Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Odbory Škody: Kvůli přechodu na elektromobily hrozí ztráta 10.000 pracovních míst

28 komentářů

vladas75
jestli to spíš nebude tím, kam až slavné odbory vyšponovali platy ve Škodovce + k tomu ještě různé bonusy i v době kdy píšou, jak prodávají méně aut a stát jim krásně dotoval kurzarbeit. Tam to spíš ***y ty nenažraný odbory ...Němci raději přesunou výrobu tam, kde jim to vyjde o něco levněji, tady už je pro ně draho
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Co jen ve škodovce, oni zvedli třeba i platy autobusáků co je tam vozí, udělali velkou inflaci v čr, škodovka je fašistická, chce zničit republiku a budeme skákat, jak němci budou pískat, když jim dojde elektrika vezmou si ji od nás, jsme uplně v háji
Renoo
Nebyla při prodeji Škody nějaká časově omezená fixace, že se to musí vyrábět v ČR?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Kam ji přesunou?
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
superb půjde na slovensko, vše neelektrické se může přestěhovat na ukrajinu a elektro půjde do německa.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Clanok hovori o prechode na Euro7, nie na elektriku.
A po druhe, znamenalo by to, ze el.auta su menej narocne na vyrobu, nebude treba tolko ludi a budu lacnejsie. To sa vsak nestane, na to su automobilky privelmi rozoztate.
A popritom kazda automobilka dnes pocita rekordne zisky, nie ?
topten
ve svy manufakture prechazim od jara u nejnarocnejsich operaci k plne automatizovany vyrobe
tam kde sem to uz zaved stoupla produktivita 3-5 nasobne, tedy udelam toho za stejnej cas 3-5x vic, navic s mensim vypetim, a to to jeste nemam plne optimalizovany.
tedy potencialni zisk vzrost 3-5x
myslis ze budu zlevnovat?
naopak, kazdej pochopi, ze ceny chipu jdou nahoru a navic jsou radi ze sem schopnej dodavat, a davaj mi najevo, ze vyssi cena neni problem, hlavni je abych vyrabel a dodaval
pro letosek ceny drzim, pristi rok spis ne - zdrazim
Renoo
U nás se taky automatizuje a mechanizuje. Celková změna výroby probíhala 3 roky a firma nikoho nepropustila a stále nemá dost lidí. Takže asi toliko k těm propuštěným chudáčkům ve Škodárně.
traveldrive
Na niečo to zvaliť musia, keby náhodou. A pripravia tým živnú pôdu aj pre prípad, že ľudí nebudú musieť prepustiť aby sa mohli pochváliť, akí sú machri, že im zabezpečili prácu aj napriek elektromobilite.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Zlevnovat nebudu, preto pisem (s preklepom), ze su dnes rozozrate a doslovne rozmlsane, lebo ludia kupuju auta za uplne uletene ceny.
Dovod na zdrazenie sa vzdy najde, ci uz cena metrialov, dostupnost materialov, doprava, cipy, nariadenia ohladne vybavy aut atd.... Ze kopec z toho uz mozno nebude o rok platit nikoho nezaujima.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ach jo, jak může člověk trošku znalý v oblasti automotive napsat, že el. auta budou méně náročné na výrobu a tím levnější?
PowerHouse
Podívej se jak vypadá ten malý elektromotor do EV.
A ten elektromotor Ti navíc vyrobí kdokoliv.
Za 2 roky můžeš vozit z Malajsie nejen čipy, ale i elektromotory do aut.
Renoo
Elektromotory vozit nemusí. Je to tak "nenáročné", že to dokáže ze zásadní části vyrobit automat. A i to jsme jen v začátcích. Možná to časem zvládnou robotizovat úplně. Ostatně to je důvod, proč se elektromotory nadále vyrábí i v Evropě nebo USA.
DonVito
No a dalsim duvodem je hmotnost - cena dopravy 😄
traveldrive
Minimálne polovica z toho je pravda. Menej náročné na výrobu sú, len tým pádom nie sú automaticky lacnejšie a kým sa nebudú vyrábať v takých sériách ako spaľováky, tak pravdepodobne nebudú.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Tomu ver, ze su.
topten
to je uspora 10mld rocne
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
to chce článek, kolik ty odbory si berou výpalný od pracovníka a kolik pracovníků škody jsou v odborech.
Renoo
A co je nás po tom. Maj tam hromady ukáček a poláků, tak ať si ztratí. Máme minimálně 300 000 neobsazených míst, máme tu stovky tisíc ukáček, kteří nejsou levní, tak je mi to šumák. Jo být tam o nulu víc, tak bych to bral v potaz.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
no jo, ale třeba covidové jde na pracujícího z našich daní a nerozlišuje národnost. Vezmi si kolik stálo nás jenom to železničční nádraží, ale už bylo někde, že stát tam dává více jak bere, už se něco děje a možná fialkova vláda ačkoliv leze němcům někam, bude hledat právě ty ztracený biliony v koncernu.
Renoo
No to ale neplatí jen pro Škodovku. Navíc ono covidové tu je jen jednorázově. Příště nebude, protože na to nemáme.
PowerHouse
Prostě konkurence.
Foxconn zatopí i Škodárně, která pod jeho tlakem bude muset propouštět.
traveldrive
Tebe už zatopil. Máš to v hlave riadne vyhorené.
PowerHouse
Proč nerozebereš ty činy Foxconnu v EV a jenom tak nepochopitelně urážíš?

Prostě Foxconn fantasticky jede a to je fakt.
traveldrive
Nehovor. Aj ti za tú propagandu niečo platia?
DonVito
Jak dlouho?
Hele, znam jednu automobilku, co s Foxconnem spolupracuje a bude si vyvijet vlastni pohon.
V jakych autech je vlastne Foxconn nasazen?
Xylo
Já bych je nepodceňoval. Dělají třeba pro Geely 😉
Avatar - lordlord
lordlord
to bude začátek, akuauta se moc neprodávají, bude potřeba lidí ještě míň