Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Rekordní ceny paliv? Máme deset rad, jak jezdit úsporně

170 komentářů

Arese
...(vč. správně nahuštěných pneu a nevození zbytečného bordelu) je základem úspěchu správně řadit (tedy nikoliv motor brutálně podtáčet dle nesmyslných rad palubního systému) a hlavně maximálně využívat již získanou kinetickou energii vozu. Když tedy dojíždím k semaforu s červenou, ke staženým závorám. k blížící se vesnici atd. (samozřejmě na rovné přehledné silnici) většinou vyřadím a dojíždím na neutrál. Navzdory povídačkám, že to u moderních motorů "není potřeba", mám jednoznačně vyzkoušeno, že tato technika spotřebu skutečně účinně snižuje. Základem všeho je samozřejmě mít auto s MANUÁLNÍ převodovkou, díky které řidič může své auto skutečně stoprocentně ovládat! 😄 :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Nechápu na co si hraješ. Vyřazovat na N je nesmysl protože namísto spotřeby 0 máš spotřebu volnoběhu. Když nemáš rekuperační systém, nemůžeš nikdy ušetřit energii, která by stála za řeč .
Arese
To právě tvrdíš ten dnes široce zakořeněný nesmysl. Několikrát ho ve svých příspěvcích vyvracel i Vaculda, vč. srovnávacího jízdního testu. 😄 A pokud se mi auto při jízdě z prudkého táhlého klesání moc rozbíhá, samozřejmě se snažím brzdit motorem (i když moderní malé přímovstřikové turbomotory moc toho brzdného účinku nemají), čímž naplno zapínám "inteligentní" alternátor a maximálně dobíjím jindy nepříliš dobíjenou baterii. 😄
Avatar - Beefcake
Beefcake
Naopak, dalsi z nezmyslov, co podporil Vaculik. Netreba nic jazdou porovnavat, staci sledovat PP alebo hodnoty z ECU.
Alebo zas Vaculik umyselne nasiel auto s nejakou "inteligenciou", co sa sprava inak
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak co kdo je hloupý ARES a nebo BEEF. Pro přehled ARES nechá auto plachtit se spotřebou 0,7 litru za hodinu 500 m. BEEF jede furt za 4 litry a pak posledních 100 metrů za nulu brzdí motorem.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ono to bude hodně na těsno. Podle mých zkušeností je dnes brzdný účinek motorů fakt malý, takže auto docela plachtí i se zařazeným kvaltem. Podle mě se tím ušetří nula nula prd.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Tiez si myslim, ze v reale znamena omnoho vacsi rozdiel predvidavost a nejazdit brzda-plyn, co je uplne bezne.
traveldrive
Tak ako píšeš. So zaradeným kvaltom plachtíš kratšie, so spotrebou 0. Na neutráli je pravdaže dojazd dlhší a spotreba volnobehu. Dojazd po semafor plus-mínus asi za rovnaké peniaze.
Naopak viac využívam slabé brzdenie motorom pri bežnej jazde, plynulú jazdu mestom (keď nie je plná premávka) s využívaním zotrvačnosti auta motor odmení spotrebou 4-4,5 litra, čo po meste s krabicou ako Berlingo naozaj nie je zlé a žiadnou brzdou premávky nie som.

Ešte s článkom nesúhlasím v bode 8. Kupodivu jazdu 50-60 km/h (tachometrových) mám úspornejšiu na trojke ako na štvorke, a hlavne v hustejšej premávke je jazda na nižšom kvalte príjemnejšia, auto ochotnejšie potiahne, keď treba, na štvorke už dosť váha, v nízkych otáčkach je málo krútiaceho momentu. Bod 8 asi neplatí všeobecne.
Avatar - Midlosek
Midlosek
Právě to, že auto na čtyřku už dost "váhá", znamená jediné. Musíš ho plynovým pedálem víc nakrmit aby se to hnulo. Při plynulé jízdě ustálenou rychlostí bez opakované akcelerace, nebo jízdy do kopce, vyšší kvalt určitě něco "uspoří".
Avatar - Mikesus
Mikesus
Souhlasím. Nevyrazuju nikdy a ve městě spotřeba s 2.2t SUV kolem 3 litrů. Pokud budu vyřazovat, tak nefunguje "inteligentní " alternátor a nedobíjí baterku. Takze vyřazování je spíše kontraproduktivní, I když se pár případů urcite najde. Ve výsledku je to u moderního auta jedno.
Jen by mě zajímalo, jak takové spotřeby v plném provozu někdo dosáhne s manuální prevodovkou.
Avatar - Midlosek
Midlosek
A pokud se k tomu navíc odpojí i válce (ACT), tak o brždění motorem nemůže být skoro řeč. To celé bude na úkor životnosti kotoučů a destiček.
Když je člověk zvyklý brzdit především jen k úplnému zastavení vozidla před křižovatkou, tak na to s takovým motorem může zapomenout 😒
Arese
Ano, to mohu potvrdit, 1.5 TSI (který už se vyrábí výhradně jen ACT) má brzdné schopnosti skutečně minimální. Ale plně dobít jinak chronicky "podbíjenou" baterii se tím naštěstí dá. 😄
Avatar - Midlosek
Midlosek
No právě že si na to u svého auta pořád nějak nemůžu zvyknout.
Arese
No já taky ne. Ale jelikož jsem musel u svého Leonu už po necelých 5 letech měnit dost drahou baterku (a to jsem ji cca poslední rok už pravidelně dobíjel v síti), tak teď už si na to u něj i u Karoqa dávám pozor. 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Bterka a drahá? Já ji měnil těsně po záruce a stala nějakých 1800. To mám dnes jednu nadrz benzinu
Avatar - Ozzman
Ozzman
Že zrovna tobe budu psát, že baterky mají ruznou kapacitu 😁 Já dal dvojnasobek, do Mondea, do Yarise ani ne polovinu 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale tady se bavíme o baterce do (benzinoveho ) auta, ne do traktoru. 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Absolutně tohle hlavně vůbec nelze říct. Záleží na autě, na profilu tratě atd.

