Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Škoda Fabia Combi Tour 1.0 TSI DSG vs. Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG – Objem ničím nenahradíš
195 komentářů
iudex
Redaktor asi na základnej škole nedával pozor, inak by nepísal názvy octavia či scala s malým začiatočným písmenom. 😒
Tohle kdysi vysvětlovali pokud si pamatuji a píšou to malým záměrně.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Pokud je to bráno jako obecné označení, píše se malé písmeno. Přijel jsem škodovkou je v pořádku s malým písmenem třeba.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
nejjhorší je profesor co chodí na forum o autech a ještě se zastává škodovky a děcka šlapou na hlavu koleje. Auto není lidská bytost, takoctavia, fabia. Kdyby Octavia šla na červenou, tak by to bylo jiné.
Zase si zo všetkých najmúdrejší? Akurát si zabudol doštudovať vybrané slová a gramatiku. "Ypsilony" sú v tvojich príspevkoch dosť bežné. Na to, že si taký múdry, je to dosť hanba, nie?
3_diamanty
V pripade novej fabie combi by to bolo hadam aj jasne... takto ale som skor za kamiq ... ktory je celkovo uz dalej aj kabinou priestrannejsi na kratsom podoryse navzdory mensiemu kufru...
Anonym
když mě pořád ne a ne dojmout velikost kufru? Co jsem v životě udělal špatně, že mi je to skoro jedno jestli má kufr o litr vic nebo méně? Při tom jako chalupář, co já toho těmi auty převozím...
Tiez nenahanam litre... takze aj 400L kamiqu by mi stacilo ... ale chapem kam smeruje tento test .... napriek tomu ja som jasne za kamiq
Litr je fetiš novinářů. Důležitá je využitelnost kufru. Pro chalupáře to znamená převoz neskladných předmětů.
Ano, o tom to přesně je. Jestli dokážu převézt delší tyč nebo rozměrnější desku. K tomu litry v kufru nepotřebuju a nevyužiju.
A o čem jiném by psali, když vypadly z nabídky stovky motorů (zbyly 3-válce) a EV jsou bzzz nuda? Tam už jim opravdu zbývá jen velikost kufru.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Práve preto by si mal chápať, že objem kufra v SUV nie je to isté čo podobný objem v kombi. Lebo kým v SUV je ten objem nahnaný výškou, ktorá ti je vo väšľine prípadov nanič, kombík má ten objem hlavne vďaka dĺžke kufra a to je pre prevoz rozmerných, väčšinou dlhých predmetov rozhodujúce.
Takže (špeciálne pre teba veľmi zjednodušene): nie absolútny objem, ale najmä tvar kufra je dôležitý.
Takže (špeciálne pre teba veľmi zjednodušene): nie absolútny objem, ale najmä tvar kufra je dôležitý.
Což jsem vlastně chtěl říct.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Stačí to napsat jednoduše - pro praktičnost je zásadní plocha kufru. A ta je u Kamiqu ve srovnání s Fabii Combi tragická :-!
Tak nějak. Jen připominka, že Kamiq neni SUV, ale zvyšeny kompakt tedy crossover u kterych je benefit oproti těm SUV nebo klasikam v podobě idealniho nastupovani/vystupovani. Navic oproti běžnym kompaktum přidava navic nějaky ten prostor a zvětšeny kufr. Ale jak pišeš plnohodnotnou nahradou za kombi verze to určitě neni.
Kolik máš dětí? Jaké děláte volnočasové aktivity?
Já nejčastěji zaflákám kufr nějakou sportovní výbavou... a může to být potápění nebo lyžování nebo lezení, pokud potřebuješ pro vícero lidí naložit kompletní sadu, tak už to nějaký místo zabere.
Já nejčastěji zaflákám kufr nějakou sportovní výbavou... a může to být potápění nebo lyžování nebo lezení, pokud potřebuješ pro vícero lidí naložit kompletní sadu, tak už to nějaký místo zabere.
Tak litr sem litr tam neresi nikdo. Ale když do kufru nedáš ani základní potřeby pro 2 malé děti, tedy kočárek pro dvojčata, cestovní postýlku, vaničku, tašku s plenkami a druhou s oblečením, tak to opravdu jako rodinné auto nelze brát. To ze nekdo nepotřebuje kufr, to chápu. Mám dost známých, kterým stačí příruční zavazadlo na 14 dnů dovolené. Ale nechápu lidi, kteří nedokážou pochopit, že i někdo má jiné potřeby než on sám.
