Veterán
gil54
3
Pokud jde o hladkost chodu, tak ta je u R6 nejlepší (vedle V12 - což jsou dva spojené R6) už z vlastního principu konstrukce, je lepší než u všech ostatních používaných variant motorů s vratnými písty. Takže porovnávat s R4, jak se píše v článku, ani vlastně nelze nebo lépe není korektní. I v souhrnu ostatních vlastností je na tom konstrukce R6, proti všem jiným koncepcím, velmi dobře.
Přejít do diskuze
Othello
Nj asi si v bruselu myslí že když šestiválec vibruje málo, tříválec musí vibrovat ještě míň
gil54
Samozřejmě, zde jsme ovšem zanořeni do dob, kdy neřídily vývoj a rozhodování o počtu válců, objemu a uspořádání emisní limity. Pá, pá R6 nebo V8, tady máš R3 a jeď.
Proto ty setrváky, "měkoučká" R6 nebo křížová V8 - navíc atmosféry, jej nepotřebovaly. No, ale proto to taky vodskákal bílej nosoržec. 😄 Prý.
Proto ty setrváky, "měkoučká" R6 nebo křížová V8 - navíc atmosféry, jej nepotřebovaly. No, ale proto to taky vodskákal bílej nosoržec. 😄 Prý.
Othello
To ano, ve vývoji motorů to určitě hraje významnou roli, ostatně proto se vymýšlejí třeba různá provedení setrvačníků apod
Má to vliv na namáhání převodů a vibrace při akceleraci
Má to vliv na namáhání převodů a vibrace při akceleraci
gil54
Ano, to bude měřitelné a rozložení zážehů v cyklu u konkrétního motoru je také hmatatelné a já si myslím, že se tím vším konstruktéři zabývají a možná víc, než si laik dokáže představit.
Othello
😄
Ta hladkost chodu coby nerovnoměrnost úhlové rychlosti kliky během otáčky bude taky asi měřitelná, i když se tím asi nikdo až tak nezabývá.
Ale souhlas že pod tím pojmem si můžeme představit více disciplín
Ta hladkost chodu coby nerovnoměrnost úhlové rychlosti kliky během otáčky bude taky asi měřitelná, i když se tím asi nikdo až tak nezabývá.
Ale souhlas že pod tím pojmem si můžeme představit více disciplín
gil54
Ty mínusy nedostal obsah, ale můj nick, +/- to tak je vždy, ať napíšu cokoliv, námět k diskuzi, hejt, vtip, nebo jen konstatování faktů. Nefrustruje mě to, spíše naopak.
Vyvážení a to jak primárních, tak i sekundárních sil, je exaktní, měřitelná veličina. Hladkost chodu? No, minimálně věc k diskuzi, co sem patří a jaká jsou její kritéria - jako např. udrží se pětikoruna nastojato na víku ventilů při běžícím motoru na volnoběh? 😄 Počet resp. zejména pravidelnost zápalů během jedné otáčky může jistě patřit mezi jedno z nich. Třeba konkrétně u těch V8 záleží však, mimo jiné, i na tom, jestli mají křížovou nebo plochou klikovku a jaký je zvolen úhel, který svírají válce.
Jsem mile překvapen, že se našel alespoň někdo, kdo se nad mým příspěvkem zamyslel. 😄
Vyvážení a to jak primárních, tak i sekundárních sil, je exaktní, měřitelná veličina. Hladkost chodu? No, minimálně věc k diskuzi, co sem patří a jaká jsou její kritéria - jako např. udrží se pětikoruna nastojato na víku ventilů při běžícím motoru na volnoběh? 😄 Počet resp. zejména pravidelnost zápalů během jedné otáčky může jistě patřit mezi jedno z nich. Třeba konkrétně u těch V8 záleží však, mimo jiné, i na tom, jestli mají křížovou nebo plochou klikovku a jaký je zvolen úhel, který svírají válce.
Jsem mile překvapen, že se našel alespoň někdo, kdo se nad mým příspěvkem zamyslel. 😄
Othello
Sedm mínusů - sedm lidí netuší o čem píšeš
Ale stejně bych asi rozlišil hladkost chodu a vyvážení. Zatímco vyvážení je u R6 z fyzikální podstaty výborné, v hladkosti chodu tedy počtu zápalů během jedné otáčky na tom asi bude líp každý motor s ještě větším počtem válců, např. V8.
Ale stejně bych asi rozlišil hladkost chodu a vyvážení. Zatímco vyvážení je u R6 z fyzikální podstaty výborné, v hladkosti chodu tedy počtu zápalů během jedné otáčky na tom asi bude líp každý motor s ještě větším počtem válců, např. V8.
Já Prvni_1
Fakt.
Akorat "sest dekad" je vic nez pul stoleti, ne skoro, ne?
Ale vubec to nemyslim spatne!
Krasne se to cetlo.
😄
Akorat "sest dekad" je vic nez pul stoleti, ne skoro, ne?
Ale vubec to nemyslim spatne!
Krasne se to cetlo.
😄