Ovšem musí mít diesel, 4x4, manuální převodovku a ruční brzdu. :yes:
A nezapomeňte: Nejhorší je již tradičně muzeální zážehový motor.
Druhý nejhorší pohon je elektrika, protože je zatím de facto dotovaná tím, že na tento druh pohonného média není uvalena spotřební daň, jako na ostatní. Až uvalena bude, cena elektrické energie vzroste na dvojnásobek (minimálně). A že bude, je jisté. Otázka zní jen kdy.
Nejlepší je a bude samozřejmě diesel na plyn, jak tady tvrdím už asi 5 let. Jenže ten zatím nikdo nechce vyrábět. Nemluvím o přestavbě dieselu na zážehový motor na plyn, ale o plnokrevný motor, ve kterém se směs vzduchu a metanu zapaluje stlačením ve vznětovém motoru. Takový motor bude navíc nejčistší a nejekologičtější. Nemá výfuk v komínu elektrárny jako elektrovehikly, má nejvyšší energetickou účinnost (když započteme rozvody elektrické energie) a je nejlepší pro životní prostředí, protože spaluje metan na CO2 a vodní páru. Pokud se nepodaří metan, unikající na Sibiři volně do ovzduší spálit (je to plyn, který způsobuje 80x silnější skleníkový efekt, než CO2), budeme mít problém.
Ještě bych dodal, že oteplování a uvolňování metanu způsobuje především Milankovičův cyklus - tedy to, že Země obíhá Slunce excentricky. Je tedy nutno se vypořádat s metanem - jeho spálením na CO2 a vodu.
A ako myslíš, že "kolega a grafik" tie svoje kreácie robí? Postrihá fotky, tu a tam niečo domaľuje a hotovo. Tvorba na úrovni dieťaťa. Hlavne že z toho chlapci majú radosť.
A nezapomeňte: Nejhorší je již tradičně muzeální zážehový motor.
Druhý nejhorší pohon je elektrika, protože je zatím de facto dotovaná tím, že na tento druh pohonného média není uvalena spotřební daň, jako na ostatní. Až uvalena bude, cena elektrické energie vzroste na dvojnásobek (minimálně). A že bude, je jisté. Otázka zní jen kdy.
Nejlepší je a bude samozřejmě diesel na plyn, jak tady tvrdím už asi 5 let. Jenže ten zatím nikdo nechce vyrábět. Nemluvím o přestavbě dieselu na zážehový motor na plyn, ale o plnokrevný motor, ve kterém se směs vzduchu a metanu zapaluje stlačením ve vznětovém motoru. Takový motor bude navíc nejčistší a nejekologičtější. Nemá výfuk v komínu elektrárny jako elektrovehikly, má nejvyšší energetickou účinnost (když započteme rozvody elektrické energie) a je nejlepší pro životní prostředí, protože spaluje metan na CO2 a vodní páru. Pokud se nepodaří metan, unikající na Sibiři volně do ovzduší spálit (je to plyn, který způsobuje 80x silnější skleníkový efekt, než CO2), budeme mít problém.
Ještě bych dodal, že oteplování a uvolňování metanu způsobuje především Milankovičův cyklus - tedy to, že Země obíhá Slunce excentricky. Je tedy nutno se vypořádat s metanem - jeho spálením na CO2 a vodu.