U něčeho a někdy je lepší vyřazovat a plachtit. Jindy zas ne. Koneckonců kdyby bylo vyřazování nesmysl, tak by asi nepřišly samy automobilky s funkcí plachtění u automatů že...
lukas13
Jinými slovy - rozumná kombinace obého 😉

Což už praktikuji mnoho let.
Avatar - Beefcake
Beefcake
To uz je trochu ina vec, co si napisal. Lebo to zavisi od sklonu cesty a vzdialenosti (napr. dojazd na cervenu). Ja som mal na mysli, ze niektori vyraduju aj z kopca, aby usetrili. A ze záleží od auta, asi pisat nemusim.
Zevraj za 4 😒]
jirik_kirij
Patřím mezi "některé" co vyřazují z kopce. A to tehdy když to profil kopce a to co následuje dovolí a držím cca předpisovou rychlost. Když je třeba brzdit řadím postupně od 5 dolů. A na brzdu šlapu až je to nutné.
Co je špatně na tomto postupu?.
Xylo
Myslím se, že nic. Asi to není potřeba moc řešit, podle mého názoru není jediná správná cesta (jak třeba šetřit benzín). Osobně jsem vyřazoval pouze z kopce za Miličínem do Votic, kde to pěkně drží devadesátku a je potřeba jen přibržďovat.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Jééé Hamuno tobě dali BAN 😁 :yes: :yes: :yes:
kyklop
On písal o doplachtení ,nie brzdení. Či tebe dôjde auto ďalej keď zaradíš rýchlosť a zložíš nohu z plynového pedálu.
Avatar - Anonym
Anonym
vom s tím někdo jezdí? S těmi nesmysly co vybíjí baterku? Každý chytřejší člověk to má odpojený 😄 😄 😄

Brzdit motorem umí i auta s automatem, akorát tam se na N nevyřazuje.

Já mam jako úsporné řešení v jednom autě LPG + vypínaní válců, druhé je úsporné samo o sobě (R4 1,6) a ve třetím je slovo úsporná jízda sporostý pojem pro žebráky 😄 😄 😄
V aristokratickém voze se nešetří 😄
kyklop
Ale on chce doplachtiť, nie brzdiť. Takže nechápem na čo sa hraješ ty 😉
gil54
Když si nechá větší odstup, tak je jen otázka vteřin, než se do té mezery někdo nacpe.

Brzda - plyn, to by fakt nikoho nenapadlo, že to může zvýšit spotřebu. Já myslel, že to spotřebu snižuje.

Chybí bod 11 - netahat zbytečně připojenej vozejk.
PowerHouse
No jo, ne každý šetří a potom se nacpe do té mezery.

A k tomu brzda plyn - v šikanách je vhodné trochu zpomalit. a na výjezdu zrychlit. Nemusíš ty šikany projíždět konstantní rychlostí, to si zase připlatíš za pneumatiky.
Avatar - Beefcake
Beefcake
A tym, ze sa tam blb nacpe, zvysi spotrebu vsetkym v tom vlaciku., kedze musia na to reagovat.
ACE.
Ale pak se občas kouknu na test auta se kterám jezdím taky a spotřebu udáváte + 1-2l. Tak v čem je problém?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Protože novináři neresi tyhle rady.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Lebo jazda brzda plyn urcite spotrebu neznizi to je jasne.... treba hlavne predvidat... napr v meste nehnat sa z dialky na semafor... lebo zelena tak pridam .... lebo vsak co ked stihnem ... a potom nam 20m pred nim blikne cervena ... pozname to... plynulost jazdy je jednym zo zakladov dobrej spotreby ... aspon teda v meste to moze byt klucove.... uz samozrejme vhodne pneu... kvalita asfaltu... klimaticke podmienky ci neprimerane zatazenie vozidla a pod su uz druha vec... ja v meste mam spotrebu okolo 7 litrov plus minus 0,5 litra ... ale kedysi na felde mpi to bolo v meste kludne aj 8,5 az 9 litrov ... a bral som to v pohode... takze dnes sa fakt nestazujem... skor na stve neustaly narast cien benzinu... tu vidim do buducna mozny problem... ale snad sa to casom stabilizuje nejako... zbozne prianie ja viem
gutex
Růst ceny benzínu můžeš vykompenzovat snížením spotřeby, ani ve městě není problém pod 6l :-!
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
pokud máš pod kapotou diesel 😄 a manuál 😉
ACE.
A když hybrid je to vůbec nej
Avatar - Mikesus
Mikesus
Až mi ukážeš diesel, co jezdí v pražském provozu za 3 litry tak budu i souhlasit. I když vlastně za 2.7, diesel ma o 10% vyssi emise CO2, kdyz uz se řeší spotřeba.
traveldrive
😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Pokud se to město jmenuje Pelhřimov vid nebo jedeš po městě v 9 večer nebo ve 4 ráno 😄 Popř. jedeš z Přední kopaniny do Suchdola nebo z Dáblic do Bohnic.

Jinak utopie i s litrem, všude kolony 😄 😄 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
I v kolonach v Praze kolem 4l benzinu naprosto v pohodě.
Avatar - Anonym
Anonym
Hybrid?

S nehybrdním benzínem i naftou těžko 😄 To nedá ani slavný generátor nafty 1,9 SDI 😄
Ten tak 5,5 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jj HEV
Avatar - palix
palix
Plynulá jazda je základ - súhlasím. Kedysi sme mali istého učiteľa a ten tvrdil, že na dlhodobejšiu spotrebu je lepšie rozbiehať sa na istú rýchlosť razantnejšie, ako pomaly. (Skúšal som to a niečo na tom je). Ale na plynulú jazdu dával samozrejme dôraz tiež.
V každom prípade by som dodal - ak chcem jazdiť úsporne😒br /> - kúpim si primerane výkonné auto
- vyberiem si primerane veľké auto - ak som sám a jazdím 95% po meste, nepotrebujem nič veľké voziť stačí mi malé auto ako Fabia, Yaris, prípadne ešte menšie... nepotrebujem SUV typu BMW X6
- zvolím čo najaerodynamickejšie auto (sedan, kombi, hatchback) - NIE SUV (kolega vymenil sedan nižšej strednej triedy / benzín za SUV / Tucson - benzín... len pozerá o koľko vyššiu spotrebu to má :-!
- ak nemusím, nejazdím krátke trasy. Jazdy do povedzme 3 až 5 km robia vysokú spotrebu. Poznámka: ak idem trasu 3 km rovnakým štýlom ako napr 30 km, tak na 3 km spravím spotrebu 8l a na 30 km 4,8... Vidím to na mojom aute - ak sa motám často po meste, tak spotreba je cca 8l... Samozrejme, keby som nemusel, tak rád idem pešo.

