Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
kesumb
tak jinej motor, to auto si to zaslouzi...
Súhlas. Ako chápem zmysel tejto motorizácie aj jej obľúbenosť, má to dostatok výkonu, po diaľnici to letí, pritom super spotreba. Ale proste s tým motorom mi prišlo, že 3er nevyužíva svoj potenciál, najmä podvozka, ten dízel to trochu otupuje a nemal som z toho pocit, že toto auto by som chcel šoférovať aj pre radosť, bol to "iba" rýchly cesťák.
Ak nemusíš brať nafták (lebo company policy) alebo nenabeháš 30t+ km ročne, bola by veľká chyba nezobrať namiesto tohto 330i.
Ak nemusíš brať nafták (lebo company policy) alebo nenabeháš 30t+ km ročne, bola by veľká chyba nezobrať namiesto tohto 330i.
No v predchozi generaci mne hodne vadil zvuk R4 diesel, ale tady ne. Tlumeni je vyborne.
Prevodovka se dokonce naucila radit komfortneji, alespon pri mirne zatezi.
330i jsem nejel, tak nedokazu posoudit.
Co ale vadilo mne, byla reakce na zmenu zatizeni, predevsim v nizsich rychlostech. Kdyz clovek prudce prida, auto neprijemne cuka.
Rozhodne to neni nijak zabavny, proslapnout plyn treba ve 30 nebo 40km/h.
Jinak problem byl s vypinanim asistenta v pruzich. Ale mel jsem auto kratce, treba to jde nejak lepe. Vypinani po kazdem startu v menu je maximalne obtezujici.
Prevodovka se dokonce naucila radit komfortneji, alespon pri mirne zatezi.
330i jsem nejel, tak nedokazu posoudit.
Co ale vadilo mne, byla reakce na zmenu zatizeni, predevsim v nizsich rychlostech. Kdyz clovek prudce prida, auto neprijemne cuka.
Rozhodne to neni nijak zabavny, proslapnout plyn treba ve 30 nebo 40km/h.
Jinak problem byl s vypinanim asistenta v pruzich. Ale mel jsem auto kratce, treba to jde nejak lepe. Vypinani po kazdem startu v menu je maximalne obtezujici.
Já nemám R4 dýzly rád obecně, a ten od bmw mi přijde horší než mercedes nebo audi (ve srovnatelných modelech), takže pokud do trojky dýzl, tak šestiválec (tím školí v dané třídě konkurenci), jestli R4, tak raději benzin, ona i ta 320i nejede špatně a 330i je úplně v pohodě. Ale jak říká testér, 320d do fleetu pořád ideál, ony ty dva reálné litry oproti benzinu se při nájezdech počítají.
Je trošku škoda, že jako RWD MT se dá koupit ta 320d, ale ne ta 330i.
Presne. Pri tej 320d to chápem z ekonomického hľadiska, predsalen 320d je absolútny ťahúň predajov a pre fleet môže byť cenovo lákavý lacnejší manuál, tak to pre fleet BMW ponúkne. Ale pri 30i by ten manuál oslovil petrolheadov, ktorí stále nesú vlajku 3er ako najšoférskejšieho auta strednej triedy a práve v kombinácii s 30i (a RWD) by ten manuál dával najväčší zmysel.
Určitě je to z ek. důvodů... řadit v turbodieslu by chtěl už snad jen áda 😁 Ta nirvnána, když zatáhne turbo a ty odřadíš v 4 tisících otáčkách, kde už motor nemá výkon... paráda 😁
Jj, tu aj ja ako fanúšik manuálov súhlasím, k nafte (v strednej triede a vyššie) len automat.
Mne tedy nenapada zadnej diesel v zadnem aute, kde by mne bavilo řadit 😁 Jsmy, ze od nejakeho Csegmentu vyse je to uz spise prvek komfortni vybavy. Naopak 320i a MT by byla fajn verze.
V nižších triedach je ten automat v kontexte ceny pomerne drahou položkou, či dáš za nejaký Ceed 1,6d 18t s manuálom, alebo 20t s automatom, to už pocítiš. Ale pri 320d je to 41t manuál vs 43t automat, to už prestáva hrať rolu.
Naviac 8st. ZF pomáha akémukoľvek motoru. Cez víkend som si práve všímal na diaľnici otáčky, pri 140ke tacho benzín s manuálom točí na najvyššom stupni 3000 ot., to by 8st. automat zrazil niekde k 2300 otáčkam, čo by sa iste citeľne prejavilo aj na spotrebe. Ale ten benzín sa dá počúvať aj v otáčkach, kdežto pri R4 nafte to už nie je moc zážitok.
Naviac 8st. ZF pomáha akémukoľvek motoru. Cez víkend som si práve všímal na diaľnici otáčky, pri 140ke tacho benzín s manuálom točí na najvyššom stupni 3000 ot., to by 8st. automat zrazil niekde k 2300 otáčkam, čo by sa iste citeľne prejavilo aj na spotrebe. Ale ten benzín sa dá počúvať aj v otáčkach, kdežto pri R4 nafte to už nie je moc zážitok.
A to už je zase o tom, ze lidi řeší cenu a zakryva se to fanouskovstvim. Ano tam smysl tolik nemá, pokud to není vysloveně vyžadováno, místo toho můžeš mít ve stejné cene vic výbavy nebo víc výkonu.
Tak jako u žádného diesel nedává smysl zabavnosti manual ( je tam jen a pouze z důvodu ceny ), tak ani u SUV , kde to zabavnosti těm jezdicim almarám nic nepřidá, je to zase jen a pouze z důvodu ceny.
Tak jako u žádného diesel nedává smysl zabavnosti manual ( je tam jen a pouze z důvodu ceny ), tak ani u SUV , kde to zabavnosti těm jezdicim almarám nic nepřidá, je to zase jen a pouze z důvodu ceny.
Vyloženě bavilo asi ne, ale zas mě to u žádnýho nes.... tolik, že bych musel mít automat 😄 I když teď co mám ve Volvu adaptivní tempomat, tak tam by tomu AT slušel víc, no nic, prodali mi ho pod nosem, ale zas jezdím po hlavně po okreskách a v Praze už většinou končím na Opatově a jedu metrem, tak mně to tak vadit nemusí 😄
Pokiaľ si dobre pamätám, tak nie len 330i nemohla mať MT, ale ani slabšie benzínové motorizácie.
318i a M3 zůstávají, zbytek benzínu jen AT.
Ta 318i je teď docela zajímavé auto, tím, že je v ní dvoulitr, tzn. jen sw downgrade z 20i, 30i už má i jiný hw. Hlavně to znamená, že upgrade na nějakých dvěstě koní bude levný a snadný, pak už to s patnáctisty kily může být zajímavé auto, při rozumné specce tak za 900 bez daně, pro někoho, kdo chce nutně řadit... 😉
Keby som si trochu zabycharil, tak 318i s MT by bola dnes pre mňa zaujímavá voľba. Do rozpočtu by sa vošla aj s Mpaketom a pár drobnosťami. Ale pred rokom a pol som keď som vyberal auto, tak u mňa prevažovali krátke a nudné trasy. A podľa toho som vybral auto. Dnes by mi absencia automatu moc nevadila. A to radenia mi občas chýba.
Jo, keď to dáš do M paketu, tak zvonku máš parádne auto vizuálne takmer zhodné so šesťvalcovou M340i. Ale ak by som išiel po cene, tak nechám Sportline a ušetrím 3 tisícky. A si niekde okolo základného Arteonu s 1,5kou. A to potom nie je o čom.
