Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Konec spalovacích motorů? Nejprve se musí snažit všechny státy, říká BMW

88 komentářů

PowerHouse
K tomu roku 2030, cena baterek 1kWh má být za pouhých $56
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
DonVito
Jeste prepocet na dnesni mensi EV baterii 50kWh.
Pri cene okolo 100$ za kWh to dela uz asi jen 110.000Kc v nakladech auta!

A nejvetsi dnesni 100kWh EV baterky 220.000Kc. 😲
To uz neni uplne zavratna suma u Mercedesu EQS nebo Tesla MS... :yes:
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ano, protoze s rostouci poptavkou pujdou urcite ceny dolu. Schillerova hadr...

Btw. cena Lithia od zacatku roku vzrostla vice nez ctyrnasobne.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hendly
S rostoucí poptávkou samozřejmě cena dolů jde. Zatím se teprve rozjíždí projekty na získávání lithia po celém světě.
Ono představa, že se podaří vybudovat dodavatelský řetězec v jednotkách let je dost.. no jak to nazvat.. hloupá.

Jinak zájem o lithium netáhne ani tak elektromobilita, ale hlavně nářadí a elektronika atd. ta dělá více jak polovinu spotřeby a nárůstu spotřeby lithia.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Pokud se k problematice vyjadruji lide jako ty, tak se neda vest kloudna debata. Prave jsi otocil naruby zakonitosti trhu. Ale, tak kdyz podobny nesmysl mohla vypostit slepice, co nam delala misterku financi...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hendly
Přijde ti, že čím více se něčeho prodává, že tím stoupá cena produktu?

Lithium není žádný extra zvláštní prvek a ve finále ho do baterky není potřeba nijak velké množství.

Problém lithia je, obrovský nárůst poptávky na který musí zareagovat těžební společnosti. A reakce samozřejmě chvilku trvá.
A to se bavíme o lithium. Baterie samotné mají ještě větší prostor k poklesu ceny vzhledem k tomu, že výroba se stále spíš rozjíždí.
Xylo
Osobně si myslím, že není potřeba koumat nad cenou lithia - stačí si srovnat, že (třeba) elektrické DongFengy u nás prodává realitka a na Slovensku jakési sro z Bánské Bystrice a pak kouknou na alibabu. S50EV od slovenského sro za cca 611 tisíc Kč a S50EV za .... (chvilka překvapení) ..... 258 tisíc Kč + 5300 doprava.
Zdroje: https😐/dfmotor.sk/s50ev/ a https😐/www.alibaba.com/…62243690971.html?…
Avatar - Katikakus
Katikakus
Tvuj ekonomicky analfabetizmus je donebevolajici. Vyrobni kapacity baterii uz ted nestihaji pokryvat poptavku, ale podle tebe s jejim dalsim rustem, pujdou ceny dolu. Lithi asice neni potreba do jedne baterie mnoho, ale bez nej zadnou nevyrobis. Ale jak vidim, tys ztraceny pripad, takze debata nema cenu...
Hendly
Aha, ty chceš debatovat na téma kdo je větší..., o technické fakta ti nejde.
Tak to sorry, tohle je parketa vás trollu a zůstaň si u ní beze mne.

Ano, v současnosti je velká poptávka a právě proto vznakaji nové další a další kapacity pro těžbu a výrobu baterií.
DonVito
https😐/oenergetice.cz/…t-budou-i-nadale

Citace😒br /> Pokles ceny baterií v roce 2019 je způsoben rostoucím objemem 😉 objednávek, rostoucími prodeji elektromobilů a pokračujícím pronikáním katod s vysokou energetickou hustotou. Zavádění nových designů balení a klesající výrobní náklady v krátkodobém horizontu povedou k dalšímu poklesu nákladů.
:-!
gil54
Tvé ohromení z pokroku ti nikdo nebere.

Článek je však o malém počtu veřejných nabíjecích míst v některých zemích Evropy, jestli se nepletu. Když už tak napiš tedy něco smysluplného k tématu.