Není to tak, že bych nechápal potřeby jiných. Spíše se divám tomu, jak moc jsem výjimečný, že ten kufr neřeším. Protože od pohledu to vypadá, jako by ho řešiili všichni.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Uvedu příklad, do Roomsteru se kočárek pro dvojčata vejde, do Fabie II Combi ne, kvůli rozměru kufru, přesto že na litry měla ta Fabia více. 😉
Roomster je SUV? Navíc na podvozku kombinace fabie a Octavie, takže značně větší auto. Co třeba srovnat s Yeti, kdyz uz chceš být v takto prehistorické době. Měli jsme oboje současně a rozhodne vic pobrala fabia kombik
Špatně asi nic (tedy v rámci tvého dotazu). Ale někteří sportují, jiní převáží nějaký ten objemnější drahý hudební nástroj v ještě objemnějším futrálu, občas obří květináč, křoviňák... na tyhle věci je Fábia v combi docela vymyšlenej plechovej přibližovač.
Co je s tebou špatně? Že bys třeba ještě neměl manželku a děti, tj. zatím nepotřebuješ převážet hromadu zavazadel? 😄
3_diamanty
Tiez nenahanam litre... takze aj 400L kamiqu by mi stacilo ... ale chapem kam smeruje tento test .... napriek tomu volil by som kamiq
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Nie je liter, ako liter. Kamiq ma kufor nafuknuty do vysky (ako vlastne vsetky SUV-cka). Fabia skor do dlzky. Ak budes hadzat batozinu jednu na druhu, je to prakticky jedno. Ale ak budes chciet previezt nieco dlhsie, tam ti skor pomoze tych +15cm u Fabie...
Anonym
Nejde jen o velikost kufru v litrech, ale o další vlastnosti, jako je například převoz rozměrných předmětů. Kamiq má menší otvor kufru a menší délku prostoru při sklopených sedadlech než Fabia Combi. Ano, dá se to řešit tažným, ale vždycky potěší, když člověk nemusí brát vozít kvůli "malému nákladu". O litr vyšší spotřeba Kamiqu je skoro neuvěřitelná, reálně ten rozdíl bude do cca půl litru, ale i to jsou zbytečné náklady navíc oproti klasickému kombíku.
Kdo chce kombíka, koupí prostě kombíka. Buď v jiní třídě, nebo v jiném stáří.
Měl jsem první generaci a vzhledem k tomu, že jsem rezervu vozil v kufru kvůli LPG, tak mi objem kufru přišel tak akorát i pro nerodinné použití.
Kdo chce kombíka, koupí prostě kombíka. Buď v jiní třídě, nebo v jiném stáří.
Měl jsem první generaci a vzhledem k tomu, že jsem rezervu vozil v kufru kvůli LPG, tak mi objem kufru přišel tak akorát i pro nerodinné použití.
Já bych Vás pane kolego trochu opravil: kombi SÚVéčkem nenahradíš. Míval jsem Ford Mondeo v kombíku a byla to loď a vešlo se tam všechno !
Kdyz se podivam Mondeu do kufru, říkám si, kde kluci z Fordu udělali chybu, že v tak velkem aute je tak málo místa.
Předpokládám, že každý myslíte jinou generaci 😉 MK3 - loď.... MK5 - úsměvně malé
No ale SUV ekvivalent Mondea bude třeba Q8 nebo Kodiaq a tam už ten náskok v kufru tak velký nebude, jestli vůbec
Co to je za srovnání? Mondeo, Q8 a Kodiaq? Wtf? Ještě mondeo a kodiaq beru a tam je na tom Mondeo s přehledem lepe. ale co ta Q8?
Co se ti nezda ? Mondeo a Q8 jsou na tom stejne, odedneska jezdim premii , takze se jdu bavit jen s vybranou spolecnosti… mejte se tu, jedu na golf !😁
Opatrně se slovem golf. 😒]
S Golfem na golf můžeš 😁 To je výjimka 😁
Myslím že to patrilo mne tak to je milé že ste si na mňa spomenuli.A ak sa môžem pridať tak z praktického hladiska / rodinného / bude kombi lepšia volba.A idem si zastrielať s luku golf je na mňa málo dynamický šport. 😄 Ale samozrejme každý má iné potreby niekomu stačí aj coupé.
