Mozna jo, ale ne hned a kdovi v jake podobe, ale kdyz uz, tak asi jen jako hybrid, coz by nemuselo byt spatne… ehm pohon z Explorera :-! A nebo treba aspon ty 2.5 co davaji do Kugy a Galaxie.
Právě že stačily a jsou navic přidanou hodnotou u téhle kategorie aut. Levnější, díky nižším emisim, pohodlnější a komfortnější. O tom D segmentu jde, o komfort. A proto je tam nesmysl i manual.
Co do komfortu si myslím by byl s dobrým automatem skvelý i ten 2.0-2.3EB, pro tebe cukající, pro mne dostatečně klouzavý :D ohledně ekonomiky provozu pak jasně hybrid vítězí. Ideální je nabídnou obojí.... a když teď kamarádí s VW, třeba tam daj i V6 TDI... :D:D no, spíš nedaj
Ja myslim, ze ten dvoulitr uz pouzivat nebudou, ze to byl nejakej mezistupen, ale mozna jo, jen je divne, ze auta stejne platformy mela pak Hev o jinem objemu.
Však toto.Kedysi ani kórejské autá neboli bohviečo a teraz sa pozri kde sú.Číňania majú kapitál.Ak príde do Európy tak asi ako Hybrid a podľa obrázkov sa zdá že je to sedan tak hádam v Európe ho budú skôr ponúkať ako liftback.Zadné svetlá ako Mustang tak to je COOL.
Jako vypada to dobre, jen kdyz se podivas, jak vypada treba cinska skodovka a nebo VW, tak porad mam pochybnosti, proti tem Evropskym. Leda by to zacali vyrabet pro Evropu. Ono se to nevi moc tady v diskuzi, ale ani nynejsi Mondeo a americkej Fusion nejsou stejne 1:1, takze uviidme…moc na to nesazim.
Tak to by bola škoda keby to Ford v Európe zabalil.Pamätám si ako by to bolo včera keď som prvý krát naživo videl vtedy nový Ford Sierra ktorý bol super.Ale zas je vidieť že sa dosť v poslednom čase preorientoval na SUV a to si myslím že nie je najšťastnejšie riešenie.Hlavne aby nezarezali Focus lebo ten posledný po fl by už teraz aj napriek R3 bol v mojom výbere.
Nějaky souhlas je uplně bezpředmětny. Napsat nepřekvapivě blabol podobně jako by někdo přirovnal druh řazeni k ovladani oken nestoji ani za reakci. Nebo dělat tu z lidi pomalu chudaky, když si žadaji manualni řazeni a sam dělat z autodilda ještě větši šididko nějakym připlatkem, protože tak je to přece spravně jen na to voe musiš mit.
Ne všichni berou auta jako kus hadru jak někde na diskuzi pod emimino byť nas evidentě ubyva.
Ja miluju manual, fakt, ze jo, je to skvele mit auto, kde si vytocis motor a uzivas si presny chod radici paky, ale Mondeo to proste neni, 5m dlouhej sedan s sirkou skoro dodavky, to fakt neni auto, kde bych si to uzil. Ve Fokusu jo, v Golfu jo, tedy s benzinem, ale v Mondeu ne a v techto tridach dnes manual je jen k zakladnim motorizacim… proc asi ?
Zajimave je, ze vy obhajci manualu nikdo nekupujete tyhle velky “kravy”, a už vůbec né naftová auta, kam ty automaty primárně cílí a nam tam ten manual nutite, mnohdy i pro turbodiesel :D V Golfu ma sve misto, Passat-Mondeu uz jen v cenach jiz od
Ja nikomu nic nenutim. Za sebe piši, že ja mam v tom jasno a je mi jedno o jaky segment jde nebo jestli si tim či onym užiju a rozhodně nemam žadne dilema zda manual nebo automat. V ramci možnosti chci mit auto pod svoji kontrolou.
Byt nechutně bohaty tak nad takovym autem ani neuvažuji a v garažy by nestala třeba ani jedna krabice. Byť jsem si vědom toho, že dnes je pozdě najit kousky, ktere by se mi zamlouvaly a byly v nabidce s manualem např. něco od AM, ale u BMW je ještě něco k mani.
AM - Giulia a BMW 3er - to jsou jediná auta střední třídy, kde ten manuál bych zvažoval o já, tedy pokud by byly v benzínu a to jsme zpět u základu toho, co jsem psal - sportovně střižená auta.
