Škoda si loni připomínala 120 let od chvíle, kdy se vrhla do světa motoristického sportu. Součástí oslav je také Octavia RS ve verzi 120 let Motorsport.
Před 15 lety ano, před 20 ještě ne, bavíme-li se o tzv. západní Evropě, u nás to bylo ještě o něco později. Na jaře 2007 jsem si z wolfsburgské věže přivezl bílé (3dv./dsg) G5 GTI a u nás tehdy ještě žádná větší bílá vlna nebyla.
Ne všichni tím primárně šetří, někteří prostě jen trochu déle "zamrzli" v bílém období.
Ještě v roce 1999 jsme vybírali novou vyšší střední prémii a třeba na A6ku nebyla bílá vůbec v nabídce. Když jsem se u Audi tehdy ptal na možnost bílé, tak mi řekli, kdo (myšleno "normální") by si to koupil?
A můj švagr v Německu chtěl o dva roky později novou 7er na operák a bílou mu zamítli, protože by byla následně špatně prodejná. A za pár let už to byla nejprodávanější barva v D.
U nás až o poznání později.
Myslim ze kazdy piseme o necem trochu jinem. To ze se neco nedalo sehnat neznamena, ze to nemohlo byt uz tehda cool. Pamatuju jednu e46 coupe pred FL v bile, te uz musi byt 20 let. Byl to individual, jinak sehnat ani u BMW te doby nesla. A prave to na ni bylo to zajimave, jak vybocovala, jak nebyla tuctova. Ostatne status cool barvy to ma u me treba i diky Porsche GT3 RS v generaci 996.2, jeste s Waltrem Roehrlem za volantem, lamajici rekordy na NR i jinde. A povinne v bile. To bylo snad v roce 2003 a tu "coolovost" tam uz bylo citit. Az prisla ve 2005 997 byla uz bila dostupna i na "obyc" carrerach a slo uz jen o potvrzeni trendu.
Ne, že se nedalo sehnat, ale vůbec to tehdy nebylo v nabídce, ani v Německu ani u nás. V roce 2003 u nás! byla ještě bílá auta stále brána většinově jako ekonomická barva bez příplatku, na užitková auta, nebo na taxíky. My měli doma bílá auta už od 70tých let a pro mě byla bílá "cool" už tehdy (Cortina 1300, Cortina 1500, F128 rally...), ale pocity jednotlivce a trendy jsou dvě různé věci.
Cool myšleno v obecnější rovině i na běžné produkci (nejen na exotické GT3 RS), prostě začátek výrazné "renesance" bílé na autech na starém kontinentu.
Třeba v Japonsku je bílá populární dlouhodobě a stabilně...
A bílá je původní závodní barva pro Německo (později i stříbrná), takže na ryze sportovní GT3 RS to taky nebylo nic převratného/neočekávatelného.
Moje vrozená obliba bílé na určitých autech skončila právě s masivní vlnou bílé, která u nás ještě stále trochu doznívá.
tady v Brně má pán /mimochodem majitel zastoupení jedné italské moto značky/ bílou E46, jako první majitel. tehdy mu říkali, že je blázen, že bílé auto nikdy neprodá - no měli pravdu, nikdy ho neprodal, zatím:) takže ano, takové auta vážně existují.
s výraznýma pastelovýma barvama je problém, že se rychle okoukají, to u černé, bílé, šedé, stříbrné apod nehrozí.
např. aktuální sedma je v bílé absolutně famózní. a jestli někdo koupí sedmu a pak šetří a dá si bílou... no stát se může cokoliv ;-)
Odlepil bych znak RS a dal tam nějakej "sport-line" a nestyděl bych se za to.
Ovšem do momentu než by mi to začalo pouště zvuk osmiválce do reproduktorů a já se to pokoušel vypnout proklikáváním se v nějakým pátým podmenu na dotykovém infotainmentu :*)
Uživatelsky jde natrvalo vypnout v nastavení režimu individual, ale ten režim pak musíš po nastartování vybrat, po nastartování tam vždycky bude Normal.
Přes kabel jde libovolně ztlumit / vypnout pro vybrané / všechny režimy.
No já mám sice zkušenosti s aktuálním infotainmentem jen ve VW, který některé věci řeší jinak než škoda, ale každopádně už jsem mu přišel na chuť. Ono jde totiž i o to, že vůči minulým generacím se toho v autě dá nastavit mnohem víc a to by už tlačítka nepobrala. Např jen klima má dva druhy nastavování (classic a smart), automatické spínanání vyhřívání sedadel dle vnější teploty (které ale musíte mít možnost odmítnout) atd. Při přesednutí do starších aut mi tlačítka infotainmentu vyloženě vadí, protože zabírají plochu pro obrazovku. Nicméně vyhřívání skel a rychlé odmlžení je na samostatném ostrůvku a funguje i bez displeje (u VW). Takže podle mne OK.
Za text uprimne dekuji, je potreba aby se preslapy pojmenovavaly a autor to myslim popsal velice pekne a bez okolku. Jakato skoda kdyz si clovek uvedomi, ze vse co je na tom aute zmrsene je zmrsene "marketingstinou". Technika jinak funguje na jednicku (tedy konkretne tak jak by v RS oktavce mela, ani prilis ostre, ani uplne tuctove), ale hapruje vse ostatni, co se jiste resilo na spouste high prio meetincich a kde se vysledky prezentovaly v powerpointech te nejvyssi kvality.
Kazdopadne at ctu ten text jak chci, ctu si o aute za 3 hvezdy.
Presne môj názor. Recenzia dobrá, pekne pomenúvajúca klady a zápory. Auto ako také pekné, za mňa ORS rozhodne najkrajšia súčasná Škodovka a tiež najkrajšia Octavia v histórii. Sedí mi aj výrazná farba, k hot verzii sa hodí (trochu pripomína bavorácku Sao Paulo yellow). Mechanika opäť výborná, veľký lift nie je ultimatívny hotheč na úzke okresky, ale s 245k a samosvorom ponúkne nadpriemernú dynamiku a trochu tej zábavy za volantom.
Ale to všetko zmarené nedotiahnutým ovládaním a haprujúcim infotainmentom, ktorý sa ani nedá obísť, keďže ide všetko cez neho.
A to pri cenách, ktoré si Škoda za toto ereso žiada, nie je akceptovateľné. Limited-nelimited, 1,1M za Octaviu je proste veľa aj pri funkčnom celku (čo Octavia, ale vlastne žiadny koncernový kompakt, viď nedávny test Golfa R nie je).
Nebudu komentovat za mne velmi nepovedený exteriér, ani naprosto nevkusně zakomponovaný tablet do palubky. Co ale za zmínku v souladu s článkem stojí je skutečně ta naprosto tragická ergonomie a mizerná funkčnost IT. Mám osobní zkušenost s tím jednodušším tabletem bez hlasového ovládání a s velmi nepraktickým napojením na AA přes kabel. Něco takhle nedodělaného po více jak dvou letech bych od Škodovky nečekal. Základní ovládací prvky jako ventilátor, topení, klima, cirkulace by měly být naprosto jednoznačně pod mechanickými tlačítky. A ten magor, který prosadil nahrazení perfektního otočného spínače světel čtyřmi hmatem nerozlišitelnými tlačítky před levým kolenem ve spodní části palubky musel být neuvěřitelný trotl. Těch nedostatku a chyb v ovládání je naprosto neskutečné množství a už dlouho tvrdím, že věrní se od Škodovky brzy odvrátí. Mohl bych tu jmenovat jednu funkční nelogičnost za druhou, ale na to jsem moc línej. ;-\
Naprostý souhlas. Jeden z hlavních důvodů pro naši loňskou koupi Karoqu bylo to, že ještě chvála bohu nemá zmršenou ergonomii ovládacích prvků :-O ....
