Elektromobilita
Zpět na článek
Vrcholné elektrické BMW iX M60 vstupuje na český trh s cenou od 3,3 milionu
76 komentářů
KANKUNEN
7
Opěvovat tohle hranaté prase v souvislosti s eko může jen ten, kdo pozbyl zdravého rozumu. Každému musí být jasné, že ty kecy z BMW jsou sny a prdy. To je jak uvěřit studentům ze Solar teamu.
Přejít do diskuze
KANKUNEN
Jak je to CERTIFIKOVANÉ, tak to platí, to je jasné. Lze nahradit slovem KORUNOVANÉ.
Mokrous
"Pod karoserií vozu je pak ukryta vysokonapěťová baterie s maximální kapacitou 111,5 kWh a využitelnou kapacitou 105,2 kWh, která by měla podle testovacího cyklu WLTP vystačit zhruba k dojezdu 566 km na jedno nabití. Spotřeba by se přitom měla pohybovat zhruba v rozmezí 21,7 až 24,7 kWh/100 km dle WLTP."
Takže 105,2 / 21,7 = 566???
Jinak se toto třítunové monstrum za lidovou cenu bude v reálu na dálnici nabíjet zase každých 200 km. Při dodržování limitu 130 km/h. Ale bude to jistě cool statusovka.
Takže 105,2 / 21,7 = 566???
Jinak se toto třítunové monstrum za lidovou cenu bude v reálu na dálnici nabíjet zase každých 200 km. Při dodržování limitu 130 km/h. Ale bude to jistě cool statusovka.
ljube
protože není možný, aby někdo vyrobil takhle šeredný auto. Notabene BMW. Vždyť vedle téhle obludy je i rexton vrchol elegance.
Othello
jo křivdil jsem jim
takže beru zpět, mají u BMW pravdu,
dvoutunové elektroingoty s výkonem skoro půl megawattu jsou ideální cestou k záchraně planety, Omlouvám se jim 😄
takže beru zpět, mají u BMW pravdu,
dvoutunové elektroingoty s výkonem skoro půl megawattu jsou ideální cestou k záchraně planety, Omlouvám se jim 😄
Othello
No zrovna u enviromentálních přínosů elektrifikace aut v Evropě si autority vesměs koledujou, abychom jimi pohrdali a preventivně jim nevěřili. Čest vyjímkám
Brmbalik
Kdyz chci prodavat nesmysl vytvorim zpravu a udelam ji tak aby mi snad vysla. Nebo si myslis, ze nejaka automobilka přizná, ze cely EV je nesmysl? Tak naivni snad byt nemuzes..
hugino
Neviem v akej galaxii sa pohybuješ ale bežná realita občana je taká že ak si schopný raz za 10 rokov si kúpiť nové auto v hodnote cca. 17 000 € tak si relativne na tom ešte dobre.70 % ludí u nás v práci jazdí na autách 10 a viac rokov starých sú radi že majú dopravný prostriedok na bežné veci ako cesta do práce,nákup alebo výlet a sú radi že nemusia riešiť drahý servis a občasnou výmenou oleja alebo filtrov ich udržujú pri živote.Neplatia si havaríjne poistky len problém nastane keď sa niečo pokazí alebo rozbije a majú hlavu v smútku že z čoho tú opravu zaplatia.Myslíš že týto bežný občania ktorý platia úvery,hypotéky,účty alebo šeky majú na to aby si kúpili auto od 33 000 € + ?Pre bežného občana sú tieto autá nedostupné a môžem byť hocijako EKO ale jednoducho peňaženka nepustí.Toto sú autá pre bohatých vizionárov.Dnes je problém v mestách a na sídliskách parkovanie a nie to ešte nabíjanie.Toto je čistá utópia.Čína je najväčší znečisťovatel ovzdušia na zemeguli a za posledný týždeň tu na ACZ boli predstabené dva modely pre Čínsky trh.Mondeo a VW Lamando L so SPALOVACIMI motormi.Takž oni na to ser...ú a my v Europe sa ideme zbláznť z elektromobilitov.Vieš si to predstaviť čo sa stane keď sa začne v automobilkách v Europe hromadne prepúšťať kvôli tomu že pre výrobu elektroautomobilov budú ty pracovníci nepotrebný ?Začne totálny extrémizmus a anarchia.
