Testy
Emel
Kona se mi moc nelíbila a nelíbí... já prostě na ty e😜erimenty se světlama moc nejsem - a to platí i pro ten vynález vzadu 😄 . Ale jo, facelift to trošku zkrotil a asi bych se přemohl... vevnitř je to hezký, technika je na úrovni... spotřeba holt odpovídá motorizaci, kufr 380l není tak malej, cena přijatelná.
PS: Samozřejmě bych si ten motor radši koupil v ProCeedu než v tomhle...
PS: Samozřejmě bych si ten motor radši koupil v ProCeedu než v tomhle...
rohYpnol
Ano. Je to můj názor. A Hyundaie znám docela dobře.
Srovnání s Dacii je úplně mimo. Dacia je dnes obecně solidní. Ale Hyundai dávno převyšuje Škodu/VW. V běžných výbaváxh a cenách je to o parník lepší nabídka.
Samozřejmě, Škoda/VW má výhodu 2,0 TSI a verzi jako GTI, LaK, RS, Scout... Jenže Golf GTI toho s tím klasickým až tak úplně moc společného nemá... :-!
Srovnání s Dacii je úplně mimo. Dacia je dnes obecně solidní. Ale Hyundai dávno převyšuje Škodu/VW. V běžných výbaváxh a cenách je to o parník lepší nabídka.
Samozřejmě, Škoda/VW má výhodu 2,0 TSI a verzi jako GTI, LaK, RS, Scout... Jenže Golf GTI toho s tím klasickým až tak úplně moc společného nemá... :-!
adamzprahy
To je tvůj názor, ale znáš realitu? Znám tolik lidí co přesně tyhle názory papouškovali, přišli se projet Hyundaiem a buď připlatili za něco jiného nebo ušetřili a šli dokonce i k Dacii.
Hyundai sice nabízí čtyřválce, ale jezdí hůř než tříválcová konkurence. V článku to máš popsané. Převodovka taky slabší, podvozek mlátí.
Ta ORS, do které se opíráš je o 46cm delší a má o parník lepší dynamiku. Dokonce i naftová RS bude rychlejší.
Hyundai si pod novým vedením na nic už nehraje a nabízí cenově dostupná auta což je v pořádku.
Hyundai sice nabízí čtyřválce, ale jezdí hůř než tříválcová konkurence. V článku to máš popsané. Převodovka taky slabší, podvozek mlátí.
Ta ORS, do které se opíráš je o 46cm delší a má o parník lepší dynamiku. Dokonce i naftová RS bude rychlejší.
Hyundai si pod novým vedením na nic už nehraje a nabízí cenově dostupná auta což je v pořádku.
Emel
Pravda je jedna věc - na výkon 145kW není třeba maximálka 210km/h nic moc, ve finále má Kamiq 1.5TSI 110kW podobnou dynamiku (220 a 8.0s) a bude jistě úspornější. Zase si ale nejsem jistej, že ten Kamiq na 18" bude jezdit nějak výrazně líp. Hmyzí ksichty jsou obě auta 😁
Mikesus
To co říká rohypnol je ukazuje, že nemá moc zkušeností. Přesně jak říkáš.
Ale znám pár lidí, kteří jsou s tím naopak spokojený. Ale to jsou ti, kteří vůbec neresi co mají pod kapotou a u prodejce se jen ptaji, jestli je to benzin nebo nafta.
Ale znám pár lidí, kteří jsou s tím naopak spokojený. Ale to jsou ti, kteří vůbec neresi co mají pod kapotou a u prodejce se jen ptaji, jestli je to benzin nebo nafta.
3_diamanty
Hviezdy by som az tak prisne neriesil.... nepovedia objektivne vela... mna skor tesi fakt ze kona faceliftom opeknela ( prisla o nejake tie hole oplastovane plochy a patvary v naraznikoch ) ... ale viac sa mi paci bez N line bodykitu s logom umiestnenym hore na kapote a bez tej akoze sportovej mriezky na kapote... som zvedavy ci tu nepride casom k vymene 1,6tgdi za 1,5tgdi... hlavne nech 4kolka ostane nadalej v ponuke kony... mozno kufor mohol byt o chlp vacsi... v tomto bude bayon rodinnejsi... ale tak spravne.. kona je viac stylova... a po facelifte to robi ozaj dobre... je nadalej svoja... ale hlavne zacina byt uz kukatelna :yes:
Emel
Hele to nevím. Viděl jsem asi jen jednu nějakou jakože studii... a ta říkala, že by si většina majitelů znovu elektro nekoupila.
rohYpnol
Srovnávat můžeš samozřejmě hrušky s jabkama. Jen smysl takového srovnání je mimo.
Hyundai má dnes v mnohém lepší interiéry než VW/Škoda. Navíc vzhledem k tomu, jak klesl s kvalitou VW už ani řeči o lacinějších platech u Korejci jsou jen mlácením prázdné slámy.
