Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volkswagen ID.4 GTX – Erko nové doby? Zatím v beta verzi

77 komentářů

Avatar - Seeloewe
Seeloewe
Přemýšlím, komu chce VW za tyto peníze svá elektrická auta prodávat. Cena testovaného vozu 1 755 700,- Kč.
BMW i4 M50 1 797 900,- Kč. Samozřejmě nebude tak dobře vybavená jako ID.4 za ty peníze, je to základní cena. Ale v poměrně rozmazlující konfiguraci odhaduji cca 2 100 000,- Kč.
i4 je úrovní zpracování, jízdními vlastnostmi a výkonem někde úplně jinde než ID.4.
350 000,- Kč je samozřejmě relativně obrovská suma peněz. Na druhou stranu, člověk, co může dát za auto 1,8 milionu, pravděpodobně nebude mít příliš velkým problém dát ani 2,1 milionu.
Za BMW se 400 kW místo VW s 220 kW ...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
:yes: :yes: :yes:
Avatar - xxc
xxc
Mne vyslo GTX 58 000 € a obycajne i4 s nejakou vybavou 66 700 €. Kupovat to asi bude ten, co nechce sedan a chce vacsiu svetlu vysku 😄
Xylo
Tohle je pohled uživatele auta se spalovacím motorem. Rozdíl výkonu mezi 220 kW a 400 kW je (podle mého názoru) nepodstatný. Zásadní je kapacita baterky a ta bude šulnul stejná. Spotřeba bude podobná. Rozdíl mezi BMW a VW z hlediska uživatele EV je marginální. Obě auta jsou nesmyslně (na to co poskytují) drahá. Pokud se podíváš na prodeje EV v Německu, kde jsou jiné příjmy a ještě dotace, tak v desítce nejsou žádná super auta. Jedničkou je Tesla 3, dvojkou je e-up, trojka ID3, ZOE, Smart ForTwo, Kona, Enyaq, ID4, Fiat 500 a na desátém místě je "supermoderní" zástupce prémiového výrobce BMW i3 😉
DonVito
https😐/www.tesla.com/…cz/model3/design#…
491km Dojezd (WLTP)
225km/h Maximální rychlost
6,1s 0–100 km/h
1.324.900Kč
Tesla Model 3 neni super auto??
https😐/ev-database.org/…55/Tesla-Model-3

Tesla je uplne jinde nez VW nebo BMW.
Model 3 ma nevyhodu v neprakticke karoserii sedan. Az prijde masove Model Y, bude jiste (mnohem) prodavanejsi nez id.4...
Avatar - Seeloewe
Seeloewe
Souhlasím. Když se v dealerství podívám na Teslu M3, prohlédnu si spáry na karoserii, slícování dílů, pak se posadím dovnitř, vše si důkladně prohlédnu, osahám, ozkouším, zhodnotím použité materiály, atd. a pak si to samé zopakuju u dealera BMW v i4, tak nezbývá než konstatovat, že Tesla je někde úplně, ale úplně jinde ... :yes:
DonVito
Tak si kup BMW, je svoboda. 😁

Nekdo preferuje spary, nekdo vykon a cenu.
Kolik ze stoji ty lepsi spary u i4 v zakladu?
1.900.000?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Spáry umí i Dacia za 300 tisíc.
ericn
Dokonce i ta Dacia dojede dál a rychleji doplní energii 😉
Avatar - Jaros71
Jaros71
😁 :-! 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ne, není.
Avatar - Seeloewe
Seeloewe
Většina z nás jsou uživatelé aut se spalovacím motorem. Pokud si mám jako náhradu vybrat auto na elektřinu, tak si auto budu vybírat stejně, jako jsem to dělal doteď. Dívám se na technické parametry, na kvalitu a zpracování vozu. Bude mě zajímat, jak auto jezdí, jak se chová, co mi jako uživateli přináší.

i4 M50: kapacita akumulátoru 80,7 kWh, dojezd dle WLTP 416-520 km, dobíjecí výkon max. 205 kW, výkon 400 kW, točivý moment 795 Nm, zrychlení 0-100 km/h 3,9s, max. rychlost 225 km/h.

