Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Bitva na Bílé hoře

198 komentářů

PowerHouse
Byl jsem se podívat u Hyundaie na Ioniqa 5 a na benzíňáky byla sleva 40 000.

Ten Ioniq 5 mě překvapil svými rozměry.
i20 taky překvapila svými vnitřními rozměry. Rozhodně neomezuje koleno u středového panelu tak nešťastně jako nová Fabia.
Tom Pro
Test na 24.12 jak víno
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
ano a to nenapsali, že k hyundai dostaneš benefity, třeba zimní komplety, tankovací kartu na 5 let kde tankuješ u OMV o 1kč levněji, 5 let assistenci, Dojezdové rezervní kolo, zvedák, sada nářadí i sada bezpečnostní výbavy (lékárnička, výstražný trojúhelník, 2x bezpečnostní vesta) jsou zahrnuty ve výbavě vozu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nebyl si drive nahodou nejvetsi fanousek Fabie ? Obratil si kabat ?
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
když škodovka nejedná s tebou jako zákazníkem, tak ji dáš pryč snad né a nemíníš ji nic odpustit a to nemyslím jenom servis a ještě tu škodovku co jsem měl, se už nevyrábí a v té době ještě nebyl problém s emisama a ten co podvádí, nemá na trhu co pohledávat, pryč se škodovkou. Koupil jsem si turecké auto a to otevřelo oči a tak musím neznalé co hltají prospekty a testy vždy upozornit. Tohle není převlíkání kabátu, spíš škoda ten kabát vyměnila za dražší. Já jsem chudý a tak u škody nemám co pohledávat, je dost automobilek co chcou prodat obyčejným lidem a škodovka mezi ně nepatří.
Avatar - Anonym
Anonym
Dle oficiálmních ceníků nejde o zimní komplety, ale jen o pneumatiky zdarma. Ale ano, je to příjemné zvýhodnění. Jenže to další je zpochybnitelné. Dojezdovka v základu není, je až součástí vyšších výbav. U Fabie se sice připlácí vždy, ale při volbě maximálně 15" kol lze mít rezervu plnohodnotnou. Většina kupujících nového auta má havarijní pojištění, kde už asistenci mají. Kdo chce ušetřit na palivu, nemusí mít kartu, ale prostě natankuje u levné benzinky. Bezpečnostní výbavu nevnímám jako benefit, ale základní věc. Bez ní by Hundyai prodával auto nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích.
Ano, Korejci se snaží více než Škodovka, ale občas jsou to velmi laciné benefity.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
jo nějak jsem si to popletl s jinou automobilkou, ale když si koupíš tu i20 za tych 280tkč, tak odjedeš na zimákách a na ty letní si koupíš svoje al disky. Dojezdovka v ceníku není, ale v benefitech je, tak je třeba o tym prodejcovi říci, ale zase kdo má assistenci, tak pro defekt zavolá.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Sorry ale mě ty benefity moc nepodstatné nepřijdou.

Už jen to ponížení, kdy po mě prodejce chce další prachy za povinnou výbavu v situaci, kdy mu tam necháváš statisíce, je vždy trapnost nad trapnost.
Avatar - Anonym
Anonym
Tvl, to se u Hnůjdaje plácli přes kapsu, vesta stojí při velkodoběru 30 kč, lékárna 150, hever a dojezdovka byli vždy součástí výbavy, neznam auto kde byl nebyl z fabriky hever, to má i BMW a Mini, co zásadně rezervy nedávaj..... to samý nářadí.

Takže ti zbejvaj vlastně zimáky a karta ke kartelákům z OMV, kde je N95 dražší o 5 kč než u ONO. Takže to tě ta kačka sleva faaakt vytrhne 😄 😄 😄 😄

PS: dodnes vzpomínám na Sebring, kde byla jako rezerva plnohotnotný tovární ALU disk, naprosto shodný jako ty 4 na voze včetně shodné pneu.

Kdo to dneska má 😄 😄 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já u Passata 😁
kozakm
Na trojúhelník jsi zapomněl.
Sleva je tuším 40 haléřů kdekoli, kde berou CCS.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
správně, jenom u té OMV co říká NE ruské ropě slevu tu 1Kč, Každý nebydlí nebo nejezdí třeba dvacet km k ONO.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak my tu máme další 3 pumpy, co maj díky ONO ceny s rozdílem max + 50 haléřů oproti ONO. Takže si můžeš vybrat kam. Ani nemusí stát frontu. Žádné tam nejsou.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
ONO nedává do benzínu a nafty žádná aditiva, nemá zaručenou pečet kvality. Když se podíváš na čoi, tak ONO je na předních příčkách. Musíš sledovat jak benzín ukončí krakování, tohle sleduješi i u slivovice a auto je ti lhostejný?
My tady máme +- stejný ceny a já nevybírám. Kámoš měl dříve čerpačku a tak o tym něco vím.
Avatar - Anonym
Anonym
Do základních benzínů nedává adetiva nikdo, ty sou v 95+ ve stylu Shell V-Power 95 atd.
ONO lepší benzíny neprodává, pouze Natural 98. Mimochodem ho tankuju do Rollse a jak si pochutnává.

Adetiva si tam naleju sám, nepotřebuju, aby mi někdo nalil kýbl adetiv na celou cisternu a chtěl za to 5-7 kč navíc. Ten VIF, STP či Sonax si tam umím nalít sám, lahvička mě stojí 100 kč a vydrží na 1500-5000 km dle typu. Mam jich doma asi 2 litry těch adetiv.

ONO dostává nejvíc pokut? Na to si přišel kde?
Jo a pečet kvality má třeba i Globus, který má ceny oproti kartelákům ala OMV a Shell taky o 2-3 kč nižší....
Aktuálně Globus 35,50 N95, rozdíl 2,40 proti OMV v Praze.

http😐/www.dobrapumpa.cz/…o-je-drzitel-pk/
Avatar - Anonym
Anonym
Nikde tam ONO nevidím, naopak je tam slavný MOL, OMV i Shell a Čepro
https😐/www.coi.cz/…jakostni-paliva/

Na ONO posílá závistivá konkurenhce tolik udání a kontrol, že si pančování nemohou dovolit.

Tady si počti, co za kvalitu prodává OMV, hahah
https😐/www.coi.cz/….-I-II-BA-PK.pdf
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
podívej se jak se dováží benzín k čerpačkám, přijede cisterny, dá hadici do podzemní nádrže a natuká tam kolik aditiva má přidat, ty aditiva má v té nádrži dole vedle tych měřičů. Nemůžeš hodnotit cenu čerpaček na jiných místech. ONO má levnější benzín bez aditiv, slivovice se taky dá pít a nějaký pražák nepozná i ten odpad co je vní.A nevím proč se zminuješ o 98, když natural 95 má normálně třeba 99 oktanů, to značení 95 je min. né max. ONO má nezávadný benzín, ale sahá na dno zápalnosti a ty tvoje auta místo trysek mají 3/8´´ trubky a tym to je jedno co tím proteče.
Avatar - Anonym
Anonym
JASNĚ, VON NĚKDO PRODÁVÁ 99 OKTANŮ JAKO 95 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 Vtip roku

Spíš prodávaj 92 oktanů jako 95, viz ta OMV 😄 😄 Viz ta zpráv ČOI a krásná pokuta 2,5 mega, co OMV dostalo.

