Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNový Suzuki S-Cross oficiálně představen, česká cena začíná od 508.900 Kč
61 komentářů
gottak182
5
Auto vypadá určitě o něco lépe než aktuální provedení, ale ať se na mě redakce ani Suzuki nezlobí, ale není to nová generace a nikdy nebude.
šofér
2
tak je to hloubkový facelit, ale to je jen dobře. netřeba měnit něco, co funguje. Naopak.
Avantime
Budú sa teraz všetci tváriť, že je to nová generácia? Ešte aj vnútorné výplne dverí ostali rovnaké. 😁 Akože v zásade, veď načo úplne meniť dobré auto, ale teda po technickej stránke posun takmer žiaden. V podstate len nahradenie toho predpotopného infotainmentu, pridané sledovanie mŕtvych uhlov a 360-stupňová kamera. Trochu málo. 😐
Přesně, jedná se pouze o facelift, který navíc nedokázal vylepšit zastaralé části auta hlavně v interiéru - výplně dveří, středový tunel a hlavně třeba ovládání vyhřívání sedadel (to je skutečně dobré retro.....).
Podobně má vyhřívání i Corolla, dokonce ještě víc zastrčené pod přístrojovkou a to mě fakt dostalo u auta za 30k eur. Japonci jdou prostě vlastní cestou a nic je nerozhází. I v mé Mazdě 3 je dost japonských specialitek, a to většina novinářské obce považuje mazdu za téměř prémii. No, trochu přehnané tvrzení.
proboha, takové prkotiny, jako výplně dveří nebo tlačítka vyhřívání sedadel ti stojí za zmínku? Tak to mne tedy zajímá technika, vnitřní prostor+ kufr a cena.
Technika, vnitřní prostor a kufr je úplně stejný jak v minulé generaci (tedy spíše před faceliftem) 😉 .
A to co bylo zastaralé už před tím faceliftem zůstalo stejné. Ano jsou to maličkosti, ale hodně kazí celkový dojem.
Prostě takový facelift jen na oko a ještě to prohlašují za novou generaci....
A to co bylo zastaralé už před tím faceliftem zůstalo stejné. Ano jsou to maličkosti, ale hodně kazí celkový dojem.
Prostě takový facelift jen na oko a ještě to prohlašují za novou generaci....
Tak za tu "zastaralou" mechanickou ručku dávám Suzuki 👍👍👍
A čem je ta mechanická ručka tak super? Na projíždění zatáček smykem? A dál?
ale praxe říká, neměň co funguje. Tak je to i u tohoto auta, a na co poukazuješ jsou prkotiny, navíc, u mechanického tlačítka ovládání vyhřívání sedadel neopotřebuješ čipy 😊 .
lamal
Pokial to nebude zaostavat v pasivnej a aktivnej bezpecnosti je len dobre, ze sa pouziva osvedceny recept. Manual + 4x4 a velmi slusna turbo 1.4ka, velmi spolahliva, dobre ide a ma super spotrebu... co viac treba ? Za cenu hlbsie pod 600tis vyborne. Interier bude plastak, ale nijak ma neuraza v tej cene.
aka spolahliva je ta 1.4ka? ved na trhu je mozno rok 😄 jedine, co viac treba, je normalne odhlucnenie, som zvedavy, ci to opravili
Možno rok, možno štyri roky...Swift Sport či Vitara S ti nič nehovoria?
hovoria mi, preto sa pytam, odkial vieme, ze novy motor je tiez rovnako spolahlivy, ked je na trhu rok a pol 😄
Už víme, že motor s obchodním označením 1.4 BoosterJet se u mild-hybridní verze liší od stejně pojmenované jednotky bez hybridní techniky. V čem přesně? Suzuki uvádí, že nový motor K14D sdílí se svým předchůdcem K14C jen několik základních rysů: čtyři válce, vrtání 73 mm, zdvih 82 mm a z toho vyplývající objem 1.373 cm3.
Motor však dostal nový blok, novou hlavou, jiný je klikový mechanismus a došlo i na výměnu či modernizaci dalších částí jednotky.