Záver: Niekto nepotrebuje šetriť peniaze a jazdiť úsporne, lebo na to má dostatok financii. Jediný možný dôvod na jazdu s čo najnižšou spotrebou je pre podobného vodiča šetrenie ovzdušia :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak já tedy jsem ten, co se těmi rady neřídí. Mám pro Prahu velké 5m SUV, protoze se tam potrebuju naskladat s 3 detma občas. A protože jsem usoudil, že se radši uskromnim a přizpůsobím jízdě velkým autem po městě než zbytečně mít 2 auta, kdy by jedno stalo celý týden a vyjelo jednou za čas, když by bylo potřeba. A přesto si troufnu tvrdit, že za 3-4l benzinu po městě nejezdi skoro nikdo.
gil54
Já mám skoro 5m sedan, potřebuji tam naskládat sebe, spotřebu sleduji. Je 12,5 ve městě, kde hlavně jezdím, venku 8-10.

Jsem spokojený, protože budu-li chtít svůj zachovalý youngtimer, co nemá EGR, turbo, dvouhmoťák, DPF, FAP, GPF ani stop/start, vyměnit za stejně výkonné a komfortní současné úsporné auto, doplatek bude - skromně - 1,5-2 miliony Kč, jedno jaké pohonné médium. Rozdíl neprojedu v benzínu za 40-50 Kč/litr ani za +/- 30 let, s nájezdem 10000 km/ročně.Takže dokud bude držet pohromadě a nezakážou mi ho, nepanikařím.
traveldrive
😄 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Bohužel, při režimu ECO (většinou?) se natvrdo aktivuje start-stop. A to je taková chujovina, že raději oželím nějakou desetinku.
A pak bych neřekl, že v zimě je nejlepší nastartovat a vyrazit, já tomu vždycky dám tak půl minuty, aby měl olej čas dostat se kam má, zejména v převodovce.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Dobra poznamka... ja ho tiez vypinam... radsej nech mam o pol deci vyssiu spotrebu ako si casom takto nenapadne dobabrat 10 inych veci v aute za stovky eur.... v jednom clanku som cital ze S/S system je asi najvacsia kravina v autach aku kedy vynasli... a to uz je co povedat kedze tych kdejskych ficur v autach uz bolo vynajdenych hodne... takze diky pekne... neprosim a preto ho vzdy na palubke vypinam... tadial proste v reale cesta k nejakemu usetreniu nevedie... je to ciste len papierova finta... na obidenie systemu mozno ok.... kedze papier znesie vsetko... ale v reale fakt neskutocna kravina
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Mne sa dokonca stalo ze ked boli v zime silne mrazy tak mi obcas ani nefungoval ten system spravne.... takze ho stejne vzdy vypinam leto zima to je jedno... velmi ma vsak prekvapilo ked som bol v nemecku v 2018 tom u manzelkinej sestry a na novej A3 ke si ten system pochvalovali... nechapacka.. a vobec to nevypinali ked sme sli mestom... ani to neriesili.... pritom sj tam v premiovke bolo citit tu casovu prodlevu hoc minimalnu.... co uz no sila .... iny kraj.. ine zvykny no... nikto ma vsak nepresvedci ze je to fajn vecicka... ani ziadny nemec na A3ke 😉
gutex
Někde smysl má, někde ne. Před závorami zásadně motor zhasínám, obecně má smysl zhasnout při čekání delším než asi minuta.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Kdepak, ten cas, kdy se vypnuti motoru uz "vyplati" je nekde okolo sedmi sekund. Samozrejme zavisi na konkretnim motoru, ale minuta to neni v zadnem pripade.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já teda četl, že je to okolo 40sec.
7vterin u běžného motoru nevěřím.
gutex
Za půl minuty motor na volnoběh "propálí" na benzínu cca 20hal, takže s ohledem na životnost baterie a startovacího mechanismu mi nepřipadá rozumné zhasínat na méně než minutu volnoběhu, ačkoli čistě na spotřebu bych možná pár cm3 benzínu ušetřil.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
u autobusů když to vypnul ihned a měl iveco motor s vodou chlazeným turbem, tak měl výpověd.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Veejrazko, nemel nesmysly. Je to pres pul minuty a stejne je to hovadina.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Jsem rad, ze umis pekne pozdravit a chovat se k ostatnim diskutujicim slusne. Steknout na nekoho prijmenim vubec neni urazlive a konfrontacni, ze?

