Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Dlouhodobější test: Ford Kuga 1.5 ST-Line. Skvělý dojem utvrzen

31 komentářů

fico
"A není to málo, Antone Pavloviči?" 😁
Avatar - fOE
fOE
I s predokolkou se da "jezdit bokem", resp. jde tak rozhodit, zvlast fordum to i podle ruznych recenzi je vlastni.
https😐/en.m.wikipedia.org/…ft-off_oversteer
Ja to zkusil snad 2x, minula fiesta ST a minula fiesta s 1.0 ecoboostem a jde to s jednou i druhou, ale ze bych mel pocit z nejake prehnane kontropy se rict nedalo (i kdyz to bylo umyslne, tak hnedej poplach 😁 ). Moc si to ale nedovedu predstavit co s timhle predvezt na kruhaci...?
Renoo
Mám Kugu aktuální generace s HEV AWD. Nechtěl jsem chrochtadlo a navíc to stálo stejně. Nicméně v porovnání s PHEV je to rozdíl znatelný. Auto jede mnohem lehčeji a pocitově výkonově stejně jako PHEV.
Předpokládám, že podvozek tě u dvojky asi netrápí, že? Viděl jsem moji HEV variantu zespod a je to tam hezky bytelně udělaný. Mnohé (i zvučné) značky by mohly v dané kategorii závidět.
Jezdím zatím za 5,4 litru, tak uvidíme, jak se dál spotřeba vyvrbí. Dálnice cca 30%.
Po srovnání s CX-5 a Tucsonem jsem zcela jednoznačně bral Kugu. Moc těžké rozhodování to nebylo.
NAD
Mal som možnosť v praxi porovnať súčasnú s predchádzajúcou (najvýkonnejšie diesle). A poviem vám - sklamanie. Predchádzajúca (posledná verzia) je prosto super. Nová ma neslovila. Diesel rachotil viac, auto mi prišlo také ťažšie na predok, posedenie mi nesadlo... Akože vedel by som žiť aj s novou Kugou, ale stará je pre mňa lepšia. Povedal som to predajcovi a ten skonštatoval, že nie som prvý, čo to takto zhodnotil.
fico
jsou na hov no
Avatar - Mikesus
Mikesus
"Nevím, jak třetí generace, ale u druhé byl standart (již u předfaceliftu)"

"Vyhřívané okno - už není standart ? "

Píše se standarD. Není to prezidentská standarta, ale standardní výbava 😒]

Ano, v těch zatáčkách už ta váha byla znát. Ale na objektivní srovnání by chtělo mít ne PHEV pohon, protoze třeba ten podvozek je na podobné úrovni
Avatar - iudex
iudex
K jazdným vlastnostiam sa neviem vyjadriť, každopádne vizuálne vyzerá nová Kuga výborne, konkrétne v ST-line. Dnes som práve jednu Kugu ST-line v červenej metalíze predbiehal a so záľubou som sa na ňu pozeral, skutočne vydarený exteriér, za mňa jedno z najkrajších SUV nielen v triede a v rámci mainstreamu bez ohľadu na triedu. Taký Macan GTS pre chudobných. 😄
Avatar - speedfred
speedfred
🤣🤣🤣
Avatar - iudex
iudex
A to vie ísť iba na dva valce. 😉
JoKo_
myslim si, ze vyhrievane celne sklo nebolo standardom v trend vybave

https😐/docplayer.cz/…akcni-cenik.html
cennik platny od 1.1.2017 - 12 300czk mi nepride, ze je v standarde 😊


alebo clanok z auto.cz
https😐/www.auto.cz/…559-000-kc-71594
sada winter v roku 2012 za 12 000czk, ktora obsahuje vyhrievanie celneho skla...

😊
Renoo
"Jejich ceny ovšem začínají od 862.900 Kč, respektive 842.900 Kč v případě hybridu. Navíc jsou obě tyto pohonné jednotky spojené výhradně s automatem a nemají tak radostný a živý projev."

Mimochodem všimněte si zajímavosti, že HEV je levnější než klasika. HEV zcela jednoznačně je nejlepší volbou pro ty, kteří nepotřebují "s automatem a nemají tak radostný a živý projev." Žere to málo, předjet se s tím dá, komfortní to je... Co víc si přát?