Hyundai má dnes v mnohém lepší interiéry než VW/Škoda. Navíc vzhledem k tomu, jak klesl s kvalitou VW už ani řeči o lacinějších platech u Korejci jsou jen mlácením prázdné slámy.
rohYpnol
Kecy v kleci. Je jedno co jezdíš zrovna za auta.
Kona a Duster jsou úplně jinde. Abych nebyl špatně pochopen - to není kritika Dacie. Já Dacii mám stále fakt rád a absolutně mě neuráží.
Ale Hyundai je od A do Z z naprosto jiného těsta a cítit je to absolutně na všem. Jo, pokud se budu bavit s blondýnou, která v autě stěží najde volant a vnímá jen barvu, jestli to má klimu a couvací kamery, tak chápu že něco jako jednoduché těsnění, podběhy bez plastů, spáry karoserie jak u AZNP atp. prostě neřeší...
Ne, Dacia udělala velký krok, ale rozdíl proti manstreamu stále citelný je. Naopak, cenový rozdíl už takový není a Dacia se aspoň za mě dostává někde na hranu svého revíru. Dost možná v další generaci už o ní napíšu, že Dacia už nedává smysl.
Kona a Duster jsou úplně jinde. Abych nebyl špatně pochopen - to není kritika Dacie. Já Dacii mám stále fakt rád a absolutně mě neuráží.
Ale Hyundai je od A do Z z naprosto jiného těsta a cítit je to absolutně na všem. Jo, pokud se budu bavit s blondýnou, která v autě stěží najde volant a vnímá jen barvu, jestli to má klimu a couvací kamery, tak chápu že něco jako jednoduché těsnění, podběhy bez plastů, spáry karoserie jak u AZNP atp. prostě neřeší...
Ne, Dacia udělala velký krok, ale rozdíl proti manstreamu stále citelný je. Naopak, cenový rozdíl už takový není a Dacia se aspoň za mě dostává někde na hranu svého revíru. Dost možná v další generaci už o ní napíšu, že Dacia už nedává smysl.
rohYpnol
Ano, napsal jsi první půklu správně - Hyundai jsou auta, které odpovídají své ceně.
Zatímco VW/Škoda čím dál víc své ceně neodpovídá. :-!
Zatímco VW/Škoda čím dál víc své ceně neodpovídá. :-!
rohYpnol
Píšeš nesmysly ale jakože brutální.
Kdyby jsme byli někde v diskusi pro kojící matky, tak tvé názory asi pochopím. Ale tady to fakt nechápu. To co dělá lowend lowendem a mainstream mainstreamem je v prvé řadě pod povrchem. Dacia používá levné konstrukční a výrobní řešení. Hyundai s tímhle nemá nic společného.
Svět Hyundai a svět Dacia jsou dva úplně odlišné světy. I když Dacia udělala velký pokrok a levné řešení již nejsou tak okaté, tak stále jsou. A toho by si někdo, koho aspoň trochu baví auta, měl být vědom. :-!
Kdyby jsme byli někde v diskusi pro kojící matky, tak tvé názory asi pochopím. Ale tady to fakt nechápu. To co dělá lowend lowendem a mainstream mainstreamem je v prvé řadě pod povrchem. Dacia používá levné konstrukční a výrobní řešení. Hyundai s tímhle nemá nic společného.
Svět Hyundai a svět Dacia jsou dva úplně odlišné světy. I když Dacia udělala velký pokrok a levné řešení již nejsou tak okaté, tak stále jsou. A toho by si někdo, koho aspoň trochu baví auta, měl být vědom. :-!
Emel
Máš k tomu nějaké podklady?
Aktuálně má Golf 202-214-224-238... to teda zrovna moc nevychází, podle té tvé tabulky by se 238 mělo říznout na 229, ne? A 224 na 223... vlastně jediné co odpovídá té tvé tabulce je litr s 202 - a nemám pocit, že by se litrovej Golf musel nějak zvlášť omezovat na maximálku 202.
Osobně jsem to nikdy neslyšel a moc tomu nevěřím.
Aktuálně má Golf 202-214-224-238... to teda zrovna moc nevychází, podle té tvé tabulky by se 238 mělo říznout na 229, ne? A 224 na 223... vlastně jediné co odpovídá té tvé tabulce je litr s 202 - a nemám pocit, že by se litrovej Golf musel nějak zvlášť omezovat na maximálku 202.
Osobně jsem to nikdy neslyšel a moc tomu nevěřím.
Emel
Proč neříká maximálka nic, proč v dnešní době?