Ja vychazim z udaju publikovanych tady: https😐/www.sae.org/…nt/2004-01-1896/

Z jakych dat vychazis ty?
XTad
Jestli ti v mrazu start stop nevypnul motor, tak naopak funguje spravne. Ty systemy jsou nastavene tak, aby nevypinaly napriklad pokud je motor studeny a ridic chce topit, nebo naopak v lete, kdy je potreba velky vykon klimatizace. Treba mne start stop od podzimu do jara motor nevypne skoro nikdy, zejmena pokud se jezdi kratsi trasy. Nevim, proc se z toho dela takovy strasak. Starter a dalsi komponenty jsou na to dimenzovane, navic u modernich motoru je spis naskodu kdyz se zbytecne klepou na volnobeh (viz clanek), napriklad EGR ventil pracuje na volnobeh s mnohem vetsi ucinnosti, takze se do motoru vraci vic bordelu a obecne motory na volnobeh produkuji vice sazi, karbonu atd.
Jedine, kdy start stop vypinam je pri popojizdeni v kolone. I kdyz i tam si auto po chvilce vsimne, ze nema cenu motor vypinat a zustane bezet, ale uz je to takove vic nahodile.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
největší nešvar kromě toyoty mají auta se start-stop nevyřešenou klimu, hybridní mild panda to má trochu ošéfovaný, že při auto na klimě zruší sám stop, když v autě je horko.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Však tak funguje s/s v každém normálním autě.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
normální auta mají startér, kde je volnoběžka, výsuvný pastorek, věnec na setrváku, velký odběr proudu atd. Nemají ošéfovaný brzdy, nezhasínají už při dojezdu atd.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
správně, u tych toyot to ale není start stop popravdě řečeno.
5- i jízda je cíl cest a takové bloudění v jižních čechách je vlastně dovolená a kolony ve městě jsou dobré taky něco poznat, spotřeba je nižší.
9-razantní zpomalení před vesnicí značí,že tu vesnici s hybridem se projede bez spalováku.
Arese
Režim ECO zásadně neaktivuji a Stop-Start je to první, co po spuštění motoru vypínám! 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ještě že takové nesmysly jako S/S nemusím řešit.
Avatar - Anonym
Anonym
Start/Stop nikde nemám, režim ECO taky ne 😄
Resp. HEMI má režim ECO, když vypíná 4 válce, což se ale děje samočinně.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Hemi vypina valce bez ohledu na rezim…
Avatar - fOE
fOE
Tohle nastartovat a cekat pul minuty asi nebude uplne optimalni treba nekde pod oknama na sidlisti nebo ve stare zastavbe, zvlast mit spalnu do ulice... 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Pod oknama na sídlišti asi nikoho půl minuty nezabije, nevidím důvod.
Nicméně já to psal z pohledu péče o auto.
Avatar - Anonym
Anonym
Záleží, co je to za auto a jak je to nastavené.
Ono stačí vypojit konektor na baterce a start-stop i tzv. inteligentní dobíjení se deaktivuje.
Mám koncernové auto a režim Eco, Normal, nebo Sport spotřebuje ovlivní méně, než směr větru či zdržovač kolony aut.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zdrzovac kolony je kdo? Kdo jede pomalu nebo neplynule?
Avatar - Anonym
Anonym
Většinou kombinuje obojí 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
abych neztrácel vysokou rychlost a nemusel zbytečně podřazovat o dva stupně dolů a pod plným plynem dohánět ztrátu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
To je ta plynulost o ktorej pisem vyssie 😁 ... len aj tu plati... vsetko s mierou :-!
Avatar - Dinar
Dinar
Přesně tak, hodně se dá taky ušetřit předjížděním zprava, jízda je o mnoho plynulejší. 😁 😉
webpaja
Pravý pruh je většinou volnější. 😉
Avatar - Beefcake
Beefcake
Na ktorych jazdim v lete ?
Znizuju mi spotrebu ?
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Ne. Ja jezdim na AT celorocne a asi by me i zajimalo, jaky by byl rozdil oproti silnicni pneu. Mozna do pul litru, ale to je zanedbatelne…
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ked je treba zrychlit, je to efektivnejsie prudsie a za kratsiu dobu, ako dlho a len s miernym plynom.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
jezdit s dieselovým motorem 😒]
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ale no, clanok je o jazdeni na ceste a nie na druzstve. A vsetci predsa vieme, ze dizle naftu vyrabaju a vzduch cistia.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zalezi jak kde. Kdyz budu zrychlovat na půl plynu, budu se držet v atkinsonu, kdyz přidám vic, pojedu v ottovo cyklu, takže s horší efektivitou.
gutex
Úvaha za plachtit na N nebo nechat zařazeno je jednoduchá... Pokud vidím, že stejně budu muset zpomalit nebo dokonce zastavit, nevyřazovat na N, ale brzdit motorem, tak douho, jak lze při nulové spotřebě. Pokud lze, tak nezastavovat, jen pomalu dojíždět k semaforu, dokud nepadne zelená, tím pádem vůbec nemusím použít nejhorší 1. stupeň. Pokud vím, že pod kopcem budu dál pokračovat a zrychlovat, vyřadím na N, abych s kopce neztrácel energii.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Uvaha spravna, ale potom su tu este automaty, ktorych je dnes uz predavanych mozno aj viac ako polovica aut. Ale aj tam su borci, ktori riesia, ci preradovat do N.
gutex
U automatu se snad má přeřadit jen při stání. Já automat vynechávám a z manuálu pak přejdu rovnou na elektro :-!
Arese
Upřímnou soustrast! 😒 :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tjn, s tím manuálem upřímnou soustrast. 😒]
Arese
Pročpak? Že ty neumíš pořádně řadit ještě neznamená, že to tak musí mít i ostatní! 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
O moje schopnosti řadit se neboj. To je hodně slabý pokus. Dlouho jsem jezdil s manualem a automat odmítal jako ty.
Už ses naučil jezdit s tím manuálem po městě za 4 litry?
Avatar - STARTSTOP
STARTSTOP
Zlatej vynalez .. libam ruce jeho tvurci :yes:
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
je to dobrý, třeba v pandě nepostřehneš, že motor naskočí, nebot ten elektromotor tomu motoru pomůže i kroutákem a vystřelí to jak prak. Tvurci nemysleli na lidi, že neumí si vybírat auta, jenom blondýna si koupí auto s turbem a start-stop systémem proto, že tomu prostě nerozumí, ostatní by se měli zamyslet nad sebou a lépe vybírat.
Avatar - Anonym
Anonym
to jo, je to úžasná věc co krásně lividuje motory a baterky 😄 😄 😄
Tom Pro
Start stop vypinat a nejezdit na eco rezim. Plachteni je hezka vec, kdyz lidi dodrzujou rozestupy a umi sledovat provoz dopredu. Jinak jsi ztracenej, auto ti pri plachteni dojizdi ostatni a musis zas na brzdy. A nejhorsi je ze nedobijos baterku. Takze co ke lepsi? Usetrit 0,2 litru a nebo kazdy 4 roky odpalit baterku original?
gutex
Pokud při plachtění se začne auto rozjíždět příliš a začnu se přibližovat těm přede mnou, je logické opět zařadít a přibrzdit motorem. Ideální je brzdy používat jen pro "krizové" brzdění a pro dobržďování před zastavením.
Avatar - Mokrous
Mokrous
A nejlepší je ve spojení s “inteligentním” debilním dobíjením. Kdy má baterka furt sotva 12,4V.
A úplně nejlepší je, když vám blbci v autorizáku nechají auto 8 týdnů bez nabíječky a baterka spadne na 11,3V a podle nich v pohodě. Reklamaci neuznávají. Chybu to neháže.
Akorát potom auto víc žere a ve čtvrtek jsem po cca 100km zastavil u Mekáče a jsa neočkován, nechal jsem bublat dehet a cpal se na parkovišti. S&S byl celou dobu jakože aktivní, ale za celých 40 minut motor nezhasnul. Rekord jsem měl cestou domů asi 40 sekund na semaforu před miliontým staveništěm. Pak už motor běžel furt a snažil se asi dobíjet tu baterii ve “skvělé” kondici dle autorizáku.
A takhle se dělá ta ekologie v praxi.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ekologie v praxi je stát 40 minut s nastartovaným motorem, navíc na parkovišti u mekáče. Hele - v dobrym- za tohle bych lámal ruce.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No já čekal, kdy se konečně vypne motor, když dle servisu je vše naprosto v pořádku.
Normálně nestávám se zapnutým motorem jen tak. Ale když musím sedět v autě a žrát tam svinstvo jako žid ve 30. letech v Reichu, nebo nigga v 50. letech v USA, tak chci aspoň světlo a média. A bohužel moderní vůz sám vypíná vše velmi rychle, protože baterie nemá napětí. No a po zásahu servisu už je to totálně v ***i. Takže jsem to dal jako příklad.
Když byla baterie zcela nová, tak naopak S&S vypnul ledový motor po ujetí 300 metrů.
Kdyby se daly koupit auta z roku 2000 nový, tak bych si moderní sráč nikdy nekoupil. Je to za trest všechno.
Avatar - Beefcake
Beefcake
No jasne, to su tie "osobne slobody" , ktore ti upieraju :no:
Chvalabohu, uz sa objavuju snahy riesit tento tzv. idling aj prisnejsie legislativne , ako aj inde. Nie, ze by papier nieco riesil, lebo fetaci to i tak ignoruju, ale aspon cosi
Avatar - Mokrous
Mokrous
A tak je to "správné". Hezky pěkně demokraticky. Kdo nesouhlasí, tak šup do plynu, že Herr Commandant? Je strašidelné, že lidstvo se za tisíce let skoro neposunulo v myšlení. Technologie sice máme, ale jinak jsme horší jak dobytek.
voyo
Mas volbu sa ockovat, alebo sa neockovat.
Chapes ten rozdiel moct sa rozhodnut proti tom, ze sa rozhodnut nemozes?
V tretom reichu volbu nemali. Tak sa neporovnavaj s niecim o com nemas ani paru.

