Videa
Přihlásit pro přidání komentáře
Avantime
Na jednej strane mi príde smiešne ako sa tie elektro naháňajú za zrýchlením, na druhej keď sa s tým výrobca chváli, tak nech to tak aj je. Nielen pocitovo je to dosť rozdiel oproti Ioniqu 5. Takže radšej ID.4 ako lacnejšiu zadokolku. Dalo by sa namietať, že príde človek o pohon všetkých kolies, ale keď nasneží a treba ísť do kopca, sú tieto ťažké elektro so širokými pneu aj tak stratené.
iudex
Musím pochváliť video, konečne obsiahlejsie ako obvyklé 3-5 minúty. Aj obsahovo a informačne pomerne bohaté, tiež kvitujem objektívny prístup.
A napokon chválim aj rečový prejav redaktora, plynulý, bez habkania, tu sa Standa od svojich začiatkov podstatne zlepšil. Palec hore.
Esit: len drobná faktografická chybička: GGTi nemá zrýchlenie horšie o sekundu ako GTX, ale o desatinu, to je trosku rozdiel.
A napokon chválim aj rečový prejav redaktora, plynulý, bez habkania, tu sa Standa od svojich začiatkov podstatne zlepšil. Palec hore.
Esit: len drobná faktografická chybička: GGTi nemá zrýchlenie horšie o sekundu ako GTX, ale o desatinu, to je trosku rozdiel.
To je jediná nevýhoda videotvorby, že se faktická chyba nedá prostě přepsat.
Jinak moc díky za komentář, vážím si toho! :-!
Jinak moc díky za komentář, vážím si toho! :-!
Taky se pridam ke chvale.
Video super, krome tech vsuvek s vytacenim motoru a razenim kvaltu... 😁
Video super, krome tech vsuvek s vytacenim motoru a razenim kvaltu... 😁
lordlord
ten výkon asi nikdy nemáte v praxi k dispozici
co take spalovacie auto, pusti to hned na plny vykon pri studenom motore?
1) Ano.
2) Po 10 km jízdy si ho můžeš bez obav užívat třeba do vyčerpání nádrže.
2) Po 10 km jízdy si ho můžeš bez obav užívat třeba do vyčerpání nádrže.
10 km je 1/3 cesty z prace, prave toto mi vadilo, ze nemozem hned obiehat. Ked to fakt da maximalny vykon po nastartovani, tak potom v poriadku, mozno len ten Vaculik strasi a zbytocne tie motory zahrievame.
Vaculík zrovna říkal, že dnešní motory jsou stavěné na vytáčení za studena. Na mých trasách prvních 10 km předjíždět nepotřebuji a když je zrovna nějaká krize, tak tam výkon je.
Tohle nemá svůj udávaný výkon dostupný v podstatě nikdy.
Tohle nemá svůj udávaný výkon dostupný v podstatě nikdy.
Ale ma blizky maximu v podstate vzdy. Spalovaci, aj ked studeny ide na plny vykon, trosku trva, kym sa roztoci. A zivot je o okamihoch 😄
To nikdo neví, kolik má skutečně výkonu. Je to prostě podvodné řešení postavené na běžné verzi se softwarem, který občas povolí uzdu elektromotorům. Jakožto premiéra sportovních id.x dost marné.
Doporučuji někdy vyzkoušet jízdu v EV.
Pak zjistíš, že reálně máš s EV pod ''plynem'' mnohem víc výkonu.
Jak píše XXC.
Prakticky kdykoli plný výkon (jen v nízkých rychlostech ''pouze'' plný točivý moment...).
Narozdíl od spalováku, který má maximum v úzkém spektru otáček.
Když jedeš ve městě 50 na trojku, jaký máš výkon, když dáš plnej?
A když dáš dvojku? Uvědom si, že na maximum se dostaneš jen v XY otáčkách.
U elektromotoru máš maximální výkon třeba od 7.000 - 18.000 otáček (v nejhorším od zlomu momentové křivky výkon lehce klesá)!!!
Kdykoli když dáš plnej. Jen když nemáš 88% baterky, tak to bude třeba o deset procent míň v tomhle specifickým GTX případě.
Ale o kolik procent máš menší výkon, když jedeš 50km/h na čtyřku a dáš plnej??? O 60%?