Mokrous
Tvl, ty sem jako první dáš odkaz : https😐/ev-database.org/…/1590/BMW-iX-M60
Kde píšou, že to možná dá 350 km na dálnici, tím ale myslí maximální dojezd 100-0%
Takže 350 x 0,6 = kolik?
Kde píšou, že to možná dá 350 km na dálnici, tím ale myslí maximální dojezd 100-0%
Takže 350 x 0,6 = kolik?
Ji/Ri
.... :yes: Ano, tohle je přesný a realistický pohled opřený o fakta a uživání. Mam to stejně. Jako prostředek pro přepravu je elektro v pohodě do města a šudlání kolem komína. Jinak ani náhodou.
Mokrous
Já už radši moc dalšího softwaru nepoužívám, vzhledem k tomu, že se vždycky něco posere. Už tak je všude přesoftwarováno.
A čím, že to jezdíš ty? Docela by mě to zajímalo. Možná jsem to nezachytil.
Jinak to je moje "vysněná" představa, vědět, že další zásuvka je 300 km daleko a tak budu nabíjet o půl hodiny dýl a pak pojedu jak důchodce s vajíčkama.
Spalováku vůbec nevadí jezdit v režimu 100-0, nádrž se neničí rychlým tankováním. Ale hlavně, čerpačky jsou na každým kroku a když se dostaneš vzhledem k okolnostem na dojezd 20km, nebo i 0, tak prostě přibrzdíš na prvním rohu a za 3 minuty jedeš dál.
Předevčírem jsem si dal cca 250 km v ostrém tempu a ani jsem si nevšiml, že by se mi nějak extra pohnul ukazatel paliva. A tohle si můžu dát ještě 3x a když zvolním, tak 4x a pak teprve na 3 minuty na pumpu.
Hele, přítelkyně šmrdlá 95% km po městě po cca 2-3km a pro ni je škoda spalováku a už ji skoro přesvědčuju do EV, ale mě by do toho nedostali ani heverem. Zatím určitě ne.
A čím, že to jezdíš ty? Docela by mě to zajímalo. Možná jsem to nezachytil.
Jinak to je moje "vysněná" představa, vědět, že další zásuvka je 300 km daleko a tak budu nabíjet o půl hodiny dýl a pak pojedu jak důchodce s vajíčkama.
Spalováku vůbec nevadí jezdit v režimu 100-0, nádrž se neničí rychlým tankováním. Ale hlavně, čerpačky jsou na každým kroku a když se dostaneš vzhledem k okolnostem na dojezd 20km, nebo i 0, tak prostě přibrzdíš na prvním rohu a za 3 minuty jedeš dál.
Předevčírem jsem si dal cca 250 km v ostrém tempu a ani jsem si nevšiml, že by se mi nějak extra pohnul ukazatel paliva. A tohle si můžu dát ještě 3x a když zvolním, tak 4x a pak teprve na 3 minuty na pumpu.
Hele, přítelkyně šmrdlá 95% km po městě po cca 2-3km a pro ni je škoda spalováku a už ji skoro přesvědčuju do EV, ale mě by do toho nedostali ani heverem. Zatím určitě ne.
twistedTSD
Realisticky budeš používat 320 km dojezdu z teoretických 400 km dálničních, když nebude moc špatné počasí. Ani nemluvím o tom, že bys snad chtěl na autobahnu jet trochu svižněji. Pěkný opruz.
Mokrous
To se ptáš vážně?
Dle testů to bere 30kWh. Dle praxe tyhle tanky tak 35kWh na 100 km.
A na dálku se nejezdí 100%-0%, ale 80%-20% plus mínus podle nabíječek na cestě.
60% ze 105kWh je kolik asi? A kolik asi ujedeš na 63kWh při spotřebě 30-35 kWh/100km???
No hlavně, že lidi nebudou mít co žrát, tyhle stodoly budou za 3-4M a budou mít 500, 600, 1000 koní a 0-100 za 3s, ale hned vy EV Fans budete řvát, že je potřeba omezit rychlost na 110-120 km/h. Aby to dojelo 300 km.
Dle testů to bere 30kWh. Dle praxe tyhle tanky tak 35kWh na 100 km.
A na dálku se nejezdí 100%-0%, ale 80%-20% plus mínus podle nabíječek na cestě.