Větší auta se s manualem koupit snad už nedají, myslím od vyšší střední nahoru (5er, A6, MB E - vše už i v základu s automatem), protože už to nejsou auta na nějaké užívání řazení a nebo jsou výkonem tam, kde by si s manualem byl pomalejší výrazněji, než rychlé automaty (třeba nějaké ty M, AMG či S verze). Takže to potvrzuje to, co říkám... sportovněji střižený lehký sedan ? Jo, proč ne... auto na komfort? Nikdo to nechce, ani ty by sis takové nekoupil a byť nesrovnávám Mondeo s vyšší střední, zaměření auta je stejné a proto manuál jen jako Entry level pro fleet, stejně jako u Passatu a jiných mainstreamových D segmentu. Trh rozhodl a doba, kdy střednětřídní sedan vážil do 1,5t a měl 4,5 metru na délku jsou bohužel pryč....
Pro mě řazeni neznamena nekomfort nejsem ten spravnej typ na limuziny a je mi jedno, že automat dokaže byt rychlejši.
Megabychařina, ale jsem si jisty, že bych nedal ani korunu za krabici, hybrid či elektro a v ramci možnosti vybiral primarně tam kde se da pořidit manual. Tim nechci tvrdit, že nějakej kousek s automatem by nebyl přitomen, ale to jen diky tomu jaka je součastna situace na automobilovem trhu.
Čistě hypoteticky, když budu mit 2 naprosto shodna auta a rozdil bude pouze v převodovkach tak snad krom ovladani zustanou teměř všechny vlastnosti zachovany ne.
Ano, ale ta převodovka dělá ten komfort zase o trochu lepší, jako další vymoženosti, jako třeba ta okénka, nebo posilovač řízení..pokud je to auto na to postaveno.
Budu se opakovat, ale pokud někdo nechape či nepozna jaky je rozdil v ovladani či kontrole nad autem tak je debata zbytečna.
A nějake srovnani s ovladanim oken, světel, klimatizace apod. je vyloženě absurdni.
Jaktože ovládání auta je stejne ? Je přeci rozdíl řadit a neřadit, protože to za tebe dělá stroj - jako ta okna.
Psal si ,že budou stejna mimo převodovky - ano - protože zbytek auta bude stejný, bude to asi stejny rozdíl jako mít auta se šihadlama a s elektromotorkem, přičemž tu převodovku používáš násobně více.
zálěží právě na co ty auta jsou zaměřená. v C segmentu asi ano, i když tam už se na komfort taky nějak hledí. U těch vyšších už ten komfort cestování manuál snižuje. Zábavností, až na výjimky, neoplývají a manuál tomu nijak nepomůže, naopak automat tu pohodu na palubě umocňuje.
jo to je přesně ono. Chápu to u těch sportovněji zaměřených, ale u obyčejných aut je to právě jen kvůli "cena od". gt86, mx-5 nebo Camaro tam mi vůbec manuál nevadil, naopak. I když to Camaro už bylo tedy na můj vkus moc, obzvlášť na mokru. Ale do klasického daily na komfortní jízdu je manuál krok zpět. Nikomu to neberu, že rozhoduje kvůli ceně a právě u těch malých a levných aut to naprosto chápu. Připlatit třeba 20% kvůli automatu je masakr. Ale není to o tom, že si ho berou kvůli zábavnosti, jen se tím v 99% ( obrazně ) sami přesvědčují. Nebo že to je kvůli zábavnosti v SUV, případně když někdo tvrdí, že SUV zatáčí jako normální osobák.
já jel jen manuál, dost jsem se tedy bál, obzvlášť když to není moje. Jako dokážu si představit řádit s tím manuálem, ale ne hned po usednutí. Automat super na dlouhé přesuny, ale to stejně bych v tom autě nechtěl.
Nicméně to byl právě Ford, který se nedávno pokusil v rámci One Ford tu globální nabídku sjednotit. Motory jasně, ale design se pravděpodobně bude měnit jen v detailech.