Prave u teba sa ukazuje to, ze ludstvo sa neposunulo "za tisice let v mysleni" ani o milimeter.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Další kdo je po vládní lobotomii.
Mám svobodu. To jistě.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No zatím povinné není.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ano. Povinné není, ale nátlak je z všech stran neskutečný. Z neočkovaných se dělají viníci šíření nákazy, přitom je to naopak.
Pojišťovny nehradí testy, zaměstnavatelé tlačí, všude jen omezení a zákazy vstupu, pokud nemáš očkování, nebo si nezaplatíš test atd.
Službám opět ubývá klientů, protože nejsem sám, kdo radši nikam chodit nebude.
S tlakem šmejdů tam nahoře se počítá, ale nejvíc mě mrzí, jak se opět lidi rozdělili a roste nenávist vůči neočkovaným a chybí zcela respekt ke svobodné vůli. Kdo se bojí a chce se očkovat, nechť tak učiní a mě to nevadí. Teda když to nerve do 15 ti letých děcek.
A naopak, když někdo nemoc prodělal a nechce se očkovat, tak bych ocenil, kdyby mi už všichni s covidem políbili pr..l.
Jestli na to mám zdechnout, je to moje věc a do špitálu nepudu, ani když se budu dusit. V nemocnici na mě nikdo sahat nebude. S tím už mám zkušeností taky víc než dost. Buď to rozchodím, nebo nerozchodím. Je to jen moje věc. Lidí je jako sr.ček a svět se nezboří.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To mi vadí úplně stejně. Do decek bych to necpal, protiví se mi i doklad o bezinfekcnosti, kdyz víme, že očkování nezpůsobuje bezinfekcnost. Očkovanej jsem, aspoň mám lepší mobilní signál 😒]
Očkování beru hlavně kvůli snížení tlaku na nemocnice, aby mohli poskytovat péči i jiným pacientům. A to že statistiky vidíme, že právě ti neockovani plní nemocnice víc a tím způsobují omezování péče o jiné pacienty. To ze by mne mohl nakazit neockovany je mi jedno, protože to může i očkovaný. Ale ze plní nemocnice a omezují běžnou péči mi vadí. Testy bych nezpoplatnoval, ale následnou lékařskou péči v případě nákazy. Naopak bych ty testy dal povinné po určitou dobu a pak bychom ve výsledky ušetřili peněz azaz
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ale kdo ty nemocnice plní, kolik jim je let a v jakém jsou stavu (váha, kondice, jiné chronické nemoci atd.)?
Kolik lidí mezi 20-50 lety, kteří nejsou alkoholici, kuřáci, cukrovkáři atd. a naopak žijí zdravě najdeš na dýcháku?
To tě dřív srazí auto, nebo klepne.
A o tom to je taky.
Prostě se nakoupilo za miliardy a ještě dráž se bude likvidovat to, co se nespotřebovalo. A tak se prostě běsní na 200%.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Že bychom měli tolik alkoholiku a kuřáků?
https😐/ockovani.opendatalab.cz/statistiky
Řekněme že je v kategorii 25-50 cca 60% ockovanych. Pomer nakažených je cca 2:1, i přesto že je poměr naockovanych 1:2 cca, takze už jen očkování snižuje cca 4x nakažení. Dále poměr hospitalizaci je cca 15:1, tedy uz jsme na 30x vic. Na jip to je v této kategorii cca 4:1, takže cca 8x méně. Z toho je jednoznačné, že očkování pomáhá udržovat funkční nemocnice.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No nevím jestli 60% je 1:2. Asi mám jinou matematiku v hlavě. 😄
Vidím 1620 lidí do 50 let v nemocnici a cca desetina z toho, tedy:160 lidí na JIP. To je pod 4% lůžek JIP + ARO.
To je cca 0,002% obyvatel do 50 let na JIP, jestli se nepletu. A 0,02% ve špitále. Uvážíme-li skladbu obyvatelstva do 50 let hrubým odhadem okolo 6 a půl milionu. Nehledal jsem přesná čísla, ale věřím, že se vejdu do tolerance 5%.
I to je dost. Ale pořád to nevidím jako konec světa.
Dle statistik úmrtí vidím za poslední týden v říjnu průměrně 1 mrtvého denně (absolutní čísla, ne v přepočtu na 100 tisíc) ve věkové skupině do 50 let. To je sice smutné, ale opět to není zdrcující číslo v absolutním měřítku. Navíc to jsou opět úmrtí s covidem a nikoliv na něj.
Stačí abys byl pozitivní a dostal infakt, mrtvici, dorazil tě rak, nebo cirhóza, je to jedno, vždy budeš ve statistice covidu. A na silnicích v průměru zahyne víc lidí celkově a kdyby byla statistika do 50 let, protože těch 80+ na silnicích už jezdí méně, tak to bude +/- to samé. Tedy cca 350-400 lidí ročně.
S tím drobným rozdílem, že teď se tu bavíme o vrcholech epidemie a na silnicích to jede pořád.
A podívej se, kolik lidí umírá na rakovinu. Před covidem to bylo cca 28 000 lidí ročně. To je 75 lidí denně. V létě v zimě. A tak bychom se tu mohli bavit do nekonečna...
Já prostě tvrdím, že u lidí 50-65 by se to mělo řešit individuálně a nad 70 to doporučuju plošně. Naopak pod 50 a už vůbec u děcek do 25 - 30 let bych to zakázal.
Avatar - Mikesus
Mikesus
já jsem to zjednodušil na 66% cca při 2:1, jinak ano, je to tedy dejme tomu 3:2
A taky zatím nejsme na vrcholu aktuální vlny. Jak to bylo před rokem, kdyz ještě nebyla vakcína?
Mig_35
Mekáč má jednu jedinou výhodu. Dá se sežrat jednou rukou za volantem. Když se nechci zdržovat, je to řešení. Domů bych si to nekoupil ani náhodou. Je to taková hmota, co zapráská bachor aby dal pokoj.
