Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
iudex
Len pre ilustráciu, ako ľudia prijali Cupru: na Slovensku sa za r. 2021 predal 1 ks, slovom jeden kus Cupry Leon. Ale táto edícia to určite nakomplet zmení. 😉
Za rok 2021 v ČR má Cupra registrováno: 17 Ateca, 5 Born, 569 Formentor a 23 Leonů.
Tak to je riadny rozdiel v predajoch.Ste bohatší národ ako som už písal lebo na SK sa predalo za rok 2021 73 000 áut a v ČR 206 000 tak to je skoro trojnásobok.
Máš někde odkaz na tuhle statistiku nebo jsi hledal nové registrace?
Normálně nové na Svazu Dovozců Automobilů https😐/portal.sda-cia.cz/
Takže registrace, přesně na tom portálu.
Nečekal jsem, že Cupra Leonů je tak málo za celý rok. I když je to trochu zkreslené, je to potřeba vzít globálně. Cupra Leon je jen vrcholná motorizace, naproti tomu Formentor není prodávaný Seatem a jsou tam i nižší motorizace. Podobně je to s Atecou. Odpovídající by bylo, kdyby se zjistilo, kolik se prodalo Formentorů VZ (VZ5, možná 1 ks nebo až letos), bude jich asi také docela málo. Do Cupra Leon je potřeba ještě započítat Seat Cupra Leon 11 ks za rok 2021 (nevím, zda je to starší model, nebo jen část starších a část novějších).
Registrace za rok 2021😒br /> Seat Leon: 1517
Seat Ateca: 800
Na prodejích se samozřejmě odráží nedostatek chipů, také nárůst cen a delší dodací doba, ale to je všem jasné.
Nečekal jsem, že Cupra Leonů je tak málo za celý rok. I když je to trochu zkreslené, je to potřeba vzít globálně. Cupra Leon je jen vrcholná motorizace, naproti tomu Formentor není prodávaný Seatem a jsou tam i nižší motorizace. Podobně je to s Atecou. Odpovídající by bylo, kdyby se zjistilo, kolik se prodalo Formentorů VZ (VZ5, možná 1 ks nebo až letos), bude jich asi také docela málo. Do Cupra Leon je potřeba ještě započítat Seat Cupra Leon 11 ks za rok 2021 (nevím, zda je to starší model, nebo jen část starších a část novějších).
Registrace za rok 2021😒br /> Seat Leon: 1517
Seat Ateca: 800
Na prodejích se samozřejmě odráží nedostatek chipů, také nárůst cen a delší dodací doba, ale to je všem jasné.
U nás je ten pomer podobný, Leon 1 ks, Ateca 1 ks, Born 1 ks, Formentor 143 ks. Takže potvrdenie toho, že Formentor je úspech, jednak sa ľuďom páči, najmä ale je dostupný aj s bežnými motormi (tipujem, že 1,5TSI tvorí drvivú väčšinu predajov).
Tak na tejto statistike krasne vidno, ako su ludia poblazneni modou SUV.
Asi maju vsetci chaty v lese, alebo su to polovnici 😄
Ale aby som bol aj objektivny do mestskej "dzungle" sa to hodi, ked treba prekonavat obrudniky na parkovanie na chodnikoch...
Asi maju vsetci chaty v lese, alebo su to polovnici 😄
Ale aby som bol aj objektivny do mestskej "dzungle" sa to hodi, ked treba prekonavat obrudniky na parkovanie na chodnikoch...
S autem normální výšky nejsem schopen zaparkovat ani zadním natož předním převisem přes obrubník. Když máš 5m dlouhé auto, pak trčíš jako trouba.
Je to tak, bez debaty.
Na druhej strane ak by som už bral SUV či proste crossover, tak Formentor vyzerá fakt dobre, popravde pre mňa asi najkrajšie SUV a vizuálnou alternatívou je len Q8 a to je iná cenová. A všetci vieme že pri autách forma predchádza funkciu, ak sa auto páči, je jedno, akú má techniku. Takže ľudia kúpou Formentoru získajú atraktívne, nezameniteľné auto a väčšine nevadí, že je pod kapotou len 1,5ka.