60% ze 105kWh je kolik asi? A kolik asi ujedeš na 63kWh při spotřebě 30-35 kWh/100km???
No hlavně, že lidi nebudou mít co žrát, tyhle stodoly budou za 3-4M a budou mít 500, 600, 1000 koní a 0-100 za 3s, ale hned vy EV Fans budete řvát, že je potřeba omezit rychlost na 110-120 km/h. Aby to dojelo 300 km.
DonVito
Je bajecny, ze i takova elektromonstra (iX 40) jsou vic eko, nez dieselova (X5) a sice o 36 az 66%😒br />
Durch Einsatz von BMW EfficientDynamics und eDrive Technologie für elektrifiziertes Fahren liegt das
Treibhauspotential über den gesamten Lebenszyklus des iX 40 um ca. 36% niedriger als für den
konventionell betriebenen X5 30d, bei Verwendung von regenerativ erzeugtem Ladestrom um ca. 66% :yes:
(Abb. 3).
https😐/www.bmwgroup.com/…richt_BMW-iX.pdf
Diky BMW za takove srovnani. Srovnani s Teslou by nikdo neuveril. Tohle je certifikovane srovnani provedene podle norem samotnou automobilkou. :-!
Timto je ucinen konec vsem dezinformacim z ust p. Macka, IFO institutu apod. kteri si ohybali cisla jak se jim zachtelo.
🍾🎉
Jinak iX dosahuje prepoctene spotreby okolo 3l/100km. 😲
https😐/ev-database.org/…/1590/BMW-iX-M60
CO2 Emissions 0 g/km
Rated Fuel Equivalent 2.8 l/100km
Vehicle Fuel Equivalent 2.4 l/100km
Durch Einsatz von BMW EfficientDynamics und eDrive Technologie für elektrifiziertes Fahren liegt das
Treibhauspotential über den gesamten Lebenszyklus des iX 40 um ca. 36% niedriger als für den
konventionell betriebenen X5 30d, bei Verwendung von regenerativ erzeugtem Ladestrom um ca. 66% :yes:
(Abb. 3).
https😐/www.bmwgroup.com/…richt_BMW-iX.pdf
Diky BMW za takove srovnani. Srovnani s Teslou by nikdo neuveril. Tohle je certifikovane srovnani provedene podle norem samotnou automobilkou. :-!
Timto je ucinen konec vsem dezinformacim z ust p. Macka, IFO institutu apod. kteri si ohybali cisla jak se jim zachtelo.
🍾🎉
Jinak iX dosahuje prepoctene spotreby okolo 3l/100km. 😲
https😐/ev-database.org/…/1590/BMW-iX-M60
CO2 Emissions 0 g/km
Rated Fuel Equivalent 2.8 l/100km
Vehicle Fuel Equivalent 2.4 l/100km
DonVito
Spíš ne. Na dálnici jsou obvykle ztráty v baterce dostatečný pro ohřátí.
Resp. dodatečný potřebný ohřev minimální.
Možná znáš videa Tesly, jak se baterka nestíhá na dálnici chladit. 😉
Resp. dodatečný potřebný ohřev minimální.
Možná znáš videa Tesly, jak se baterka nestíhá na dálnici chladit. 😉
twistedTSD
Nic neřešíš. Teda až na to, že si musíš trasu zadat do plánovače a do navigace, aby byla baterie připravena, místo abys zastavil na benzínce a za 5 minut jel pryč.
twistedTSD
To je dobrá připomínka. WLTP dojezd je hezký, ale spalovák můžeš v pohodě používat v režimu 100-0, nevadí to vůbec ničemu. EV už pro své pohodlí nebudeš používat v jiném rozsahu než 90-10, ideálně ještě méně, takže jsi u nabíječky mnohem častěji.
DonVito
0,6 je tvůj konstrukt 😉 A i ten vychází 210km. 😁
To je jako kdybys řekl, že do dojezdu se nepočítá ve spalováku rezerva.
20% je ještě třeba 100km, když by bylo nejhůř.
Zjisti si nejprve něco o cestování elektromobilem, ju?
Protože, když ti vychází další nabíječka 300km, tak můžeš nabít i na 85%, tvl.
A pak ještě můžeš ovlivnit dojezd tím, že zvolníš, když je nejhůř.
wtf, další dálniční cestovatel...
