Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Jenik3
Je treba menit olej kazdy rok po cca 10-20 tis km (jak to vyjde) a nema smysl na tom setrit. Pravda, ten, kdo ma firemni vozidlo, toto neresi.
Jeste by to chtelo ukazat nejaky primovstrik po 400k (octavia FSI?)
Jeste by to chtelo ukazat nejaky primovstrik po 400k (octavia FSI?)
Nejakej takovej existuje?
Mam vlastni zkusenost s primym vstrikem (i kdyz jsem vedel, ze nepovedenym) a muzu napsat jen jedno: Never more. 😄
Mam vlastni zkusenost s primym vstrikem (i kdyz jsem vedel, ze nepovedenym) a muzu napsat jen jedno: Never more. 😄
Co tam nefungovalo dobre?
Karbonovani. Krome jinyho.
Verim, ze dnesni motory jsou na tom lip.
Nicmene co se tyce trvanlivosti, neni nad neprimy vstrik.
https😐/www.underhoodservice.com/…jection-engines/
Verim, ze dnesni motory jsou na tom lip.
Nicmene co se tyce trvanlivosti, neni nad neprimy vstrik.
https😐/www.underhoodservice.com/…jection-engines/
u současné generace hybridů Toyota používá kombinaci přímého a nepřímého vstřiku. Ten motor to oproti prvním generacím dělá o něco složitější, ale věřím, že vědí, proč to dělají.
U těch hybridů Toyota snad žádné longlife intervaly nedoporučuje. Na RAV4 mám předepsanou výměnu 1 rok / 15000
Ano 15 tis je optimum pro každý motor. Max 20 tis, ale to je už extrém. Kecy hlupáků o tom jak stačí po 30ti protože výrobce ví nejlíp co je pro motor dobré je potřeba neposlouchat. Je pěkný jak motor těch 500 tis přežil v dobré kondici. Je vidět, že agregát je to sice velice slabý, ale také velice spolehlivý. Měnit v něm olej po 15 tis, tak je prakticky stále jako nový. Tohle se Toyotě povedlo :yes:
Jak vypadá přímovstřik FSI po 250 tis ti můžu poslat fotky ventilů z mojí 1,8 TSI. Děs a hrůza, ale fakt je, že motor jezdil na 30tis longlife, což mu strašně škodí a nikdo do něho nelil žádné aditivum tipu VIF.
Jak vypadá přímovstřik FSI po 250 tis ti můžu poslat fotky ventilů z mojí 1,8 TSI. Děs a hrůza, ale fakt je, že motor jezdil na 30tis longlife, což mu strašně škodí a nikdo do něho nelil žádné aditivum tipu VIF.
posli dake statistiky kazovosti motorov ked sa v nich vymiena olej podla predpisu vyrobcu.
Mam fotky myho motoru jak vypadal po 250 tis a long life oleji. Muzu ti je poslat. Tady ten rozebranej taky jevi znamky zasvinenyho motoru zevnitr vlivem dlouhych intervalu. Jinak tady je na to tema zajimavy clanek
https😐/www.cimbu.cz/clanek-4.html
https😐/www.cimbu.cz/clanek-4.html
Jeden clanok, jedno auto a rok 2007. Daj dalsie.
Ak chces minat peniaze za zbytocny olej a aditiva, nech sa paci.
Staci dodrziavat vyrobcom stanoveny predpis autu sa nic nestane.
Ak chces minat peniaze za zbytocny olej a aditiva, nech sa paci.
Staci dodrziavat vyrobcom stanoveny predpis autu sa nic nestane.
Menim olej co 10-15 tis/rok i na neprimovstrikovy atmosfere ci turbodieslech a odmenou jsou mi nulove problemy na motorech. Delam to tak asi 10 let na cca peti autech co jsem mel… tech pr korun navic mne nezabije. A liju i VIF.
No vidis, ja za 20 rokov a 5 autach (3x benzin 2x nafta), som vsetko riesil len cez servisnu prehliadku. Inac tam islo len palivo a auta fungovali.
V mojom okoli co urcite viem je takych ludi 99.9%
Proste vyhodene peniaze
V mojom okoli co urcite viem je takych ludi 99.9%
Proste vyhodene peniaze
Obecne plati, ze vymena oleje podle vyrobce je v poradku a staci to.
Zaroven plati, ze vymenou po 15-20tis u beznych motoru nikdy nemuzes nic zkazit, to je jasne. Motoru to jen prospeje, to je uplne bez debat.
Ale pak jsou veci jako “dozivotni olej v prevodovce” napr u BMW apod. a tam je to proste blbost, i tam je potreba ho po cca 200tis vymenit.
Napr. Mercedes vymeny long life znamenaji bezne pul milionu km bez problemu, pokud se udela co je potreba, idealne (v drahem) autorizovanem servisu. Nejde totiz jen o to, ze se vymeni olej, ale take ze se dodrzuji vymeny vsech ostatnich veci (nejen olejove ale i vzduchove filtry atd) presne podle vyrobce. Navic autorizaky casto kontroluji i veci, o kterych se naucili, ze mohou byt problemove, a to neautorizovany servis casto ani nevi. Nicmene je to nakladnejsi a zvlast u levnejsich nebo starsich aut autorizak asi nema smysl.
