Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNový Opel Astra je v Česku: Prolezli jsme ho, slušně vybavený základ se vejde do půlmilionu
151 komentářů
Jenik3
Nestala Astra pred par lety v zakladu kolem 370tis Kc?
Hmm.
Ale byvala doba, kdy stal rohlik 30 haliru.
😒
Ale byvala doba, kdy stal rohlik 30 haliru.
😒
johny555
ale prostě třívalec do rodinného auta nechci. Kdybych si měl vybrat mezi Astrou a Ceedem, tak jasně volím Ceeda 1.5, hlavně kvůli motoru. Taky otázkou, kolik bude příplatek za kombi...
Jo, taky mam ctyrvalce radeji.
Ale asi ne tak agresivne. Dobry auto s dobrym trivalcem bych zkousnul.
Aniz bych tim rikal, ze zrovna za tu francouzskou 1.2 dam ruku do ohne.
Nedam, protoze nevim.
Ale asi ne tak agresivne. Dobry auto s dobrym trivalcem bych zkousnul.
Aniz bych tim rikal, ze zrovna za tu francouzskou 1.2 dam ruku do ohne.
Nedam, protoze nevim.
Nedavno tu byla diskuze, ze sice Kia/Hyndai dela ctyrvalce, ale jezdi mnohem hure. Ja sam ten obligatni 1.4/1.5 tgdi neridil, jen 1.0 tgdi (nic moc) a 1.6Tgdi v Proceedu GT a ten jel hezky. Takze ja bych byl opatrny, jestli ti ten valec navic spis neuskodi 😁
To víš, o válec vic, co se může pokazit 😒]
Ono je to ale hod e dnao tím, že dnes 4valce bývají atmosféry a 3valce turba. Takze jízdné bude určitě lepší ten trivalec. I když já mám vlastně taky 4valec atmosféru. a to by trubo trivalec fakt nemohl nahradit a ani by lépe nejel.
Ono je to ale hod e dnao tím, že dnes 4valce bývají atmosféry a 3valce turba. Takze jízdné bude určitě lepší ten trivalec. I když já mám vlastně taky 4valec atmosféru. a to by trubo trivalec fakt nemohl nahradit a ani by lépe nejel.
3_diamanty
Teda astru som dizajnom nejako nikdy nemusel ( snad len okrem 2 generacie ktora na svoju dobu vyzerala fakt vyborne ) ale ta nova je vazne supa.... pride mi ze rovnako ako v pripade mokky aj v pripade astry ziak vyskolil ucitela ( peugeot ) .... astra :yes: ... opel :yes:
Tyjo, místní 'odborník' promluvil 😲 tenhle zbastlenej peugeot 308 a "supa" design... je vidět, že máš estetckou laťku proklatě nízko, jako nenáročný zakazník v pořadku.Haló efekt stylem dáme na 308 vyrazný led pruh na světla, trisku hrany, nádechy a dofoukneme blatníky ad absudum = "supa" design.
Mimochodem ten přechod mezi plechy a nárazníky v ploše je slušnej bizár, to jako neumí opel dělat strak? Ten design vyhlazovali někde externě v indii ve firmě, co jede na tři směny na každém počítači, protože opelu z designu v Rüsselsheimu utekli vsichni schopní lidi vedle, do technical center Hyundai? A ten zadek taky mohli od Golfu VIII odlišit víc.
Mimochodem ten přechod mezi plechy a nárazníky v ploše je slušnej bizár, to jako neumí opel dělat strak? Ten design vyhlazovali někde externě v indii ve firmě, co jede na tři směny na každém počítači, protože opelu z designu v Rüsselsheimu utekli vsichni schopní lidi vedle, do technical center Hyundai? A ten zadek taky mohli od Golfu VIII odlišit víc.
MS-sport
motor diesel a manuální převodvka. Opel míval kdysi problémy s elektrikou jako bylo stahování oken, vyhřívání sedadel.....cena je na hraně, ale pořád se to dá. Určitě tam budou nějaké bonusy, slevy takže se to bude dát kolem 500tis reálně koupit. :yes: :yes:
miromen
Nic zajimaveho. Astra nikdy neměla viceprvek a na tom se nic nezměnilo, motorově je to prostě špatne, ale takova je doba a co jsem viděl novou mokku tak ani vzhledem mě zřejmě nova astra nepotěši.
Prostě posledni dobou mezi kompakty nic zajimaveho. No ještě jsem zvědavy jak se předvede ne zrovna kompaktni novy civic a zda si u nas zachova pod kapotou 1,5T.
Prostě posledni dobou mezi kompakty nic zajimaveho. No ještě jsem zvědavy jak se předvede ne zrovna kompaktni novy civic a zda si u nas zachova pod kapotou 1,5T.
Suhlasim s tebou, je to bieda. novy civic za oceanom chvalia, maju aj verziu vyladenu tesne pod type r. Povozit sa pojdem, ale nebude kombi, takze zase nemam co v nizsej strednej kupit. Chcel som sa povozit na novom leone 2.0 tsi, vliezol som k prvemu dilerovi, tam sa na mna pozerali ako na debila. A ked zistili, ze ma prednostne zaujima 2l benzin, tak ma v podstate vyhodili. Taka snaha nepredat auto ma uz davno nepobavila
Ja si určitě novy civic pujdu jen tak ze zvědavosti projet jen doufam, že 1,5T bude přitomno.
No s prodejci je to kus od kusu, alespoň takova je ma zkušenost. Naštěsti drtiva většina na ty na ktere jsem narazil ja byla v pohodě až da se řict s opravdu vybornym celkovym přistupem. Konkretně u seatu jsem zažil prodejkyni u ktere se nakonec i objednavalo a ta byla velice ochotna a celkově ji vlasně nebylo co vyčist. No s nějakym odstupem jsem jednal ještě se 2 prodejci na stejnem saloně a ti, už byly spiš z toho opačneho konce.
No s prodejci je to kus od kusu, alespoň takova je ma zkušenost. Naštěsti drtiva většina na ty na ktere jsem narazil ja byla v pohodě až da se řict s opravdu vybornym celkovym přistupem. Konkretně u seatu jsem zažil prodejkyni u ktere se nakonec i objednavalo a ta byla velice ochotna a celkově ji vlasně nebylo co vyčist. No s nějakym odstupem jsem jednal ještě se 2 prodejci na stejnem saloně a ti, už byly spiš z toho opačneho konce.
Ten základ a trošku lepší základ je pokrytý dobře, tam ani nutně nevadí absence víceprvku. 1.2PT 96kW za půl míče s ok výbavou, to jde, může to být lepší než nějakej Golf 1.0TSI.
Za 800 holátko PHEV... no, pár kupců si to možná taky najde, ale už je to specifická cílovka.
Za 800 holátko PHEV... no, pár kupců si to možná taky najde, ale už je to specifická cílovka.
Ten zaklad snad i ano, ale celkově prostě za mě ne a vlastně ja bych si určitě nevybral a nic co by mě na salon opla zlakalo v připadě astry.
Jedine pozitivum vidim oproti 308 v interieru. Koukal jsem na SK recky o 308 a tam tvrdi, že u nove 308 je to prostě opět špatenka a horši než u 508, kde to dle nich bylo relativně k přežiti což je i muj poznatek.
Jedine pozitivum vidim oproti 308 v interieru. Koukal jsem na SK recky o 308 a tam tvrdi, že u nove 308 je to prostě opět špatenka a horši než u 508, kde to dle nich bylo relativně k přežiti což je i muj poznatek.
Svoje cukříky má... design, AGR, MatrixLED... a slušná cena.
V té kategorii 150k+ jsou jen ty PHEV, takže pro mě osobně jako primární auto tam taky nic není... ne když vedle stojí Insignia 2.0T za míň peněz než ten plugin.
V té kategorii 150k+ jsou jen ty PHEV, takže pro mě osobně jako primární auto tam taky nic není... ne když vedle stojí Insignia 2.0T za míň peněz než ten plugin.