PS Hlavně si prosím EV nekupuj. S tvým myšlením 20-80 by to fakt bylo špatný. Pochybuju, že bys zvládnul zapojit konektor a spustit nabíječku. Sorry, trochu si z tebe utahuju. 😁 Vždyť ty umíš přece řadit i používat spojku. Jé sorry, už zase. 😁
Realita je, že používáš třeba tohle a nic neřešíš😒br />https😐/abetterrouteplanner.com/
To je jako kdybys řekl, že do dojezdu se nepočítá ve spalováku rezerva.
20% je ještě třeba 100km, když by bylo nejhůř.
Zjisti si nejprve něco o cestování elektromobilem, ju?
Protože, když ti vychází další nabíječka 300km, tak můžeš nabít i na 85%, tvl.
A pak ještě můžeš ovlivnit dojezd tím, že zvolníš, když je nejhůř.
wtf, další dálniční cestovatel...
PS Hlavně si prosím EV nekupuj. S tvým myšlením 20-80 by to fakt bylo špatný. Pochybuju, že bys zvládnul zapojit konektor a spustit nabíječku. Sorry, trochu si z tebe utahuju. 😁 Vždyť ty umíš přece řadit i používat spojku. Jé sorry, už zase. 😁
Realita je, že používáš třeba tohle a nic neřešíš😒br />https😐/abetterrouteplanner.com/
DonVito
320km je rozdíl oproti 200km!
A tohle nežere 35kWh, ale 28kW/h při 130km/h, ok klidně 30, ale ne 35.
https😐/www.youtube.com/watch?…
200km nebyl problém s menší baterkou 71kWh.
A tohle nežere 35kWh, ale 28kW/h při 130km/h, ok klidně 30, ale ne 35.
https😐/www.youtube.com/watch?…
200km nebyl problém s menší baterkou 71kWh.
DonVito
S tim dojezdem souhlas, neodpovida to kombinovane WLTP.
Zrejme vzali WLTP mimo mesto?
Proc bys proboha mel stavet kazdych 200km na nabijeni pri 130km/h??
S baterkou 100kWh...
Zrejme vzali WLTP mimo mesto?
Proc bys proboha mel stavet kazdych 200km na nabijeni pri 130km/h??
S baterkou 100kWh...
Mig_35
tak samozřejmě chápu, že proud je jenom jeden a je v tom kus nadsázky. ale je to srandovní, kolik od nás berou Němci a Rakušáci, kteří jsou proti jádru😊
Brmbalik
Tak co si budem povidat, kazdy SUV je ve meste k h...u a je fuk jestli je EV nebo ne. K zachrane planety pomuze jedine to, ze ty krabice prestanou vyrabet. Aspon se bude dat v klidu zaparkovat
šofér
ten druhý odkaz je lepší: reálný očekávaný dojezd- město mírné počasí 685( "+23 stupňů , bez použití klimatizace"), město chladné počasí 480, dálnice mírné počasí 445, dálnice chladné počasí -350km( -"10stupňů, použití vytápění"). Snad druhá a další generace těchto aut bude lepší, zatím je tam mnoho proměnných aby byl člověk v klidu za těch vypláznutých 132 tis Éček..
Mig_35
jestli má elektromobil působit nějakým přátelským a pozitivním dojmem, tak tohle je přesný opak. Dokážu si představit, že v tom jezdí ruská mafie, vypadá to drsnějc než géčko😊
hugino
A čo keď nechcem byť Eko ale chcem si užívať ako si užívali predošlé generácie.Žijeme predsa liberálne časy.Či ?
DonVito
jo, s tim souhlas
ja nejsem odpurce jadra, jsem odpurce zavirani funkcnich jadernych elektraren
chci dostupnou cistou energii
tak jako dostupnou cistou mobilitu
ja nejsem odpurce jadra, jsem odpurce zavirani funkcnich jadernych elektraren
chci dostupnou cistou energii
tak jako dostupnou cistou mobilitu
DonVito
No, strelil ses do nohy.
Od tebe bych takovy odkaz necekal.
Co tema to perla...
Skoro cele jadro slo ven. 😲
Vetsi blbost jsem neslysel. To musi psat ***, co nevi o siti nic...
Populistickej zvast.
