataceci zadni napravou ale ubere z obou 5er rovnej metr => 5er s xdrivem se pak dostane na uroven 3er (11m) a RWD 5er by mela zatocit dokonce jen na 10,7m, takze s mensim polomerem nez trojka.
Avatar - Dinar
Dinar
A co tvoje zkušenost, zatím?
Avatar - fOE
fOE
Dluzim ti, teda vam, pivo. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Saský patoky nepiju, budeš muset přijet. 😉
Avatar - fOE
fOE
Ja sel do Reichu z Brna, ja su na patoky zvykly. 😁
Avatar - white label
white label
Kdys tam šel, StaroBrno je relativně pitné, ne? 😄
jakubMG
Z Brna si dovolím trochu zapochybovat…😄
jakubMG
Dobře popsáno, jen bych řekl, že odskok GT 640i od 540i je větší, než rozdíl mezi 540i a 340i. GT 640i je sportovní jen v porovnání s Q7,X5. Stejně velký odskok je u GT 640i i v komfortu a prostornosti. Jak psal kdysi GTI, v trojce jsi sešněrován do jediné správné pozice, v pětce můžeš měnit pozice, ale pohodlná je jen ta jedna správná, kdežto v GT se můžeš tak trochu poflakovat.
adamzprahy
B je správně 😊 Je to úkrok stranou ke komfortu. Technicky to je 7er s vyšším těžištěm a tak i jezdí. Byť to má interiér 5er.

Recenze snad bude brzy 😁 Nemám zatím moc najetou dálnici, tak chci ještě nabrat víc zkušeností. Pro mě to porovnání má navíc rovinu v motorech, tj. 40i 250kw vs 40i 245kw MHEV.
jakubMG
Na to jsem taky zvědavý, a další porovnání s GT 640d na dálnici, jestli ten krouťák u benzínu nebude trochu chybět.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Díky, iudexi, přesně tohle jsem měl na mysli, jen jsem nestíhal to takhle elegantně vypsat. :yes:
Avatar - iudex
iudex
Alebo z opačného konca. Ostrejší strednotriedny mainstreamový liftback s benzínovým dvojlitrom a štvorkolkou schopnou vektorovania krútiaku vzadu: https😐/www.sauto.cz/…signia/157628946
Rovnaká trieda, koncepcia i priestor, akurát menej ostrý dvojliter (a teda slabšia dynamika). Avšak za zhruba polovicu testovaného Arteonu? Stojí ten milión za to? 😲
EDIT: dal som narýchlo odkaz na kombi, ale princíp je zrejmý, naviac lift bude zrejme ešte o chlp lacnejší ako ten kombík.
adamzprahy
Opelu se spousta lidí vysmívá, ale trefil ses naprosto přesně :yes: Za ty peníze je to super nabídka a mrzí mě, že skončí bez nástupce. Technika je na dnešní poměry dost nadstandardní a mimo evropu dokonce s šestiválcem :yes:
Avatar - iudex
iudex
Spomenul som si, pretože som GSi tento týždeň videl (priznávam, že prvýkrát) a vizuálne ma celkom zaujala. Na tých obrovských dvadsiatkach, spod ktorých kričia červené strmene a v krásnej červenej metalíze je to fakt pekný kus auta. A ako píšeš, na tú techniku sa trochu zabúda, ale Insignia prišla do strednej triedy ako prvá s vektorovaním krútiaku medzi zadnými kolesami. Jazdné vlastnosti tej štvorkolky vychválil aj Rasťo Chvála v teste.
Jasné, so 169 kW nie je trhač asfaltu ako Arteon R s 235 kW, ale je to rovnako veľké, rovnako praktické a rovnako skvele vyzerajúce auto za zlomok ceny toho Arteonu.
Avatar - xxc
xxc
nie je nastupca 508 pse?
adamzprahy
V tom je za mě ta katastrofa. Plugin co při kombinovaném výkonu s nabitýma baterkama dá akceleraci v přímce. Jinak je to oproti GSi optipaket.
Priateľský ľudožrút
krajsie ako kombik aj ked inak kombiky mam rad...
Avatar - iudex
iudex
Jo, pri Insignii jednoznačne, detto pri starej Astre. Kombík pôsobí tak ťažkopádne, na rozdiel od štíhlej a elegantnej Insignie lift. https😐/d19-a.sdn.cz/…L_Es/xhTM2P.jpeg?…
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
V té červené to je krasavec :yes:
Avatar - Emel
Emel
GSi jsem zvažoval, víceméně to vyšlo cenově podobně a ten optipaket je hezkej. Na druhou stranu ne úplně praktickej, na chalupě přejíždím přes takovej terénní hup... 20" nutně mít nemusím... a ve finále se mi nelíbil černej strop (to auto je dost nízký a pak je to docela temná sluj).