Jo na sladke to ja jsem a to vic než je zdravo, ale ne u aut to mam ty cukřiky na vedlejši koleji byť některe určitě dokažu ocenit vic. Na vzhled mě těžko někdo utahne a tahle astra by to teměř jistě nebyla. V noci toho sice moc nenajezdim, ale ano světla dokažu ocenit a sedačky v některych směrech určitě taky, ale stale tam je podstatny ten zaklad jehož současti ty cukřiky jsou.
Jinak ceniky moc v potaz neberu pokud to neni nějaky extrem a cenu řešim až přijde do tuheho. Realně se dejme tomu 100tkč rozdil mezi kandidaty muže smrsknou na rozdil, ktery již nemusi byt podstatny, ale to určitě viš/znaš.
Jinak ceniky moc v potaz neberu pokud to neni nějaky extrem a cenu řešim až přijde do tuheho. Realně se dejme tomu 100tkč rozdil mezi kandidaty muže smrsknou na rozdil, ktery již nemusi byt podstatny, ale to určitě viš/znaš.
No já to myslel trošku obecněji, tj. v těch cukříkách mám třeba i motor... prostě jako ty věci pro radost nad rámec toho, co nutně potřebuju (prostor pro 5 lidí a tak)... to, co mě přiměje vůbec to auto zařadit do širšího výběru.
No tak motor to, už je pořadna homole z třtinoveho demerara cukru.
Součast auta, ktera dnes děla zřejmě hodně lidem vrasky na čele a mě osobně vlastně vyhnala od běžnych kompaktu. A jak jsem optimista tak v tomhle připadě jsem realista a v lepši zitřky již nedoufam.
Součast auta, ktera dnes děla zřejmě hodně lidem vrasky na čele a mě osobně vlastně vyhnala od běžnych kompaktu. A jak jsem optimista tak v tomhle připadě jsem realista a v lepši zitřky již nedoufam.
2.0TSI bylo vždycky dobrá volba... já s ním byl hodně spokojený... i mi vcelku stačila ta 220k verze. Ale v té kategorii dvoulitrů v kompaktech se těžko šlápne vedle.
Pro mě je krátký HH out, takže zbývá Ford, Škoda, SEAT... možná Honda (ale spíš ne).
No a nebo se podívat o třídu výš, co jsem minule udělal.
Pro mě je krátký HH out, takže zbývá Ford, Škoda, SEAT... možná Honda (ale spíš ne).
No a nebo se podívat o třídu výš, co jsem minule udělal.
2.0 TSI ach jo jedno ze dvou prozatimnich zklamani u GTI zvlašť po tom co jsem čekal na zakladě zkušenosti majitelu.
Ja pravě nejsem nějak naročny co do vykonu, ale spodni hranici +- mam a manual jasna podminka.
Každopadně, když jsem dřivěji oddělil zrno od plev tak mi zustali Civic, Focus a Mazda 3. Na přichod nove mazdy 3 jsem se hodně těšil, ale 3 bez viceprvku nebyl zrovna magnet, ktery by mě k ni přitahoval a pak ještě nějake dalši ty cukřiky, ktere tu 3 uplně vyřadily. U focuse prakticky zrušeni 1,5EB no a u civicu bylo vice těch podstatnějšich cukřiku přes ktere neprošel a třeba i ta kompaktnost respektive jeji opak byl jeden z duvodu.
Středni třida je pro mě uplně nepřijatelna, ale zde opel ještě s mazdou by byly potencionalnimi kandidaty a bliže mam spiš k tomu B segmentu. A kdyby se mělo pořidit 2 auto tak s největši pravděpodobnosti je to pravě ten B segment.
Ja pravě nejsem nějak naročny co do vykonu, ale spodni hranici +- mam a manual jasna podminka.
Každopadně, když jsem dřivěji oddělil zrno od plev tak mi zustali Civic, Focus a Mazda 3. Na přichod nove mazdy 3 jsem se hodně těšil, ale 3 bez viceprvku nebyl zrovna magnet, ktery by mě k ni přitahoval a pak ještě nějake dalši ty cukřiky, ktere tu 3 uplně vyřadily. U focuse prakticky zrušeni 1,5EB no a u civicu bylo vice těch podstatnějšich cukřiku přes ktere neprošel a třeba i ta kompaktnost respektive jeji opak byl jeden z duvodu.
Středni třida je pro mě uplně nepřijatelna, ale zde opel ještě s mazdou by byly potencionalnimi kandidaty a bliže mam spiš k tomu B segmentu. A kdyby se mělo pořidit 2 auto tak s největši pravděpodobnosti je to pravě ten B segment.
Slyšel jsem názory, že 2.0TSI otupilo s instalací GPF... já mám důkladně projetou jen tu verzi před GPF, tj. ještě s kombinací přím👋nepřímo. Ale já na HH nekoukám jako na sportovní auta, to může být rozdíl.
Ma3 je teď za docela zajímavé peníze, sedan se 150k dvoulitrem by mohla být fajn kombinace...kdybych teda nepotřeboval auto pro rodinu. HB se mi tolik nelíbí. Víceprvek je kaňka, ale dal bych tomu šanci... kompromisy jsou všude.
Ma3 je teď za docela zajímavé peníze, sedan se 150k dvoulitrem by mohla být fajn kombinace...kdybych teda nepotřeboval auto pro rodinu. HB se mi tolik nelíbí. Víceprvek je kaňka, ale dal bych tomu šanci... kompromisy jsou všude.
U M3 jsem zaznamenal vylepšeni motorizace ten uvodni SA v nove generaci byl i dle některych majitelu starši generace M3 docela špatenka.
Mě by asi pořad hlodala ta absence viceprvku. A spiš mě mrzi to, že jsem neměl tu čest pravě s předchozi M3.
Ja měl akorat da se řict bezvyznamnou zkušenost s cuprou z r 2016 a tušim to byla 280k verze.
U Evo4 byl dle majitelu odstraněn největši nedostatek v podobě reakce na plyn. S tim, že jeden majitel poznamenal, že teď si neni sice nač stěžovat ale, mohlo to byt ještě o chlup lepši (todle podepisuji) a par majitelu se k němu přidalo. A zavedeni filtru u Evo3 bylo udajně dost znat s tim, že teď jako by tam snad ani nebyl a debata jak je to možne. Žadny zavěr jen domněnky v podobě dodatečně dosazeneho filtru u Evo3 a nasazeni Evo4 kde se již s filtrem počitalo.
Co se však hodně řešilo tak to jak se motor "měnil" s najezdem a docela velky rozdil po několika nadržich tedy par tisicich najetych km. Nejvic asi ve vztahu se spotřebou ze ktere byly někteři až zděšeni pravě ve vztahu s předchozi generaci. Někdo si nic v takove miře u Evo3 nevybavoval a jini si tim byli jisti. Takže novy majitele byli upozorňovani ať nedělaji předčastne zavěry co se některych vlastnosti motoru tyče.
No a pak shoda v tom, že Evo4 je ochotnějši/vybušnějši od vyššiho středniho pasma. Par majitelu poznamenalo, že jim, ale naopak přijde teď o něco ospalejši v nižšich otačkach jen bez upřesněni.
Některe vyčtene vlastnosti pozoruji, ale ja si ještě s nějakym finalnim verdiktem počkam, protože některe věci a nejen co se motoru tyče doznavaji vyraznějšich změn a jsem v začatcich.
Mě by asi pořad hlodala ta absence viceprvku. A spiš mě mrzi to, že jsem neměl tu čest pravě s předchozi M3.
Ja měl akorat da se řict bezvyznamnou zkušenost s cuprou z r 2016 a tušim to byla 280k verze.
U Evo4 byl dle majitelu odstraněn největši nedostatek v podobě reakce na plyn. S tim, že jeden majitel poznamenal, že teď si neni sice nač stěžovat ale, mohlo to byt ještě o chlup lepši (todle podepisuji) a par majitelu se k němu přidalo. A zavedeni filtru u Evo3 bylo udajně dost znat s tim, že teď jako by tam snad ani nebyl a debata jak je to možne. Žadny zavěr jen domněnky v podobě dodatečně dosazeneho filtru u Evo3 a nasazeni Evo4 kde se již s filtrem počitalo.