To je fakt smutny, ze ti z tvy zasuvky vyfoukli Slovaci jadro a pritekl ti tam proud z uhelky. 😁
Tam jsou (dez)informace asi jako tato😒br />https😐/zpravy.aktualne.cz/…b010cc47ab5f122/
PS Zajimavy je, ze na serveru o uhli je jako nejvetsi producent emisi zminovana silnicni doprava. 😄
Urcite si tam pisou v diskuzich, proc by odstavovali uhelky...
A na serveru o autech zase porad ctu o kominech (vyfucich...) uhelnych elektraren.
Wtf
Od tebe bych takovy odkaz necekal.
Co tema to perla...
Skoro cele jadro slo ven. 😲
Vetsi blbost jsem neslysel. To musi psat ***, co nevi o siti nic...
Populistickej zvast.
To je fakt smutny, ze ti z tvy zasuvky vyfoukli Slovaci jadro a pritekl ti tam proud z uhelky. 😁
Tam jsou (dez)informace asi jako tato😒br />https😐/zpravy.aktualne.cz/…b010cc47ab5f122/
PS Zajimavy je, ze na serveru o uhli je jako nejvetsi producent emisi zminovana silnicni doprava. 😄
Urcite si tam pisou v diskuzich, proc by odstavovali uhelky...
A na serveru o autech zase porad ctu o kominech (vyfucich...) uhelnych elektraren.
Wtf
topten
to bys na ty dalnici (pri 130) musel odebirat cca 7kW na topeni, predpokladam, ze tam je tepelny cerpadlo, tedy topny vykon do auta 20kW.
to z tebe byl brzo stavnatej stejcek
no, mozna asi ne stavnatej, hodne zalezi na stari masicka ...
to z tebe byl brzo stavnatej stejcek
no, mozna asi ne stavnatej, hodne zalezi na stari masicka ...
DonVito
To určitě ne. Tohle zjednodušování nemáš zapotřebí. 😉
Jen je to důkaz, že iX škodí o něco (až o 66😖 méně než dieselová X5.
Nezpochybnitelně.
Než ten ''úžasný'' R6 diesel. :yes:
Jen je to důkaz, že iX škodí o něco (až o 66😖 méně než dieselová X5.
Nezpochybnitelně.
Než ten ''úžasný'' R6 diesel. :yes:
twistedTSD
Tesla nebude prodávat levněji než teď a Číňané taky ne. Takže stačí, když zachováme svobodné tržní prostředí.
twistedTSD
Tohle ale nemůžeš říct milionům spoluobčanů, kterým se náhle zhorší finanční situace. Takhle to nefunguje.
DonVito
Tohle je hodne pravicovy pohled.
Ne kazdy ma takove moznosti/predpoklady. Vzdy budou existovat pekari, monteri, nebo prodavaci s nizsimi mzdami. A nemuzes vsem rict, delejte neco lepsiho.
😄
Takze ne, kazdy moznosti nema. Bohuzel.
Jsou lide, kteri jsou radi, ze muzou uklizet...
Ne kazdy ma takove moznosti/predpoklady. Vzdy budou existovat pekari, monteri, nebo prodavaci s nizsimi mzdami. A nemuzes vsem rict, delejte neco lepsiho.
😄
Takze ne, kazdy moznosti nema. Bohuzel.
Jsou lide, kteri jsou radi, ze muzou uklizet...
DonVito
To je naprosto zcestna uvaha, ktera by platila, ze po brzke likvidaci dieselu se uz zadne auto nevyrobi.
V pripade, ze se vyrobi EV (tak jako tak) , je TEORETICKY lepsi diesel co nejrychleji zlikvidovat a nahradit ihned EV. :-!
Diesel (v osobaku) je nejvetsi mozny eko fail, co se tyce globalnich, ale i lokalnich emisi.
Nastesti uz konci. Bohuzel tu bude otravovat vzduch jeste leta.
V pripade, ze se vyrobi EV (tak jako tak) , je TEORETICKY lepsi diesel co nejrychleji zlikvidovat a nahradit ihned EV. :-!
Diesel (v osobaku) je nejvetsi mozny eko fail, co se tyce globalnich, ale i lokalnich emisi.
Nastesti uz konci. Bohuzel tu bude otravovat vzduch jeste leta.