ID.4 GTX: kapacita akumulátoru 77 kWh, dojezd dle WLTP 340-480 km, dobíjecí výkon max. 125 kW, výkon 220 kW, točivý moment 460 Nm zrychlení 0-100 km/h 6,2s, max rychlost 180 km/h.

Pokud budu ochoten dát za elektrický vůz takové peníze, z mého pohledu je jen pramálo důvodů, proč dát VW přednost před BMW ...
Jasně, parametry jako má i4 M50 v podstatě nikdo na běžné ježdění nepotřebuje, ani to v reálném provozu není moc využitelné. Ale v té cenové kategorii už ten příplatek proti ID.4 není zase tak obrovský, aby si BMW svoji cenu neobhájilo.
Xylo
Většina si asi (normálně) nevybírá mezi Tuaregem a X5. Technické parametry ano, ale není až tak směrodatný výkon či zrychlení z 0 na 100 km/hod, pokud se člověk nebaví tím, že závodí při odjezdu ze semaforu. Ty dojezdy jsou dost široce rozkročené od do, což je dáno lehkou/těžkou nohou (tohle u větších dieselů třeba tak citlivé není). Maximálka u elektroauta je ekonomický nesmysl - hrozně rychle vybíjíš energii. Dobíjecí výkon (příkon) na 80 kWh baterii při nabití z 20 na 80 %, tedy cca 50 kWh, bude rozdíl cca 10 minut mezi 125 a 205. Většina veřejných stanic má 22kW a tam bude stejné dobití trvat přes 2 hodiny u obou. Obecně si myslím, že EV srovnatelné s stávajícím spalovákem s 2-litrovým dieselem bude strašně drahé a na 99 % cest zbytečně naddimenzované (baterkou, prostorem ...).
Freddka
No a to jsme jeste nemluvili o Tesle Model 3... v porovnani s BMW i4 je
- vyrazne levnejsi
- vyrazne lepe vybavena
- ma vetsi dojezd, nizsi hmotnost, je uspornejsi, tudiz ma vyrazne vetsi dojezd (coz je u EV extra dulezite)
- lepsi pristup k rychlonabijeckam (coz je u EV extra dulezite)
- je rychlejsi, je dokonce sportovneji naladena nez BMW
- jo a ma treba taky o jeden kufr navic oproti i4 a VW ID4 nebo Enyaq.

Tesla ma i sve nevyhody, to je jasne ... nicmene to nic nemeni na tom, ze ostatni maji co dohanet, Tesla je napred.

No a pak jsou tady za dvermi ti pripraveni cinani - Nio, Aiways, Lync&Co a dalsi a dalsi ... jestli si VW nepospisi s novou generaci svych EV, kde toho budou muset hodne napravit, muzou dost brzy bojovat o preziti.
DonVito
Ale Tesla nema tak hezky spary. 😁
Freddka
Tak tak ... uvidime jak to bude v Berline. Myslim, ze se muzeme tesit na velky zlepseni, uvidime.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Co je na TM3 sportovního? Ty vadnoucí brzdy?
Freddka
Hele recenze rikaji VW, Skoda 2,2t v zatackach na prd.
BMW i4 taky 2,2t v zatackach necekane na prd.

Proti tomu Tesla Model 3 1,7t v zatackach velice mrstne auto, losi test s prstem v nose… Model Y ma 2t a stejne je zrovna tak mrstny.