P.S. Ještě bych dodal, že při vyzkoušení Octavie IV jsem byl nepříjemně překvapen, okolik má oproti III. generace méně místa v podélném směru. Přitom rozvor se mezigeneračně nijak nezměnil. Jako by u ní byla přístrojová deska hlubší a více vysunutá do kabiny, což řidiče a spolujezdce nutí odjet více dozadu. Výsledkem je pak samozřejmě méně místa pro nohy zadních cestujících... A subjektivně mi přišlo, jako by ve "čtyřce" bylo i méně místa mezi podlahou a střechou - prostě celkově jsem se v ní citíl výrazně stísněněji, než ve "trojce"...:-(:-(:-(
Hm, některé automobilky tlačítka zachovaly (Hyundai, Mazda), některé už se odvracejí - např. BMW. Poslední generace už mají dotyková tlačítka okolo iDrive taky. Humus.
Ovladač světel je jedna věc od nechytrého člověka, další jsou stejně řešená tlačítka na volantu u VW Golf mk8. Nevím, jestli Octa je už může mít taky. Šílenost, naprostá. Už na Golfu mk7 se na těch tlačítkách šetřilo proti mk6, ale tady to je ještě totálně jinej level.
Kupujte starší auta, pokud máte kde a můžete, ty jediný nekazí takovýmhle vyloženě nebezpečným způsobem erogonomii.
Vzhledově se mi to auto v porovnání s předchůdcem teda zrovna moc nelíbí a i to RS bych raději viděl na Fabii nebo Scale. Ale holt dálniční stíhačka je dálniční stíhačka.
Tak jak jinak mám tu Octavii charakterizovat? Sám mám výkonnější auto a za sportovní ho nepovažuji. Škoda se pyšní bohatou historií v rally a co z toho odkazu nabízí? Prakticky nic. Nejúspěšnější model v její historii fabii s2000 a její nové verze nezastupuje v nabídce jediný sportovní derivát. Zato tu máme mastodonta se stupidně velkým kufrem a hodně pochybným vzhledem.
Auto fakt pekne to sa musi uznat. Ale nech v skode robia cokolvek - sportovo to nevyzera. Oktavka je az moc elegantna a sarmantna. Infotaiment a sedacky sportovost neurobia - to je len vylepsenie seriovky. Za mna pekny sedan s dobrou dynamikou, taky premievejsi packet oproti serii.
Chválím za test. Žádné PR papouškování. Žádné strojové naplnění univerzální osnovy. Ale dojmy. Pravé, čisté, bezelstné. Jen samozřejmě očesané o vyhrocené emoce tak, aby se v boleslavi příliš nenas...
Vydařený test :yes:
Škodováci dělali co se dalo. Vlastně všechno udělali správně. jen dostali do vínku protentokrát tristní základ. MQB protentokrát stahuje Octavii dolů. Infotainment je otřesný. Otázkou je, jestli si tento přešlap dokáží u VAG připustit.
Za mě byla Octavia III FL výrazně lepší. Ne že byla. Vlastně stále je :-!:-!
V tomhle nesouhlasím. O3, byť po FL mírné zlepšení, bylo laciné auto, jehož přidaná hodnota byla v prostoru a praktičnosti. Jinak podvozek nic moc, odhlučnění nic moc, interiér vyloženě slabota. Jediná výhoda v pohonech VAG - škála TSI, TDI, převodovky, 4x4… - a šlo ji mít od holobytu po rychlou a pěknou RS. Nová Octavia je v tomhle dál.
O3 je sice vše, co píšeš, a podepíšu se pod to po cca 3 letech střídání dvou referentských O3 po Evropě, ale jako celek docela funguje, až na nějaké drobnosti (nám zamrzají třeba velké Navi) což se o O4 říct nedá..
Nemyslel jsem to s tou O3 až tak kriticky, ale spíš že bych to nenazval “zlatým autem”. Neurazí, nenadchne, celkově funguje, to chápu. Spíš v čem jako celek O4 nefunguje? Kvůli infotainmentu? Nemám s ní moc zkušeností, jenom se v ní cítím jako člověk na rozdíl od O3 :D
Já to taky nemyslím špatně, O3 je vlastně dobré auto, dokonce i rychlé( máme 2.0 TDO 110kw MT) ale ty nectnosti co popisuješ, tak za to se musím podepsat . O4 jsem osobně nezkoušel, ale když čtu a poslouchám zkušenosti, tak aby ti O3 nouzově sama zastavila, nefungovalo rádio, či jiné funkce, protože by ti zamrznul displej, či se něco jen nechtělo pustit, to jsem nezažil až na zamrzání navi a falešné hlášení nedostatku chladiící kapaliny, což jsem u služebáku neřešil a vždy dojel :D
Mne zamrzla navigacia v Renaulte len raz, ale vtedy, ked som ju najviac potreboval, cestou na dovolenku. Na to som nikde pri Renaulte kritiku nevidel, s testovacimi autami nejazdi nikto 1000 km vkuse v lete. Inak dost smiesne vyznieva clanok, neviem kto si po nastartovani studeneho auta nastavuje teplotu, ked je to asi jedno, aj tak to hned prve sekundy nekuri. A ci tam nastavi 21, alebo 25, nicomu to nepomoze. Rovnako ako hudba, zachovala si Skoda tu vyhodu, ze po nastartovani pokracuje v prehravani? Je to mozno detail, ale na rozdiel od ostatnych aut velmi prijemny. Jedina kritika je mozno vyhrievanie celneho skla a sedadiel. Je mozne, ze to len autor nevie pouzivat? Niekde na videu som videl, ze sa daju priradit rozne skratky. Ale nikdy som to nepouzival. Rovnako aj v Renaulte sa da infotainment rozne usporiadat, aby vyhovoval.
Dnešní optikou možná ano, ve své době to rozhodně laciné auto nebylo a když se vychytaly drobné nedostatky prvních kusů (třeba mlácení od zadní nápravy) tak to bylo auto zcela na úrovni své třídy. Navíc po letech se ukázalo, že je i slušně spolehlivé a odolné pro větší nájezdy km. Neříkám, že to je nějaký zázrak, určitě mohlo být líp odhlučněné atd. Ale jezdí se v něm docela dobře, nemá žádné závažné nedostatky, je to takový lehký nadprůměr ve všem. To auto mě nikdy nějak zásadně neštvalo. O4 mě naopak dokáže v mnoha věcech naštvat, i když samozřejmě v některých oblastech je dále.
Tato Octavia je přesně důkazem toho, co říkám o současných autech koncernu VW (a nejen o nich) už pár let - skvělá auta naprosto zničená zfušovanou elektronikou, ať už jde o infotainment, asistenční systémy nebo naladění fungování elektronického řízení jízdních záležitostí.
Hrozně by mě zajímalo, jak jezdí auta ve vývoji, kde mají testovací jezdci nastavené vše podle sebe, tedy žádné asistenty, vypnuté ESP, neodřazující DSG, atd...
Mne osobne sa O IV RS páči ale vo viacerych testoch ju dosť skritizovali takže niečo na tom asi bude.Naopak dosť vychvalujú G VIII GTI / s manuálom od 877 900 kč / alebo GTI Clubsport s DSG a 300 k /od 1 027 900 kč / aj Cupra Leon 245 k stojí okolo 1 mil kč a ešte tu je faceliftovaný Focus RS 280k / manuál 953 900 kč alebo automat 1 013 900 a dokonca aj kombi / takže RS to bude mať v tejto cenovej kategórii dosť ťažké lebo za 1.1 mil Kč pri testovanej RS už sú aj výkonnejšie hot hatche.Ale je ináč pekná a dokonca aj v tej limetke.
A tak... technicky je to ekvivalent Golfu GTI, jen v trošku jiné podobě... a většina toho, co se píše o Octavii, se dalo napsat i o tom Golfu - i to byl spíš univerzál než nějaké okruhové náčiní. V minulé generaci jsem to měl projeté, tuhle jsem zatím do ruky nedostal.