Avatar - iudex
iudex
Jo,GSi ako športovo ladené auto so zníženým podvozkom a na 20kach nie je zrovna vhodné na chalupu. Ale to nie je ani Arteon R, takže ak sa bavíme o alternatívach, tak v rámci športových a teda znížených verzií.
Pre ostatných je univerzálnejšia verzia Insi so slabším dvojlitrom na nezníženom podvozku a 18kach. To je z hľadiska value for money asi top v strednej triede: https😐/www.sauto.cz/…signia/153751194
Avatar - Emel
Emel
Však jo 😄
Když jsem to objednával já, tak tam (zřejmě) žádný technický rozdíl mezi GSi a tím dvoulitrem bez GSi nebyl.
adamzprahy
Na standardním Arteonu mi ve výsledku vadí asi nejvíc nectnost Passatího podvozku a tou myslím akustické i mechanické rány na velkých ostrých nerovnostech. Nevím zda je to krátkými tlumiči nebo čím, ale je to až nedůstojné vůči zbytku auta. Má to verze R vyřešené?

A k umělému zvuku… Míval to i standardní R-Line před fl a je to strašné. Nevím koho napadlo, že budou zákazníci chtít při vytočení TDI poslouchat nekvalitní zvuk rádoby osmiválce z reproduktorů?! 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Soused ma ten R line s timto tewtovanym tsi a kdyz s tim prijel, myslel sem, ze je to diesel 😁
DonVito
Chapu to jako pochvalu. 😄
Avatar - CHerokee
CHerokee
Člověk by řekl, že to, jak auto jede, jaký má podvozek, jak sedí, drží stopu, jak se chová při vyšších rychlostech... a jak se v něm řidič cítí, by mělo být hlavním předmětem testu. Ale ne, tady se zas řeší konektivita, displeje a podobné věci. Proto si přece nikdo Rko nekupuje.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Přesně. Motorizace a výkon je dnes téměř zapomenutelný subjekt. Bohužel tento trend již trvá několik let a bude hůř.... 😒 😢
Avatar - CHerokee
CHerokee
Pan novinář už je asi zblblý z těch hybridů a EV, kde není o čem jiném psát...
Avatar - honzaHK
honzaHK
Nekecej...v záložce motor, jízdní vlastnosti je to popsáno poměrně dobře. A hlavně tak, jak se to recenzuje stokrát jinde, žádný překvapení. Buď jseš natvrdlej a nerozumíš textu, neumíš přeskočit text, který pro tebe není zajímavý, anebo chceš jen za každou cenu vyjádřit svůj rádoby odbojářský postoj.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Měl bys více číst, abys neplácal. Tohle je ostuda vzhledem k tomu, o jakém autu se tu píše... Až budeš mít lepší srovnání, pochopíš.
fortik
Co bys chtěl proboha slyšet o 2.0 TSI v pětsetpadesáté iteraci. Dostává papírově víc koní, pocitově jede hůř špatnou odezvou na plyn. Zvuk nic moc. Spotřeba 10+
Avatar - CHerokee
CHerokee
Myslím, že už jsem to tu jednou napsal... jak auto jede, jaké dává informace řidiči, jaký má podvozek, jak sedí, drží stopu, jak se chová při vyšších rychlostech... a jak se v něm řidič cítí, to by mělo být hlavním předmětem testu a ne pindy o konektivitě a klimatizaci.
Avatar - honzaHK
honzaHK
Natvrdlej...na tvoje otázky ti do podrobností odpoví desítky testů různě na netu. Tady to zjevně nenajdeš, tak co chceš? Aby to autor u tohoto testu doplnil? Tak mu napiš a nebreč do diskuze. Je to pro tebe taková novota, že to tady není úplně stopro kvalita? Asi ne, co? Ale přesto lezeš zpátky a brečíš.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Honzo, já ti nerozumím.
Avatar - lamal
lamal
Prej sa tieto nove verzie TSI pri vymene turba nezaobidu bez vymeny hlavy valcov, kvoli ´´kapalinou chlazený přívod výfukových plynů k turbodmychadlu, integrovaný do hlavy válců´´.

Vie o tom niekto nieco ? To je docela fail... pre prveho majitela asi nie, ale vseobecne.