Ja za to nemuzu, ze se konkurence nechyta a delaji tak tezky auta, ze to hlava nebere.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Losí test je fajn, ale zábavnost z něj moc nevyplývá.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano nemluvili jsme o T3. A ten důvod je úplně jednoduchý. Protože to absolutně nestojí za to. Tesla je jen TOP software v laciné krabici na vyhození. Vlastně ne krabici ale krabičce. Protože prostornost je totálně neporovnatelná s iD.4 nebo nedej bože dokonce s iX.
Freddka
Taky je tu Model Y.
BMW iX do toho moc netahej, za prve je osklive, ale predevsim je vetsi a drazsi, nekde na urovni X5… :-!
Avatar - kari.laz
kari.laz
Hlavně u Tesly a to vyloženě TM3 i kdybych překousl, že se mi hodně nelíbí, je fakt ošklivá, že kvalitou zpravocání bude něco jako první olcit, prostě všechno bych bral z adruhořadé, tak ten interier bych nedal. To je něco tak odporného. V autě se musím alespoň trochu cítit. Nejsem náročný, nepotřebuji vůbec nic extra, ale tohle je už přes čáru.
adamzprahy
V EV pohonu s baterkama mají fakt náskok. Ale sorry, podvozky všech Tesla modelů jsou v našich podmínkách katastrofa.
DonVito
Promin uz to zobecneni, trochu zavani.
adamzprahy
Všechny jsou totální prkno. S sotva na úrovni Passatu, X je na nerovnostech normální žebřiňák který nedokáže nic utlumit. TM3 už je lepší, ale stále nedokáže tlumit tak jako sportovní podvozky evropských automobilek. V tom je vidět jak má třeba takové BMW desítky let zkušeností náskok.

Kvalita interiérů (evergreen haterů) mi vadí hlavně u těch dražších (S, X), TM3 mi jednak přijde lepší a tam už to vzhledem k ceně moc nevyčítám. Co teda nevím, tak jestli upgradují S a X a jestli už tam interiéry zlepšili. Vadí mi tam primárně materiály a jejich zpracování.

Xko hodnotím jako nejhorší. Je to jenom hračka s dobrým elektropohonem a baterkama za šílené peníze.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Tesla je hnuj, nekvalitni odpad, ktery dobrovolne koupi jenom naprosto vypatlany debil s vymytym mozkem.

Nejvtipnejsi na tom je, ze nejvetsi Tesla ultras jsou progresivni levicacke socky, ktere jezdi tramvaji a auto nikdy nevlastnily - viz donvito.
Freddka
Aha a proto se jich loni prodalo necelych milion a je to nejprodavanejsi EV hlavne proto, ze je to cely spatny … zvlastni myslenka :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A víš proč jsou prodeje jaké jsou? Protože DOTACE A DAŇOVÁ POLITIKA!!!
Freddka
Nesouhlasim.
Staci ty dotace na EV zrusit a uvidi se hned. Ale toho se bohuzel asi nedockame.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Máš smůlu. Protože tohle se odehrálo a prodeje klesaly ke dnu jak Titanic hned jak sáhli na dotace.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Vsude, kde byly dotace zruseny/omezeny, prodeje sly okamzite do kopru.
Hendly
Tak jak bude vypadat graf prodeje čehokoli po zrušení dotaci?
Opravdu je dotace např 200 000 důvod si koupit za 1000000 auto které nechci? Dáva to logiku?
Avatar - Tomogo
Tomogo
... s těma dotykáčema někam! A ovládání čtyř oken jen dvěma tlačítky vymyslel taky nějaký masochista.
:no:
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - MS-sport
MS-sport
Kočkopes vážící 2,2 tuny. Fyzika je přírodní věda. Soudruzi už zkoušeli poručit větru dešti a jak dopadli. Noví soudruzi si myslí, že jsou lepší chytřejší a schopnější soudruzi......no nejsou :-!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
s přírodou nebo vědou a tlačí se násilně nakonec zkrachují.
Othello
Tak ani spalováky nejdou úplně ruku v ruce s přírodou
Avatar - MS-sport
MS-sport
proč ne? Jak to?
Othello
například podobně jako elektromobily využívají suroviny původně uschované v hlubinách země
To jsi opravdu nevěděl ?
Avatar - MS-sport
MS-sport
Využívejme vše co nám země poskytuje, ale nezneužívejme. Takže asi tak.
Freddka
Aaa pan chce zakazat ferrari … ? :-!
Hele klid, jen vtipkuju … :-!
Othello
....Obavy z toho, že vám pohon 4x4 bude po většinu času zbytečně „žrát“ energii, nejsou na místě. Pohon preferuje zadní nápravu, přední elektromotor je po většinu času vypnut a volně se protáčí, čímž vznikají jen minimální ztráty...