Trošku Ti budem protirečiť. V Tvojej generácii ORS to tak ešte bolo, ten rozdiel ORS-GTI nebol veľký, v podstate daný len väčšími rozmermi a hmotnosťou Octavie.
Ale v súčasnej generácii sa všetci zhodujú na tom, že GTI sa posunulo smerom k ostrejšiemu jazdnému prejavu, naopak ORS zostala viac utlmená. Takže tie na pohľad rovnaké technické východiská vďaka rozdielnemu naladeniu vedú k iným dojmom a inému výsledku.
Vraj vďaka kratšiemu rázvoru a iným tlmičom jazdí G VIII GTI lepšie ako O IV RS.Vo všeobecnosti pri G VIII GTI tvrdia v testoch že je lepší ako G VII GTI naopak O IV RS je vraj na tom horšie ako O III RS.Samozrejme aj ceny GTI-čok sú úplne inde ako pred 4-mi rokmi , jednoducho sú už velmi drahé.
Pro mě je tohle pořád ideální mix prostornosti, výbavy, dynamiky a provozních nákladů - jako rodinné auto s troškou výkonu pro radost navíc... i s designem jsem ok... klidně bych do téhle řeky vstoupil znovu.
Jenže jak známo, už to nebude stejná řeka jako minule. Škodovka do toho hodila vidle... hned dvoje.
1) Jednak infotainment - to je velkej přešlap, není možný čekat minutu na náběh systému nebo tak dlouho po premiéře tolerovat záseky... respektive... pořád asi lepši než iCockpit, ale je to prostě velký červený mínus.
2) No a potom cena - eReSo za 600+ bylo pecka, za 1M+ už to holt taková pecka není. Ne že by bylo až tolik z čeho vybírat... ale dokud je tu Insignia GSi a Focus ST Combi za ty ceny co jsou, tak nevidím úplně důvod dát mega za Octavii RS.
PS: zelená celkem dobrá (ale nevybral bych si ji), ty kola jsou fakt divný (a většina ostatních v nabídce RS bohužel taky... ty sériový 19" u tý limitky jsou ok)
Já mám osm let O3 RS, sice TDI, ale jezdí se s tím fajn. Jen na tachometru už je 230tkm, tak jsem na podzim vybíral následníka. O4 RS byla taky jedna z variant (TSI manuál, 120 let motorsport varianta), ale dvě věci mě odradily - čekačka minimálně rok, spíš víc a pak všude zmiňované problémy s infotainmentem. Nečetl jsem snad žádnou recenzi/uživatelský postřeh, kde by toto nebylo vypíchnuto. Takže bohužel.
Nojo:) Já se rozhoduju většinou dost racionálně, data a podklady, ale na začátku musí být nějaká jiskra. Ze stolu jsem měl ještě ve výběru 440i/430i GC, A6 50, Supru... ale s prvníma dvěma jsem v reálu nějak nesouznil a do Supry se nevešel. HL mi nějak sentimentálně připomněl čas v US, zasnil jsem se, co všechno by se s tím dalo podniknout a pak mi to začalo dávat smysl i fakticky.
Ale doma ještě není, dorazil do CZ před týdnem, čeká v Tsushu na zimní kola - jsem fakt zvědavej jak velká změna to bude a jak moc jsem ujel.
Četl jsem nějaký komentáře na toto téma... snad ne:) A je to teda opravdu komplet LA41 interiér, hnědá kůže, černá stropnice, hnědý plasty. Maličko křiklavý, ale zajímavý.
rád bych to viděl naživo ( škoda, že je to jiné vlákno, mohl bych napsat "na živo" :D ), doufám, že někdy bude příležitost.
Já právě na kola čekal skoro 6 týdnů, proto to píšu :D
Hezký twist ve výběru, ale tak už to někdy v životě chodí. Jenom jak jsi se popasoval s pohonem vzhledem k celkem dynamickým alternativám v původním výběru? Nebo jsi to prostě neřešil?
Ale ten přerod nějak nechápu. Je to jak jít na týdenní nákup pro domacnost a místo toho přijít za 3 dny z night klubu 8-s tedy vlastně možná naopak :D:D
Soudě z tvých komentářů by mě zajímalo jak nakupuješ auto ty. Jestli jsi teda někdy vůbec nějaké kupoval… To tvoje škatulkování aut a lidí mě fascinuje.
Nemám zkušenosti s tímhle super infotainmentem VW, ale myslím, že i-cockpit bude naopak lepší. Jednak má na menu klasická tlačítka, druhak nechali tlačítka pod volantem či nad volantu, a konečně celý ten systém mají nejspíš lépe odladěný.
Tyto 3 priority jsou v Passatu lepší než v 508. I když volant mi tvarem nevadil ani u 508. Ta je úžasná na oko a pocit. Dřevo, kůže, Alcantara, obšití tunelu, tvary atd. Pocitově min. o třídu vejš. Ale pak sedneš a jezdíš a zuříš. Elektronika nefunguje (to by dalo na román), výhled všemi směry bída, volant ve středu mrtvej, zasekávaly se mi i některý boty zespodu brzdového pedálu, ergonomie začne vytáčet, vše je jen jako na oko a buď je to krkolomné, nebo nedostupné, nebo nefunkční. A krásný sedačky mě nedržely v zatáčkách a bolely mě záda. Jestli to bylo zimou, nebo sedačkama už dnes nezjistím, ale po pár dnech bylo nadšení a představy ta tam. Přesto bylo v některých ohledech o fous lepší jak B8. Třeba brzdy a podvozek a odhlučnění.
Otázkou je, jak moc je zabugovaný jen infotainment... když si přečteš test Golfu variant R, tak že mi přestane hrát rádio, či se rozsype navigace, jsou věci docela za čárou a asi bych hodně přemýšlel, jestli si nezvykat na icockpit (za předpokladu, jestli funguje).
Pokud by to bylo za čárou... což nevím, podle testu asi jo... tak je tu spousta jiné konkurence než Peugeot. Takže ne, nepřemýšlel bych o zvykání si na iCockPit...
Třeba ten P508. Pozice za volantem je skvělá. Problém toho auta je ale úplně jinde... hrozně nízké, hrozně málo místa na hlavu i celkové. To auto je supr. Jen nesplňuje nic z toho co čekám od střední třídy.
Splňuje -vypadá reprezentativně, má skvělý podvozek, na Pežot nadstandartní, dobře jezdí a že je malý? No, není to rodinné auto. Tedy, hodnotím liftback, kombík jsem nezkoušel. Naopak mne by na něm vadil jen ten icockpit. Střední třída není jen o tom narvat tam romskou rodinu i se sousedy :D
Aha, tak pokud je střední třída o "Střední třída je o tom pohodlně odvézt 4 dospělé i se zavazadly" Pak tam nepatří asi polovina aut, co tam dnes je... jel si někdy v takové "náloži" v nějakých autech té třídy? Já tedy i v největším "obříkovi" co do prostornosti - Superbu jezdil ve 4 lidech a to už pohodlnné fakt není, co pak třeba takové 3er ?
Někdy před pár lety tu byl článek, kde se testovala auta, kam se pohodlnně vejdou 4 dospělí a skončili myslím u předchozí generace Fordu Galaxy, což bylo minimum.
Ok, pošlu za tebou kolegy, které jsem v tom Superbu vezl párkrát více, než 1000 km, aby si jim to vysvětlil :D Hele, to je subjektivní, střední třída určitě nemusí být vždy komfortní pro 4 cestující, je to dáno rozvorem, rozměry a takové auta mají dost často za úkol vozit jednoho člověka reprezentativně, či i zábavně a dobře vypadat...
