Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Koenigsegg představil svůj elektromotor, tenhle prcek umí nabídnout až 340 koní

Nové elektrické pohonné ústrojí má velmi působivé výkony, kompaktní rozměry a dosti nevšední jména.
Zpět na článek
1. 2. 2022 19:46
1. 2. 2022 21:25
2. 2. 2022 14:07
1. 2. 2022 17:22
ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
Kulové se vyznám v elektromotorech a proto bych se zeptal co se tímhle myslí ?

Poměr mezi výkonem a točivým momentem jsou otáčky. Když bude poměr vysoký, jedná se o motor vysokootáčkový, když bude nízký jde o motor pomaloběžný. Konigsegg má nástup maxima výkonu kolem 4 tis. otáček, což je celkem běžná hodnota

A´t tak nebo tak, otáčky a moment na výstupu stejně záleží na volbě převodového poměru reduktoru. Výkon se tím nijak nezmění

A nízká hmotnost s malými rozměry jsou fajn, ale pak motor zjevně nesnese dlouhodobou zátěž
Rozbalit vlákno
39
1. 2. 2022 17:51
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
Tú definíciu by som skôr zmenil na "ideální poměr výkonu a točivého momentu k hmotnosti "... Takto mi to dáva väčší význam.
1. 2. 2022 17:59
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
Ani tam neexistuje žádný ideál. Vždycky to bude výkon vs. robustnost apod. a krátkodobá zatížitelnost to dokazuje. Samozřejmě to není nic mimořádného, všechny běžné elektromobily mají krátkodobý výkon podstatně vyšší než ten trvalý. Záleží vždy na charakteru použití. Pokud je elektromotor v Konigseggu využíván jak výpomoc, dá se vyrobit menší a víc přetěžovat, protože bude v činnosti krátkodobě
1. 2. 2022 18:02
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
Je dobre, ze umi vyrobit takovy motor.

Ted jeste k tomu zajistit ten zdroj.
:-)
1. 2. 2022 18:51
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
Jenze tenhle motor ma 30!!!kg.
A 250kW. :-!
I kdyz jen kratkodobe.

1.2TSI vazi 100kg a ma 77kw.
1. 2. 2022 18:58
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
myslím že zázraky se tady nedějí. Ztráty jsou všude a pokud koncentruješ vysoký výkon do malého objemu tak se to přetížení projeví o to dříve.

porovnávat hmotnost elektromotru se spalovákem je v tomto případě nesmysl
1. 2. 2022 19:00
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
Po 20s...

Neni to nesmysl.
100kW je dlohodoby vykon.
I tak je hmotnost ve srovnani se spalovakem sotva tretinova.
1. 2. 2022 19:02
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
nejde jen o 20s jednorázově. Důležité ja za jako dlouho to můžeš zopakovat případně jaký je obecný zatěžovatel

dobře hmotnost je třetinová. co z toho vyplývá ?
1. 2. 2022 19:10
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
To kazdopadne.

Ale ukazuje to, co dokaze 30kg motor.
100kW trvale.
Kdyz tam takovy motory das ctyri, budes mit trvale 400kW.
A kratkodobe 1MW. :-!
A budou vazit 120kg.
1. 2. 2022 19:18
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
kolik váží ten spalovák v konigseggu a jaký má výkon ?
ať porovnáváme odpovídající level
1. 2. 2022 19:29
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
No to nevim 8-s
1. 2. 2022 19:35
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
jo našel jsem

440 kW (600 bhp) at 7500 rpm,
Torque: 600 Nm from 2000 rpm to 7000 rpm

Engine weight: 70 kg !!

https://www.koenigsegg.com/…-specifications/
Avatar - JFK
1. 2. 2022 19:58
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
Jo, jenže spousta expertů bude tvrdit, že 3válec je polomotor a HTP :'-(
1. 2. 2022 20:05
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
šak ty elektromotory jsou taky jen třífázové :-!
1. 2. 2022 23:00
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
Tak to je taky slusny :yes:
Avatar - del42sa
2. 2. 2022 07:57
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
ten motor váží jen 70kg, to je dvoulitrový twin turbo tříválec ? šestiválec Audi 3.0 TDI váží 193kg ;-)

jestli z tří válců vymáčkli 440kW a 600Nm, tak to bude mít určitě dlouhou životnost ...

a přes všechny ty drahé lehké materiály a různé další vychytávky to váží 1988 kg
Avatar - Amaterasu
2. 2. 2022 08:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - del42sa
2. 2. 2022 09:09
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
které tříválce daly milion kilometrů ? To mě zajímá a které V8 co nedaly ani 100tis.