Co se však hodně řešilo tak to jak se motor "měnil" s najezdem a docela velky rozdil po několika nadržich tedy par tisicich najetych km. Nejvic asi ve vztahu se spotřebou ze ktere byly někteři až zděšeni pravě ve vztahu s předchozi generaci. Někdo si nic v takove miře u Evo3 nevybavoval a jini si tim byli jisti. Takže novy majitele byli upozorňovani ať nedělaji předčastne zavěry co se některych vlastnosti motoru tyče.
No a pak shoda v tom, že Evo4 je ochotnějši/vybušnějši od vyššiho středniho pasma. Par majitelu poznamenalo, že jim, ale naopak přijde teď o něco ospalejši v nižšich otačkach jen bez upřesněni.
Některe vyčtene vlastnosti pozoruji, ale ja si ještě s nějakym finalnim verdiktem počkam, protože některe věci a nejen co se motoru tyče doznavaji vyraznějšich změn a jsem v začatcich.
Nojo, tak je to něco za něco, jako vždycky.
Nemáš víceprvek, to je fakt... i tak jsou ale hodnocení jízdy vesměs pozitivní, dal bych tomu šanci. Manuál je výbornej, interiér je parádní, sedan je fakt kus pěknýho auta.
150k atmosféra... záleží na úhlu pohledu, žádná raketa to nebude, ale důstojná motorizace i s kousíčkem výkonu pro radost snad ano... na všechny ty 1.0 a 1.2 by to mělo stačit, na 1.5TSI 110kW už logicky ne.
Nemáš víceprvek, to je fakt... i tak jsou ale hodnocení jízdy vesměs pozitivní, dal bych tomu šanci. Manuál je výbornej, interiér je parádní, sedan je fakt kus pěknýho auta.
150k atmosféra... záleží na úhlu pohledu, žádná raketa to nebude, ale důstojná motorizace i s kousíčkem výkonu pro radost snad ano... na všechny ty 1.0 a 1.2 by to mělo stačit, na 1.5TSI 110kW už logicky ne.
No ja měl možnost si konečně pořadně 3 prohlednout a jak jsem u ni neměl jasno tak teď, už mam. Sedan sice fajn, ale HB jak jsem měl par pochybnosti u zadni časti či předku tak ty tam sice realně vidim, ale jako celek prostě hodně pěkny zajimavě tvarovany HB a sedan zastiněnej a vuči HB pusobi na mě obyčejnějšim či meně zajavym dojmem. No mazda možna doznala změny v kvalitě interieru, ale třeba architektury přistrojovek se mi u mazd nezamlouvaji, ale od počatku kvituji změnu budiku u 3. A jak jsem byl po představeni nadšen z interieru civica a v realu zklamanějši tak se mi určitě zamlouva vic tedy knk palubka.
Méně zajímavý asi ano, ale když já jsem spíš na klasickou eleganci než na extravaganci... a ten zadek u HB je prostě tlustej 😄 , nehledě na to, že to vevnitř bude asi trošku jeskyně.
Civic interiér, jo? To já byl naopak dost zklamanej... celý je to takový šedošedý, hlavně vzadu... pozice za volantem dobrá, ale samotný přední sedačky nic moc... vzadu ani nebyly výdechy klimy. A ta roletka nad kufrem, to je taky dílo. Palubka a volant dobrý, ale jako celek... no, maximálně chvalitebný.
Civic interiér, jo? To já byl naopak dost zklamanej... celý je to takový šedošedý, hlavně vzadu... pozice za volantem dobrá, ale samotný přední sedačky nic moc... vzadu ani nebyly výdechy klimy. A ta roletka nad kufrem, to je taky dílo. Palubka a volant dobrý, ale jako celek... no, maximálně chvalitebný.
To co zmiňuješ u toho civicu s tim se ztotožňuji. Jen mi jde čistě o vzhled/architekturu těch palubek a tedy toho co mam před sebou po usednuti.
Jinak se tě zeptam na jednu věc ohledně 2,0TSI pokud tedy viš.
Chod plyn. pedalu ma na konci doraz po kterem přijde dost značny odpor po jehož překonani jde ještě pedal domačknout, ale už jen velmi kratce možna je to vic, ale přijde mi že je to snad jen pul cenťaku. Každopadně nepozoruji rozdil mezi plyn na doraz s/bez domačknuti, čekal bych nějaky boost a možna na stopkach pujde rozdil poznat . Každopadně nikde jsem o tom u 2,0TSI nečetl nebo neslyšel a to ani od majitelu. Vybavuješ si něco takoveho u te starši generace ?
Tohle ma třeba civic s CVT, kde je ten chod po překonani odporu jednak delši a navic přijde po velke prodlevě kickdown což je docela něco jineho.
Jinak se tě zeptam na jednu věc ohledně 2,0TSI pokud tedy viš.
Chod plyn. pedalu ma na konci doraz po kterem přijde dost značny odpor po jehož překonani jde ještě pedal domačknout, ale už jen velmi kratce možna je to vic, ale přijde mi že je to snad jen pul cenťaku. Každopadně nepozoruji rozdil mezi plyn na doraz s/bez domačknuti, čekal bych nějaky boost a možna na stopkach pujde rozdil poznat . Každopadně nikde jsem o tom u 2,0TSI nečetl nebo neslyšel a to ani od majitelu. Vybavuješ si něco takoveho u te starši generace ?
Tohle ma třeba civic s CVT, kde je ten chod po překonani odporu jednak delši a navic přijde po velke prodlevě kickdown což je docela něco jineho.
Jo, pracoviště řidiče dobrý, teda až na ty sedačky. Ale v tuhle chvíli už je to vlastně minulá generace, tak uvidíme co bude.
Ten "práh" u plynu jsem neměl. Vybavuju si úplně drobounkej, sotva postřehnutelnej odpor při položení nohy na plyn... to bylo asi nějaký čidlo.
Ten "práh" u plynu jsem neměl. Vybavuju si úplně drobounkej, sotva postřehnutelnej odpor při položení nohy na plyn... to bylo asi nějaký čidlo.
Jo sedačky jeden z duvodu proč civic vypadl a u mě to bylo vyloženě o přislovi, nevstoupiš dvakrat do stejne řeky.
Takže zřejmě něco noveho a vic se na to zaměřim.
No divne, že to nikdo z majitelu ještě nezminil nebo jsem to nezaregistroval a asi to někde zkusim zminit.
U focuse jsem třeba zjistil, že spojkovy pedal ma z počatku mrtvy chod při opravdu citlivem zachazeni, udajně ochrana proti zlozvyku stat na spojce. Když jsem to na foru zminil tak jsem byl tak trochu za mimoně tedy prvni reakce. No pak se ukazalo, že to tak opravdu je a že u forda je to celkem běžne.
Takže zřejmě něco noveho a vic se na to zaměřim.
No divne, že to nikdo z majitelu ještě nezminil nebo jsem to nezaregistroval a asi to někde zkusim zminit.
U focuse jsem třeba zjistil, že spojkovy pedal ma z počatku mrtvy chod při opravdu citlivem zachazeni, udajně ochrana proti zlozvyku stat na spojce. Když jsem to na foru zminil tak jsem byl tak trochu za mimoně tedy prvni reakce. No pak se ukazalo, že to tak opravdu je a že u forda je to celkem běžne.
Ono to rčení s řekou ale znamená něco trošku jiného, než jak se běžně používá 😉 ... tak aby ses nedivil 😁
Mám pocit, že spousta řidičů tolik plynu nikdy v životě nedalo. Vzpomínám si, jak za náma kdysi přijel pro radu jeden týpek s RX-7 a jeli jsme to s ním projet... a chlápek voči na vrch hlavy, že teda taky řadí na 4000... ale nahoru, ne dolu 😄
Mimochodem - zajímavý chování plynu měl táta v A5 (3.0TDI)... tam jsi na tom prahu musel chviličku počkat, než to šlo domáčknout do konce... a pak už se teda taky nic tak zázračnýho nedělo.