Jaká bude cena baterek za 5 let někdy příště.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Proč by naši politici měli nějak zvlášt podporovat budování drahých nabíjecích stanic, když cca 98 % českého národa drahé, šíleně nepraktické a řidičsky zoufale nudné zkratowozy prostě NECHCE? 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tvoje zabedněnost je ohromující 😄 😄 😄 😒] 😒] 😒]
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
DonVito
Prosim te, Win tu bude porad rikat jen ze Tesla krachuje a podil dieselu roste...

Co k tomu dodavat?
https😐/youtu.be/8qacVvm-8ao
Ze ma nekdo dlouhy vedeni? 😁
Mig_35
Většinového spotřebitele zajímá auto jako spotřebič. Jen ryzí petrolhead toužící po zábavě za volantem pořídí zábavné auto typu Škoda Karoq :yes:
Arese
Tvoje blbost je taky ohromující. Na zábavu mám samozřejmě úplně jiné auto, než Karoqa! 😄
Hendly
Takže vlastně píšeš, že na bežné ježdění máš koupené nudné auto... 😁
ericn
Za to třeba iD3 je opravdu náramně zábavný spotřebič 😒]
Hendly
ID3 je ale ve finále spotřebič, stejně jako naprostá většina jiných aut.

To, že někdo považuje auto za něco víc je jen umění reklamních agentur.

Opravdových aut pro zábavnou jízdu je jen pár, kupodivu jejich prodeje jsou velece slabé...
Arese
Pokud nechápeš, že řízení auta se spalovacím motorem (třeba i ve formě SUV) je nesrovnatelně zábavnější, než řízení jakéhokoliv elektrozkratu, není ti pomoci a jakákoliv další diskuse s tebou je zbytečná! 😄
Hendly
Jde spíše o to, zda ty chápeš, že je to tvůj specifický požadavek který ne každý chce.

Mluvit řízení SUV jako o motoristickém zábavném zážitku je dost zvláštní.
Arese
Co se týče poslední věty, zřejmě jsi dost zaspal dobu. 😄
Arese
Ano, z hlediska řidičských dojmů ze svižného svezení na zatáčkovité silnici je Karoq skutečně "nudný", resp. "netalentovaný". Má ale celou řadu jiných předností - viz. moje recenze na mojeauto.cz.
Hendly
Ano, Karoq je prostě auto pro pořádného automobilového nadšence... A nebo ne?

Je to naprosto průměrné auto s nejlevnější koncepcí co může být. Takže jak to je se skutečným zájmem o auta? Rozhoduje cena a cena provozu. Vše ostatní je jen lhaní sám sobě.

PS:Jinak k recenzi, jestli chceš měřítko ticha, pružnosti a pohodlí v autě zkus nejake slušne EV.
Mig_35
Ano, to je tady obvyklé. Hýkat nadšením nad oturbeným čtyřválcem pro Mazdu a sám hrkat TDíčko.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Takže s benzínovým čtyřválcem se považuješ za Kinga, nedčlověka a nadsamce a s dieselovým čtyřválcem už jsou lidi povl, spodina a držgrešle?
😁 😁 😁
Určitě jsi na sebe hrdý 😁
Mig_35
Já jsem nikde napsal o tom, že je někdo spodině. Já jsem nepsal, že benzinový Karoq nebo dieselová Oktávka je auto pro spodinu.
Já psal jen o tom, že host pravidelně konzumujici pět piv předhazuje hostinskemu, že nemá na baru VSOP koňak a že ve vedlejší hospodě ho mají 😉

Čím jezdím schválně nepíšu - když to napisu, vrátí se to jako bumerang 😉
kyklop
K tvojmu PS - nie je moc fér porovnávať auto s cenou x a auto s cenou 2x. Daj nám vedieť ak nájdeš konkurenta Areseho karotky medzi EV. Všetci sa na ten test a zrovnanie tešíme..
Avatar - Katikakus
Katikakus
Pro kyklop: Obavam se, ze ten blb vubec netusi, o cem mluvis... 😁
Hendly
Ano, ev jsou převážně jako auto vyšších kategorii. Logicky jako každá technologická novinka.
To ale neznamená, že nebudu vidět chyb levnějších aut. Karoqu prostě ticho a pohodlí není a technicky je to to nejlevnější co jde. Motor napříč + Macpherson..
kyklop
Bolo by dosť blbé keby technologické novinky, ktoré sú drahé, mali chyby ktorými trpia oveľa lacnejšie vozidlá :-! . Čo sa týka súčasných vozidiel (stačí zostať v nižšej strednej), tak pokiaľ máš pod kapotou r4 benzín, tak do určitých otáčok ho takmer nevnímaš (klasikou je mestká prevádzka). Vnímaš okolité ruchy ako odvalovanie kolies a aerodynamický hluk pri vyššiej rýchlosti. (Ne)pohodlie karotky bude podobné ako v iný suv v tejto kategórii.
Hendly
Ok, zkus porovnat zvuk ev a spalovaku jiné než ustálené jízdě.
kyklop
Že bude v ev tichšie nikto nespochybňuje, čakám od teba reálne porovnanie auta kategórie karotka so samotnou karotkou. Ak chceš ťahať ev z vyšších kategórii, tak ich zrovnaj s niečim podobným.
Hendly
Moc teď nevím co chceš. Ev kategorie karoka bude tak id3.cena bude ale jiná. Stále jde o porovnávání nové spisové technologie vs. tradice.
Ale jak sam píšeš ev bude tišší. Hlavně v přechodových provozních režimech.
Arese
Ale já naopak zvuk spalovacího motoru při akceleraci moc rád poslouchám. A při ustálené jízdě je TSI v Karoqu vzorně tiché, vč. dálnice. 😄 Naopak, když jsem jezdíl s různými EV, tak při vyšší rychlosti mi velice vadilo, jak výrazný v nich byl aerodynamický a valivý hluk! 😲 :no:
Mig_35
Ne, to tvoje dementni výkřiky jsou k smíchu. Většina lidi bere auto jako prostředek, co je doveze do práce a nákup. Nějaké řidičské zážitky jsou jim buřt. Pro ně je Karoq jako Enyaq.
A že takový ryzí řidič s velkým “Ř” píše recenze na svoje nudné každodenní auta a to, které má údajně na zábavu, před světem tají, to je taky vypovídající o tvém farizejství😊
Arese
Opět seš vedle jak ta jedle. Recenzi na svoje auto pro zábavu na mojeauto.cz samozřejmě mám, ovšem ještě pod svým starým nickem. A podruhé to sem cpát nechci. To auto totiž bylo úplně první, které jsem kdy na moje auto.cz vložil. A ještě poznámka na závěr - do toho, jaká svoje auta a kdy sem vkládám ti vůbec nic není. 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Minimálně já aspoň při takové jízdě můžu sám řadit. 😊
Mig_35
stejně jako mi nic není do toho, proč si někdo mění nick. však v pohodě. jen mi přijde dost legrační psát "políček ekofašistům" a "pořádný motor" a "zábava za volantem" a pak si pořídit Karoqa 1,5 TSI.
proč vlastně někdo jako ty řve, jak je mu špatně? oturbené polomotory tady budou ještě dlouho...
Hendly
Jak je to dlouho co tu byl křik a děs z turbo motoru? 😄
Časy i názory se mění.
Ps: osobně mi turbomotory nepřijdou nijak zábavné, turbodira tam prostě stále je. Asi proto je reakce na plyn u EV tak příjemná.
Mig_35
těžko říct. taky jsem se hroutil z přeplňování. 40i téměř turbodíru nezná. téměř. atmosférickou odezvu to nemá ani náhodou, třeba to řeší ten mild-hybrid?
ale z atmosférického motoru dosáhneš jen limitovaný výkon a každé navyšování výkonu je dáno větším objemem a tudíž větší hmotností. když ten motor je za tebou a zadníma sedačkama, tolik to vadit nemusí, vepředu před tebou už je obrovská V8 znát.

