Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
chytrak1
Další megaznačka se vrhá ve velkém do elektromobility, ale místní diskutéři nám tu jistě záhy vysvětlí jak jsou všichni ti velcí šéfové padlí na hlavu a dělají auta která nikdo nebude chtít, jejich přínos bude negativní a bla bla bla. Jen oni jsou ti kteří to správně prokoukli a zjistili že budoucnost je v ropě. Já si tedy myslím že budoucnoust je spíš v EVropě. Ale jinak to chápu, každá změna v myšlení bolí. A přežít taky není nutný. Koneckonců dinosauři se taky nepřizpůsobili. 😲
Budoucnost patří aluminiu. 😉
V zaostalé Evropě plné líných lidí je těžké spatřovat budoucnost. Za posledních 100 let to Evropa těžce prokoučovala. Ale hezky si naši předkové zaválčili, to klobouček dolů a blicí smajlík k tomu. Každý socialismus končí bídou, i ten Západoevropský.
:yes: 😉
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hele a kdo to za těch posledních 100 let udělal lépe než ta blbá Evropa? Kde je tak nějak všeobecně vyšší kvalita života, bezpečněji, příroda atd?
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
V USA?
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Například opeření dinosauři žijí dodnes a výborně se jim daří. Jsou to totiž všichni ptáci 😄
No řeknu upřímně, že jsem začínal být trochu těmi EV nalomen a asi bych byl i ochoten zkousnout to občasné plýtvání času někde u nabíječky, protože dálky až tak často nejezdím a většinou bych dobíjel doma. Ale současná energetická krize mi trochu otevřela oči. A pokud má cena další rok ještě o dalších 50 % vyrůst, jak včera avizoval ministr.. a pokud ten růst bude dál pokračovat.. a to se bavíme o ceně, která ještě nezahrnuje daň, kterou by státy při přechodu na EV nahradily příjmy ze spotřební daně z běžných paliv, takže elektřina bude ještě podstatně dražší.
Vidím trochu paralelu ve vytápění. Poslední roky EU tlačila na ekologické vytápění a v okamžiku, kdy lidi pod tlakem přešli na plyn nebo elektřinu, se napálí ceny za tyto zdroje a spousta lidí si dnes rve vlasy, že podlehli a odpojili kotle na uhlí. Kdo neodpojil nebo si kotel nechal, ten bude brzy zase zapojovat. A bude topit vším, co je po ruce. S auty to může dopadnout podobně, takže já osobně jsem rád, že se to provalilo už dnes, kdy na rozdíl od kotlů naše spalovací auta máme pořád ještě v garáži..
Vidím trochu paralelu ve vytápění. Poslední roky EU tlačila na ekologické vytápění a v okamžiku, kdy lidi pod tlakem přešli na plyn nebo elektřinu, se napálí ceny za tyto zdroje a spousta lidí si dnes rve vlasy, že podlehli a odpojili kotle na uhlí. Kdo neodpojil nebo si kotel nechal, ten bude brzy zase zapojovat. A bude topit vším, co je po ruce. S auty to může dopadnout podobně, takže já osobně jsem rád, že se to provalilo už dnes, kdy na rozdíl od kotlů naše spalovací auta máme pořád ještě v garáži..
S tím topením naprosto souhlasím. Většina lidí ve vesničce kombinuje tepelná čerpadla s kotlem a zatím vyhrává čerpadlo, protože je to pohodlnější. U těch aut je to podle mého hlavně o pořizovačce EV. Je otázka taky jak "safe" (do budoucna) je jezdit na deriváty ropy 😉
Řešení co popisuješ nestačí na zimu. V zimě to znamená fatální odběr ze sítě, nebo mít doma malou fotoelektrárnu nebo velký větrník na zahradě (ale muselo by foukat a svítit).
To znamená že se v zimě nedoplatí a bude to znamenat obrovský zápřah sítě a navýšení výroby elektřiny ... jak? Z čeho.
Je to bludný kruh.
To znamená že se v zimě nedoplatí a bude to znamenat obrovský zápřah sítě a navýšení výroby elektřiny ... jak? Z čeho.
Je to bludný kruh.
