Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Emel
Kona se mi moc nelíbila a nelíbí... já prostě na ty e😜erimenty se světlama moc nejsem - a to platí i pro ten vynález vzadu 😄 . Ale jo, facelift to trošku zkrotil a asi bych se přemohl... vevnitř je to hezký, technika je na úrovni... spotřeba holt odpovídá motorizaci, kufr 380l není tak malej, cena přijatelná.
PS: Samozřejmě bych si ten motor radši koupil v ProCeedu než v tomhle...
PS: Samozřejmě bych si ten motor radši koupil v ProCeedu než v tomhle...
Mě Kona vadila před FL. Ale po FL a v N-line ... krása :yes:
Úplně nevidím důvod pro obrat o 180°. Facelift to určitě vylepšil, ale že by z ošklivýho auta udělal krásný, to se mi zase nezdá.
Někdy se právě toto odehraje. Vadí mi pár detailů. Pak přijde FL a zmizí to.
Stejně jako např FL Q7. Před FL to byla tragédie. Po FL absolutní spokojenost.
Stejně jako např FL Q7. Před FL to byla tragédie. Po FL absolutní spokojenost.
Tak za mňa ani facelift jej nepomohol.To auto je za mňa vyslovene škaredé a Bayon ešte horšie.Za 730 000 kč by som skôr išiel do Mazda CX 30 G 150 AT Plus / 708 900 kč / alebo Taigo R-line 1.5 tsi dsg / 651 900 kč /.
meros
https😐/fastestlaps.com/…i-kona-1-6-t-gdi
např. 😒br />https😐/fastestlaps.com/…/skoda-kodiaq-rs
např. 😒br />https😐/fastestlaps.com/…da-karoq-2-0-tsi
např. 😒br />https😐/fastestlaps.com/…/skoda-kodiaq-rs
např. 😒br />https😐/fastestlaps.com/…da-karoq-2-0-tsi
Na fastestlaps ani zperfs si moc nepotrpím, obecně k těm číslům bez nějakého zdroje nemám moc důvěru. Ale hlavně... konkurent Kony je spíš Kamiq (i když technicky je trošku slabší, spíš konkurent Bayonu), určitě ne Kodiaq.
https😐/fastestlaps.com/…da-kamiq-1-5-tsi
https😐/fastestlaps.com/…da-kamiq-1-5-tsi
Xylo
Pan Horčík se ve svém článku věnuje zprávě, která se tady diskutovala. Tady je úryvek:
* "Po 40 letech končí jihokorejský Hyundai s vývojem nových spalovacích motorů. Není co nového objevovat. Bude se místo toho soustředit na elektromobilitu.
* Deník Korea Economic Daily informoval, že šéf výzkumu a vývoje společnosti Hyundai Park Chung-Kook rozeslal zaměstnancům email, ve kterém potvrdil celkový přechod automobilky k elektrifikaci a konec vývoje nových spalovacích motorů".
Zdroj: hybrid.cz článek z 29.12.2021
* "Po 40 letech končí jihokorejský Hyundai s vývojem nových spalovacích motorů. Není co nového objevovat. Bude se místo toho soustředit na elektromobilitu.
* Deník Korea Economic Daily informoval, že šéf výzkumu a vývoje společnosti Hyundai Park Chung-Kook rozeslal zaměstnancům email, ve kterém potvrdil celkový přechod automobilky k elektrifikaci a konec vývoje nových spalovacích motorů".
Zdroj: hybrid.cz článek z 29.12.2021
Makovnik
Dizajnovy ulet od sakem opiteho tvora, motor na svoj papierovy vykon zdechly a uzrany, interier ako spred 15rokov...no proste jasna kupa. To chces.
Nie div, ze aj topper si radsej zmenil meno, aby sa s tymi krabicami nespajal
Nie div, ze aj topper si radsej zmenil meno, aby sa s tymi krabicami nespajal
Pod kapotou 4 válce. Stádo koní, které je někde na pomezí warm-hatch. Octavia RS bude mít co dělat...
