Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
JirkaVejrazka
Mam silny pocit, ze jsem clanek se stejnym titulkem pred par tydny uz videl. Zda se to jen mne?
Jj, bol tu test Ibizy: Seat Ibiza FR 1.5 TSI DSG – A nechcete raději Leona?
Takže kto kupuje Ibizu, musí skončiť v Leonovi, a tam zase rovno so 150k. 😒]
Takže kto kupuje Ibizu, musí skončiť v Leonovi, a tam zase rovno so 150k. 😒]
To ještě nevíš, jestli to je konec... 😄
Že by příprava na Born? 😒]
Spíš čekám překvapivý závěr typu https😐/www.auto.cz/…ytecne-moc-74192
Aaaa ďábel Vavreka nebo jak se to jmenoval 😒]
hugino
Za mňa je to momentálne najkrajšie auto mainstreamu v segmente C.Jasne že nie je dokonalé / hlavne to ovládanie klímy a infotainmentu / vzadu má len trubku ale ako celok sa mi to auto fakt páči.Má to solídny výkon / aj keď tá 110 kw verzia by bola predsa len o čosi lepšia / má to priestor,grafiku a rozlíšenie prístrojov na vysokej úrovni, výbornú spotrebu a velký kufor takže rodinný ideál.A u nás stojí momentálne FR Family 96kw s manuálom a s dodatočnou výbavou grátis 21 700 € /550 000 kč/ takže nie je o čom .Momentálne asi najlepšia ponuka v segmente C. :yes:
Katikakus
...s motorem 1.5 T-GDI 118 kW stoji 475 000 Kc. V Seatu se zblaznili.
Ale výbava Fresh tj základ.Výbava GT-line je adekvátna FR a tá už stojí od 620 000 kč.Treba pozerať aj výbavy.
Výbava GT-line je úplne fullka. FR zďaleka tak obsiahla nie je a vyžaduje ešte veľa príplatkov.
A ktorá je vyššia výbava od FR Family alebo XC Family ?Aj to sú fullky a treba pozrieť čo v tej výbave je .Neverím tomu že si pozeral jednotlivé položky.A fullka nie je nikdy lebo aj do najvyššej výbavy sa dá vždy niečo dovybaviť.A Kia a aj Hyundai podliezajú ceny ale potom si to zákaznik zaplatí pri 7 ročnom servise a náhradných dieloch ktoré sú o cca 40 % drahšie ako konkurencia.Výmena čelného skla Hyunai i30 Fastback 800 € kolegova skúsenosť a tým pádom aj poistky majú korejci vyššie.Neviem o tom že by Ceed mal napr.digitálnu prístrojovku a nedá sa ani doobjednať v 21. storočí.3 mesiace dozadu kupovali 2 x Ceed do našej firmy pre obchoďákov a jedna už 2 x bola v servise kde mala problémy s elektrikov.Kvalita Made in Teplička.Takže keď ju vyfasuješ OK ale ako súkromné auto určite nie.
suhlas, mam ceed, a kebyze si teraz idem znova kupovat nove auto, urcite by som si dal nacenit aj Leon. Kia je bohuzial iba marketing, navonava zdechlina. Staci si pozriet FB skupiny, a hned si clovek zisti vocogo. Nechce sa mi presviedcat teoretikov, realita je uplna ina. Takze bohuzial suhlasim, smutne ze vyskusane na vlastnej kozi.
Rozveď to, já nový Ceed nezkoušel, ale konkurenční i30 je za podobné peníze, jezdil jsem předfaceliftem a to auto je naprosto v pořádku, neurazí, sice nenadchne a v třídě jsou zajímavější auta, ale ta s adekvátnim motorem a výbavou stojí výrazně více.