SUV, crossover, to se dneska už ani nedá rozlišit. A sedanem či hatchbackem taky kombík nahradit nejde.
petrolhead
Když jsem před 35 lety koukal na auta s dvoulitrovým motorem s otevřenou pusou, netušil jsem, že se to někdy bude opakovat. Na volnoběh to běží, jako když u čtyřválce nepálí jedna svíčka, na zpátečku by to snad jelo šedesát, takže couvání s přívěsem je pro spojku téměř smrtelné, na krátký trasy to ředí olej benzínem. Co je na těchto autech tak zajímavé??? Cena to určitě není. 😒]
Jízda s přívěsem dopředu je pro spojku taky smrtelná, v tetu ujeli do zadření asi 90 km. 😒] 😒] 😒]
Plněj teroekolimity, ke kterým by se ten starý dvoulitr ani zdálky nepřiblížil...
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tříválec tedy pro mě rozhodně "není v pohodě"! Je to prostě motorová degradace vynucená zase jen debilními emisními limity EU! Jinak by takto z principu nevhodné motory nikdo nevyráběl ani nekupoval! 😲 😒 :no:
topten
tenhle clanek jen doklada nesmyslnost SUV, kdy v porovnani tehle dvou aut ma SUV o litr (o18😖 vyssi spotrebu, pri vyssim vykonu o 11kW (o 16😖 maximalku vyssi jen o 2km/h (o 2😖, a k tomu vsemu o 130litru (o 25😖 mensi kufr.
jestlize EU blazni z kazdyho gramu CO2 tak nechapu, ze krabicim s aerodynamikou cihly nejakym zpusobem nezneprijemni zivot, treba omezenim rychlosti na dalnicich na 100km/h, kdy se aerodynamika cihly zacina naplno projevovat
jestlize EU blazni z kazdyho gramu CO2 tak nechapu, ze krabicim s aerodynamikou cihly nejakym zpusobem nezneprijemni zivot, treba omezenim rychlosti na dalnicich na 100km/h, kdy se aerodynamika cihly zacina naplno projevovat
Jsou dny a chvíle, kdy můžu přímo podepsat tvůj příspěvek. :yes:
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Měl by ses zeptat těch lidí, co SÚVéčka mají, co se jim na nich líbí.
Tvé výkřiky, kdy chceš rozhodovat za ně a zakazovat a přikazovat jsou pro bandu lidí jako jsi ty typické. :no:
Tvé výkřiky, kdy chceš rozhodovat za ně a zakazovat a přikazovat jsou pro bandu lidí jako jsi ty typické. :no:
Suv maju zase ine vyhody... vyssia svetla vyska povedzme... k mojej tete na zahradu by si s fabiou kombi uz pomaly ani nevysiel... zacina tam byt uz fajny tankodrom... a po dazdi je to tam rozryte ani nevravim... tam to chce uz aspon stepway... aj preto tam kazdy druhy zahradkar ma uz aspon vitaru ci asx alebo spominane vyvysene dacie s ktorymi ozaj pri ich nizkej cene ani nie je co riskovat kebyze aj suchnes bruchom o kamen .. .. takze ono kazda minca na dve strany ... a suv maju tiez svoje vyhody... a je ich dost... pravda je taka ze aj chalupari dnes uz presedlavaju z kombikov na suv... vyssiu svetlost nicim nenahradis... ziadnymi litrami v kufri ani super infotainmentom...
Rozumbrado, hlavně se do nich lépe nasedá. A vystupuje. Divil by ses, co lidí má nějaké zdravotní problémy a nemůže prostě padat dolů do tradičních sedanů hatchbacků jako Němci do krytu.
Tradiční auta jsou pro mladý. Ty nic nebolí, nastupuje se jim a vystupuje dobře.
Taky si pamatuji jak jsem se pořád bouchal do hlavy.
To s SUV nezažiješ, nad hlavou je vždy dost místa, hlavně při nastupování a vystupování.
Tradiční auta jsou pro mladý. Ty nic nebolí, nastupuje se jim a vystupuje dobře.
Taky si pamatuji jak jsem se pořád bouchal do hlavy.
To s SUV nezažiješ, nad hlavou je vždy dost místa, hlavně při nastupování a vystupování.