K tomu cena, kdy tam naboucháte co se pod ruku připlete a stále jsme pod 3/4 M... K tomu opravdu vydařený vzhled. Jedinečný, nevtíravý, zajímavý, originální a přesto nadčasový zrající jako víno... Nemůžu jinak, ale Hyundai prostě v dnešní děsivé Evropě dokáže nabízet fakt bomby :yes: :yes: :yes:
A tohle vše získá 3,5 (slovy TŘI A PŮL) hvězdy??? Moment, rekapitulace z pondělí. Dacia Spring 3 hvězdy... Totální scheize EV s dynamikou horší než Š120. Plechovka co stojí 0,5 M v základu... Ještě jednou, TŘI HVĚZDY...
Tohle prostě nejde přejít, herr Bureš. Za tohle dávám :no: :no: :no: (slovy tři palce dolů) :-!
Hyundai sice nabízí čtyřválce, ale jezdí hůř než tříválcová konkurence. V článku to máš popsané. Převodovka taky slabší, podvozek mlátí.
Ta ORS, do které se opíráš je o 46cm delší a má o parník lepší dynamiku. Dokonce i naftová RS bude rychlejší.
Hyundai si pod novým vedením na nic už nehraje a nabízí cenově dostupná auta což je v pořádku.
Ale znám pár lidí, kteří jsou s tím naopak spokojený. Ale to jsou ti, kteří vůbec neresi co mají pod kapotou a u prodejce se jen ptaji, jestli je to benzin nebo nafta.
Když to vezmu zjednodušeně jen u toho "důležitého" parametru 0-100
https😐/www.auto.cz/…-ma-smrnc-141537
Arona, má 8,2s ( Vmax 210 ) a váží o cca 150kg méně. To mi přijde odpovídající.
https😐/www.auto.cz/…-reputace-134230
T-Cross, který váží stejně jako Kona, má 8,5s a Vmax 200. Takže těch 35kw dá 0,8s a 10km/h, což tak nějak dle mého odpovídá.
Kamiq jsem tu nenašel
A pro srovnání
https😐/www.auto.cz/…eji-leona-141415
obyč HB, pořád o cca 100kg méně a stejně má 8,2s a díky mnohem lepší aerodynamice Vmax 216. Takže do 100 má jako Arona stejně, pak se projevuje vyšší odpor Arony.
Nevidím u toho TSI nějaký zázrak, nebo spíš u TGDI nějakej propadák. Je to naprosto srovnatelné, maximálně se spotřebou na tom TSI budou lépe, ale to je stále otazník zda v reálu jsou.
Kamiq máš dole - 220km/h a 8,0s 0-100. To je +10km/h a +0,3s. To mi jako ekvivalent 35kW nepřijde... vzhledem k tomu, že je Kamiq delší, s větším rozvorem i kufrem... obecně rozměrově srovnatelný.
https😐/www.skoda-auto.cz/…8f7-c92a013ff4f9
Kamiq ma 220 ( 8s ), arona 210 ( 8.2s ) a tcross 200 (8.5s). Jak to ta škodovka dělá? 😒] A přitom je váhově k tcrossu
U Octavie je to aerodynamika. U Kamiqu nevím, to zase taková aerodynamická bomba není... ale nepochybuju, že to dokáže zajet (na rovině za bezvětří).
BTW - u té Arony vidíš, že 0-100 zrovna blbě vychází s řazením při 96km/h tacho
https😐/www.youtube.com/watch?…
Aktuálně má Golf 202-214-224-238... to teda zrovna moc nevychází, podle té tvé tabulky by se 238 mělo říznout na 229, ne? A 224 na 223... vlastně jediné co odpovídá té tvé tabulce je litr s 202 - a nemám pocit, že by se litrovej Golf musel nějak zvlášť omezovat na maximálku 202.
Osobně jsem to nikdy neslyšel a moc tomu nevěřím.
Srovnání s Dacii je úplně mimo. Dacia je dnes obecně solidní. Ale Hyundai dávno převyšuje Škodu/VW. V běžných výbaváxh a cenách je to o parník lepší nabídka.
Samozřejmě, Škoda/VW má výhodu 2,0 TSI a verzi jako GTI, LaK, RS, Scout... Jenže Golf GTI toho s tím klasickým až tak úplně moc společného nemá... :-!