a upřímně doznávám, že jsem tady řval jako jeden z nich, že turbo nikdy😊
Arese
Tak jen pro tvoji informaci - ten nový nick Arese jsem si před lety zvolil hlavně proto, že jsem měl dost dlouhou pauzu v návštěvách těchto stránek a prostě jsem zapomněl přístupné heslo. Proto ani tu svoji prastarou recenzi nemohu předělat na nový nick ani aktualizovat, i když to auto pořád vlastním. Tak jednoduché to je. 😄
Mig_35
Stačí si poslat heslo na mail. Nebo oslovit redakci. A zavřel bys mi hubu, kdybys mi hodil link na tu recenzi. Ani to už nejde? 😉
Arese
S tím samozřejmě nemám žádný problém😒br />https😐/moje.auto.cz/…Autoemocion.html
A žádnou "hubu" ti zavírat nechci, to rozhodně není můj styl!
Avatar - lyon667
lyon667
I to, že většina lidí bere auto jako prostředek, ovšem znamená, že od něj očekávají nějaký užitek. Aby auto sloužilo jim, ne oni jemu. Jinými slovy musí být především praktické, což Enyaq narozdíl od Karoqu - jakkoli bych nechtěl ani ten - nesplňuje.
Mig_35
v čem je Enyaq nepraktický? má menší kufr? uveze míň lidí?
Avatar - lyon667
lyon667
Zejména kvůli té představě krásného nedělního odpoledne stráveného na výletě ke stojanu s nabíječkou.
Hendly
Ty jsi s ním ještě nejel, co?
Mig_35
Aha. Tohle je potřeba ještě dořešit. Samozřejmě, nevím, kolik najedeš na nedělním výletě, jestli jezdíš třeba 400 km s rodinou, potom pro tebe Enyaq není. Na nedělní oběd k mamince to většině lidí vyjde.
Avatar - lyon667
lyon667
Narážím hlavně na tu naivní představu, že bude každý nabíjet hlavně doma v garáži. Nebude. Hlavně ve městech, kde drtivá většina aut parkuje venku a o nějaké garáži si může nechat jen zdát. Ty jsou pak odkázány výhradně na veřejné nabíječky, kde zase narážíme na to, že buď budeš mrvit baterku výhradně rychlonabíjením, nebo marnit vlastní čas. Si pak vyber...

@Hendly: e-Nijaqem? Ne nejel, škodovky posledních generací mě nějak neberou celkově, natož jako elektrospotřebič.
Mig_35
k čemu se musíme vývojem dopracovat je pětiminutové nabíjení a dostatku nabíjecích míst. čekám, že to bude většinou třeba v práci.
že doma před bytovkou nemáš benzínku tě taky netrápí, ne?
popírám, že bych byl nějaký fanatický petrolhead, jenom se mi prostě líbí benzínový motor víc, než dieselový, ale elektřina je hned za ním, po benzínu😊
Avatar - lyon667
lyon667
Benzínky mám v okruhu do 1 km rovnou dvě, ale palivo natankuješ koneckonců kdekoliv během pár minut. Možná právě z toho důvodu jsem mnohem vstřícnější k vodíku, kombinujícího výhody spalováku s rychlým tankováním a jako úlitba zeleným kedlubnám je i dostatečně ekologický. Naštěstí ho kromě Asiatů chystají i Bavoři, takže si ho dovedu představit jako daily za nějakých 10-15 let.