Nevidím problém jet v Superbu ve čtyřech dospělých. Jasně, 1000km je trošku otrava v čemkoli... ale v Superbu bych s tím zrovna problém neměl. Brácha má S-Max minulý generace a určitě bych jel 1000km radši v Superbu než v S-Maxu, jako řidič i jako pasažér.
No a to jsme u té otázky, co je to pohodlnně... já v zadu se svou výškou bych v střední třídě měl problém v ledasčem, ideál je snad až Tranzit :D Ale nemyslím si, že střední třída se definuje převozem 4 dospělých mužiků :D
p.s. Smax je Mondeo = Superb, to není pořád asi ideál
Já se vejdu i do Insi GS, která je vzadu (ne v zadu... ještě že to nevidí woody) už trošku nižší na hlavu... Superb je v tomhle větší... a kombík od Insi taky. Jestli mám nad hlavou 5 nebo 10 neřeším.
Pokud jsi nadrozměr, tak to samozřejmě asi budeš vnímat jinak.
Ale objektivně jsem psal 4 běžní dospělí (muži). A tohle prostě definuje rozdíl mezi nižší střední a střední. V nižší střední je důraz kladen na přední místa. Ve střední se to celkem srovnává. A vyšší střední už třeba i preferuje zadní místa.
Zas tu prezentuješ svoje názory jako nějaká všeobecná fakta. Jaká auta máme dnes z “vyšší střední” na trhu a kolik z nich je reálně vzadu prostornější než průměr klasické střední třídy? MB E ani BMW 5 vzadu víc místa nemá. Tahle třída je úplně o něčem jiném a to je komfort na který si stěžuje Ozzy u Superba.
A za trest ti sem zkopíruju svůj příspěvek z macz. ;-) Pro tebe speciálně poslední odstavec.
Já sice aktuálně úplně neprokrastinuju u konfigurátorů sportovních aut, ale občas na mě při práci vyskočí test, který si jen tak pro zajímavost přečtu, aniž by mě to konkrétní auto vlastně zajímalo.
Někteří autoři (nebo možná editoři) se mě snaží nas.rat hned na začátku záměrně bombastickým, provokativním titulkem, nejlépe s otazníkem na konci....no a někteří totéž zvládnou v podstatě nechtěně. Tak třeba Honza Koubek čerstvý test Peugeotu Rifter uvedl následovně:
"Na půl osobák, na půl dodávka" aby vzápětí konstatoval "Už to není osobák, ale ještě to není ani úplně dodávka.".
Když už bych pominul fakt, že slovo NAPŮL se v češtině píše výhradně dohromady, tak druhým titulkem autor zcela změnil vyznění testu, resp. tento je s testem v přímém protikladu. Každému, kdo má alespoň elementární cit pro rodný jazyk, totiž naznačuje, že se Peugeot Rifter v průběhu času mění z osobáku na dodávku, jenom to v této generaci ještě úplně nevyšlo.
Milý Honzo Koubku, za práci s rodným jazykem 4 mínus, a to jsem ještě shovívavý. Možná Vám to v dnešní době nepřipadá tak důležité, ale posuďte sám, jak by to příště mohlo vypadat.
Přestože si ještě na večer na posledy procházel trať a znal ji v podstatě na zpaměť, už ve třetí zatáčce měl na mále. Na vzdory oschlému povrchu bylo na levo jako na schvál trochu štěrku. Na rychlo strhnul volant a ubral plyn, ale to už se auto začalo stáčet na příč a na jednou směřovat do svodidel. Na místo aby se snažil ještě auto vyrovnat, jen si na hlas odříkal Otčenáš a na dobro rezignoval. Vzápětí byl celý předek na dranc. Na zítří se mu na ráz změnil celý život. Od stáje dostal vyhazov a na příště už si zajezdí na nejvýš vesnickou rallye. Všechno jeho snažení přišlo na zmar.
EDIT: A sakra, odkaz je asi sprostý, jelikož "naše-řeč" je pro místní filtry neprůchozí, když se z něj vyextrahuje "še-re" a ještě se odstraní diakritika a pomlčka, hned tu máme politicky nekorektní vyměšování...
Úžasná to doba, vskutku úžasná...
Takže místo 3 hvězdiček patří to "še-re" bez háčku.
Jel jsem na Gardu v S-Maxu I.,3 dospělí a dvě děti a super, s soudobým Supem nesrovnatelné. Lepší podvozek, super přehled přes čelní “boeing” okna, tichá jízda. Nový Sup bude lepší, nemám ho projetý, ale že by se tak dramaticky zlepšil, aby výrazně porazil aktuální S-Max?
Ale jo, kdybych musel mít auto, do kterýho se vejde víc než pět lidí, tak by S-Max byl horkej favorit, protože jezdí skoro jako normální auto... ale jen skoro.
Jel jsem jen tím minulým SMaxem, nějaká klasická konfigurace s 2.0TDCi... přišlo mi to relativně hlučný, při vyšších rychlostech na dálnici i při menších na horších cestách (podvozek dobrý, ale interiér různý pazvuky a tak)... no, ale kupoval to myslím s 80tkm, tak už to nebylo úplně nový.
S-Max I (2,2 Tdci) a SII 2,0 TDI mám dost najetý a S-Max byl určitě kultivovanější. Měkčí, asi trochu pomalejší, ale komunikativnější a těžící z vyššího posezu a rozhledu. Možná byl S-Max hlučnější tak do 60ti km/h, než hluk od motoru přehlušil takový ten jízdní šum, to je možné.
To auto je fakt nízke /140 cm/ a na danú triedu je vo vnútri malé a dosť drahé.Zas na druhú stranu je také extravagantné aj použité materiáli sú top.Za podobnú cenu sa dá kúpiť BMW 3, Arteon alebo Insignia.
... by potřebovali nakopat do pr.delí. Všichni do jednoho.
Lituju každýho, koho vidím projet v novém Golfu 8, Octavii 4, Leonu atd...
U nového Peugeotu 508 jsem si zažil softwarové peklo a doufal jsem, že u koncernu to bude lepší.
Výše jmenované jsem z důvodu nového infotainmentu škrtnul z výběru okamžitě, nechtěl jsem si sám rozmlátit auto baseballovou pálkou. U Passata naštěstí ještě zbylo dost dobrého (režim individual zůstává nastavený trvale i při dalším startu, umělé pazvuky se nekonají, panel klimatizace, byť dotykový, je stále oddělený a funkční bez výhrad, tlačítka na volantu jsou mechanická, ovladač světel je taky mechanický, S&S má svoje tlačítko, režimy také atd.) Přesto systém najíždí pomalu, často se něco sekne, nebo samo vynuluje, reakce obrazovky jsou jako po obrně, bezdrátové nabíjení je nefunkční vtip, občas nelze zesílit BT, resp. AppleCarPlay, občas mi nenajede sedačka do mé polohy, takže příplatek opět k ho.vnu, atd... Totálně mě deptá inteligentní nabíjení, který devastuje baterii a ta věčně nekrmí systémy, které pak odpojuje, dál to že po pár dnech neotevřu dveře rukou, ale musím lovit klíček, což dřív neexistovalo. Furt mě spamuje aplikace We, která taky funguje podle směru větru a po pár hodinách stejně přestane fungovat úplně / už jsem jim psal nas.ranej dopis a jen blbý výmluvy, že o tom vědí a blabla, pak asi 3x mail z Německa, že na mém dopise pracují a po půl roce ***. Štve mě, že nejde trvale vypnout Lane Assist ani S&S, kterej jednou auto vypne po 200m totálně studený a jindy ani za 20 minut nic. A úplně rostu z regenerací DPF, ale ne z principu funkce, ale opět z důvodu imbecilního softwaru. Včera opět regenerace spuštěna při 0 stupních po ujetí 300 metrů a stání přes noc!!! Po městě nejezdím prakticky vůbec, jen delší jízdy.( Ale potřeboval jsem natankovat. Takže regenerace opět přerušena.) Minimum co jinak jezdím je 20-30 km, běžně pak 150, 300 km... Přesto však s oblibou regenerace valí vždy když zaparkuju a potřebuju jít pryč. To nevymyslíš! A kontrolka nikde. Jen hlídat jako de.bil okamžitou spotřebu v "P"
Řezal bych je jako žito, odshora až dolů, bandu idi.otů... jediný co dělají je, že se.rou lidi.