Adetiva se lijou přímo do té cisterny, nalejou tam kbelík na celou cisternu. Máš smůlu, že znám chlapa, co jezdí cisternou a vozí benzín z rakouska sem.

Bohužel neumíš navíc číst, nahoře ty píšu, že si do toho benzínu od ONO nebo od jeho konurence, co má podobné ceny v rozdílu +50 haléřů max naleju sám.
A mam to víc adetivované, než benzín od karteláků 😄 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ve Škodě tě oškubou za vše. Takže tvoje posmešky na Hyundai mi dnes přijdou nemístné.
Avatar - hugino
hugino
Takže Fábia vyhrala o 0.04 bodu.Tak to bolo tesné aj keď v teste vo viacerych parametroch bol i 20 lepší /motor,priestor vzadu,ergonómia ovládania,nemrznúci infotainment/ nakoniec vyhrala Fabka.Za mňa keby som sa msel rozhodnúť medzi týmito dvoma tak určite Fabka.Ten i 20 je teda dosť škaredý a tá prístrojovja celé zle.Radšej by som svojimi peniazmi za auto podporil Čechov ako Korejcov.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Turci ti budou ještě dobří, jak rusáci budou už u kolejí 1435mm.
jhamil
Musím s tebou souhlasit. i20 má dobrou startovací cenu, ale ten vzhled to bych taky nedal. Shlédnul jsem pár fotek i20 s nabídkou aut a řekl ne. Karoserie resp. zadní část a palubka už jen z fotek prostě děs. Auto to nemusí být vůbec špatné, ale dívat se na to třeba 15 let v garáži - no nevím. Předchozí generace i20 se mi líbily podstatně víc. Já bych klidně podpořil Korejce ( koncern zase neví co by za ta auta chtěl), ale i20 bych fakt nedal.
Avatar - hugino
hugino
Kolega má 6 rokov predošlú generáciu i 20 1.2 atmo a je s ňou max spokojný a aj za mňa vyzerá stále o dosť lepšie ako táto nová generácia.Hyundai sa vydal trochu cestou extravagancie tak uvidíme či bude mať nový designový smer úspech.Mali ešte napísať rozdiel v servisných intervaloch.Hyundai má myslím 1 rok alebo 15 000 km a Fabka 2 roky alebo 30 000 km.Tak tam to vychádza výhodnejšie čo sa ceny servisu týka pre Fabku a Fabka má ešte jednu velkú výhodu čo kórejci a ani japonci prakticky neponúkajú a bolo to spomenuté aj v článku.A to že si ju môžeš nakonfigurovať podľa priania a potrieb a nie len podľa stupňov výbav a to vidím ako velké +.
Avatar - speedfred
speedfred
Ja keď mám aj predpísaný servisný interval 2r a 30t km tak vždy robím "medzivýmenu" oleja na akomkoľvek aute. To nevidím ako nejakú výhodu, skôr to u toho kórejca budem kvitovať ako +
Avatar - hugino
hugino
Ale pokiaľ je auto v záruke tak ti skôr olej nechcú vymeniť ako po 30 000 km alebo 2 rokoch.Ja som takisto menil skôr lebo za dva roky som najazdil len 20 000 km a teraz už mením každých 15 000 km.Ale ak má i 20 predpísanú výmenu každý rok alebo 15 000 km tak za 5 rokov záruky a pri cene výmeny okolo 200 € tak to je 1000 € navyše pri Fabke by to bolo okolo 500 €.A embéčka má ešte jednu výhodu že občas robí akciu pri kúpe auta 5 rokov servis grátis a to sa tiež oplatí.Takto to vymákol ďalší kolega pri kúpe O III.Aj Seat to niekedy ponúka 4 roky/100 000 km servis grátis takto to zas vymákla kolegyňa pri Ibize FR.
Avatar - Emel
Emel
Hele to nevím... ty zaplatíš, servis vymění, ne?
Asi bych radši přetahoval ten čas než ty kilometry... výměna po 2 letech s nájezdem 15tkm za ty dva roky je asi lepší, než 30tkm a rok.
jozinec
Hele podle mě máš buď pevnej interval 15tis/rok, nebo proměnnej interval kterej je až 30tis/2roky, ale klesa to podle provozu. Takže si můžeš normálně vybrat.
Avatar - speedfred
speedfred
Vymenia ti to aj u nového auta v záruke keď si to zaplatíš. A keby ma ukecavali v servise že nie tak mením servis. Takúto jednoduchú vec si ale kľudne spravím aj sám keď je čas.
kyklop
Nikdy som nemal problém s výmenou oleja skôr ako to bolo pre konkrétny model predpísané výrobcom. Zrovna keď máš ten servis grátis, alebo si priplatíš za nejakú servisnú zmluvu, tak potom sa všetko rieši až keď dosiahneš interval (čas a kilometre) stanovené výrobcom. Za určitých okolností to nie je moc prospešné pre auto, keďže ako súkromník uvažuješ (väčšinou) v dlhšom horizonte ako len 3-4 roky. Ale to je na inú tému
kyklop
Jo, I20 vyzerá dosť divoko, ak by bola o kúsok "umiernenejšia", bolo by to veľké plus a dôvod nezobrať fabiu.Hlavne tie parametre ako o dosť pružnejší motor, ovládanie by asi boli rozhodujúce.
traveldrive
Zas tak divoká nie je, taká Micra ju hravo prekonáva. Fabia je voči i20 konzerva, ale obidve vyzerajú podľa mňa fajn.
jhamil
i20 si svoje kupce určitě najde. V základu je ještě 4 válcová 1,2 atmosféra což je dnes vzácnost. Bayon, který vzniknul z i20 nemá špatné prodeje. Ovšem ten je z mého pohledu ještě větší šereda než i120. Co se nelíbí mně, se prostě jiným líbí.
jozinec
Já tam teda o dost pružnější motor nevidim... jde o to že ty auta mají hlavně odlišné převodovky, takže zkoumat které zrychluje lip na 4 nebo 5 je trochu mimo... ale to už tu bylo 100x napsáno.... shodný otáčky mají až na poslední prevodové stupně a tam je na tom fabka o podstatné 2 sekundy lépe.
kyklop
Máš pravdu, na strane druhej si kupuješ v tom aute komplet, t.j. motor s prevodovkou a tá kombinácia v H bude zjavne užívateľsky príjemnejšia
Claudel
To sú Nemci a Kórejci a obe sa možno vyrábajú v Čechách , u koncernu to isté byť nemusí.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Hyundai i20 sa pre Európu vyrába v Turecku.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Křivému H přeji tyto přídě kombinované s Tucsonem bez hmyzí ho ksichtu.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
máš kapra z moravy nebo čech?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Z rybníka.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
ještě hodinu a deset min. Polského kapra abych řekl jsem nikoho neviděl kupovat, byls tam na trhách?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já tedy radši polského, než moravského, kdybych si při jídle moravského kapra vzpoměl, že pochází ze stejného místa, jako ty, přešla by mne chuť.... :-!
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
paranoidní? Mám ti napsat jaký auta jsem vlastnil...když v tom modelu pojedeš, tak na 80% budeš bourat a to je pravda pravdoucí. Kankunen, ale byl na trhách v Rybníku a tam mohl koupit kapra z rybníkářství Tovačov. Na sádkách je tam k vidění i auto PL. Kolik v tom polsku stojí kg kapra?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kapra nejim, ja radsi rizek z Vodnanskeho :-!