Takže si dost dobře neumím představit, co bych konzumoval 40 minut... co si tam dáš? jen tak ze zvědavosti😊
ps: kup si nezávislé topení😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
Hnus to je, souhlas. Ale jako segregovaný občan druhé kategorie, stejně jako židi v 30. letech v Reichu, nebo černoši v 50. etech v USA, když mám na cestě hlad, tak musím někde zastavit a pak se krmit v autě. A když si dáš něco většího než klasickej cheese, no tak se pěkně zaprasíš až za ušima i když to jíš oběma rukama. No a k tomu nějakej mail, hovor, příspěvek a půl hodina je pryč, ani nemrkneš. A nebyla mi zima, jen moderní systémy vozu za 1,5 neumí udržet napětí ani na deset minut fungování infotainmentu. Kdyby to nenavrhoval kretén a další kretén to nedorazil v servisu, tak bych v klidu telefonoval a poslouchal rádio a svítil si půl hodiny bez motoru a pak to cestou po 5-10 km v klidu dobil na správných 12,6-12,8 V.
Očkovat se nebudu a stát v mrazu ve tmě a tichu taky ne. Měl jsem si nechat starý auto. Tam fungovalo všechno normálně.
kyklop
"jen moderní systémy vozu za 1,5 neumí udržet napětí ani na deset minut fungování infotainmentu" - netuším ,aké máš auto, ale zatiaľ som popisovaný problém nemal (viac vozidiel viacerých výrobcov). Udržať to udrží, ale pokiaľ je auto trvale nabíjané "inteligentné" , tak sa pri určitej hodnote všetko vypne , aby mal energiu na ďalší štart.
Mig_35
jsem na tom podobně, v pátek jsem byl ve food-courtu a skončil jsem v Burger Kingu a to co jsem si dal, chutnalo skutečně jako hamburger. famózní, fakt dobrý. ale v autě se to za jízdy prostě jíst nedá no...
přidám tip - mrkni se na stránku Dana Pribáně na FB, od lidí, co s ním jeli na nějakej ten vejlet jsem slyšel, že je to kkt, ale to co předvádí na svém FB to je něco extra - militantní prosazovatel vakcinace pro všechny... pokud jsem někdy zvažoval, že bych si to očkování nechal vnutit, po tom, co jsem to shlédl mám jasno - NIKDY!!!
a navíc jsem tu srágoru prodělal v září, 14 dnů poměrně hnusných, ale mám pokoj. chřipka by se mohla jít učit, jak se to dělá😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
Covida jsem měl letos v lednu taky. No stálo to za houno, klasika, žádnej čuch, bolehlav, dejchal jsem jako v poslední minutě, kašel a tak. Ale nikam jsem s tím nešel. Na naše autority z vysoka s…! V březnu 2020 jsem měl respirátor mezi prvními dobrovolníky a lidi se mi smáli. Dnes je všechno jinak. Nenechám se tlačit ke zdi Goebbelsovskou propagandou plnou lží a demagogie. Lituju hlavně děcka, který netuší, co s nima ta sra čka za pár let udělá. U důchodců to naopak chápu a schvaluju.
A Přibáň? No to je oooobrcocot! Ten ti vysvětlí, že i islám je naprosto super věc a ty seš hnusnej rasista. Protože islám je rasa, to dá rozum, že jo?
Avatar - Anonym
Anonym
Jsi veliký hrdina. Takových je v tomto národě jak nasr. Škoda, že v kritických chvílích se vždycky všichni poserete. Před Hitlerem, před Stalinem, před každým. Ale nandas to českým autoritám. Víš ty chudáku, že očkování je jeden z nejvetsich vynálezu lidstva a že je známo stovky let? A víš kolik životu zachránilo, kolik nemoci vymýtilo? Ale dneska máme takovou svobodu že každý chuj co nemá ani ZS rozumí očkování nejlíp. Takže kvůli takovým je ekonomicky pokles, přesně kvůli takovým
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nehodlám se pouštět do diskuzí s vidlemi a řešit rozdíl mezi Vektorovou A mRNA vakcinací. Nehodlám zde vidlím vysvětlovat rozdíl mezi jednorázovým očkováním, které je ověřené desetiletími a e😜erimentální sra čkou, za kterou nikdo neručí.
A Mnichov tady taky nemusím nikomu připomínat. Tolik k těm hov nům, co z tebe padají.
A ekonomický pokles máme kvůli blbcům dole a zmr dům nahoře, ne kvůli tomu, že se někdo nechce očkovat.
Takže si dál vy očkovaní mezi sebou předávejte virus, když jste "chránění" a tudíž se nemusíte omezovat a kontrolovat. A přestaňte se sr át do neočkovaných, kteří se naopak nikam nedostanou a musí se furt kontrolovat. Vždyť vás přece nijak neohrožují, když jste už tak dokonale chráněni. Případně si zajděte na 5. 10. 15. dávku ať jste fit.
Mig_35
Tady přece nejde pane Romane o žádné hrdinství. Tady jde o to, že si můžeš zvolit. Není to povinné. Aktuální smrtnost Covid 19 je 1,5% a sezónní chřipka má 0,9%. Bude povinné očkování na chřipku? Na které mimochodem nedám dopustit😊
Kolem spousta lidí s dvěma dávkama leží, jako kdyby si nic nedali, no bodejť, když ten díleček skládačky co se do toho dává je z loňské zimy a od té doby tady jede něco úplně jiného.... a taky rozumím tomu, že to nakoupili a votlučou jim o hlavu, že se to nespotřebovalo...
Avatar - Beefcake
Beefcake
Teba by mali segregovat na zaklade hlavy.
kyklop
Buď v kľude, ešte stále je dosť vozidiel, kde sa dá štart stop spolu s inteligentným dobíjaním beztrestne vypnúť a nemusíš po každom štarte,alebo na najbližšej križovatke mačkať tlačítko po tom čo zhasol motor. Zároveň pár výrobcov aj odladilo podmienky ako napríklad teplota okolia, interiéru atď a nezhasína to po pár metroch...