Avatar - Anonym
Anonym
Ty to píšeš jako by výměna turba byla úplně nevyhnutelná a očekávaná věc pro každého majitele tohoto skvostu z produkce západoněmeckých soudruhů. Tak nevím, jestli je to totiž tak jak píšeš, to snad už raději elektromobil, tam mě výměna baterie taky tak nějak čeká, ale nebudu se tomu tak moc divit. Víš, že mám v Peugeotu motor 27 let starý co nalítal 350 tisíc a drží a prochází emisemi? Jistěže, nemá vůbec turbo 😄
Avatar - lamal
lamal
Servisne naklady a opravitelnost asi nie je zanedbatelna, pomaha udrzat zostatkovu hodnotu vozidla.
Ja to pisem z pohladu techniky, ktora ma zaujima.
V idealnom pripade to turbo nebude riesit ani 2-3 majitel... kto vie ci su aj v tomto pripade 30tis intervaly vymeny oleja.
Lion61
Arteon - univerzální. Autor článku je šprýmař.
Avatar - iudex
iudex
Čo konkrétne na tom tvrdení rozporuješ? Je to stredná trieda, čo samé osebe znamená dostatočný priestor, naviac Arteon je v rámci triedy medzi tými najpriestrannejšími. Naviac jeho univerzálnosť alebo ak chceš praktickosť výrazne podporuje karoséria liftback, teda veľké zadné dvere, ktoré umožňujú naplno využiť (sám osebe nadpriemerne veľký) kufor. Žil som so strednotriednym liftbackom niekoľko rokov a slúžilo ako primárne rodinné auto. A dokázalo to plniť s prehľadom, všemožné dovolenky a výlety celej rodiny, lyžovačky, veľké nákupy atp. Aktuálny majiteľ do liftbacku dokonca narval miešačku (!) 😒]
Takže áno, strednotriedny liftback je praktický univerzál.
jam2015
Jasné! V meste komplikované parkovanie (ešteže sú tam tie senzory) a super na lesné cesty.
P.S. Ale keď mi ho kúpi zamestnávateľ, tak prečo nie. Dám to aj cez Boubín a aj močiare.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Většina SUV bude v městě méně šikovných. A les...kolik řidičů jezdí autem do lesa?
Avatar - Emel
Emel
Proč bude ve městě méně šikovný Tiguan než Arteon?
Méně šikovný bude na dálnici... nebo při pokusu o nějakou rychlou jízdu po silnicích první třídy.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Protože je z toho blbě vidět....to je nízké nebo malé neuvidíš.
W210E320
arteon ma dq500 ? a zvysok s ea888 gen4 a priecnou zastavbou - superb, golfR, cupra, ma len DQ381. Vie to niekto vysvetlit ? dakujem
Avatar - Emel
Emel
Nejdřív by to chtělo potvrdit 😄
Jinak teda... Superb má max 200kW, eRko je silnější... a Cupra i Golf zase menší...
W210E320
golfR 1580 vs arteonR 1780 - pozeram priamo do akutalnych udajov. Nieje to az taky rozdiel, kazdopadne kto by to mohol potvrdit ?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Arteon je uz teraz legendou..... brutalna masinka :yes: jak parametrami tak aj vizualne svojim vyzarovanim ... obcas vw vie aj nieco paradne ked chce... na taketo vozy budeme este so slzou v oku za 10 rokov v zaplave elektrosrotu spominat ( arteon stinger a pod ) .... len stale sa neviem rozhodnut ci v mojom pomyselnom rebricku vw modelov zaradit na uplny vrchol arteon alebo touareg.... mam to fakt tazke 😒] .... arteon :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Legenda kde ? V Kosicich ? Ja jich vidam denne docela dost 😁
Avatar - fOE
fOE
Kde arteon si na premii hraje, Touareg premii je. Za me vrchol pro turka. :yes:
Avatar - iudex
iudex
O tomto ani netreba debatovať. Arteon je krajší Passat, ale technika čisto mainstreamová, štvorvalce vpredu pozdĺžne, max. dvojliter, dvojspojka, proste čistý mainstream. Touareg je brat Q7, benzínové aj naftové V6 pozdĺžne, 8st. automat ZF, technikou prémia. A status vlajkovej lode potvrdzujú jeho ceny. Arteon končí na 60t, tam Turek len začína (91t) a ide až po 90t a 462 koní.
W210E320
ja v tom vidim inak naladeny a dizajnovany superb - nic viac nic menej. keby to postavili na MLB ako a4 tak nepoviem nic, ale to uz by velmi ohrozovalo audi.