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
já jsem včera měl kapra, dnes i zítra. Řízek taky jím, ale nevím ty bys jel nakupovat do Rybníku? Kde vůbec kankunen bydlí?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ja v Polsku nakupuji rad, pred koronakrizi jsem jezdil casto pracovne do Varsavy, nakoupil jsem si tam jejich vyrobky pro jejich trh a spokojenost. Vyrabi vyborne Cidery (jsou to jedni z nejvetsich producentu jablek na svete a kdyz se jim kvuli sankcim EU na rusko uzavrel zamni trh, rychle se preorientovali), ale i vyrobky z ryb, vodku ci uzeniny. Ze tady v CR znas jen aušus co davaji do nejlevnejsich vyrobku, protoze to tak řetezce chteji, to je druha vec a hlavne v ramci ochrany tuzemskeho trhu se tu na Polske vyrobky rado plive a kazdej fail je brutalne medializivan, protoze je to samozrejme obrovska konkurence.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Já do polska taky jezdím a nikdy jsem nepsal, že jsou to aušusy. Třeba ve fábii II jsem měl polský motor, v práci mám pohotovost díky polské soly, jezdím na Mazury a kupuji v Lidlu i actionu, ale kapra bych v Rybniku nekoupil, byl jsem tam kolikrát třeba na párky, rybičky mořský, želátka, pečivo a vždy nějaký nářadí. Kapr se má kupovat na vánoce co nejblíže bydliště, prostě udělat patriota aspon jednou v roce.
Polsko stouplo v oblibě, že vyrábí toyotí hybridní soustrojí a ještě tam máme přátele a jezdíme spolu na dovolenou na slovensko maďarský uzemí. Co mě vadí na polsku je to jejich náboženství.
webpaja
Byl jsi vždy křupanem a ostudou moravanů nebo to přišlo až s nemírnou konzumací alkoholu?
nlsk
Nemyslím si,že Fabia je až taká konkurencia pre I20 . Fabiu kupujú hlavne firmy a I20 a Sandero zas privátna klientela . Nechcem to zovšeobecnovať , ale tak to bolo doteraz a myslím,že to tak bude aj v budúcnosti .
Avatar - Anonym
Anonym
Nevím jak na Slovensku, ale u nás kupuje Fabie docela dost i privátní klientela. Vyloženě firemní je Octavia.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
nemáš pravdu, ti co měli fábii I-II si už škodovku nekupují. Podívej se na svoji ulici a spočítej kolik nových škodovek vůči druhým. Zjistíš to i nárustem nových aut konkurenčích automobilek. Ta tvoje doba byla tady před 10 roky, kdy nebyl žádný jiný výběr.
Avatar - Anonym
Anonym
Co se dívám na okolí, tak FII kupoval málokdo. Byl to model, který "odškodovkoval" české garáže. A i dnes je všeobecně hodně málo vidět. FIII vidívám u soukromých majitelů docela dost, ale samozřejmě "slávy" FI to nikdy nedosáhlo.
Avatar - Emel
Emel
Čísla šla dolů, to je fakt.
Ono je to ale těžký... objevily se nové modely v rámci Škodovky (třeba Roomster), přišla krize 2008...
I tržní podíl Škodovky spadl... on ale padal už před nástupem Fabie II... a konec konců, přes 50% podílu byť domácí značky by mi osobně přišlo moc i dneska, kdy má mnohem víc modelů... těch 30-40% mi přijde tak akorát.
Avatar - Anonym
Anonym
Samozřejmě, byla v tom spousta faktorů. Ale kromě jiného za to mohl design. Nedovedu si představit, že bych někdy jen na sekundu uvažoval o koupi tak šoklivého auta, jako je FII. Ani objektivně větší prostornost a spolehlivost oproti FI by mě nepřesvědčila. A zjevně jsem nebyl sám. V provozu a na parkovištích jsou stále mraky FI, ale FII je zatraceně málo. Narozdíl od FI se je asi nevyplatí dovážet ze západní Evropy zpět k nám, mám takové podezření, že spíše naopak jich dost zamířilo od nás dál na východ.
Avatar - Emel
Emel
Hele mně se třeba nikdy moc nelíbila Fabia 1 - dojem úzkých světel na tom čumáku.
Fabia 2 prokoukla s fl... Pak to bylo docela hezký auto (krátká, kombík byl divnej).
Avatar - Anonym
Anonym
Prokoukla? Mírně se zlepšila příď, ale celkové proporce karoserie a boky i záď zůstaly. Ten design byl zastaralý už v době vzniku.
FI nikdy nebyla hezká, v době vzniku byla kritizována, že vedle Felicie vypadá hůře, ale její design excelentně odolává času. S nějakým faceliftem by ji mohli začít příští rok znovu prodávat.
Avatar - Emel
Emel
Tak jasně, facelift je facelift, změny proporcí se nedají čekat... ale relativně kosmetická změna podle mě dost pomohla (ono obecně mají větší úspěšnost kosmetické facelitfy než nějaké pokusy o dramatickou změnu vizáže... new edge Fiesta by mohla vyprávět).
Avatar - Anonym
Anonym
Souhlas. Pro příklad ale není potřeba chodit k Fordu, Škodovka tohle měla s Octavií II a III.
h.onzyk
Vidíš, já to mám přesně naopak, kombík byl o něco hezčí. A facelift tomu autu pomohl, to zas jo.
Šimpanz
Tak to dosud zdaleka nebylo, Škodovka sice do firem prodává hodně, ale zároveň u nás prodává nejvíc aut privátní klientele. A právě Fabia je nosný model pro privátní klientelu (čím menší/levnější auto, tím větší podíl privátní klientely a naopak), Superby, Kodiaqy, Octavie se prodávají do firem z více než 90%, u Fabie je ten poměr cca 50/50. A protože Fabií se u nás prodá cca 14x více než i20 tak i do privátu se prodá mnohonásobně víc Fabií než i20.
nlsk
Tak u nás na Sk za 9 mesiacov bol práve Hyundai najpredávanejší (16 %súkromných predajov ) Potom Kia a Dacia .Žiaľ ,neviem dohladať ako bola na tom škodovka (asi štvrtá). Tak netvrdím,že sa Fabia vôbec nepredáva ,ale nové I20ky stretávam celkom bežne, a novú Fabiu som zatiaľ videl len v showroome .
Avatar - Emel
Emel
No tak to bude asi tím, že i20 se prodává už nějaký ten pátek, Fabia 4 relativně chvíli... jinak je Fabia nejprodávanější auto na Slovensku.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
i20 není tak levná, aby ovládla trh pro privátní klientelu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ta nova nema chybu... dokonala :yes:
Avatar - SKAY
SKAY
Drahá a bez hybridu :no:
Arese
K čemu proboha hybrid? 😒] 😒] 😒] Aby to auto bylo těžší, komplikovanější, s menším kufrem, jízdně nudnější, dražší a bez manuální převodovky? 😒] 😒] 😒]
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
někdo vyhledává hybridy a elektro, třídí odpady, sází stromky, řeší vytápění atd.
Avatar - Anonym
Anonym
Mam tepelko, třídím odpad a přesto si dobrovolně nikdy elektro a hybrid nekoupím.

