Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Toyota GR86 odhaluje techniku evropské verze. S objednáním neotálejte

36 komentářů

Freddka
Tolik breku u kazdyho prdu o baterce, stovky a stovky flejmu, narku kde jsou ty stary dobry casy atd atd

A pak prijde clanek o poctivym malym zadokolkovym vyvazenym sportacku, 2,4l atmosfera boxer s manualem a torsenem vzadu, kapota, strecha v hliniku, proste uplny perolheadacky orgie … a mozna se to vejde do milionu … a neni tady ani slovo.

Takze asi tak ;-\

Kazdopadne za me deset palcu nahoru a doufam, ze je uvidim na silnicich, frajeri :-! Protoze tohle bude fakt pecka :-!
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Presne si to popisal. A to nie je prvy,druhy ani piatykrat, co je mrtvo pod takymto clankom. Naopak, staci zmienka o elektro, alebo nejake popularne flamebaity a chytrakov plna ***
gil54
Jestli to nebude tím, že tohle je regulérní svobodná volba.

Byl by křik a brek, kdyby všechny automobilky zahlásily, že od roku 2022 budou vyrábět jen a jen takový 2,4 benzín kupé ať je jakkoliv fajn. Žádný sedan, žádný kombík, žádné SUV, žádný hatchback, žádný automat, žádná nafta, žádný EV....

Orgie, bomba, nirvána, deset palců nahoru.... je možnost svobodného výběru bez "násilí" a manipulací.
Avatar - speedfred
speedfred
Presne tak.
Akurát sa tu niektorý ukázali že si potrebujú iba trochu rýpať.

Auto asi fajn, kedysi som Tojobaru aj zvažoval ale nech si píše kto chce tak tomu chýbal výkon. Auto ale samotne veľmi príjemné.
Mig_35
je k tomu turbocharger kit, kompresor kit... řešit se to dá. na mě malý, a kdyby tak asi radši Supru...
Avatar - speedfred
speedfred
To áno, ale pri takých úpravách by to bolo drahšie ako som vtedy kúpil M235.
webpaja
10k v librách, bez úprav na podvozku 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale EV je/bude jak suv, tak kombik, tak sedan, hatch, kupé atd. Takze michas jablka a hrušky.
gil54
Míchám záměrně jablka a hrušky. Míchám pohony, karosérie, koncepce a převodovky, vše je totiž předmětem toho svobodného výběru při volbě auta. Neporovnávám jedno před druhým, poukazuji na nesvobodu výběru.

Jen ty to hrotíš jako záměrný útok pouze na EV.

Já tím kritizuji třeba i nekombík v nové fábii nebo záměrné plošné zvyšování hmotností kvůli výši emisních limitů nebo leckde nemožnost volby automat/manuál.

A ty mi hned prdneš nálepku antiEVxer.

Udělat s tím nic nemohu, ale napsat, že je to podle mě blbě, mohu.
webpaja
Freddko jestli máš na končetinách deset palců, tak se tě asi začnu bát, Vetřelče :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A co mám psát? Za 2 roky honem ukončit dovoz a už tu nikdy zábavnou lehkou zadokolku neuvidíme, zato přijde dalších 50 dvoutunových oplastovaných pleček.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
U mě máš zastání.
Avatar - iudex
iudex
To vytýkaj Amatérovi tu nižšie, k baterkáčom bude vypisovať do nemoty a na každý jeden príspevok dá po dve reakcie so štyrmi odkazmi. Tu to vybaví dvomi palcami. 😁 😒] 😒]
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Jj, nejvíc na takových autech se mi líbí, že se dají provozovat za dobré náklady (slušná spotřeba a hlavně poměrně dostupné pneu, které při "správném" používání mizí jako pára nad hrncem 😁 ) a současně ani zůstatková cena neletí dolů tak strmě, zde navíc tohle bude skoro "limitka" - jestli brzy utnou obědnávky... Na to vemte (ob)jed 😄
Avatar - kari.laz
kari.laz
Na druhou stranu by tady muselo být XYZ příspěvků v cca stejném znění

"Úžasné :yes: "
"Dokonalé :yes: "
"Skvělé :yes: "
....
GeekStar
Tohle je naprostá bomba, ideální stroj na naučení se pořádně řídit.

Kdo má pocit že ty dnes tak populární dvoutunové 300+ koňové "sportovní" sedany a liftbacky, samozřejmě ve čtyřkolce (Stinger, apod.) jsou nějaká řidičská nirvana, měl by si na půl hodiny půjčit tohle, aby pochopil, co je to sportovní auto.
webpaja
Je spousta lidí, co se pořádně řídit nenaučí. 😉 Každý má svoje hranice.

Ano, klasické GT86 jsem nejel. Jen verzi s kompresorem od Cosworthu, té nechtěl výkon ani náhodou a zůstalo krásné řízení, příjemné vyvážení a k tomu parádní možnost ovládat auto víc plynem.