https://www.autoforum.cz/…ic-se-nezadrelo/
2. 2. 2022 14:03
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
No třeba takový V10 5,2 v AUDI S6 nebyl zrovna velký držák, ale to jsem se jen dočetl na netu, takže to může být zanedbanou údržbou a špatným zacházením.
2. 2. 2022 14:01
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
Nečekal by si snad u hypersportu, že to najede nějaký desítky tisíc km? Máš sice výkon, ale životnost u toho nehledej. Přefoukanej 3 hrnec bude za chvíli v hajzlu. Vezmi si motory F1 v době největší slávy dávaly 1,5 turbo sice 1500 koní, ale motor dal naplno asi 5-10 km. Ten 3 válcovej Koenigsegg bude asi o 2 řády lepší, ale moc s tím asi majitel nenajezdí :-D Zajímalo by mě jak na tom bude s životností ten elektromotor.
Avatar - del42sa
2. 2. 2022 17:46
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
vždyť o tom píšu, že ta životnost bude stát za prd ... ;-)
2. 2. 2022 10:49
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
Je to nesmysl.
Porovnavej vahu hnaciho retezce.

Takze k TSI musis pricist prevodovku a nadrz.
K elektromotoru baterku.

A kdybys chtel byt opravdu poctivej, tak vahu te nadrze budes uvazovat pri dojezdu toho elektromobilu.
1. 2. 2022 18:01
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
No tady jde o to, ze se jedna o velmi specialni (nove pouzivany) typ motoru s axialnim tokem.
https://chargedevs.com/…ial-flux-motors/

Rekl bych, ze jeho specifikum bude vyssi tocivy moment pri mensim prumeru rotoru.

A takto je to zrejme mysleno.

https://www.oemoffhighway.com/…ced-package-size
1. 2. 2022 18:07
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
škoda že to tak nebylo i napsáno
je jaasné že když magnety tahají rotor ze všech stran bude motor výkonnější, ale o to víc se bude hřát.
1. 2. 2022 18:10
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
Vlastne se jedna patrne o toto:
https://www.horizontechnology.biz/blog/electric-motor-design-radial-vs.-axial-transverse-flux

A sice transverse flux motor:
As a result, you can increase low-speed torque and efficiency in specific conditions, or even increase the power for particular energy inputs and motor sizes. There’s also no cooling requirement, allowing for longer continuous operation.

Tohle bude zrejme ten "pomer" mezi vykonem a kroutakem.
1. 2. 2022 18:15
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
hezké odkazy, dík
1. 2. 2022 18:23
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
:yes:

Jen by me zajimalo, zda je to synchronni nebo asynchronni motor.
Vzhledem ke zminovanemu pouziti jen jednoho invertoru bych rekl, ze se jedna o asynchronni (indukcni) motory.

Jinak to dava (pro hypersport) smysl.
Pro brutalni akceleraci pouzit male elektromotory s velkou kratkodobou pretizitelnosti. Pro staly vysoky odber energie spalovak.
Pekny hybrid. :-)
Trivalec...
1. 2. 2022 18:32
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
nevím jak funguje šestifázový invertor ale vzhledem k použití bych taky tipoval asynchrony
1. 2. 2022 18:37
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
Funguje obycejne jako paralelne 2 trifazove.
Je to vetsinou jen jiny zpusob paralelniho zapojeni vykonovych soucastek invertoru (+ lehce odlisne zapojeni vinuti statoru).
1. 2. 2022 18:41
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
a může se každá trojice fází točit odlišnou frekvencí ?
1. 2. 2022 18:43
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
Ne, ty dve trojice jsou obvykle uplne identicky jen maji prolozene (interleaved) spinaci pulzy.
1. 2. 2022 18:45
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
v takovém případě musí být motory asynchronní
1. 2. 2022 18:47
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
Jj pravdepodobne. Jestli ty informace sedi.

Jen to neumoznuje torque vectoring.