No a pak ti ho před domem rozbije nějaká ku.nda a další 2 měsíce (ano, 8 týdnů!!!) ti ho prasí v autorizáku tak, že to odřou co se dá, mizerně nalakujou i přes reklamaci, zničí baterku, že místo 700A dává 500A nechají zasmrádnout klimu, začne lehce škubat do té doby hladké DSG, všude prach a špína a tady to máte a od nás je vše v pořádku, závady nejsou a OSVČ nemá oporu v zákoně na ochranu spotřebitele, tak se může max soudit, nebo hádat do krve. A zážitek z útraty ceníkových víc jak 1,5 je dokonán.
No koukal jsem na Sorento/SantaFe v dehtu a v TOPu :D
Ale asi by to tak dobře nevyšlo a ne ve všem bych si polepšil.
A navíc nehodlám měnit zakázkový auta rychleji, než ty na operák.
Můj názor znáš - dokud je za tyhle prachy Insignia s benzínovýma dvoulitrama, tak bych nekoukal na drobnosti a bral Insi... možná to není nutně nejlepší auto ve třídě, ale value for money je bezkonkurenční.
Insi určitě fajn, to naftové Sorento je taky skvělé /jiným způsobem/, do 180 km/h příjemně živé, dobře se řídí a dobře sedí. Ale pokud si chce Mokrouš zvednout náladu, XC 60 s B5 /NE diesel/ by mu zvedlo náladu. Za mně v oblasti do cca 1,4 mil Kč s DPH černý kůň a znalecká volba.
No to bych chtěl vidět. XC60 jsem si konfiguroval několikrát a pod 2M jsem se nedostal nikdy. Kdyby šla za 1,4 krásně naskládat XC60, tak už mi stojí před domem.
EDIT, tak koukám, že to už po 2M jde, jelikož konfigurátor prodělal čerstvou odtučňovací kůru a 70% věcí už nejde objednat. Tahle umírá prémie.
Nacpe se všem EV, omezí se rychlost, brutálně se oseká konfigurovatelnost a přidá se poruchovost.
A ceny typu "Již od" nepotřebuju. To vyskočí na první straně každému.
Passat je taky již od 852.000 a přesto moje konfigurace stojí dnes už přes 1,55M a tak je to vždy se vším.
No, řešil jsem to v prosinci jako rodinné vozidlo primárně pro ženu, byla tam masivní sleva, i pro fyzické osoby. Za 1,4 to bylo v prima výbavě, nechci to sem vysloveně zveřejňovat. Nakonec žena zvolila jinak, ale dojmy super, za mně nyní nejpodhodnocenější auto na trhu. V benzínu, diesel je děsivý.
Tak oproti té XC60 je Insi řádově za půlku :-)
Tohle není úplně můj segment (ani SUV, ani wannabe prémie)... intuitivně za 1.4 už bych koukal po šestiválci, do SUV klidně i v naftě... tj. X3 30d za 1.5 třeba.
PS: s Vmax 180 si ho můžou strčit do zadu už z principu :-)
Jo nad tou Insi si drbu hlavu. Není to dokonalý auto, ale za ty prachy to není marný. V době kdy jsem objednával se akorát nějak začaly objevovat první info o faceliftu tuším. Když jsem pak četl akční ceníky, tak jsem skoro litoval, že jsem nešel projet něco v benzínu pro srovnání.
Určitě bych měl lepší podvozek, to bez debaty. Možná i světla a možná i sedačky, možná i brzdy a možná i převodovku.
Ale o 30-40% vyšší spotřebu. První servis cca 70 km daleko... a kdoví co ještě...
Měl jsem půjčenou i Insi v naftě s obyč podvozkem a byla taky dobrá... ale proti TDI EVO 147kW to úplně konkurence není, to je jasný.
Jo, všechno má svoje a nevíš, jestli by tě u Opelu třeba neštvalo něco v kabině apod... navíc kombík není úplně nejkrásnější :-)
Každý auto má bohužel nějaký slabiny. Nikdo nevíme, jak si 147kW EVO povede za pár let. Zatím prej dost bere olej. Někomu i litr na 10.000 km. Četl jsem. Mě zatím ne. Ale zatím mám najeto ještě moc málo.
Na druhou stranu má fakt páru, není hlučný, nijak silně nevibruje, jezdí mezi 4-6/100, pokud nemluvíme o jízdě po městě a stíhací jízdě na kratší trasy. A byl konstruován s ohledem na vysoké zatížení a nájezdy, má silnější a větší ložiska atd. V Audi A6 už jezdí skoro 3 roky bez závad. Tak se uvidí. Zatímco 110kW byla konstruována na nejnižší spotřebu. Dodnes nevím, zda jsem měl vzít 110kW, nebo 140kW benzín a nebo to co mám. Každý má svoje pro a proti.
Jo, je fakt, že tempo na to mělo vliv vždy. I 1,4TSI mi při klidné jízdě nebralo a při prasení hodně nad limit na dálnici si vzalo. Poslední TDI jsem jezdil O2FL 1.9 a tam se taky krapet dolejvalo.
Já jsem nikdy se SYNC 2 ani SYNC3 nezažil zásek, že by s tím nešlo nic dělat, že je něco pomalé, odezva horší, grafika horší, to bezesporu, ale vždy fungoval, vždy mne fungovala navi.... a to ten SYNC2 vyrobil Microsoft :D
Jo Sync byl celkově pomalejši a dotykovka byla docela malo citliva což beru jako lepši variantu než přecitlivělost, ale funkčně 100%. Mi se hodle libila bleskovost naběhu byť až zbytečna. Třeba naběh kamery s prodlevou rovny 0 prostě absolutně žadna prodleva i když jsem se snažil kameru nachytat hned po startu tak to prostě nešlo.
Třeba naběh MIB3 je jasně pomalejši, i když cca po 5s neni problem a než se řidič připouta ovladani zakladnich fci neni problem, ale třeba na naběh navi se musi čekat dele placnu 30s. Ja se třeba musel několikrat hrabat v MIB 2.5, ktery se daval do škodovek knk Kamiq a to se neda moc srovnat, protože neni uzpusobeny čistě dotykovemu ovladani. Navic, i když neni pomaly tak ve srovnani s MIB3 je pomalejši s horši dotykovkou a je meně intuitivni a vlastně nějake přizpusobeni u něj neni. Takže jako celek je MIB 3 značně dal.
Dôležité funkcie by mali byť ovládané tlačidlom, pretože tento systém po čase asi aj v sebelepšom aute začne chcípať.
Mám cca 5 mesiacov starý Dodge a je tam fajn funkcia.Keď to naštartuješ v chlade na dialku či normálne tak sa pustí výhrev sedačky a volantu. Dobré to je dovdedy pokial ti nesčerná hlavný displej a ty si 100km nechcene varíš guľky, ohrievaš anál a bruškách prstov máš už pľugiere.
Už sa mi to stalo 2x , no dík.
Čo sa ale píše o VW tak to musí byť asi fakt na guwno.
Hele já jezdil VAG posledních 20 let a nebylo to vždy 100%, ale nic mě nes.ralo v rámci ovládání a běžné použitelnosti. Sem tam zámek, cívky, EGR a nebo příšerný sedačky v Octáviích. Ale jinak vždycky všechno šlapalo. Nej byl Golf Var. VII s 1,4 110kW Ergo a skoro Full. Nakopal bych se, že jsem ho dal pryč. Netušil jsem, jaká bída jsou nový auta.