Kamiq máš dole - 220km/h a 8,0s 0-100. To je +10km/h a +0,3s. To mi jako ekvivalent 35kW nepřijde... vzhledem k tomu, že je Kamiq delší, s větším rozvorem i kufrem... obecně rozměrově srovnatelný.
https😐/www.skoda-auto.cz/…8f7-c92a013ff4f9
Kamiq máš dole - 220km/h a 8,0s 0-100. To je +10km/h a +0,3s. To mi jako ekvivalent 35kW nepřijde... vzhledem k tomu, že je Kamiq delší, s větším rozvorem i kufrem... obecně rozměrově srovnatelný.
https😐/www.skoda-auto.cz/…8f7-c92a013ff4f9
Emel
Lowcost je to v technice... a i tam je to diskutabilní. Neumí čtyřkolku, neumí víceprvek, motory končí na 1.5TSI... to je pravda, jenže těch kompaktů s víceprvkem a 4x4 taky není na trhu až tolik a v mezičase prořídly i ty silnější motory.
Naopak třeba v bezpečnosti (jinak typické místo, kde se šetření ukáže) jsou Kamiq i Scala vzorné (96/97% z čelního nárazu, všechny figuríny jen zelené nebo žluté).
Naopak třeba v bezpečnosti (jinak typické místo, kde se šetření ukáže) jsou Kamiq i Scala vzorné (96/97% z čelního nárazu, všechny figuríny jen zelené nebo žluté).
Emel
Jak čím dál častěji? Dělá to Volvo, protože to jsou pitomci... a pak Toyota, protože je to technické omezení hybridu. Jinak nikdo, ne? Pokud nemluvíme o 250 třeba.
U Octavie je to aerodynamika. U Kamiqu nevím, to zase taková aerodynamická bomba není... ale nepochybuju, že to dokáže zajet (na rovině za bezvětří).
BTW - u té Arony vidíš, že 0-100 zrovna blbě vychází s řazením při 96km/h tacho
https😐/www.youtube.com/watch?…
U Octavie je to aerodynamika. U Kamiqu nevím, to zase taková aerodynamická bomba není... ale nepochybuju, že to dokáže zajet (na rovině za bezvětří).
BTW - u té Arony vidíš, že 0-100 zrovna blbě vychází s řazením při 96km/h tacho
https😐/www.youtube.com/watch?…
stealth01
No upřímně, přešel jsem z Audi a BMW do Hyundai a Kia a nelituji. Ano v 99% případů tady budu za totálního ***a. Je mi to jasné.
Jenže v té diagnóze nejsem sám. Majitel M5 Competition kupuje Kiu a tvrdí, ze zpracování a materiály jsou nad jeho M5. To je realita.
Další realita je majitel Audi SQ8, který po projizdce v Hyundai poslal směrem k této značce závaznou objednávku. Zvažuje, jestli si SQ8 nechá nebo ji prodá.
Ono totiž tyto super německé značky jsou snem téměř každého z nás. Po vyhození 11 milionu se ale toho nabažíte, začnete tomu říkat pseudo prémie protože neustálé problémy s kvalitou a třeba to uděláte vy finále jako já. Vzal jsem tři miliony a koupil dvě auta, Hyundai a Kia. U prémie bych měl možná základní A8 nebo 7er.
Je to na hlavu? Zcela jistě. Ale máme naštěstí demokracii a tak necháváme blázny s jejich vrtochy na pokoji.
Jenže v té diagnóze nejsem sám. Majitel M5 Competition kupuje Kiu a tvrdí, ze zpracování a materiály jsou nad jeho M5. To je realita.
Další realita je majitel Audi SQ8, který po projizdce v Hyundai poslal směrem k této značce závaznou objednávku. Zvažuje, jestli si SQ8 nechá nebo ji prodá.
Ono totiž tyto super německé značky jsou snem téměř každého z nás. Po vyhození 11 milionu se ale toho nabažíte, začnete tomu říkat pseudo prémie protože neustálé problémy s kvalitou a třeba to uděláte vy finále jako já. Vzal jsem tři miliony a koupil dvě auta, Hyundai a Kia. U prémie bych měl možná základní A8 nebo 7er.
Je to na hlavu? Zcela jistě. Ale máme naštěstí demokracii a tak necháváme blázny s jejich vrtochy na pokoji.
Emel
Úplně nevidím důvod pro obrat o 180°. Facelift to určitě vylepšil, ale že by z ošklivýho auta udělal krásný, to se mi zase nezdá.
rohYpnol
Dacia je postavena od základů jako lowend.
Škoda, Hyundai je postavena jako mainstream.
Jsou to dva světy vzdálené půl vesmíru. Jestli nejsi schopný pochopit že na té Dacii je všecko dělané s primárním návrhem aby byla konstrukce co nejjednodušší a výroba co nejlevnější, zatímco u mainstreamu je celá koncepce návrhu všeho úplně jinde, tak je další debata zbytečná.
Ty rozdíly stále jsou jasně patrné ze všeho, z každého detailu. Ty ale nejspíš jsi někde na úrovni té blondýny, co na autě vnímá baru. Ok, pro příště respektuji.
Škoda, Hyundai je postavena jako mainstream.
Jsou to dva světy vzdálené půl vesmíru. Jestli nejsi schopný pochopit že na té Dacii je všecko dělané s primárním návrhem aby byla konstrukce co nejjednodušší a výroba co nejlevnější, zatímco u mainstreamu je celá koncepce návrhu všeho úplně jinde, tak je další debata zbytečná.
Ty rozdíly stále jsou jasně patrné ze všeho, z každého detailu. Ty ale nejspíš jsi někde na úrovni té blondýny, co na autě vnímá baru. Ok, pro příště respektuji.
rohYpnol
Bouchání zadní nápravy není absolutně věcí lowcostu, ale odladění.
Kostitřasový podvozek - jsi první kdo si stěžuje.
Šetření na maličkostech? Jako máš na mysli třeba měkčenou palubku?? Nebo všechna ta simply clever řešení??
Odhlučnění nic co by se vymykalo třídě.
To že se ti nelíbí je tvoje věc. Ale lowcostová Scala absolutně vůbec není.
Kostitřasový podvozek - jsi první kdo si stěžuje.
Šetření na maličkostech? Jako máš na mysli třeba měkčenou palubku?? Nebo všechna ta simply clever řešení??
Odhlučnění nic co by se vymykalo třídě.
To že se ti nelíbí je tvoje věc. Ale lowcostová Scala absolutně vůbec není.
rohYpnol
Ne. To je úplně normální základ mainstreamu. I když u Škody je to až prostřední výbava...
rohYpnol
Naopak. Rozdíl Hyundaie v základu a v plné palbě samozřejmě je. A není pocitově úplně malý. Ale v rámci konkurence bolí mnohem míň než třeba u Škody. A to Škoda u nás základní Active raději ani nenabízí...
Johnn
Srovnávat je můžeš a proč se tedy neprodává pouze Duster? Těch důvodů je hodně. Adam to nakonec psal správně,ale měl by dodat, že také spousta lidí se půjde podívat třeba na Dácii (doplň si třeba Škodu,Peugeot,Renault...) a skončí u Hyundae, to je prostě trh. :yes:
A není to pouze o tříválci, u bezínu to může být doporučené oktanové číslo. Ale to už se v diskuzích nedočteš, protože to je moc složité a nepíšou to v testech. Diskutéři pilní, ale pouze v kvantitě příspěvků, reál je daleko.
A není to pouze o tříválci, u bezínu to může být doporučené oktanové číslo. Ale to už se v diskuzích nedočteš, protože to je moc složité a nepíšou to v testech. Diskutéři pilní, ale pouze v kvantitě příspěvků, reál je daleko.
rohYpnol
V technice naopak vůbec lowcostová není. Technika Scaly je úplně totožná jako jiné vozy koncernu. Tady sis naběhl na vidle.
To, že nemá třeba vzadu víceprvek, haldex atp. absolutně není věcí nějakého lowcostu. To je jen věcí firemní politiky VAG.
S tvojí logikou bych pak musel o základním Golfu psát, že to je lowcost...
To, že nemá třeba vzadu víceprvek, haldex atp. absolutně není věcí nějakého lowcostu. To je jen věcí firemní politiky VAG.
S tvojí logikou bych pak musel o základním Golfu psát, že to je lowcost...
stealth01
No mám o tom natočené video. Chtěli jsme udělat jen video a Ioniq 5 a nakonec z toho vznikla závazná objednávka. Majitel přijel s SQ8 a pak jsme jeli na delší projížďku, já jsem ho zpovídal on mi odpovídal za volantem a nakonec jsme jeli do Říčan, kde podepsal objednávku.Jestli to bude plná náhrada za SQ8 to fakt nevím. Ale v podstatě řekl to samé, tyhlety milionovy auta nestojí za ty miliony.
O majiteli BMW M5 už vyšlo video na mém kanále.
O majiteli BMW M5 už vyšlo video na mém kanále.
adamzprahy
Tak v něčem Kona vyspělejší, ale pro nenáročného člověka v té cenové hladině 400k dostaneš u Kony možná i horší interiér a bez výbavy, na rozdíl od většího auta s dobrou výbavou, byť v detailech lacinější. Každý ať si vybere. Já zde mluvím ze zkušenosti ve svém okolí, kdy to často začínalo Hyundaiem, ale neskončilo to Hyundaiem.
Za mě když Hyundai tak lepší i30 nebo rovnou Tucson. Konu znám před fl a to auto mi přišlo tragický z pohledu zpracování a interiéru.
Za mě když Hyundai tak lepší i30 nebo rovnou Tucson. Konu znám před fl a to auto mi přišlo tragický z pohledu zpracování a interiéru.
Mikesus
Protože je čím dál častěji elektronicky omezena. Navíc někteří toho dosáhnou s větrem v zádech z kopce a to ještě horko těžko.
