Můj sen, kdybych vyhrál sportku, by bylo koupit si teď Mustanga, jezdit s ním jen v hezké slunečné dni, opečovávat a zachovat ho pro svá vnoučata (která třeba někdy budu mít :D), kteří ho jednou najdou v garáži a řeknou si WOW! To je raritka, to je cool auto po dědovi, které už se dnes nevyrábí. No a jak to vidím, tak to spíš udělám s Mondeem, protože Mustang pokračuje ve výrobě :D
Kedze vkus novych generacii sa meni, tak aby tie vnucata namiesto tebou vytuzeneho WOW skor nepovedali: "Boze, to je ale zaostaly krap. Ako na tom dedo vobec mohol jazdit" 😉.
Jak které, já třeba dodnes moc nechápu nostalgii po takových masovkách, jako jsou Škodovky. Ještě kolem milénia jich tu byly mraky, kolikrát se daly sehnat za flašku rumu, protože to nikdo nechtěl, naprosto podprůměrné a tuctové auto a dnes ? Ceny jsou naprosto ujeté...
Naopak auta západního typu, jako třeba ameriky, nebo nějaké německé prméiovky, ale pro mne třeba i 70-80s japonci, ale i francouzi-taloši, především ty na tu dobu zajímavější verze a motorizace, tak to mne bralo tenkrát a bere pořád.
Takže věřím, že Mustang V8 by byl i pro má vnoučata zajímavým vozem...
Možná pro tyhle poklady dorazí nějací překupníci z (nevím odkud). Stejně jsme to po 89 dělali i my, kupovali vraky za pár peněz vytažené z hromady slámy :-)
Ono se to pořád vrací v kruzích - dneska (prý) stojí majlant a za chvíli je to za pár šupů. Vždycky když vyleze nějaká článek jako včera o staré dieslové (super zachovalé) trojce vzpomenu si, jak se to tahalo (přes hranice a i celnici) ve štrůdlech - jelo třeba 10-15 aut za sebou. Občas se dolévaly vodou chladiče, sem tam byla i větší závada, což nebylo divu protože ty stroje (v nákupu) byly za stovky marek :-) Nejlevnější byla tenkrát Volva, ale to nikdo nechtěl, protože byla hnusná (a dost jich byla i v kombíku - tedy superhnusná).
To jo, jenže ta E30, byť tedy naftová nevím nevím, ale jako model je mnohem zajímavější a byl jím i před těmi 40ti lety, než podprumerna 120tka, takže tam nějaké fanouškovství určitě chápu více.
Já zrovna k E30 a E34 měl léta odpor, protože jsem z generace, kdy právě tyhle vraky kupovali typičtí vesničtí frajírci, machrovali před diskotékami a taky jich pak polovina skončila omotaných ve stromech. Pak doba postoupila a dneska mi E30tky příjdou krásné, pokud jsou v origo stavu :) Protože prostě mají řidičsky co nabídnout.
V podstate kazde auto bude raz rarita, ktora sa nebude vyrabat, ked zacnu vnucata jazdit :-) Dnes mozno pojdem prevetrat Scenic, ked po 2 tyzdnoch vobec nastartuje. Ten tiez ktovie, ci sa este vyraba a spalovaci motor ma svoje caro.
No, to je chytré, když víš ,že máš špatnou baterku, to auto 14 dní v zimě nechat stát :D Tak to sem pak nezapomen napsat, jak je to krám nespolehlivej :D
Ale jinak souhlas, spalovák bude rarita a možná už i moje děti si ho v době, kdy budou mít řidičák, nebudou moct koupit spalovák
Tak já včera pár set km po státovkách i dálnicích. Bylo v tom i 190 - 200 km/h, opravdu jsem tomu dával. No a baterie po vychladnutí cca 3 hodiny po dojezdu hlásí "špičkových" 12,1V
Takže opravdu ať žije "inteligentní" nabíjení. Tohle je skutečně na žalobu na výrobce.
Presne tak, pred odstavenim auto nabehalo 180 km vylet, jedine Renault dojde s vybitou baterkou. Citroen jazdi len mesto, ma o rok starsiu baterku, sem tam dobijem a zatial startuje :-) Scenic samozrejme nenastartoval ani s boosterom, baterka nejakych 7 V. A stojim tak, ze to ani odtahovka nenalozi, baterka samozrejme zakrytovana niekde pod motorom.
Mam Renault bez inteligentniho nabijeni, startuje kdykoliv i po tydnu v mrazu. Mame Fordy a v okoli dalsi auta, treba koncernovky, vse s int. Nabijenim a vsichni uz vice ci mene zazili problemy tohoto typu… takze asi to nebude o aute
Ja nemám až taký problém s inteligentným nabíjaním, ale nech je inteligentné a nech sa to dobije. Citroen tiež drží nízke napätie, štart stop je vždy vypnutý, ale taký problém nemá. Zatiaľ. A tiež auto stálo vonku kľudne aj týždeň, hlavne teraz v pandémii.
Jenže to inteligentní dobíjení znamená, že právě nedobije a pak brzy umře, je to špatně vymyšlené, tedy dobře, jen né pro tebe ,ale pro výrobce - musíš ji častěji menit :D
ved uvidime, vyrobca slubuje 5 rokov mobility, zavolam odtahovku na jeho ucet a ze pre koho to bude dobre :-) prevodovku uz menili, fakt biznis ako ma byt
Viem, ale odtiahnu ma. Možno skočím pozrieť do servisu, auto naštartovalo po nabití s boosterom, ale po 20 km na benzínke zase nechcelo naštartovať. Asi to také inteligentné nie je. Ešte len to bude plánovanie ciest, taký elektromobil je proti tomu úplná pohoda.