Ozzman
Ale.nejsem, jen sem dal schválně srovnání, které je důležité- nejekologictejsi je to auto, co už bylo vyrobeno 😊 Klidně tam dosad x5 v benzinu
Ozzman
Okno zavřu a tady docela fouká, sousedi z tebe nebudou mít radost 😁 Ale to se nebavili o tom, co je ekologičtější, já ten diesel do porovnání nevytahl. Jakákoliv ojetina je ekologičtější, než auto co se musí vyrobit😊 Dosad si tam benzin
Mikesus
Menší půdorys nevím. Ale vidět z toho ve městě vůbec není. Takze dost blbej přehled na parkovani a kvůli chodcům
Mikesus
Máš možnost změnit práci, abys vydělal vic. Je to jen o ochotě pro to něco udělat. Buď to chci změnit, nebo nechci, ale nebudu brečet, že na něco nemám.moznosti ma každý
Mikesus
Ještě bych nechal nastartovana obě auta pod tvými okny, dokud se v mrazech nezahreji, ať vidíme, které z nich je ekologičtější. A jelikož tam budou stát obě, již byla vyrobena.
Ozzman
No, prave, ze s novou, protoze se jeste neprodava 😁 Jinak v pripade ojetin u obou aut uz tato rovnice neplati 😁 Jj proto jsem to sem napsal , i hnusna naftova X5 ojeta je ekologictejsi volba, nez nove EV 😉 Sice rikam A a nerikam B, ale je to tak 😁
twistedTSD
Nemyslím, že při 130 km/h v zimě by byl problém chladit baterii, naopak starší EV bez vyhřívání měla problém při 100/110 km/h ji nezmrazit. Ioniq 5 když přijede na nabíječku po dálniční trase, pár minut zahřívá baterii.
twistedTSD
Super, akorát zhruba to samé bude platit pro toho, kdo si místo dieselové X5 koupí hybridní Corollu.
DonVito
No mne nejvic vadi ty plice vpredu.
A to, ze je to obtloustle SUV.
Ale priznavam, ze bych se asi nebranil timhle jezdit. 8-s
Tohle se mi docela libi😒br />https😐/www.kopecky.cz/…tail/3177/bmw/ix
A to, ze je to obtloustle SUV.
Ale priznavam, ze bych se asi nebranil timhle jezdit. 8-s
Tohle se mi docela libi😒br />https😐/www.kopecky.cz/…tail/3177/bmw/ix
Emel
Tak zrovna ve městě to tak neva, ne? Nevýhoda SUV je aerodynamika, ale ne v rychlostech do 50kmh... a naopak má to SUV menší půdorys než stejně prostorná klasika.
Ji/Ri
... nebýt to běžný elektrospotřebič, ale auto, tak bych si ho i vzal na courání po Matičce.
DonVito
To je ale pitomost. Kdyby to tak bylo, tak BMW bude prvni, kdo s takovou zpravou prijde: EV je nesmysl, diesel vychazi lip. 😁
A EV zarizne rovnou.
Znas vubec postoje BMW?
Vazne si myslis, ze EV jezdici na slunecni energii bude horsi nez diesel??
Ne nejaka automobilka, cely svet se proti tobe spiknul. Resp. vsechny automobilky.
Protoze vsechny relevantni zpravy a studie vychazi obdobne.
Krome tech ohnutych prof. Mackem.
Ale ty vyvratim za pet minut. :-!
Protoze jsou tam laicky chyby a zakladni fakta uplne spatne.
PS Pokud vim, tak BMW chce predevsim prodavat co nejdyl spalovaky. Takze i v tomto je tvuj argument lichy. Podrezavali by si vlastni vetev. Protoze kolik prodaji dieselovych aut a kolik elektrickych???
https😐/interestingengineering.com/…etrol-engines-30
😲
A EV zarizne rovnou.
Znas vubec postoje BMW?
Vazne si myslis, ze EV jezdici na slunecni energii bude horsi nez diesel??
Ne nejaka automobilka, cely svet se proti tobe spiknul. Resp. vsechny automobilky.
Protoze vsechny relevantni zpravy a studie vychazi obdobne.
Krome tech ohnutych prof. Mackem.
Ale ty vyvratim za pet minut. :-!
Protoze jsou tam laicky chyby a zakladni fakta uplne spatne.