Kdežto Cupra Leon je proste Seat Leon s iným znakom, žiadna originalita a jedinečnosť, plus k dispozícii len s dvojlitrami, ktoré budú drahé a vždy len okrajom predajov.
Aj keď tým, ako ostatné HH zdraželi sa Leon stal jedným z najlacnejších kompaktných hothečov (okrem i30N mi nenapadá nič lacnejšie), takže ak by mi nevadil automat, na Leona by som sa určite pozrel, notabene ak by som chcel hotkombi, tam je konkurencia ešte menšia.
Na druhej strane ak by som už bral SUV či proste crossover, tak Formentor vyzerá fakt dobre, popravde pre mňa asi najkrajšie SUV a vizuálnou alternatívou je len Q8 a to je iná cenová. A všetci vieme že pri autách forma predchádza funkciu, ak sa auto páči, je jedno, akú má techniku. Takže ľudia kúpou Formentoru získajú atraktívne, nezameniteľné auto a väčšine nevadí, že je pod kapotou len 1,5ka.
Kdežto Cupra Leon je proste Seat Leon s iným znakom, žiadna originalita a jedinečnosť, plus k dispozícii len s dvojlitrami, ktoré budú drahé a vždy len okrajom predajov.
Aj keď tým, ako ostatné HH zdraželi sa Leon stal jedným z najlacnejších kompaktných hothečov (okrem i30N mi nenapadá nič lacnejšie), takže ak by mi nevadil automat, na Leona by som sa určite pozrel, notabene ak by som chcel hotkombi, tam je konkurencia ešte menšia.
MS-sport
:no:
i30 a Focus mají dneska velmi dobrou value / money. Cupra je tak průměr... 180kW automat samosvor za mega nebo 221kW za 1,12, to není zrovna levný... ale ani nějak extra drahý. Za mě škoda že tam není manuál, ale jinak bych si to klidně v garáži představit uměl, Cupra nebo SEAT, who cares...
Hmm, ten FoST píšeš už spíš ze zvyku.
i30N je jasně nejlepší value/money - Performance 280k za 770t.
To Focus hatch 280k za 954t (+ 60t za automat, když bychom měli dorovnávat třeba tu Cupru) už je spíš taky ten průměr.
i30N je jasně nejlepší value/money - Performance 280k za 770t.
To Focus hatch 280k za 954t (+ 60t za automat, když bychom měli dorovnávat třeba tu Cupru) už je spíš taky ten průměr.
S Focusem nesouhlas, ne úplně.
Dobře, máš cenovku mega s automatem*, dejme tomu.
Ale za to mega máš 2,3 280k vs. 2.0 245k, máš tam slušnou výbavu vč. kamery a headupu a matrixled...
Nebo pokud to srovnáš s 221kW Cuprou, tak jsi o 100t níž.
*mě samozřejmě zejména těší, že existuje varianta kombi s manuálem
Dobře, máš cenovku mega s automatem*, dejme tomu.
Ale za to mega máš 2,3 280k vs. 2.0 245k, máš tam slušnou výbavu vč. kamery a headupu a matrixled...
Nebo pokud to srovnáš s 221kW Cuprou, tak jsi o 100t níž.
*mě samozřejmě zejména těší, že existuje varianta kombi s manuálem
Ale ako som už predtým písal tak u nás začína Cupra Leon 245 k za 34 000 € /830 000 kč/ 300 k 39 500 € /964 000 kč/ takže u nás je o dobrých 6 000 € lacnejší a to už nie je až taká nezmyselná cena voči konkurencii.Podobnú cenu má Hyundai i 30 Performance 8 DCT 280 k momentálne za akciových /- 2000 €/ 34 390 €.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Možnost volby manuálu u Fordu je jasná výhoda oproti Cupře a možnost kombi zase výhoda proti i30. Nicméně za mě už ta cena na žádné jásání není a marně mě "utěšuješ" ještě dražší konkurencí.
PS: Head-up na vyjížděcím sklíčku mě osobně víc ruší než pomáhá.
PS: Head-up na vyjížděcím sklíčku mě osobně víc ruší než pomáhá.
Ještě dovětek - nejde mi editovat příspěvek.