Takze se jedna spis o budget hybridni supersport, nez o hypersport.
2. 2. 2022 10:04
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
Ako je z obrazku zrejme, ide o 2x ten isty 3fazovy BLDC motor. Umiestneie v spolocnej chase nahradzuje diferencial. Ano, oba motory sa budu tocit rozdielnou rychlostou (pri zatacani auta) a ich pomer bude udavat elektronika. Je to standartne usporiadanie ktore vyuzivaju aj ine firmy.
2. 2. 2022 10:58
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
Jake jine firmy to vyuzivaji?
V automotive nevim o zadne.
Jak muze elektronika urcovat jejich pomer, kdyz je zminen jen jeden stridac?
Avatar - Amaterasu
1. 2. 2022 19:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 2. 2022 18:31
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
Presnejsie je to tak, ze:

Vykon[W] = KrutiaciMoment[Nm] * UhlovaRychlost[rad/s]

Je jedno o aky motor ide, ta rovnica plati vzdy.
1. 2. 2022 18:40
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
to máš podle SI, ovšem úhlová rychlost se u žádných motorů neudává

když tedy zůstaneme u starých dobrých otáček, tak obecně platí
výkon = otáčky x moment

a tedy poměr "výkon / moment" jsou otáčky
co ale na nich má být ideálního ??
1. 2. 2022 22:51
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
Niekedy sa ľudia vyjadrujú pojmami, ktorým úplne nerozumejú, alebo len vezmú preklad od uja Googla, lebo lepší nespravia. Číta sa to fajn, vyzerá to odborne, tak šup s tým do éteru. Práve tu by som v tom hlbší zmysel asi nehľadal. ;-) Prípadne sa spýtaj autora článku, však je podpísaný. Možno mu len nerozumieme.
2. 2. 2022 03:40
Re: ideální poměr mezi výkonem a točivým momentem
Ano je to asi tak
Avatar - JFK
1. 2. 2022 17:54
Hlavně ať to pak Christian neprodává Passerovi
Východoevropský developer s tím opět bude chtít v běžném provozu v cizí civilizované zemi zkoušet maximálku. Bezpečně, protože se pomodlí a budou čtyři ráno po rozednění.
Rozbalit vlákno
3
1. 2. 2022 18:00
Re: Hlavně ať to pak Christian neprodává Passerovi
No, vzdyt to pisou - 20 vterin a dost.

S tim vykonem je to slozitejsi. Obe veliciny maji nejaky prubeh, v zavisosti na otackach a zatizeni.
Ta jednotka asi urcuje optimalni otacky a prikon tak, aby byl dostupny vic vykon, nebo vic moment, podle toho co je zrovna vic potreba.
Aspon tak tomu rozumim ja.
Avatar - JFK
1. 2. 2022 18:06
Re: Hlavně ať to pak Christian neprodává Passerovi
Píšou vmax 400, to asi za 20s nedá.. od toho tam bude ten spalovák.
1. 2. 2022 18:10
Re: Hlavně ať to pak Christian neprodává Passerovi
grafy výkonu a momentu v galerii vypadají zcela standardně

a volit mezi výkonem a momentem můžeš v tomhle případě jen převodovkou
Avatar - MS-sport
1. 2. 2022 19:37
Opět odkazuji na učivo fyziky základní školy!!
Jinak se někteří, zejména fanoušci elektrovozítek, nevyjadřujte :-!
Rozbalit vlákno
4
1. 2. 2022 22:45
Re: Opět odkazuji na učivo fyziky základní školy!!
Ty už s tým učivom zo základnej sklapni. Myslíš si aký si frajer, a namiesto vecných argumentov bliakaš ako dement.
Avatar - MS-sport
2. 2. 2022 03:50
Re: Opět odkazuji na učivo fyziky základní školy!!
drž hubu osle jeden. U tebe jsem poznal že ses úplně hloupej, tak mě přestaň laskavě otravovat. Ničím mě neobohacuješ, protože nic nevíš. Já na tebe už dávno nereaguju. Není totiž na co. Tvoje příspěvky jsou mlácení prázdné slámy.
Avatar - Amaterasu
2. 2. 2022 06:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - MS-sport
2. 2. 2022 10:09
Re: Opět odkazuji na učivo fyziky základní školy!!
Vy jste si tady tři hodně podobní. Ty, ten osel traveldrive a ještě ten petr petrumr..... :-! s váma nemá cenu diskutovat, to je jako hrát tenis vo záclony..... :no:
Avatar - JFK
1. 2. 2022 19:46
Rimac
By mě zajimalo, jestli i na tomhle von Koeniggsegem dělal i tunelář Rimac
Rozbalit vlákno
0
1. 2. 2022 21:25
Za pakatel
A protože motory stejných parametrů jako Koeniggseg vyrobí kdokoliv, tak budou i levné.

Ta cena a dostupnost je pokroková.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Amaterasu
2. 2. 2022 06:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - VDC
2. 2. 2022 14:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0