Dovolím si nesouhlasit. Podobně to přece funguje i u spalováků kde se pohony druhé nápravy taky často jen volně protáčí a stejně žerou oproti dvoukolkám citelně víc. Nejen kvůli zvýšeným odporům ale i kvůli vyšší hmotnosti.
A stejné fyzikální zákony určitě platí i pro elektromobily.
DonVito
Jenze😒br /> Tady se neprotaci zadny hridele pres cely auto.

Motor vpredu je ASM, takze vubec neni napajeny a nema ani zadne magneticke ztraty, narozdil od zadniho pmsm.

Urcite bude jednomotorova verze uspornejsi, ale rozdily jsou male, viz WLTP.
Othello
Vliv délky kardanu je zcela zanedbatelný oproti vlivu rotoru elektromotoru, který se točí cca 3x rychleji a ještě k tomu má mnohonásobně vyšší moment setrvačnosti. Dále si připočti jeho ventilační ztráty a taky že je roztáčen přes dvojitý převod ozubenými koly, kde jsou taky mechanické ztráty

Já to prostě tak optimisticky nevidím
DonVito
Id.4 pure 182wh/km
Id.4 gtx 188wh/km

Asi tak.
Othello
.....To má dle metodiky WLTP vystačit na dojezd 480 km na jedno nabití. ... V teplejších dnech deklarovalo počítadlo dojezd kolem 350 km, při teplotách kolem nuly pak lehce nad 300 km....

asi tak k reálnosti papírových údajů
Přípouštím ale že váha pohonu druhé nápravy se moc neprojeví, když celé auto už tak váži jak lokomotiva
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nediskutuj s tim primitivem. On to stejné nepochopí 😁 😁 :-!
Avatar - xxc
xxc
Ved treba realne jazdit podla wltp a ten dojazd to da. Rovnako, ako daju spalovacie auta wltp spotrebu, ked sa jazdi ako na wltp.
Othello
😁 :😉
Hendly
No už 2x dvojité kuželové ozubení pro spalovací 4x4 bude pro učinnost dost špatné s porovnání jednoho ozubeného převodu u EV
Othello
EV má obvykle dvojitý převod, tedy přes dva páry kol (ano, čelních)

Realizovat poměr typicky 1:8 jen jedním párem není zrovna ideální
Hendly
Tohle ale porovnáváš dvě různé věci. U EV je to vše. ICE je to jen ta část za převodovkou.
Othello
Ne, porovnávám jen co se točí navíc u 4x4

- U ICE je to kromě zadních poloos dvojitý úhlový převod, roztáčející ovšem pouze kardan a mezinápravovou spojku, relativně nízkými otáčkami cca 3x vyššími než se točí kola (místo sppojky je případně diferenciál)

- u EV kromě poloos dvojitý převod čelními koly a hlavně rotor elektromotoru s cca 8x vyššími otáčkami než mají kola
Hendly
Ano to je pravda i když dost záleží na konkrétním pohonu 4x4.

Zároveň ale tohle uspořádání 4x4 u EV umožňuje vlastnosti o kterém se mechanickým vazbám ani nezdá.
Othello
To je pravda, ale nevím nakolik jsou takové nové vlastnosti přínosem. Mechanické spojení náprav je léty prověřené

Přínosem by určitě bylo vektorování, na to ale potřebuješ 4 elektromotory
Hendly
Mechanické spojení je prověřené, ale ve většině případů je nasazen systém který je právě z důvodu ceny a konstrukce co nejvíce zjednodušený. Haldex, Xdrive atd jsou hlavně o nápisu 4x4. Jejich funkce spíše simuluje původní 4x4. Plnohodnotné 4x4 jsou složitější.
A v tom nabízí EV dost výhod a možností.