😁 😁 😁
A když pojedeš se spalovákem jako bys ho ukrad', tak se budeš pohybovat mezi 70 (jen) -100% maxima?
Spalováky😒br />http😐/services.edmunds-media.com/…e/media-ed/ximm/?…
https😐/www.tfltruck.com/…5-dyno-chart.jpg
Všimni si, že tenhle F150 má maximum asi 600k, ale při 3.000rpm jen asi 300k.
Hnusnej podvod. 😁 😁 😁
EV😒br />https😐/insideevs.com/…e-gallery-vide👋
Když pochopíš ten rozdíl mezi výkonovými grafy, tak máš vyhráno. 😉
Pak zjistíš, že reálně máš s EV pod ''plynem'' mnohem víc výkonu.
Jak píše XXC.
Prakticky kdykoli plný výkon (jen v nízkých rychlostech ''pouze'' plný točivý moment...).
Narozdíl od spalováku, který má maximum v úzkém spektru otáček.
Když jedeš ve městě 50 na trojku, jaký máš výkon, když dáš plnej?
A když dáš dvojku? Uvědom si, že na maximum se dostaneš jen v XY otáčkách.
U elektromotoru máš maximální výkon třeba od 7.000 - 18.000 otáček (v nejhorším od zlomu momentové křivky výkon lehce klesá)!!!
Kdykoli když dáš plnej. Jen když nemáš 88% baterky, tak to bude třeba o deset procent míň v tomhle specifickým GTX případě.
Ale o kolik procent máš menší výkon, když jedeš 50km/h na čtyřku a dáš plnej??? O 60%?
😁 😁 😁
A když pojedeš se spalovákem jako bys ho ukrad', tak se budeš pohybovat mezi 70 (jen) -100% maxima?
Spalováky😒br />http😐/services.edmunds-media.com/…e/media-ed/ximm/?…
https😐/www.tfltruck.com/…5-dyno-chart.jpg
Všimni si, že tenhle F150 má maximum asi 600k, ale při 3.000rpm jen asi 300k.
Hnusnej podvod. 😁 😁 😁
EV😒br />https😐/insideevs.com/…e-gallery-vide👋
Když pochopíš ten rozdíl mezi výkonovými grafy, tak máš vyhráno. 😉
Když to porovnáme seriózně tak se spalovákem můžeš mít plný výkon třeba ve 30 km/h a naopak u elektra musíš počkat až se roztočí při vyšší rychlosti. Od toho mají spalováky převodovky.
Jo to je pravda. Třeba ve 30. Ale v tom případě ne ve 20 nebo 40. 😁
Když to není CVT. 😉
Akorát nějak neznám EV, kterému by chyběl v nízkých rychlostech výkon. 😁 😁
Většinou je to daný tím, že je lehce zpřevodovaný a má nízkou vmax.
Protože s EV stejně nikdo (nadsázka) nechce jezdit moc rychle.
A má krouťák vocpoda - vod nuly! :-!
PS Ano, spalovák má na kolech na jedničku možná větší (špičkový) moment, ale EV tam má zase poořád to maximum...
Když to není CVT. 😉
Akorát nějak neznám EV, kterému by chyběl v nízkých rychlostech výkon. 😁 😁
Většinou je to daný tím, že je lehce zpřevodovaný a má nízkou vmax.
Protože s EV stejně nikdo (nadsázka) nechce jezdit moc rychle.
A má krouťák vocpoda - vod nuly! :-!
PS Ano, spalovák má na kolech na jedničku možná větší (špičkový) moment, ale EV tam má zase poořád to maximum...
Blbé je že elektromobily mají tak fantastické parametry ale skoro žádný nemůže táhnout trochu těžší přívěsy. A některé ani ty lehké
Čím to je?
(teď to nemyslím ironicky, fakt se ptám)
Čím to je?
(teď to nemyslím ironicky, fakt se ptám)
To BMW má 2.500kg. Tenhle ID.X nevím.
Je to možná tou zatížitelností / zpřevodováním.
Tohle je dobrý argument.
Nicméně si myslím, že je to řešitelný SW.
Spíš pak bude problematický dojezd.
Ideální by byla verze na tahání s lehčím převodem...
Jenže pak v diskuzích zjistíš, že i 200 je nízká vmax.
Což zase s ohledem na výkonový parametry chápu. 😄
Je to možná tou zatížitelností / zpřevodováním.