Avatar - Emel
Emel
Tak hlavně nemá valného smyslu stavět MLB auto a pak tam dávat jen R4 motory s pohonem primárně na předek. Za mě je to technikou mixnutý dobře... je to prostě top mainstream, který vymačkává maximum z dané koncepce. Jediný problém je cena... ale problém pro koho?
Myslím, že většina kupců by MLB proti MQB vůbec nezaregistrovala.
Avatar - Dinar
Dinar
Souhlas s MQB, mnohem víc "parády" by arteon nadělal, kdyby mu z audi půjčili ten pětiválec, pak by byl i při srovnání s tou R6 prémií zajímavý.
Avatar - Emel
Emel
Když už ho má Cupra...
Nojo, ale za 2M? Já Arteonem ještě nejel, ale jestli to jezdí jako Passat, tak je to dejme tomu ok za 1M, ale ne za 2M. Myslím spíš komfort a tak, na 4x4 u eRka jsem naopak slyšel chválu.
Avatar - Dinar
Dinar
Jo, vytříbenost podvozku premie tomu chybí, ale mít to ten pětihrnek, spousta lidí nějaké to drncání navíc odpustí. Se čtyřhrnkem za dvě mega je to úplný úlet.
Avatar - iudex
iudex
Presne. 2M za štvorvalcový mainstream je nonsens. R5 by tomu dodal aspoň argument prémiovej techniky, ale takto... A je jedno, že je to nabúchaná novinárska predvádzačka, už základ je proste cenovo cez čiaru, 1,6M, resp. u nás 60t eur.
To už som skôr schopný skúsnuť cenu Golfu R s touto technikou, o triedu nižšie dokáže GR vyprášiť aj tú prémiu v podobe M135i či A35AMG a držať krok s A45AMG, tam sa tá vysoká cena dá skôr obhájiť.
Avatar - Emel
Emel
No hlavně pro mě když R tak Variant... a Variantí eRko je plnohodnotný rodinný auto, na rozdíl od M135i. 1,27 v základu je taky hromada peněz, ale pro mě je tam skoro stejná "value" jako u toho Arteonu... jo, Arteon je hezčí, asi líp odhlučněný... ale vypláznout za to dalších 300? To asi ne.
Avatar - iudex
iudex
Súhlas, s hľadiska praktickosti je Golf Variant na tom v podstate rovnako, ako Arteon (resp. v kufri lepšie), technika je identická, takže ten GR Variant sa javí ako ešte relatívne rozumná kúpa.
Avatar - Emel
Emel
Jo. A taky... v hh máš pořád třeba ještě tu i30 se slušnou value / money... ale pokud chceš kombíka, tak Octa RS Combi DSG stojí 1M+ taky... a dát +30% a dostat za to +55kW a 4x4 s vektorováním točivýho momentu (+nějakou výbavu)... to je asi adekvátní, je tam rozdíl v technice, kterej dejme tomu ospravedlní rozdíl v ceně.
PS: vážně tu obhajuju 1,3 za Golfa? Asi si dám studenou sprchu a půjdu se hezky domluvit na odkupu Insignie na dalších pár let 😄
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
2 mil. ceskych dukatov je za tento povoz moc vela. Viem kupit nove E53 AMG / baby Amg / za £65000 samozrejme 6 valec okolo 435 koni a to je ina liga a ine auto. Vsetko fajn len cena aspon o pol melona ceskych premrstena. 😒
Avatar - iudex
iudex
Arteon je z hľadiska podvozku, komfortu a celkovo jazdy veľmi podobný Passatu, pocitovo mi prišli podobné až zhodné. Za mňa jazdia solídne, je tam istota aj určitá agilita, ale chýba kultivovanosť a komfort napr. Insignie, tá je v komforte jasne lepšia.
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Není to RWD s R6, nepotřebuje kabinu vzadu.
jam2015
mi pripomína éru, keď do tituliek museli vždy ,,kreatívne" napchať názov nejakého filmu!
Tom Pro
Tady zas kazdej rozumi podvozkum a motorum. Redaktor ma kazdej tejden jiny auto a ma to jako konicka. Vy drepite na ***i, tukate do pocitace nebo smelite chujoviny a pak si koupis bago a po peti autech co si mel a volital na dalnici tak jsi testdriver. Jsi vokurka a klasickej cech, trener vseho a mistr sveta. Jsi švejk.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Děkujeme tedy za výlet do tvého života a uživatelského pohledu na auta. A ted něco k věci?
ondrazig_
2M za volkswagen .... už sou uplně mimo borci. a to absolutně pomíjím fakt, že Golf Variant v Rku je minimálně stejně dobré ne li lepší auto o 400k levnější....