Nasazení vektorování u EV by bylo jednodušší než u ICE. Uvidíme zda se alespoň u nějakých aut prosadí ve větším měřítku. Nabízelo by to uplně nové a úžasné možnosti.
Othello
To určitě nesouhlasím. Mnohem jednodušší bývá přece plnohodnotné 4x4. Pár mechanických dílů funguje výborně i bez jakékoliv elektroniky.
To naopak Haldex a spol. je mnohem komplikovanější, kromě složité elektromechanické konstrukce je funkčně zcela závislý na elektronických systémech auta ... Extrémně komplikovaný je například ultra quattro

Nevím jaké konkrétní výhody a možnosti při nasazení EV u 4x4 máš na mysli.
Hendly
Je otázka zda je dnes elektronická část považována za složitost. Ty ceny elektroniky dnes jsou i přes její složitost nízké.
Auto s mechanickou 4x4 musí být celkově navrženo pro tenhle pohon což přináší komlikace a prostorovou náročnost. Haldex, xdrive atd dovedou 4x4 přidávát k běžnému uspořádání. Zároveň však přinášejí podstatně menší funkčnost.

Výhody EV 4x4 bez mechanického provázání je možnost plynule řídit výkon, moment i rychlost pro každou nápravu zvlášť včetně stavů při zpomalování. Není problém simulovat jakýkolii stav svornosti diferenciál, není problém s rozdílnou rychlostí každé nápravy. Odstraníš kardan který vždy bývá zdrojem vibrací a hluku.
Othello
Elektronika bezpochyby složitá je, Návrh, výroba i naprogramování. Cenová otázka s tím nemá nic společného.

Ano, auto s mechanickou 4x4 musí být pro ni navržené, ale to platí i samozřejmě i pro EV. Ale souhlasím že Haldex a klony jsou pro dodatečné naroubování jednodušší.

Co se týká výhod EV moc nerozumím v čem spočívá možnost řídit nezávisle jejich rychlost. Vždyť by se měly točit pokud možno vždy synchronně (ano s drobnými odchylkami při zatáčení apod.)
Možná pro driftování ?
Hendly
Právě požadavek rozdílné rychlosti náprav při zatáčení je to co dělá mechanické 4x4 tak složité.
Zároveň je to taky to co dělá z haldexu, xdrive atd jen takové pseudo 4x4.

Pak to má samozřejmě další výhody kdy můžeš mít různé režimy na vyproštění při zapadnutí atd
Othello
Mechanické 4x4 že jsou složité ? Jako že jeden diferenciál navíc je nějak extra komplikace ?
Neřešitelný problém mají s tímhle akorát RWD s připojovaným předkem.
Ale FWD s připojovaným zadkem - kterých je naprostá většina - tohle zvládají levou zadní, mírným prokluzem spojky

A samozřejmě i vyprošťovací režim není pro ně žádný problém, prostě jen spojí tu spojku
Hendly
První asi ta FWD a prokluz. Myslís si že je to pro pohon, jízdní vlastnosti atd optimální nechat někdě něco prokluzovat?

Vyprošťování bez mechanické vazby náprav může mít mnohem větší rozsah než pouhé uzamčení. Od různých rychlostí náprav, po rozhoupávání atd.

Ano, mechanické 4x4 jsou složité. Nejde jen o diferenciál. Musíš taky od diferenciálu ten výkon dostat na obě nápravy. To je kompletně jiná konstrukce celého auta. Druhá hřídel, duté hřídele atd. Z toho vše zas vychází nutnost různě dlouhých poloos atd.
Othello
Ad prokluz - nevýhodou že je ztrátový, ale pro jízdní vlastnosti to nemusí znamenat pokaždé problém. Když to vezmu do extrému, třeba pro drift je prokluz kol nezbytný
Připojovací systémy se snaží prokluz kol minimalizovat. Predikcí, rychlou reakcí apod. Samozřejmě trvalý pohon je lepší ale ten nemá ani ID4

Ad vyprošťování - opravdu netuším k čemu by měly sloužit různé rychlostí náprav. Podle mě to znamená automaticky prokluz, prokluz který jsi zrovna kritizoval. Zkus to nějak osvětlit
A rozhoupávat můžeš EV i ICE