Coz by mi nevadilo, mne se karoserie libi, ale treba vim, ze ty US fusiony byly levnejsi v interieru (jo, jeste horsi nez mk5 :D)treba nemeli ani digitalni pristroje…. Ale zase meli 2.7 v6 ecoboost :-[]
Zase to dizajnéri podcenili s kolesami. Neviem, či som sám, ale teda dosť sa tam podľa mňa strácajú a to určite nie sú práve najmenšie. Škoda, lebo predná aj zadná časť vyzerajú dobre, ale z profilu... ;-\
Mne príde trochu zvláštne uplatnenie aerodynamických prvkov - na jednej strane zapustené kľučky, ale na druhej vystrčená "plutva" na streche a čelo s negatívnym sklonom s členitou, a z veľkej časti pravdepodobne zaslepenou obrovskou mrežou... Negujú sa vzájomne.
Ešte by to chcelo interiér.
A jakou by sis predstavoval aerodynamictejsi antenu než sharkfin, když ji pro funkce infoitainmentu proste mit musis? Negativni sklon nehraje roli, zalezi na sposute dalsich vlivu, jako napriklad aircurtains, cw kryty podvozku atd. Je vidět, ze principy aerodynamiky a vypocty jsi zcela nepoliben.
To vůbec nevypadá zle! 😊 S ,2.0 čtyřválcem Ecoboost a 6st. manuálem by si to své zákazníky určitě našlo i v Evropě. Jen by bylo třeba do zádě implementovat 5. dveře. :yes:
Pokud to bude jezdit alespon jako MK5 a nebo lip, pak 2.0 (lepe 2.3) ecoboost by byla idealni volba, ale proboha proc s manulem ? Hezky ty nove Fordi HDM , s manulem je to naprosto zbytecne auto v takove motorizaci. Preci nechces v sedanu stredni tridy lovit kvalty, okna mas taky na elektriku, rohle neni sportovni auto.
Sportovni ne, ale u SUV a aut D segmentu mimo nejakejch sportovne strizenejch sedanu mi to prijde, jako kdyz nemam na el. Okna a mam tam svihadla. Jasne, ze bych s tim umel zit, nejsem sam z tech, co by si extra mohli vyskakovat a volbu penezenky chapu moc dobre, ale porad to nebude ono. O Vikendu jsem jel s SUV s manualem a turomotorem, presna prevodovka a tocivy motor, na tento segment i tuhy a vyborny podvozek…Stejne v te krabici to proste neni ridicska nirvana….sorry.
Presne tak. Aspon to nazýváš přesnými jmény. Jde to, člověk to zkousne, ale není to pravé co clovke od takového auta očekává. Je to prostě jak s těmi okny v elektrice, nebo dálkovým ovládáním zamykání. Taky se bez toho dá žít, ale je to otrava.
Chapu to u Fokuse, ale u loďi, ktera je urcena na dlouhe cesty ? Mimo volby penezenky - nebo u ojetiny spolehlivosti mne nenapada proc zrovna Mondeo bych chtel kupovat s manualem
Ty jsi fakt takovej masochista ? Proč asi takové Sklasse vůbec s manuálem už řadu let nekoupíš ? A co jsou auta střední třídy ? Mají naprosto shodné zaměření, jen jsou v hierarchii níže - na dlouhé trasy převést pohodlnně posádku...
Kdyz nekvedlas, nevyslapujes spojku, rozjezdy s pořádným prokluzem spojky, nic komfortnejsiho přece neexistuje.a od toho je D segment, dlouhej sedan/kombík, kterej je na okreskach obratnej skoro jako uzovka v zimě a stejně tak ochotně chce zatočit a na dalnici ti stačí zařadit 6 a jedeš ne? :-[]
A to startování klikou, to už je přehnané, ale okna klikou je dobré přirovnání.
Takze vlastně říkáš, že i u malých aut ma automat význam. Tam se nekupuje, protoze u tech malých aut až po C segment řeší zákazník cenu na prvním místě. Proto je tma stále manual. Pro ty vyssi už není cena tolik relevantní a proto už od C segmentu nahoru manual mizí. Není o něj zájem, nic nepřináší v normálních třídách a v autech pro zábavu zůstává.
No vidis, ja bych si treba zrovna mensiho Fokuse 5dv s nejakym ecoboostem vybral vyhradne v manualu, protoze to je ten typ auta, kde si to jeste muzes trochu uzit, viz ten 92kw litr ST line, co jsme zkouseli…
Já bych si zde dovolil vyvrátit mýtus Hamuny, protože ten tvrdil, že tě zdržuje každý, kdo nemá hybrid/EV. Ale tyhle rozjezdy se násobně zrychlí i s obyčejnym automatem. Dříve jsem po Praze moc s autem s automatem nejezdil (přeci nebudu dieslem trávit lidi kolem ve městě :D), rok, co už nemáme jiné, než AT auta to tak činím a na semaforu opravdu jedu skoro nejrychleji bez jakékoliv snahy a musím dávat spíše nohu z plynu a to i přesto, že to auto má archaicky měnič.