Divný co.

Ona je ekologie a ekologie a věci co maj smysl a pavěda a zelený utopistický bolševismus.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
dospeješ, to přijde samo jak zasadíš pár stromků.
Avatar - Anonym
Anonym
Už sem jich pár zasadil, nic to se mnou neudělalo čéče.

Petrolhead svoje zvyky kvůli stromku fakt nezmění.
Standicz
k čemu manuální převodovku?! Abych musel v kolonách řadit 3x za minutu a tak si ničil každý den záda tím samým opakovaným pohybem? Hybrid s automatem je do současného provozu ideální volba. 3.5 spotřeba, žádné turbo, nesmrtelná a bezchybná, léty prověřená technika = Yaris hybrid. Píšu to jen oroto, že jste se ptal.
MOJE JMÉNO
Souhlas. Pro lenochy Yaris dobrá volba. Myšleno bez sarkasmu!
Standicz
přesně, po 20 letech řízení to říkám, aniž bych se styděl: jsem líný a lakomý řidič, nechci (moc) platit za spotřebu ani údržbu, a čím víc toho to auto udělá samo, tím líp.
MOJE JMÉNO
Tak já jezdím už 36 let na všem možném, ale k tomu automatu jsem prostě nedorostl. Měl jsem tu čest v USA v roce 1996 a byl to 5itýdenní odporný zážitek.
Ja_Druhy_2
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
jezdíš dálky ne po městě.
Avatar - Anonym
Anonym
To na co si přišel po 20 letech, teda až na tu spotřebu, na to sem přišel před skoro 18 lety když sem si kupoval první auto.

Stačilo popřemýšlet a dát na zkušené.

Takže sem měl od té doby všechny auta v automatu, na údržbu sou ameriky zlaté a kdo řeší spotřebu, je tu LPG a jezdíš za 5,50 jako s hybridem 😄 😄
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
s hybridem musíš jezdit na revize a mět v autě senzor uniku lpg? Dekuji, mám garáž. Za každých dvěstě ujetých hybridem mám oběd v restauraci zdarma.
Avatar - hugino
hugino
Závisí od toho kde hlavne jazdíš.Ja sa do kolón nedostávam prakticky vôbec a to jazdím každý deň takže mne manuál vyhovuje maximálne ale samozrejme chápem tých čo jazdia dennodenne v kolónach a to hlavne vo velkomestách pri rannej a poobednajšej špičke tak tam už je pri súčasnej hustote premávky automat prakticky nevyhnutný.Tam sa javí síce ako najlepšia ponuka CVT ale ja by som skôr uprednostnil HDM.Čiže Mazda.
Standicz
Budějovice sice nejsou velkoměsto, ale dopravní situace opravdu děs... Přemysl to tenkrát stavěl pro žebřiňáky a obchvat pořád nic. No a u nás na vsi má každý dvě auta k baráku, do toho traktory, náklaďáky a autobusy...ty okresky byly stavěné před 50. lety pro pár aut denně, i když je na nich nový asfalt, provoz je tak 10x předimenzovaný...s jízdou podle svých představ jsem se dávno rozloučil. Adaptivní tempomat to řeší.
Avatar - hugino
hugino
Tak tam je jasná volba automat.Presne tá doprava je tak 10x hustejšia na čo boli tie cesty pred 50-timi rokmi dimenzované.
Avatar - Anonym
Anonym
Před 50 lety lidi dělali v místním jzd a fabrice typu TOS, takže to měli do práce 400 metrů pěšky, nebo 2 kiláky na kole či jawě. A nemuseli se jak tydýti stěhovta každý ráno do skladu nebo nějaké helmut montovny 20-60 km tam a to samé odpoledne zpět.

to byla ekologie co, za rok ušetřených desítky milionů litrů benzínu a stovky tun Co2 😄 😄 😄
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
V TOSu dělá brácha, ty jeden typu.
Avatar - Anonym
Anonym
to byl příklad, těch malých fabrik bylo po vesnicích a malých městečkách plno.
Dneska hafo lidí mladšího věku ani neví co to byl TOS Hostivař a další podniky
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
no to nevědí ani na MD na nábřeží, že TOS vyrábí i soustruh na železniční dvoukolí a kupovali u němců, ale jo ty velký závody zase ožívají. U nás je TOS Hulín, magneton taky málem skončil a znovu se narodil, v pátek majitel magnetonu vyvětral svojeho vrtulníka, dost firem zachránil tady Babiš, jednu i postavil a tak dříve chudýmu okresu se celkem daří.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hele, i když máš třeba 10 aut, tak stejně jedeš jen jedním. To jen tak na okraj.
Standicz
omg, jedním jede manželka souseda, druhým soused, třetím jeho syn, čtvrtým babička a pátým pes. Nejde o to, že JÁ bych měl deset vozidel a jezdil s jedním (mám jen 4, když nepočítám ta, se kterými jezdím, a nevlastním je ..) Než s něčím nesouhlasím, je lepší zjistit, jestli jsem vůbec pochopil, o co jde....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A co jako má být? To mají ti ostatní čekat frontu na autobus??
Když syn nebo bába jede tvým autem tak nejede svým autem tak nevím o co ti jde.
Standicz
fakt to neřeš, když jsi to nedal na začátku, dalším vysvětlováním to nedoženeme...
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
já bych poznamenal, že když máš třeba více aut jen pro sebe, tak si vybereš s automatem.
Avatar - Anonym
Anonym
Já mam s automatem všechno, a vybírám si dle počasí a nálady.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ach jo.... Řazení ničí záda??? OMG!!!

Aspoň se hýbu nějak a ne že tam sedím jak na kriplkárce a točím to jednou rukou jak zmrzlinář... 😁 :-!
Standicz
Ach jo... nevím, hestli je hloupější tahle reakce, nebo ta o těch 10. autech. Míň piš, víc přemýšlej! Myšlení je dřina, ale vyplatí se!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Těžší nebude, HEV není těžší než klasický ICE. Menší kufr to taky nezpůsobí, dražší dnes už též není a díky tezisti bude naopak zábavnější. A jak psal standicz, do dnešního provozu mnohem lepší a člověk si neničí klouby stereotypnim pohybem.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Dražší samozřejmě je.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nejen dražší. Platí samozřejmě vše. Těžší, dražší, menší zavazadelnik. Tohle si uvědomuje každý rozumný člověk. Ty technologie nejsou vzduch, takže prostě místo zabírají. Něco váží. A nejsou zadarmo

Že to někteří nechápou, to je jiná, smutná věc.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A jak se zmenší zavazadlenik v yarisu hybrid oproti klasickému? Jak v corolle hy rid oproti klasické? Jak v rav4 hybrid oproti klasické?
O kolik je těžší hybrid v yarisu oproti nehybridu? O zavratnych 15kg. A taková corolla hybrid v kombiku je o 25kg lehčí než nehybridni verze.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Co lžeš?