Hyundai má dnes v mnohém lepší interiéry než VW/Škoda. Navíc vzhledem k tomu, jak klesl s kvalitou VW už ani řeči o lacinějších platech u Korejci jsou jen mlácením prázdné slámy.
Za mě když Hyundai tak lepší i30 nebo rovnou Tucson. Konu znám před fl a to auto mi přišlo tragický z pohledu zpracování a interiéru.
Kdyby jsme byli někde v diskusi pro kojící matky, tak tvé názory asi pochopím. Ale tady to fakt nechápu. To co dělá lowend lowendem a mainstream mainstreamem je v prvé řadě pod povrchem. Dacia používá levné konstrukční a výrobní řešení. Hyundai s tímhle nemá nic společného.
Svět Hyundai a svět Dacia jsou dva úplně odlišné světy. I když Dacia udělala velký pokrok a levné řešení již nejsou tak okaté, tak stále jsou. A toho by si někdo, koho aspoň trochu baví auta, měl být vědom. :-!
To že má Hyundai lepší střeva než Dacie já nepopírám. Možná je to tím, že poslední roky jezdím pouze dražší auta, ale hádat se že Kona za 400k není lowend, ale Duster ano…já nevím, prostě z bláta do louže. Každé to auto má jiné přednosti.
Kona a Duster jsou úplně jinde. Abych nebyl špatně pochopen - to není kritika Dacie. Já Dacii mám stále fakt rád a absolutně mě neuráží.
Ale Hyundai je od A do Z z naprosto jiného těsta a cítit je to absolutně na všem. Jo, pokud se budu bavit s blondýnou, která v autě stěží najde volant a vnímá jen barvu, jestli to má klimu a couvací kamery, tak chápu že něco jako jednoduché těsnění, podběhy bez plastů, spáry karoserie jak u AZNP atp. prostě neřeší...
Ne, Dacia udělala velký krok, ale rozdíl proti manstreamu stále citelný je. Naopak, cenový rozdíl už takový není a Dacia se aspoň za mě dostává někde na hranu svého revíru. Dost možná v další generaci už o ní napíšu, že Dacia už nedává smysl.
Tohle je taky lowend co??? :no:
I mainstreamova značka může udělat lowcost model a lowendova automobilka mainstreamovej model.
Definuj mi lowcost co to podle tebe vlastně je.
U scaly a kamiqa např. bouchani zadní nápravy, kostitřasové nastavenií podvozku, minimální odhlučnění, kdy na zadním sedadle ma člověk pocit, že má otevrene okno, omezená technika, materiály v interiéru ( I když slícování bylo dobré), šetření na malickostech, které jsou vidět. A ani digitální přístrojovej štít a dotykovej infotainment z toho něco lepšího fakt neudělá. Ještě k tomu ty tragické ukazatele palivomeru a teploty vody což je tedy spíš subjektivní záležitost.
Kostitřasový podvozek - jsi první kdo si stěžuje.
Šetření na maličkostech? Jako máš na mysli třeba měkčenou palubku?? Nebo všechna ta simply clever řešení??
Odhlučnění nic co by se vymykalo třídě.
To že se ti nelíbí je tvoje věc. Ale lowcostová Scala absolutně vůbec není.
I s interiérem, hlavně díky detailům - je tam schránka na brýle, stavitelná loketka, jsou tam výdechy ventilace vzadu (v tom testovaném kousku včetně výhřevu zadních sedaček a USB), líbily se mi sedačky, volant (ještě tříramenný) i zpracování. Digitální palubku bych si klidně odpustil a tablet se dá taky zakomponovat líp, ale klima je pořád na kolečka, bylo tam bezdrátový AndroidAuto (a už je to pár let)...
Jak jsem k tomu přistupoval trošku s despektem (SUV na ošizeným základu), tak musím říct, že jsem byl příjemně překvapený.
(Jezdil jsem víceméně okolo komína, hluk na dálnici třeba nemůžu posoudit).
Naopak třeba v bezpečnosti (jinak typické místo, kde se šetření ukáže) jsou Kamiq i Scala vzorné (96/97% z čelního nárazu, všechny figuríny jen zelené nebo žluté).