Neznám žádné SUV, které má zábavný a živý projev a zároveň stojí s použitelnou výbavou do milionu. A to jsem jich v této kategorii vyzkoušel spoustu. Ostatně od toho ani SUV není. Osobně nechápu, jak někdo může napsat, že CX-5 je zábavná. Ne, fakt není. Brácha už má 3. v řadě, vždycky nejsilnější benzín a nic zábavného nebo řidičského tam není. Všechno je to na jedno brdo, buď o něco maličko lepší nebo horší. Jo, jiná káva je třeba u BMW X3 nebo Macan, ale to chce větší rozpočet.
Avatar - lamal
lamal
?
Avatar - lamal
lamal
vec stabilizacie, ktora to moze zastavit, inac to prenosom hmotnosti, rozhodenim aj s pomocou brzd nie je velky problem
Avatar - lamal
lamal
to je nieco uplne ine ako ustrelenie octávky
Avatar - lamal
lamal
mk3 po FL ma totalne priserny elektronicky system jazdnej dynamiky... predok sklznut necha, ale co robi pod plynom v zakrute to je des, hlavne ak je tam trochu zvlneny asfalt
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mám dlouhodobou zkušenost s Fordy, Mondea MK4 270 tisíc km, 7 let, MK5 110 tisíc km, 3 roky, Kuga 2 45 tisíc km, Kuga 2fl 10 tisíc km a nikdy nic až na jeden silentblok u MK4 v tom nájezdu, podvozky mají bytelné.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No tak jasny, to je ale trochu neco jineho, nez si predstavim pod kontrolovanou “jizdou bokem” 😁
Avatar - speedfred
speedfred
Tak privádzač bokom sa mi podarilo aj na Ďuble valniku, len elektronika to típla hneď na začiatku. A bez ručky, akurát bolo mokro a išiel som trochu rýchlejšie.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A jezdil bokem? Co si s tim delal ?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Grammar nazi !😁 ještě se tu slétne woody a můžete si potřást pravačkou 😁

Jo, ja si myslim, že právě ty lehké ecoboosty budou v obou generací agilnější. Proto jsem i psal, že mam srovnani jen s 2. Generaci a i ta byla lepší díky váze v zatáčkách, trojka s EB snad horší nebude.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Měli jsme 2014 trend a měla sklo, pak 2019 titanium a taky má sklo, tak netuším.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, nevypadá zle, ale praktičnost dostává na pr… 😁 Meli jsme srovnani vedle sebe Kugu 2 a 3 a ten kufr nad roletkou, to je škoda a vrhá to Kugu trochu mimo klasicke “rodinne komapktni SUV”
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, tak jasné, takhle ustřelovaly hodně na mokru staré Oktávky, kamarád taky nedobrovolně dodriftoval do svodidel, ale tak nějak bych zrovna jízdu bokem a "jízdu bokem" nesrovnával 😁 a rozhodně to nedával jako plus 😁
Avatar - miromen
miromen
Źadny snih ani ručka jen to byl kombik v st-line.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Bokem s predokolokovym Fokusem ? No na sněhu s ručkou asi jo.
Avatar - miromen
miromen
Tak ona celkově čitelnost a kontrola je u fokala jednoduše řečeno velice dobra.
A co se mi ještě u MK4 libi tak to je diskretnost TVC opoti MK3, kde jsou el. zasahy brzd docela vnimatelne.
Avatar - miromen
miromen
No pokud vim tak focus ani ručku nema snad jen uplny zaklad, ale možna si to pletu s jinym modelem.
Jinak dělal jsem to co se s autem dělat ma a jen jsem zkoušel všechno možne včetně limitu apod. Jo jizda byla často ve stylu, kdy jak by řekl jeden zřejmě prodejce od peugeotu, prostě povinny spolujezdec při peugeot emotion day...to už neni ani na papiry, ale rovnou na basu.
Avatar - miromen
miromen
Když jsem si byl informativně zjistit ceny vyměny čelniho skla u fokala tak majitel nejznamějši mistni firmy byl bez přehaněni v šoku, když jsem mu řekl, že nemam vyhřev čelniho skla.
Vlastně mi ani nevěřil a osobně se šel k autu přesvědčit a u něj jen kroutil hlavou.

U MK4 focuse je ESP pořad dost benevolentni a s krasně spolupracujici prcinkou neni problem vzit takovy kruhač bokem.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je to úsměvné, což ? Autor se rozplývá, jak se s autem dá jezdit po okreskách, jo, dá, máme doma už druhou Kugu 2. generace a je to dost podobné, taktéž komfortní, ale jistý podvozek, který spráší kdejaký kombík C segmentu s torzkou (abych parafrázoval p.Vaculíka😁), ale fakt je doba tak špatná, že nám poslední dobré jízdní vlastnosti nabídne v mainstreamu SUV ? 😁 Asi jo...

Měl jsem možnost taktéž porovnat s PHEV verzí a ta váha je strašně znát a lehká jednepětka má prostě i přes výkonostní deficit navrch.

Nevím, jak třetí generace, ale u druhé byl standart (již u předfaceliftu) vektoring točivého momentu, kdy Kuga, stejně jako nějaké dražší verze Fokusů, zaklekává do zatáček a pod plynem si nechá líbit opravdu dost.

ESP - co znám, tak Ford mívá dost benevolentně nastaveno, asi to v nové generaci trochu utáhli ve stylu Toyoty (hlavně bezpečnost, zábava je trestná 😁)

Vyhřívané okno - už není standart ? Kuga 2 ještě měla i v Trend verzi vyhřívané čelní sklo bez příplatků.
martina k.
Ford novinky naleznete na jednom miste: http😐/www.fordauto.sk/
Avatar - Ozzman
Ozzman
Běž domu prosimtě...