Rozdíl v hmotnosti je nějakých min. 40 kg až 120 kg proti 1.0 v případě Yarisu!!! :no: :no:

Cenový rozdíl Yaris hybrid cca +100 tis. Kč!!

Proč tak lžeš?!?!?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ty srovnavas 1.5 hybrid s 1.0? 😒] 😒] 😒]
Já srovnavam srovnatelné, tzn 1.5 s 1.5, protoze to jsou identické motory. Jeden hybrid, druhý bez elektiefikace.
V případě corolly 1.8 hybrid s 1.2T
Takze to lhaní si nech od cesty. To tu lžeš jen ty.
Každý si to může dohledat.
Ale u tebe je normální a každý to ví, že si vymýšlíš věci.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Lžeš jak jsem napsal. Nesrovnávám s 1.0. Naopak. Srovnávám s 1,5!!! Ale srovnávám TAKÉ s 1.0.

Lžeš jak když tiskne :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
"Srovnávám s 1,5!!!"

"40 kg až 120 kg proti 1.0 v případě Yarisu"

Tak už si vyber s čím srovnáváš? 😒] 😒] 😒]

A každý si to může dohledat. Jen ty ani neumíš srovnavat srovnatelné.
https😐/www.toyota.cz/…1016-1903893.pdf
Yaris hybri😜 1080-1180
Yaris 1.5 DFE: 1065-1145

Ono by totiž chtělo srovnavat automat s automatem, abys mohl srovnat váhu pohonné jednotky. Natož ještě srovnavat s litrem. 😒] 😒]

A k té corolle mi ještě něco povíš? Srovnas třeba s fabii 1.0MPI? To je úplně stejně srovnání jak jsi ukázal před chvilkou. 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Honda měla hybrid i s manuální převodovkou 😄 Pravda, u koncernu VW je to sci-fi, koncern už nechce s manuálem nabízet ani čtyřkolky.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Fiat, suzuki a každý mild hybrid je s manuálem a má více necností. Pravda u koncernu je to, že nemá v nabídce automatickou převodovku, jenom dvouspojku, kdy stání ve městě se ti zkrátí životnost na polovičku.
Avatar - Anonym
Anonym
Ty fiaťácké hybridy stejně si zaškatulkoval jako švindl-hybridy. A Suzuki na tom není u většiny modelů líp.
Honda CR-Z byla technicky o level výše, ačkoliv nemohla jet čistě na elektřinu.
Avatar - Emel
Emel
CRZ byl výstřel úplně mimo terč... pro petrolheady to bylo pomalé, snad jako stylové auto do města... tam ale zase ten manuál vyloženě bonus nebyl... a samozřejmě to bylo po většinu času drahé jak čert.
Avatar - Anonym
Anonym
Já jsem to bral jen z hlediska unikátnosti té kombinace skutečný hybrid (za což nepokládám 12V reverzibilní alternátor poháněný klínovým řemenem) s manuálem.
Jinak to byl samozřejmě výstřel mimo terč. Kupé je poslední auto, do kterého by se slabý hybrid hodil. Bylo to dokonce pomalejší než 20 let statý předchůdce CRX. Ale ono to není jen o rychlosti, ale celkově o radosti z jízdy, z motoru, z ovládání auta. A k tomu se hybrid prostě nehodí, ten byl vynalalezen ke snížení spotřeby, což je věc, která petrlheady netrápí. Což Honda evidentně nechápe, protože to zkusila i s novou generací NSX.
Avatar - speedfred
speedfred
Až sa môžem opýtať čo je na nej dokonalé? Pekná je, ale myslím že k dokonalosti to má daleko ako od nás do Istambulu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Počkej počkej , právě si svědkem toho, jak si Topper, obhájce korejců, tří diamantů, atmosférických čtyřválců, vybral nástupce za jeho koncernové auto 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Fabia 1.0 3valec sa kupuje ak som fanusik ryze, atmo a 4valcov. Stale neviem dovod tohto obratu.
kyklop
Topper proste dospel. Kde sú tie časy keď masturboval nad poctivou atmosférickou kiou a potom utekal kúpiť steroidované polo, aby neskôr mohol masturbovať na atmo f asx 😒] 😒] 😒] 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Chyb má sakra hodně. Mezi naprostý základ patří nepoužitelné motory MPI že. Což je naprostý základ.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No, to je právě základ. Když se podíváš na opačný konec nabídky, Fabia má povedený 1.0 T a 1.5 T a Hyu má 1.0 T s nepříliš vychytaným mild hybridem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jenže 1.5 TSI je cenově za nesmysl. Takže zbývá jen z nouze ctnost 1.0 TSI. Proti Fabii III řádný sestup :-! 😒
Avatar - Anonym
Anonym
Co je na 1.0 TSI a motorech podobného typu povedeného? Do městského provozu se motor s obrovským turboefektem/turbodírou a ultrasuperextradlouhými převody nehodí. Je to ideální náhrada turbodieselů na dlouhé dálniční štreky, jenže to zrovna není přirozené teritorium Fabie. 1.5 TSI je v rámci třídy excelentní motor, mohlo by to být v podstatě RS, kdyby k tomu ovšem povinně nedávali robotizovanou převodovku DSG. 1.0 MPI je na dnešní dobu příliš slabý, protože prostě nemá objem. Kdyby neamputivali čtvrtý válec, tak s objemem 1.33 litru by to byl ideál pro typického zákazníka. A právě tady trumfuje i20 se svým 1.2 DPI. Objem a válec ničím nenahradíš.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně.
MOJE JMÉNO
Osobně si též myslím, že 1.0TSI jsou rozhodně v této kategorii z těch lepších (rozuměj neporuchových), ale jinak souhlas se vším.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Je to výkonný, spolehlivý a úsporný motor. Pokud někdo nejezdí tolik po městě, není o čem. 1.2 DPI není pro každého.
Avatar - Mikesus
Mikesus
U B segmentu psát, pokud nejezdi po městě....
Omg vždyť tohle jsou auta do města. Přesně jak psal tycoon, dlouhé převody jsou vhodné pro dalnici, jenže fabia na dalnici fakt není, ale to žádný B segment.
Takze člověk chce B segment na poskakovani po městě a okolí, kolem komína. Fabia mu nabídne buď příšerný 1.0MPI alias HTP, nebo nevhodný 1.0TSI, či stále nevhodný ( ale aspoň výkonný) 1.5TSI, navíc ještě k tomu s robotizovanou převodovkou.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Co zas lžeš???

1) Napsal pokud někdo nejezi TOLIK po městě!!!

2) 1.0 MPI nemá absolutně nic společného s 1.2 HTP. Doslova v ničem to přirovnání nesedí.

