Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Manhart vymáčkl z Audi RS Q8 přes 800 koní, v Německu ale nesmí na silnice

27 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
když to stejně tak jako tak nesmí do provozu? Na vlastním pozemku si snad můžu jezdit čím chci ne? A druhá otázka, k čemu tolik námahy. Stačilo prostě koupit model S.
ryccardo
Otázka je jak to má šanci někdo vůbec poznat, takže s oficiální nelegálností provozu na silnicích bych si jako majitel nelámal hlavu 😁
Othello
Asi nejde o šanci poznat katalyzátor, ale vyřídit legální homologaci
A píšou o homologaci v Německu, možná tam mají tvrdší předpisy než jinde. Celkem bych tomu věřil, jsme v Evropské unii takže je logické že každý stát má svoje vlastní předpisy, ne ?
ryccardo
Jasný a je nutný vyřizovat legální homologaci, když nikde nenahlásíš, že tam máš takovou úpravu motoru?
Othello
Pokud si změnu uděláš sám v garáži u vlastního auta, možná na tebe nikdo nepřijde. Oficiální úpravce si ale tohle bez homologace jen tak nedovolí, zvláště v Německu
ryccardo
Oficiální úpravce ti udělá úpravu. Jestli ty půjdeš a někde to nahlásíš je tvoje věc. Rozhodně úpravce nepráskne úřadům, že ti upravil motor a tudíž by ti měli sebrat registrační značky z auta, protože pozbývá homologace.
Othello
Myslím že to tak jednoduché nebude. Neznám německý systém ale dovedu si představit že pro úpravce tam taky platí pravidla hry která musí dodržovat.
ryccardo
Tak to si myslím dost naivní. Úpravce nemá povinnost hlásit na žádný úřad, že někomu upravoval auto.
Othello
Ano asi jsem naivní. Zvýšením výkonu se auto dostává v Německu do horší daňové skupiny, má také vyšší emise CO2 ale státu je to určitě jedno, Neměcku na daních nezáleží tak tomu jistě nechává volný průběh.
augustin
Mozem ti potvrdit a to nie len s pocutia ale tym ze osobne poznam ludi, ktori si v Nemecku alebo v Rakusku zvysili vykon motora ale zostalo to len medzi nimi, nikde sa nic takeho nehlasilo a ani nezapisovalo do technickeho preukazu, takze nakoniec ani viac statu neplatilo.
Avatar - Emel
Emel
Nějaký čip na STK odhalit nemusí, navíc často jde pro tento účel vrátit motor do původního stavu. To ale asi není tenhle případ, že...
ryccardo
Řekl bych, že máš naivní představy o tom jak funguje reálný život. Že se něco podle zákona musí dělat neznamená, že se to tak dělá. Jasně v ideálním světě by to bylo tak jak popisuješ ty, ale v takovým světě naštěstí nežijeme.
Othello
ok, na zákony se u nás vesměs kašle - poprávu - ale předpokládál jsem že Němci k nim mají větší respekt

jestli víš jistě že v německu je to podobné jako u nás pak teda souhlasím.
Mig_35
hele po zvýšení výkonu z 326 na 405 koní se mi spotřeba nezvýšila ani o deci, spíš mírně poklesla. pokud jsou u benzínu emise jen CO2 tak potom ten výkonový upgrade emise nejspíše snížil...
Avatar - Emel
Emel
Uvidíme, jak dlouho u nás anarchie vydrží. Ono je samozřejmě nepopulární do toho šťourat... na druhou stranu je ale dost pokrytecký pokutovat emise CO2 nad 95g a zároveň se dívat, jak auto odjíždí s STK v oblaku černého dýmu.
Dokud to bude fungovat na principu že testované auto je náš zákazník, tak to bude těžký.
MrBeranek
Přesně. Nikdo nikdy nepozná, že jsou ty katy propustnější.
Avatar - Emel
Emel
No hele... koupím a přihlásím si nový auto, dejme tomu. Pak si ho nechám upravit od Manhart, kde součástí jsou úpravy motoru i exteriéru auta. Pak s tím přijedu na TUV a budu se tvářit, že to je sériovka? To úplně nevím, potřebuješ štempl na každou blbost a že tam není sériový výfuk asi technik pozná. Máš štempl na upravený? Nemáš, nashledanou...
ryccardo
Otázka je jak moc jiný je ten výfuk. To že se na taková auta dávají neorigo výfuky je celkem běžné, takže si nemyslím, že by to nemělo prolézt technickou.
Othello
I neorigo výfuk musí mít homologaci. Pokud ji má, přes TUV projde. V opačném případě ne

Also available are MANHART sports downpipes with 200-cell catalytic converters, which, however, do not have TÜV approval and are therefore only intended for e😜ort.

https😐/manhart-performance.de/…tadt-suv-bolide/
ryccardo
Ano teorii znám. Otázka je jaká je praxe. Tohle navíc není celý výfuk, ale jen kat, který na TUV nikdo řešit nebude. Jestli to nebude mít při měření vysoký emise, tak bych se toho nebál.
Avatar - Emel
Emel
Běžné to je, ale všechny ty Akrapoviče ty TUV certifikáty mají.
ryccardo
No rozhodně si nemyslím, že by takový auto nešlo zlegalizovat, aby se s ním dalo jezdit.
Avatar - Emel
Emel
U nás se dá kde co. Tady je řeč o Německu.
Myslím, že kdyby to šlo legální cestou, tak by to úpravce udělal. Pokud to fakt homologovaný není, tak to pro mě znamená, že to nešlo - oficiálně.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Čo u nás, v poľsku by bolo všetko kóšer a jazdilo to cez STK jedna radosť.
Avatar - Emel
Emel
A na Ukrajině tam necháš značky, se kterejma se to v Německu ukradlo, a taky všechno dobrý? 😄
MrBeranek
Tak snad je jasný, že po takové úpravě nepojedu na STK, když to nemám dopředu domluvené, ne? 😉 Tak snad znáš lidi, co znaj lidi, ne?
Avatar - Emel
Emel
Tak já už žádný zběsilý auto nemám, ale co jsem tak vyslechl od známých, tak trošku přituhuje... už je lepší, aby se tam to auto fakt ukázalo, aby nemělo výfuk jako rouru do kamen, aby nemělo křídlo z Boeingu a kapotu na závlačky a tak. Zatím se to pořád provozovat dá, ale jestli to půjde ještě třeba za tři roky už ti nikdo neslíbí.
Ale třeba máš lepší kontakty...