Tady to vypadá, že výkon už nebude takovým problémem, design si nezamiluju, přesto všechny palce nahoru za podobné auto za rozumnou cenu. :yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
Je to určitě dobrá zpráva a velmi zajímavá volba pro ty, kteří chtějí třeba z HH o level výše nebo jinde řidičsky, snad těch 174 kW bude stačit, přecejen i ty nejmenší HH dnes mají kolem 150kw a málo kdo chce výkonově v dalším autě jít dolů, i když o výkonu vše není, tak ta myšlenka není tolik lákavá
ryccardo
174kw na blbnuti uplne staci. Je to maly lehky auto ne 2 tunova kraksna.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Stačit... to je otázka... U mě je ten pokrok z 100k kombíku, do 130k diesel kombíku a teď 200k malého HH a je to prostě návykové a jít výkonově dolů, i když by to mělo být dost na blbnutí, tak jak povědomě, prostě nechceš.
Stejně tak objektivně prostě dolů nechceš. S HH s turbobenzínem se naučíš mít relativně snadno dostupný výkon v praktickém balení, takže když 95% času využíváš pro každodenního ježdění, tak oceníš snadnost předjíždění a jednoduchost toho, jak to jde, plus jak zaparkovat do malého prostoru, přehlednost a obratnost v podzemní garáži...nenápadnost. A pak přemýšlíš nad dalším autem, raději zadokolkou, aby ses řidičsky dál posunul, a přitom nechceš přijít o ten benefit. A to byl problém Toyobaru, prostě kdo si to koupil? Někdo, kdo se chtěl někam posunout, nejčastěji z HH, méně z výkonného sedanu nebo běžného auta a to prostě poslalo zájemce třeba k ojetému BMW s větším výkonem. Takže za mě třeba právě tohle navýšení výkonu je velké plus, ale mohlo se ještě více odvázat, dalších 50 koní by neuškodilo.
ryccardo
Pro drtivou vetsinu ridicu bude i tech 174 kw hodne. 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tohle si ale nekupuje drtivá většina řidičů, ale ti, co ví, co chtějí, to není SUV pro pozéry... a právě pro některé ten nedostatek výkonu byl problém, obzvlášť, když se v tom autě jezdí každý den a jsi na něco zvyklý... Tohle je teď minimum, co bych byl schopen akceptovat. Asi se zajdu podívat až dorazí do ČR a vyzkoušet.
ryccardo
Kde s tim jezdis, ze ti prijde 174 kw jako malo?
Avatar - iudex
iudex
Píše to vyššie, malý hotheč s 200k, máš len dve také autá na trhu. 😉
Ja rozumiem tomu, čo píše, proste to kupé si nekúpi niekto, kto prestúpi z 1,4ky atmosféry so 100k (a teda bude híkať nad super výkonom), ale povedzme majiteľ toho hotheču, ktorý chce niečo puristickejšie. A tie hotheče začínajú dnes na 245k, takže napríklad minulá GT-86 musela na takéhoto kupujúceho pôsobiť podvýživene. Teraz s tými 174 kW je to už konečne výkon, ktorý by nemal pôsobiť nedostatočne ani pre takýchto vodičov (čo potvrdzuje aj to dramatické zlepšenie dynamiky GR86 oproti GT-86).
Avatar - Ronault.
Ronault.
On se ptá kde, ne čím 😉
Jenom za dnešek jsem nalítal a z toho s velkou částí s rodinou 200 km :-!
Avatar - woody-alien
woody-alien
Za prvé si úplně nemyslím, že GR 86 je auto "na každý den" a provozuješ ho stejným způsobem jako hot-hatch v pětidvířku neřku-li kombi. Ale i kdyby, přestože se svět hot-hatchů zase posunul o kus dál, tak těch 6,3 s na 100 km/h (coby ilustrativní údaj) není něco, co by tě mělo diskvalifikovat i v tom běžném provozu. Jenom si trochu zacvičíš se šaltpákou a nebude ti stačit zahmátnout pravou nohou plyn. A jestli to bude jezdit tak, jak si myslím, že bude, pak osobně s lehkým srdcem oželím vyšší výkon běžných (ve stejné cenové hladině) i neběžných (dáme elektromotor a o zátah je postaráno) hot-hatchů.