Bronch a hugino jsou ta samá zakomplexovaná osoba. Stačí kouknout na jeho další příspěvky. 😉
Je to asi divné, ale musím se Hugina zastat, dost se zlepšil, navíc on bere slovenské auta, třeba takto jsme se hádali o Golf, pak jsme zjistili, že v SK má lepší nabídky, motor i výbava + cena , než v ČR (někdy na podzim). Bronche neznám, ale pokud Ceeda má a je nespokojen, docela by mne zajímalo s čím, nebo co je na tom autě tak zlé, já ho v této generaci neznám.
bronch zasel az tak daleko, ma fakeovou recenzi na moje auto. Bez fotek, jenom kydani hnoje na H/K - a jsou to prokazatelne lzi. Jediny komentar je, prekvapive, od hugina. Kde se objevi hugino, za chvilku mu pochlebuje bronch a naopak. Kdyz k tomu prictu stejne gramaticke chyby... Neverim, ze to neni ten samy clovek.
PS: koukal jsem na SK konfigurator - viz nize.
PS: koukal jsem na SK konfigurator - viz nize.
Mne ukazoval bratranec, ako štartuje motor diesel na ceede v zime a vraj je to hrôza. Pripomínalo to, ako tie videá z YouTube, keď na Sibíri v zime štartujú traktor. A menil žhaviče, na ktoré sa vraj nevzťahuje záruka. Iné chyby nespomínal, ale vraj až taký nadšený z auta nie je. Preto by ma to tiež zaujímalo.
GT-Line je vyrazne vybavenejsi nez FR. Zase tady bezostysne lzes.
V čom .Treba si to pozrieť položku po položke.Výrazný rozdiel tam určite nebude.Ale nebudem hlavne písať o základnej výbave Ceed /475 000 kč/ a poukazovať na to aký je Seat drahý / 650 000 kč v najvyššej výbave/ a písať že či sa v Seate zbláznili.Takže kto tu zavádza alebo lže.A ako som už písal u nás stojí toto FR 550 000 kč.Tak čo si vybrať Ceed v základe za 475 000 kč aleb Leon FR za 550 000 kč.Hm
Praveze v porovnatelnej konfiguracii stoja tie auta priblizne rovnako. Ceed platinum a Leon xcellence. A o 1000 € je drahsi Focus Active a o dalsich 1200 € je Focus s adaptivnymli led svetlami, co ostatne auta neponukaju. 114 kw ecoboost.
96kW vs 118 kW. Abys dorovnal výbavu GT-line, musíš přihodit k FR položky za několik tisíc EUR. V rychlosti jsem do konfigurátoru naházel jenom to co vím z hlavy, že mu proti GT line chybí a skončil jsem na ceně přes 25000 EUR. Pokud zvolím srovnatelný motor 110kw, bude cena atakovat 27000 EUR/690000Kč
Ano, opět bezostyšně lžeš.
Ano, opět bezostyšně lžeš.
Rudolf Sůra
Tento vůz mám ve verzi 110 kW a po ročním provoze je dynamika mírným zklamáním. Mám verzi s manuálem. Kvalty jsou příliš dlouhé a mám pocit, že šlo Seatu spíše o spotřebu. I po dálnici lze jezdit okolo 6l ( tempomat 130-135)a delší trasy v pohodovém tempu (90) okolo 5. Stačí to, ale s 96kW už to musí být pro opravdu nenáročné řidiče. Až jsem si někdy říkal, jestli mi omylem nedali tu 96kW verzi😄. Režim sport zlepšení také nepřinese. Příště bych volil raději 2.0 TSI nebo TDI. Je také možné, že verze s automatem tak dlouhé rychlosti nemá a bude působit živějším dojmem. Infotaiment se postupně zlepšuje. Displeje jsou perfektní, ale k čemu to je, když to není "user friendly" a bezpečné už vůbec. Největší problém mám s tím, že se telefon po nasednutí do vozu automaticky nespáruje, což považuji za absolutní základ. Zkoušeno s různými telefony. Musim vždy manuálně - otrava. Dale mi nefunguje Kessy na přední dveře. Občas se otevřou, občas ne. Klíč mám v kapse a dveře jdou otevřít jen někdy, což je celkem frustrující. Budu řešit s prodejcem. Se 4 hvězdami souhlasím...
Ohledně protestujícího keyless se zkus ujistit, jestli nemáš blízko klíčku telefon.
Díky za tip, ale to přece musí fungovat i bez toho. Nemohu neustále přemýšlet nad tím, do jaké kapsy dám telefon a klíče tak, aby náhodou nebyli moc blízko sebe...kufr funguje příkladně bez jediného zaváhání. Největší problém je odemykání po delším stání. Typicky ráno člověk přijde k vozu a nic...ale třeba po půl hodině nakupování to někdy i jde😊
Ahoj, jen bych měl malou otázku, z čeho si do toho Leona přesedal ?
Z mého pozorování moderní menší spalovací motory a to nejen ty od VW díky emisním přísným normám jsou zespodu přiskrcené a jestli z nich chceš dostat výkon, musíš je vytáčet do vyšších otáček, na co třeba nemusíš být zvyklý a u manuálních převodovek je to horší, protože automat si ta hluchá místa mnohdy pobere. Dokonce i poslední verze dvoulitrového TDI s manuálem musíš točit, skoro jako benzinovou atmosféru a pak tedy jedou.
Z mého pozorování moderní menší spalovací motory a to nejen ty od VW díky emisním přísným normám jsou zespodu přiskrcené a jestli z nich chceš dostat výkon, musíš je vytáčet do vyšších otáček, na co třeba nemusíš být zvyklý a u manuálních převodovek je to horší, protože automat si ta hluchá místa mnohdy pobere. Dokonce i poslední verze dvoulitrového TDI s manuálem musíš točit, skoro jako benzinovou atmosféru a pak tedy jedou.
Z Hyundai i30 1.4 T-GDI 103 kW manual...
To je ještě motor jiné euronormy, tak možná i to může být problém, tipuji, holt díky emisnímu přiškrcení ty motory budou tupější a tupější.
Celkom verím, že staršia generácia TGDI bola podstatne živšia, ako najnovšia emisne utlmená koncernová 1,5ka. Na druhej strane tipujem, že s tou 1,4 si jazdil tak o liter až 1,5l viac, ako v súčasnosti s 1,5 TSI. Proste niečo za niečo, úspornejší motor s podstatne tupšími reakciami. Osobne by som ale tiež bral živší motor s vyššou spotrebou.
Preco by mal s 1.4 jazdit o 1.5l viac? Tie motory maju +/- rovnaku spotrebu
Asi sa moc neorientuješ. 1,4TGDI bol dobrý motor, ale nie úplne najúspornejší (podľa niektorých až užraný). Kdežto 1,5TSI je mimoriadne úsporný. Lenivý a letargický, ale úsporný.
Podľa Spritmonitoru má Leon 1,5TSI 130k priemerku 5,96 l, kdežto Ceed 1,4TGDI 140k má priemer 7,18l. Takže rozdiel 1,22l na sto, a to je rozdiel triedy.
Podľa Spritmonitoru má Leon 1,5TSI 130k priemerku 5,96 l, kdežto Ceed 1,4TGDI 140k má priemer 7,18l. Takže rozdiel 1,22l na sto, a to je rozdiel triedy.
V tom pripade sa ospravedlnujem, bol som v tom ze porovnavas 1.4 TSI s 1.5 TSI. Neprecital som si cely tvoj prispevok.
Rozdíl je zatím 6,7 (Leon) vs 7,4 Hyundai i30. Není to tedy tolik, ale Leon má najeto 13k km a dostal jsem jej loni v Listopadu. Navíc jezdím s větší zátěží něž dřív. i30 měla najeto nějakých 35k km...kdyz bych ale vzal ciste dálniční přesun Ústí-Praha, tak s Leonem pri dálničním limitu za 6 a i30 pres 7. Tam to odpovídá tomu Sprintmotoru...
Osobně si nemyslím, že za to nějak moc můžou dlouhé kvalty... podle křivek by ten motor neměl mít problém najít si vhodnej kvalt. Spíš prostě působí tak trošku ospale ten motor sám o sobě, třeba oproti starší 1.4TSI.
