když to stejně tak jako tak nesmí do provozu? Na vlastním pozemku si snad můžu jezdit čím chci ne? A druhá otázka, k čemu tolik námahy. Stačilo prostě koupit model S.
Asi nejde o šanci poznat katalyzátor, ale vyřídit legální homologaci
A píšou o homologaci v Německu, možná tam mají tvrdší předpisy než jinde. Celkem bych tomu věřil, jsme v Evropské unii takže je logické že každý stát má svoje vlastní předpisy, ne ?
Pokud si změnu uděláš sám v garáži u vlastního auta, možná na tebe nikdo nepřijde. Oficiální úpravce si ale tohle bez homologace jen tak nedovolí, zvláště v Německu
Oficiální úpravce ti udělá úpravu. Jestli ty půjdeš a někde to nahlásíš je tvoje věc. Rozhodně úpravce nepráskne úřadům, že ti upravil motor a tudíž by ti měli sebrat registrační značky z auta, protože pozbývá homologace.
Ano asi jsem naivní. Zvýšením výkonu se auto dostává v Německu do horší daňové skupiny, má také vyšší emise CO2 ale státu je to určitě jedno, Neměcku na daních nezáleží tak tomu jistě nechává volný průběh.
Mozem ti potvrdit a to nie len s pocutia ale tym ze osobne poznam ludi, ktori si v Nemecku alebo v Rakusku zvysili vykon motora ale zostalo to len medzi nimi, nikde sa nic takeho nehlasilo a ani nezapisovalo do technickeho preukazu, takze nakoniec ani viac statu neplatilo.
Řekl bych, že máš naivní představy o tom jak funguje reálný život. Že se něco podle zákona musí dělat neznamená, že se to tak dělá. Jasně v ideálním světě by to bylo tak jak popisuješ ty, ale v takovým světě naštěstí nežijeme.
hele po zvýšení výkonu z 326 na 405 koní se mi spotřeba nezvýšila ani o deci, spíš mírně poklesla. pokud jsou u benzínu emise jen CO2 tak potom ten výkonový upgrade emise nejspíše snížil...
Uvidíme, jak dlouho u nás anarchie vydrží. Ono je samozřejmě nepopulární do toho šťourat... na druhou stranu je ale dost pokrytecký pokutovat emise CO2 nad 95g a zároveň se dívat, jak auto odjíždí s STK v oblaku černého dýmu.
Dokud to bude fungovat na principu že testované auto je náš zákazník, tak to bude těžký.
No hele... koupím a přihlásím si nový auto, dejme tomu. Pak si ho nechám upravit od Manhart, kde součástí jsou úpravy motoru i exteriéru auta. Pak s tím přijedu na TUV a budu se tvářit, že to je sériovka? To úplně nevím, potřebuješ štempl na každou blbost a že tam není sériový výfuk asi technik pozná. Máš štempl na upravený? Nemáš, nashledanou...
Otázka je jak moc jiný je ten výfuk. To že se na taková auta dávají neorigo výfuky je celkem běžné, takže si nemyslím, že by to nemělo prolézt technickou.
I neorigo výfuk musí mít homologaci. Pokud ji má, přes TUV projde. V opačném případě ne
Also available are MANHART sports downpipes with 200-cell catalytic converters, which, however, do not have TÜV approval and are therefore only intended for e😜ort.
Ano teorii znám. Otázka je jaká je praxe. Tohle navíc není celý výfuk, ale jen kat, který na TUV nikdo řešit nebude. Jestli to nebude mít při měření vysoký emise, tak bych se toho nebál.
U nás se dá kde co. Tady je řeč o Německu.
Myslím, že kdyby to šlo legální cestou, tak by to úpravce udělal. Pokud to fakt homologovaný není, tak to pro mě znamená, že to nešlo - oficiálně.
Tak já už žádný zběsilý auto nemám, ale co jsem tak vyslechl od známých, tak trošku přituhuje... už je lepší, aby se tam to auto fakt ukázalo, aby nemělo výfuk jako rouru do kamen, aby nemělo křídlo z Boeingu a kapotu na závlačky a tak. Zatím se to pořád provozovat dá, ale jestli to půjde ještě třeba za tři roky už ti nikdo neslíbí.
Ale třeba máš lepší kontakty...
A píšou o homologaci v Německu, možná tam mají tvrdší předpisy než jinde. Celkem bych tomu věřil, jsme v Evropské unii takže je logické že každý stát má svoje vlastní předpisy, ne ?
jestli víš jistě že v německu je to podobné jako u nás pak teda souhlasím.
Dokud to bude fungovat na principu že testované auto je náš zákazník, tak to bude těžký.
Also available are MANHART sports downpipes with 200-cell catalytic converters, which, however, do not have TÜV approval and are therefore only intended for e😜ort.
https😐/manhart-performance.de/…tadt-suv-bolide/
Myslím, že kdyby to šlo legální cestou, tak by to úpravce udělal. Pokud to fakt homologovaný není, tak to pro mě znamená, že to nešlo - oficiálně.
Ale třeba máš lepší kontakty...