Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
starý_kluk
Toto uspořádání s jedním el. strojem by mělo fungovat tak, že by el. stroj měl jako gen. dobíjející aku zatěžovat splamotor při jeho částečném trakčním zatížení tak, aby ho dostával do režimu s menší spotřebou. Rekuperace při inteligentní jízdě se uplatní jen málo. A naopak, je-li potřeba větší zatížení spalmotu (předjíždění atp.), pomůže el. stroj jako motor, odlehčí spalmotoru a udrží ho stále blízko minimální spotřeby.
Takové zvyšování trakční účinnosti spalmotu hraním si s jeho zatěžováním - odlehčováním by měl být hlavní smysl takového hybridu. Jinak s sebou veze vůz přes metrák el. přídavku skoro zbytečně.
Toyota se svým paralením uspořádáním s planetovou převodovkou to tak dělá. Ovšem se dvěma el. stroji.
Takové zvyšování trakční účinnosti spalmotu hraním si s jeho zatěžováním - odlehčováním by měl být hlavní smysl takového hybridu. Jinak s sebou veze vůz přes metrák el. přídavku skoro zbytečně.
Toyota se svým paralením uspořádáním s planetovou převodovkou to tak dělá. Ovšem se dvěma el. stroji.
Uz jsem to tady parkrat psal: pokud budu jeste nekdy menit sve Tipo 1.4, tak jedina za hybrid bez zasuvky.
A muze byt jlidne i pomalejsi.
Svet stejne speje ke zpomaleni dopravy. Na 30 ve meste a 80 mimo mi staci i 33kW, tam ani nepotrebuju tech povestnych 44.
😒
Dokonce i kdyby jen striktne kontrolovali tech 50/90, tak by to stacilo.
Pochopitelne do auta velikosti Pandy, ne do SUV.
Ale neni to ta prava ekologie?
Potrebovat min mista, min materialu, min paliva, min vzduchu...
😉
Jinak souhlas, z bobtnání aut a ježdění prázdnými dvoutunovými ingoty taky nadšený nejsem
Toyota bola doteraz s fullhybridmi skoro sama, s rastucou konkurenciou ako suzuki a dacia/renault a snad dalsi pojde aj cena fullhybridov dole a uz to snad nebude rozdiel 3000 EUR oproti nehybridu, ale sa ceny priblizia nehybridnemu autu.
Navyse drazeju vzacne kovy a ziadne zlacnovanie EV len tak nebude, cize cesta k nizsim emisiam vedie prave cestou fullhybridov, som zvedavy, ci to niekedy pochopi aj VW...
Suzuki s tym ma myslim skusenosti, ked 1.4 boosterjetu dokaze maly starter generator asistovat pod 2000ot aj na 6ke co je nejakych dajme tomu 70-80 kmh, zvladne to asi aj tu este vykonnejsi 24kW motor.
Pri kludnej jazde do 100 km staci na udrziavanie rychlosti nejakych 30 kW, ci? Ono to ma vypinat motor, ked ho netreba, nie fungovat cisto na elektriku, a v meste staci aj tych 24 kW.
Spekulace o hypotetické další variantě nemá asi velké opodstatnění
Nie myslim si, ze toto nemozes tvrdit pokial si nie si 100% isty technologickym riesenim a jeho funkciou a taktiez bez odskusania v praxi. 😉
Silně pochybuju že by ji tam kvůli tomu mizivému přínosu dávali. Za tu komplikaci to určitě nestojí, daleko jednodušší by bylo dát tam silnější elektromtor
Takové zvyšování trakční účinnosti spalmotu hraním si s jeho zatěžováním - odlehčováním by měl být hlavní smysl takového hybridu. Jinak s sebou veze vůz přes metrák el. přídavku skoro zbytečně.
Toyota se svým paralením uspořádáním s planetovou převodovkou to tak dělá. Ovšem se dvěma el. stroji.
Elektrické zatěžování - odlehčování si tak hraje se zlepšováním účinnosti spalmotu, a tedy se zmenšováním jeho spotřeby, a tím i tolik dnes sledovaného CO2.
Graf vyjadřující spotřebu v rovině P - n se týká měrné spotřeby a ta skutečně může se zátěží klesat, ovšem musíš umět ten zvýšený výkon efektivně využít
Samotná spotřeba ale se zátěží vždy jen roste (při jinak shodných podmínkách)
Pro zvýšení výkonu musíš dodat víc paliva. Chceš snad tvrdit že se tím jeho spotřeba sníží ???
Ale pořád jsi nevysvětlil co získáš tím zvýšeným výkonem. Musíš ho použít na výrobu elektřiny, tou nabít akumulátor a pak zase elektřinu použiješ zpátky pro napájení elektromotoru. Celý proces doprovázejí nemalé ztráty a taky je tam slušná hmotnost navíc