Až tak moc som sa nad tým cenníkom nezamýšľal, keďže auto meniť naplánujem. Corolla má funkčnosťou nijako neobmedzuje, ale je to proste presúvadlo. Keď som kupoval auto, tak som už roky denne točil 20km trasu cez Nitru a diaľnicu som skoro nevidel. Ale Covid toho veľa zmenil. Teraz jazdím do officu len občas, ale ďalej a väčšina je po diaľnici. Navyše keď som vyberal, tak 318i u nás ešte nebol. A pri 320i už to bolo s rozpočtom natesno, bol by to prakticky holobyt.
Najsmutnejšie je to, že za pár rokov keď už človek bude mať odrastené deti a mohol by si kúpiť aj niečo nepraktické, tak už asi nebude z čoho vyberať.
Najsmutnejšie je to, že za pár rokov keď už človek bude mať odrastené deti a mohol by si kúpiť aj niečo nepraktické, tak už asi nebude z čoho vyberať.
Ja som síce v princípe kritik kúpy prémie so základným motorom, ale toto ako píšeš má zmysel. Nie je to trojvalec ako v minulosti, ale solídny dvojliter R4, akurát totálne podladený, takže subjektívne tých 115 kW bude pôsobiť oveľa živšie (maximum výkonu pri naftových 4500 ot!), plus ako píšeš možnosť ľahkého ladenia na úroveň 20i (príp. i vyššie).
A vďaka možnosti manuálu je v porovnateľnej výbave o 6000 eur lacnejší ako 320i (39t vs 45t eur), čo je pomerne zásadný argument.
A vďaka možnosti manuálu je v porovnateľnej výbave o 6000 eur lacnejší ako 320i (39t vs 45t eur), čo je pomerne zásadný argument.
GeekStar
Mně přijdou ty nafty už dneska jako přežitá koncepce, už bych to nechtěl, ale je to spíš pocitovka, reálně asi jezdí pořád slušně.
Test zmiňuje, jak pěkně tahle trojka jezdí proti dříve testované 320xd, ale viníka hledá v nějakém mpaketu. To si troufnu říct je střelba mimo, trojku zabíjí xdrive, je s ním moc těžká a podvozek už se pak nepovedlo tak hezky naladit na tu hmotnost. Jako zadokolka jezdí parádně.
Za mě je u trojky pěkný základ 320i a opravdu super svezení 330i, obojí bez čtyřkolky.
Test zmiňuje, jak pěkně tahle trojka jezdí proti dříve testované 320xd, ale viníka hledá v nějakém mpaketu. To si troufnu říct je střelba mimo, trojku zabíjí xdrive, je s ním moc těžká a podvozek už se pak nepovedlo tak hezky naladit na tu hmotnost. Jako zadokolka jezdí parádně.
Za mě je u trojky pěkný základ 320i a opravdu super svezení 330i, obojí bez čtyřkolky.
hugino
Toto BMW 3 sa mi fakt páči a cenovo vychádza približne rovnako ako Passat alebo Sup takže tu určite nie je o čom.BMW 320 i /AT/ alebo 320 d za 40 000 € je dosť dobrá ponuka. 😄Taký MB C začína s 1.5 t od 47 000 € a to je strašne vela rovnako výkonné BMW 318 i s 2.0 t od 33 900 €.To je rozdiel parádnych 13 000 € v prospech BMW a to sa určite počíta.
A potom, prečo je BMW najpredávanejšie z konkurencie. Keď ešte dajú z toho 20% dole, tak je to lacnejšie ako hocičo iné.
Však toto.Aj bez zľavy majú ten cenník postavený optimálne voči konkurencii kde novú A 4 na cestách prakticky nevidno a pritom tie staršie modely A 4 boli dosť predávané a fakt ich stále behá dosť.A nové MB C je pekné ale pri tej cene ako to Slovenský dealery napálili je voči BMW 3 prakticky nepredajné.
Nevim, ale myslim, ze porovnavas Mercedes C ktery je vlastne o generaci pred BMW.
Plus je to novinka. Novinky obecne posunou cenu vys a zaroven se prvni rok dva dava mala sleva.
Jinak mi prijde trojka fajn auto, ale zajimavy to je z meho pohledu vlastne az 330d / 340d / 340i a tam uz to s tou cenou moc zazracne neni… :-!
330i mozna, ale to si pak zbytek zivota rikas proc jsem si vlastne nekoupil 340i… 😒]
Kdyz ma Audi nebo Mercedes dieselovy dvoulitr, no a co. Ale BMW ma mit i motor, jinak mi to prijde takovy nemastny neslany. Proste nejak uplne nechapu proc potom vlastne kupovat BMW.
Plus je to novinka. Novinky obecne posunou cenu vys a zaroven se prvni rok dva dava mala sleva.
Jinak mi prijde trojka fajn auto, ale zajimavy to je z meho pohledu vlastne az 330d / 340d / 340i a tam uz to s tou cenou moc zazracne neni… :-!
330i mozna, ale to si pak zbytek zivota rikas proc jsem si vlastne nekoupil 340i… 😒]
Kdyz ma Audi nebo Mercedes dieselovy dvoulitr, no a co. Ale BMW ma mit i motor, jinak mi to prijde takovy nemastny neslany. Proste nejak uplne nechapu proc potom vlastne kupovat BMW.
Na tu posledni otazku: protoze to jinak jede, sklada se do zatacek, brzdi atd i bez motoru. Protoze ergo, systemy, infotainment atd to ma taky i bez motoru. Pokud ti tohle vyhovuje u BMW vic nez u audi nebo merglu, nemusis k tomu mit nutne i motor.
No ale pokud ocením to o čem píšeš, tak si přeci nezvolím 20d 😊 Já osobně volbu 320d, ale i 520d, nechápu. Ten motor je klasický traktor jakých jsou plné flotily passatů, oktávek apod. Nikdy jsem s ním nedosáhl nějaké extra spotřeby a na dálnici se mi zdá, že nejede. Požitek ze zbytku auta pak zavání mlácením prázdné slámy.
V tomhle se s vama panove (a vlastne asi ani s vetsinou) neshodnu. Ja ty auta beru proste jaka jsou.
Jop, neni to optimalni, jop, podvozkove ma 3er i 5er na vic, ale aby me to urazelo? To tedy neurazi. Jsou to 1) motoricky proste klasicke dvoulitrove nafty, ale taky 2) ve vsem ostatnim porad stejne sakra povedena auta. Neni to 100% ono? No neni. Ale kdyz nekdo kouka po 320d tak stejne nema v nabidce jako moznost zadnou vicevalcovou alternativu, od nikoho. Muze mit treba A4 nebo Cecko s 2l naftou, nebo passat, mondeo, superb... ale pokud nepotrebuje misto navic, ktery ve stredni tride umi nabidnout mainstream, stojim si za tim, ze s 3er bude nejspokojenejsi.
I s 20d je to za me nejlepsi auto segmentu.
PS: 520d mi dava jeste vetsi smysl nez 320d. 😄
Jop, neni to optimalni, jop, podvozkove ma 3er i 5er na vic, ale aby me to urazelo? To tedy neurazi. Jsou to 1) motoricky proste klasicke dvoulitrove nafty, ale taky 2) ve vsem ostatnim porad stejne sakra povedena auta. Neni to 100% ono? No neni. Ale kdyz nekdo kouka po 320d tak stejne nema v nabidce jako moznost zadnou vicevalcovou alternativu, od nikoho. Muze mit treba A4 nebo Cecko s 2l naftou, nebo passat, mondeo, superb... ale pokud nepotrebuje misto navic, ktery ve stredni tride umi nabidnout mainstream, stojim si za tim, ze s 3er bude nejspokojenejsi.
I s 20d je to za me nejlepsi auto segmentu.
PS: 520d mi dava jeste vetsi smysl nez 320d. 😄
Určitě záleží jaká má člověk měřítka. Jestliže někdo říká, že do Passatu TDI zásadně volí manuál, protože si rád užívá “sportovní jízdu”, tak pro něj bude 320d sen. Já mám měřítka asi výše a k tomu mi obecně nafta nevoní, takže já na tom moc pozitiv nenajdu. Ten motor vlastně v mých očích zachraňuje převodovka. Být tam nějaká dvouspojka s 6 nebo 7 stupni, bylo by to vyloženě nedůstojné.
V 520d je fakt, že získáš aspoň komfort a určitou úroveň navíc.
V 520d je fakt, že získáš aspoň komfort a určitou úroveň navíc.
Ta poslední věta je nesmysl, muselo by to znamenat, že mercedes nebo audi mají motory na h... a přesto je lidi kupují. A tak to není, důvodem koupě premie musí být i lepší (aspoň v některých vlastnostech) motor než má porovnatelný mainstream. To už R4 dýzlů bohužel neplatí pro bmw, v tom je problém 320d, ne v tom, že je to R4 motor nehodný "pravého" bmw.
Jinak, s tou o generaci vpřed c-klasse, už si ji zkoušel? To auto není v ničem lepší než předchozí gen., z hlediska jízdního projevu (řízení má dokonce horší), ale je výrazně horší z hlediska ergonomie. Sice je jasné, že bmw doprasí 3er podobně už teď při faceliftu, ale jinak je nové céčko krokem zpět pro každého, koho neohromí auto jen blikajícími svétýlky a podsvícením každé pitchoviny.
Jinak, s tou o generaci vpřed c-klasse, už si ji zkoušel? To auto není v ničem lepší než předchozí gen., z hlediska jízdního projevu (řízení má dokonce horší), ale je výrazně horší z hlediska ergonomie. Sice je jasné, že bmw doprasí 3er podobně už teď při faceliftu, ale jinak je nové céčko krokem zpět pro každého, koho neohromí auto jen blikajícími svétýlky a podsvícením každé pitchoviny.
Ja si tady taky prisadim, mel jsem pred Vanoci C-klasse pujcenou na vikend a za me teda "des, bes".
- Divne nastavene brzdy
- C220 znel pod zatezi jako diesel
- Misty levne pusobici materialy (katastrofalni plastova tlacitka vyhrivani sedacek a tlacitka u stropniho ovladani, viklajici se pruh tlacitek pod prostrednim displejem)
- Dotykova tlacitka na volantu (a chybi tlacitka dalsi a predchozi skladby! wtf!)
- V noci se od celniho skla odrazi ambientni osvetleni a prostredni display
- Ve dne se od klavirniho laku uprosted pod hlavnim displejem odrazi stromy u cesty
- O celkovem konceptu dotykoveho ovladani vseho vcetne klimy radeji nemluvit, zadne alternativy (otocny ovladac nebo touchpad)
- Fake vyfuky
To proste nejsou maly preslapy, to jsou tezky faily. Zvenku ale vypada novy Ccko moc pekne, hlavne v AMG paketu. Ale jinak mezi novym C a "starou" trojkou neni o cem premyslet.
- Divne nastavene brzdy
- C220 znel pod zatezi jako diesel
- Misty levne pusobici materialy (katastrofalni plastova tlacitka vyhrivani sedacek a tlacitka u stropniho ovladani, viklajici se pruh tlacitek pod prostrednim displejem)
- Dotykova tlacitka na volantu (a chybi tlacitka dalsi a predchozi skladby! wtf!)
- V noci se od celniho skla odrazi ambientni osvetleni a prostredni display
- Ve dne se od klavirniho laku uprosted pod hlavnim displejem odrazi stromy u cesty
- O celkovem konceptu dotykoveho ovladani vseho vcetne klimy radeji nemluvit, zadne alternativy (otocny ovladac nebo touchpad)
- Fake vyfuky
To proste nejsou maly preslapy, to jsou tezky faily. Zvenku ale vypada novy Ccko moc pekne, hlavne v AMG paketu. Ale jinak mezi novym C a "starou" trojkou neni o cem premyslet.
Na těch 20% dolů jsi přišel kde? Před 3-mi lety?
dneska uz ani nahodou...
Jj, tiež sa obávam, že tie časy sú už preč. 😒
Ahoj, přesně tak.
Před 3 lety jsem se dostal na 29% slevu. Minulý týden 8% a když bych byl mooooc hodnej tak max 10%, ale to už bude řešit i majitel salonu (sleva na M3 podotýkám, konfekce možná půjde dolů o fous víc).
P.S. Stejný prodejce, stejný obchodník, znám se s majitelem.
Před 3 lety jsem se dostal na 29% slevu. Minulý týden 8% a když bych byl mooooc hodnej tak max 10%, ale to už bude řešit i majitel salonu (sleva na M3 podotýkám, konfekce možná půjde dolů o fous víc).
P.S. Stejný prodejce, stejný obchodník, znám se s majitelem.
Moze byt, ze uz to tak vyhodne nebude, ako kedysi, kedze auta velmi nie su. Este do 31.12.2021 to platilo, teraz neviem, ale ani sa BMW kupovat nechystam.
Tak ale zase Sup je uvnitr kus auta, jak v interieru tak v kufru…
Kdo chce nebo potrebuje misto toho u BMW uspokoji az X5 (mozna X3). 3er nebo 5er to nezvladnou resp. jsou s kompromisy, i v kombiku. Na druhou stranu neni to jen o velikosti, kdyby bylo, vsichni jezdime v tranzitech.
Superb je pro me neco jako slovenska tocena, 3er je kvalitni sunka. Na kila dostanu toho prvniho vic, pochutnam si ale vic na tom druhem.
Superb je pro me neco jako slovenska tocena, 3er je kvalitni sunka. Na kila dostanu toho prvniho vic, pochutnam si ale vic na tom druhem.
tak to si pozeral velmi zle, lebo ked si naklikam podobnu vybavu do kombi 320i a c200 mercedes bude cennikovo trosku lacnejsi. dal som zaklad, m packet vs amg + keyless, vyhrievanie sedacky, volant, akusticke skla atd. za digitalny kokpit sa v bmw priplaca 2000e, v amg pakete je zadarmo. a neviem kde si zobral tych 40, bavime a sa o cennikovych 55
Ja píšem o základe.BMW 318 i / 2.0 turbo 156 k 250Nm / od 33 900 € vs Mercedes C 180 / 1.5 turbo 170 k 250 Nm / od 47 862 €.Tu je ten rozdiel takmer 14 000 €.Je jasné že každé z tých áut si môžeš nakonfigurovať ako len chceš a pri obidvoch sa dostaneš aj na 70 000 €.Mňa zaujíma cena od.Vždy začínali tie autá na približne rovnakej cene ale teraz je ten odskok Mercedesu markantný a to som celoživotný fanúšik Mercedesu ale pri týchto cenách by som uprednostnil BMW.Keď som minule videl na predajni Passat za 42 000 € tak som si hneď povedal kto by to aj kúpil keď za to máš BMW 3.Jednoducho teraz sa dá BMW 3 kúpiť za ceny mainstreamu pretože bežne sa predávajú Supy alebo Passaty okolo 40 000 €+.Je jasné že tie Passaty alebo Supy budú mať lepšiu výbavu ale to čo človek potrebuje má aj to BMW v základe a niektorý / ako napr. ja / nepotrebujú nálož výbavy.Pre mňa je podstatné ako je auto konštrukčne urobené /podvozok,riadenie,radenie,motor,prevodovka / čo BMW 3 určite je a nie koľko má výbavy.
318i je od 34260 tusim , ale musis brat mko, lebo sa na to neda pozerat. a aj ked je to vizualne najhorsi m paket za posledne roky, aspon to odstrani tie hrozne diery v predu a vzadu na naraznikoch a to si na 41 000. verim, ze korporat to neriesi, ale ako sukromny majitel sa nechces kazde rano pozvracat pred garazou z vlastneho auta
Zase tak zlý to není, když tam jsou mlhovky tak se na to dá koukat...
https😐/lkswebprdcdnep4.azureedge.net/api/image/stock/fe616f55-c36b-4fdf-bc28-dd610d6b84db?w=1200
Horší jsou ty základní 16" kola.
https😐/lkswebprdcdnep4.azureedge.net/api/image/stock/fe616f55-c36b-4fdf-bc28-dd610d6b84db?w=1200
Horší jsou ty základní 16" kola.
MS-sport
Má svoje opodstatnění, ale nic pro mě. Měl jsem 330i a byl jsem s tím moc spokojenej. :yes:
darkjarek
Tak zrovna 😁rive zabíjí 3er neskutečně.. Delší dobu jsem jezdil (4 měsíce) 330e 😁rive a vyzkoušel jsem i 330e sDrive (zadokolka). Rozdíl v lekhosti řízení, pocitu z jízdy je opravdu extrémní. Brácha si koupil aktuální generaci 318i AT sDrive a je z toho auta úplně spoko. 318i je 4 válec s 115kw.. Jede hezky, je to lehké a na sněhu se s ním dá dost hezky blbnout 😊) (A ano.. měl ho se slevou za cenu vybavenější Octavie 1,5 TSI DSG..) a to má i pěknou výbavu - Sport line, černé okna, HiFi audiosystém, výhřev sedadel atp..
Ctyrvalcove benzinove G20 jsou za ty prachy, zvlast dnes kdyz vsechno leze az nepekne nahoru, mozna nejlepsi koupe v nabidce bmw. Zkousel jsem 330i a byl jsem z toho auta, jak pusobi lehce, mrstne, jak celkove funguje a kolik za to BMW chce nadsenej. :yes:
Ale prd, ten rozdíl je cítit u phev verzí, u normálních verzí vůbec. Když ti dá někdo do ruky 320d s nebo bez xdrive, vsadím klidně, že nepoznáš nic, už jsem to i zkoušel s jedním chytrolínem, který mluvil podobně, velmi vytrvale, dal jsem mu do ruky 330d s x i bez xdrive F30 ať řekně. Měl při tom zkoušení spoustu řečí, ale nebyl schopen určit, které to auto je čtyřkolka. Podotýkám zkoušeno na suchu při normální jízdě. To co říkáš o xdrive platilo ještě u éčkových generací, tam awd dělalo z těch aut jiná, v akt. gen. je to úplně jedno. Samo, že 318i bude působit lehčím dojmem při řízení než třeba 320xd nebo cokoli se šestiválcem, ale to s awd nesouvisí.
Bohužel je tomu stále tak.. 😊 Pracoval jsem jako prodejce a najezdil jsem s různými 3kami docela dost km.
Já jsem autíčkář a opravu osobně rozdíl mezi 😁rive a sDrivovou 3er poznám.. Už jen z řízení a požitku z jízdy. Ale chápu, že někdo kdo nejezdí 3kou každý den, to nemusí poznat.. 😊
Já jsem autíčkář a opravu osobně rozdíl mezi 😁rive a sDrivovou 3er poznám.. Už jen z řízení a požitku z jízdy. Ale chápu, že někdo kdo nejezdí 3kou každý den, to nemusí poznat.. 😊
Dinar píše o normální jízdě na suché vozovce. může být, že v přímém směru rozdíl nepoznáš. ale kvůli tomu se snad BMW nekupuje... tady veleslavné M340i se sportovním x-drivem ve srovnání s rwd
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
Ty jezdíš na suché silnici jen v přímém směru? Kde bydlíš, v Nevadě?
To tvoje úporné okopávání kotníků má zoufale sestupnou úrověň. 😁
Mmch. i tobě jsem nabízel tu zkoušku, jenže ty jsi takový ten internetový řidič, zkušenost omezená, samý odkaz, heslo nízká váha a v garáži to nejtěžší co bmw v tom modelu dělá.
To tvoje úporné okopávání kotníků má zoufale sestupnou úrověň. 😁
Mmch. i tobě jsem nabízel tu zkoušku, jenže ty jsi takový ten internetový řidič, zkušenost omezená, samý odkaz, heslo nízká váha a v garáži to nejtěžší co bmw v tom modelu dělá.
tak popírat, že x-drive má vliv na chování auta znamená popírat, že x-drive funguje.
nějakou chvilku jsem byl na M340i nalomen, ze jednoho prostého důvodu, má motor, který lze upravit na 460 koní bez větších nákladů. a ten výkon mě lákal. a pak jsem hledal na youtube aspoň jedno video, kde s tím autem někdo driftuje. nenašel jsem ho. to, čemu v tom videu říkali drift bylo přesně to, co je v tom videu výše - pustí to na chviličku a pak to vyrazí kupředu. od toho přece pohon všech kol je.
a ještě jednou, ale to už se opakuju, 440i cabrio jsem pořizoval drahé polovičce a nezamýšlel jsem s ním jezdit, no nějak se to sešlo a odkroutili jsme dva roky. smutné je, že dneska už váží stejně nová M240i, tolik co o kus větší kabrio se skládací střechou. a že kabrio se skládací střechou bude vážit ranec snad nikdo nepochybuje... horší je, že mezigeneračně s hybridy a x-drive auta přibírají 200 kg a ty si mě "dobíráš" že jsem trapný s tím, jak honím kila... tobě to nevadí? gratuluju, ale pokud už má moje auto vážít 1800 kg tak už to klidně může být elektromobil...
třeba ta i4 M50, co už jsi ji viděl na vlastní oči na salonu a přitom se začne vyrábět na konci února😊
edit: co bych zkoušel probůh? dojedu do první zatáčky, přidám plyn a auto místo toho, co chci aby dělalo, zakousne a pojede rovně? to nemusím zkoušet, to už jsem zkoušel mockrát...
nějakou chvilku jsem byl na M340i nalomen, ze jednoho prostého důvodu, má motor, který lze upravit na 460 koní bez větších nákladů. a ten výkon mě lákal. a pak jsem hledal na youtube aspoň jedno video, kde s tím autem někdo driftuje. nenašel jsem ho. to, čemu v tom videu říkali drift bylo přesně to, co je v tom videu výše - pustí to na chviličku a pak to vyrazí kupředu. od toho přece pohon všech kol je.
a ještě jednou, ale to už se opakuju, 440i cabrio jsem pořizoval drahé polovičce a nezamýšlel jsem s ním jezdit, no nějak se to sešlo a odkroutili jsme dva roky. smutné je, že dneska už váží stejně nová M240i, tolik co o kus větší kabrio se skládací střechou. a že kabrio se skládací střechou bude vážit ranec snad nikdo nepochybuje... horší je, že mezigeneračně s hybridy a x-drive auta přibírají 200 kg a ty si mě "dobíráš" že jsem trapný s tím, jak honím kila... tobě to nevadí? gratuluju, ale pokud už má moje auto vážít 1800 kg tak už to klidně může být elektromobil...
třeba ta i4 M50, co už jsi ji viděl na vlastní oči na salonu a přitom se začne vyrábět na konci února😊
edit: co bych zkoušel probůh? dojedu do první zatáčky, přidám plyn a auto místo toho, co chci aby dělalo, zakousne a pojede rovně? to nemusím zkoušet, to už jsem zkoušel mockrát...
"třeba ta i4 M50, co už jsi ji viděl na vlastní oči na salonu a přitom se začne vyrábět na konci února"
Přesně tak, a proto jsou všechna ta testovaná auta na webech jen virtuální realita. Čí to auto bylo, jsem napsal, proč máš potřebu se neustále ztrapňovat, tomu nerozumím.