Mám pocit, že spousta řidičů tolik plynu nikdy v životě nedalo. Vzpomínám si, jak za náma kdysi přijel pro radu jeden týpek s RX-7 a jeli jsme to s ním projet... a chlápek voči na vrch hlavy, že teda taky řadí na 4000... ale nahoru, ne dolu 😄
Mimochodem - zajímavý chování plynu měl táta v A5 (3.0TDI)... tam jsi na tom prahu musel chviličku počkat, než to šlo domáčknout do konce... a pak už se teda taky nic tak zázračnýho nedělo.
No prostě nejdu naproti sedačkam, ktere jsou teměř bez bočni opory toho jsem si dost užil v jedničkovem focusu.
Řekl bych pocit, ktery nebude mit daleko k realitě. Ja už dostal dost zpětne vazby z mista spolujezde ať už z vlastnich aut či pujčenych na předvaděčkach apod.
Ale zas to neznamena, že bych na plynu stal permanentně jak na ryči.
Navic teď diky vykonu/krouťaku je potřeba trošku vic rozmyšlet nad tim jak s plynem zachazet.
No tak to bude asi zase trošku jine. U GTI se sice nemusi čekat( ještě dukladněji prověřim), ale ten odpor je dost velky takže hned po prvnich jizdach jsem o tom netušil. Navic tam byla nějaka opatrnost z me strany kvuli zajeti.
Řekl bych pocit, ktery nebude mit daleko k realitě. Ja už dostal dost zpětne vazby z mista spolujezde ať už z vlastnich aut či pujčenych na předvaděčkach apod.
Ale zas to neznamena, že bych na plynu stal permanentně jak na ryči.
Navic teď diky vykonu/krouťaku je potřeba trošku vic rozmyšlet nad tim jak s plynem zachazet.
No tak to bude asi zase trošku jine. U GTI se sice nemusi čekat( ještě dukladněji prověřim), ale ten odpor je dost velky takže hned po prvnich jizdach jsem o tom netušil. Navic tam byla nějaka opatrnost z me strany kvuli zajeti.
U té Audiny bylo vyloženě cítit, jak ten odpor pomalu klesá a pedál tě "pouští"... jo, to bylo něco jinýho.
No skočil jsem si pro něco na zub na večer a nedalo mi to.
A jak jsem psal, že některe věci doznavaji změn tak tohle je dalši.
Pedal šel k podlaze doskrat na 2st a 3st a teď musim poupravit tvrzeni o značnem odporu, ktery mi přišel až zbytečně velky. Teď je ten odpor značně menši a tak nějak akoratni, když už to tam ma byt. Prostě ten odpor evidentně povolil. Jen ten rozdil s a bez došlapu mi pořad pocitově nic nepřinaši. Teď jsou na řadě stopky. 😁
A jak jsem psal, že některe věci doznavaji změn tak tohle je dalši.
Pedal šel k podlaze doskrat na 2st a 3st a teď musim poupravit tvrzeni o značnem odporu, ktery mi přišel až zbytečně velky. Teď je ten odpor značně menši a tak nějak akoratni, když už to tam ma byt. Prostě ten odpor evidentně povolil. Jen ten rozdil s a bez došlapu mi pořad pocitově nic nepřinaši. Teď jsou na řadě stopky. 😁
.StenLi.
Osobne pokladam diesel za uplne zbytocnu a drahu motorizaciu, nevhodnu do mesta, obzvlast v zime a na krizenie Europy po dialniciach, kde by spotreba mala aj tak problem ospravedlnit priplatok, nie je Astra urcena. Elektricka verzia by mna oproti e-2008 s pohodlnejsim nastupovanim a lepsim vyhladom nicim neoslovila.
Nechápu, proč by Astra nebyla určená na křižování dálnic. Výhled a nastupování mě nezajímá, naopak mi vadí neefektivní oplastovaná kastle, nevhodná pro EV.
Nevadi, skus si precitat viac o roznych triedach aut, na co su urcene, je to vysvetlene celkom jasne na co su urcene kompakty.
Nezaujima ta to co zaujima vacsinu kupujucich a sposobuje velky uspech SUV, crossoverov a sposobuje zanik sedanov a liftbackov ktore sa transformuju na skorej spomenute, takze si mimo zaujmu automobiliek.
Nezaujima ta to co zaujima vacsinu kupujucich a sposobuje velky uspech SUV, crossoverov a sposobuje zanik sedanov a liftbackov ktore sa transformuju na skorej spomenute, takze si mimo zaujmu automobiliek.
Je celkem jedno na co jsou podle tebe určeny nějaké třídy, protože ve výsledku je to hlavně o tom, co si zákazník může dovolit, a D segment to často není, ten jde do firem k manažerským pozicím. Segment C je dlouhodobě považován za univerzální řešení a přebírá funkci dřívějšího D segmentu, který se začíná prolínat s E segmentem.
Nejprodávanější karoserie v Evropě je hatchback.
Nejprodávanější karoserie v Evropě je hatchback.
hugino
Za mňa stále Leon na druhé miesto by som posunul Focus po fl / aj keď by som musel prekúsnuť r 3 / a na treťom by bola Mazda 3.Táto Astra na obrázkoch nevyzerá zle ale je tam prezentovaná v top výbave Ultimate a tam už je cena okolo 28 000 € +.V základe to bude asi fakt nič moc a aj tam cena je od 20 000 € + takže ten základ je dosť drahý.Nepáči sa mi na tejto Astre predok a volant.
Nemusel by si prekousnout R3 , vezmi ST 😁 A nebo diesel 😁
Finančne max.ten diesel ale popravde nemal by som s tým až taký problém ale iba v ST-line.Vraj tie 1.5 HDI sú dobré a aj dokonca PDF nie je naň až tak drahý.Napíš aká je momentálne tvoja top 3 v segmente C / nevadí ak tam napíšeš aj elektro prežijem t👋. 😲
Ok, Zoe, i3 a tesla 😁
Jiny elektra mne nenapadly 😁
Ale vazne, tohle neni jednoduchy. , protoze jako jeden model bych nevybral ani jedno, az budu u PC tak to rozvedu
Jiny elektra mne nenapadly 😁
Ale vazne, tohle neni jednoduchy. , protoze jako jeden model bych nevybral ani jedno, az budu u PC tak to rozvedu
:yes: :yes: :yes: :yes: Dezertéééér
A k tomu C segmentu, já asi nemám jednoho vítěze, protože v každé cenové a v každém zaměření to bude trochu něco jiného.
Fokus bych dal na první místo, ale díky zoufalé nabídce motorizací nemohu, nýbrž kdybych si měl vybrat jeden kompakt, kterej BYCH si koupil, bude to Focus ST kombi
Golf má sice ještě Rko, ale auto, kterému nefunguje polovina funkcí je taky naprda pro mne už asi i zbytečně silné a rychlé 😊 Jinak tohle je docela zásadní problém třídního etalonu.
Leon se mi líbí taky, ještě jsem ho nezkoušel, ale jsou za zajímavé peníze s 1.5TSI, takže s velkým otazníkem ohledně infotainmentu, ale value x money asi není špatné
Hybrid dělá nejlepší Toyota a Corolla 2.0 kombi je skvělá, bohužel špatně odhlučněná (tedy jen v hybridu, co jsem jel s 1.2T tak to bylo komfortní a tichíé auto), to je asi za mne největší fail, ale pokud chceš hybrid, přežil bych to.
A jinak s ohledem na co nejnižší cenu asi Megane 1.33TCE, sice nejezdí tak jako Ford, ale zase ten motor to kompenzuje a cena i když vylezla, pořád to je přijatelnější, než někteří konkurenti. Já osobně bych mu dal přednost i před Kia/Hyundai, Renault je mi sympatičtější. Bohužel Renault zařízl veškeré lepší motorizace a to je opravdu škoda 😐
Astra asi možná v základu, ale za ty peníze už u Renaultu defakto skladově dostanu tu 1,33 TCE, byť možná v menší výbavě.