Zvýšil se kompresní poměr z 9,9 na 10,9:1, čtrnáctistovka dále byla vybavena variabilním časováním nejen sacích, ale i výfukových ventilů, chlazením spalin při jejich recirkulaci přes EGR ventil, olejovým čerpadlem s proměnným průtokem nebo elektronickou regulací průchodu chladicí kapaliny topení. Nové je i přímé vstřikování Hitachi s maximálním tlakem 350 bar – předchozí motor K14C měl systém Bosch s maximem 200 bar.
V Suzuki se také rozhodli vyměnit turbodmychadlo. Místo stávajícího Mitsubishi automobilka sáhla po turbodmychadlu IHI, na které navazuje modifikovaný filtr pevných částic (GPF) sdružený v jednom obalu s katalyzátorem.
Už víme, že motor s obchodním označením 1.4 BoosterJet se u mild-hybridní verze liší od stejně pojmenované jednotky bez hybridní techniky. V čem přesně? Suzuki uvádí, že nový motor K14D sdílí se svým předchůdcem K14C jen několik základních rysů: čtyři válce, vrtání 73 mm, zdvih 82 mm a z toho vyplývající objem 1.373 cm3.
Motor však dostal nový blok, novou hlavou, jiný je klikový mechanismus a došlo i na výměnu či modernizaci dalších částí jednotky.
Zvýšil se kompresní poměr z 9,9 na 10,9:1, čtrnáctistovka dále byla vybavena variabilním časováním nejen sacích, ale i výfukových ventilů, chlazením spalin při jejich recirkulaci přes EGR ventil, olejovým čerpadlem s proměnným průtokem nebo elektronickou regulací průchodu chladicí kapaliny topení. Nové je i přímé vstřikování Hitachi s maximálním tlakem 350 bar – předchozí motor K14C měl systém Bosch s maximem 200 bar.
V Suzuki se také rozhodli vyměnit turbodmychadlo. Místo stávajícího Mitsubishi automobilka sáhla po turbodmychadlu IHI, na které navazuje modifikovaný filtr pevných částic (GPF) sdružený v jednom obalu s katalyzátorem.
sorpersa
Otrasný dizajn Suzuki pokračuje... to preznačkované Toyoty vyzerajú v pohode... fakt toto nie je pekné auto a ani predchádzajúce generácie neboli... zlaté staré SX4 od Giugiara...interiéer??? UFF ako kavlitu uznávam, ale dizajn Suzuki je úplne mimo....ukamenujte ma tu, ale Zlatí francúzi....
Nie kazdy od SUV potrebuje dizajnove uspokojenie, Suzuki tejto kategorie je cisto pragmaticka volba. A nutne dodat, ze to funguje.
Voči kvalite Suzuki nemám žiadne pripomienky, ale prečo niečo dobré nemôže byť aj pekné? Len toľko...😄
Pretoze pekne je subjektivne a hlavne drahe, pokial sa bavime o kvalitnom dizajne. Suzuki je pre tych kt nedaju v prvom rade na dizajn, ale ocenia ine vlastnosti. Mna dizajnovo tiez nepotesi, ani neurazi pretoze chapem ich zamer.
Súhlasím, že SX4 a Swift okolo roku 2005 boli pekné autá, neskôr ešte Kizashi a za mňa aj súčasný Ignis a Jimny. Ale zvyšok? Dizajnová bieda. Pred domom na ulici parkuje posledné Baleno a vždy si pri ňom spomeniem na reči ako ho Suzuki navrhovalo vo svojom talianskom štúdiu, aby sa trafili do vkusu Európanov. No asi v ňom boli príliš dlho zatvorení a bez okien... 😐
Zlatí Francouzi? Některé Renaulty možná, ale radši bych měl v kabině záplavu tvrdých plastů, než iCocpit se šišatým volantíkem někde v rozkroku! 😲 😲 😲 :no:
tomas4568
Mám sice Vitaru, ne S-Cross, ale to je dost podobné. Kvůli dizajnu jsem ji nekupoval. Je to malá schopná lehká čtyřkolka, se kterou můžu jezdit i v zimě z chalupy po okolí. Za rozumné peníze. Francouzi mají za mne skvělý dizajn (poslední Peugeoty), ale jsou to auta do města 😄
johny555
Sice uvnitř konzerva, ale není to zas tak zlý. Vidím tlačítko vypínání lane asistentu na volantu, jestli se nepletu. Adaptivní tempomat v základu taky dobrý. Cena na dnešní dobu není špatná, takže počkám si na testy.
topten
ale stavu by tomu moh dodat dobijeci hybrid s priplatkem 100-150k, jestli to teda nezprasej variatorem
manzelka by to snad i mohla skousnout, na to popojizdeni bych i primhouril oko ze to je SUV
vejde se do toho stredne velkej pes ?
nebo jinej napad, kdyz nutnost je vyssi ctyrkolka, samozrejme v benzinu??
nebo 3-4 roky vydrzet se stavajicim povozem a pockat na full electric az bude neco v podobnyho velikost na trhu??? nemusi to mit 300k+ jak je dnes ve ctyrkolce pravidlem
manzelka by to snad i mohla skousnout, na to popojizdeni bych i primhouril oko ze to je SUV
vejde se do toho stredne velkej pes ?
nebo jinej napad, kdyz nutnost je vyssi ctyrkolka, samozrejme v benzinu??
nebo 3-4 roky vydrzet se stavajicim povozem a pockat na full electric az bude neco v podobnyho velikost na trhu??? nemusi to mit 300k+ jak je dnes ve ctyrkolce pravidlem
rohYpnol
Za mě celkem spokojenost.
V dnešní době je malý až žádný pokrok přínosem. Znamená to totiž, že nová generace není horší než ta předešlá :yes: :yes: :yes:
V dnešní době je malý až žádný pokrok přínosem. Znamená to totiž, že nová generace není horší než ta předešlá :yes: :yes: :yes:
Suhlasim... v pripade tohto suzuki som aj ja rad ze koncepcne je to vlastne nadalej stary dobry s cross bez nejakych ultramodernych vymyslov a zbytocnosti ... urcite za mna radsej takyto s cross ako nejaku nacencanu wow efektovu 3008mu a pod...
Co bylo špatně se změnilo. Design konečně dostal nějakou formu a tvar. Technika se nezhoršila. Pod kapotu není 3válcový mrazák. Ergonomii neodepsali nesmyslným dotykovým konceptem.
Za mě jsem vlastně nadšen :yes:
Za mě jsem vlastně nadšen :yes:
Pripajam sa... mile prekvapko... uz to ma aj vizualne konecne nejaku formu a tvar.... technika ok... interier nadalej pouzitelny a prakticky ... za mna idealny rodinny voz ... bez zbytocnych paradiciek .. nepredrazeny.... vidim v tom nadalej take to mile sympaticke a vcelku jednoduche suzuki... a to je za mna len dobre
Naprostý souhlas, lépe bych to neřekl. 😄 Snad vylepšili odhlučnění, to bývá u Suzuki značná slabina... 😒
petr petrumr
jaký tam tedy je hybrid, mild hybrid je popsaný a dále nic.
Simi_79
ten současný trend "pouze SUV", ale asi nejsem sám. Ovšem ty marketingové plky ála "svalnaté blatníky" a "agresivní přední část", to je už úplně mimo. Copak jsou to tanky? A v tomto článku opět - drsně vypadající SUV, už chybí jen kulomet na střeše. Hlavně, že se zadní cestující odvezou stylově. To je jak? Ach, kde jsou ty časy elegantních aut, které neměli čumák jak buldozer.
Nesmíš bydlet ve městě, a pak to pochopíš. 😉 je to o tom, že když je " v Praze kalamita jak na Sibiři" tak tě "tři centimetry sněhu, u Muzea 4" v autě s vyšším podvozkem nerozhází, hlavně když spěcháš do roboty a silničáři nedorazí, na vesnicích pravidelně... 😉
A v té kalamitě ti to modní SUV pomůže jak? Budeš mít sice pocit, že máš teréňáka, ale to je tak všechno. Oni ty SUV mají totiž v naprosté většině stejně vysoký podvozek jako obyčejný hatchback..... 😉
Pomoze, lebo auto nebude lezat na snehu. Ved aj toto ma vyssi podvozok, ako napr. Swift, s ktorym som chytal kedysi vsetky obrubniky a nerovnosti.
Nemají. 😉
Potvrzuji. Se svým Karoqem se konečně nemusím bát vysokých obrubníků, retardérů apod. A ta snadnost nastupování a vystupování je dost návyková! 😄
Asi jsi nikdy nezůstal s osobákem na břichu, že? Světlá výška 18 -20 cm a nízká hmotnost je to, co děla v takovém zázraky! Dokonce nepotřebuješ mnohdy ani 4x4, i když právě kvůli tomu si Vitaru a S-Cross lidé zhusta kupují!
Citroen C5 Aircross je asi jedine SUV ktore sa netvari ze ti chce rozmplatit tlamu na ceste. Za toto mam rad francuzsky dizajn, ziadna primitivnost.
3_diamanty
Teda popravde ma milo prekvapil tento facelift.... razom je z toho skoro nove auto a pritom netrebalo vrazat miliony do vyvoja nejakeho o 5cm dlhsieho a 3cm sirsieho nastupcu s o 10L vacsim kufrom ale stacilo len vyuzit naplno potencial sucasneho modelu... v podstate je to aj celkom ekologicke riesenie.... :yes:
Přesně tak.
Kdyby nebyl automobilový svět zneuctěn a znásilněn euroekofašisty, tak bych byl ještě před pěti, deseti lety s takovýmto postupem zklamán.
Ale dnes, kdy téměř každý nový model hlavně od VAG je větší a větší hrůzou a bídou? Každý model, který nedostane dotykový nesmysl a 3válec nebo zkratopohon, je výhrou :-!
Kdyby nebyl automobilový svět zneuctěn a znásilněn euroekofašisty, tak bych byl ještě před pěti, deseti lety s takovýmto postupem zklamán.
Ale dnes, kdy téměř každý nový model hlavně od VAG je větší a větší hrůzou a bídou? Každý model, který nedostane dotykový nesmysl a 3válec nebo zkratopohon, je výhrou :-!
twistedTSD
Za méně než 600 tisíc rozumné SUV se čtyřkolkou, to nezní špatně. Investovat do nové generace se jim asi prostě nevyplatí.
chalan66
Neviem či sa mne osobne vôbec niečo od Suzuky páči ! Zastaralý dizajn , tak ako vonkajšok, tak aj vnútro ! Posledné celkom pekné Suzuky bolo Suzuki Kizashi, ale aj to už má niečo za sebou. Dobre, ako pracovné auto za nie málo peňazí , tak budiš. Za mňa ani zadarmo 😄
Ma to stvorvalec s mild-hybridom, ktory vsade chvalia.
Ma to vsetky bezpecnostne systemy.
A komfortnu vybavu.
Miesto super, vyhlad super, kufor super, svetla super, nastupovanie super, ergonomia super, cena celkom OK na dnesnu dobu.
A dizajn nie je zazrak, ale ani tragedia.
Ja si vyberat SUV v tejto kategorii, tak jednoznacne S-Cross
Ma to vsetky bezpecnostne systemy.
A komfortnu vybavu.
Miesto super, vyhlad super, kufor super, svetla super, nastupovanie super, ergonomia super, cena celkom OK na dnesnu dobu.
A dizajn nie je zazrak, ale ani tragedia.
Ja si vyberat SUV v tejto kategorii, tak jednoznacne S-Cross
trapid
Možná design vnitřku neohromí původním ovládáním klimy anebo nedotykovými ploškami na volantu, ale na mě to působí jako závan čerstvého vzduchu v zatuchlé době dotykové. Pokud chci auto na jízdu a ne na očumování v garáži, tak není nic lepšího. A to platí napříč v automobilovém segmentu.