Pokud jde čistě o výkon a rychlost (a nemysli si, že bych se jich štítil 😉 ), tak ano, tudy asi cesta nevede. Mně se to ale s uváděnými parametry jeví právě přesně na té hranici, kdy už klady převažují nad zápory a nebude nutné každý den si koupi auta ospravedlňovat v trudném závěsu za dieselovou Octavií RS.
Avatar - iudex
iudex
Presne tak. Tých 147 kW minulej generácie, ktorá robila stovku za 7,6s, to bolo proste málo. Ale 172 kW a 6,3s sú už konkurencieschopné parametre, ostatne Tvoje a moje GTIčko malo 169 kW a stovku za 6,4s a pocit deficitu dynamiky tam určite nebol. Možno ten výkon v GR86 nebude tak ľahko dostupný a bude to treba točiť (lebo atmosféra), ale proste tam bude a aj za mňa prekročila Subota tú minimálnu hranicu dynamiky, ktorú od športového auta požadujem.
Avatar - Ronault.
Ronault.
No uvidíme.... rozhodně půjdu vyzkoušet, možná to bude ten správný pelmel nástupce.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Já si naopak myslím, že GR 86 nebo dle druhé článku spíše BRZ, je auto na každý den. Nemá to pětibodové pásy, není to ultimativní, neodhlučněné, na pomeru kupé zvykle postorné, určitě použitelnější než Yaris GR. A že bych si koupil BRZ jen na to, aby stálo v garáži a vytáhl ho jen na okruh nebo pro radost o weekendu, však je to použitelnější než MX-5.

Já netvrdím, že těch 174 kW musí být nutně diskvalifikací, je to o poznání lepší než předchůdce, ale v soudobé konkurenci HH, kdy už se někteří dostávájí na 310 kW, to taky není nějaké enormní číslo a jistě se opět najdu tací, co jej budou navyšovat, stejně jako u minulé generace .

A ten konec máš přesný, dobře ho znáš se SSS, kdy tě brzdí ve všech zatáčkách Octavia RS TDI a pak v místě kde se s ním můžeš rozloučit, to nejde.

A pak samozřejmě, hledání hranice s tak velkým výkonem taky není snadné a není to ta hranice jak v SSS nebo GT86
Avatar - woody-alien
woody-alien
Ok, vidíme to oba trochu jinak. Právě že ten SSS je rychlostně tak (možná) na úrovni předchozí GT-86 a stejně nemám pocit, že bych v provozu nějak extra trpěl. Pokud ti jedou dva souvislé vláčky v obou směrech, tak s tím stejně nic nenaděláš, i kdyby sis půjčil auto od white labela. A jindy zase předjedeš pět, deset, patnáct aut a dojedeš dalších patnáct naštosovaných na sebe bez mezery. Je to horší a horší a vyšší výkon ti pomůže jenom částečně.

Nemysli si, že nějak rezignuju, ale už to prostě vidím střízlivěji. Mít ještě dneska GTI-P, nemyslím, že bych na tom v provozu byl nějak výrazně líp než s SSS. No a v tom případě si raději vezmu auto, co mi i při zachování důstojné (což si pořád myslím, že 6,3 na 100 je) dynamiky poskytne víc zábavy, hlavně v hledání a nacházení svých řidičských dovedností. A že podle mě GR-86 není zrovna auto na každý den, myslím hlavně kvůli (ne) praktičnosti, ne proto, že by sis ho měl sušit v garáži na víkend.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Měl by sis ten můj příspěvek přečíst znovu, protože prvně napíšeš, že to vidíme jinak a pak napíšeš to stejné co já, hlavně můj závěr.

Ad auto na každý den. Ano, nemá to druhý pár dveří, ale současně to není rodinné auto, ono i můj současný HH a ani ten tvůj minulý není prostě rodinné auto. Ale každý den se dá používat, tedy nejsou ony pásy, je snesitelný podvozek atd., odhlučnění, v tom není až tak velký rozdíl GR86 vs běžný HH. Dokonce to GR86 bude mít možná i větší kufr. 😄 Samozřejmě Octavia nebo nějaké Hot Combi je praktičtější, ale srovnávám opravdu s hot hatchbackem, protože kombi nebo liftback při tom, když máme druhé a bude mít druhé rodinné auto, opravdu nepotřebuji... a do té školky to na těch pár km zvládnu...
GeekStar
Ono to bude reálně pomalejší, než hot hatche. Ale to je ti při řízení úplně buřt. 😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Není ti to právě buřt. Na okresce, kde jedeš v podstatě pomalu, ano. Teď jsem měl půjčený atmosférický 1,4 (tuším) v Fiatu 500L na Sardínii a i s malým výkonem, dle hesla J. Clarcsona, že nejrychlejší je auto z půjčovny 😁 , jsem si to na pobřežních silničkách (když jsem zrovna nevezl rodinu) užil, ale na každodenní ježdění bych tam žalostně málo výkonu nechtěl, protože když jezdíš s autem každý den na těch přeplněných cestách, tak chceš především bezpečně a rychle předjet vše, co ti přijde do cesty a je blbé, když tě před sebe nepustí šašek v Octavii RS, který tě celou dobu v náročnější pasáži brzdil... a proto to na každý den není ten buřt. 😉
GeekStar
Výkon už by měl být ok. Ta verze od Cosworthu muselo být super svezení. :yes:
webpaja
Na standardních pneu už to jezdilo bokem slušně, navíc kompresor tomu nechal hezky atmo charakter :yes: