Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI (147 kW) – Premiant kvapných přesunů
70 komentářů
Anonym
daaaak
Coronavirus
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
fOE
Te casti o spotrebe mam trosicku problem uverit, zvlast tomu priblizeni se 7 litrum ve meste naznacujici, ze se snad autor spotrebou drzel POD touto hranici. Jako, pri vecernim prujezdu takoveho Hodonina je to jiste dosazitelna mestska hodnota, ale kdekoliv jinde kde maj vic nez dva semafory to u takhle velkeh👋tezkeho auta s 4x4 bude proste utopie. Realita bude o litr vyssi, ve velkomeste (ktere mame v ceskoslovensku vsehovsudy tri) pak rovnou o dva.
PS: az bych se vymotal z toho Hodonina pod 7l bych si rad sel jeste "zalitat na dalnici" za 6,5l. :yes:
PS: az bych se vymotal z toho Hodonina pod 7l bych si rad sel jeste "zalitat na dalnici" za 6,5l. :yes:
Nevím, jak zrovna Kodiaqu, ale v Passatu ty EVO motory opravdu žerou málo. Kolega vyměnil Passat 110/110kw a jezdí o necely 1L min. Ani se mi nechtělo věřit.
No ja mel tu cest s kratkym tiguanem, jak s pred evo 190k tak ted s 200k a rozdil tam byl do pul litru. Starsi jezdil prumerne za 8,5 a tomu novemu tam sviti nejak 8l. Coz mimochodem odpovidalo i cca spotrebe ve meste, u obou. Ty autorovo hodnoty jsou hezka pohadka.
Asi si nikdy nejezdil po českém maloměstě v noci...
to se to pak chvástá s městskou spotřebou... já se s žádným dvoulitrovým dieslem ve městě nedostal pod 8.
Nejnižší naftovou spotřebu s naftou mám na Meganu 3 kombi 1,5dci s EDC a to asi za 6, ale to je motor jiné euronormy, jiného objemu a hlavně i výkonu, v lehkém autě.
to se to pak chvástá s městskou spotřebou... já se s žádným dvoulitrovým dieslem ve městě nedostal pod 8.
Nejnižší naftovou spotřebu s naftou mám na Meganu 3 kombi 1,5dci s EDC a to asi za 6, ale to je motor jiné euronormy, jiného objemu a hlavně i výkonu, v lehkém autě.
u Passatu je dvouspojka naladěná na podtáčení motoru, ano skvělá spotřeba za cenu zničení EGR, turba atd.
Jsem přesvědčenej, že spotřeby odečítají z PP, a tím pádem je realita +0,5l.
Porad mu to nezeru, viz i ma zkusenost (21😁1). Ale nemluvme jen o me, pomozme si mistnim testem tohohle pohonneho retezce v o 100kg lehcim tiguanu ze zacatku letosniho roku😒br />
"Spotřeba se pak drží v mezích. Ve městě se běžné pohybovala kolem osmi litrů, jen krátké trasy v kombinaci se zimním počasím průměr zvedl nad devět litrů. Na dálnici se spotřeba pohybovala nad osmi litry, výlety po okreskách znamenaly průměr kolem sedmi litrů."
Kodiaq ve vsech rezimech o litr (i vic) min? Tak urcite... 😄
Kodiaq ve vsech rezimech o litr (i vic) min? Tak urcite... 😄
Nevím. Já s Kodiaqem 2,0TDI 110kw jezdil dlouhodobě cca 7l léto, 7,5l zima. Často to bylo courání kolem komína, takže +- město, po dálnici v rámci limitů jezdil pod 7l.
Každý palubák n€odrbáva, alebo niektoré tie spotreby zobrazujú aj celkom presne. Moje aktuálne auto to dáva s presnosťou na 0,1 l, takže dá sa povedať že zobrazuje reálny údaj
Každý ne, ale koncernové ano. Moje tři poslední auta - Audi, Škoda, VW - všechny kecají o půl litru. Jak přes kopírák.
Nahore zminene tiguany to meli po dotankovani za 0,2-0,3l rozdil. Takze celkem presne.
Hele koukal jsem na Hypermiling testy, třeba tady: https😐/youtu.be/bvSrlu64f2A
Ale i na jiný stránky.