Ona je otázka, jesli by většina esuuvéčkařů staršího data výroby radši dnes nenasedla do MPVéčka, kteréžto v podstatě skoro vymizelo. Taková Venga (či iX20) na trhu žádné pokračování nemá, což je velká škoda. Bayon do toho nepočítám, to není žádný nástupce.
no tak to jsme národ invalidů. ale to bylo vždy vlastně. Každého bolí záda ( i já mám s nimi velký problém ), a přesto nemám problém si sednout i do normálního auta. Sedačky, které jsou důležitější bývají naopak lepší v těch běžných autech.
A bouchání do hlavy, to je argument. Když půjdu po ulici a nabourám do lampy svojí neschopností, tak nechám všechny lampy odstranit?
A nezapomněl jsi zmínit třeba lepší výhled?
A bouchání do hlavy, to je argument. Když půjdu po ulici a nabourám do lampy svojí neschopností, tak nechám všechny lampy odstranit?
A nezapomněl jsi zmínit třeba lepší výhled?
Konkrétně v téhle třídě je pro mě je jedinou výhodou rozumná prostornost proti mizérii v emisně snížených hatchích, a to při zachování slušné ceny. Vše ostatní je pro mě nevýhodou.
Slovenčina moja...
Výška nemôže byť vyššia alebo nižšia - len väčšia alebo menšia. Vety sa píšu s veľkým písmenom na začiatku a bodkou (výkričníkom, otáznikom, atď.) na konci. Ešteže aspoň i/y píšeš správne. Ešte by to chcelo interpunkcie a obmedziť tie trojbodkové príšernosti, a bude sa to dať čítať. 😉
Výška nemôže byť vyššia alebo nižšia - len väčšia alebo menšia. Vety sa píšu s veľkým písmenom na začiatku a bodkou (výkričníkom, otáznikom, atď.) na konci. Ešteže aspoň i/y píšeš správne. Ešte by to chcelo interpunkcie a obmedziť tie trojbodkové príšernosti, a bude sa to dať čítať. 😉
Anonym
Bohužel objemem kufru objem motoru fakt nedoženete 😄 😄 😄 😄
Objem a válce ničím nenahradíš. To stále platí 😄 😄
Objem a válce ničím nenahradíš. To stále platí 😄 😄
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mojím plagátovým favoritom boli desaťvalce: také Porsche carrera GT s jeho famóznym atmosférickým 5,7 V10 považujem za jedno z najlepších športiakov histórie, ten zvuk a charakter je nezabudnuteľný:
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
A co Tvé příspěvky v 6:03, 7:55, 8:13, 8:44, 8:59, 9:10, 9😁3, 9:49 trolle???
Tak mi napadá, že V10 by mal byť aj Tvoj favorit, keďže bol v Lexuse LFA (objektívne tiež famóznom športiaku). 😉
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
"Můj favorit právem velmi chválený V8 5.0 smáznou už biturbo šestiválce = nic proti LÁÁÁÁSCE k víc válcům a většímu objemu, jen holt realita"
Realita je taka,ze ked zacnes porovnavat jablka s jablkami a nie ako ty jablka s hruškami ,tak zistis ,ze V8 biturbo hravo zdola V6 biturbo,rovnako ako atmo V8 atmo V6 a vtedy pocitis v reale tie 2 valce navyse a poriadny objem k tomu.
Realita je taka,ze ked zacnes porovnavat jablka s jablkami a nie ako ty jablka s hruškami ,tak zistis ,ze V8 biturbo hravo zdola V6 biturbo,rovnako ako atmo V8 atmo V6 a vtedy pocitis v reale tie 2 valce navyse a poriadny objem k tomu.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Když nebudu brát v potaz nic pod 4 válce a nezajímá mě poruchovost, životnost a LSPI, tak naprosto vždy šáhnu radši po turbomotoru (1.3-1.5) než moderním atmo-dvoulitru.
Tvá poučka o objemu už dávno neplatí.
Tvá poučka o objemu už dávno neplatí.
Platí stále. Protože 2,0 turbo je úplně jiný kafe než 1,2 turbo :-!
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
reagoval jsem na větu, že objem ničím nenahradiš...
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ano. A plati to stále. Objem ničím nenahradíš :-!
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ne platí to stále, turbo je o ho*vně, to je akorát další věc, která odchází a kompresor je sice fajn, až až pro ty vrcholné modely.
Jako základ stačí pořád atmosféra, dnešní atmosférická V6 může mít 350 HP a V8 Klidně 550. To bohatě stačí.