Ale furt proti frantíkům bych řek, že v B8FL se žít dá. Stačilo by tak málo. Silnější procesor/y a krapet dotáhnout soft. Jinak koncepčně jsem asi racionálnější auto v této třídě nezažil.
Ovšem vše novější je fakt hodně smutná záležitost. Měl jsem snad radši jít do 3 Touring, nebo MB-C s menší výbavou.
Megane druhé generace, konstrukčně technologie cca začátek milénia, muj kus 2008 r.v. a bezklíčkové vstupy a startování fungují perfektně i v mrazu, kdykoliv, tedy pokud nemáš slabou baterku v kartě, na všech dveří :D
Ne, promin, ale je smutné, že Passat, který tyto technologie měl a fungovaly, tak najednou jsou takové "banální" vymoženosti, které mají auta v mainstreamu už přes 20 let, najednou dojebe...
Na Golf VI i VII to bylo zcela bezvadné, na nových vozech už ne. Zřejmě další daň za inteligentní vybíjení a další EKO 3,14čovina. A nebo soft bug. Kdo ví? Když jezdím denně, tak není problém. Nechám-li vůz stát pár dní, tak už neotevřu. Tipuju to na záměr.
Já s inteligentním nabíjením mám taky zkušenost na svém druhém autě ... po 4 letech od nova jsem přišel do garáže, auto jelo den předtím. Kontrolky, výstrahy, auto nenaskočilo, nahodil mi ho až kamarád s "doktorem" pro stavební stroje. Takže výměna baterky.
Proto teď v zimě používám toho nespolehlivého frantíka a on funguje. Nikdy nezapomenu v loni, když bylo asi - 18, nastartoval hned, hned se ohřál, sedačky, topení. Dojel jsem k služební O3 a 20 km v ní byla zima, sekala se navi a měla problém naskočit :D Jediný problém, nebo problém, musíš zahřát olej v automatu, takže prvních pár km jednička trochu cuká, ale to už je fakt v mrazech
Jsem na tom úplně stejně. U svého Leounu ST jsem přes veškerou péči a blbnutí s nabíječkou kvůli tomu debilnímu "inteligentnímu" nabíjení musel už po 5 letech kupovat novou baterku (a není vůbec levná). To u mé 156 mi vydržela 12 let, a to s ní v zimě nejezdím! :-O
Ja měl ve fokalu taky inteligentni nabijeni a za vic než 6 roku s tim nebyl žadny problem. Když si vezmu, že jsem navic jezdil hodně město a vyloženě poskoky tak moc huř jsem se k baterce, už nemohl chovat a tušim to byla 3 zima, kdy jsem jednu nadrž vyjel čistě v městskem provoze a až s rozsvicenym hladovym oknem jsem si to uvědomil takže jsem pro jistotu udělal cca 15km okruh navic. A posledni zimu jsem měl docela obavy, kdy auto stalo 6 dni a bylo -12 a ani to nebyl problem. A co o tom byla diskuze jinde tak třeba majitele co maji mazdy tak s intel. dobijenim taky neměli problem. Takže evidentně to jde když se chce. A jsem zvědav jak to bude mit kolega, ktery ma vlastně na chlup stejneho fokala, ktery ho ma sice kratši dobu, ale zase už ma nalitano dost přes 150tkm a jak ho znam tak jen tak brzo měnit nebude.
S tým G VII si ma trochu potešil.Ja za takmer 4 roky absolútne v poho.A momentálne pri cenách Passata je BMW 3 Touring pri porovnatelnej cene a možno trochu slabšej výbave asi lepšia volba.
No, trojka funguje skvěle, bezchybně, fantasticky jede a poslouchá, všechno v ní funguje, ale je to fakt sportovní sedan, tvrdší, “štíhlejší”, pořád trochu napružený. Musíš to mít rád, není to “kočár” jako Passat.
No, neřekl bych, že Passat je zrovna kočár. Především pak Variant je kvůli nosnosti a koncepci dost tvrdý a umlácený, zejména pak s obyč. podvozkem a 18", nebo 19" koly.
Nová trojka je řekl bych poddajnější na standardním podvozku.
Bohužel trapnomóda obřích kol a M paketů udělá svoje. Pak je to jak prkno.
Já se šel na trojku dívat a prodejce se mi vysmál, když jsem se ptal na 330i Touring bez M paketu na 17". To by se prej nikdy neprodalo a tudíž se to nedá projet.
Ideál českého pozera je 320d v M-paketu a 19" kola. No tak ať si to užijou.
Já vzal 17" kola, k tomu DCC, upustil tlak a po pár tisících to pruží tak nějak snesitelně.
Ale stejně to při náhle zvlněném asfaltu nervózně poskočí a nepůsobí to 100% jistě.
Já měl teď 3 týdny 330i v M paketu v zadokolce na 20’, a fakt jsem se zamiloval, ta tvrdost je vynahrazena jistotou, navíc čím rychleji jedeš, jakoby ta tvrdost mizela a pružení začíná fungovat. Ale to to takhle prostě musíš mít rád.
Mně to nepřijde pozérský, naopak, za vydělané a zdaněné peníze super řidičská volba.
U Passatu bych šel taky do DCC. Jen v diskuzi 3er vs Passat jízdně vždy 3er, pokud nepotřebuji ten prostor, nebo nechci primárně komfort. Nebo Passat Alltrack, pokud potřebuji prostor, komfort a zatáčky mně moc neberou.
Pro mě za mě, ať si každej koupí za vydělané peníze cokoli, s tím nemám problém.
Jen nechápu k čemu je dobrý pro jízdu na našich tankodromech v tempech okolo 60 km/h mít prkno na 20" kolech a ještě v 2.0 naftě.
3er bude jízdně určitě lepší, jak Passerati, ale zase jsme u toho, kdo s tím jezdí závody do vrchu? Všichni zase smrdíme v kolonách, jezdíme po záplatách a kanálech atd.
Proto považuju 17" kola za volbu rozumu. A nemám pocit, že bych neměl jistotu.
V létě jsem zkoušel co to dá v serpentinách na ContiPremium contact 5 a nedokázal jsem to urvat, rozhodit, ani to nepískalo, ale jelo to jako čert. (Na 1,7 tuny v kombíku a naftě). Ale i když mám zatáčky občas rád, auto mám na přepravu a ne na bláznění, přesto však necítím, že by to zatáčky nezvládalo. B8 vždycky zvládá víc, než je posádce a nákladu příjemné.
To samý, jak všichni furt tvrdí, že bez 4x4 nejde jezdit. Blbost. Na sněhu ve vracečkách, při rozjezdech a v prudkým kopci 3x do roka vyhrává 4x4, ale ve zbytku roku mi nechybí vůbec.
Zaznamenal jsem jen 2x na oslizlý silnici těsně nad nulou na jedničku na plný plyn prohrábnutí, ale jinak žádný problém nikde a nikdy. A to ten motor na brzdě dává přes 420Nm v 1.800 - 3.600 ot.
Stačí nestát na plynu jako na rýči.
Dřív nic takovýho nebylo a lidi si vystačily s 50-100k a 100-150Nm a jednou nápravou.
Dnes je jim 300k málo a bez čtyřkolky, jako by nešlo jet. Přitom dřív se jezdilo svižně a bylo kde. Dnes už není kde...
Na internetu je to všude samej Fittipaldi a pak se to vleče v kolonách. Kamkoli jedu, tak předjíždím v "95%" případů já a jen výjimečně někdo předjíždí mě. Nehoním si triko, jen vidím, jak to je. A když někdo předjíždí mě, tak mu rád uhnu a nezávodím ani neškolím.