Edit: k tvojej batérii, pokiaľ jej to státie neodpravilo jeden článok, tak by som hľadal chybu inde. Ak je ta batéria pred smrťou, tak prvý mrazivejší pravdepodobne deň nenaštartuješ...
Mig_35
třeba BMW už tvrdí svým klientům, že se to nedá - ale můj pneuservisák má nějakou apku a v pohodě to umí vypnout...
Avatar - Mokrous
Mokrous
No na to právě čekám a moc se “těším”, že nenastartuju úplně nové auto, které autorizák dokáže dorazit za 2 měsíce. Jde o Passat Var. TDI EVO 147kW.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja měl baterku vybitou už taky. V autorizaku mi špatně zapojili palubní kameru, takže to vybijelo baterku při stání a neodpojilo to při nízkém napětí.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nechat auto 8 týdnů bez nabití je pěkné zvěrstvo, to snad manuál nových aut zakazuje.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
u nových aut už manuál není :no:
kyklop
kecáš 😒]
Avatar - Mokrous
Mokrous
Je jedno co je v manuálu, dobytek v autorizáku to stejně nenabije ani přes upozornění mailem během tzv "opravy". Od té opravy polovina věcí v autě nefunguje jak má. Smrdí klima, všechno je zaprášené, odřené atd. Prostě profíci. A stěžuj si na nádraží.
kyklop
Servis to mal asi na háku. Už sa starých čias bola kopa vozidiel, ktoré sa po dvoch týždňoch nedali naštartovať. Stačí že človek odletel na dovolenku, vrátil sa a už hľadal káble, alebo nabíjačku. A to ešte žiaden start stop nebol v móde
Avatar - Mokrous
Mokrous
Golf VII mohl stát 14 dní před domem a vždy šel otevřít chycením za kliku a rádio mu hrálo půl hodiny atd. Napětí baterie vždycky parádní, to samý stařičkej Golf VI. Ten má i po letech poskakování po městě baterii ve 100% kondici. Moderní křáp ji má v hajzlu hned po podpisu smlouvy.
Avatar - Anonym
Anonym
Jestli hrálo rádio jen půl hodiny tak ta baterka byla těžce v hajzlu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zase meleš ho vna. Normální výrobce má normální ochranné mechanismy a časovače pro vypnutí osvětlení, nebo rádia atd... Když se rádio vypnulo, tak jsem ho zase zapnul manuálně a jelo to v klidu dál. Ale to platilo jen do doby, kdy auta navrhovali inženýři a ne banda debilů z marketingu a pár zelených mozků.
kyklop
Nemusí to byť pravda, proste to elektronika odpojí a hotovo...
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
ne,, třeba v citroenu to odpojí po sni né po 10min. aji když to máš na nábíječce, prostě to označí přepnutí do eco modu a vypne se ti všechno.
kyklop
OII max 10 dní, potom si ťahal káble. OIII podobne.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zajímavé. To jsem nezažil za 8 let se 2 Golfy, ani předtím se 2 Octaviemi. Nikdy žádný problém s baterií. Minimálně 6 let vydržely.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Yetina ( 2009 ) mrtvá baterka každé 3 mesice.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
na minus baterky je drát a ten hlídá napětí baterky, když tam není dostatečné, tak SS ti nejde
Avatar - Mokrous
Mokrous
Neeeee, vážně? A o čem se tu asi celou dobu bavím?
Avatar - Anonym
Anonym
Protože napětí baterie se nejlépe hlídá na záporném pólu. Bože vy jste myslitelé.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tvl, to je fakt peklo. To je jak klub autistů. Ale ne těch s autem, ale s autismem. To je jak mluvit do zdi...
Avatar - Anonym
Anonym
Vždy upřednostnim vzdělaného autistu před nevzdělaným tucťákem.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
melete tady pořád o slabé baterce a SS systému, já píši, že když je podpětí, tak SS systém nejde, tak proč pořád melete, že SS systém vycucává baterku?
Avatar - Jenik3
Jenik3
Je dobrý si pořídit booster na startování. Je to malá krabička a svoji práci odvede. Zadarmo pochopitelně není, ale to není nic.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Základem pro nízkou spotřebu je plynulá jizda. Opakem je styl brzda-plyn.
Dřív se jezdily eco závody a ti řidiči se dostali pod 4l na 100.
Svého času (cca 10let zpet) měl VW golf 1.6tdi psáno v papírech 3.6l na 100 😄 (možná to bylo dokonce 3.2l)
Avatar - Mokrous
Mokrous
To máš pravdu, ale dnes se plynule nedá jet skoro nikde. A když, tak padesátkou.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
čím větší eu, tak větší spotřeba.
Avatar - fOE
fOE
Zde je hezka demonstrace co dokaze Start-Stop usetrit u Mildhybridu😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…