A odchylky byly vždy do 0,1 l na 100 km. Zde konkrétně 3,3 palubák vs 3,37 reál.
Průměrná 84km/h a na nádrž dali tuším 2065 km.
Poslední dobou bych řekl, že ty údaje o spotřebě sedí dost přesně.
Ale i na jiný stránky.
A odchylky byly vždy do 0,1 l na 100 km. Zde konkrétně 3,3 palubák vs 3,37 reál.
Průměrná 84km/h a na nádrž dali tuším 2065 km.
Poslední dobou bych řekl, že ty údaje o spotřebě sedí dost přesně.
O3 RS byla přesná (přeměřoval tachometr, ale kupodivu měření ujeté vzdálenosti i spotřeba byly hodně přesný).
Tak to mě překvapuje, jedna značka, jedno auto to umí a druhý ne.
Zajímalo by mě, jak přesně CPU ví, kolik benzínu prošlo vstřikama... tipoval bych že hodně přesně, ale vlastně nevím.
U té ujeté vzdálenosti to pak může trošku lítat podle kol... Opel má alternativně 245/45 18 i 235/45 18 a tam je to znát, na 245 je hodně přesnej, na 235 ukazuje víc (a předpokládám, že ujetá vzdálenost dtto).
U té ujeté vzdálenosti to pak může trošku lítat podle kol... Opel má alternativně 245/45 18 i 235/45 18 a tam je to znát, na 245 je hodně přesnej, na 235 ukazuje víc (a předpokládám, že ujetá vzdálenost dtto).
Hele, v mým Passeratti Variant s tím jezdím za 5,6 dlouhodobě. A minulej tejden jsem valil 300 km s cca 50% podílem dálnice a cestou tam za 5,8 a zpět za 5,2. Tam jsem jel často nepublikovatelnými tempy, kde to šlo. A kde to nešlo, tak ve vláčku. Průměrná rychlost v cíli byla 96 km/h. Tohle nový EVO je fakt docela příjemnej motor. Slabší EVO prý jezdí mnohem úsporněji, ale s tím nemám zkušenost.
S tím mým zatím nejlepší spotřeba na výletě cca 120km a za 4,3/100.
Prvních 10 km to žere vždycky jako prokopnutý 8-10/100 jako prd a taky když regeneruje. Pak to prudce padá.
Ale jinak na okreskách běžně okolo 5 až 5,5 podle tempa. Na nádrž to dá někde okolo 1100 - 1200 km.
Za mě OK s ohledem na rozměry a hmotnost 1,7T.
Věřím, že 6,5 na dálnici je reálných i u Kodiaqa, ale jen pokud se pojede předpisově. Do 135 tacho.
S tím mým zatím nejlepší spotřeba na výletě cca 120km a za 4,3/100.
Prvních 10 km to žere vždycky jako prokopnutý 8-10/100 jako prd a taky když regeneruje. Pak to prudce padá.
Ale jinak na okreskách běžně okolo 5 až 5,5 podle tempa. Na nádrž to dá někde okolo 1100 - 1200 km.
Za mě OK s ohledem na rozměry a hmotnost 1,7T.
Věřím, že 6,5 na dálnici je reálných i u Kodiaqa, ale jen pokud se pojede předpisově. Do 135 tacho.
Tyhle novinářské spotřeby normálně ignoruju. To jsou totálně mimo realitu jízdy a z toho vyplívající čísla. Nedávno jsem jel se 4 chlapama do Chorvatska Kodiaqem RS 2.0TDI a jeli jsme teda palbu a spotřeba 10,5 😁 Jako jasně, když pojede člověk předpisově, absolutně se vyvaruje jakémukoliv prudšímu zrychlování atp. tak se třeba na 7 dostane ale takhle opravdu nikdo nejezdí.
Ještě horší je to u elektroaut. Ty vtipné dojezdy 450km apod. to se musím smát. Chvíli jedete po dálnici 150 a dojezd klesne pod 300km. Takže tyhle kapitoly asi budu brzy úplně přeskakovat. Nemá to smysl vůbec číst.