17" na "Passerati" může být volbou rozumu, ale se zavázanýma očima. 18" je opticky výrazně přijatelnější kompromis.
S těmi 100-150Nm logicky všem jedna hnaná náprava bohatě stačila.
Jedna věc je onanovat nad velikostí kol a stát před autem a druhá věc je v něm jezdit tisíce km a vozit své blízké. Ale opět volba každého. Nikomu to neberu.
Za další není 17" jako 17". I zde se dají najít kola, která působí harmonicky. Já jezdím SOHO a na zimu Dezent TA Dark a k Pyrit Silver to sedí pěkně a na živo to nepůsobí disproporčně.
100, nebo 150Nm si mohu nadávkovat pravou nohou. Nikde se nepíše, že musím spínat ON/OFF. Narozdíl od vozů tenkrát mám volbu jet plynule, nebo dynamicky.
Kdo má obrnu pravého kotníku, nebo potřebuje kopanec při rozjezdu, aby mohl po 3 sekundách zase brzdit, tak ať si připlatí za vyšší hmotnost, hlučnost, přetáčivost a spotřebu paliva i pneumatik v podobě 4x4. Každý jezdí jinak. Takže mu to opět neberu. Já osobně čtyřkolky ale chápu jen u offroadů a lidí z hor, nebo majitelů lesa, či chalup v odlehlých místech atd. Případně u překoňovaných vozů ve vyšších třídách. Nečtu moc často pláč nad tím, že by se nedalo jezdit s Golfem GTI, Octavií RS, Renaultem Mégane RS Trophy, Leonem Cupra atd... Tak proč by to nešlo s naftovým kombíkem s 200 koňmi a hmotností přes 1,7T v praxi.
18" je na Passatu zcela v pohodě i co se týče komfortu.
Na onanování zkus někdy jiné pomůcky...
Některé turbo motory mají 100 Nm jen "na volnoběh".... 😉
Jak si větší rozměry a zaoblené tvary Insignie nebo Mondea žádají minimálně 18", tak Passat na 17" vypadá důstojně... taky bych s tím asi problém neměl.
4x4 je lepší. Na přetáčivost zapomeň, to možná v drift modu u Golfu R nebo Focusu RS, spíš menší nedotáčivost. Hmotnost a hlučnost nepoznáš. A opotřebení pneumatik by mělo být spíš naopak (u mě se to teda nepotvrzuje). Jestli to člověk potřebuje nebo ne... v mainstreamu a mimo horské oblasti nepotřebuje a něco ušetří na pořizovačce, spotřebě i servisu.
Tu přetáčivost jsem nemyslel jako driftování, ale jako ustřelení zádě v extrému typu losí test a jiné krizovky, kde se projeví přidaná zátěž vzadu. Ale jde vážně jen o extrémy.
Hmotnost určitě poznáš a to jak na pružném zrychlení, kde 4x4 ztrácí vždy, tak na spotřebě, tak i na brzdách. (i vlivem třecích ztrát a rotujících hmot)
To opotřebení bude asi opět o stylu. Je fakt, že když hodně drtíš předokolku s +/- 400Nm a víc, tak přední gumy mizí a rozložením této síly mizí asi méně, zato však oba páry.
Pořád je to auto těžký na předek. Ten Twinster u Insignie váží myslím do 50kg komplet vč. kardanu, haldex je o něco těžší (u Superbu byl myslím rozdíl cca. 75kg). Jestli 1600 nebo 1650...
Teoreticky přesně tak - u silný předokolky je riziko, že ty gumy prostě odrbeš, u 4x4 ne, resp. by musela mít mnohem větší výkon. U Insi jsou gumy po 30tkm zralý na výměnu... ale 4x4 za to spíš nemůže.
Je sice pravda, že na předku navážíš víc, ale stačí se podívat jak se chová Sup/B8 PHEV v losím testu a je to zoufalý. Otázka je proč tomu tak je. A taky je otázka, jak se to chová běžně.
Třeba Peugeot 508 v losím testu exceloval, ale v reálu měl tupé řízení u středu a šel ven ze zatáčky po čumáku fakt silně (HDI), zatímco B8 v losím testu žádný zázrak, ale v reálu přesně nastavené řízení a zatáčí pěkně. 508 ale měl mnohem příjemnější podvozek pro běžnou jízdu, komfortnější a pocitově víc stabilní a nenechal se rozhodit. B8 je proti tomu nervózní čipera.
V extrému se zase 508 už moc potápěla a B8 snese víc.
Je to hodně o pružení, řízení, naladění ESP atd. Ne vše je jen 50:50...
Tiguan není Passat. Každý auto se chová zcela odlišně. Koncepce, pneumatiky, naladění ESP atd.
Čtyřkolka nemusí znamenat obecně problém, ale u Sup/B8 Variant se obávám, že to problém je.
V losím testu jsou tyto vozy opravdu tragické. Nicméně při jízdě v zatáčkách i ve 200 km/h necítím nejistotu.
Proč si myslíš, že je nějaký problém s 4x4 Passatem? Máš nějaký test?
Technicky by Tiguan a Passat měli být ekvivalentní, Tiguan naopak musí bojovat s vyšší karoserií (a jak je z videí zřejmé, má s tím trošku problémy... ale nejsou to problémy 4x4, spíš té elektroniky).
Ježyš, jak ekvivalentní? Vždyť je to zcela jiné auto, jiný rozvor, rozchod, výška, délka, hmotnost, převisy, prostě všechno.
Jednoduše vycházím z předpokladu, že Passat Variant s 2.0 motorem a pohonem přední nápravy není zázrak v losím testu a jeho PHEV varianta přidáním hmotnosti na zádi předvádí zcela katastrofální výsledky totéž Sup, O4,…
4x4 také přidává hmotnost na zadku.
Jenže Superb 1.4TSI vážil 1360kg a 1.4TSI iV 1730kg, to je trošku jinej level.
Ekvivalentní ve smyslu že je to SUV mutace se zhruba shodnou technikou (platforma MQB, vždy víceprvek vzadu, možnost 4x4, cca. stejné motory atd.), na podobný cenový hladině. Jasně že stavba auta je jiná.
To silně pochybuju. 1355 vážil můj Golf 1.4 manual. Sup 1.5 TSI DSG váží okolo 1600 kg podle výbavy. Rozdíl tedy bude do 200 kg. Nikoli 400.
A ne všechna hmota u PHEV jde na záď i když většina.
Čtyřkolka přidává 3/4 metráku dozadu. Takže to nebude tak blbé jako u PHEV, ale i tak to nejspíš zhorší vlastnosti v extrému jakým je losí test. Pokud nemá 4x4 zcela odlišné naladění ESP.
Ale to bychom se dozvěděli jedině v reálném testu, který není k dispozici.
Hele, 75kg se klidně může ocitnout v kufru, s mnohem horším rozložením hmotnosti než u baterek nebo 4x4... takže ESP na to musí být nutně připravené.
370kg to bylo prý u 1.4TSI podle https://www.fleetnews.co.uk/cars/reviews/skoda-superb-iv-plug-in-hybrid. 1.5TSI DSG má v základu 1477, takže aktuálně je to 255kg. https://www.skoda-auto.cz/…811-a34a6de20cc8
Nějaký britský bulváry mě nezajímají. Data čerpám z: https://www.skoda-storyboard.com/cs/ , kde je všechno.
V holobytu to může být těch 250 kilo, ale s běžnou výbavou se to pohybuje okolo těch 200 kil, protože iV už tu výbavu má v základu. A málokdo kupuje holobyt.
To ESP je prostě naladěný zvláštně. Losí test je propadák, ale slalom je excelentní a jiný auta dají losí test o 5-10 km/h líp, ale ve slalomu jsou tragický. Tak si pak vyber...
Vybírám si to, že jakýkoli pochybnosti se týkají PHEV a ne 4x4. Od 4x4 čekám naopak lepší jízdu - zejména na mokru nebo za deště, ale i za sucha... za sucha spíš třeba od toho Twinsteru než od Haldexu.
Tady máš nějakej dobovej katalog, v rychlosti jsem našel jen Superb Combi... ten měl s 1.4TSI 1415kg: https://www.cb-auto.cz/…ombi-katalog.pdf
Když už, tak aspoň těch 1445 kg s DSG, jelikož iV se v manuálu nedělá. Ale čo bolo to bolo a terazky je to inačej. Ono i to iV prošlo FL, jako všechno. A tak je to těžší. A taky se musí přiznat skutečná hmotnost, kvůli emisním pokutám. Což se dřív nemuselo a tak se lhalo klidně o 1/4 tuny!
Já ti tu čtyřkolku neberu. Já ji považuju za nevýhodu, někdo to má naopak. Já například na sněhu, nebo jiném kluzkém povrchu ocením signál o ztrátě trakce a přizpůsobím tak lépe rychlost a brzdné body před zatáčkou, nebo křižovatkou. Se čtyřkolkou je snadné zapomenout na realitu a brzdit bohužel neumí líp. Těch pár desetinek na výjezdu ze zasněžené zákruty mi za to nestojí. Spíš budu řešit co nejlepší a nejnovější pneumatiky.
Já bych si ale tu 1.4 s DSG nekoupil, PHEV musím. No nic.
Na kluzkém povrchu stejně musíš dávat bacha, nelze spoléhat na to, že zrovna v zatáčce nebude nasněženo trošku víc.
Nějaké desetinky ze zatáčky, výjezdy ze zákrut pod plynem třebas i s lehkým náznakem klouznutí... to je takový petrolhead bonus. Základ je ale ta větší jistota - můžeš klidně zastavit v kopci po straně a pustit auto proti a neřešít, že už se nerozjedeš... můžeš při parkování na horách šoupnout auto do závěje... můžeš předjíždět i pokud jsou mezi pruhama zbytky sněhu a auto má mnohem větší stabilitu.
Ne, není to must have, já si to chtěl vyzkoušet a příště bych 4x4 mít nemusel... ale nějakých třeba 20t bych za 4x4 dal bez váhání (u auta střední třídy s nějakým výkonem).
Rozumím. Já měl taky 1.4 manuál. Suchý DSG by mi nesmělo přes práh.
Ale jen srovnávám DSG s DSG. V reálu se stejně nestaví iV na úroveň 1.5TSI, ale spíš místo 2.0TDI.
Ale jo, já chápu určité momenty, kde je 4x4 výhodou. Muset v zimě denně jezdit přes vysočinu v 6 ráno, asi bych přemýšlel jinak.
Já nemám s předohrabem s dobrými pneu problém nikdy. Ve vánici normálně předjíždím přes sněhové pruhy a bez problémů. Přejedu vlevo, zaberu, povolím a zařadím se. Byl jsem až v šoku z trakce, jakou moje B8 EVO s pneu GoodYear UltraGrip Performance má. Zkoušel jsem to v nedávné vánici, kdy silničáři nestíhali pluhovat a paráda.
Pro mě je prostě příplatek 70 litrů a vyšší spotřeba a horší pružnost a ty další věci nelogickým krokem pro normální silniční přepravu. To je celé.
R20 na 3er ani nejdou normalne poridit, nabidka konci na R19 a pro R20 clovek musi do M performance katalogu, nebo uplne jinde. Kazdopadne na 3er mi to uz prijde jako zbytecnej extrem. R19 jsou velka i tvrda az az a vic mi nedava smysl at se na to divam jak chci.
Jinak souhlas ze 330i je vyborna volba. Prekvapive vyborna.
Ten novej dvoulitr jede úžasně. Škoda, že prodejce byl arogantní, nepříjemný a přitom neuměl poradit a neznal ani základní věci o tom, co prodával. Cítil jsem se tam jako otravná socka. A posed vzadu na mě taky neudělal moc dojem, stejně jako šetření na zbytečných místech. A ani sedačky v té jejich divné základní kůži/"kůži" mi nepřišly nějak extra příjemné.
Možná jsem se neměl nechat odradit jedním prodejcem a nakonfigurovat skromnější výbavu a zadokolku. Ale tenkrát se třeba H&K vázal na digitální cockpit a podobně a lezlo to nahoru. H&K ve trojce ale hraje o dost líp, než H&K v Passatu, tam mě to zklamalo.
Ano to s O4 není tak strašné, že by se člověk bál, jestli vůbec dojede, jak někteří popisují. Bohužel elektronika byla na začátku opravdu nedotažená a hlavně auta z počátku výroby hlásila jednu chybu za druhou.
S dvěmi různými O4 jsem najezdil ca 50 tkm, z toho jedno bylo úplně z prvních, a nikdy jsem nezůstal někde stát. To druhé z října 2020 už je úplně v pohodě. Když by mi někdo dal vybrat mezi novou O3 a 04, i přes horší ovládání vezmu rozhodně 04. Modernější, komfortnější (kola 665 vs 645 mm), hezčí uvnitř, úspornější. V některých konkrétních variantách je i zásadní zlepšení v motorizaci, např 1.6 TDI manuál a 2.0 TDI 85 kW manuál.
u myho scouta to je oboji, pokud ne, tak ofuk funguje velice dobre a snih ci mraz je hned pryc.
vyhrivani sedacek je v kazdem aute solo plus tady v oktavce je hned v zakladni obrazovce, vyhrivani volantu je tlacitko na volantu, ty opilce :DD
tak mi ukaz auto, kde to jde vsechno jednim jebem a jeste si k tomu zapinat hudbu...
nejsem priznivcem displaye, ale dnesni ridici ( a i redaktori) jsou rozmazleni
To jsi jeden z hodne mala, co povazuje infotainment BMW za neintuituvni. Obecne a mnohem casteji je naopak hodnocen jako nejlepsi system vubec. IMHO i muj nazor.
Je to asi věc zvyku. Já jsem byl třeba dost překvapen a dezorientován v menu nové G20/21. Přišlo mi to složité. I když plně funkční.
Ale seděl jsem v tom jen chvilku. Je možné, že po týdnu bych se v tom cítil jinak.
U Nekterych Fordu treba to jde , pokud ti neva hledat ve zmeti tlacitek, nebo pouzijes infotainment. Ale ma to asi posledni generace, pak bude vse digital
Aku logiku ma ofuk okna, ked ho potrebujem aj ohriat a mam v okne vyhrievanie? Ale neviem, vyssie pise, ze je to naraz ofuk a vyhrievanie. Zase ked to vyhrieva, nemusi ist ofuk naplno, nie? Skusenosti nemam, preto sa pytam, ale skoro kazde rano rozmrazujem okno a nadavam, ze mi nedali vyhrievanie predneho skla.
Stiskněte tlačítko ( symbol klimatizace ) pod infotainmentem.
Stiskněte tlačítko ( symbol tepolty ) / (symbol nastavení ) ( symbol šipka vpravo ) Vpředu ( symbol šipka vpravo ) na displeji infotainmentu.
Nebo:
Stiskněte ( symbol klimatizace ) pod infotainmentem.
Stiskněte tlačítko (symbol nastavení ) ( symbol šipka vpravo ) ( symbol šipka vpravo ) na displeji infotainmentu.
O tlačítku MAX není ani zmínka.
U něj se píše "Rychlé odmlžení/odmrazení čelního skla", což píšou i u aut bez vyhřívání okna.
Takže podle manuálu to vyhřívání okna není.
ked je to tak, tak je to dost blbe, mat vyhrievanie skla, mat tlacitko a pustat to niekde v infotainmente :-) ale asi to ludom nevadi, inak by napisali Diessovi a opravili by to, alebo pridali moznost nastavenia