To, že nemá třeba vzadu víceprvek, haldex atp. absolutně není věcí nějakého lowcostu. To je jen věcí firemní politiky VAG.
S tvojí logikou bych pak musel o základním Golfu psát, že to je lowcost...
Škoda, Hyundai je postavena jako mainstream.
Jsou to dva světy vzdálené půl vesmíru. Jestli nejsi schopný pochopit že na té Dacii je všecko dělané s primárním návrhem aby byla konstrukce co nejjednodušší a výroba co nejlevnější, zatímco u mainstreamu je celá koncepce návrhu všeho úplně jinde, tak je další debata zbytečná.
Ty rozdíly stále jsou jasně patrné ze všeho, z každého detailu. Ty ale nejspíš jsi někde na úrovni té blondýny, co na autě vnímá baru. Ok, pro příště respektuji.
Idealizuješ si mainstream jako něco víc. Zrovna Duster ale není Sandero a v poslední generaci už není tak lowcostový jako jeho první generace.
Viz co psal včera Emel a srovnání s Jukem.
To co uvedl Emel je opět jen papír, tabulka.
Já moc dobře vím jaký je Duster. A je to lowend každým coulem. Na rozdíl od Juke.
A není to pouze o tříválci, u bezínu to může být doporučené oktanové číslo. Ale to už se v diskuzích nedočteš, protože to je moc složité a nepíšou to v testech. Diskutéři pilní, ale pouze v kvantitě příspěvků, reál je daleko.
Jenže v té diagnóze nejsem sám. Majitel M5 Competition kupuje Kiu a tvrdí, ze zpracování a materiály jsou nad jeho M5. To je realita.
Další realita je majitel Audi SQ8, který po projizdce v Hyundai poslal směrem k této značce závaznou objednávku. Zvažuje, jestli si SQ8 nechá nebo ji prodá.
Ono totiž tyto super německé značky jsou snem téměř každého z nás. Po vyhození 11 milionu se ale toho nabažíte, začnete tomu říkat pseudo prémie protože neustálé problémy s kvalitou a třeba to uděláte vy finále jako já. Vzal jsem tři miliony a koupil dvě auta, Hyundai a Kia. U prémie bych měl možná základní A8 nebo 7er.
Je to na hlavu? Zcela jistě. Ale máme naštěstí demokracii a tak necháváme blázny s jejich vrtochy na pokoji.
Jinak můžeš přiblížit ještě jak může někdo z SQ8 dát přednost kterému modelu Hyundai/Kia? To trochu přitahuješ za vlasy ne? Právě jsi podpořil hospodské mudrovače, kteří se ve svém základním Tucsonu budou cítit jak majitelé Uruse [face-palm] 😁
O majiteli BMW M5 už vyšlo video na mém kanále.
K M5C..jasně že to auto nemá interiér 5x (= o to kolik je dražší) a víc lepší interiér než taková i30N. Ale to auto má přednosti úplně jinde. M5C je neúměrně drahá, ale technicky vrchol, kterému z ICE aut nic z koncernu Hyundai nesahá ani po ventilky. Jestli je M5C příliš drahá, je tu výrazně levnější M550i za asi 2.1M.
To že se dnes Hyundai chytá příležitosti v rámci EV aut k dohnání technické zaostalosti ve světě spalovacích motorů, je samozřejmě pravda. Ale nikdo kdo má auta rád nemůže říct, že nechápe proč je M5C tak drahá.
Mimochodem Hyundai dohání tolik konkurenci i díky desítkám let kopírování právě německých automobilek včetně přetahování jejich lidí. Byť si je BMW aspol. nedokáže udržet, tak prostě nebýt BMW a dalších automobilek od kterých Hyundai přetahuje, nikdy by nebyli tak daleko…
K neschopnosti udržet si lidi ... Ono to není tak jednorozměrné. Pokud někdo je u BMW roky a dostane příležitost jít jinam, kde ví že bude mít možnost se realizovat a posouvat věci dá (na rozdíl od BMW)l, tak klidně půjde.
Zatímco VW/Škoda čím dál víc své ceně neodpovídá. :-!