Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
Anonym
Dodge - 11
GMC - 1
Chevrolet - 3
Chrysler - 2
Lincoln - 2
RAM - 12
Tesla - 23
E😜lorer - 1
Mustang - 13
Compass - 8
Gladiator - 2
Renegade - 6
Wrangler - 7
GMC - 1
Chevrolet - 3
Chrysler - 2
Lincoln - 2
RAM - 12
Tesla - 23
E😜lorer - 1
Mustang - 13
Compass - 8
Gladiator - 2
Renegade - 6
Wrangler - 7
Přehlídka loserů 😄
Nejsou auta, viz Jeep a Ford. Prodeje šly rapidně dolů. Naopak ostatním se daří, Dodge, RAM, Lincoln, GMC, Chrysler šlapou
GMC jede jako dráha... 1ks... nechce se mi to hledat, o kolik procent je to nárůst proti 2020?
za rok 2021 zatím GMC 14 ks
za celý rok 2020 2 ks
Slušný ne 😄 😄 😄
To samé další značky
Lincoln - celý rok 2020 - 2 ks
1-10/2021 - 6 ks
Chrysler 2020 - 7 ks
1-10/2021 - 6 ks
Chevrolet 2020 - 9
1-10/2021 - 36
Vůbec žádný meziroční nárůsty vid 😄 😄 😄
za celý rok 2020 2 ks
Slušný ne 😄 😄 😄
To samé další značky
Lincoln - celý rok 2020 - 2 ks
1-10/2021 - 6 ks
Chrysler 2020 - 7 ks
1-10/2021 - 6 ks
Chevrolet 2020 - 9
1-10/2021 - 36
Vůbec žádný meziroční nárůsty vid 😄 😄 😄
Anonym
UAZ - 11
Lada - 10
GAZ - 5
Kirovec - 1
Ural moto - 1
Lada - 10
GAZ - 5
Kirovec - 1
Ural moto - 1
Ta nova niva travel uz frci? UAZ ... patriot je paradny :yes:
Travelka už se tu prodává
Tahaj to se hlavně Strakonice (Autogas Strakonice)
https😐/www.sauto.cz/…a/niva/151894544
https😐/www.sauto.cz/…a/niva/151993126
Tahaj to se hlavně Strakonice (Autogas Strakonice)
https😐/www.sauto.cz/…a/niva/151894544
https😐/www.sauto.cz/…a/niva/151993126
PowerHouse
Prostě, ty marže z Enyaqu jsou vyšší než z Oktávky
Možná, ale poptávka (si myslím) asi bude nižší po Enyaqu než po Oktávkách.
Tak to jistě bude, taky jsou registrace za říjen 600 Octavií a 30 Enyaqů... ale pokud prodáš oboje, tak je lepší přijít o jednoho zákazníka na Octavii než o jednoho zákazníka na Enyaq.
Ja te az obdivuju, ze mas ten elan to tu vysvetlovat porad dokola dalsim a dalsim anebo, a to uz bohuzel taky pomerne casty jev, i porad tem stejnym. :yes:
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
kuk
Protože Hjundaj má vlastní továrnu na čipy a to teď rozhodlo. 😉 VW koncern spoléhal na Malajzii a to se mu těžce vymstilo. Štestí přeje připraveným, zvláště v krizi. Nikdo neví co bude zejtra.
kuk
Chaos kolem COVID pandemie jen zarazil další hřebík do rakve spalovacích popelnic, některejch automobilek a koncernů. :-! Co zdechne, to skoupěj Číňani. :-!
Tak se na to podivejme.
Škoda má😒br /> 5 ks skladových Octavií
237!!! skladových Enyaqů
Takže se opravdu su není čemu divit, když tlačí EV, a čipy narvou a utopí ve složitých a na elektroniku náročných EV.
Korejci rostou proto, že jsou schopni udržet výrobu. Hyundai nezrušil žádnou směnu. Takže opravdu čipy nejsou???
Škoda evidentně neříká věci tak jak jsou, skladových Kodiaqů a Karoqů je taky dostatek, řádově kolem 200. Skladových Superbů je kolem 100ky.
Schade ale velice riskuje že ji opustí zákazníci které měla "jisté".
Schade a VW už nevyrábí pro lidi ale jen a pouze pro zisk.
Schade do jisté míry vždy reflektovala potřeby českého zákazníka, to absolutně skončilo, Schade už dělá jen to co ji nadiktuje Vlkohrad.
Ta poslední výměna šéfa se povedla, ti před ním byli "buřiči", tento je "hodnej" a Vlkohradu se nevzpírá.
Naši lidi potřebují cenovky jako nabízí Ssangyong, a proto jeho prodeje letí raketově nahoru.
A v čipech to opravdu není, VW a Schade mají prapodivnou výrobní a prodejní strategii. Oni chtějí dosáhnout na zisk "bez výroby". Zatím se jim to daří, tak uvidíme co řekne budoucnost.
Jak jsem před pěti, sedmi lety odmítal Hyundai už jen z principu kvůli PR pana Vošického, tak teď musím uznat, že stejně odporný mi přijde celý VAG.
Jejich pohrdání zákazníkem a politický aktivismus Green Dealu je až nechutný.
200 skladovek, wow... pro srovnání - kvůli nedostatku čipů má Škodovka cca. 50.000 nedokončených aut na odstavných plochách.
(ale psalo se o tom skoro všude)😒br /> "Nyní se v této automobilce pustí do dokončování rozdělaných vozidel, jimž kvůli nedostatku čipů chybí některé součástky. Není známo přesné číslo rozpracovaných aut, jež jsou odstavena na letištních plochách, ale odhaduje se počet okolo 30 až 50 tisíc aut. Pokud se firma dostane k 55 tisícům nedokončených vozidel, bude muset úplně zastavit výrobu. Víc aut se už na pronajaté plochy nevejde. Tuto informaci sdělil Michael Oeljeklaus, člen představenstva automobilky zodpovědný za výrobu a logistiku."
Nejde o přesné číslo, spíš o ty řády... že 200 skladových Kodiaqů není "moc"
To mi skoro zní jak kdyby vůbec netušili co dělají...
https😐/zpravy.aktualne.cz/…7d80cc47ab5f122/
Rok nikde nic nestojí, ta auta se tam obměňují (auto se odstaví a pak se třeba za měsíc-dva dobastlí a pošle do světa)... ale že to obecně tomu autu nesvědčí je asi pravda. Ale neboj, on ti to nikdo gratis dávat nebude, zákazníci se při současných čekačkách na nový auta (nejen od Škodovky, je to všude) poperou.
PS: soused čeká na Rifter... měl být koncem srpna... možná bude v únoru... a nebo taky v dubnu, nikdo neví.
To už nejsou úplně drobné. Za Superb co jsem objednal koncem letošního února bych dnes dal už skoro kilo navíc.
Akcionářům přeci jde o zisk, ne o vyrobené kusy... Není to nic než zneužití situace na trhu. Navíc méně vyrobených aut znamená menší CO2 výpalné... Bravo. Vytvořili jsme si skvělou tržní situaci....
Jeden výrobce by to udělat nemohl, protože by ostatní s radostí jeho zákazníky "klofli". Pokud se to ale týká všech... no, tak holt musí manévrovat tak, aby z toho vyšly co nejlépe. Finančně... ale i udržením tržního podílu, protože automobilky jsou si dobře vědomé toho, že tržní podíl se snáz ztrácí než získává - pokud si někdo místo Golfa koupí Ceeda, tak to příště může klidně udělat znova.
Ale pak je taky třeba rozlišovat nějaký morální aspekt. Příkladem jsou třeba respirátory. To, že se prodávaly za 700k+/ks určitě byl ekonomicky skvělý obchodní tah některých firem. Byla to i blbost a neschopnost státu. Ale bylo to založeno na zneužití situace na trhu. Vydělávat na takovýchto excesech prostě považuji za nemorální. Další příklad- zdražování stavebnin na jihu Moravy po tornádu... Každý má právo na přiměřený zisk, Nepochybně.
Ale spekulativní zisk za mě není slušné podnikání. Resp. výroba a prodej automobilů neřadím mezi spekulativní podnikání.
Začnu tvou totální perlou.
Škoda má pro celou republiku 95 skladových Superbů wooooooow 😲 😲 😲 . Tak to je mazec. Škoda má u nás cca 180 prodejních míst, takže to vychází přes 0,5 Superba na dealera. Přece nemusí mít každý dealer předváděčku nebo vystavené auto, na co taky???? Ale pozor, ono jich je 15 rezervovaných, takže vlastně jich je 80.
A 227 Octávek, kterých se za běžné situace v ČR prodá 1500-2000měsíčně, tak to mají zásobu na celé cca 4 dny, proč chtít víc. Těch 5 Octávií staré generace, jsi zřejmě vytáhl záměrně, aby ten poměr vypadal víc fantasticky, ale nevadí 😉 .
Sorry, ale tohle jsi nemyslel vážně že ne?? Za normální situace má Škodovka v ČR okolo 5-6 tisíc skladových vozidel. Ještě v srpnu jich bylo okolo 4000, teď jich je 1837- z toho je jich spousta již rezervovaných, takže Škoda evidentně ríká věci tak, jak jsou. Má mnohem míň skladovek než normálně, což odpovídá situaci.
Tvoje další teze o utopení čipů v EV, je samozřejmě mylná. Nebo si představuješ, že Enyaq má těch čipů 150 000ks a Octavia 25ks?? Ten poměr je asi 2:1 elektro vs spalovák, záleží na výbavě.
To, že budou preferovat výrobu Enyaqu proti spalovákům, hlásila Škoda už někdy v sprnu a taky to tak pak bylo.
A nakonec po 150té čipy. Ano Hyundai nemá problémy a vyrábí téměř bez přerušení, protože má jinou dodavatelskou siť, kterou nezasáhly lockdowny, požáry výrobních hal, mráz v Texasu atd.!!!!
Ten nesmysl, že oni si objednali a ostatní ne, je totální blbost. Už v červneci 2020 došlo k masivnímu oživení a všichni začali poptávat nadstandartní množství dílů. A i kdyby si jich VW, Mercedes, PSA a další kdo mají problémy, objednali 2x tolik než potřebovali, tak by je prostě stejně nedostali, protože ti dodavatelé byli přetížení a letos na jaře a v létě na několik týdnů až měsíců zavření.
Celý VW je teď v ***i kvůli Malajsii, kde 3 měsíce nesměly firmy vyrábět. I kdyby si na červenec-září 2021, objednali miliardu čipů, tak jim je prostě nikdo nemohl vyrobit, chápeš už to?
Do toho celkový kolaps námořní dopravy, zavřené přístavy, krachující dodavatelé bez peněz atd.
Takže prosím už přestaň psát tyhle nesmysly, že si to automobilky vymýšlí, že jenom nemají zakázky, že je baví ztrácet miliardy €, že je baví platiti zaměstnance, kteří nepracují apod.
Oni ti dealeři se opravdu nedomluvili na tom, že budou všichni všem lhát a tvrdit jim, že čekačky na auta jsou klidně 10-12 měsíců, protože nechtějí prodávat auta.
Nebo myslíš, že chtějí taky být ve ztrátě, protože zisk už jim přišel po těch letech fádní???
Psal jsem 5 skladových Octavií!!! Atd. Než vůbec něco vypustíš z huby, tak si přečti ny co reaguješ. Děkuji.
A ostatní kecy opět úplně o ničem. Nikdo neříká že musely objednávat víc čipů. Podstata je je totiž úplně jinde v dané situaci - a to u koho ty čipy objednávají a jaké čipy vyžadují. O tom to celé je.
Když mě kůrovec sežere smrk, tak můžu na pile dalších 50 let marné poptávat smrkové řezivo a brečet že není. Nebo se můžu zamyslet a začít vyrábět z borového dřeva odjinud .
Reagoval jsem na tvůj nesmysl Octávka skladových 5ks, což jsi napsal a je to blbost.
Reagoval jsem na tvůj nesmysl o skladových zásobách, kde jsi tvrdil, že jich má Škoda dostatek, což není pravda ani trochu.
Reagoval jsme na tvůj nesmysl o nedostatku čipů, které podlě tebe VW utopil v čipově náročných EV, kdežto Hyundai dle tebe udržel výrobu, protože vyrábí něco jiného???? Prostě opět mimo.
Tvoji jinou podstatu jsem nějak nepochopil. Objednávají, jako všichni od několika výrobců na světě, kteří ty čipy vyrábí a používají úplně stejné čipy, jako celý automotive. Nebo tím chceš říct, že Hyundai používá na ovládání oken drahý a složitý čip za 100€, protože pochopil, že ty levné za 1€ nejsou budoucnost :no: :no:
A tvůj hlod o borovém dřevu... koukni prosím na nějaké video a třeba pochopíš rozdíl mezi borovým dřevem, které je všude na světě stejné, a něčím tak složitým a komplexním, jako je výroba čipů. Nejspíš si tím chtěl říct, že všichni ti ***i co teď mají problém s čipy se měli hned přeorientovat na jiného dodavatele a do měsíce začít odebírat díly od jinud. Nebo rychle postavit fabriku na čipy, jak to navrhují všichni chlapi debatující v hospodě.
Vypsal jsem počty Škodovek na sklad. A nikdy jsem nenapsal že jich je dostatek!!!! Počty jsem uvedl proto, abych poukázal na to, že skladových EV je dostatek a přitom je nikdo nechce. Zatímco ostatní nejsou.
Napsal jsem že Hyundai udržel výrobu, takže vyrábět i v dnešní době evidentně lze.
Bohužel špatně chápeš psaný text. Ale popsat dokážeš i roli toaletního papíru to jo :-!
Vtipné, že píšeš něco o nechápání textu. Napsal jsi přesně tohle😒br />
Škoda evidentně neříká věci tak jak jsou, skladových Kodiaqů a Karoqů je taky DOSTATEK, řádově kolem 200. Skladových Superbů je kolem 100ky.
Taky tam vidíš to slovo dostatek u Karoqu a Kodiaqu??
Opravdu je 237 Enyaqu na 187 dealeru přehlcení trhu modelem co nikdo nechce?? Asi ne, pouze další tvůj konstrukt.
A ano Hyundai vyrábí, protože není postižený výpadkem dodavatelů. Na tom se shodneme.
Vymýšlíš si ho.na a když ti pak člověk argumentuje, tak sám sebe usvědčíš ze lži a přidáš ještě další nesmysly.
Proč klesají Škodě prodeje i vůči jiným značkám koncernu (v Evropě), používajícím stejné komponenty (i když má lepší marže a měla by mít tedy přednost)?
A proč jsou vůbec skladové vozy, když na sklad Škoda přece nevyrábí.
Sám jsem nedávno vybíral auto a myslím že ty důvody znám zcela přesně.
Škodovka vyrábí, nikdo neříká že ne... také registruje auta, u nás i v Evropě. Jenom méně, než kdyby měla dílů dostatek. Aktuálně skončila dvoutýdenní odstávka a odbory hlásí, že udrží výrobu do konce listopadu a pak... no, pak se uvidí.
Lepší marže Škodovky jsou dané převážně nižší cenou práce v ČR. Ale to neznamená, že je pro koncern lepší, když se fláká Ahmed v Německu než Vasil v Boleslavi, stejně je musí oba platit (respektive... no, tohle by bylo na delší elaborát).
Evropská čísla za 1-9 nejsou na velké jásání... ale ani na ručník do ringu. Škodovka je mezi značkama osmá, to je její slušný standard. Za rok 2019, který se považoval za hodně úspěšný, měla 4,8% trhu, teď má za 1-9 5,2%... ale ano, teď bude hůř, říjen je horší.
Stejně kdo nechce vidět určité selhání, tak ho bude obhajovat do nekonečna, ale nic vlastně relevantního neřekne.
Proč vyrábí auta, která jsou pak někde odstavená? Dělají to i jiní? Nebo umí výrobu organizovat lépe? Proč tedy má někdo díly a jiný ne?
Není to chyba ve strategických rozhodnutích?
Ono "nemají problém prodat cokoliv vyrobí" je pouze hospodská fráze, bez jediného argumentu.
2) Dělají to i jiní? Ano
3) Proč někdo má a někdo ne? Všichni se více čí méně potýkají s nedostatkem, je jen pár výjimek - Tesla, která jako mladá automobilka nemá tolik historického balastu... možná Hyundai. Mluvilo se i o Toyotě, ta ale teď hlásí stejné výhledy jako ostatní. Už jsme probírali Peugeot, kde je u Rifteru zpoždění dodávek přes půl roku a nikdo není schopný říct, kdy auto vlastně bude.
Jinak jak už jsem psal... Škoda v prodejích ztrácí až za říjen, za 1-9 si vedla slušně a naopak zvýšila svůj tržní podíl (oproti poslednímu "normálnímu" roku). To teda byla ještě ta nabídka dobrá?
Nějaká fabulace o propadu firemních prodejů, na kterou budou hateři slyšet, protože přece škodovka se nekupuje, ale jen ji fasujou hňupové... a z toho vyvozené nesmyslné závěry.
Tak předně... podíl "firemních" aut u nás je za 1-10/2018-21 72,17%, 72,25%, 72,74% a 76,13%... letos nejvyšší za celou dobu, co je statistika k dispozici. Takže ne, tohle jádro problému fakt není. A pak jsou samozřejmě špatně i všechny závěry z tohoto předpokladu odvozené.
Ano, takový počet Enyaqů je presyxenost vzhledem k době. Vůbec nevím kde jsi přišel na to, že každý prodejce snad má mít k dispozici skladový Enyaq. Absolutní nesmysl.