Z trasy cca 60km dlouhe, kombinace mesta, okresek i dalnice, motor auta nebezel 25% casu a krom klasickeho stani na svetlech je v tom case u ujeta vzdalenost, tady skoro 13km (20😖 ujeto bez beziciho motoru. Prumerna spotreba pak i diky tomu ve velkem kombiku s 3L motorem, 4x4 a skoro 300k byla pod 5,5L.

Uplne bych usporu u modernich systemu SS nepodcenoval, nejake desetinky tam jistojiste schovane budou.
Avatar - Anonym
Anonym
Když vidím spotřebu redaktorů při testech aut, tak si říkám, jestli už alespoń jednu z těch rad někdy použili. To je vždycky "spotřeba kolem 7 litrů". Člověk do takové auta sedne a opravdu svižně jede za 6, pohodička za 5.
Tom Pro
To je klasicky udel testovani. Auto na tyden, nekdy min. Jedes s tim do prace, neresis tezkou nohu, kdy muzes aspin zkusit jak to tahne. Pak po Praze poskakujes a na dalnici to hrnes furt 140 a jsi tam o litr az dva vicnez normalne kdyz to mas doma a po par hurá predjizdeni si usadis tempo kdy valis domu odrndanejz prace na pohodu protoze te beztak bude zdrzovat provoz
Avatar - Anonym
Anonym
Jo, já tomu rozumím. Právě proto by se mi líbilo, kdyby naměřili, kolik to žere řekněme při 90 km/h a 120 km/h, jako u staré evropské normy. Zbytek je jenom o tom, jak s tím řidič jede.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dnes jsem tomu nakládal co šlo a světe div se, spotřeba 5,8 ... 😒] :-! :-!
traveldrive
Diskusia je už stará, asi z nedostatku materiálu sem znovu prdli to čo tu už bolo. Tento web ide permanentne dolu vodou...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
když já mám spotřebu 4,9, tak se dívám pod auto, jestli tu 36l nádrž nemám díravou.
tesnav
Recyklovaný článek pouhé 4 měsíce starý?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tvl až teď mi došlo proč mi svítí barevný palce u některých příspěvků. 😁 😁 😁
Já už tady byl taky...
To jsou fakt ocasové.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Někde atakují i 40,- Kč???
Akorát, že jinde už jsou běžně za 47-48,- Kč

EDIT: Aha, zoufalá redakce opět recykluje a nenamáhá se ani změnit cenu paliv. Trapné.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
ta cena skáká na totemech i dvakrát-třikrát za den. Tohle se nedá zachytit, ale je pravda, že diskuze je z listopadu.
Radim Mynář
Příspěvek podléhá schvalování.
YouTube_AutoDoktor
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Midlosek
Midlosek
Recyklovat i s takovým doporučením - "Tím se ale nenechte rozhodit a šestku už můžete zařadit při šedesátce." ? Když pominu skutečnost, že ve městech je povolená rychlost padesát a šedesát nemáte důvod nikde udržovat, tak ve městě max čtyřku a jen jako udržovací. Jet na šestku šedesát s plynem na podlaze dělá určitě dobře motoru i spotřebě 😲
ybalgin
Od včerejška mám 1.0 TSI etec, tak jsem zvědavý, jaká bude spotřeba, až si motor sedne. Motor se vypíná opravdu často, ale musím se s tím ještě zžít. S čím se budu zžívat asi delší dobu je interiér a ovládání (Octavia), doprkynka jako by konstruktéři zapomněli, že auto mě má hlavně někam dopravit a není to hra na tabletu. A to ještě ten tablet má docela nízkou citlivost a přesnost. Když hodnotím celou tu digitalizaci auta (oproti O3), tak mě napadá památná věta z pelíšků - "to muselo dát práce a přitom taková blbost"
Avatar - Anonym
Anonym
Proč sis to kupoval když ti to tak škodí? Že by sklony k masochismu?
Xylo
Asi to bude spíš fasovačka jako předchozí O3, takže darovanému koni ....
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
počkéj na léto, jak bude motor často vypínat, tak potom napiš ze špitálu co tě napadlo než zkolabovals bez klimy usednout do tsi.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Su tu kazdy rok... pritom vzdy je to o tom istom... technicky stav.... udrzba.... radenie... spravne pneu.... nepretazovanie auta .... intuicia sofera.... atd... ... :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
zas rok starý článek s rok starou diskuzí 😄 😄 😄 😄
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
ooo, už je 7,11,2022?
Avatar - Anonym
Anonym
Hele, recyklace Number 2 ; redakce jede bomby 😄 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
s V8 za náklady 1,4 R3 dieslu 😄 😄 😄 😄 😄
traveldrive
Tretí odvar toho istého článku a tretíkrát tá istá diskusia. :no: :no: :no: