8er je predajne flop, nepredáva sa a tento "facelift" je toho dôkazom. Nezmenili v podstate nič, teda ani len obvyklé úpravy masky či svetiel, lebo to obnáša náklady a investovať do slabo predávaného modelu nemá ekonomicky zmysel. Tiež to potvrdzuje fakt, že teraz dávajú M paket či merino kožu pre Mko zadarmo, je to jednak bezpracná a najmä posledná snaha zatraktívniť auto pre kupujúcich a faktické zlacnenie auta (v rozpore s dnešným globálnym zdražovaním).
A napokon zlé predaje zrejme budú znamenať koniec modelu ako takého, aktuálne sa hovorí o budúcom zlúčení radov 4 a 8 a ich nahradení (znovuoživeným) radom 6.
tak cenovo je to uz vo vodach, hlavne m8, kde bmw nic neznamena a na vyber je toho viac od zvucnejsich vyrobcov. takze nejaku zakladnu 840i s dobrou zlavou preco nie, m8 s priplatkami, to uz aspon porsche, aston, bentley atd
Ani první osmy se neprodalo tolik, aby se vývoj zaplatil, prostě už moc velké a drahé auto. Návrat k platformě 5er/M5 by dával ekonomicky větší smysl (tedy jak tvrdíš - něco mezi 4er a 6er).
5,6,7 i 8 jsou myslím na stejné platformě, sedma a osma má karbon/hliník/ocelovou konstrukci (nápis carbon core na prazích), což ji proti sestce poněkud prodrazilo. Tzn udělají levnější sestku s levnější konstrukcí.
Roky jsem tu čítal, jak má bmw udělat velké kupé, že je to ostuda, vždycky bylo atp., pravdou je, že ono vždycky bylo vlastně jen jednou a ani ,dnes ikonická, E31 se neprodávala nijak skvěle, a to bylo v době, která velkým kupé přála. No, bmw velké kupé opět zkusilo, namísto toho, aby zhublo a zesportovnilo F12 6er, přidali naopak váhu a kus opulence, což sebou nese dva problémy. Jednak takové auto není sportovní, jednak při technologii, kterou má, musí nutně stát ranec, což znamená konkurovat značkám, které jsou svou image jinde než bmw. Conti GT proti M8? To nefunguje. Plus doba esůvéčková, kupci bmw, kteří mohli logicky dospět do 8er, poté, co rodinný kombík už nepotřebují, si dnes koupí X6, ale podobně je to i u mercedesu, jakkoliv je S-Klasse coupe hrubě nejlepší auto v portfoliu MB, jeho potenc zákazníci jezdí raději GLE coupe nebo GLS autobus.
Takže ano, je tu znova možnost zkusit sport kupé mezi 4er a 8er, ale musela by to být spíš technika ze 3er/4er a větší zaměření na jízdní performance než na designovou šou nárazníků. Taková reinkarnace E24 s technikou soudobé gen. trojky, aby takové auto stálo jako 5er a ne jako 7er.
Ad posledný odstavec: a tak nejak tipujem že to bude. Technika 3er v trošku vyleštenejšom kabáte, možno zvonku sa to bude hrať na ligu 5er, ale pod kapotou tam tipujem max. R6. Ale to nevnímam ako problém, naopak, vidím tam šancu na lepšie predaje vďaka lepšej cene a vďaka menším rozmerom aj agilnejší jazdný prejav.
A popravde túto cestu vidím ako poslednú záchranu pre väčšie kupé. Dnes proste nie je na trhu priestor pre tri veľkostné triedy kupé (2, 4, 8). Dvojka je maximálne populárna, tá samozrejme zostane a aby nebola taká čierna diera po väčšom kupé, tak 4er trošku posunú akože vyššie a spravia z nej 6er (aj keď s technikou 3er).
Vyjadřuji se k čemu chci a jak chci, stejně jako ty a hlavně uvedu důvody PROČ se mně něco líbí nebo nelíbí. Ta poslední věta od tebe překročila míru, takže tě napomínám abys nebyl drzej....
že ti to trvalo....proč kolem toho dělals takový vofuky?? Že bys měl tak dlouhej doutnák? ;-) a nějaký tlačítko si strč do zadku. Je vidět, žes v hospodě držel kušnu nebo byls zbaběle vždycky s většinou. :-!:no:
Vůbec se prodejním propadům nedivím. M5 začíná na 122k EUR a M8 GC Comp na 168k EUR. 46k EUR rozdíl za skoro to samé auto? Se nedivím, že to lidé nekupují. Proč by měli dát o tolik víc za totéž, navíc v 8GC je méně místa na nohy. Politika BMW u 8er mi přijde naprosto nesmyslná.
Ľudia vedia počítať, darmo niečo nazvem rada 8 a tvárim sa, že je to niečo viac, keď tú istú techniku dostanem vo väčšej 5er za dramaticky nižšie ceny.
Naviac 8er je taká vzhľadovo nemastná-neslaná, základné línie sú OK, profil pekný, ale v detailoch nič moc, chýba tomu niečo, čo by z toho robilo auto vzbudzujúce emócie a z toho plynúcu ochotu zaplatiť takých veľkých prachov.
A to nie je len môj názor, na bmwblogu (čo je fanúšikovský web BMW) píšu k 8er: it just doesn’t look or feel special enough to be considered by customers at its price point.
Tak napsat třeba o jízdním kole s hliníkovým rámem a z karbonu, že je to totéž by v cyklistických kruzích vzbudilo značné veselí. A že jsem koupil hliník, protože umím počítat ;-)
Ze je M8 GC o 20 cm delší, o kus širší a o kus nižší pozná i neškolené oko, a dá se především pořídit ve verzi kupé. Té bych dal nejspíš přednost i já.
A kdo chce kupé, ten si nekoupí sedan…
Naživo je osma nejhezčí BMW. Když jsem jí měl půjčenou na test, pozornost okolí byla až nepříjemná… to není auto pro introverty:)
cituji z pdf letáku:
o BMW řady pět:
BMW EfficientLightweight je náze inteligentní lehké konstrukce, která výrazně zlepšuje jízdní dynamiku a hospodárnost. Redukce hmotnosti je základem špičkové jízdní dynamiky a příkladné hospodárnosti. Při konstrukci řady komponent jsou využívány materiály s optimalizovanou hmotností, jako je vysokopevnostní ocel, hliník a hořčík.
o BMW řady sedm:
Přístup BMW EfficientLightweight umožnil snížil hmotnost BMW řady 7 ve srovnání s předchůdcem až o 130 kg. Tohoto výsledku bylo dosaženo především vývojem zcela nové struktury karoserie nazývané Carbon Core (karbonové jádro), jež vychází z technologií automobilů BMWi. BMW řady 7 je prvním vozem segmentu, který využívá průmyslově vyráběné díly z uhlíkových komponentů /plastů zesílených uhlíkovými vlákny - CRFP/ a kombinuje je s hliníkem a ocelí.
Z čehož mi vyplývá, že se BMW u řady pět touto technologií a nasazením carbonu nejspíše nechce chlubit, tak jako u řady sedm ;-)
Bavíme sa o Gran Coupé vs. 5er, samozrejme so sedanom 5er neporovnávam 8 kupé.
Že sa ti páči 8er vieme dávno, ale si v silnej menšine, viď ten bmwblog. A napokon viď predaje. Pozornosť mohla byť daná skôr tou výnimočnosťou na cestách, proste ľudia to vôbec nepoznajú, keďže sa to nepredáva a naživo to stretnúť je veľmi zriedkavé. Porovnaj to s konkurenčným AMG GT 4door, tiež drahé jak sviňa, ale máš toho plné cesty. Aj za Ssangyongom sa ľudia obzrú a nemusí to byť preto, že je krásny.
Krásná je, to nezpochybňuju, ale už E62 mne šokovala tím, jak málo místa bylo na zadních sedadlech. A aktuální 8er na tom není o moc líp. Rychle se vzadu svažující střecha nutí dát zadní sedáky dopředu, takže je v ní méně místa na nohy než v mojí 3er a o dost méně místa než v 5er.
V osmě se dá vzadu ještě sedět. Lexus LC děti do 150 cm. Kdo kupuje kupé neřeší zadní sedačky. Je rád, že tam nějaké jsou:)
Gran coupé je jezevčík, to je prostě zadání, které se nedá vyřešit, aby to nevypadalo jak natažené na skřipci a i ty sebevětší kola nevypadaly titerně. Tam bych dal už kvůli vzhledu přednost pětce.
V 8er kupé sa vzadu NEDÁ sedieť. Resp. dá sa v tom sedieť asi tak, ako v 911ke, čiže ak si školák na prvom stupni ZŠ. Proste sedadlá akurát tak na aktovku a bundu, nie na skutočné sedenie.
Zjavne si ma s niekým pletieš, ja výkričníky nedávam, tiež viem celkom používať interpunkciu.
Ak nemáš normálne chlapské rozmery, je celkom možné, že sa dozadu v 8er zmestíš. ;-)
V internetovém prostředí se psaní velkými písmeny považuje za křičení. To jen tak na okraj:)
Chtít po kupé plnohodnotné zadní sedačky pro dvoumetroveho chlapa je naivní. Kupec takového vozu obvykle není odkázán na jedno auto.
Nicméně 911ka je asi úplný extrém a srovnavat auta o délce 4,5 metru a cca 5,1 - tam asi nějaký rozdíl v prostornosti bude.
Písal si o troch výkričníkoch, to ja nikdy nedávam, tak sa nekrúť.
Plnohodnotné zadné sedačky pre dvojmetrového chlapa nečakám a nikde to ani nepíšem (tvoj obľúbený diskusný postup je prekrútiť to, čo niekto povedal a potom to popierať), ale aspoň núdzovo použiteľné pre priemerného dospelého by bolo fajn. Ale to v 8er nie je, môj odhad je, že tam vojde tak človek do 165 cm, čo je dieťa alebo menšia žena.
A ja logicky porovnávam 911ku s 8er kupé, neviem, odkiaľ si prišiel na to, že 8er má 5,1 metra, to má 4,84m.
Koupit o milion dražší 8er GC ve stejné spec. jako 5er opravdu nemůže být otázka rozumu, prostě to gc někdo chce, logicky to ale znamená menší prodeje. U kupé je to jiná, tam bych útěk k 5er nepředpokládal, spíš k jiným značkám, 911 je dneska v běžných verzích daily úplně bez problémů o top end speckách 8er, které se už potkávají s conti nebo astonem ani nemluvě, ty to mají ještě horší.
Mně se třeba skromně naspecifikovaná 840i coupe líbí, chce to ale správnou barvu a kola, akt. je navíc 840i zajímavá tím, že ještě loňská auta nemají hybrid. Ale to už je trochu jiné téma. ;-)
Jj, ak 8er, tak skromne vybavená 840i s RWD, to mi jediné dáva ešte akotaký zmysel. M850i a M8, notabene s trochou výbavy už cenovo odskakujú tak, že strácajú zmysel, to už si v cenovom teritóriu imidžovo silnejších hráčov. 8GC je pre mňa nonsens bez ohľadu na motor, nie je to ani pekné, ani praktické, ale zato strašne drahé.
Ale ako píšem, mňa 8er moc neoslovuje, dozadu dáš len aktovku, takže je to prakticky len dvojmiestne auto. Rozmerovo a zameraním zase je to GT a nie športiak, opäť mimo mňa, z hľadiska dynamiky je lacnejšia M4C niekde úplne inde (aj keď teda predok 4er, hmmm...). Mňa rozhodne z kupéčiek najviac oslovuje nová 2er (mimochodom práve prišla vo verzii 230i RWD) a to je nová M2 na ceste.
Prosím te mrkni se na to, za kolik se dá koupit nový Aston Martin, za kolik nové Bentley, a kolik stoji nová M8. Představa, že kdo si koupí auto za 4 si vlastně klidně může koupit auto za 6 nebo za 8 je poněkud mylná. Obzvláště, když na osmu je servis ještě porad gratis, zatímco v Bentley měníš olej jednou za 7000 km a necháš tam 4-8 tis EUR. A ještě s tím musíš přes půl republiky. BMW je požehnáním pro chudé :yes:
Už jsem novou M240i viděl na živo. Jak jsem doufal, že bude v reálu vypadat líp a třeba ji dám šanci ... tak vůbec mi to auto nic neříká. Snad M2 dopadne lépe.