3) 1,5 TSI se s žádnou robotizovanou převodovkou nenabízí!!! DSG není robotizovaná převodovka!!!
Avatar - Mikesus
Mikesus
1) vždyť jo, pokud nejezdi po městě. Brát B segment na dálniční přesuny, to jsi fajnšmekr tedy. 😒]

2.) OK beru zpět, mpi je ještě horsi
https😐/forum.skodahome.cz/…7160-mpi-vs-htp/

3.) Fakt nejsi toa technicky znalý? DSG je robotizovaná převodovka. Tvoje modla?
https😐/fdrive.cz/…evodovka-dsg-171

"Převodovka DSG nabízí mezi automatickými (i když sama je vlastně robotizovaná převodovka s dvěma spojkami)"

https😐/cs.m.wikipedia.org/…p%C5%99evodovka)


Až budeš někdy psát o technice, které nerozumíš, nejdřív si něco nastuduj.
Ale co čekat od lidí, kteří nedávají odkazy a jen opakuji své nesmysly.
Avatar - Emel
Emel
Terminologie je ošemetná věc. Jako robotizované převodovky se většinou označovaly takové ty Easytronic od Opela nebo... teď nevím jak se to jmenovalo Peugeotu. To byl manuál s jednou spojkou ovládaný elektronikou. Když se řekne robotizovaná, představím si tohle, dvouspojka je prostě dvouspojka... a automat je to všechno dohromady.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně tak.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je to dvouspojková robotizovaná převodovka. Nemám nic proti, že je dvouspojková, ale pořád je to robotizované. Takze chapu, ze nekdo bere jako robota něco podradneho, proto mluví jen o dvouspojce, stejně jako PR VAG. Ale na tom nic nemění, že to stále je robotizovane. Nebo chceš říct, ze ty články jsou špatně? Klidně hod nějaký zdroj, kde je to vyvraceno. Pokud tam budou pro to argumenty, nemám problém to vzít i zpět. Zatím, kdykoliv se dostanu s někým technicky znalejším na téma převodovek, vždy souhlasí, že DSG je dvouspojkovej robot, zkráceně dvouspojková převodovka.
To co jsi zmínil, byly jednospojkové robotizované převodovky. Nebo že by nemělo DSG robotizovanou spojku, tedy dvě?
Avatar - Emel
Emel
Co to znamená "robotizované"? Převodovka s HDM měničem není robotizovaná? I tam přece mění rychlost v převodovce stroj, tedy dejme tomu robot, ne? A ten měnič je tam jen místo spojky. Ty to říkáš tak, jako kdyby robotizovaná = je tam spojka, ale to se mi nezdá.

Já to chápu tak, že ten "robot" vlastně přesně simuluje to, co by dělal člověk - "šlápne" na spojku, pak změní kvalt ve skříni často identické s normálním manuálem a pak zase spojku pustí. Dvouspojka to takhle nedělá, ta jednu spojku rozepíná a druhou spíná... a nevidím důvod, proč by se mělo dvouspojce říkat robotizovaná a HDM automatu ne.

Zdroj třeba tady... ale "ofiko" to není😒br />https😐/www.garaz.cz/…vodovky-21004288
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak mi řekni proč tedy je vic odkazů říkajíc, že dsg je robotizovaná?

"Slyšet jste mohli i pojem „robotizovaná převodovka“, což je vlastně dnes probírané DSG"
https😐/fdrive.cz/…evodovka-dsg-171

"Převodovky DSG byly obviňovány ze škubání při pomalém popojíždění, zejména v kolonách či na parkovištích. Na druhou stranu převodovka nabízí mezi automatickými (i když sama je vlastně robotizovaná převodovka s dvěma spojkami)"
https😐/www.automatickeprevodovkypraha.cz/dsg.html

"Posledních několik let se rozšiřuje řešení s robotizovanou převodovkou s dvojicí spojek. Známe ji především jako DSG z vozů Škoda a Volkswagen, Ford používá označení Powershift"
https😐/zpravy.aktualne.cz/…d2441d914c1decc/

Takze DSG není robotizovaná převodovka?
Avatar - Emel
Emel
Pár odkazů najdeš na kde co. Je to asi podobná diskuse jako nedávno o jednoprostorové karoserii a MPV... žádná uni definice asi není a jde spíš o to si rozumět. Moje vnímání je, že automatické převodovky jsou měničové, dvouspojkové, robotizované a variátorové.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano. To souhlasim, že automat je ten, který řadí ( nebo neřadí vůbec - staly převod u EV nebo PHEV ) sám. A že DSG je robotizovaný dvouspojkový automat. Což odpovídá i tomu cukani při popojizdeni nebo parkování. Např i ten powershift co má Ozzman je tragicky při jemném parkování
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kouknul jsem ještě na ten odkaz co jsi daval, že to není údajně robotizovaná převodovka.

Popis dvouspojky😒br /> "Mírně horší je to při líném popojíždění po městě. Jelikož se jedná o elektronicky ovládanou spojku, jsou rozjezdy místy poněkud ucukané, což se projeví zejména při hodně pomalé jízdě či parkování"

Popis robotizované😒br /> "osazenou elektromechanickým ovládáním řazení a spojky."

https😐/www.garaz.cz/…vodovky-21004288

To ze to je robot, neznamená, že to není automat, kdyby tady náhodou docházelo k nedorozumění.
Jen to ma prostě své vlastnosti. Řadí rychle, ale v určitých rychlostech a situacích se prostě vlastnost robota projeví.
Avatar - Emel
Emel
No v tom odkazu je to přesně tak jak to chápu já. Robotizovaná je designem shodná s manuálem, kde spojku a přesun koleček ovládá automatika. A ta rozhodně rychle neřadí, protože prostě dělá to co člověk - vyšlápne, přeřadí, pustí. Robotizovaná převodovka v mém chápání není ani rychlá, ani extra komfortní... je to prostě lowcost řešení.

Dvouspojky a HDM jsou dražší řešení, víceméně rovnocenné... DSG byly první běžné (v mainstreamu dostupné) převodovky, které nezaostávaly v dynamice a spotřebě za manuálem, tuhle výhodu už ale HDM automaty smazaly a dneska jsou asi nejlepší ZFka s HDM... obecně jde ale spíš o provedení než o technologii, třeba kombinace mokré DSG s benzínem je za mě bez výhrad. Tohle ale asi není pointa k té terminologické diskusi, jestli něco cuká nebo je rychlé není příznak robotizované převodovky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
"spojku a přesun koleček ovládá automatika."

Tohle dsg nedělá?
Vždyť s těmi spojkami a kolečky pracuje stejně, jen ty spojky ma 2.