Jako základ stačí pořád atmosféra, dnešní atmosférická V6 může mít 350 HP a V8 Klidně 550. To bohatě stačí.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Bohužel, už i dnešní rádoby e😜erti často žiji v bludných představách, že kvalitu auta dělá úhlopříčka displaye a počet barev led osvětlení...
Viz barthoviny, barthgo atp. ...
Viz barthoviny, barthgo atp. ...
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Auto pro řadu lidí rozhodně není jen přibližovadlo z A do B, ale i věc, v které tráví dost času, baví je nebo to maj vyloženě pro radost z jízdy.
Samozřejmě netýká se hekeplů s oturbeným litrem 😄 😄 😄
Samozřejmě netýká se hekeplů s oturbeným litrem 😄 😄 😄
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tielman
...poradil místo Fabie Combi Kamiq, tak jdu k jinému prodejci, protože bych si pomyslel, že prodejce vůbec nechápe, co po něm zákazník chce, což může generovat jen řadu dalších dílčích nepochopení... Fabii Combi nejspíš skvěle nahradí Scala, nikoliv Kamiq.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
To je jako jabka a hrušky. Scala ano, Kamí-kv určitě ne. V benzínu navíc užrané ...
Přešel jsem z kombi na SUV, nebo co je CX-5 vlastně zač.
Do CX-5 se toho moc nedá ale já už velký nákladový prostor nepotřebuji.
Když je nejhůř, sklopím sedadla.
Do kombi se bez sklápění vejde vánoční stromek, celé kolo atd. Od té doby, co jsem měl kombi, jsem na střeše přestav vozit věci, když jsem měl střešní box a úchyty na kola atd.
Teď už mám 2. SUV, tedy celkem 12 let a všechno co jsem potřeboval jsem odvezl. Ale moc už toho fakt nevozím.
Přešel jsem z kombi na SUV, nebo co je CX-5 vlastně zač.
Do CX-5 se toho moc nedá ale já už velký nákladový prostor nepotřebuji.
Když je nejhůř, sklopím sedadla.
Do kombi se bez sklápění vejde vánoční stromek, celé kolo atd. Od té doby, co jsem měl kombi, jsem na střeše přestav vozit věci, když jsem měl střešní box a úchyty na kola atd.
Teď už mám 2. SUV, tedy celkem 12 let a všechno co jsem potřeboval jsem odvezl. Ale moc už toho fakt nevozím.
Fabii combi skvěle nahradí jen Fabia combi. A to je ten problém :-!
MOJE JMÉNO
Proč zahrnujete do srovnání dynamiku a pružnost dvou výkonných variant shodných motorů? (důvod chápu, ale toto kritérium nemělo být z objektivního hlediska v hodnocení zahrnuto)
Proč není alespoň zohledněna výrazně nižší spotřeba Fabie?
Aha, on by nakonec byl vítěz ten druhý 😒]
Proč není alespoň zohledněna výrazně nižší spotřeba Fabie?
Aha, on by nakonec byl vítěz ten druhý 😒]
rohYpnol
Jeden je na délku, druhý na výšku. To je celé. Zvlášť Kamiq je případ, kdy je opravdu velmi prostorná kabina a aby se třídní a modelově Kamiq vměstnal do výrobního programu tak zadní převis je seseknutý.
Co mi vyloženě chybí pokud jsem nepřehlídl tak to je výška sedáku nad zemí a světla výška. Protože co Kamuqu vyčíst nejvíc je to, že světla výška příliš SUV není.
Že Škoda zařízla Fabii Combi považuji za obrovskou chybu a jednoznačné pohrdání zákazníky. Škoda upřednostňuje politické vize EU a vize Diesse... Ok, severské země a bohaté Německo a Holandsko dostává své. Ale Škoda vždy byla prezentována jako Česká!!!
Dnes se ukazuje, že Škoda není česká ani zdaleka. A mnohem víc český je i takový Hyundai!!! Ten totiž stále umí nabídnout českému zákazníkovi vlastně mnohem víc.
Co mi vyloženě chybí pokud jsem nepřehlídl tak to je výška sedáku nad zemí a světla výška. Protože co Kamuqu vyčíst nejvíc je to, že světla výška příliš SUV není.
Že Škoda zařízla Fabii Combi považuji za obrovskou chybu a jednoznačné pohrdání zákazníky. Škoda upřednostňuje politické vize EU a vize Diesse... Ok, severské země a bohaté Německo a Holandsko dostává své. Ale Škoda vždy byla prezentována jako Česká!!!
Dnes se ukazuje, že Škoda není česká ani zdaleka. A mnohem víc český je i takový Hyundai!!! Ten totiž stále umí nabídnout českému zákazníkovi vlastně mnohem víc.
Škoda upřednostňuje to, co a) zákazníci chtějí kupovat, b) na čem je schopná vydělat a c) co má budoucnost. Fabia Combi neexceluje ani v jedné z těhle disciplín, to už jsme tu probrali mockrát.
Zajímavý je ten apel na ČR... zkusil jsem najít čísla, ale rychle se mi to nepodařilo, jen v nějakém článku na idnes.cz se zmínilo, že podíl kombíku v ČR je "nadpoloviční"... možná ve statistikách mdcr.cz.
Zajímavý je ten apel na ČR... zkusil jsem najít čísla, ale rychle se mi to nepodařilo, jen v nějakém článku na idnes.cz se zmínilo, že podíl kombíku v ČR je "nadpoloviční"... možná ve statistikách mdcr.cz.
Obecně naprosto chápu, že malý kombík z pohledu bohatého západního Evropana je ... póvl. Tam když už někdo chce rodinný vůz tak bere nejmíň nižší střední.
Jenže pro ČR a východní Evropu platí přesný opak. Tady pokud už se nějaká rodina dotáhne na pořízení nového vozu, tak je limit právě často kolem 400, 450t. ... a v téhle ceně prostě Škoda nic jiného než Fabii Combi nabídnout neumí.
Fabia Combi na tři východní Evropy a na našem trhu prostě bude hodně chybět. V Německu po ní neštěkne ani pes.
Jenže pro ČR a východní Evropu platí přesný opak. Tady pokud už se nějaká rodina dotáhne na pořízení nového vozu, tak je limit právě často kolem 400, 450t. ... a v téhle ceně prostě Škoda nic jiného než Fabii Combi nabídnout neumí.
Fabia Combi na tři východní Evropy a na našem trhu prostě bude hodně chybět. V Německu po ní neštěkne ani pes.
Nebýt sabotáže EU v tom bodě b), kombík by byl. To snad přiznala i sama automobilka.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
cjoctavian
Neviem preco autor povazuje indicky Kushaq za najmensie SUV, ked Kamiq ma zhodne rozmery, len je o nejaky centimeter dokonca nizsi...
Tomogo
... na co ty motory vlastně jsou vhodné.
1. Na dálnici, dlouhý nájezd a velkou zátěž je dobré silné TDI.
2. Na okresky, ale taky dlouhé nájezdy je lepší nějaký slabší TDI.
3. Na zábavu, kultivovanost a stále rozumnou spotřebu a zátěž je super pro takové auto třeba 1.5 TSI.
4. Na popojíždění kolem baráku je lepší benziňák bez turba.
Tak k čemu to 1.0 TSI vlastně je?
1. Karbonovat to bude stejně jako 1.4-2.0 TSI.
2. Spotřeba není nějak fascinující, snad jen ve městě je dobrá.
3. Výkon je možná dostačující, ale jak pro koho.
4. A vysoké nájezdy a zatížení to asi taky v běžném provozu nevydrží. To znamená, že to půjde do šrotu a místo toho opět nové auto. Takže ekologie taky nic moc.
Podle mě to je zajímavé jen na papíře a to je vše.
Asi bych si vybral na nějaké to popojíždění spíše Hyundai i30 Combi 1,5 DPi 81 kW.
1. Na dálnici, dlouhý nájezd a velkou zátěž je dobré silné TDI.
2. Na okresky, ale taky dlouhé nájezdy je lepší nějaký slabší TDI.
3. Na zábavu, kultivovanost a stále rozumnou spotřebu a zátěž je super pro takové auto třeba 1.5 TSI.
4. Na popojíždění kolem baráku je lepší benziňák bez turba.
Tak k čemu to 1.0 TSI vlastně je?
1. Karbonovat to bude stejně jako 1.4-2.0 TSI.
2. Spotřeba není nějak fascinující, snad jen ve městě je dobrá.
3. Výkon je možná dostačující, ale jak pro koho.
4. A vysoké nájezdy a zatížení to asi taky v běžném provozu nevydrží. To znamená, že to půjde do šrotu a místo toho opět nové auto. Takže ekologie taky nic moc.
Podle mě to je zajímavé jen na papíře a to je vše.
Asi bych si vybral na nějaké to popojíždění spíše Hyundai i30 Combi 1,5 DPi 81 kW.
Jsou vhodné jako normální motor pro rodinné auto na univerzální použití, na těch 10-15tkm za rok, co většina soukromých jezdců tak najezdí. Naopak si myslím, že nízká spotřeba TSI (EB, TCe, TGDI, ...) a stále větší komplikovanost TDI znamená, že už se ta nafta vyplatí jen těm, co jezdí opravdu hodně, typicky pracovně.
Mám dojem (ale ne úplně podložený zkušenostmi), že vrchol bylo 1.2TSI v poslední verzi - to je pro Octavii naprosto dostatečná motorizace, s manuálem příjemně kultivovaná v nejčastěji používaném spektru otáček, úsporná, už konečně spolehlivá - a ne, zdá se, že ani "ježdění kolem komína" ji nějak zvlášť nevadí.
Mám dojem (ale ne úplně podložený zkušenostmi), že vrchol bylo 1.2TSI v poslední verzi - to je pro Octavii naprosto dostatečná motorizace, s manuálem příjemně kultivovaná v nejčastěji používaném spektru otáček, úsporná, už konečně spolehlivá - a ne, zdá se, že ani "ježdění kolem komína" ji nějak zvlášť nevadí.
Tím si právě nejsem jist. Asi si budeme muset počkat 10 let a pak hodnotit. Ale třeba se pletu... Jen jsem těch TSI na šrot viděl už poměrně dost. Včetně toho mého. Ale to uznávám byl opravdu nepovedený kousek (CC 2.0 TSI r.v. 2009).
Jako takhle... půlmilionové nájezdy ti neslibuju. Ale motorů, co mají na hrbu 150-200tkm už je dost a na základě poměrně velkýho vzorku v ČR se dá říct, že 1.0TSI je nadprůměrně spolehlivej motor - nejen ve svý třídě, ale i ve srovnání se svými atmo předchůdci.
Ví se o jednom "konstrukčním" problému (namáhání spojky díky tomu, že zpátečka je moc do rychla - malá převodovka a nevhodný stálý poměr). Nevím přesně, kterých modelů a ročníků se to týká.
Ví se o jednom "konstrukčním" problému (namáhání spojky díky tomu, že zpátečka je moc do rychla - malá převodovka a nevhodný stálý poměr). Nevím přesně, kterých modelů a ročníků se to týká.
Z mého pohledu je 1.0 TSI vhodný motor pro všechny, co předtím měli nějaký slabší diesel (1.9 TDI, 1.6 TDI). Kulturu jízdy to má o třídu až dvě třídy lepší, spotřeba je vyšší jen nepatrně. A právě na dálnici se vůbec neprojeví největší nectnost 1.0 TSI, což turbodíra v nízkých otáčkách.
Myslím si, že se ten motor hodí i pro některé dřívější majitele slabších benzíňáků, které se pro dosažení obstojné dynamiky musely hodně vytáčet.
Výhoda 1.0 TSI je právě spolehlivost. Koncern VW má nepřetržitý vývoj benzínových motorů s přímým vstřikováním od roku 2000 a s přeplňovanými verzemi od roku 2004. Dětské nemoci si odskákali dřívější majitelé a teď patří jeho přímovstřikové benzínové motory k těm nejspolehlivějším.
Myslím si, že se ten motor hodí i pro některé dřívější majitele slabších benzíňáků, které se pro dosažení obstojné dynamiky musely hodně vytáčet.
Výhoda 1.0 TSI je právě spolehlivost. Koncern VW má nepřetržitý vývoj benzínových motorů s přímým vstřikováním od roku 2000 a s přeplňovanými verzemi od roku 2004. Dětské nemoci si odskákali dřívější majitelé a teď patří jeho přímovstřikové benzínové motory k těm nejspolehlivějším.
Na TDI v téhle třídě zapomeň. 1.5 je drahá. Benzíňáky bez turba většinou slabé. Výkon i spotřeba jsou úplně v pohodě. To, že nic nevydrží, je pouze tvé nepodložené tvrzení. i30 proč ne, akorát to není auto do města a zprasili si servisní síť.
Říkáte někomu, komu se ve 120 tisících rozpadl 2.0 TSI. Koupeno nové, olej měněn do 15. tisíc. Od servisáka info, že je to běžné a nejsou výjimky i v 70. tisících. Jen spousta lidí neřeší že je motor v troskách a vesele jezdí dál. Zničené svody turba, karbon všude, podpálené díky karbonu ventily a v kýblu pístní kroužky. A to už nemluvím o odejitém senzoru sání...
A všichni vám řeknou, že TSI žere olej. Není to pravda. Jen ta zničená a to je bohužel nemalé množství. Mě to začalo žrát olej až po těch kroužcích. Po generálce motoru opět vše v pořádku.
Jj TSI je známka dokonalosti.
A všichni vám řeknou, že TSI žere olej. Není to pravda. Jen ta zničená a to je bohužel nemalé množství. Mě to začalo žrát olej až po těch kroužcích. Po generálce motoru opět vše v pořádku.
Jj TSI je známka dokonalosti.
Opravdu nejsou všechna TSI od roku 2007 jeden a ten samý motor.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Věřím, ale fyziku neošidíte. Přímý vstřik s kombinací s EGR je vstupenka k problémům u každého motoru. A pokud auto žere olej, tak je to už pomalu tutovka.
Kamarád měl Audi A4 r.v. 2013 a ty samé problémy. Nakonec to prodral o 240 tisíc laciněji, než já to opravené CC. Jak říkal, "já už jezdil jen na olej".
Ale nechci tu ty 1.0 TSI odsuzovat dopředu. Asi si počkám na konečný soud pár let.
Jen se prostě nemohu zbavit té nedůvěry po těch pár zkušenostech a rozhovoru se servisákem.
PS: Někde jsem četl, že některé motory se obejdou i bez EGR ventilu. Ale nevím, jestli je to tento případ.
Kamarád měl Audi A4 r.v. 2013 a ty samé problémy. Nakonec to prodral o 240 tisíc laciněji, než já to opravené CC. Jak říkal, "já už jezdil jen na olej".
Ale nechci tu ty 1.0 TSI odsuzovat dopředu. Asi si počkám na konečný soud pár let.
Jen se prostě nemohu zbavit té nedůvěry po těch pár zkušenostech a rozhovoru se servisákem.
PS: Někde jsem četl, že některé motory se obejdou i bez EGR ventilu. Ale nevím, jestli je to tento případ.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ale stejně bych si asi spíš vybral Kia Ceed 1.5 T-GDI. Kdybych chtěl silnější motor než Hyundai i30 1.5 DPI.
Makovnik
Prikaz znel jasne, Kamik musi vyhrat.
Alebo redaktor nevie pouzivat kalkulacku, lebo spotreba 5,5 vs. 6,5 ma znamku zhodne 1,5,co je nezmysel.
V konecnom dosledku v dnesnej dobe ani jedno auto z dvojice.
Fabia ma len velky kufor, inak je vnutri mala + zdechly motor.
Jedina vyhra je cena.
Kamik jazdne priemerne, priestor vnutri onicom a kufor nepodstatny, zase len priemerny. A dizajn horsi ako u Fabie.
Alebo redaktor nevie pouzivat kalkulacku, lebo spotreba 5,5 vs. 6,5 ma znamku zhodne 1,5,co je nezmysel.
V konecnom dosledku v dnesnej dobe ani jedno auto z dvojice.
Fabia ma len velky kufor, inak je vnutri mala + zdechly motor.
Jedina vyhra je cena.
Kamik jazdne priemerne, priestor vnutri onicom a kufor nepodstatny, zase len priemerny. A dizajn horsi ako u Fabie.
Ale Clio i Ibiza jsou fuč a Fabia v posledním normálním roce (2019) prodala 50.000 kombíků, bez konkurence. Takže když to otočíš - udělal Renault chybu, že celý lukrativní segment malých kombíků přenechal Škodovce, nebo ten segment až tak lukrativní není?
Takže áno, segment pri súčasných cenách už lukratívny nie je.
a do 5 let se ceny srovnatelnych spalovaku a elektrik vyrovnaj
Jinak to jsou takové obecné řeči... spolehlivé motory TSI zrovna nebyly, Fabia 2 si vyžrala tu generaci s problematickými rozvody... a "cenově dostupná masám lidí" taky úplně nevím co tím chtěl básník říci.
Fabia 2 jako krátká po faceliftu dejme tomu, ale u kombíku je ta kombinace úzkého a vysokého auta dost disproporční, v tomhle byla Fa3Combi velký pokrok.
Že většina mladých rodin má budget spíš na ojetinu je fakt.