Ad složitost mechanických 4x4 - mohl bys dát příklad auta u kterého si instalace 4x4 vyžádala "kompletně jinou konstrukci celého auta" ?
Hendly
U haldexu nejde o prokluz kol, ale o prokluz na samotné spojce. Nemůžeš teda přenášet plný výkon atd.
Dá se říct že všehna auta s klasickým 4x4 jsou už tak stavěna. Třeba Audi přešlo na Haldex protože s příčným motorem jde postavit 4x4 dost složitě.
Othello
Prokluz na spojce je nežádoucí. Měl by být proto minimální, kvůli ztrátám a přehřívání i kvůli opotřebení. Což se asi daří, protože mezinápravová spojka vyrovnává jen minimální rozdíly otáček.
Při přenosu plného výkonu se může spojka často zavřít úplně a ztráty pak nemá žádné
Výkon přenášený přes spojku je však obvykle nižší než výkon trvale poháněné nápravy. Podobné rozdělení je i u ID4 ale souhlasím že v tomto případě má EV širší možnosti. Otázka jestli je to zásadnější přínos

A s příčnými motory se haldex nemontuje kvůli zjednodušení konstrukce, ale výhradně kvůli snížení ztrát. Konstrukce nijak jednodušší není
Hendly
A jak jednoduše odvedeš výkon z mezinápravového na přední nápravu s motorem vpředu?
Othello
pokud se ptáš na auto s příčně uloženým motorem tak si najdi schéma třeba citroenu BX 4x4
nebo alfy 156/159 Q4

a u podélných motorů AUDI A4-A8 mimo ultra quattro, Passat B5, Touareg, Amarok, Mercedes C, G, atd.

všechno je dávno vyřešené
Hendly
Já neřikám, že to nejde. Jde to, ale jednoduché to zrovna není.
Podívej se jak složitě je mnohdy tato vc řešena. mimoběžné hřídele, duté hřídele atd.
Othello
Ano není to zcela primitivní. A kompletní druhý hnací agregát v případě EV je jednodušší ?
Druhý elektromotor, druhý dvoustupňový převod, druhá výkonová elektronika atd ... ? V porovnání s dutou hřídelí ?
Hendly
Tohle má dvě roviny.

Z hlediska mechanické konstrukce je pohon v nápravě u EV daleko jednoduší. Kompaktní, malý celek s nízkým těžištěm a takřka stejná délka poloos. Zde jednoznačně jednoduší než u ICE. Elektromotor i redukční převodovka mechanický jednoduché.

Druhá věc je samotná elektronika. Ta je jednoznačně složitá, ale je dnes elektronika něco co lze nazvat složité a komplikované v tom původním slova smyslu? I uplně základní telefon má dnes procesor, paměť atd o parametrech které před velice krátkou dobou byly něco nedosažitelného a možná i nepředstavitelného.
Othello
No ten "kompaktní, malý celek" s elektromotorem, redukční převodovkou a elektronikou je furt několikanásobně větší než přídavný diferenciál a kardan u klasického řešení. A fakt ti přijde jednodušší než jedna dutá hřídel nebo ten kardan ??

A elektronika - samozřejmě složitá je konstrukčně i výrobně, ale i programováním. Viz třeba mnohé problémy s infotaimentem apod.

V čem vidíš úskalí nestejně douhých poloos ?
Hendly
Nejde o jednu dutou hřídel. Musíš celou převodovku a celé auto postavit tak aby to tam šlo.
Podívej se třeba na Audi a nebo mercedes aj vypadá jejich 4x4. To je auto kompletně postavené 4x4.
Othello
Celou převodovku určitě nemusíš stavět znova. Stačí obvykle úprava jen té části kde je rozvodovka

Ale myslím že jen bloudíme. S pohonem druhé nápravy musíš v návrhu 4x4 nějak počítat vždy, platí to pro ICE i EV
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dvě tuny bídy za 2 mega??? Top strop nabídka :yes: :yes: :yes:
Avatar - Jaros71
Jaros71
Ani za mega nebrat !!! :no: 😄
adamzprahy
Za cenu BMW X3 M40i je to směšný. Neznám to auto osobně, ale z testu a parametrů to je za tu cenu absolutní nesmysl i vůči jiným EV.

Jestli to VW myslí s EV fakt tak vážně, měli by teda hodně zabrat...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nevím, proč se obtěžovali s nějakými sportovními verzemi, když nemají na čem stavět. Měli to dát do základu a tlačit EV jako hromadu výkonu za rozumnou cenu.