Tohle je dobrý argument.
Nicméně si myslím, že je to řešitelný SW.
Spíš pak bude problematický dojezd.
Ideální by byla verze na tahání s lehčím převodem...
Jenže pak v diskuzích zjistíš, že i 200 je nízká vmax.
Což zase s ohledem na výkonový parametry chápu. 😄
Já myslím že mají motory, elektroniku i baterky dimenzované na krátkodobé zatížení. Ostatně i maximálku mají nízkou vzhledem k výkonům. Holt jsou to sprinteři na krátké tratě
No je to vše daný tím jedním převodem.
Kterej ale všechno zase báječně mechanicky zjednodušuje.
Vždycky to je něco za něco.
Porsche má kvalty dva, vzadu.
To by taky bylo dobrý na tahání...
Vlastně absolutně univerzální. Jenže složitý, drahý a potenciálně nespolehlivý.
Kterej ale všechno zase báječně mechanicky zjednodušuje.
Vždycky to je něco za něco.
Porsche má kvalty dva, vzadu.
To by taky bylo dobrý na tahání...
Vlastně absolutně univerzální. Jenže složitý, drahý a potenciálně nespolehlivý.
Jen v převodu to nebude. Sám přece říkáš že jim výkon (resp. síla) nechybí ani v malých rychlostech
S přívěsem může chybět.
Je to nadimenzovaný, že nechybí při normálním zatížení.
Spalovák má na jedničku sílu. 😄
Ty krátkodobý maxima jsou řešitelný SW. Není problém omezit a táhnout dál. V nejhorším pomaleji.
Je to nadimenzovaný, že nechybí při normálním zatížení.
Spalovák má na jedničku sílu. 😄
Ty krátkodobý maxima jsou řešitelný SW. Není problém omezit a táhnout dál. V nejhorším pomaleji.
Jo tak bych si to taky představoval, stačí omezit a může tahat víc.
Rasto Chvala testoval elektrického Craftera a ten v delším stoupání prý výkon výrazně omezil. I bez přívěsu, a skoro prazdny
Podle mě je to kvůli přehřátí a baterce
Rasto Chvala testoval elektrického Craftera a ten v delším stoupání prý výkon výrazně omezil. I bez přívěsu, a skoro prazdny
Podle mě je to kvůli přehřátí a baterce
Tvl, nezkoušej na mě tohle "nejel jsi v EV, takže tomu nerozumíš", ani to, že jsem neviděl grafy obou typů pohonu. ICE má na rozdíl od EV převodovku, takže je schopné v případě potřeby plný výkon použít vždy (neberme v úvahu pojeby se sníženým výkonem na prvních stupních). Když máš CVT, pochopitelně tam bude prodleva, ale plný výkon budeš schopen využít ještě lépe než EV. Připomínáš lidi, kteří měří pružnost automatu na osmý stupeň.
Můžeš to nějak popsat? Spalovaku má svůj max výkon jen v určitých otáčkách. Využít ho je dost velké umění.
Tak znova. Když máš CVT, jediné co potřebuješ udělat, je dupnout na plyn a používáš 100 % výkonu (mínus nějaké ztráty).
Ne, plny vykon nemas ve spalovaku vzdy. Ani kdyz podradis.
Prohledni si poradne vykonovou krivku.
Krivku
Krivku
Je na ni spicka.
Ale vsude okolo spicky nebudes mit maximalni vykon.
A neni to podvod. 😁
Prohledni si poradne vykonovou krivku.
Krivku
Krivku
Je na ni spicka.
Ale vsude okolo spicky nebudes mit maximalni vykon.
A neni to podvod. 😁
Leckteré turbomotory, hlavně benzín ale i nafta mají pásmo nejvyššího výkonu široké stovky otáček,některé i dost přes tisíc
Tohle ve spojení s mnohastupňovým automatem případně CVT umožňuje využít max.výkon prakticky spojitě v hodně širokém rozsahu rychlostí.
Takže jde to i u spalováků, záleží na konkrétním modelu a samozřejmě neumí to všechny
Tohle ve spojení s mnohastupňovým automatem případně CVT umožňuje využít max.výkon prakticky spojitě v hodně širokém rozsahu rychlostí.