Pokud mi slíbíš, že v případě, že dám k dispozici dva bmw modely stejné motorizace s awd a rwd, přijedeš a ukážeš mi, který je který, při jízdě za popisu těch projevů, které tu rozebíráš, tak si dám tu práci. 😉
Přesně tak, a proto jsou všechna ta testovaná auta na webech jen virtuální realita. Čí to auto bylo, jsem napsal, proč máš potřebu se neustále ztrapňovat, tomu nerozumím.
Pokud mi slíbíš, že v případě, že dám k dispozici dva bmw modely stejné motorizace s awd a rwd, přijedeš a ukážeš mi, který je který, při jízdě za popisu těch projevů, které tu rozebíráš, tak si dám tu práci. 😉
tak to jsem asi přehlídnul. kde a čí byla naložená i4 M50 za 1,9 M? omlouvám se, že jsem tě nečetl pozorně ale na tohle mě opravdu odpověď zajímá? kde na salonu to auto mají k odběru a čestné slovo, že si pro něj hned projedu - a obratem ho prodám s 300tisícovým ziskem minimálně, protože na něho spousta lidí netrpělivě čeká, bohužel výrobní plán je neúprosný😒br />
https😐/ibb.c👋C0bw3gV
Zbytečně blábolíš.
Psal jsem ti to hned v té diskusi, kde jsi s tím tvým "aha?" přišel. Bylo to auto pro jednatele cartechu, spec. dovezeno s tím, že ho postavili na pár dní na salon.
Psal jsem ti to hned v té diskusi, kde jsi s tím tvým "aha?" přišel. Bylo to auto pro jednatele cartechu, spec. dovezeno s tím, že ho postavili na pár dní na salon.
Dinare,
tvůj argument v té diskusi zněl, kdo si koupí Teslu model 3 když za stejné peníze má BMW i4 M50, které jsem viděl ve slušné náloži za 1,9M?
Konzultoval jsem to s kolegou, sériová výroba ještě nezačala - viz výrobní kalendář - z toho logicky vyplývá, že i4 M50 za 1,9M si normální kupec pořídit nemůže a posuzovat podle - a třeba to auto vážně existuje? jednoho exempláře s prapodivným vznikem - že bude i4 M50 za 1,9 a všichni ji dají přednost?
tvůj argument v té diskusi zněl, kdo si koupí Teslu model 3 když za stejné peníze má BMW i4 M50, které jsem viděl ve slušné náloži za 1,9M?
Konzultoval jsem to s kolegou, sériová výroba ještě nezačala - viz výrobní kalendář - z toho logicky vyplývá, že i4 M50 za 1,9M si normální kupec pořídit nemůže a posuzovat podle - a třeba to auto vážně existuje? jednoho exempláře s prapodivným vznikem - že bude i4 M50 za 1,9 a všichni ji dají přednost?
To auto bylo vystaveno vč. specifikace a ceny, psal jsem, že bylo naspecifikováno tak, že mně by nic nechybělo, a to za 1,9 mil., co na tom nechápeš, nevím. Vzhledem k tomu, jak vypadá uvnitř a celk. dojem dělá model 3, nevidím důvod, teslu, za podobné peníze jako i4, koupit. To je celé, tvůj argument, že model 3 je na skladě a na i4 se čeká, na tom mění co? Nic, jen, že si kupec i4 nejspíš nějakou dobu počká, na podstatě sdělení, že model 3 vypadá při srovnání s i4 jako sotva mainstream proti premii, to nemění nic.
Nerozumím tomu, že ceníková cena je 1,797M a tys viděl naloženou za 1,9M. Nebo tomu rozumím. Jsi tak naivní a uvěřil jsi, že je možné takové auto koupit, v momentě😒br />
- kdy BMW nedává na novinky slevy
- BMW nedává slevy skoro vůbec
- reálný kupec na něho bude čekat asi tak do konce roku
- kdy se oháníš tím, jak potřebuješ auto s pořádnou výbavou (a já kupuju auta v základu) a tys viděl novinku s pěknou výbavou o sto tisíc dráž než je základ.
nevyfotil sis to auto? mělo to vůbec VIN kód? mohlo to na cestu? jednatel Cartecu je větší celebrita než všichni ostatní a BMW si ho předchází, ještě donedávna nebyla na mobile.de ani jedna a teď se tam objevila i4 M40 za cca 2M
https😐/suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
mně se zdá, že pěkně kecáš...
- BMW nedává slevy skoro vůbec
- reálný kupec na něho bude čekat asi tak do konce roku
- kdy se oháníš tím, jak potřebuješ auto s pořádnou výbavou (a já kupuju auta v základu) a tys viděl novinku s pěknou výbavou o sto tisíc dráž než je základ.
nevyfotil sis to auto? mělo to vůbec VIN kód? mohlo to na cestu? jednatel Cartecu je větší celebrita než všichni ostatní a BMW si ho předchází, ještě donedávna nebyla na mobile.de ani jedna a teď se tam objevila i4 M40 za cca 2M
https😐/suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
mně se zdá, že pěkně kecáš...
Neblábol pořád, najdi si tu diskusi a ukaž mi kde píšu o "naložené" i4. Psal jsem to jasně, a teď výše i zopakoval, pro mně slušná výbava, ve které by nic nechybělo.
Zjevně jednatel cartecu nemusí pro auto na mobile.de.
A na mobile.de přece ani žádná být nemůže, vždyť se to auto nevyrábí. 😁
Tahle debata je, jako obvykle s tebou, už nudná, konec.
Zjevně jednatel cartecu nemusí pro auto na mobile.de.
A na mobile.de přece ani žádná být nemůže, vždyť se to auto nevyrábí. 😁
Tahle debata je, jako obvykle s tebou, už nudná, konec.
😄 😉 😉 😄
https😐/www.cartecgroup.com/…i4-m50/p-393587/
Už tam je. Na obrázku, za 1,9 - ale bez DPH :yes:
https😐/www.cartecgroup.com/…i4-m50/p-393587/
Už tam je. Na obrázku, za 1,9 - ale bez DPH :yes:
Presne to som chcel písať, keď ešte vlastnil 330i, tak ten jeho boj proti "zlým ťažkým bavorákom" dával aký-taký zmysel. Ale odkedy si kúpil 440i Cabrio, teda ako píšeš najťažšiu existujúcu verziu zo všetkých 3er/4er, tak mal aspoň držať hubu. Ale on tu bude stále s.ať do huby a ospevovať ľahkonohé modely. 8-s
Mimochodom nedávno som (na bmwblog alebo bimmerposte) čítal recenziu zadokolkovej M340i (dostupná len v Amerike). A bol som prekvapený, keď namiesto klasického petrolheadského záveru, že treba voliť RWD, bolo odporúčanie: choďte a kúpte si xdrive; rozdiel nespoznáte. Asi na tom bmwblogu nie sú autíčkari. 😉
Mimochodom nedávno som (na bmwblog alebo bimmerposte) čítal recenziu zadokolkovej M340i (dostupná len v Amerike). A bol som prekvapený, keď namiesto klasického petrolheadského záveru, že treba voliť RWD, bolo odporúčanie: choďte a kúpte si xdrive; rozdiel nespoznáte. Asi na tom bmwblogu nie sú autíčkari. 😉
iudexi, já už jsem to vysvětlit výše. jestli mi najdeš kabrio, které bude vážit stejně jako kupé, hned tam poběžím. a nebylo to auto pro mě. mimochodem to nejtěžší z modelové řady je dneska tak těžké, jako nová M240i😊
v tom videu od carwow je vidět, jak nepoznáš rozdíl. pro tebe je třeba x-drive spása, protože tě potrápí i kruhový objezd /vlastní slova/. někomu se takové chování ale třeba líbí a vyhledává ho. že dává BMW zákazníkům v USA na výběr a nám ne je smutné.
v tom videu od carwow je vidět, jak nepoznáš rozdíl. pro tebe je třeba x-drive spása, protože tě potrápí i kruhový objezd /vlastní slova/. někomu se takové chování ale třeba líbí a vyhledává ho. že dává BMW zákazníkům v USA na výběr a nám ne je smutné.