Ad petrolhead vs elektřina - ten Mlaskův elektrický svatý grál byl pro mě vyloženě zklamáním, tak bezpohlavní a bezemoční spotřebič jsem nečekal. Zlatej dýzl...
Hendly
Benzinka, to je to místo na které všichni nadávají, že při náznaku zdražení ropy letí cena nahoru a při zlevnění prodávají ještě měsíce staré zásoby? 😄
traveldrive
Akurát ten vodík so sebou prináša nemálo problémov, neporovnateľne väčších voči elektrine. Ekologicky je vzhľadom na spôsob výroby a jej energetickú náročnosť spornejší ako elektrina. Na to pre zmenu tvoja dubová hlava nemyslela. Vzhľadom na to, ako si nazval Muska je zrejmé, že uvažuješ nestranne a nezaujato.
Hendly
Nemusí to být škodovka. Stačí nějaký moderní ev.
traveldrive
Drahých dobíjacích staníc? Ty máš vôbec predstavu, čo stojí vybudovanie klasickej čerpačky, ktoré sú už na každom rohu a napriek tomu stále raketovým tempom rastú ďalšie?
JosefBrofsky
Naše nová probruselská garnitura poleze bruselským Vůdcům do pozadí ve všem, tedy i v EV. Jen doufám, že než vypadnou, nestačí vyhodit moc peněz.
gil54
BMW se vyjádřil k problému asi hlavně z hlediska pro něj důležitých trhů, proto použil i jako příklad Itálii. I když použitý výraz "chudší státy" by se dalo vztáhnout i na ČR, která ovšem z hlediska prodejů BMW nevytrhne.

A jak to bude v našem džalalabádu s nabíječkama já vůbec nedokážu ani odhadnout. Dnes stavíme, zítra bouráme, pozítří stavíme, popozítří konzervujeme, ....ale hlavně to neřeší komplexně celkový problém nedostatku veřejných nabíjecích bodů v jiných zemích Evropy. A to je hlavní moto článku.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
gil54
??? Babiš ??? nabíjet doma ??? vodík ??? to by bylo zase pořád dokola....

Ale o tom já vůbec nehovořím a hovořit ani nechci. Já se bavím o článku. Já z vyjádření BMW cítím, že se opatrně snaží sdělit, že přechod je z jejich pohledu příliš rychlý, ultimativní a infrastruktura není zdaleka připravena na tempo, které slepě hlásají nejen zainteresované zájmové skupiny, ale i některé automobilky.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Pokud vim, tak si navrh spalovat vodik v pistovych motorech nedavno odsoudil jako nesmysl a vysmal se mu, ze to je spatna cesta. Takze si uz zase prevliknul kabat ty trole, jak je u tebe dobrym zvykem?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Diky ze si se priznal 😁 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ty zabedněnče, jsi troll přímo ukázkový.
Ty nemáš žádný soukromý život že tady stále musíš exhibovat s elektroblbostmi?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - lyon667
lyon667
"ani že BEV sedan si dá k svačině i spoustu sporťáků?"

Myslíš pouliční závod k nejbližší nabíječce? 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
gil54
Tak si klidně mluv, ale ne se mnou a hlavně ne pod tímto článkem, kde to není na místě a je to zcela mimo téma.

Nehledě na skutečnost, že jsi, nevím proč, primárně reagoval na můj koment k příspěvku Nlaudy.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Xylo
Citace z článku: " Zatímco v Norsku a Nizozemsku připadá na 1000 automobilů sedm až devět veřejných dobíjecích stanic, v Itálii je to pouze 0,4 dobíječky. " Zaostalé Česko, podporující přes AdBlue a řepku a kdovíco dotované dýzele, má podle hybridu (článek s názvem V ČR jezdí 8500 elektromobilů, využívají už 1400 dobíjecích míst) tedy má průměrně 6,07 dobíječky na 1000 elektromobilů.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Retrowave
Retrowave
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - lordlord
lordlord
při dnešním zdražování bude cena normálních aut větší než akuaut
Avatar - Middlefinger
Middlefinger
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
😒] :yes:
Avatar - lordlord
lordlord
některá auta zdražila o 200 tisíc a to určitě není konec
Arese
Ano, jistě máš pravdu. A hlavním viníkem je politiky ***sky nařizovaná elektrodeblita! 😲
Avatar - lordlord
lordlord
nejen ona, ale i pokuty za oxid uhličitý na jehož limitu se automobilky dohodly s EU
Arese
Tak o takové "dohodě" silně pochybuju! 😲