Zaroven plati, ze vymenou po 15-20tis u beznych motoru nikdy nemuzes nic zkazit, to je jasne. Motoru to jen prospeje, to je uplne bez debat.
Ale pak jsou veci jako “dozivotni olej v prevodovce” napr u BMW apod. a tam je to proste blbost, i tam je potreba ho po cca 200tis vymenit.
Napr. Mercedes vymeny long life znamenaji bezne pul milionu km bez problemu, pokud se udela co je potreba, idealne (v drahem) autorizovanem servisu. Nejde totiz jen o to, ze se vymeni olej, ale take ze se dodrzuji vymeny vsech ostatnich veci (nejen olejove ale i vzduchove filtry atd) presne podle vyrobce. Navic autorizaky casto kontroluji i veci, o kterych se naucili, ze mohou byt problemove, a to neautorizovany servis casto ani nevi. Nicmene je to nakladnejsi a zvlast u levnejsich nebo starsich aut autorizak asi nema smysl.
voyo
Příspěvek podléhá schvalování.
Měl jsem za to, že. 1.8 byl nepřímý vstřik. I tak je 250 tis pekny nájezd.
Vzdyt je to TSI. Primovstrik je to az do roku 2012, kdy motorum EA888 pridali kvuli karbonovani i neprimy vstrik, ktery smyva karbonove usady v sani a na ventilech. 250 tkm mi prijde jako dost malo na to aby motor zarostl karbonem. Na tech 500 tkm uz ma narok byt po smrti a u Toyoty presto neni.
lamal
sa mohol ist opat do toyoty (alebo k inym japoncom) naucit robit rozvody, vyslo by ho to lacnejsie... uz kedysi mu toyota musela ukazat ako na seriovu vyrobu, rozvody by boli bagatel 😁
Vedle ve firmě mají fabii I 1,4 55kW s nájezdem přes 600 tis. km, člověk (technik) co s tím jezdí denně přes dvacet let po ČR, nechce údajně jiné auto. A prý jen pravidelný servis, žádné závady (to ale mám jen z doslechu), auto vídám opravdu denně jezdit a nedělá na mě dojem něčeho před smrtí. 😉
Ano, Fabia 1.4 jeste fungovala.
Bohuzel jako posledni.
😄
Bohuzel jako posledni.
😄
Tak řeč je o motoru toyota 1,5 z roku 2005, k tomu mi ta fabie 1,4 atmo s velmi podobným výkonem (a ze stejné doby) přijde jako adekvátní srovnání. 😉
1.4 55kw je dobry, VW si dal zalezat a vydalo. Ma to rolny na vackach to sa mi lubi, ale nema to retazove rozvody, preto nechapem tento priklad. Narazal som na problemy s retazovymi rozvodmi.
Tak 1.4 55kW byl ještě motor odvozeny od techniky 70. Let - relativně jednoduchy, jen potřeboval pravidelně výměny oleje.
Scarab
Ještě by mne zajímal stav akumulátoru hybridního pohonu, tzn😒br />
- je tento aku. stále původní tj. 15 starý (případně už kolikátý a po kolika letech došlo k výměně)?
- kolik % původní kapacity akumulátor dosahuje?
- kolik % původní kapacity akumulátor dosahuje?
Aku jsou zpravidla u techto aut puvodni.
Nahradni aku takoveho hybridu nestoji o moc vic nez vymena turba u normalniho auta.
I s mizernou kapacitou aku HSD porad funguje.
Nahradni aku takoveho hybridu nestoji o moc vic nez vymena turba u normalniho auta.
I s mizernou kapacitou aku HSD porad funguje.
Ja jdu s Priusem (r.v. 2008 a najezd 260 tisic) na kontrolu akumulatoru pristi tyden. Tak sem pak muzu napsat, jak na tom je.
Není to zbytečné? Záruku už ti jistě neprodlouží a až se ta baterie pokazí pod přijatelné hodnoty, tak ti to Prius řekne sám.
Jak jsem slibil, podavam hlaseni - podle servisu Toyoty je baterka a hybridni system naprosto v poradku. Jedinym problemem je slabe napeti 12V baterky, coz se dalo cekat, protoze auto poslednich par mesicu vicemene jen stoji pred domem.
U trakční baterie HSD nedává smysl řešit procenta degradace. Sama Toyota ti vystaví vždy papír vyhovuje-nevyhovuje (= prodlužujeme záruku o rok/ neprodlužujeme).
Dnes "eko-stafetu" prevzaly elektromobily a petrolhead je pomalu schopen uznat kvality Priusu.
:yes😒br />
Prius je vynikajici auto.
Bohuzel je tak dobre (a hybridy Toyoty obecne), ze se Toyote ani nechce prechazet z HEV na EV. 😁
Coz je samozrejme skoda. EV jsou zase o krok dal...
Len doplnim, ze RAV4 je v ramci PHEV v mainstreame asi uplne na vrchole. Velka kapacita baterii, schovanych pekne v podlahe a nie pod kufrom. A podla testov aj slusna efektivita systemu.
Naklad za fullhybrid je pre vyrobcu cca. 3000 EUR navyse.
Naklad za plug-in hybrid je cca. 7000 EUR navyse.
EV stoji minimalne dvojnasobok.
Plug-in dava zmysel predavat premiovym automobilkam, 7000 EUR sa v cene ich auta lahsie "strati" a zakaznik sa nemusi obavat dojazdu ako u EV.