Ja viem, že nová M240i Ti sakra leží v žalúdku. Ale práve tú všetci ospevujú, píše sa o duc***m nástupcovi 2002 a M2-beaterovi. Mňa papierová hmotnosť nezaujíma, zaujíma ma, či je cítiť pri jazde, či má negatívny vplyv na dynamiku a agilitu. A pri 2er podľa všetkých testov nemá absolútne žiaden negatívny vplyv.
P.S. S tým, že by mala byť M240i/M340i ako zadokolka aj v Európe samozrejme súhlasím, je škoda, že nie je na výber.
P.S. S tým, že by mala byť M240i/M340i ako zadokolka aj v Európe samozrejme súhlasím, je škoda, že nie je na výber.
Kdyby aspoň nebyla tak ošklivá ...
Tak nie je to najkrajšie auto v histórii, ale v dnešnej dobe bobrích zubov je to jedno z najkrajších predávaných BMW. O detailoch sa môžeme baviť, ale základné proporcie sú dokonalé: https😐/cdn.motor1.com/…side-profile.jpg
Souhlasím, profil je moc hezký. Bohužel, tím to pro mě nějak končí. Malý světýlka v rozích, to nedávám. I když je to prý nějaký odkaz na 2002, sem slyšel. No nevidím to tam.
Potom power dome kapota, proč? Byla to vždy výhrada plnokrevných M modelů, stejná jako ty zrcátka.
To raději ten "bobří" čumák na M3, kterej mi, jak čas plyne, připadá i hezkej.
Potom power dome kapota, proč? Byla to vždy výhrada plnokrevných M modelů, stejná jako ty zrcátka.
To raději ten "bobří" čumák na M3, kterej mi, jak čas plyne, připadá i hezkej.
už se mi začala líbit obyčejná čtyřka s M-paketem, ale nesmí mít orámované ledviny a musí mít přiměřenou barvu.
ten profil se mi nelíbí vůbec, ty kola jsou třináctky? tak to totiž vypadá...
ten profil se mi nelíbí vůbec, ty kola jsou třináctky? tak to totiž vypadá...
ty jsi truhlík. co mi leží v žaludku proboha? vidím na první stránce v google asi deset testů a všude to skončí 8/10 nebo 4/5... to asi nebude úplná hitparáda...
https😐/www.bmwblog.com/…modern-bmw-2002/
Pár citátov z testu😒br /> it’s the last in a long line of cars, the final distillation of what’s always made small BMW coupes so great.
...it’s a car that reminds me of why BMW is so great...
...the M240i is among the best from the Bavarian brand in a long time.
Čiže práveže to podľa nich veľká hitparáda je.
Ale ja som zvyknutý, že ty si opozičník už len tak z princípu.
Pár citátov z testu😒br /> it’s the last in a long line of cars, the final distillation of what’s always made small BMW coupes so great.
...it’s a car that reminds me of why BMW is so great...
...the M240i is among the best from the Bavarian brand in a long time.
Čiže práveže to podľa nich veľká hitparáda je.
Ale ja som zvyknutý, že ty si opozičník už len tak z princípu.
jak může být 1,8 tuny těžké auto s pohonem čtyř kol a automatem duchovním nástupcem tisícikilové zadokolky? to ti z jednoho testu vyšlo, že mají pravdu?
dyť je to pořád dokola, přijde nová M3, je to nejlepší auto na světě, dá se s tím jezdit každý den, pak přijde další M3 a už to leze ven - dyť se s tím nedalo jezdit, chtělo mě to zabít, furt to hrabalo... a s každou novou M3 už se dá konečně jezdit každý den 😄 kdybych těm článkům měl přikládat nějaký význam, musel bych být včerejší...
dyť je to pořád dokola, přijde nová M3, je to nejlepší auto na světě, dá se s tím jezdit každý den, pak přijde další M3 a už to leze ven - dyť se s tím nedalo jezdit, chtělo mě to zabít, furt to hrabalo... a s každou novou M3 už se dá konečně jezdit každý den 😄 kdybych těm článkům měl přikládat nějaký význam, musel bych být včerejší...
V tomhle s tebou souhlasím. Testy F80 = M3/4 na každý den. Testy G80 = zákeřná f80, která vyškolila mnoho řidičů, tahle je opravdu na každý den.
Jo testy jsou skutečně potřeba brát s nadhledem. Důležitý je, si auto sám zkusit.
Tím ale neříkám, že se jsou testy k ničemu, to určitě ne.
Jo testy jsou skutečně potřeba brát s nadhledem. Důležitý je, si auto sám zkusit.
Tím ale neříkám, že se jsou testy k ničemu, to určitě ne.
tvl Koubek by mohl vykládat, co se stane, když auto pohaní... chválit chválit chválit jinak příště houbec...
dokáže tohle M340i?
https😐/www.youtube.com/watch?…
obyčejný čtyřválec... motor z oktávky... děkuju pěkně, mě postačí, radši než nucený x-drive s hybridem
https😐/www.youtube.com/watch?…
obyčejný čtyřválec... motor z oktávky... děkuju pěkně, mě postačí, radši než nucený x-drive s hybridem
Jo, takýto ľahký drift dokáže xd úplne v pohode: https😐/www.youtube.com/watch?…
dej sdílet video a zaškrtni čas, ve kterém ten kýžený okamžik je. protože já tam nic nevidím. lehký drift? ta holka letí deset metrů bokem... hodně pěkně, stačí srovnat
https😐/www.youtube.com/watch?…
kde je to auto úplně jalové, prostě se srovná - to má x-drive dělat a tak je to v pořádku, je to pohon všech čtyř kol
pohon zadních kol je černá barva. pohon všech čtyř kol je bílá barva. BMW se snaží o šedou skoro černou ale šedá nebude nikdy černá!!!
https😐/www.youtube.com/watch?…
kde je to auto úplně jalové, prostě se srovná - to má x-drive dělat a tak je to v pořádku, je to pohon všech čtyř kol
pohon zadních kol je černá barva. pohon všech čtyř kol je bílá barva. BMW se snaží o šedou skoro černou ale šedá nebude nikdy černá!!!
To je zbytečný, fackuješ se tu videi s někým, kdo neumí ani pořádně řídit, ale podle řečí na internetu se jeho život odehrává v driftu. Debata o ničem. 😉
tys mě někdy viděl řídit? zajímavé. nebudu zpochybňovat, že ti to jde líp, když se tomu tolik věnuješ, ale utrhnout auto do smyku snad umí i 20letí kluci... a že ti v tom úsilí háže x-drive klacky pod nohy je poměrně logické...
Jako kvalifikovaný soudič xdrivových bavoráků určitě víš, že mezi smykem a driftem je rozdíl. 😁
Pokud jde o tvé řízení, zapomínáš, žes mě tehdy vezl tou svojí 330i.
A pořád platí nabídka na awd vs. rwd, klidně mi u toho můžeš i pár driftů ukázat. 😉
Pokud jde o tvé řízení, zapomínáš, žes mě tehdy vezl tou svojí 330i.
A pořád platí nabídka na awd vs. rwd, klidně mi u toho můžeš i pár driftů ukázat. 😉
Ty vole. Takže Alzheimer? Hned jak jsem dojel na motobydlo začal jsem kalit piva a to auto jsem ti půjčil, abys mi řekl, co si o nem myslis, já jsem neridil ani minutu, protože jsem měl nakoupeno. Vzadu sedel Mariachi a ještě někdo. Říkal jsem, ze auto haze automaticky meziplyny, což jsi jako znalec BMW rozhodne demontoval, a poznal jsi to asi po pěti minutách a hrozne ses tomu divil😊
Jediná šance jak posoudit moje řidičské umění asi byla na těch motokárách - které jsem řídil poprvé v životě…
Jediná šance jak posoudit moje řidičské umění asi byla na těch motokárách - které jsem řídil poprvé v životě…
Ale no tak, jels půlku do Police, tam jsme se vyměnili, Alzheimere.