PS Pokud vim, tak BMW chce predevsim prodavat co nejdyl spalovaky. Takze i v tomto je tvuj argument lichy. Podrezavali by si vlastni vetev. Protoze kolik prodaji dieselovych aut a kolik elektrickych???
https😐/interestingengineering.com/…etrol-engines-30
😲
Emel
Ta úvodní fotka je strašlivá. Ale proklikal jsem galerii a asi bych byl ochotný změnit známku na takovou solidní čtyřku. Hlavně díky nízkým předním světlům, ty se mi fakt líbí... a ani to na ostatních fotkách nepůsobí tak disproporčně - až na zadek, ten je prostě tlustej... a ty kliky jsou tam nějak divně nízko.
DonVito
Kdepak EV budou mít 150. 😁
Ostatní auta míň. :-!
Tvý výpočty a ''praxi'' raději komentovat dál nebudu.
Ostatní auta míň. :-!
Tvý výpočty a ''praxi'' raději komentovat dál nebudu.
DonVito
Zadej presneji podminky a podle te zpravy ti to vyvratim pomerne snadno...
S cim porovnavas, s ojetou iX? 😄
V tom pripade vyvraceno. :-!
Nebo chces vazne porovnavat ojetinu s novym autem? 😁
Ten emisni batoh vyroby X5 odnesl prvni majitel, vid.
Ty jsi mi panecku lisak.
Kdyby ses podival do te zpravy od BMW, tak uvidis, ze vyroba iX stoji (emisne) zhruba to, co projedes s dieselovou X5 za 85.000km.
Takze kdyz budes na nabijeni iX pouzivat energii z obnovitelnych zdroju, tak uz lehce nad 85.000km s X5 budes mit horsi bilanci, nez s novym iX. 😲
Cim bude energie pro provoz iX spinavejsi, tim se bude prusecik oddalovat. Pri EU energetickym mixu na tom budes s ojetou X5 az do 200.000km lip.
Ale to je velmi nefer srovnani ojeteho s novym...
PS Jsem stastnej, za mam tyhle certifikovane udaje. Ano EV stoji na emisich vyrobne vic. Ale jen cca o 50% nez konvencni auto. Diky BMW za realisticka cisla. :yes😒br /> EV je skutecne (nejen lokalne) i co se tyce sklenikovych plynu (co2) cistejsi nez srovnatelné usporne dieselove auto. :yes: :yes: :yes:
Kolikrat jsem to tu musel v diskuzich vysvetlovat, nez mi BMW dalo za pravdu?
S cim porovnavas, s ojetou iX? 😄
V tom pripade vyvraceno. :-!
Nebo chces vazne porovnavat ojetinu s novym autem? 😁
Ten emisni batoh vyroby X5 odnesl prvni majitel, vid.
Ty jsi mi panecku lisak.
Kdyby ses podival do te zpravy od BMW, tak uvidis, ze vyroba iX stoji (emisne) zhruba to, co projedes s dieselovou X5 za 85.000km.
Takze kdyz budes na nabijeni iX pouzivat energii z obnovitelnych zdroju, tak uz lehce nad 85.000km s X5 budes mit horsi bilanci, nez s novym iX. 😲
Cim bude energie pro provoz iX spinavejsi, tim se bude prusecik oddalovat. Pri EU energetickym mixu na tom budes s ojetou X5 az do 200.000km lip.
Ale to je velmi nefer srovnani ojeteho s novym...
PS Jsem stastnej, za mam tyhle certifikovane udaje. Ano EV stoji na emisich vyrobne vic. Ale jen cca o 50% nez konvencni auto. Diky BMW za realisticka cisla. :yes😒br /> EV je skutecne (nejen lokalne) i co se tyce sklenikovych plynu (co2) cistejsi nez srovnatelné usporne dieselove auto. :yes: :yes: :yes:
Kolikrat jsem to tu musel v diskuzich vysvetlovat, nez mi BMW dalo za pravdu?