Ještě horší je to u elektroaut. Ty vtipné dojezdy 450km apod. to se musím smát. Chvíli jedete po dálnici 150 a dojezd klesne pod 300km. Takže tyhle kapitoly asi budu brzy úplně přeskakovat. Nemá to smysl vůbec číst.
Novinářské spotřeby jsou skoro vždycky naopak vysoký. Tohle je snad poprvé, co se někomu zdá, že je to moc málo. Jet s Kodiaqem k moři za 7 je podle mě naprosto v pohodě, i s rakví. Že to ale memůže být rychlostí 180kmh, to je snad každýmu jasný.
10,5 pri palbe? To je nejak malo. Ja s bmw 118d palba do chorvatska v aute sam a spotreba 8,5 a to je o dve triedy mensie auto. Normalne 5,5. Jo a to iste s x5 znamenalo 20l.
jo a ještě řekni, že pod mýtnou branou jsi zrychlil na doraz, préj palba 😒]
Tak to jsem si myslel, že mám užranej diesel, Chorvatsko, 3 lidi, bagáž + rakev na střeše (to je šílenej žrout nafty), mimo Rakouska 160-180 a za 6,9 s Mondeem TDCi 132kw AWD AT, normálně jezdím taky za 7. Buď si jel fakt jak magor, nebo jsem na spotřebu svého auta nadával zbytečně 😁
Pri tom bawe som zistil, ze spotrebu na tychto turbodizlo vyrazne ovplyvnuje akceleracia na plny plyn. Ked kazde zrychlenie riesis plnym plynom, tie auta zeru o 30% viac, ako ked sa k rovnakej rychlosti dopracujes lahkou nohou. U turbo benzinov je to este vyraznejsie. Naopak atmosfere je to jedno.
3 typy 2.0 tdi motoru ve 4 autech od dieselgate po wltp motory, superby a o3, manualy a fwd - spotreba 8-10 ve mestech, Praha, Warsava, Brusel, Berlin, jen mereno po meste v prumernem provozu takovych mest.
Spritmonitor říká 7,9... což je asi realistický (a pořád slušný) výsledek. Na druhou stranu, 140kW 2.0TSI má 9,2... a je levnější o 60t, takže kdybych počítal 0,4Kč/km, tak se nafta vrátí po 150tkm... což je dost, pokud vezmu ještě náklady na AdBlue a třeba vyšší servisní náročnost.
Kdo bere na leasing muze uvazovat takhle. Ten kdo kupuje musi resit i nasledny prodej a prodavat vetsi SUV s vykonejsim benzinem? Az mam chut se vsadit, ze se tech 60k rozdilu vrati vic nez jen jednou.
Nedíval ses do inzerce? Nebyl bych úplně překvapený, kdyby 2.0TSI 140kW nebylo výrazně levnější, než 2.0TDI 140kW... i kvůli té očekávané menší servisní náročnosti... ale nevím.
Předpokládám, že se asi nafta do SUV pořád vyplatí... ale tahle verze TSI je docela zajímavá alternativa, pokud někomu nafta nevoní...
Předpokládám, že se asi nafta do SUV pořád vyplatí... ale tahle verze TSI je docela zajímavá alternativa, pokud někomu nafta nevoní...
Plautus
TEST - SEAT Tarraco FR 2.0 TSI - MÁ SE KODIAQ BÁT?! SKORO ČTVRT TISÍCE KONÍ A FAJN TECHNIKA - muldix /MM Automotive/
https😐/m.youtube.com/watch?…
Najlepšie je to v 5:20 a potom cca od 8😁0.
(https😐/youtube.com/watch?…)
Síce je to benzín, ale ide o podstatu veci skrytú v podvozku.
https😐/m.youtube.com/watch?…
Najlepšie je to v 5:20 a potom cca od 8😁0.
(https😐/youtube.com/watch?…)
Síce je to benzín, ale ide o podstatu veci skrytú v podvozku.
vondry87
Teď koukám do ceníku Superbu a Kodiaqa a zase zdražili o dalších 50 tis? To bude asi odměna za to, že jim daňoví poplatníci platí sezení doma na zadku, hezký..
To je šílený, až budu za rok fasovat, tak s naším budgetem lehce přes mega to bude sotva na základ..
To je šílený, až budu za rok fasovat, tak s naším budgetem lehce přes mega to bude sotva na základ..
Čakacie doby na objednávku sa u VW momentálne blížia 10 mesiacom :no:
Jeden kolega objednaval oktavku snad v kvetnu a dostal ji jeste behem leta. Jinej objednaval kodiaq v srpnu a ma potvrzeny termin dodani na tenhle mesic. Je to zjevne trosku i o stesti (nebo skrze koho a jak se objednava).
Já vím, ale jednak si nemyslím, že zlevní, až se to zlepší, a za druhé jsem si naivně myslel, že když jim to zastavení výroby dotujeme, nebudou muset (alespoň v ČR) zdražovat. Je to slušnost. Ale oni ví, že Čech koupí všechno. Já Škodu nikdy nekoupil a teď už vím, že ani nikdy nekoupím.
Nikdy bych nečekal, že kdo si místo Superba půjde pro trojkovýho bavoráka, ještě ušetří.
Nikdy bych nečekal, že kdo si místo Superba půjde pro trojkovýho bavoráka, ještě ušetří.
KANKUNEN
nežere a nesmrdí. A že kdysi podváděli. V práci taky vykazuješ co chce šéf a když chce blbost, tak mu dodáš blbost.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
no to fakt ne, nastup v6 tdi z let 2011 az 2018 je uplne nekde jinde nez todle. To, ze to pak audi totalne po.... lo je vec druha. Kazdopadne jak se nadechuje 200kw verze je neporovnatelny s timdle. A mimochodem totez plati i ve srovnani s 20d.
rohYpnol
Řekl bych, že alfa a omega je, jestli jezdíš se studeným nebo teplým autem.
Při těchto teplotách pokud je auto ven, tak ranních 7 ve městě fakt pochybuji. Pokud je to z garáže, pak by se tmu věřit možná i dalo..
Při těchto teplotách pokud je auto ven, tak ranních 7 ve městě fakt pochybuji. Pokud je to z garáže, pak by se tmu věřit možná i dalo..
rohYpnol
Je neuvěřitelné, kam až dovedli vývoj Kodiaqu a TDI. Fakt se z toho stal uživatelný TOP. Jasně, na machrování to není, ale pokud někdo není pozér co si autem potřebuje honit triko, tak je právě tenhle Kodiaq vlastně ideálem pro rodinu do našich zeměpisných šířek.
To, že RS přehodili z TDI na TSI je absolutní kravina. Ale pokud je tu tenhle sportline, tak mi to vlastně ani nevadí. Jako bonus tu navíc není ten prokletý úchylný sound booster z RSa, takže...? Ano, SUV Škoda nejsou tak žádané jen tak náhodou.
Smekám a zároveň jsem rád, že za cenu základu mizerného EV stále lze koupit pořádné, slušné normální auto pro ježdění. :yes: :yes: Obávám se ale, že další generace, pokud vůbec přijde, bude znamenat ve všem strmý pád.
To, že RS přehodili z TDI na TSI je absolutní kravina. Ale pokud je tu tenhle sportline, tak mi to vlastně ani nevadí. Jako bonus tu navíc není ten prokletý úchylný sound booster z RSa, takže...? Ano, SUV Škoda nejsou tak žádané jen tak náhodou.
Smekám a zároveň jsem rád, že za cenu základu mizerného EV stále lze koupit pořádné, slušné normální auto pro ježdění. :yes: :yes: Obávám se ale, že další generace, pokud vůbec přijde, bude znamenat ve všem strmý pád.
Proč kravina, každý nechce tankovat hnusnou naftu a přemýšlet jen skrz spotřebu. 😉
Oni těch TSI moc neprodají ...
Jurajdlhy
Příspěvek podléhá schvalování.
... a daně se z nich platí stejné jako z dieselů, ha ha ha ...
hoď na elektro stejnou spotřební daň jako na na benzín/naftu a budou se ti protáčet panenky ...
rozumprde.
Ad 2: Přesně o té krabici v příspěvku mluvím.
Ad 3. Recenze je na TDI, tak co sem taháš benzíňáky.
Takže trapas, co? Ty "pořádné auto (s benzínem)".