Před motokárami piva nikdo nekalil, kulile. 😉
Před motokárami piva nikdo nekalil, kulile. 😉
Myslím ze jsi řídil od první chvíle. Ale to už dneska asi nezjistíme, třeba si Mariachi vzpomene.
Seděl jsem tam já. Pokud si vzpomínám, tak hnusně pršelo a auto bylo s halogenama, takže z něj bylo prd vidět a žádné velké jezdecké cvičení se nekonalo 😄 . Mně v hlavě utkvělo
1) ty halogeny
2) slušná nabídka prostoru, pro mě to tehdy bylo první "osahání" prostoru vzadu u téhle generace.
3) poněkud "MHD" vzhled základních potahů
4) myslím, že jsme pak chvíli stáli nad otevřenou kapotou a hodnotili nepříliš působivý zvuk moderních přímovstřikových R4 a že je možná lepší R6 nafta
5) myslím, že Dinar měl přednášku na téma "M podvozek jako optimální volba"
6) na automatický meziplyny si matně vzpomínám, kdo řídil... to bych kecal, řekl bych že tam nějaké střídání bylo, ale kdo za koho... anyway, není to jedno? 😄
1) ty halogeny
2) slušná nabídka prostoru, pro mě to tehdy bylo první "osahání" prostoru vzadu u téhle generace.
3) poněkud "MHD" vzhled základních potahů
4) myslím, že jsme pak chvíli stáli nad otevřenou kapotou a hodnotili nepříliš působivý zvuk moderních přímovstřikových R4 a že je možná lepší R6 nafta
5) myslím, že Dinar měl přednášku na téma "M podvozek jako optimální volba"
6) na automatický meziplyny si matně vzpomínám, kdo řídil... to bych kecal, řekl bych že tam nějaké střídání bylo, ale kdo za koho... anyway, není to jedno? 😄
Na ten déšť a tmu si vzpomínám taky.
Primovstrikovy benzin je jako šicí stroj a bude to dělat i dvanáctiválec.
A k tomu dalšímu - fungl 330i za 7 kil, to už něco zkousneš😊
Primovstrikovy benzin je jako šicí stroj a bude to dělat i dvanáctiválec.
A k tomu dalšímu - fungl 330i za 7 kil, to už něco zkousneš😊
Ale jo, ale jo... já neseděl za volantem, tak ze zadu (woody jsi tu?) to zase vypadalo trošku jinak... trošku to otřáslo mou vírou v to, že motor a podvozek je všechno a na ten zbytek je možný hodit bobek... přece jen třeba těm světlům člověk přijde rychle na chuť. Ale pořád je technika 90% a cerepetičky 10. Nebo max 15, stárnu 😄
PS: pořád lepší šicí stroj v bávu než vysavač v RX-8 😉
PS: pořád lepší šicí stroj v bávu než vysavač v RX-8 😉
Jsem k tomu trochu skeptický, ale ok, když jsi ten autíčkář. 😉
Každopádně jsi uvedl zrovna 330e, a tak určitě víš, že její ještě zadokolkovější (oproti běžné rwd 3er) pocit je dán určitě více baterkou pod zadní sedačkou než absencí xdrive, resp. že právě u této verze je přidání xdrive, otupění té zadokolkovitosti, cítit výrazněji než u obyč. verzí.
Každopádně jsi uvedl zrovna 330e, a tak určitě víš, že její ještě zadokolkovější (oproti běžné rwd 3er) pocit je dán určitě více baterkou pod zadní sedačkou než absencí xdrive, resp. že právě u této verze je přidání xdrive, otupění té zadokolkovitosti, cítit výrazněji než u obyč. verzí.
Ako píše dinar, záleží, o akých modeloch sa bavíš. Ak si u BMW pracoval pred 5-10 rokmi a hovoríš o Éčkových a Fkových generáciách, OK, uverím. Ale dokážeš poznať rozdiel v súčasnej generácii G20, povedzme medzi 330i sD a 330i 😁? Tak to budeš fakt veľký fajnšmeker a jeden zo sto. A len pre poriadok: bavíme sa o vplyve na riadenie, nie o adhézii, tam štvorkolku spozná aj babička.
Jak mu píšu, obecně jsem skeptický, ale jestli má najeto ve stylu přesedání z jednoho do druhého, může být, že opravdu pozná. Pak klidně říkám, klobouk dolů, je to citlivý řidič a jeden z mála. :yes:
Ono většinou je to tak, že se to zdá jasné, když někdo sedne z 330xd třeba do 320i, jenže ten rozdíl v pocitu z řízení není dán primárně xdrivem, další věc je, že dneska v českých dealershipech prakticky kromě těch základů nic s rwd nenajdeš, těžko pak porovnávat rozdíly awd, rwd u stejných motorizací.
Ono většinou je to tak, že se to zdá jasné, když někdo sedne z 330xd třeba do 320i, jenže ten rozdíl v pocitu z řízení není dán primárně xdrivem, další věc je, že dneska v českých dealershipech prakticky kromě těch základů nic s rwd nenajdeš, těžko pak porovnávat rozdíly awd, rwd u stejných motorizací.
webpaja
...jak je psáno výše, R4 nafta od BMW není zrovna nejpříjemnější společník. Půl roku jezdí kolega 330ix, hodně cukaček po městě, spotřeba lehce pod 8. Motor má sílu v celém spektru otáček, chybí gradace a nějaký trumpeta mu naladil výfuk tak ubručeně, až je to k smíchu. Jinak je to fantastická jednotka, co auto vystřelí pod 6s na kilo a kdekoliv si poradí s předjížděním na pár metrech.
Podvozek funguje lehkonohá, jen krátké nerovnosti mu nevoní, řízení je fajn a posaz excelentní.
Tudíž, nešel bych už do 320d ale 330i. 330d je přece jen dražší.
Podvozek funguje lehkonohá, jen krátké nerovnosti mu nevoní, řízení je fajn a posaz excelentní.
Tudíž, nešel bych už do 320d ale 330i. 330d je přece jen dražší.
To je vsechno pravda, 330i je uplne jinde a moc navic za to nechce.
Bohuzel, pak tu jsou lidi, jako ja, kteri to maji jako sluzebak v korporatu, kdy jsou hlavnim kriteriem vyberu tabulkove emise, protoze nasledujeme "company CO2 reduction roadmap". Do toho limitu se 20d o chlup vejde a tim je vymalovano.
Bohuzel, pak tu jsou lidi, jako ja, kteri to maji jako sluzebak v korporatu, kdy jsou hlavnim kriteriem vyberu tabulkove emise, protoze nasledujeme "company CO2 reduction roadmap". Do toho limitu se 20d o chlup vejde a tim je vymalovano.
Jasně, tuhle politiku naštěstí nemusíme držet. A právě u 330i se vyplatila. Nedal bych R4 přednost před R6, ale R4 nafta vs R4 benzín je při současných výkonech a umírněné spotřebě bavorských benzínů jinak jasná volba.
Jojo to bude asi běžná věc ve všech nadnárodních korporátech, kde se teď řeší důležité věci jako LGBT, rovnost, rasová diverzita, podpora všemožných různých pohlaví a ekologie/emise.. prostě témata, co jsou politicky zajímavá, ale nikoho to nezajímá a všem to jen komplikuje život.
U nás taky hned první ultimátum při výběru auta zní: nafta. Prostě benzín je dnes sprosté slovo a kolik moderní benzíny žerou nebo vyprodukují nikoho nezajímá. To vlastně přece ani není důležité, však jde o tu politiku..
U nás taky hned první ultimátum při výběru auta zní: nafta. Prostě benzín je dnes sprosté slovo a kolik moderní benzíny žerou nebo vyprodukují nikoho nezajímá. To vlastně přece ani není důležité, však jde o tu politiku..
A obzvlášť je to prvotné kritérium nafty dôležité v posledných dvoch rokoch, keď ľudia čučali doma na homeoffice a prejazdili pár tisíc km za rok. Ale car policy predsa nezmeníme a musí to byť nafta.
Naprostá pravda.. my máme poslední dva roky velice omezené cestování a ročně najezdím jednotky tisíc kilometrů. A všichni pracujeme povinně z domova a už se ruší kanceláře, takže se do nich asi nikdy nevrátíme, ale stejně máme povinně vyfasovanou naftu 😁. Čekal bych, že povolí alespoň třeba hybridy, které jsou na to vhodnější a potěší i možnost parkování v modrých zónach, ale to asi v dohledné době nehrozí..
V tomhle to ale taky muze byt obcas mistnim zastoupenim. Taky delam pro korporat, spousta funkci je centralizovana, ale zrovna fleetmanagement ne, kazdej stat za sve. V nemecku je pak normalne mozne mit jakykoliv pohon, jen s podminkou, ze pokud si nekdo zvoli benzin, nemel by byt extra uzrany, a resi se to tak, ze "do 20% navic CO2 je to OK" (treba kdyby nekdo zvazoval 320i vs. 320d). Prakticky se to ale nekontroluje, i 35% v klidu kolegovi proslo. To je Nemecko. No a pak se presuneme do CR, kdemistni zastoupeni rozhodlo, ze tady jen nafty a nic jineho. Ted se debatuje jestli teda EV a pluginy ze by taky mozna sly, ale benzin bez sance. Pravidlo z pera ceskeho vedeni. Slovensko dtto.
Holt nejen v prebirani evropskych smernic jsme obcas papeztejsi nez papez.
Holt nejen v prebirani evropskych smernic jsme obcas papeztejsi nez papez.
Jak řeší korporát v Německu dobíjení u PHEV doma? Musí si to platit zaměstnanec nebo dává firma nějaký paušál?
No tvl, ono se to zase neulozilo! Kdy uz si ti sasci z "ACZ IT dream teamu" daj ten svuj "system" do poradku?!
Tak jeste jednou:
PHEV nebo EV ti v prvni rade dovoli vzit jen pokud maz moznost instalace wallboxu, takze vlastni garaz, garazove stani nebo i venkovni stani, ale s moznosti natazeni elektriny. Kdyz tohle mas, pak to jde vsechno za leasingovkou, ktera wallbox na sve naklady zridi a prebira i naklady za nabijeni (jestli tenhle business jeste nejak nedotuje DE netusim). Pro me jako pro zamestnance je pak jedno jestli ciste benzin nebo diesel, nebo PHEV / EV, naklady jdou vzdy plne za leasingovkou. Ve smernicich mame ze dobijet mas hlavne doma, ale mame nabijeci stani i pri kancelarich (jen dva tri kousky a uz tam zacina byt docela prechlapino) plus mas taky moznost nabijet kdekoliv jinde, na vicemene kterekoliv verejne nabijecce. K tomu mas na sve auto vazanou "nabijeci kartu", tu pouzivas na vse, sam neplatis nikde nic.
Takhle to funguje u nas, po debate s nasim fleetakem jsem ale naznal, ze je to dnes vicemene standart vsude.
Tak jeste jednou:
PHEV nebo EV ti v prvni rade dovoli vzit jen pokud maz moznost instalace wallboxu, takze vlastni garaz, garazove stani nebo i venkovni stani, ale s moznosti natazeni elektriny. Kdyz tohle mas, pak to jde vsechno za leasingovkou, ktera wallbox na sve naklady zridi a prebira i naklady za nabijeni (jestli tenhle business jeste nejak nedotuje DE netusim). Pro me jako pro zamestnance je pak jedno jestli ciste benzin nebo diesel, nebo PHEV / EV, naklady jdou vzdy plne za leasingovkou. Ve smernicich mame ze dobijet mas hlavne doma, ale mame nabijeci stani i pri kancelarich (jen dva tri kousky a uz tam zacina byt docela prechlapino) plus mas taky moznost nabijet kdekoliv jinde, na vicemene kterekoliv verejne nabijecce. K tomu mas na sve auto vazanou "nabijeci kartu", tu pouzivas na vse, sam neplatis nikde nic.
Takhle to funguje u nas, po debate s nasim fleetakem jsem ale naznal, ze je to dnes vicemene standart vsude.
Musím uznat, že takový model by se mi u nás líbil. Mám objednanou fotovoltaiku, tak pokud leasingovka to domácí nabíjení kompenzuje nějakou rozumnou sazbou, mohl by to být i zajímavý přivýdělek resp. by to o něco zkrátilo návratnost FVE. Tak snad se toho časem i my dočkáme..
No u nás to bude podobné, auta si do jisté míry řešíme sami, ale mám pocit, že zrovna emisní limity atd, jsou nastavené globálně. Nicméně brzy bychom měli přejít na nový model, kdy se car management bude řešit kompletně globálně. A já vlastně nevím, jestli je to dobrá zpráva nebo ne.. třeba to bude znamenat větší flexibilitu ve výběru, ale taky to může znamenat opak. A nebo se taky v praxi nemusí změnit vůbec nic a bude to jen změna na oko, aby se prostě něco změnilo a někdo mohl vykazovat činnost. Takových změn je v korporátu většina. Tak uvidíme..
Korporátní emise řeší spíš trojka s EL značkou, ne? Parkování je pak bonus plus... :yes:
Ano...ale existuje i firemni limit na mesicni splatku OL a tam je "trojka s EL" znackou u domacich poskytovatelu neprilis vyhodna, ma nizsi zustatkovou cenu. Konkretne u nas je to tak, ze bud ICE, nebo pak az BEV (na kterou je korporatni limit splatky vyssi), podpora jakehokoliv hybridu defacto neni. Ja dost cestuju po nasich pobockach ve stredni / vychodni Evrope BEV mi bylo rovnou zamitnuto.
Pro zajimavost, zrovna BMW u svych dodavatelu vyzaduje v budoucnu uhlikovou neutralitu, nejen vyroby, ale i podpurnych procesu, termin zatim presne nemaji, hovori se o 2030. Ale uz dnes je to kriterium pri ziskani businessu.
Pro zajimavost, zrovna BMW u svych dodavatelu vyzaduje v budoucnu uhlikovou neutralitu, nejen vyroby, ale i podpurnych procesu, termin zatim presne nemaji, hovori se o 2030. Ale uz dnes je to kriterium pri ziskani businessu.
Barry Lyndon
Jakože prémie, ale když se no nastartuje, tak zvuk jako Multikára 😁 😁 . Už aby konečně zdanili tu naftu normálně a weak hands nebyli ekonomikou nuceni k podobným obskurnostem.
Stans77
Jeden z nejlépe jezdících aut bez i se 4-kolkou.
Zamrzí jenom hodně vysoká cena za pořízení, servis, náhradní díly a malá síť kvalitních servisů v ČR. Nová C-Klasse ( 220d 4matic) je taky super a můžu vřele doporučit!
Zamrzí jenom hodně vysoká cena za pořízení, servis, náhradní díly a malá síť kvalitních servisů v ČR. Nová C-Klasse ( 220d 4matic) je taky super a můžu vřele doporučit!
S nákupem BMW vlastní zkušenost nemám, ale z doslechu jsem nabyl dojmu, že s cenou lze hýbat slušně. Ale teď za COVIDu to už třeba taky nemusí platit...