Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
webpaja
Hlavně MB musí mrzet to, že se Kia s tvarem sportovního kombi popasovala mnohem lépe než se podařilo u CLA. Tohle je jiná liga, pěkné, úhledné a funkční. :yes:
To já si zase nemyslím. Proceed je od Kia dobrý tah a jak píše výše Ozzi, nemá moc konkurence, respektive asi jediná co mě napadá je to CLA Shooting brake, takže pro Kiu dobrý. Ale když se podívám https😐/www.auto.cz/…kombikovy-sveraz?… vs https😐/www.auto.cz/…vcetne-verze-amg?… tak rozhodně bych neřekl jiná liga, ale spíše otázka osobních preferencí.
Nemam rad tohle deleni do mikrosegmentu. Kia Proceed je pro me konkurent jakehokoliv kombiku z C segmentu. Nehlede na to, ze ma svazujici-se zad, ze ma ceed i "regulerni kombi", s objemem bezmala 600l(!) to proste neni zadny mrzak a nevidim duvod ho diskvalifikovat z hlavniho proudu jen proto, ze vypada lip. Takze smele porovnavat s golfama, focusama, meganama... se vsim. 😉
No jo ale Proceed má 150kw, to běžný Ceed nemá a nenapadá mě kromě Octavie RS benzínový kombík, který si 150+kw udržuje pod 1M? S tím, že Proceed je levnější a má ten styl navíc. Mě to smysl dává.
Mě Kia přijde vyvážená, mercedes naopak nakopnutý. Ale souhlas, může to být individuální. Kia, ale určitě nedělá horší práci.
Anonym
tak to je první kombík, který se mi líbí. Zevnitř ale nic moc. Takhle to vypadá v mé 406ce když si na ventilační mřížku připíchnu držák od Vietnamců a na něj dám telefon. A oceňuji, že jste na první místo v galerii nedali pohled na budíky. Až na to druhé.
Taky nevím, proč to nazývají kombíkem. Je to normální liftback, možná sportovněji střižený. Obecně interiér KIA je spíše konzervativnější a působí obyčejněji. Možná je to takové malé mínus. Ale na druhou stranu, lepší obyčejné a praktické než módní a nepraktické. A v dalších nových modelech (Sorento, EV6, nová Sportage) se v tomto směru ledy hnuly, ikdyž ne každému se to musí líbit.
fOE
Casto tu zazniva jak to nebo ono auto vypada lip v kombiku nez v sedanu / liftu. Uprimne, nikdy jsem podobne reci nechapal. ZADNE auto za me nikdy nevypada lip coby pohrebak nez sedan z ktereho vychazi. Ale pak tu mame kombiky vychazejici z HB, sedou zonu, a tady konecne i auto kde je kombik nejhezci karosarskou verzi. Ne jen proto, ze vychazi jinak z obycejneho HB, tohle auto je proste pohledne, tecka. Ze je to navic auto davajici uz velice prijemnych 200k, s vic nez solidni vybavou a i na konci roku 2021 stojici jen 800k? Parada.
Na vyssi hlucnost jsem haklivy a stejne jako autora by me nejspis velice brzo zacala stvat, teda minimalne pokud by byla dalnice muj kazdodenni chleb, a to tim spis ze u 7 stupnoveho automatu snad nemusel byt problem mit tu sedmicku delsi. Na druhou stranu za 800k tomu clovek muze (nebo musi?) neco odpustit a pokud zbytek funguje dobre az skvele? V tehle cene me asi nenapada jine vsestrane auto i pro rodinu, ktere bych chtel mit doma vic. :yes:
Na vyssi hlucnost jsem haklivy a stejne jako autora by me nejspis velice brzo zacala stvat, teda minimalne pokud by byla dalnice muj kazdodenni chleb, a to tim spis ze u 7 stupnoveho automatu snad nemusel byt problem mit tu sedmicku delsi. Na druhou stranu za 800k tomu clovek muze (nebo musi?) neco odpustit a pokud zbytek funguje dobre az skvele? V tehle cene me asi nenapada jine vsestrane auto i pro rodinu, ktere bych chtel mit doma vic. :yes:
ProCeed je něco jinýho, ale nejsem si jistej, jestli lepšího (než klasickej kombík). Jsou jiný auta, kde je kombík pro mě lepší, než výchozí sedan / lift - Octavia 1-3, první i druhej čtyřokej MB-E, i40... a spousta, kde je to srovnatelné (Superb v obou generacích, 508 v obou generacích, Tipo, asi komplet Volva...).