Je to z podstaty věci, že nemusíš na nic čekat a prostě jen šlápneš na plyn, kde je připravena jednička k jízdě a tlačí tě to dopředu. Rozhodně tu netvrdím, že je to stejně rychlé, jako eCVT, ale pořád je to rychlejší, než většina řidičů s manuálem. Já i s manualem po Praze jezdil svižně a byl první, když jsem chtěl, protože lidi nezávodí, ale u toho automatu je to i částečně psychologický efekt, že ho musíš nohou zbrzdit, kdežto u manuálu prostě dáš méně plynu, přidržíš spojku a podobně, tak ti to tak nepříjde :)
A teď z druhé stránky - opravdu, ale opravdu drtivá většina řidičů nechce vystřelit ze semaforu i já dost často jedu klídek, na spotřebu a je mi fuk, že mne nějakej Auris chce předjet :D Ať si jede... nebo musim vletět do křižovatky za nějakym Highlanderem a zkazit si průměr pod 9 na sto ! :D
Tohle je však jen malej zlomek toho, proč do velkých aut je automat vhodnější - viz výše, je to prostě prvek komfortní výbavy, ale chápu, že Arese by rád i auto startoval klikou :D
Ano. Automat udělá 90%, hybrid pak jen když chceš být opravdu nejrychlejší, tak v 99% budeš i proti automatům a silnějším autům. Nejen kvůli prodlevě, nebo že ti hybrid dá výkon snadněji, ale i kvůli tomu, že skoro nikdo nechce trápit auto při rozjezdu, kdy to klasika úplně nemá ráda a hybridu to nevadí.
Do křižovatky jezdim na půl plynu nejčastěji abych zůstával v eco zóně, a přesto bývám nejrychlejší. Musím hlídat spotřebu ne? :-!
ale pro čínu asi ok. Tady je vidět rozdíl studie vs realita a taky nízká laťka všech, co velebí podobné čínsky tvary a považují za vhodný pro evropsky trh.
Doufám, že ti zelenorudí zločinci půjdou brzy od vàlu, až většině lidí konečně dojde, co na ně chystají! A pak rychle nápravnà opatření, hlavně uvolnit automobilový trh EU!!!!
ukazuje americkou/evropskou verzi (pseudo-SUV). Je zajímavé, že tato "drobnost unikla autorovi článku i diskutujícím odborníkům. To je naznačení, že by to mohlo fungovat...
Ford má svoj štýl.
Jeho Mondeá boli celkom pekné ( až na nepodarené predné svetlá a palubovku u 4. generácie )
Aj 5. generácia Mondeo bola celkom pekná ( aj keď na kombíku trochu domrvili zadok ).
Mám Mondeo, ale tento odpad, ktorý vypadá ako nepodarený facelift KIA Optima
by som si v živote nekúpil.
Ford ide z blata do kaluže.
Ak si budem kupovať nové auto - Ford to už určite nebude.
Toto - ma definitívne znechutilo a odradilo od Forda.
Docela by mne zajimalo, ktere auto by si videl jako relevantniho nastupce ? Tohle Mondeu si tu stejne nekoupis, ale co jineho ? Mainstreamova stredni trida vymira. Ja jsem v podobne situaci i kdyz zatim vyhledove, Moje Mondeo neni jeste na vymenu, ale taky to jednou prijde.
Mne na Mondeo vadí, že hrdavie ... a to dosť.
Už by som chcel niečo s lepšou ochranou plechov.
( keď vidím ako sú niektoré Octaie 1 zachované, až sa mi nechce veriť )
Možno Škodu (Superb, Kodiaq ) alebo Passat.
Tak sa mi vidí, že s nehrdavením sú na tom lepšie.
A motoricky a aj jazdnými vlastnosťami hádam nie sú ž tak odlišné.
Keďže si auto opravujem sám, na Mondeu som mal rád,
plno zahraničných, anglických, poľských videí ako si čo opraviť.
Verím, že "Škodováci" majú tiež kopu video návodov na opravy.
Možno aj Passaty - nemeckých videí bude určite veľa,
no ja som angličtinár, takže radšej videá v slovenčine alebo češtine.