Kamiq ma 220 ( 8s ), arona 210 ( 8.2s ) a tcross 200 (8.5s). Jak to ta škodovka dělá? 😒] A přitom je váhově k tcrossu
Kamiq ma 220 ( 8s ), arona 210 ( 8.2s ) a tcross 200 (8.5s). Jak to ta škodovka dělá? 😒] A přitom je váhově k tcrossu
hugino
Tak za mňa ani facelift jej nepomohol.To auto je za mňa vyslovene škaredé a Bayon ešte horšie.Za 730 000 kč by som skôr išiel do Mazda CX 30 G 150 AT Plus / 708 900 kč / alebo Taigo R-line 1.5 tsi dsg / 651 900 kč /.
Mikesus
srovnání s Dacií není mimo. Seděl jsi v něčem jiném než v tom Hyu? Nemají takovou techniku, ale materiálově na tom Dacia není tak špatně a srovnání bez problému snese. Neříkám že vítězně nebo ne, ale srovnatelné to je.
Emel
Karoq je
a) drahej
b) o třídu větší
c) má bohužel 2.0TSI jen v DSG 4x4, takže pak ta cena je nesmysl
a) drahej
b) o třídu větší
c) má bohužel 2.0TSI jen v DSG 4x4, takže pak ta cena je nesmysl
rohYpnol
Ne. Jsi totální technický Mimoň. Vidím že to nejsi schopný pobrat a je to pro tebe nedosažitelné toto pochopit.
To co uvedl Emel je opět jen papír, tabulka.
Já moc dobře vím jaký je Duster. A je to lowend každým coulem. Na rozdíl od Juke.
To co uvedl Emel je opět jen papír, tabulka.
Já moc dobře vím jaký je Duster. A je to lowend každým coulem. Na rozdíl od Juke.
rohYpnol
Je přece úplně jedno, proč jsou tak daleko.
K neschopnosti udržet si lidi ... Ono to není tak jednorozměrné. Pokud někdo je u BMW roky a dostane příležitost jít jinam, kde ví že bude mít možnost se realizovat a posouvat věci dá (na rozdíl od BMW)l, tak klidně půjde.
K neschopnosti udržet si lidi ... Ono to není tak jednorozměrné. Pokud někdo je u BMW roky a dostane příležitost jít jinam, kde ví že bude mít možnost se realizovat a posouvat věci dá (na rozdíl od BMW)l, tak klidně půjde.
Arese
😒] 😒] 😒] :no: Zpět nechce? Podle průzkumů je tomu většinou přesně naopak! 😄
Emel
Jezdil jsem s Kamiqem a vesměs jsem byl spokojený. S podvozkem - podle mě díky velkým kolům, kdy i na 17" tam byl profil tuším 55... to je velký pokrok proti Rapidu, který měl díky celkově malým kolům problém (designový i "komfortní").
I s interiérem, hlavně díky detailům - je tam schránka na brýle, stavitelná loketka, jsou tam výdechy ventilace vzadu (v tom testovaném kousku včetně výhřevu zadních sedaček a USB), líbily se mi sedačky, volant (ještě tříramenný) i zpracování. Digitální palubku bych si klidně odpustil a tablet se dá taky zakomponovat líp, ale klima je pořád na kolečka, bylo tam bezdrátový AndroidAuto (a už je to pár let)...
Jak jsem k tomu přistupoval trošku s despektem (SUV na ošizeným základu), tak musím říct, že jsem byl příjemně překvapený.
(Jezdil jsem víceméně okolo komína, hluk na dálnici třeba nemůžu posoudit).
I s interiérem, hlavně díky detailům - je tam schránka na brýle, stavitelná loketka, jsou tam výdechy ventilace vzadu (v tom testovaném kousku včetně výhřevu zadních sedaček a USB), líbily se mi sedačky, volant (ještě tříramenný) i zpracování. Digitální palubku bych si klidně odpustil a tablet se dá taky zakomponovat líp, ale klima je pořád na kolečka, bylo tam bezdrátový AndroidAuto (a už je to pár let)...
Jak jsem k tomu přistupoval trošku s despektem (SUV na ošizeným základu), tak musím říct, že jsem byl příjemně překvapený.
(Jezdil jsem víceméně okolo komína, hluk na dálnici třeba nemůžu posoudit).
Mikesus
Presne tak. Hyundai udělal obrovský pokrok v kvalitě a technice. Ale je taky obrovský rozdil, jestli bereš Hyundai za 1M+ nebo za 0.5M-. V tom je to o rovsky rozdíl, snad zatím nejvíc než u jakékoliv jiné značky. Ale value/money je na tom v té nižší cenove parádní pořád.
adamzprahy
Protože každý hledá něco jiného a každý má jiné priority. Jak píšeš, je to prostě trh. Viz moje druhá reakce teď 11:44 výše.
stormrider
Pozor, elektronicky omezenou má dnes už kdejaké auto, troufnul bych si říct, že z nové produkce to bude většina. Konkrétně u VW se podle motorizací kódují 202/223/229/250 kmh. Někdy se stane, že fyzikální Vmax je pod touto hranicí, někdy nad, podle toho se pak uvádí nejvyšší rychlost. Stačí se podívat na aktuální VW Golf, tam je to hezky vidět.