Trochu BYCHaření. Vybírat dneska hot-hatch v krátký verzi, tak kdybych z nějakýho důvodu nechtěl i30N a zvažoval FoST, GTI, M-RS a Cupru....tak bych nejspíš skončil v Yarisovi GR.
Trochu BYCHaření. Vybírat dneska hot-hatch v krátký verzi, tak kdybych z nějakýho důvodu nechtěl i30N a zvažoval FoST, GTI, M-RS a Cupru....tak bych nejspíš skončil v Yarisovi GR.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ale to by chcelo mať trochu prehľad a ovládať fakty, nie len pocity (naviac prezentované chaotickou formou v štýle nervových tikov).
najdi si někde na internetu od nějakého psychologa, o čem takové chování vypovídá. frustrace v práci, v partnerském životě?
Vzhledem k tomu co mu sám (jistě ne náhodou) doporučuješ, tak zrovna ty musíš mít ty psychology projeté už minimálně stokrát tam i zpět. Takže doufám, že otázky ohledně motivů své vlastní frustrace máš konečně zodpovězeny a pracuješ na sobě. Hodně štěstí... 😄
Nejsi žena?
Mám podesáté vysvětlovat, ze některými fakty jsem byl obstastnen, aniž bych po tom toužil a ostatní jsi o sobě napsal sám? Můžeme tady detailně rozebírat ty jednotlivé drby, ale soudím podle tvých ukrivdenych reakci, ze je to citlivé místo a já se v tom vrtat nepotrebuju 😉
Chválím, žes dostal rozum (psychologové zřejmě pomohli), že už ti tak často a tolik neujíždějí nervy, ale zkus být shovívavější i k lidem, kteří se teď (podle tebe) chovají skoro jako ty, ještě poměrně nedávno... 😄
Stačí se podívat na tvoje nekonečné přestřelky z minulosti. S tebou se člověk pustí do debaty a tři
hodiny jsou v haj.zlu
Ty tu máš dětinsky nekonečné přestřelky pořád, takže znovu, zameť si nejdřív před vlastním prahem a pak můžeš kritizovat ostatní... 😉
https😐/img.sm360.ca/ir/w640h390c/images/newcar/ca/2022/volkswagen/golf-gti/base-a-golf-gti/hatchback/exteriorColors/032_c2c2.png
Když si to nějak dovybavíš vč. toho DSG (což jasně, někdo nechce ani zadarmo), tak ti vyjdou podobný peníze. GTIčko bývalo taky vždycky levný.
Megane RS se svorem je 1.092, to je o 20t míň...?
Já bych vzal klidně i ty 19" Adelaide😒br /> https😐/cdn.nwi-ms.com/media/cz/V/mc/CD19UX04/model/07.jpg?F=P8P8&P=UG&M=PDE@PJ9&size=XL
Ale abys neřekl, můžeš prosím ocitovat, kde/jak jej v tomto konkrétním případu "zesměšňuje"? 😄
a že když najdeš nějakého slabšího jedince, na kterého běžný člověk ani nereaguje a bere ho jako kolorit auto.cz a hojíš se na něm, což ti spraví den... a rozhodně to není poprvé ani naposledy. on dělá jenom to co ty: teoretizuje, vede diskusi v obecné rovině, bez toho, že by s tím měl zkušenost. jenom je mezi váma pár tisíc EUR rozdíl...
velmi správně. tam kde BMW končí, Aston Martin začíná s autem velikosti Z4. ale to nesmí přijít na běžný servis, který rozdělí zrno od plev. Jestli se nemýlím, u BMW zůstal pořád ještě od sedmičky nahoru grátis, v Astonu budou lítal desetitisíce až statisíce.
viz zdejší recenze, za tři měsíce v servisu 150 tisíc, nová spojka 100 tis. apod
https😐/moje.auto.cz/…-v8-vantage.html
a Bentley? to už je aspoň podobná velikostní kategorie. tam ty statisice budou lítat taky...
PS: ta bychařská odtrženost od reality je ale už v tom prvním příspěvku samozřejmě...
A jen k těm teoretikům a A45 vs RS3 😉
https😐/www.youtube.com/watch?…