Takže jde to i u spalováků, záleží na konkrétním modelu a samozřejmě neumí to všechny
Ježkovy zraky, myslel jsem si, že když e😜licitně zmíním CVT, tak je zřejmé, že vím, že manuál málokdy může udržet 100 % výkonu, ale pohybuje se někde kolem nich, nicméně s vhodnou převodovkou těch 100 % dostaneš.
:yes😒br />
S (e)CVT se dokazes drzet na maximu vykonu.
Ale krome hybridu to neni zrovna moc rozsireny. 😄
S (e)CVT se dokazes drzet na maximu vykonu.
Ale krome hybridu to neni zrovna moc rozsireny. 😄
Studený asi tolik nevadí. Ale max výkon ma jen v úzkém spektru otáček? Takže spalovak taky ne. Naopak tohle bude mít častěji blíž k max vykonu než spalovak. To že pr tvrdí že to má tolik a tolik výkonu, I kdyz nemá, to je jiná vec
To není pravda, v nízkých rychlostech výkon snadněji využije spalovák a ve vysokých také. A záleží na převodovce, jak efektivně.
Především to nejde srovnávat s tímto konkrétním autem, které má při doporučeném režimu vždy snížený výkon.
Především to nejde srovnávat s tímto konkrétním autem, které má při doporučeném režimu vždy snížený výkon.
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Podle mě většího výkonu plic lze dosahnout při kouření u výfuku zahrivajiciho se nastartovaneho dieslu.
staci benzin, dnes jeden oprataval nastartovane auto, smrad vsade, dieta zacalo kaslat, ze fuj, co to je a som jej vysvetloval, ze je to maly benzin, idealna volba do mesta 😁
rohYpnol
Sorry, ale video je doslova promořené falešnou novinářskou korektností. Opravdu škoda, že nemůžete říct co si skutečně myslíte...
Na Německé dálnici je skutečně možno jet AŽ 180 kmh top speed??? Zajímavé, já myslel že pro 300 koní to je JENOM 180 kmh...
Plasty někteří konkurenti umí přeci jen O TROCHU lépe??? Atd.
Mimochodem, 178 cm hodnotících prostornost není dobré... Bez urážky, ale 178 cm je zkrátka skútr 😁 😁 :-! 😉
Skutečnost zazněla :yes: Ale škoda že jen mezi řádky... 😢 Těžký krám co nejede ani 200 kmh, dojezd reálně v zimě tragický. Max výkon nevyzpytatelný. Interiér na draka. A cena totální výstřel z děla.
Shrnuto podtrženo- typický produkt politiky EU, o který nikdo nezavadí ani pohledem. Produkt postavený jen na dotační politice EU. :no:
Na Německé dálnici je skutečně možno jet AŽ 180 kmh top speed??? Zajímavé, já myslel že pro 300 koní to je JENOM 180 kmh...
Plasty někteří konkurenti umí přeci jen O TROCHU lépe??? Atd.
Mimochodem, 178 cm hodnotících prostornost není dobré... Bez urážky, ale 178 cm je zkrátka skútr 😁 😁 :-! 😉
Skutečnost zazněla :yes: Ale škoda že jen mezi řádky... 😢 Těžký krám co nejede ani 200 kmh, dojezd reálně v zimě tragický. Max výkon nevyzpytatelný. Interiér na draka. A cena totální výstřel z děla.
Shrnuto podtrženo- typický produkt politiky EU, o který nikdo nezavadí ani pohledem. Produkt postavený jen na dotační politice EU. :no:
Si to takhle s třemi sty koňmi letíš po autobahnu s pedálem na podlaze a v zápětí tě předjede litrová Fábie.
Nemůžu si pomoct, ale nazývat tohle sporťákem je jako nazývat eunucha gigoIem.
Nemůžu si pomoct, ale nazývat tohle sporťákem je jako nazývat eunucha gigoIem.
Je to tak. Kdejaký 20 let starý pekáč tenhle dvoutunový zázrak na autobahnu setře jak stěrač mouchy na čelním skle... Smutné...
Ale politicky nám tu určitě někdo opět vysvětlí že 130+ kmh je no-go zone 😁 😁 :-!
Ale politicky nám tu určitě někdo opět vysvětlí že 130+ kmh je no-go zone 😁 😁 :-!
Ostatně co bychom chtěli za ty prachy, že ? 😄