Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Jak vypadá spalovací motor hybridního Priusu po nájezdu 488.000 km?

55 komentářů

DonVito
Ve sve dobe byl Prius synonymem pro ekologickou individualni dopravu (jestli vubec tohle souslovi dava smysl...). A podle toho nenaviden petrolheady.

Dnes "eko-stafetu" prevzaly elektromobily a petrolhead je pomalu schopen uznat kvality Priusu.
:yes😒br />
Prius je vynikajici auto.
Bohuzel je tak dobre (a hybridy Toyoty obecne), ze se Toyote ani nechce prechazet z HEV na EV. 😁
Coz je samozrejme skoda. EV jsou zase o krok dal...
Switch007
Prius bylo technicky vždycky auto na úrovni. Bohužel to srážela slabší kvalita interiéru a nekonvenční design. A to se podařilo odstranit až přesunem HSD systému do Aurisu. Ale zrovna nedávno jsem si vzpomněl, že v roce 2011 měla Toyota testovací Prius plug-in hybrid. Myslím, že byl jediný v Evropě a měl jsem příležitost s ním týden jezdit. Dojezd 20 km na baterii, nabíjení jen z 220 zásuvky. Ostatní přišli s hybridy do zásuvky masově až někdy vloni nebo max. předloni. Do EV se Toyotě moc nechtělo a přichází až v okamžiku, kdy to dává větší smysl. Jen opět ten design BZ4x není moc konvenční 😄
meddem
Kdepak, těch plug-inu bylo v EU 100 v rámci testovacího programu někdy od půlky roku 2010. Já jakožto čerstvé nastoupivsi absolovent jsem v roce 2011 měl na starosti vyhodnocování nasbiranych dat po roce používání. To byl fun projekt.
Switch007
Máte asi pravdu. Tak byl jeden v ČR 1AT4826, popletlo se mi to 😄 Každopádně ty výsledky vyhodnocení by mě zajímaly. Pamatujete si něco, co se dá pustit ven? 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Hm, testovací plug-in prius v roce 2011, prodej snad od 2012, jenže nakonec toyota s tím masovým nástupem phev těžce zaspala, zatímco ti ostatní nezačali loni, ale min. před pěti lety, opravdu masově, toyota v tu dobu pořád prodejně tlačila HEV a vlastní PHEV zařezávala cenou, proto je prodávala málo (v Evropě) a je dnes v hybridech (PHEV jsou dnes hlavní hybridní technologií) pozadu.
Niemand
Ale predaje v EU im rastu a fleetove emisie vychadzaju. Uvidime aku cenotvorbu pri PHEV nastavia za 3 roky, ked im uz full hybrid z pohladu CO2 stacit nebude.
Len doplnim, ze RAV4 je v ramci PHEV v mainstreame asi uplne na vrchole. Velka kapacita baterii, schovanych pekne v podlahe a nie pod kufrom. A podla testov aj slusna efektivita systemu.
Switch007
Přesně tak. Emise jim vycházeli i s HEV, které je levnější a snadněji prodejné než PHEV. Koneckonců byli jedni z prvních, kdo opouštěli diesely a neměli tak důvod protlačovat PHEV za milion ke splnění flotilových emisí.
cudzinec111
Je to cisto o ekonomike, nie o technike, nic nezaspali.
Naklad za fullhybrid je pre vyrobcu cca. 3000 EUR navyse.
Naklad za plug-in hybrid je cca. 7000 EUR navyse.
EV stoji minimalne dvojnasobok.

Plug-in dava zmysel predavat premiovym automobilkam, 7000 EUR sa v cene ich auta lahsie "strati" a zakaznik sa nemusi obavat dojazdu ako u EV.
.Rambousek.
Prius, minimálně 1. a 2. generace, je strašné auto. Ale spolehlivostí překonal všechny optimisty a způsob, jakým Toyota nejenom udělala z hybridu běžné masové auto, ale jakým vytěžila (a stále vytěžuje) tuhle platformu je opravdu obdivuhodný. Samozřejmě, že se jí nechce přecházet (to nikomu), protože sype tu samou techniku do jakéhokoliv auta, byť už musí být zaplacená desetkrát, stokrát.
Avatar - žlababa
žlababa
Z Priusu jsem měl vždy pocit, že tam šlo jen o ověření technologie v praxi, a k tomu autu "zapomněli" pustit designéra. Jak vnější vzhled, tak interiér jsou katastrofa. Každopádně účel byl splněn, a dnes je technologie z Priusu použita napříč (téměř) celým portfoliem Toyoty
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Designove to neni nic moc, ale z hlediska ergonomie interieru a mnozstvi uloznych prostor si neni na zo stezovat. Treba ten volant sice vypada divne, ale je to jedine auto kde muzu bez premysleni najit spravne tlacitko. U dalsich aut uz musim premyslet, ktere ze to tlacitko v rade musim stisknout, abych trefil spravnou funkci.
Avatar - Anonym
Anonym
Designově jde (kromě předních světel verze 2) o nádherný kousek.
starý_kluk
Tvar karoserie je plně podřízen "tajné" snaze snížit aerodynamický odpor, aby se dokazovalo, jak je tehdy nový druh hybridu úsporný. Cx se podařilo snížit až na 0,25, což je velmi dobrá hodnota.
Avatar - Dinar
Dinar
Asi tak, jezdit tím je masochismus, ani ta pozdější 1,8 nepomohla, jiná věc je, že masochistů je na světě, k radosti toyoty, dost, takže těží a vytěžují, z jejich strany to smysl dává.
Avatar - Anonym
Anonym
Velmi hloupý příspěvek. A že prý ty tvoje mají vetšinou hlavu a patu. No tak teď zrovna tedy ne.
ryccardo
Jenže HEV je krok ke kterýmu teď teprve trh směřuje 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
EV jsou o krok zpět.
ACE.
Řekněme spíš o krok jinde 😁
Avatar - Jenik3
Jenik3
Je treba menit olej kazdy rok po cca 10-20 tis km (jak to vyjde) a nema smysl na tom setrit. Pravda, ten, kdo ma firemni vozidlo, toto neresi.
Jeste by to chtelo ukazat nejaky primovstrik po 400k (octavia FSI?)
DonVito
Nejakej takovej existuje?

Mam vlastni zkusenost s primym vstrikem (i kdyz jsem vedel, ze nepovedenym) a muzu napsat jen jedno: Never more. 😄
Avatar - Jenik3
Jenik3
Co tam nefungovalo dobre?
DonVito
Karbonovani. Krome jinyho.
Verim, ze dnesni motory jsou na tom lip.

Nicmene co se tyce trvanlivosti, neni nad neprimy vstrik.

https😐/www.underhoodservice.com/…jection-engines/
Avatar - žlababa
žlababa
u současné generace hybridů Toyota používá kombinaci přímého a nepřímého vstřiku. Ten motor to oproti prvním generacím dělá o něco složitější, ale věřím, že vědí, proč to dělají.
chytrak1
Avatar - žlababa
žlababa
U těch hybridů Toyota snad žádné longlife intervaly nedoporučuje. Na RAV4 mám předepsanou výměnu 1 rok / 15000
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
je to i u c-hr.
ryccardo
Ano 15 tis je optimum pro každý motor. Max 20 tis, ale to je už extrém. Kecy hlupáků o tom jak stačí po 30ti protože výrobce ví nejlíp co je pro motor dobré je potřeba neposlouchat. Je pěkný jak motor těch 500 tis přežil v dobré kondici. Je vidět, že agregát je to sice velice slabý, ale také velice spolehlivý. Měnit v něm olej po 15 tis, tak je prakticky stále jako nový. Tohle se Toyotě povedlo :yes:

Jak vypadá přímovstřik FSI po 250 tis ti můžu poslat fotky ventilů z mojí 1,8 TSI. Děs a hrůza, ale fakt je, že motor jezdil na 30tis longlife, což mu strašně škodí a nikdo do něho nelil žádné aditivum tipu VIF.
voyo
posli dake statistiky kazovosti motorov ked sa v nich vymiena olej podla predpisu vyrobcu.
ryccardo
Mam fotky myho motoru jak vypadal po 250 tis a long life oleji. Muzu ti je poslat. Tady ten rozebranej taky jevi znamky zasvinenyho motoru zevnitr vlivem dlouhych intervalu. Jinak tady je na to tema zajimavy clanek

https😐/www.cimbu.cz/clanek-4.html
voyo
Jeden clanok, jedno auto a rok 2007. Daj dalsie.

Ak chces minat peniaze za zbytocny olej a aditiva, nech sa paci.

Staci dodrziavat vyrobcom stanoveny predpis autu sa nic nestane.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Menim olej co 10-15 tis/rok i na neprimovstrikovy atmosfere ci turbodieslech a odmenou jsou mi nulove problemy na motorech. Delam to tak asi 10 let na cca peti autech co jsem mel… tech pr korun navic mne nezabije. A liju i VIF.
voyo
No vidis, ja za 20 rokov a 5 autach (3x benzin 2x nafta), som vsetko riesil len cez servisnu prehliadku. Inac tam islo len palivo a auta fungovali.
V mojom okoli co urcite viem je takych ludi 99.9%


Proste vyhodene peniaze
Freddka
Obecne plati, ze vymena oleje podle vyrobce je v poradku a staci to.

Zaroven plati, ze vymenou po 15-20tis u beznych motoru nikdy nemuzes nic zkazit, to je jasne. Motoru to jen prospeje, to je uplne bez debat.

Ale pak jsou veci jako “dozivotni olej v prevodovce” napr u BMW apod. a tam je to proste blbost, i tam je potreba ho po cca 200tis vymenit.

Napr. Mercedes vymeny long life znamenaji bezne pul milionu km bez problemu, pokud se udela co je potreba, idealne (v drahem) autorizovanem servisu. Nejde totiz jen o to, ze se vymeni olej, ale take ze se dodrzuji vymeny vsech ostatnich veci (nejen olejove ale i vzduchove filtry atd) presne podle vyrobce. Navic autorizaky casto kontroluji i veci, o kterych se naucili, ze mohou byt problemove, a to neautorizovany servis casto ani nevi. Nicmene je to nakladnejsi a zvlast u levnejsich nebo starsich aut autorizak asi nema smysl.
voyo
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Měl jsem za to, že. 1.8 byl nepřímý vstřik. I tak je 250 tis pekny nájezd.
ryccardo
Vzdyt je to TSI. Primovstrik je to az do roku 2012, kdy motorum EA888 pridali kvuli karbonovani i neprimy vstrik, ktery smyva karbonove usady v sani a na ventilech. 250 tkm mi prijde jako dost malo na to aby motor zarostl karbonem. Na tech 500 tkm uz ma narok byt po smrti a u Toyoty presto neni.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Čert, aby se v tom TSI, FSI vyznal.
Čičo
FSI aj TSI sú priamy vstrek*, T je len turbo navyše!

*pri EA888 môže byť kombinovaný s nepriamym
Avatar - lamal
lamal
sa mohol ist opat do toyoty (alebo k inym japoncom) naucit robit rozvody, vyslo by ho to lacnejsie... uz kedysi mu toyota musela ukazat ako na seriovu vyrobu, rozvody by boli bagatel 😁
Avatar - Dinar
Dinar
Vedle ve firmě mají fabii I 1,4 55kW s nájezdem přes 600 tis. km, člověk (technik) co s tím jezdí denně přes dvacet let po ČR, nechce údajně jiné auto. A prý jen pravidelný servis, žádné závady (to ale mám jen z doslechu), auto vídám opravdu denně jezdit a nedělá na mě dojem něčeho před smrtí. 😉
Já Prvni_1
Ano, Fabia 1.4 jeste fungovala.
Bohuzel jako posledni.
😄
Avatar - Dinar
Dinar
Tak řeč je o motoru toyota 1,5 z roku 2005, k tomu mi ta fabie 1,4 atmo s velmi podobným výkonem (a ze stejné doby) přijde jako adekvátní srovnání. 😉
Já Prvni_1
Vsak jo, to ja vubec nerozporuju!

To byl jen povzdech, ze novejsi motory VW uz nefunguji, takze ta poznamka o VW rozvodech byla na miste.
😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
1.0 MPI funguje úplně bez problémů. TSI ekvivalent podle všeho též.
Avatar - lamal
lamal
1.4 55kw je dobry, VW si dal zalezat a vydalo. Ma to rolny na vackach to sa mi lubi, ale nema to retazove rozvody, preto nechapem tento priklad. Narazal som na problemy s retazovymi rozvodmi.
Papezja
Tak 1.4 55kW byl ještě motor odvozeny od techniky 70. Let - relativně jednoduchy, jen potřeboval pravidelně výměny oleje.
Scarab
Ještě by mne zajímal stav akumulátoru hybridního pohonu, tzn😒br /> - je tento aku. stále původní tj. 15 starý (případně už kolikátý a po kolika letech došlo k výměně)?
- kolik % původní kapacity akumulátor dosahuje?
DonVito
Aku jsou zpravidla u techto aut puvodni.

Nahradni aku takoveho hybridu nestoji o moc vic nez vymena turba u normalniho auta.

I s mizernou kapacitou aku HSD porad funguje.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
kdesi to opravují po modulu(článku), je tam 28. Nový komplet stojí kolem 40tkč a odejde, když třeba rok to stojí.
ryccardo
Přesně tak akorát je čím dál tím víc v chodu jen spalovák a elektro motor pomáhá méně než u nového auta. Nicméně s tím se asi dá žít.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ja jdu s Priusem (r.v. 2008 a najezd 260 tisic) na kontrolu akumulatoru pristi tyden. Tak sem pak muzu napsat, jak na tom je.
Avatar - Anonym
Anonym
Není to zbytečné? Záruku už ti jistě neprodlouží a až se ta baterie pokazí pod přijatelné hodnoty, tak ti to Prius řekne sám.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Neni to zbytecne.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Jak jsem slibil, podavam hlaseni - podle servisu Toyoty je baterka a hybridni system naprosto v poradku. Jedinym problemem je slabe napeti 12V baterky, coz se dalo cekat, protoze auto poslednich par mesicu vicemene jen stoji pred domem.
Avatar - Anonym
Anonym
U trakční baterie HSD nedává smysl řešit procenta degradace. Sama Toyota ti vystaví vždy papír vyhovuje-nevyhovuje (= prodlužujeme záruku o rok/ neprodlužujeme).