Mazda 3 - krásná, hezky jezdí, krásný interiér, ale já bych si tam u sebe neobhájil cenu. Pro mne navíc absence kombi, takže k ničemu 😁
Fokus bych dal na první místo, ale díky zoufalé nabídce motorizací nemohu, nýbrž kdybych si měl vybrat jeden kompakt, kterej BYCH si koupil, bude to Focus ST kombi
Golf má sice ještě Rko, ale auto, kterému nefunguje polovina funkcí je taky naprda pro mne už asi i zbytečně silné a rychlé 😊 Jinak tohle je docela zásadní problém třídního etalonu.
Leon se mi líbí taky, ještě jsem ho nezkoušel, ale jsou za zajímavé peníze s 1.5TSI, takže s velkým otazníkem ohledně infotainmentu, ale value x money asi není špatné
Hybrid dělá nejlepší Toyota a Corolla 2.0 kombi je skvělá, bohužel špatně odhlučněná (tedy jen v hybridu, co jsem jel s 1.2T tak to bylo komfortní a tichíé auto), to je asi za mne největší fail, ale pokud chceš hybrid, přežil bych to.
A jinak s ohledem na co nejnižší cenu asi Megane 1.33TCE, sice nejezdí tak jako Ford, ale zase ten motor to kompenzuje a cena i když vylezla, pořád to je přijatelnější, než někteří konkurenti. Já osobně bych mu dal přednost i před Kia/Hyundai, Renault je mi sympatičtější. Bohužel Renault zařízl veškeré lepší motorizace a to je opravdu škoda 😐
Astra asi možná v základu, ale za ty peníze už u Renaultu defakto skladově dostanu tu 1,33 TCE, byť možná v menší výbavě.
Mazda 3 - krásná, hezky jezdí, krásný interiér, ale já bych si tam u sebe neobhájil cenu. Pro mne navíc absence kombi, takže k ničemu 😁
Ta cena u Mazdy... bývalo, než všichni zdražili. G150 Plus (110kW, 18", vyhřívaný sedačky a volant, senzory a kamera, navi, headup) je za 635... což dneska vůbec není marná cena za takhle vybavený a motorizovaný auto.
Já už to dlouho nesleduju, ale když jsem někdy v 2019 zkoušel facelift s 90kw MT, tak Revolution byla asi za 750. Jelo to hezky, to nerozporuji, ale to byla tehdejší cena ostrejch verzí konkurence. Mne u té Mazdy 3 chybí nějakej vrchol, dle recenzí SKY X moc nejezdí a žere a jinak tam jsou pak ty dva dvoulitry.
To je mi podezřelý... trojka drahá byla, ale takhle drahá zase ne.
SkyX je za očekáváním... ale 150k dvoulitr s 210Nm a (výborným) manuálem by mohl být příjemná kombinace.
A sedan je fakt pěknej, s hb mám trošku problém.
SkyX je za očekáváním... ale 150k dvoulitr s 210Nm a (výborným) manuálem by mohl být příjemná kombinace.
A sedan je fakt pěknej, s hb mám trošku problém.
Tahle cena nám byla nabídnuta v Vgroupu na Kladně za testovací kousek, možná to bylo 730, už je to dlouho, ale určitě to bylo nad 700, Mikesus si to možná pamatuje líp.
Mne na živo ten hatch neva, a o kvalitách manuálu a řízení nemohu vůbec nic namítat, to bylo perfektní i v té 90kw verzi.
No... sedan.... já si ho někdy zase musim koupit 😁 Jo, tady bych asi hodně uvažoval, že bych s tím uměl žít, na střechu rakev a jede se.
Když jsme u těch sedanů, mne se svým zpusobem líbí i Civic sedan, tam je navíc i zajímavej motor 😊 Akorát jak to bude s tou další generací v EU... no radši nic 😁
a když jsme u těch sedanů 😁 https😐/www.sauto.cz/…/focus/160694516
https😐/www.sauto.cz/…/focus/150216309
to sem vubec netušil, že se vyrábělo 😁 Zajímalo by mne, pro jakej trh to je určeny 😁
Mne na živo ten hatch neva, a o kvalitách manuálu a řízení nemohu vůbec nic namítat, to bylo perfektní i v té 90kw verzi.
No... sedan.... já si ho někdy zase musim koupit 😁 Jo, tady bych asi hodně uvažoval, že bych s tím uměl žít, na střechu rakev a jede se.
Když jsme u těch sedanů, mne se svým zpusobem líbí i Civic sedan, tam je navíc i zajímavej motor 😊 Akorát jak to bude s tou další generací v EU... no radši nic 😁
a když jsme u těch sedanů 😁 https😐/www.sauto.cz/…/focus/160694516
https😐/www.sauto.cz/…/focus/150216309
to sem vubec netušil, že se vyrábělo 😁 Zajímalo by mne, pro jakej trh to je určeny 😁
V sedanu se dělaly všechny generace Focusu... a jo, ta čtyřka je docela fajn, takový šmrncovnější Mondeo... opět bych asi potřeboval čumák v ST-Line, ale jinak dobrý. Určitě Rusko a Turecko... ale myslím, že to bylo i někde v civilizované Evropě.
Ta Mazda je ještě lepší... za mě se to se Civicem vůbec nedá srovnat. HB bych snesl, sedan se mi líbí... jako že fakt líbí, možná nejvíc z C segmentu vůbec https😐/www.autickar.cz/…0x500x1c0000.jpg
Ale sedan, hm... nojo, už mi to leželo v hlavě u Giulie a odpověď je pořád ne.
Ta Mazda je ještě lepší... za mě se to se Civicem vůbec nedá srovnat. HB bych snesl, sedan se mi líbí... jako že fakt líbí, možná nejvíc z C segmentu vůbec https😐/www.autickar.cz/…0x500x1c0000.jpg
Ale sedan, hm... nojo, už mi to leželo v hlavě u Giulie a odpověď je pořád ne.
Já jsem o Fokusu 4 sedan netušil, ale asi to vypada lip, ne titanium kombik 😁
Do sedanu se nevejdete ? My jsme jen 3 zatim, takže ja bych to asi risknul, nicméně bych to asi musel vyzkoušet 😁 A hlavně mame ještě jedno kombi, kdyby cokoliv 😁 Já jsem coby student jezdil jeden čas i s Jettou a dalo se, i na hory jsme ve 3 lidech jezdili bez problemu, jenže netahal jsem kočárek.
Do sedanu se nevejdete ? My jsme jen 3 zatim, takže ja bych to asi risknul, nicméně bych to asi musel vyzkoušet 😁 A hlavně mame ještě jedno kombi, kdyby cokoliv 😁 Já jsem coby student jezdil jeden čas i s Jettou a dalo se, i na hory jsme ve 3 lidech jezdili bez problemu, jenže netahal jsem kočárek.
Mégane bych asi zvážil jako kombi, hb za ty peníze ne. Zas taková bomba TCe 140 nebude.
Dobré výbery.Ja som tiež písal o Mazde pretože aj u nás zlacnela a s tým 150 k motorom je v porovnatelnej cene ako konkurencia čo predtým nebolo.Ja som hlavne chcel vedieť či sa na tvojom rebríčku niečo zmenilo po príchode noviniek 308 a Astra.Tie ťa asi až tak neoslovili.
V té základní cenové s 1.2 by to asi stálo za vyzkoušení, pokud BYCH kupoval něco kolem 0,5M. Jinak stejně jako u Fokusu - auto asi dobrý, ale motory moc lákavě nevypadají až na top verzi, která bude drahá
U vás jsou koukám zajímavější ceny koncernovek :yes:
U vás jsou koukám zajímavější ceny koncernovek :yes:
Za mě další kousek, který vypadl z pelotonu. Zůstává Hyundai/Kia a Toyota.
Je fakt obdivuhodné čo korejci urobili za posledných 5-7 rokov aké druhy pohonu ponúkajú stále majú v ponuke turbobenzínové štvorvalce :yes: manuál,automat atď jednoducho predávajú to čo si zákazníci želajú fakt klobúk dolu ale jednoducho pre mňa hrajú stále prím europske značky + Ford a potom japonci Mazda a už aj Toyota.Napíš aj ty momentálne tvoju top 3 v segmente C.