adamzprahy
Tak mě nechytej za slovo. V mém okolí měl jeden člověk stejné názory jako tu píšeš, přišel do Hyundaie jakože jasná volba se čtyřválcem. Nakonec preference i30 s tříválcem, Kona moc malá na to kolik stojí, Tucson moc drahý, takže se bude dívat jinde a nakonec nadšení z Dusteru, že čekal ten skok od domnělého kvalitního mainstreamu k lacinému lowendu, ale v kontextu specifikací za 400k CZK převážili výhody Dusteru (výbava, prostor, komfort).
To že má Hyundai lepší střeva než Dacie já nepopírám. Možná je to tím, že poslední roky jezdím pouze dražší auta, ale hádat se že Kona za 400k není lowend, ale Duster ano…já nevím, prostě z bláta do louže. Každé to auto má jiné přednosti.
To že má Hyundai lepší střeva než Dacie já nepopírám. Možná je to tím, že poslední roky jezdím pouze dražší auta, ale hádat se že Kona za 400k není lowend, ale Duster ano…já nevím, prostě z bláta do louže. Každé to auto má jiné přednosti.
meros
Souhlas. Ten Kamiq jede taky velmi dobře.
A i cenově to není špatná volba. Zato Karoq,tam je cena už dost přes.
A i cenově to není špatná volba. Zato Karoq,tam je cena už dost přes.
Xylo
Pan Horčík se ve svém článku věnuje zprávě, která se tady diskutovala. Tady je úryvek:
* "Po 40 letech končí jihokorejský Hyundai s vývojem nových spalovacích motorů. Není co nového objevovat. Bude se místo toho soustředit na elektromobilitu.
* Deník Korea Economic Daily informoval, že šéf výzkumu a vývoje společnosti Hyundai Park Chung-Kook rozeslal zaměstnancům email, ve kterém potvrdil celkový přechod automobilky k elektrifikaci a konec vývoje nových spalovacích motorů".
Zdroj: hybrid.cz článek z 29.12.2021
* "Po 40 letech končí jihokorejský Hyundai s vývojem nových spalovacích motorů. Není co nového objevovat. Bude se místo toho soustředit na elektromobilitu.
* Deník Korea Economic Daily informoval, že šéf výzkumu a vývoje společnosti Hyundai Park Chung-Kook rozeslal zaměstnancům email, ve kterém potvrdil celkový přechod automobilky k elektrifikaci a konec vývoje nových spalovacích motorů".
Zdroj: hybrid.cz článek z 29.12.2021
Emel
Na fastestlaps ani zperfs si moc nepotrpím, obecně k těm číslům bez nějakého zdroje nemám moc důvěru. Ale hlavně... konkurent Kony je spíš Kamiq (i když technicky je trošku slabší, spíš konkurent Bayonu), určitě ne Kodiaq.
https😐/fastestlaps.com/…da-kamiq-1-5-tsi
https😐/fastestlaps.com/…da-kamiq-1-5-tsi
Emel
To je těžký. Technicky je Duster stejná platforma jako nový Juke... ale je tam 4x4, je tam 1.3TCe ve dvou verzích 130 a 150k... zatímco Juke je u nás jen FWD 1.0.
adamzprahy
Ano, za mě tržně stejný segment. Kona, Kamiq, Duster - vyber si co víc naplní vlastní potřeby. Jakože technika ani jednoho z těch aut není bůhvíco.
Mikesus
Jo, bezpečnost se jim musí nechat, tedy musela. V aktuálních testech by měly taky co dělat. Tam nižší váhy mají obrovskou nevýhodu.
Mikesus
Z višně padas možná ty.
U scaly a kamiqa např. bouchani zadní nápravy, kostitřasové nastavenií podvozku, minimální odhlučnění, kdy na zadním sedadle ma člověk pocit, že má otevrene okno, omezená technika, materiály v interiéru ( I když slícování bylo dobré), šetření na malickostech, které jsou vidět. A ani digitální přístrojovej štít a dotykovej infotainment z toho něco lepšího fakt neudělá. Ještě k tomu ty tragické ukazatele palivomeru a teploty vody což je tedy spíš subjektivní záležitost.
U scaly a kamiqa např. bouchani zadní nápravy, kostitřasové nastavenií podvozku, minimální odhlučnění, kdy na zadním sedadle ma člověk pocit, že má otevrene okno, omezená technika, materiály v interiéru ( I když slícování bylo dobré), šetření na malickostech, které jsou vidět. A ani digitální přístrojovej štít a dotykovej infotainment z toho něco lepšího fakt neudělá. Ještě k tomu ty tragické ukazatele palivomeru a teploty vody což je tedy spíš subjektivní záležitost.