Za 800 se dá koupit pořád lecos, třeba Insignia 2.0T 147kW Elegance 9AT... z těch dvou bych těžko vybral Ceeda.
Za 800 se dá koupit pořád lecos, třeba Insignia 2.0T 147kW Elegance 9AT... z těch dvou bych těžko vybral Ceeda.
Priznam se, o tak vyhodne cene za Insignii jsem nevedel ( i kdyz asi bych mel nejdriv mrknout na to co ta Elegance obsahuje a jestli to nevyzenes o 150-200k vys vybavou). Kazdopadne zajimava hra, klidne nastrel dalsi z toho "lecos". 😄
Já bych asi nutně potřeboval MatrixLED za 40t... je v tom autoklima, AGR sedačka řidiče, 17"... vyloženě holátko to není, ale utratit dalších 100 bych asi dokázal.
Fajn, tak jedeme dál - Focus 1.5EB Combi 110kW ST-Line 8AT - 603.900,-? Opět 27t za adaptivní LED, možná za 19t AGR sedačky... ale tady máš prostoru na příplatky docela dost. Jasně, taky o kus slabší motor... fakt škoda, že už není ta silnější verze aspoň se 180k.
Kdybych nemusel mít kombík, tak pak třeba i30N.
Fajn, tak jedeme dál - Focus 1.5EB Combi 110kW ST-Line 8AT - 603.900,-? Opět 27t za adaptivní LED, možná za 19t AGR sedačky... ale tady máš prostoru na příplatky docela dost. Jasně, taky o kus slabší motor... fakt škoda, že už není ta silnější verze aspoň se 180k.
Kdybych nemusel mít kombík, tak pak třeba i30N.
Insi je vypredajova vynimka a nedostanes sa s nou na spotreby ProCeedu, pokial sa nebavime o dialnici 130km+. Pre niekoho to moze hrat rolu, ProCeed je lahsi a ma mensi objem, kt. je v nizsej zatazi uspornejsi.
Focus je adekvatny super, ale 110kW 3valec je pre niekoho nekupitelna vec.
Focus je adekvatny super, ale 110kW 3valec je pre niekoho nekupitelna vec.
...což je přesně ono - 800 za lift střední třídy s 200k dvoulitrem, to je super cena. 800t za kompaktní kombík s 200k, to je asi cena přiměřená. Je dobře, že tady vůbec takový auto je... to beru.
hej s tym suhlas, pokial je aspon takto na vyber... ProCeed GT je aj s manualom ci nie ?
Myslím že jen automat.
EDIT: ...což je pak výhoda těch skutečných hothatchů, které vesměs ten manuál umí (koncern, Ford, Hyundai), zatímco jejich slabší bráškové typu 2.0TSI 140kW ne.
EDIT: ...což je pak výhoda těch skutečných hothatchů, které vesměs ten manuál umí (koncern, Ford, Hyundai), zatímco jejich slabší bráškové typu 2.0TSI 140kW ne.
Už není. Byl (mám ho), ale přestali ho letos s manuálem vyrábět.
Blbci! 😲 😒 :no: mi
Spíš o tom rozhodli zákazníci - přes 90 procent se jich prodávalo s DCT. Holt lidi dneska nebaví řadit. 😒 :no:
Já bych to DCT tak neodsuzoval, mne to k ProceeduGT dost sedělo, možná jsem jinej, u atmosféry třeba v hatchbacku bych chtěl radši manuál, točit a točit je sranda, ale ten turbomotor má síly dost už v nižších otáčkách, DCT řadí docela solidně rychle a takové svižné GTčko tím určuje i na delší cesty a v koloně ti neupadne noha 😁 Ale proti gustu...
Focus se trefuje cenou, ale vykon je mimo. i30N je zase vykonem jinde, ale pro rodinu? Leda nejakou skromnejsi. Jinak ale i30N neni vubec spatnej pokus, ted po FL je to taky vylozene pohledne auto. Mozna ne tak pohledna zad jako proceed, ale o to pohlednejsi predek.
Dobra, uznavam, nejake moznosti jeste jsou. Furt mi z toho ale vychazi proceed GT jako nejlepsi blend. Ani pomaly, ani maly, ani osklivy.
Dobra, uznavam, nejake moznosti jeste jsou. Furt mi z toho ale vychazi proceed GT jako nejlepsi blend. Ani pomaly, ani maly, ani osklivy.
Však píšu - kdybych nemusel mít kombík. i30N se dělá v tom liftu, to by eventuálně mohlo pro rodinu stačit... ale kombík je lepší, to je jasný.