Chtěl jsem se tomu vyvarovat, ale zjednodušeně to jsou dva tristupnove ( ctyr ) roboti spojené do jedné. Nebo ne?
Avatar - Emel
Emel
Tohle dělá... stejně jako u HDM ovládá automatika přesun koleček a měnič - v tom nevidím žádnej principiální rozdíl, měnič nebo spojka, oboje dělá v principu totéž.
Nedělá to, že by za jízdy používala spojku k rozpojení motoru od převodovky, aby bylo možné přehodit ta kolečka... přesouvá kolečka na neaktivní hřídeli a pak jen přepíná hřídele... tj. se spojkami nepracuje stejně jako robot... nebo jako manuál.
PS: Ještě jsem ve výčtu zapomněl na novinku od Koenigseggu, osmispojkovou převodovku 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jj. Ten koenig je zajímavé řešení :yes:
PepeST
No tá jazda po diaľnici na novej fabii vôbec nie je taká dokonalá ako píšu. Vo vetre to na nej dosť cítiť, takže stále to nie je auto na diaľničné presuny ale do mesta a okresky... a ani taká tichá nie je ako píšu. Ale je mi jasné, že musela vyhrať :no: I keď v tomto hyundai som sa neviezol.
Avatar - Tielman
Tielman
a konkretne tem solidnim diskuterum... mezi nez radim predevsim
Webpaju, Woodyho, Ozzyho, Emela, Dinara, Iudexe... Topperovi preji rozvahu a lepsi brzdy pri rychlouvahach... a ostatnim mene frustrace, predevsim z nastupujici elektromobility... Hezke svatky.
Arese
Také přeji všem krásné Vánoce, tedy až na toho blba, co tady občas hejtuje a palcuje pod x různými nicky. 😄
Avatar - Tielman
Tielman
mozna, ze kdyby byla v profilu moznost volby "uzivatel si nepreje byt v komentarich hodnocen", tak by se ten substrat zakomplexovanosti casem odstehoval nekam jinam. Myslim, ze moznost zablokovat si v komentarich zobrazeni palce na urovni profilu by pro svizneho programatora nemusel byt az takovy problem. Osobne bych to uvital. A chodil sem mnohem casteji cist a debatovat.
Avatar - Emel
Emel
Dám ti možnost zaškrtnout si v hlavě "uživatel má palce u zadku"... nestačilo by to? 😄
Avatar - Tielman
Tielman
tak ja to tak nastaveno mam, ale ten trotl ne😊
webpaja
Fajn Vánoce :yes:
Avatar - replicant
replicant
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
webpaja
Aaaa, moje podržtaška a olizovač podrážek zmizel. :-!
traveldrive
Pekné Vianoce všetkým.
Avatar - hugino
hugino
Takisto prajem všetkým pekné Vianoce. :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
I tobě 😉 a všem ostatním, normálním i bláznům, jen nám všem popřeji, abychom se zbavili toho trotla, který už tu bude skoro rok otravovat vzduch..
traveldrive
A už niekto prišiel na to, kto to vlastne je?
karilaz
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Emel
Emel
Děkuju, i tobě... ať to jezdí 😄
nugget
Hezky, bravurne a hlavne velmi solidne si pochvalil sebe sama :yes:
Arese
...Tak dobré, že je bodově schopné nové Fabii docela zatopit. Ovšem po stránce designu dostává od Fabky čistokrevné K.O.! 😄
traveldrive
Ty si konzerva.
h.onzyk
To já asi taky, i když I20 je ještě celkem snesitelný auto, ale to co předvedl koncern H/K s Tucsonem, Sportage, Ioniqem,... ne to fakt není můj šálek kávy.
Avatar - Emel
Emel
Kterej Ioniq myslíš? Ioniq 5 se mi náhodou dost líbí.
Tucson se mi líbil na skicách, ale realita je nic moc.
i20 - líbí se mi čumák, nelíbí zadek, celkově průměr.
h.onzyk
JJ. Ioniq 5, už jsem s tím autem i jezdil tady https😐/www.motorvize.cz/…z-i-fotogalerie/ kobinace retro stylu s futurem mě moc neoslovila, interiér, možná kdyby nebyl světlej tak vypadá líp, ale s těmi všemi displeji a bílým čalouněním to působilo strašně sterilně a neútulně. A navíc nesnáším dvojramenný volanty.
Avantime
Medzi mojou jazdou s i20 a Fabiou ubehol skoro rok, ale aj tak mám v tom celkom jasno - Fabia a to platí aj pre nižšiu výbavu. Jednak ide o dizajn, kde beriem, že je to subjektívne, ale i20 sa mi nepáči ani s odstupom času a hlavne mi vadí lacno pôsobiaci interiér. Problém je, že to auto pritom nie je lacné. Druhá vec je, že ma to auto vôbec nebavilo šoférovať, pritom Nko je perfektné.
Fabia vie pôsobiť solídne aj v nižšej výbave, i20 vznikala zjavne pred zdražením a už okolo tých 17-tis. zaostáva v pomere ceny a čo za ňu získate. Nová Fabia sa fakt podarila. :yes:
MOJE JMÉNO
Na té Fabii velmi oceňuji zejména to, že ohledně ovládání světel byl ponechán ten skvělý archaický přepínač. Kdo někdy vyzkoušel tu megaultradebilnízhovadilost :no: v O4, kdy v noci šmejdíte před levým kolenem ve spodní části palubky, abyste si jedním ze čtyř pocitově neodlišitelných tlačítek zapli mlhovku, chápe o čem píšu...
Ty nevzhledně a doslova nalepené tablety jsou hnus v obou vozech, ale v tom Hjundaji zcela nepochopitelně strašně vysoko. S tím bych v noci opravdu jezdit nechtěl.

Z hlediska rozumu a hlavně účelu použití mi ze souboje jednoznačně na prvním místě stále vychází zde netestované Sandero s tovární vestavbou LPG a nepřímovstřikovým motorem 74kW.
Avatar - Emel
Emel
Výhoda toho ovladače je, že ho bez problémů nahmátneš. Jsou jiná auta, kde je to tlačítko schované mnohem líp. Jinak mi docela vyhovovalo ovládání na páčce... Renault apod.
h.onzyk
Mitsubishi, s láskou na tenhle systém vzpomínám, japonci se toho drží pořád. :yes:
Avatar - Emel
Emel
Jojo... Mazda to tak měla taky (dřív, dneska nevím). Na světla jako taková dneska už není potřeba moc sahat, tam je automatika... tak spíš ty mlhovky.
Třeba Insignie má tlačítko mlhovky důkladně schovaný za volantem (při mém nastavení sedačky a volantu a výšce a tak)... no, ale vím kde je, tak ho taky najdu.
https😐/www.autojournal.cz/…a-interior-2.jpg
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze můžeš pustit zadní mlhovku samostatně?
Avatar - Emel
Emel
To jsem nezkoušel a asi to bez světel nepůjde.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Bez světel určitě ne, ale bez přední mlhovky?
Avatar - Emel
Emel
Přední mlhovka tam není 😄
Avatar - lamal
lamal
Pekné Vianoce
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Když v závěru opět opakují lži o tom, jak je Fabia prostornější než Fabia III, tak v podstatě ztrácím zájem o to číst dál. Protože se opět jen lže a jede na PR vlně vyvolané Škodou Mladá Boleslav :-! :no:

Ne, Fabia IV prostě podélně není lepší než Fabia III :-! :-!

Jinak reálná cenová výhoda i20 je za mě natolik výrazná, že soudruhům do Mladé Boleslavi vzkazuji, ať si ten 3válcový zmetek za nekřesťanské peníze klidně rozváží na odstavné plochy. :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nemám zkušenost s F4, ale opravdu si neumím představit, jak by se jim na platformě Pola podařilo udělat méně prostorné auto než F3.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Fabia III podélný prostor vzadu 620/850
Fabia IV podélný prostor vzadu 570/810.

Takhle to prostě je bez ohledu na to kdo si co myslí a co zrovna hlásá PR Škody.

P.S. Kterej denemt mi na to že uvedu fakta dává palec dolů fakt nechápu .. Ale klidně si palcuj ty ubožáku 😁 😁
Avatar - Emel
Emel
Takhle to přece nemá žádný smysl udávat, tahle čísla jsou jen o tom, jak jde hýbat přední sedačkou... kdybys přešrouboval pojezdy o 5cm dopředu, tak by bylo všechno jinak.
Náhodou máš teda pravdu, prostor je 1680 u 3 a 1670 u 4...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vím že mám pravdu. Auta mám odzkoušené takže moc dobře vím kolik je v čem místa. A čísla to potvrzují.

Proto mě vadí tyhle lži v článcích, které vlastně vypovídají o všem - je to jen článek komerčních autonovinářů co se prostě jen něčím musí živit a jen napíšou článek podle nějaké šablony a PR keců, aby splnili zadání.
Makovnik
Faba3 mala na dlzku malo miesta a F4 ma este menej?
Az tak chceli zvacsit kufor?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Fabia III neměla podélně málo místa. To místo bylo v rámci třídy slušně.

I Fabia IV je v rámci třídy stále slušná. Ale je o chlup horší než III. Což při nárůstu vnějších rozměrů a nasazení 3valců místo 4 je za mě na pováženou. Ale nejvíc mi prostě vadí ty novinářské lži.
Makovnik
Faba3 Monte Carlo som si obsedel a na dlzku je to tragedia, podobne ako Clio. Kolena zapichnute do sedaciek. Ak je Faba4 horsia, je to duplom tragedia. A to mam len 184cm.
kyklop
FIII mala na svoju kategóriu miesta slušne
kozakm
Na šířku to bylo úzké, užší než Rapid
Avatar - Emel
Emel
V číslech je tam 1cm ze 168, to asi nehraje roll... Ale člověk by čekal zvětšení a to se tedy nekoná. Myslím, že je 4 nižší...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Sorry, ale nevěřím, že za mnou bude méně místa, když si nastavím sedačku na sebe. I kdyby to tak bylo, tak minimálně napříč to bude odlišný vesmír.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Napříč ano. Ale podélně je to tak. Věř si čemu chceš.
traveldrive
Však konečne, Fabie vždy trpeli na nedostatočnú šírku interiéru.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Není to pravda.

Fabia 1 byla v rámci doby naprosto ok i na šířku. Fabia III také. Jediná která zaspala dobu co se šířky týká byla Fabia II. A to jen proto že ji nechali na starém podvozku na rozdíl od Pola nebo Ibizy.
Avatar - umo
umo
Tak potom mi vychádza, že čo sa týka priestoru na kolena na zadných sedadlách, je najväčšia zo všetkých fabií fabia 2. Keď som v lete hľadal nástupcu za spomínanú fabiu 2, sadol som si za seba aj na zadné sedadlá fabia 3 combi a v mojej dvojke som mal viac miesta na kolena.
Avatar - Anonym
Anonym
Fabia II měla nejlepší prostornost a to zejména díky vysokému ukotvení sedaček. Jenže to si vyžádalo vysokou nezvhlednou karoserii.
Avatar - umo
umo
To áno, ale zase sa do nej pohodlne nastupovalo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, ale tak to je. Dvojka byla nejvíc prostorná v místě pro kolena.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
jen to ne, tady u nás je tolik aut, že než to odvezou, tak musí sehnat asi 200 kamionů. 272km.
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Makovnik
Kazda Fabia bola vzdy vnutri velmi velka,lepsia ako konkurencia, 4ta je snad s prizmurenim oka na urovni strednej triedy podla reci novinarov, ....a v skutocnosti je na sirku na tom tak, ako Grande Punto pred 16rokmi.
Fanstacticke.
TIe halznumera v clanku by bolo tiez fajn opravit, lebo ked ma i20ka sirku v laktoch a ramenach 12cm, nemoze mat fabia rozdiel 5cm. Profil auta by musel byt ako kvader. Rovnako Sirka 148 vpredu a 138 vzadu je nejaky nezmysel. 10cm v sirke je skok.
Avatar - Anonym
Anonym
Co si pamatuju, tak FI byla i českými novináři velmi kritizována za to, že je zvenší velká, ale uvnitř je znatelně stísněnější než Felicie. Byla to sice daň za bezpečnost, ale právě Fiat s Puntem II dokázal, že jde udělat i malé auto bezpečné a prostorné zároveň. Jenže kde je dnes Fiat?
Makovnik
FI bola na sirku ovela lepsia ako FII, 2ka mala vyhodu na zadnych sedackach, asi tak 2-3cm viac.. Ale aj tak som radsej soferoval FI nez FII.
Zato v FIII som sa vzadu za seba poriadne neposadil; kolena v sedacke. F4 som este neskusal
Avatar - Anonym
Anonym
Těch cm bylo reálně možná i víc. U FI jsem si sedačku dával vždy úplně dozadu (ideálně to chtělo ještě posunout o 2 cm dál, ale to prostě nešlo) a pak se nikdo dospělý dozadu neposadil. V FII vzadu i za vysokým řidičem zbylo místo i pro dospělého člověka.
Makovnik
FII mala iny posed, vyssi, co bol jeden zo sposobov, ako dosiahli viac miesta na nohy; FII je 5cm vyssia ako FI. Aj preto tu sedacku nie je nutne posuvat velmi dozadu.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, vyšší posaz ála MPV udělá svoje, nohy se nenatáhnou dopředu, ale dolů. Na druhou stranu ani FI neměla vepředu nějak moc nízký posed. I v nejnižším nastavení sedačky jsem si připadal, že sedím na soličce u holiče.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Proč si do testu nedali Kia Rio? Stále nabízí atmo 4 válec, což mi přijde do segmentu malých (mestskych) aut jako vhodnejsi řešení.
A dle mého názoru Rio vypadá lépe než i20.
Avatar - Anonym
Anonym
i20 má v nabídce ten samý motor.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Díváte se co se objevují ve městě za nová auta, jestli je to i20 nebo Fábia? U nás v ulici si nadělii hybridní Yaris rubínu.
h.onzyk
U nás v ulici za poslední rok Renault Captur, Seat Tarraco, Mazda 6, Volvo V40 😄 Ale jsme okresní město po kterém je nejlepší chodit pěšky, takže tipuju že ta auta moc "městský" život neznají. Jinak Yaris je v mém okolí docela rarita, spíš jsou vidět Corolly.
Avatar - trapid
trapid
Obyčejná 16“ kola jsou tak paradoxně lepší než větší, příplatková.
Paradoxně? To jako fakt? Koukám, že v redakci objevili Ameriku ;-\.
Avatar - Emel
Emel
Tak paradox není v tom, že by to bylo něco nového, ale v tom, že za příplatek dostaneš horší produkt.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vážně horší?

Za mě kola nemůžou za mizerné cesty u nás.
Avatar - Emel
Emel
Hele nejel jsem tím, ale obecně u B segmentu budeš mít na 16" lepší komfort, nepatrně lepší dynamiku a spotřebu... a srovnatelnou ovladatelnost a jízdu (17" budou lepší v manévrech na hladkém asfaltu díky menší deformaci bočnice, 16" budou lepší na horších cestách díky menší váze).
Jak se postupně zvětšujou auta i celková velikost kola, tak se to trošku posouvá oproti tomu jak to bylo dřív... ale myslím, že subkompakt s jednoduchou nápravou má pořád ještě to optimum u 16".
Jediná jasná výhoda těch 17" bude vzhled.
Avatar - MS-sport
MS-sport
Takhle to mělo znít, takhle jste to měli nazvat.