Mikesus
To je lowcost. Někdo to bere za lowend, já to osobně rozlisuju.
I mainstreamova značka může udělat lowcost model a lowendova automobilka mainstreamovej model.
I mainstreamova značka může udělat lowcost model a lowendova automobilka mainstreamovej model.
Emel
Jo, tohle je bída... ale ten testovanej kousek s Alcantarou naopak vypadá dost dobře.
Mikesus
Srovnavat hrušky a jabka těžko můžeš. Tady to je zrovna o jabko s jabkem úplně v pohodě
adamzprahy
Nevím co máš pořád potřebu někoho urážet. Vůbec nevíš komu píšeš takovéhle blbosti. Ve svém autě mám techniku na úkor výbavy.
Idealizuješ si mainstream jako něco víc. Zrovna Duster ale není Sandero a v poslední generaci už není tak lowcostový jako jeho první generace.
Viz co psal včera Emel a srovnání s Jukem.
Idealizuješ si mainstream jako něco víc. Zrovna Duster ale není Sandero a v poslední generaci už není tak lowcostový jako jeho první generace.
Viz co psal včera Emel a srovnání s Jukem.
adamzprahy
Třída crossoverů za 400k je o kompromisech. Duster šetří na něčem, aby přidal jinou hodnotu. V tomhle se prostě Kona nebo Kamiq neliší. To jsou sice menší auta, technicky důkladnější, ale pořád je to pro nenáročné řidiče a žádný luxus nebo komfort jiné třídy nepřináší. Plně vybavená Kona Dusteru určitě nekonkuruje. Základ ale určitě jo a není to takový rozdíl jako třeba mezi naloženým Superbem a E-Class v základu. Každý ať si vybere…
adamzprahy
Jak jsem psal, Kona má určitě plnohodnotnější technická řešení, ale že by to posouvalo její základní verzi někam diametrálně jinam než ten Duster, to si už nemyslím. Mimochodem poslední Duster oplastované podběhy má. A proto říkám, že rozdílů mezi Konou za 400k a Dusterem za 400k zase technicky až tolik není. Nedávno si ho místo Hyundaie vybral člověk co má odcouváno víc než většina lidí najeto celkově…auto bude sloužit na malý nájezd klidnou jízdou. Tak si keci o blondýně nech.
adamzprahy
Podívám se na to 😊
K M5C..jasně že to auto nemá interiér 5x (= o to kolik je dražší) a víc lepší interiér než taková i30N. Ale to auto má přednosti úplně jinde. M5C je neúměrně drahá, ale technicky vrchol, kterému z ICE aut nic z koncernu Hyundai nesahá ani po ventilky. Jestli je M5C příliš drahá, je tu výrazně levnější M550i za asi 2.1M.
To že se dnes Hyundai chytá příležitosti v rámci EV aut k dohnání technické zaostalosti ve světě spalovacích motorů, je samozřejmě pravda. Ale nikdo kdo má auta rád nemůže říct, že nechápe proč je M5C tak drahá.
Mimochodem Hyundai dohání tolik konkurenci i díky desítkám let kopírování právě německých automobilek včetně přetahování jejich lidí. Byť si je BMW aspol. nedokáže udržet, tak prostě nebýt BMW a dalších automobilek od kterých Hyundai přetahuje, nikdy by nebyli tak daleko…
K M5C..jasně že to auto nemá interiér 5x (= o to kolik je dražší) a víc lepší interiér než taková i30N. Ale to auto má přednosti úplně jinde. M5C je neúměrně drahá, ale technicky vrchol, kterému z ICE aut nic z koncernu Hyundai nesahá ani po ventilky. Jestli je M5C příliš drahá, je tu výrazně levnější M550i za asi 2.1M.
To že se dnes Hyundai chytá příležitosti v rámci EV aut k dohnání technické zaostalosti ve světě spalovacích motorů, je samozřejmě pravda. Ale nikdo kdo má auta rád nemůže říct, že nechápe proč je M5C tak drahá.
Mimochodem Hyundai dohání tolik konkurenci i díky desítkám let kopírování právě německých automobilek včetně přetahování jejich lidí. Byť si je BMW aspol. nedokáže udržet, tak prostě nebýt BMW a dalších automobilek od kterých Hyundai přetahuje, nikdy by nebyli tak daleko…
adamzprahy
Tak to se ale bavíme o EV6? Já tu rozporuji ódy na Konu a i30, která dle místních názorů strčí VW a ostatní do kapsy, přitom jsou to auta, která odpovídají své ceně, tj. v “ceně od” podprůměr, v lepší konfiguraci dobrý průměr. Nic víc.