Třeba pro mě je už i30N příliš tvrdá. Rozhodoval jsem se mezi i30N liftback a Proceed GT cenově byly na tom oba velmi podobně. Ten výkon i30N byl hodně lákavý ale na každodenní použití tam, kde jezdím nejčastěji, by mi zřejmě vyklepal všechny plomby. Navíc se mi Proceed líbil víc a má lepší interiér. Těch 204 koní mi zatím stačí.
Myslíš, že by byl takový ústupek z liftu D do liftu C ? Já si s myšlenkou sedanu/liftbacku pohrávám pořád, protože se mi prostě líbí, rakev na střechu to uveze, jen si netroufnu říct, jak dávat do liftu C se svažující střechou sedačky, v I30lift jsem seděl asi před 4ma rokama a nepamatuju si to 😁
Dětské sedacky? Uplne v pohodě. O střechu bych se nebál, ale o úhel otevření zadních dveří. To je to důležitější.
Počkej, ty máš kolik liftbacků, kde si to zkoušel? 😁 Já se přiznám, že mám někdy problém dát děcko do sedačky i v kombíku, když má nižší střechu a musíme dávat pozor, aby se nebouchl o hlavu, v tomhle je MPV či nějaké velké SUV lepší.
Ta i30fastback není kdovíjak veliká.
Ta i30fastback není kdovíjak veliká.
Záleží do jakýho. Do Octavie z hlediska prostoru až tolik ne, ale ta i30 je přece jen menší... i Civic 10G byl menší.
Ok, no tak Oktávka se dá srovnat tím vnitřním prostorem směle s některými D segmenty (třeba Mondeo není větší 😁), musel bych tu i30 vyzkoušet a Nko vypadá dobře, takže bych asi redukoval množství bagáže 😁
hugino
Ja si myslím že Leon FR Sportstourer s 2.0 tsi 190 k DSG za 779 900 kč je lepšia ponuka.A pokieľ autor píše že s ProCeed-om je nad 140 km/h ísť po dialnici dosť utrpenie tak to je čistý prúser.Za mňa pred faceliftom ten predok vyzeral lepšie teraz je ten predný nárazník taký komplikovaný.
Myslím, že to je výtka spíše relativní. 2800 při 130 je taková normální hodnota, ještě před pár lety byl standard spíš k těm 3000. Asi jde spíš o to, že je výfuk laděný na sportovní zvuk a to pak může být trošku protivný... no, to je asi holt něco za něco.
Tohle bych nebagatelizoval. 2800ot toci pri stotricitce kolikrat 120k foukane litry s sestistupnovym manualem. Tohle ma 50-80k navic a co je snad jeste dulezitejsi: jeden stupen navic. Ta sedmicka mel byt cisty ekokvalt, i za cenu vetsiho preskoku proti sestce nez je bezne. PS: nedivil bych se kdyby Vmax kvalt byla dokonce jen petka, to je taky moda kolikrat tohle... ;-\
Octavia III RS točila při 130 3000, s DSG asi 2900. A ano - vadilo mi to, na dálniční přelety vyšší rychlostí to bylo zbytečně moc. Ale zase to není žádnej úlet, spíš taková normální hodnota. Já bych taky radší třeba 2500, to souhlas.
Octavia tocila cca 2800 v manuálu a cca 2250 v DSG a to byl 6kvalt.....
on o benzine, ty o nafte.
Kdy naposled mela oktavka RS TDI pri 130 2800ot? Vzdyt to odpovida teoreticke Vmax na nejvyssi kvalt a hlavne jen nekde kolem 200kmph. To se bud bavime tak o 2 generacich zpet, nebo je nekde v tech jozinecovo cislech chyba.
Já teda rozhodně o benzínu...... o naftě tu nepadlo ani slovo..... obě verze( automat - manual) jsem pár let měl a točili zhruba takhle.