2.0TSI je jistě lepší... ale je to dalších 100t a s povinným DSG.
2.0TSI je jistě lepší... ale je to dalších 100t a s povinným DSG.
Ve srovnání s tou původní i30 je to plus minus podobná dynamika. Ony i ty parametry jsou podobné. Opravdu by mě zajímalo, jak jede DSG verze tohoto motoru. Ano, 2.0TSI je plus 100k, ale možná by to za to stalo. 110kW verze čtyroké Octavia byla pocitově také živější. Svezl jsem se i novou Octavii 2.0 TDI 110kW DSG a s dynamikou byl spokojeny. Samozřejmě, nelze porovnávat TSI a TDI, navíc s vyšším objemem motoru, ale proto mi přijde, že jsou ty dvoulitry vhodnější volbou bez kompromisů, kdy se člověk nemusí bát jet plně naložený nebo se zapnutou klimatizací a má vždy dostatek výkonu na bezpečné předjetí...
Neřekl bych, že kvalty jsou moc dlouhé. Spíš jen ta dvojka, je poněkud vzdálená od jedničky a na to jsem si dlouho zvykal.
Jinak jsem rád, že jsem Leona koupil před rokem. Za přesně to samé dnes chtějí o 32100,- Kč víc.
Jinak jsem rád, že jsem Leona koupil před rokem. Za přesně to samé dnes chtějí o 32100,- Kč víc.
GeorgeGTR
Mám 1,5 tsi 96 kw ve výbavě Excelence od listopadu 2019, najeto 25t. km. Jezdím většinou kratší trasy, Prahu a okolí. Používám aditivum Vif a za dva roky mám průměr 5,5 l. Dálnice 6 - 6,5 l, delší trasy i pod 5 l. Do 170 zrychlení dost slušné, max. rychlost už trvá déle. Za mě slušné auto za tenkrát super peníze.
Imros
Jen chci doporučit a varovat nepřidávejte žádná aditiva do motoru. Motor dokáže sám v určitém cyklu rozpuštět nakarbonované nečistoty a jaké koliv přísady jsou spíše na škodu.
Srovnání by bylo zajímavé se dvěma typy motorizací😒br />
Krásně se tu nabízí srovnání pro naší diskuzní rozepři s 2.0TDI 85kw a té jízdě po dálnici. Přecijen + 100 NM bude znát 😊
A pak jsou tu malorážky R3, z vlastní stáje 1.0TSI má totožnách 200NM..
Ještě by mne zajímal interiér a odhlučnění podvozku, že agregát není slyšet je i dáno koncepcí, TSI tiché jsou, ale co mám zkušenost, tak u starších Seatů to bylo vždy horší i než Škodovky, natožpak dárce techniky, mateřský - VW
A za druhé, vnitřní hlučnost Seatů je dobrá v tom, že zvyšuje pocitovou rychlost. Čili je Seat rychlejší než Škodovka a o hodně rychlejší než VW. 😁 😉
Ale tubro je úplne iná liga, takže posudzovať motor 1,5TGDI so 160k na základe zlej skúsenosti s atmo 1,4 s 99k je úplne mimo.
A ani 1,8 (ktera uz neni uplne maloobjemova) za moc nestoji.
Driv 1,6 byly zabavnejsi.
A keď pozerám dnešné ceny týchto malorážok (okrem tohto Leonu napr. Focus vo vedľajšom článku), tak mi (dakedy drahšia) Mazda dnes príde ako super kauf. Napríklad 3ka sedan s výkonnejším dvojlitrom so 150k a v podstate kompletnou výbavou Plus je za 22t eur. To je super cena. A máš plnotučný motor (dnes v podstate jedinečný).
Design - no, já z toho nijak na větvi nejsem... delší rozvor určitě pomohl praktičnosti, ale designu už tolik ne.
A u leona je tomu přesně opačně a ta zaď se mi u něj prostě a jednoduše nelibi narozdil od předni časti. A pak taky z profilu s tim divnym c sloupkem je za mě leon zklamani tedy pokud jde o HB.