Jinak můžeš přiblížit ještě jak může někdo z SQ8 dát přednost kterému modelu Hyundai/Kia? To trochu přitahuješ za vlasy ne? Právě jsi podpořil hospodské mudrovače, kteří se ve svém základním Tucsonu budou cítit jak majitelé Uruse [face-palm] 😁
Jinak můžeš přiblížit ještě jak může někdo z SQ8 dát přednost kterému modelu Hyundai/Kia? To trochu přitahuješ za vlasy ne? Právě jsi podpořil hospodské mudrovače, kteří se ve svém základním Tucsonu budou cítit jak majitelé Uruse [face-palm] 😁
adamzprahy
Levnější konfigurace jsou jednoznačně lowend. Viz https😐/www.sauto.cz/…i/kona/150635516 a to se to po faceliftu dost zlepšilo…nevidím přidanou hodnotu oproti většímu Dusteru, kterého máš za tu cenu s autoklimou.
Mikesus
maximálka neříká v dnešní době vůbec nic.
Když to vezmu zjednodušeně jen u toho "důležitého" parametru 0-100
https😐/www.auto.cz/…-ma-smrnc-141537
Arona, má 8,2s ( Vmax 210 ) a váží o cca 150kg méně. To mi přijde odpovídající.
https😐/www.auto.cz/…-reputace-134230
T-Cross, který váží stejně jako Kona, má 8,5s a Vmax 200. Takže těch 35kw dá 0,8s a 10km/h, což tak nějak dle mého odpovídá.
Kamiq jsem tu nenašel
A pro srovnání
https😐/www.auto.cz/…eji-leona-141415
obyč HB, pořád o cca 100kg méně a stejně má 8,2s a díky mnohem lepší aerodynamice Vmax 216. Takže do 100 má jako Arona stejně, pak se projevuje vyšší odpor Arony.
Nevidím u toho TSI nějaký zázrak, nebo spíš u TGDI nějakej propadák. Je to naprosto srovnatelné, maximálně se spotřebou na tom TSI budou lépe, ale to je stále otazník zda v reálu jsou.
Když to vezmu zjednodušeně jen u toho "důležitého" parametru 0-100
https😐/www.auto.cz/…-ma-smrnc-141537
Arona, má 8,2s ( Vmax 210 ) a váží o cca 150kg méně. To mi přijde odpovídající.
https😐/www.auto.cz/…-reputace-134230
T-Cross, který váží stejně jako Kona, má 8,5s a Vmax 200. Takže těch 35kw dá 0,8s a 10km/h, což tak nějak dle mého odpovídá.
Kamiq jsem tu nenašel
A pro srovnání
https😐/www.auto.cz/…eji-leona-141415
obyč HB, pořád o cca 100kg méně a stejně má 8,2s a díky mnohem lepší aerodynamice Vmax 216. Takže do 100 má jako Arona stejně, pak se projevuje vyšší odpor Arony.
Nevidím u toho TSI nějaký zázrak, nebo spíš u TGDI nějakej propadák. Je to naprosto srovnatelné, maximálně se spotřebou na tom TSI budou lépe, ale to je stále otazník zda v reálu jsou.
rohYpnol
Někdy se právě toto odehraje. Vadí mi pár detailů. Pak přijde FL a zmizí to.
Stejně jako např FL Q7. Před FL to byla tragédie. Po FL absolutní spokojenost.
Stejně jako např FL Q7. Před FL to byla tragédie. Po FL absolutní spokojenost.
meros
Mikesus
Scala je jednoznačný lowcost. A to i kamiq. Na těch autech je to znát hned po nasednutí, a to I v nejvyšších vybavach.
Mikesus
Ono asi dost udělá i srovnání ICE s EV. To jsou prostě jiné světy a kdo má možnost a finance, k EV se rychle dostane a zpět nechce.
Makovnik
Dizajnovy ulet od sakem opiteho tvora, motor na svoj papierovy vykon zdechly a uzrany, interier ako spred 15rokov...no proste jasna kupa. To chces.
Nie div, ze aj topper si radsej zmenil meno, aby sa s tymi krabicami nespajal
Nie div, ze aj topper si radsej zmenil meno, aby sa s tymi krabicami nespajal
Pod kapotou 4 válce. Stádo koní, které je někde na pomezí warm-hatch. Octavia RS bude mít co dělat...
K tomu cena, kdy tam naboucháte co se pod ruku připlete a stále jsme pod 3/4 M... K tomu opravdu vydařený vzhled. Jedinečný, nevtíravý, zajímavý, originální a přesto nadčasový zrající jako víno... Nemůžu jinak, ale Hyundai prostě v dnešní děsivé Evropě dokáže nabízet fakt bomby :yes: :yes: :yes:
A tohle vše získá 3,5 (slovy TŘI A PŮL) hvězdy??? Moment, rekapitulace z pondělí. Dacia Spring 3 hvězdy... Totální scheize EV s dynamikou horší než Š120. Plechovka co stojí 0,5 M v základu... Ještě jednou, TŘI HVĚZDY...
Tohle prostě nejde přejít, herr Bureš. Za tohle dávám :no: :no: :no: (slovy tři palce dolů) :-!