Nechci přivolávat neštěstí, ale jediné auto v rodině se neinteligentním nedobíjením už 4 roky startuje jak nové navzdory coming home a kratším trasám. Moje letitá Varta po týdnu zmrzlá nastartuje pokaždé.
Jak tak koukám kolem sebe, tak tyhle problémy jsem zaznamenal u většiny výrobců, které tento systém mají, ty a další jiní co znám u VW, já mam zkušenost z Fordů, vím i o francouzích a podobně..
Jojo, jde o systémový problém, který se netýká jen jednoho výrobce, natož pak jednoho typu vozu. Jak říkám, tohle by si zasloužilo nějakej monstr proces ve jménu ekologie, když je to teď tak IN.
To sice jo, jenže, mne osobně se to stalo po 4. letech životnosti baterky a ta je vlastně po záruce = smůla s tím mne pošlou... Tátovi se to stalo v záruce u ročního auta, tam mu ji vyměnili na kulanci, dnes už auto nemá. Ale vím, že se to stává náhodně a je jedno, jak je auto staré :/ Obávám se tedy, že by z toho vybrusilili elegantně. Autobaterie má 2 roky záruku bez ohledu na záruku auta.
Nie len pol roka je záruka? 2 roky je ešte dobré, mne ju núkali vymeniť už dávno, pri prehliadke a ja ekológ, že načo, veď štartuje. Aj štartovalo ešte asi rok. Možno aj 2 už.
Definuj obyčejný měřák. Prostě normálním voltmetrem, kdysi koupeným v prodejně s elektroinstalačním materiálem a nářadím. Pod 1000 Kč. Měří přesně všechno, co jsem zkoušel. Přesně a stabilně. Co chceš říct?
No to mi pripomelo, ze bych mozna mohl jit po mesici natocit mondeo...
...kdyz uz mam na zitra domluvenou tu vymenu celniho skla (poctvrte), tak abych tam vubec dojel. :D
No to jdi, protože já ho takhle jednou nenatočil :D A garantuji ti, že vyndat tam autobaterii není uplně snadný :D Musí ven sání a ještě něco, navíc nevim, jak u manualu (máš manual žejo?), ale mne s tím autem nešlo ani hnout, protože ho zabrzdila parkovačka a neměl sem štávu ji odbrzdit :D
Pro mladé je špatné všechno, co jim předali jejich otcové.
Ale najednou je pro ně dobré všechno, co jejich otcům předali jejich dědové.
Po nějaké době všichni zjistí že skoro všechno, co bylo považováno za staré křápy, je nyní krásné a za veterány se utrácejí velké peníze, starý nábytek stojí miliony, staré baráky se beze změny renovují atd. atd.
S těmi starými křápy bych byl opatrný, kouknu na Ameriky z 50 až 80. let a ..... chtěl bych je mít všechny doma. A Kubáncům skoro závidím.
Za Trabanty už se dnes taky nikdo nestydí a přitom byly označovány za "bakelitové" křápy :-[]:-[]:-[]
I mladí jednou zestárnou a změní se jim hodnoty a priority. :yes:
Jenže já si dovolím trochu subjektivního pohledu. Stará amerika byla kus techniky, mne 50. léta tak neberou, ale 60-70 a 80 ano, auta měla obrovské motory a to je to, co je na nich tak sexy, tráboš je taky asi kult i když já ho mám v té škatulce - krám, protože po revoluci to byl krám :D
Ale co má Škodovka 105,120 ? Motor slabý a malý, rezne, není hezká, co na ní je zajímavého z objektivního hlediska ? Nostalgii nikomu neberu, ale dobrá auta a zajímavá taky nejsou.. stejně jako většina aut východního bloku.... ještě tak nějakej silnější Žigul možná, nevim... asi ne :D
Souhlas. V branži se to obecně ví, že cena škodovek je na českém trhu šroubovaná do nesmyslných výšin a motivací je často pouze nostalgie. Veterány z Evropy pro nás nejsou moc zajímavý, jsou to malá auta s malými motory, nic extra. Až ty zajímavý kousky (výkonná Itálie, Německo nebo UK) jsou dnes s cenama už daleko za hranicí 1 milionu. S amerikama je to jiný, ceny jsou příznivý, je to kus auta s pořádným motorem, opulentní, přesto nenáročná a dostupná technika často sdílená napříč značkami, mnohdy ještě dnes k sehnání z prvovýroby. Před dvěma lety jsem si udělal radost cé trojkou 1974, je to zcela nenáročná mechanika v nádherným kabátě, to byl můj dětskej sen, stopětka byla dětská noční můra.
Lebo Mondeo malo svoj kredit.Ako konkurencia Passatu,Insi,508 alebo Superbu by si určite našiel svojich zákaznikov aj keby sa vyrábal v Číne.Celkovo preorientovanie Fordu na Crossovery alebo SUV podľa mňa nie je správna volba a predaje Fordu to len ukazujú.Však kedysi Fiesta,Focus alebo Mondeo patrili v Europe k najpredávanejším autám vo svojich triedach ale postupne opúšťajú získané pozície.