Mig_35
...ale některé minimálně zajímavé informace tam jsou prezentovány, DonVito neotevírá raději😊
https😐/mobile.twitter.com/NovaUhli
třeba tento😊
https😐/mobile.twitter.com/…76457988/phot👋1
https😐/mobile.twitter.com/NovaUhli
třeba tento😊
https😐/mobile.twitter.com/…76457988/phot👋1
šofér
Pravda, až budu chtít BVP nebo tank, je lepší se obrátit na Reihenmetal, než na BMW 😁
Othello
v tebou citovaném textu, i v odkazu
ale už jsem našel i regenerativ erzeugte Ladestrom
to znamená obnovitelné zdroje, pak by mohli mít u BMW pravdu
ale už jsem našel i regenerativ erzeugte Ladestrom
to znamená obnovitelné zdroje, pak by mohli mít u BMW pravdu
Othello
Už jen z tvrzení, že rekuperace zvyšuje efektivitu elektromobilu skoro na dvojnásobek, je jasné že si inženýři u BMW moc nelámali hlavu se seriózností toho elaborátu
Ledaže by pojem "regenerativ erzeugte Ladestrom" znamenal něco úplně jiného než rekuperace. Ví to někdo ?
Ledaže by pojem "regenerativ erzeugte Ladestrom" znamenal něco úplně jiného než rekuperace. Ví to někdo ?
DonVito
Za prvé bych byl rád, abys věděl, že jsi pod vlivem FUD.
https😐/en.wikipedia.org/…ainty,_and_doubt
Za druhé by mě zajímalo, co navrhuješ?
Tesla tu (v Evropě - v Berlíně) má postavenou automobilku s nehoráznou kapacitou.
Čína je připravená dovážet svá EV.
Navrhuješ obchodní válku, clo a zákaz EV?
To už jednou EU udělala, když zvýhodnila ve prospěch EU automobilek diesely...
😉
PS
Krátkodobě vede takovéto ochranářské opatření k výhodě.
Dlouhodobě to jen prohloubí zaostávání a tebou předpovídané by mohlo skutečně nastat.
Jinak Čína měla do teď (narozdíl od nás) na EV dotace!!
https😐/en.wikipedia.org/…ainty,_and_doubt
Za druhé by mě zajímalo, co navrhuješ?
Tesla tu (v Evropě - v Berlíně) má postavenou automobilku s nehoráznou kapacitou.
Čína je připravená dovážet svá EV.
Navrhuješ obchodní válku, clo a zákaz EV?
To už jednou EU udělala, když zvýhodnila ve prospěch EU automobilek diesely...
😉
PS
Krátkodobě vede takovéto ochranářské opatření k výhodě.
Dlouhodobě to jen prohloubí zaostávání a tebou předpovídané by mohlo skutečně nastat.
Jinak Čína měla do teď (narozdíl od nás) na EV dotace!!
DonVito
Tohle je přesně náš problém.
Pohrdat autoritama. Něvěřit ničemu. A do diskuze napsat (v důsledku toho) cokoliv.
Pracuj s těmi informacemi jak chceš.
Jen drobná nápověda: BMW (autor té zprávy...) skutečně není ekologický lobbista. Naopak se nehodlá v brzké době spalováků zbavit. 😲
Hezký den
PS OK dieselová X5 je mnohem ekologičtější než iX. Zdroj? Kankunen.
Mysli si co chceš, je svoboda. arrivederci
Pohrdat autoritama. Něvěřit ničemu. A do diskuze napsat (v důsledku toho) cokoliv.
Pracuj s těmi informacemi jak chceš.
Jen drobná nápověda: BMW (autor té zprávy...) skutečně není ekologický lobbista. Naopak se nehodlá v brzké době spalováků zbavit. 😲
Hezký den
PS OK dieselová X5 je mnohem ekologičtější než iX. Zdroj? Kankunen.
Mysli si co chceš, je svoboda. arrivederci
DonVito
Tak to žiješ ve skvělé době.
Brání ti v tom dnes někdo?
Posledně tu byl článek, jak BMW pokračuje s R6 i V8. 😉
Nebo sis zrovna plánoval pořídit V12? 😄
Brání ti v tom dnes někdo?
Posledně tu byl článek, jak BMW pokračuje s R6 i V8. 😉
Nebo sis zrovna plánoval pořídit V12? 😄
DonVito
''Elektromonstrum'' nebylo myšleno jako opěvování. 😄
Zvažoval jsem, zda nedat eko do uvozovek...
Už je to tady, napadání certifikované zprávy...
Co konkrétně se ti na té zprávě nezdá?
Kromě výsledku, který nekoresponduje s tvojí vírou?
Zvažoval jsem, zda nedat eko do uvozovek...
Už je to tady, napadání certifikované zprávy...
Co konkrétně se ti na té zprávě nezdá?
Kromě výsledku, který nekoresponduje s tvojí vírou?