Tady někdo nečetl postoje Toyoty k elektromobilitě.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ne nevrhaj se hromadně na elektro. Za 9 let chtěj vyrobit jen usmolený 3,5 miliony elektroaut, zatímco Tesla jich vyrobí 5x tolik a možná více? Čověče probuď se z diskotéky. Voni budou dál chrlit spalováky ve velkém a EV vyroběj jen pár kusů, aby se neřeklo. Předvedli horu konceptů, ale z toho jdou teď do prodeje jen 2 kousky. Zbytek dodaj buhví kdy a buhví kolik :-!
No já jsem dávno probuzenej, ale ty by sis měl dát víc věci do souvislostí.
1. EV jsou primárně určené pro Evropu, která se do nich vrhla po hlavě a bude největším ev trhem. A toyota nechce ztratit podíl na trhu.
2 V evropě má toyota něco přes 5% s prodeji 600 - 700 tis. aut ročně. To je něco přes 6,0 mil auto za roky 2022-2030.
3.Pokud by jen 50% z všech plánovaných prodejů EV toyoty připadlo na evropu (asi to bude víc), tak to jsou necelé 2,0 mil aut. Tedy ca. 30% prodejů v evropě. Ani málo ani moc, prostě Toyota plánování. Ale o tyhle dva míče aut by mohli snadno bez EV přijít. Proto se do toho vrhli, a myslím že si trochu trhají vlasy na hlavě protože jim dochází, že jim evropský vlak právě začal ujíždět.
4. Ano jejich prezentace je pouze prezentací "modýlků", které mají většinou ještě hodně daleko do výroby. Ale kuli akcionářům a trhu museli udělat něco "velkého".
1. EV jsou primárně určené pro Evropu, která se do nich vrhla po hlavě a bude největším ev trhem. A toyota nechce ztratit podíl na trhu.
2 V evropě má toyota něco přes 5% s prodeji 600 - 700 tis. aut ročně. To je něco přes 6,0 mil auto za roky 2022-2030.
3.Pokud by jen 50% z všech plánovaných prodejů EV toyoty připadlo na evropu (asi to bude víc), tak to jsou necelé 2,0 mil aut. Tedy ca. 30% prodejů v evropě. Ani málo ani moc, prostě Toyota plánování. Ale o tyhle dva míče aut by mohli snadno bez EV přijít. Proto se do toho vrhli, a myslím že si trochu trhají vlasy na hlavě protože jim dochází, že jim evropský vlak právě začal ujíždět.
4. Ano jejich prezentace je pouze prezentací "modýlků", které mají většinou ještě hodně daleko do výroby. Ale kuli akcionářům a trhu museli udělat něco "velkého".
MOJE JMÉNO
https😐/www.auto.cz/…pred-nimi-137242
https😐/www.auto.cz/…iony-lidi-140908
https😐/www.autoforum.cz/…lektrickych-aut/
https😐/www.auto.cz/…iony-lidi-140908
https😐/www.autoforum.cz/…lektrickych-aut/
obrat je to diskuzni. Jsou lidi, kteri si vlastni nazor utvari delsi dobu prevazne zkusenosti a ti si vyberou auto, ktere jim vyhovi. A pak ti druzi kteri si to nechaji napapouskovat, viz ten tady co opakuje porad neco k samonabijecim hybridu. Ta druha skupina je ovlivnitelnejsi a pocetnejsi..
Ja to vidim jako doplneni nabidky. Ne nutne jako "okamzitou" nahradu za spalovaky. Ostatne, kdyby Toyota nemela EV, nebo pouzitelnou konkurencni technologii, prijde o podil na trhu a penize. Nic jineho za tim osobne nevidim.
Taky si myslím. Je to ukázka jak rychlý (a asi i jednoduchý) je "vývoj" úplně "nových" platforem pro úplně odlišnou pohonnou soustavu.
Myslis jako, že to Toyota nevyvíjela vůbec, kdyz měla vývoj hybridůa PHEV?
Ti s tím e😜reimentovali už dávno, jen to neuvadeli na trh. Vývoj platformy je rychlý, kdyz mas platformu, která už s baterkou normálně funguje.
Ti s tím e😜reimentovali už dávno, jen to neuvadeli na trh. Vývoj platformy je rychlý, kdyz mas platformu, která už s baterkou normálně funguje.