Tu jsem v podstatě napsal 😁
Nebudu psát pořadí protože tu jsme závislí i na ceně. Ale za mě TOP3 určitě Toyota Corolla, Hyundai i30 a Kia Ceed. Z novinek za mě P308 a Astra určitě menší zlo než Golf/Octavia/Leon.
Nebudu psát pořadí protože tu jsme závislí i na ceně. Ale za mě TOP3 určitě Toyota Corolla, Hyundai i30 a Kia Ceed. Z novinek za mě P308 a Astra určitě menší zlo než Golf/Octavia/Leon.
Základ je drahý?
No počkej počkej, za 480t máš 1.2PT 81kW s LEDkama, senzorama vpředu i vzadu, 16" liťákama.
Leon je základ za 505t, 1.0TSI 81kW... 15" plecháče, bez tempomatu...
No počkej počkej, za 480t máš 1.2PT 81kW s LEDkama, senzorama vpředu i vzadu, 16" liťákama.
Leon je základ za 505t, 1.0TSI 81kW... 15" plecháče, bez tempomatu...
Moja chyba ja som to prepočítaval na ceny u nás.Základ u nás Leon je za 17 020 € tj. 420 000 kč 1.0 tsi 90k Reference,81 kw 110 k Style stojí 18 800 € tj. 460 000 kč a FR 110 k 19 800 € tj 485 000 kč.
rohYpnol
Technika PSA tvoří nějaký průměr dnešní doby. Design který s tradicí Opelu nemá zhola nic apolečného. Technická i konstrukční spřízněnost s P308 prosakuje všude.
A pak ti je cena. Ano, můžeme si 1000x nalhávat jak je to na dnešní dobu supr ceník. Ale nalijme si čistého vína. NE, ta cena je děsivá!!! Jsme +100t. proti tomu co bylo ještě tak před pěti lety. To je nějakých +25%. Za krám který nemá ani 4 válce...
Zkousmul bych to?? Asi ano. Se křípěním zubů... Nadšení se ale opravdu nekoná. Fakt není být nadšený z čeho. Snad jen z toho že to nez*urvili a nezdražili tolik jako VW/Škoda 😁 😁
A pak ti je cena. Ano, můžeme si 1000x nalhávat jak je to na dnešní dobu supr ceník. Ale nalijme si čistého vína. NE, ta cena je děsivá!!! Jsme +100t. proti tomu co bylo ještě tak před pěti lety. To je nějakých +25%. Za krám který nemá ani 4 válce...
Zkousmul bych to?? Asi ano. Se křípěním zubů... Nadšení se ale opravdu nekoná. Fakt není být nadšený z čeho. Snad jen z toho že to nez*urvili a nezdražili tolik jako VW/Škoda 😁 😁
Není pravda, že design nemá s tradicí Opelu nic společného. Opel navazuje zejm. na Mantu, v aktuální produkci na Mokku (a ta opět na Mantu)
https😐/live.staticflickr.com/…0b193a8ea7_b.jpg
Možná jsme +100t... ale se silnějším motorem a lepší výbavou. Vem si, že minulá Astra měla i v Innovation halogeny a neměla parkovací senzory vpředu... takže pokud chceš trošku líp vybavený auto, tak na dnešní dobu nemusíš sáhnout o moc hlouběji do kapsy
https😐/autoperiskop.cz/…stra-K-Cenik.pdf
https😐/live.staticflickr.com/…0b193a8ea7_b.jpg
Možná jsme +100t... ale se silnějším motorem a lepší výbavou. Vem si, že minulá Astra měla i v Innovation halogeny a neměla parkovací senzory vpředu... takže pokud chceš trošku líp vybavený auto, tak na dnešní dobu nemusíš sáhnout o moc hlouběji do kapsy
https😐/autoperiskop.cz/…stra-K-Cenik.pdf
Tak jistě, ale to je zase takové - kdyby tam dali halogeny. manuální klimatizaci a ubrali asistenty, myslíš, že by to nikdo nekupoval? Těžko říct. Automobilky se spíš snaží nějakým způsobem obhájit zdražování a nejhorší je, že v základní výbavě často najdeš nějaký bizár jako třeba ošklivá ocelová kola, která ji dehonestují, bez možnosti rozumného příplatku.
Tak hlavně nemá smysl srovnávat s tím, co bylo před pěti lety.
Že automobilce záleží na mínění zákazníků a snaží se jim neoddiskutovatelné zdražování nějak kompenzovat vnímám pozitivně.
Že automobilce záleží na mínění zákazníků a snaží se jim neoddiskutovatelné zdražování nějak kompenzovat vnímám pozitivně.
to je co píšu od začátku. Auta nezdražila, jen zmizely holobyty a sociální výbavy.
Už od roku 2004 kupujeme C/D segment kolem 1M, výbava se zvyšuje, výkon, komfort, ale cena je stále stejná. B segment od r.2008 kolem 0,5M a stále to samé.
Prostě vybavená auta stojí pořád stejně, jen ta nevybavená nejsou nabízena.
Už od roku 2004 kupujeme C/D segment kolem 1M, výbava se zvyšuje, výkon, komfort, ale cena je stále stejná. B segment od r.2008 kolem 0,5M a stále to samé.
Prostě vybavená auta stojí pořád stejně, jen ta nevybavená nejsou nabízena.
Auta zdrazila, bohuzel je to tak.
A zejmena bohuzel padla ta kultura "a 100 tisic ukecam u dealera" .
Jsme zpatky v kulture nedostatku.
Vite, jak to ted ma Citroen? Kdyz uz se objevi nejake nove auto pro cesky trh, tak si ho dealer musi vysoutezit v aukci.
Kdo da vic, vyhral.
A teprve kdyz ho takto koupi, muze ho nabizet k prodeji konecnemu zakaznikovi.
Mozna neni jedinej, ale o ostatnich nevim.
A zejmena bohuzel padla ta kultura "a 100 tisic ukecam u dealera" .
Jsme zpatky v kulture nedostatku.
Vite, jak to ted ma Citroen? Kdyz uz se objevi nejake nove auto pro cesky trh, tak si ho dealer musi vysoutezit v aukci.
Kdo da vic, vyhral.
A teprve kdyz ho takto koupi, muze ho nabizet k prodeji konecnemu zakaznikovi.
Mozna neni jedinej, ale o ostatnich nevim.
O kola až tak moc nejde, protože ty si můžeš dokoupit v aftermarketu dle vlastní volby.
Horší jsou chybějící funkční prvky. Třeba Octavia v základní výbavě Active nemá a ani za příplatek nemůže mít loketní opěrku.
U té Astry jsem se díval do německého konfigurátoru a verze Edition neumožňuje ani AGR sedadla, ani jejich výhřev, ani třeba nastavení bederní opěrky. Kvalitní sezení bych bral určitě mnohem raději než přední parkovací senzor, desetiplacové displeje nebo bezklíčové startování, které ten Edition má. Třeba za bezklíčové startování bych nepřiplatil ani desetník.
Horší jsou chybějící funkční prvky. Třeba Octavia v základní výbavě Active nemá a ani za příplatek nemůže mít loketní opěrku.
U té Astry jsem se díval do německého konfigurátoru a verze Edition neumožňuje ani AGR sedadla, ani jejich výhřev, ani třeba nastavení bederní opěrky. Kvalitní sezení bych bral určitě mnohem raději než přední parkovací senzor, desetiplacové displeje nebo bezklíčové startování, které ten Edition má. Třeba za bezklíčové startování bych nepřiplatil ani desetník.
Dobře napsal jsem to trochu nepřesně. Design Astry nemá nic společného s designem předchozích Aster či Kadetů.
Ne, brutálně vyšší cena není ospravwdlnitelná vyšší výbavou. Dřív byly běžné halogenové světla. Dnes jsou zkrátka běžné LED světla. To není o tom že LED světla jsou něco víc než halogen. To je o tom že tady jsme přešli na jinou technologii. A já vůbec nebudu tvrdit, že výroba LED světla (nematrix) je vlastně nějak výrazně dražší než halogen s čočkou... Koneckonců z běžného halogen světla uděláš LED světlo za pár korun .... :-!
Ne, brutálně vyšší cena není ospravwdlnitelná vyšší výbavou. Dřív byly běžné halogenové světla. Dnes jsou zkrátka běžné LED světla. To není o tom že LED světla jsou něco víc než halogen. To je o tom že tady jsme přešli na jinou technologii. A já vůbec nebudu tvrdit, že výroba LED světla (nematrix) je vlastně nějak výrazně dražší než halogen s čočkou... Koneckonců z běžného halogen světla uděláš LED světlo za pár korun .... :-!
Jo tak... no, ale ta mezigenerační kontinuita u Opela nikdy moc nebyla.
LED světla možná... ale větší kola, kamera, senzory... to všechno stojí peníze.
Auta zdražujou, smysl má jen srovnání s konkurencí... a z toho Astra nevychází špatně, za těch 500 máš vcelku použitelný auto.
LED světla možná... ale větší kola, kamera, senzory... to všechno stojí peníze.
Auta zdražujou, smysl má jen srovnání s konkurencí... a z toho Astra nevychází špatně, za těch 500 máš vcelku použitelný auto.
Ad kamera - z alíku ti za pár šušňů během pár vteřin seženu kameru kvalitnější než má dnes polovina mainstream aut z prvovýroby...
Chceš mi tvrdit že tyhle věci, které jsou dnes za nula nula nic nějak prodražují výrobu??? Ne. Fakt ne.
Chceš mi tvrdit že tyhle věci, které jsou dnes za nula nula nic nějak prodražují výrobu??? Ne. Fakt ne.
Co prodražuje výrobu je zase jiná věc... prodejní ceny neodrážejí výrobní náklady. Je to tak s většinou věcí... třeba silný motor taky není výrobně o tolik dražší než ten slabší (a někdy je to jen jiné nastavení SW).
Tady jde o hodnotu pro zákazníka. Zákazník, co chtěl před pěti lety holátko, má smůlu - dneska je v tom za +150 třeba, s věcma co nechtěl. Ale zákazník, co už před těma pěti lety chtěl třeba 92kW 1.4 a chtěl i tu kameru a 16" a LED, tak si zase tolik nepřiplatí.
Tady jde o hodnotu pro zákazníka. Zákazník, co chtěl před pěti lety holátko, má smůlu - dneska je v tom za +150 třeba, s věcma co nechtěl. Ale zákazník, co už před těma pěti lety chtěl třeba 92kW 1.4 a chtěl i tu kameru a 16" a LED, tak si zase tolik nepřiplatí.
Ano já rozumím tomu jak to myslíš. A v principu ok.
Jenže reálně je svět jinde. Dnes tyhle prvky výbavy stojí nula nic a tu přidanou hodnotu už dávno nemají. Dnes máš android 2din co navi columbus nechá světelné roky za sebou za směšné ceny. Ale to přece neznamená že ti dnes výrobce servíruje výbavu za desetitisíce. Takhle to prostě není.
Jinak řečeno - i kdyby mi výrobce dodal "holátko" tak ty prvky jako android auto, navi, kamera, senzory atd. si tam ve stejné nebo i vyšší kvalitě jak prvovýroba dobastlí doma v garáži každý trouba za zlomek ceny než platí v navýšení ceny automobilce.
Jenže reálně je svět jinde. Dnes tyhle prvky výbavy stojí nula nic a tu přidanou hodnotu už dávno nemají. Dnes máš android 2din co navi columbus nechá světelné roky za sebou za směšné ceny. Ale to přece neznamená že ti dnes výrobce servíruje výbavu za desetitisíce. Takhle to prostě není.
Jinak řečeno - i kdyby mi výrobce dodal "holátko" tak ty prvky jako android auto, navi, kamera, senzory atd. si tam ve stejné nebo i vyšší kvalitě jak prvovýroba dobastlí doma v garáži každý trouba za zlomek ceny než platí v navýšení ceny automobilce.
Android 2Din máš, ale do novýho auta už si ho nedáš... protože nový auto má v palubním systému smíchaný ovládání auta, klimatizace, podvozku, rádia, navigace a dalších věcí.
Podívej se na to z jiný strany - automobilky obecně nemají nijak "zázračné" marže - v době stability se běžně jelo kolem 5%, ti šťastnější měli třeba 10... a naopak bylo dost těch, co bylo v mínusu. Jenom prostě není přímá vazba mezi tím, za co zákazník platí, a tím, co reálně automobilku stojí peníze. Jasně že zadní kamera nebo vyhřívaná sedačka nestojí v nákladech 10t.
Ano - KDYBY ti dodal holátko. Automobilky to dlouho nabízely... ale vždycky to bylo tak, že na holátku třebas i něco prodělaly a spíš to byla ta cena "již od", na kterou chtěly zákazníka nalákat do salonu a pak mu pokud možno prodat něco lepšího. Jenže dneska, kdy je aut málo a ceny i náklady rostou... tak automobilky ztrácí motivaci tu hru hrát.
PS: ten můj známý s Rifterem se prý do měsíce dozví, jestli mu auto (po roce od objednání a šesti měsících po slíbeném termínu) dodají, nebo jestli to výrobce zruší. A samozřejmě - pokud to zruší, tak dneska za ty peníze nic nekoupí. Takže celkem není divu, že automobilky za téhle situace nejsou tlačené vycházet kupcům vstříc.
Podívej se na to z jiný strany - automobilky obecně nemají nijak "zázračné" marže - v době stability se běžně jelo kolem 5%, ti šťastnější měli třeba 10... a naopak bylo dost těch, co bylo v mínusu. Jenom prostě není přímá vazba mezi tím, za co zákazník platí, a tím, co reálně automobilku stojí peníze. Jasně že zadní kamera nebo vyhřívaná sedačka nestojí v nákladech 10t.
Ano - KDYBY ti dodal holátko. Automobilky to dlouho nabízely... ale vždycky to bylo tak, že na holátku třebas i něco prodělaly a spíš to byla ta cena "již od", na kterou chtěly zákazníka nalákat do salonu a pak mu pokud možno prodat něco lepšího. Jenže dneska, kdy je aut málo a ceny i náklady rostou... tak automobilky ztrácí motivaci tu hru hrát.
PS: ten můj známý s Rifterem se prý do měsíce dozví, jestli mu auto (po roce od objednání a šesti měsících po slíbeném termínu) dodají, nebo jestli to výrobce zruší. A samozřejmě - pokud to zruší, tak dneska za ty peníze nic nekoupí. Takže celkem není divu, že automobilky za téhle situace nejsou tlačené vycházet kupcům vstříc.
Takove dodělani kamery neni zdaleka nic jednoducheho, rozhodně ne každy ti to uděla a už vubec ne každy si to doma sam zbastli.
Osobně jsem tohle řešil s jednim člověkem knk na součastnou fiestu. Cenově dvojnasobek s dovětkem, rozmyslete si to, protože upřimně original je original.
Teď čerstvě to řeši majitele golfu a je to stejna pakarna jako když jsem četl jak to řešili majitele u focusu.
Takže na golfa se "ušetřilo" a objednal se komplet za 300€. Kamera nešla zprovoznit. Ve finale omluva od prodejce, že kamera opravdu nepasuje do golfa, problem s kabelaži. Těch mist kde je potřeba propojit kabelaž od kamery je poměrně dost tak aby vše korektně bylo funkčni.
Ověřena firma na kamery do golfu cena 539€. Samozřejmě je třeba dokodovat na což jsou taky docela ne zrovna jednoduche postupy. No a pak tu mame bastleni a zasah do nějeke elektroinstalace a to v době zaruky což určitě neni uplně idealni.
A takovy připlatek za kameru do golfa je tušim 7500kč.
Osobně jsem tohle řešil s jednim člověkem knk na součastnou fiestu. Cenově dvojnasobek s dovětkem, rozmyslete si to, protože upřimně original je original.
Teď čerstvě to řeši majitele golfu a je to stejna pakarna jako když jsem četl jak to řešili majitele u focusu.
Takže na golfa se "ušetřilo" a objednal se komplet za 300€. Kamera nešla zprovoznit. Ve finale omluva od prodejce, že kamera opravdu nepasuje do golfa, problem s kabelaži. Těch mist kde je potřeba propojit kabelaž od kamery je poměrně dost tak aby vše korektně bylo funkčni.
Ověřena firma na kamery do golfu cena 539€. Samozřejmě je třeba dokodovat na což jsou taky docela ne zrovna jednoduche postupy. No a pak tu mame bastleni a zasah do nějeke elektroinstalace a to v době zaruky což určitě neni uplně idealni.
A takovy připlatek za kameru do golfa je tušim 7500kč.
Tom Pro
Nekdo tady breci ze diesel je zbytecny a drahy a prej do mesta tuplem. Tvl, auto je od toho aby si tam kde to medas nozickama nebo na kole nebo tramvaji aby si pouzil usporne vozidlo. A nemlat pestickama, ze auto nekdy do mesta musi, protoze jedes z prace a na postu a nakoupit. No tak tvl pak asi jedes po dalnici a ten smrad cos nachytal do dpf vypustis za zady na mekoho jinyho. Prej zbytecnej diesel, to napis do fabriky, ze udelali chybu.
twistedTSD
Dost možná jedno z nejlepších aut na trhu. Design hodně povedený, podvozek z 308 odladěný Opelem určitě nezklame, 1.2 96 kW trochu pojede, ceny ne úplně mimo, a hlavně nezmršený interiér (to je dnes vzácnost). Jen tedy pro lepší motor bude člověk muset jinam, pokud zrovna netouží po PHEV.
Jedna z nejlepších NOVINEK na trhu. Pod tohle bych se podepsal. Jinak opravdu zbývají Japonci a Korejci.
Arese
...absence jakéhokoliv nehybridního benzinového čtyřválce v nabídce motorizací ho pro mě dělá zcela nekoupitelné... 😒 :no: :no: :no: Vůbec se mi taky nezamlouvá ta šíleně studeně působící přístrojová deska a středový panel, připomíná mi to styl nějaké ultramoderní kuchyňské linky. Méně útulný interiér snad žádné auto v C segmentu nemá... 😲 😒 :no:
Ten 1.2 96 kW je z mé zkušenosti skvělý motor. Jasně, chtělo by to i něco víc, ale pořád to není tak zlé jako mohutný Grandland s obdobnými motorizacemi.
Ale má... Za mě je Astra nejmíň zprasený model z nové představených. Teda spolu s P308. Ostatní hranou třetí housle. A ještě falešné... 😒
starý_kluk
Poslední Astra už byla zase oplácky nápaditá - ztráta inženýrů k Hyundai (si myslím) už "přebolela" a noví dorostli - jako zázrak, že se to povedlo. Teď pod Stallentisem je zase zázrak, co si lze dovolit odlišností na společném základu. Ale takové věci, jako originálně použitý Wattův přímovod v zadní klikové nápravě holt asi udělat nelze. Škoda.
PS: otázka pro redakci, bude i tahle Astra mít Flexi Ride tlumiče ?
1) ten základ je pokrytý dobře, už ta výchozí 1.2 bude určitě ok, za přijatelných +20 ta 96kW v manuálu nebo automatu... pak tam je ale obrovská díra (v řeči peněz 300t, resp. 250 oproti AT) k tomu PHEV
2) Ta kabina... ach jo, z fotek to na mě působí jak nějakej autobus...
https😐/img.auto.cz/…pbWc/7183445.jpg?…
Kazdymu se libi neco jineho.
Samozřejmě ergonomie je důležitější než vzhled a ergonomicky bych taky radši klasiku než iCock.
Ale když se podíváš na tu fotku - tobě se to líbí? Nepřijde ti to takový... humpolácký, užitkáčový?
To taky, a za tím ty displeje... a celý je to takový... no nevím no, první dojem prostě bídnej.
Astra nikdy nebyla salonni krasavice. Vlastne to je tak trochu "uzitkovy auto" , jen je urcene na prepravu osob.
Mně současná verze celkem vyhovuje
https😐/cdn.xsd.cz/…e=1905,1344_.jpg?…
...umí AGR sedačky, má hezky zabudovanej displej a přiměřený množství tlačítek... budíky jsou stejně "obyč" jako u Insi, ale o třídu níž to není tak zlý.
Jeste jsem v tom nesedel, takze celkovy dojem si netroufam hodnotit.
Jen me na tech fotkach nic neodpuzuje.
Velký červený mínus za infotainment má jinak už celej koncern, samozřejmě Peugeot za iCock... takže nám toho až tolik nezbývá 😄
Treba japonci. 😉
Třeba kombíka má jen Toyota... a ta se taky netrefuje úplně do mýho vkusu - ale jo, dokázal bych si na tom najít pozitiva.
Jen mensi.
A je tak zapasovanej do palubky, ze mi nevadi.
Ma na sobe tlacitka, vlastne je na pouzivani prijemnej.
No nic, kabina se musí zažít, tak až budu příště na servisu, třeba to projedu.
I ty hybridy s cenovým zvýhodněním mohou být vcelku zajímavé, a po odpočtu DPH, samozřejmě 😉
o prioritách mluví prodeje ojetin, 55% v dieselu
Pak máš v nabídce fleetové auto s turbodieslem (třeba 1.6TDI, vím, že dynamicky je to horší, ale pořád to není litr) a plnou historií, kolikrát divné výbavy, není to výhra, normálně by sis ho nekoupil, ale jsou v nabídce a dá se tam vybrat.
Oproti tomu tam je ta vysněná Ofce TSI, normálně mnohem lepší motor i na ty krátké trasy, ale dovoz, pochybná historie, nedoložitelné a ještě jich je tam mnohem méně na výběr. A nebo jsou za uplně jiné ceny.
Tady ekologie stranou druhokupec prostě musí volit jinak, než nové auto.
p.s. aby nějaké ojetiny vůbec byly, jinak dojezdí to, co mají a to bude horší 😁
Ale rozumím tomu, že typický kupec jeté ovce - 40+ letý pantáta už rezignoval na řízení a zajímá ho spotřeba a aby se vše vešlo do auta při cestě na chalupu / do Chorvatska - takže tam to 1.6TDI může dávat smysl.
Krom toho jsem stále přesvědčený, že i moderní turbobenzín nabídne výhodu plánovatelnějších servisních úkonů...
A to ticho + rychlé topení díky svodům v hlavě - turbobenzín je zatím ideální kompromis. Uvidím, jestli se mi bude po něm stýskat, až přejdu na EV...
Oktávka je typické rodinné auto, ale když máš na výběr buď slušné TDI, myslím v slušném stavu, slušné 1.0 TSI a pochybné 1.4/1.5TSI, asi dost lidí radši vezme to TDI, tak to myslím a to si hoď na jakékoliv jiná auta.
Obvykle když je nějaký auto profláklý jako dobrá volba, tak se to projeví v jeho cenách... a pak může být lepší sáhnout po nějakém "outsiderovi", který bude za stejný prachy v lepším stavu.
Nemyslím tím teď teda úplně Škodovky, ty u nás mají trošku exkluzivní postavení i z jiných důvodů než jsou kvality auta.
Naopak dnes už se snažím jít po těch jiných autech a pročíst si co nejvíce materiálů od odborníků i uživatelů. Příprava je u koupi ojetiny důležitá.
Vzdyt to neni vubec k nicemu dobry!
Ale bídné prodeje Astry jsem měl na mysli za celou Evropu. Přitom Astra má tu výhodu, že ji jako "domácí auto" berou na dvou obrovských trzích, v Německu a Velké Británii. Když jsem v roce 2017 kupoval nové auto, tak jsem měl Astru jako záložní variantu na druhém místě. Dnes se podívám na nabídku motorizací a ceník/katalog už dál nemusím číst. Zajímalo by mě, kdo vymyslel ten tříválcový diesel, někdo si asi spletl rok 2020 s rokem 2000.
To uspokojí asi většinu lidí, ale alespoň 1,6PT bez hybridu by se tam neztratil a 2.0 HDi by na dělší přesuny byl taky super.