Nezaznamenal jsem žádnou jinou automobilku, která by představila najednou 15 EVs 😉
Pri prvom Priuse ubehli 4 roky od myslienky po dodavku serioveho auta. A to bolo v dobe ked simulacie neboli na takej urovni ako dnes. Takze aj ked nemas platformu, tak vyvoj netrva dekadu ako sa tu niektori snazia prezentovat.
Co vim, tak platforma e-TNGA je specialne pro EV modely. Ta platforma byla oficialne oznamena v rijnu 2019 a vznikla ve spolupraci se Subaru. Ted se akorat zuzitkuje pro ohlasene modely.
Hlavni zpravu, kterou si z toho celeho oznameni odnasim ja, je ze Toyota uz hodne pokrocila ve vyvoji svych solid state baterii. Jinak by neuvedla tolik modelu naraz.
Hlavni zpravu, kterou si z toho celeho oznameni odnasim ja, je ze Toyota uz hodne pokrocila ve vyvoji svych solid state baterii. Jinak by neuvedla tolik modelu naraz.
Nevidím žádný obrat. Podle článku je Toyota proti náhlému nekritickému přechodu k elektromobilům (zvláště při stavu technologie baterií), ne proti elektromobilům obecně. Toyota v posledních letech do elektromobilů investovala, mj do solid state baterií, které už se pomalu blíží masové výrobě.
Žádnej obrat se nekoná. V přístích deviti letech vyroběj je 390 000 EV ročně. To bude několikanásobně míň než Tesla. Stále budou chrlit hromady spalováků.
Každej kdo chce prodávat auta v evropě musí mít dostatečnou nabídku ev aut. To je jasný a pochopili to i v toyotě. Ale až teď. Ono vybřednout z myšlenkových stereotypů je někdy dost složitý.
Freddka
To je dobre, ze to pochopili.
Nicmene 3,5 milionu aut behem 8 let je fakt hodne malo.
Tesla uz ted dela pul milionu rocne, tj 4 miliony za 8 let.
A to je ve dvou tovarnach. Ted rozjizdi dalsi dve fabriky. A mnohe dalsi prijdou.
Je klidne mozne, ze 2030 bude mit Tesla 3,5 milionu rocni produkci, mozna i vic.
To nezni jako ze by mela Toyota sanci mit nejaky hmatatelny podil na trhu EV. To asi investori nebudou mit moc radost. Ale kdo chce kam...
Nicmene 3,5 milionu aut behem 8 let je fakt hodne malo.
Tesla uz ted dela pul milionu rocne, tj 4 miliony za 8 let.
A to je ve dvou tovarnach. Ted rozjizdi dalsi dve fabriky. A mnohe dalsi prijdou.
Je klidne mozne, ze 2030 bude mit Tesla 3,5 milionu rocni produkci, mozna i vic.
To nezni jako ze by mela Toyota sanci mit nejaky hmatatelny podil na trhu EV. To asi investori nebudou mit moc radost. Ale kdo chce kam...
A nemá ta Tesla zrovna teď nějaké dost nepříjemné problémy?
Nedivil bych se, kdyby Musk "vystoupil" z Tesly protože se něco hroutí a on si potom bude moci umýt ruce jako Pilatus Pontius .... 😄
Nedivil bych se, kdyby Musk "vystoupil" z Tesly protože se něco hroutí a on si potom bude moci umýt ruce jako Pilatus Pontius .... 😄
Toyota predava pre cely svet - USA, Azia mimo Ciny, Cina, EU atd. A na vacsine trhov je pre nu najlepsie predavat cenovo dostupne spalovaky a hlavne hybridy - ma dobru marzu, vie vela predat, zakaznik je spokojny.
S EV sa nema kam ponahlat, stoja 2x tolko, maju maly dojazd a nie je nabijanie... Kym nebudu mat solid state baterie a lacnu vyrobu a nedobuduje sa infrastruktura, je to len doplnok.
V sucasnosti okrem častí EV nie je velmi kde EV predavat.
S EV sa nema kam ponahlat, stoja 2x tolko, maju maly dojazd a nie je nabijanie... Kym nebudu mat solid state baterie a lacnu vyrobu a nedobuduje sa infrastruktura, je to len doplnok.
V sucasnosti okrem častí EV nie je velmi kde EV predavat.
Souhla, protože přemýšlí, nabídne hybrida do chatrče bez elektriky a co nabídne EU? k autu elektrocentrálu? Ona nejde hlavou proti zdi, třeba británie není v EU a už přemýšlí jak omezit na dálku nabíjení EV.
Barry Lyndon
TDI. Viz včerejší články v burešovinách o konci daňového zvýhodňování nafty od 2023. Tam bylo teprve nablito, hejty o vystoupení z EU tam byly to nejmírnější. Sáhněte Čehůňovi na jeho 15 let staré TDI a je to pro něj horší než očkování na Covid. A tady někdo přichází s patnácti "zrkaktovozy" do roku 2030? Čehůň absolutně nechápe... (on myšlením zamrzl v devadesátkách s výhledem do roku 2000 maximálně) 😁 😒] :yes:
Macron v roce 2018 snížil daňové zvýhodnění nafty a vzniklo z toho Hnutí žlutých vest a obrovské demonstrace po celé Francii. Takže zase tak pozadu nejsme.
Taky je potřeba říci, že úroveň technického vzdělání je u nás vyšší než ve většině tzv. západních zemí a že krach každého pětiletého plánu centrálně plánované ekonomiky spousta z nás zažila na vlastní kůži. Proto je logické, že desetileté, patnáctileté a třicetileté plány EU, navíc naprosto technicky nereálné, u nás nikdy nevyvolají jásot.
Taky je potřeba říci, že úroveň technického vzdělání je u nás vyšší než ve většině tzv. západních zemí a že krach každého pětiletého plánu centrálně plánované ekonomiky spousta z nás zažila na vlastní kůži. Proto je logické, že desetileté, patnáctileté a třicetileté plány EU, navíc naprosto technicky nereálné, u nás nikdy nevyvolají jásot.
Dobrý den,
zase to s tím "čechomrskačsvím" 😄 nepřehánějte 😁
Lidé by si jistě vybrali mezi Audi e-tron, Jaguarem, Teslou S a Y apod.... Rádi by jezdili v moderních, tichých, dynamických vozech. Ale nemají na to peníze. A to jsme dle HDP 39. na světě, takže jistě ne chudí.
Většina společnosti má na vozidlo třeba 250t a auto musí sloužit deset let. Dnes i za sto tisíc koupíte nějaké přibližovadlo, které bude fungovat a zajišťovat osobní mobilitu...
Elektromobily jsou cenou násobně dražší (1-2mil.), ty "levné" (0,5mil) pak nevyhovující z hlediska funkčnosti. Jak vypadá 10 let starý focus víme, v jaké kondici budou 10 let staré elektromobily.... uvidíme.
Masivní vynucená nařízená elektromobilita bude/může znamenat masivní "chudobu osobní mobility".
Provoz elektromobilů bude také dražší. Náklady 50 haléřů na kilometr jsou specifické v případě nízkých tarifů a cen elektřiny okolo 40-50Eur. Dnes je elektřina na 200E, dlouhodobě bude třeba okolo 100E... Možná...
Spotřební daň je kde? Platby za rezervovaný příkon kde? Náklady při nabíjení na veřejných nabíječkách jsou již dnes dražší, než při jízdě na fosilní paliva. "Bohatí", co mají domy budou bohatší. Máš 1,5mil na auto? Tak tady máš dotaci 😄. Nemáš? Tak tady máš emisní pokutu 😡
"Chudí", co bydlí v bytech (za několik miliónů) budou odkázáni na veřejné nabíječky. Provozovatelé sítí si to nechají řádně zaplatit.
Uvidíme. Je to o penězích... Nikoliv o nějaké osobní iracionální averzi.
zase to s tím "čechomrskačsvím" 😄 nepřehánějte 😁
Lidé by si jistě vybrali mezi Audi e-tron, Jaguarem, Teslou S a Y apod.... Rádi by jezdili v moderních, tichých, dynamických vozech. Ale nemají na to peníze. A to jsme dle HDP 39. na světě, takže jistě ne chudí.
Většina společnosti má na vozidlo třeba 250t a auto musí sloužit deset let. Dnes i za sto tisíc koupíte nějaké přibližovadlo, které bude fungovat a zajišťovat osobní mobilitu...
Elektromobily jsou cenou násobně dražší (1-2mil.), ty "levné" (0,5mil) pak nevyhovující z hlediska funkčnosti. Jak vypadá 10 let starý focus víme, v jaké kondici budou 10 let staré elektromobily.... uvidíme.
Masivní vynucená nařízená elektromobilita bude/může znamenat masivní "chudobu osobní mobility".
Provoz elektromobilů bude také dražší. Náklady 50 haléřů na kilometr jsou specifické v případě nízkých tarifů a cen elektřiny okolo 40-50Eur. Dnes je elektřina na 200E, dlouhodobě bude třeba okolo 100E... Možná...
Spotřební daň je kde? Platby za rezervovaný příkon kde? Náklady při nabíjení na veřejných nabíječkách jsou již dnes dražší, než při jízdě na fosilní paliva. "Bohatí", co mají domy budou bohatší. Máš 1,5mil na auto? Tak tady máš dotaci 😄. Nemáš? Tak tady máš emisní pokutu 😡
"Chudí", co bydlí v bytech (za několik miliónů) budou odkázáni na veřejné nabíječky. Provozovatelé sítí si to nechají řádně zaplatit.
Uvidíme. Je to o penězích... Nikoliv o nějaké osobní iracionální averzi.
Veřejný nabíječky od ledna ruší měsíční tarif a zdražují min. dvounásobně.Chudým zbyde fakty ta hybridní toyota.
Dobíjení dražší než benzín/nafta určitě není, ale při neuváženém dobíjení se to začíná pomalu blížit, to asi jo. Jinak souhlas v tom závěru a právě s tou ekonomickou udržitelností. Jak to zdaní, provozně to levnější nebude a zvýší se rozdíly ve společnosti.
Bylo by v pohodě kdyby se k tomu došlo nějakou tržní a nenucenou cestou. Ale bohužel ten nátlak si myslim že se může dlouhodobě celkem vymstít.
Bylo by v pohodě kdyby se k tomu došlo nějakou tržní a nenucenou cestou. Ale bohužel ten nátlak si myslim že se může dlouhodobě celkem vymstít.
Ja s vami souhlasim a jen bych dodal, ze neni naprosto zadny problem zajistit, aby byla elektrina levnejsi nez fosilni paliva.
Proate se zdrazi / zvysi se dan na oboji, jak na elektrinu, tak ta fosilni paliva. Neni zadny problem jejich cenu regulovat jak se jen komu zlibi.
Takze byt vami, moc bych nepocital s tim, ze budou fosilni paliva nekdy levnejsi.
PS zrovna jsem jel pres nemecko, nafta €1.99 za litr … a v anglii v podstate to stejny (myslim £1.78 nebo tak nejak). Osobne moc neocekavam, ze to nekdy pujde dolu :-!
Proate se zdrazi / zvysi se dan na oboji, jak na elektrinu, tak ta fosilni paliva. Neni zadny problem jejich cenu regulovat jak se jen komu zlibi.
Takze byt vami, moc bych nepocital s tim, ze budou fosilni paliva nekdy levnejsi.
PS zrovna jsem jel pres nemecko, nafta €1.99 za litr … a v anglii v podstate to stejny (myslim £1.78 nebo tak nejak). Osobne moc neocekavam, ze to nekdy pujde dolu :-!
kuk
15 elektrik, ale kromě jednoho či dvou jsou to jen samý koncepty. :no:
Takže zatím jen voblbujou lidi holubem na střeše, ale ke koupi jim nabídnou zase jen spalovaky, pár hybridů a jednoho vodíkáče. Kromě slibů se toho moc nezměnilo. Todle už měli nabídnout před 10ti lety.:-!
Takže zatím jen voblbujou lidi holubem na střeše, ale ke koupi jim nabídnou zase jen spalovaky, pár hybridů a jednoho vodíkáče. Kromě slibů se toho moc nezměnilo. Todle už měli nabídnout před 10ti lety.:-!
Takhle do roku 2030 vyrobí rovněž 240 milionů aut, tedy 237 milionů spalovacích aut pro celý svět a 3 miliony EV pro bláznivé Západoevropany.