Nebo viz😒a href="https😐/www.novinky.cz/aut👋automoto-testy/clanek/manualni-prevodovka-nebo-dsg-test-dvou-benzinovych-octavii-rs-251923" title="https😐/www.novinky.cz/aut👋automoto-testy/clanek/manualni-prevodovka-nebo-dsg-test-dvou-benzinovych-octavii-rs-251923" rel="nofollow" target="_blank">https😐/www.novinky.cz/…ctavii-rs-251923
Nebo viz😒a href="https😐/www.novinky.cz/aut👋automoto-testy/clanek/manualni-prevodovka-nebo-dsg-test-dvou-benzinovych-octavii-rs-251923" title="https😐/www.novinky.cz/aut👋automoto-testy/clanek/manualni-prevodovka-nebo-dsg-test-dvou-benzinovych-octavii-rs-251923" rel="nofollow" target="_blank">https😐/www.novinky.cz/…ctavii-rs-251923
Z doby, kdy byly na autoforum.cz hezké články:
https😐/www.autoforum.cz/…ledniho-sroubku/
Jsou tam pilové grafy... Vychází to na 2900 pro MT a 2400 pro AT - ok, to jsem si pamatoval blbě.
https😐/www.autoforum.cz/…ledniho-sroubku/
Jsou tam pilové grafy... Vychází to na 2900 pro MT a 2400 pro AT - ok, to jsem si pamatoval blbě.
lukas13
Před pár lety jsem si myslel na velmi podobné auto - Megane GT v kombíku. 1.6 Turbo, 205 Hp, 280 Nm, EDC. 4 control. Vtip je v tom, že to auto cca v roce 2018 stálo, po smlouvání a s nějakými příplatky, lehce pod 600!!!
Pak ho Renault bez varování tiše stáhl z prodejů a dneska se nám snaží vecpat 1.33 se 160 Hp v RS line, bez 4 control, ale zato za 700. To byl můj konec s Renaultem.
A nyní, po třech letech, tady v diskuzi mnozí chválí Kiu za pěknou cenu - 800. Bomba.
Chlapi, to už jste se úplně zbláznili? To jsme všichni takové sklerotické ovce, že "tleskáme" za cenu, která by byla před pár lety neakceptovatelná?
Nebo jsem blázen já a většině z vás vylétly příjmy za poslední 3 roky, kovid nekovid, o 30-50% ?
Poslední dobou jen tupě zírám, jak si s námi automobilky cvičí jak se jim zlíbí a většina jim to baští. Už se ani nedivím, co si např. Škodovka dovoluje s cenami pro nefleetové zákazníky - kdyš si to tupci nechají líbit, proč ne. BTW - gratuluji Škodě auto ke zvýšení provozního zisku. Čipy nečipy, prodeje neprodeje.
Apropos - testovaná Kia je moc hezký auto. :yes:
Pak ho Renault bez varování tiše stáhl z prodejů a dneska se nám snaží vecpat 1.33 se 160 Hp v RS line, bez 4 control, ale zato za 700. To byl můj konec s Renaultem.
A nyní, po třech letech, tady v diskuzi mnozí chválí Kiu za pěknou cenu - 800. Bomba.
Chlapi, to už jste se úplně zbláznili? To jsme všichni takové sklerotické ovce, že "tleskáme" za cenu, která by byla před pár lety neakceptovatelná?
Nebo jsem blázen já a většině z vás vylétly příjmy za poslední 3 roky, kovid nekovid, o 30-50% ?
Poslední dobou jen tupě zírám, jak si s námi automobilky cvičí jak se jim zlíbí a většina jim to baští. Už se ani nedivím, co si např. Škodovka dovoluje s cenami pro nefleetové zákazníky - kdyš si to tupci nechají líbit, proč ne. BTW - gratuluji Škodě auto ke zvýšení provozního zisku. Čipy nečipy, prodeje neprodeje.
Apropos - testovaná Kia je moc hezký auto. :yes:
No ve vztahu co dnes za 800k kde sezenes je tahle kia dobra nabidka, tak to proste je. Ze pred par lety bylo podobnych nabidek vic a o 200tis niz je taky fakt, ale holt doba se hla a zit ze vzpominek se neda. Nastesti se hnuly i mzdy. Prumerna mzda na konci roku 2015 byla 26500Kc. Dnes je nejakych 37000Kc, to je rust o 40%, a to tu jeste nemame konec roku. Kdyz to vztahnu na RS octavii ta stala v roce 2015 660tis Kc, dnes stoji 900tis, takze o 36% vic.
Já s Tebou vlastně souhlasím, jen se mi zdá, že si to necháváme tak nějak v pohodě líbit (my zákazníci). Aby pak za pár let drtivá většina lidí nezjistila, že na nové auto prostě nemá...
To zdražování netrvá dlouho, o to větší to je kalup. A jen pokutami za CO2 to prostě už být nemůže.
K brutálnímu zdražování začalo docházet ne 2015, ale až cca konec 2018. Kolik byla průměrná mzda tehdy?
To zdražování netrvá dlouho, o to větší to je kalup. A jen pokutami za CO2 to prostě už být nemůže.
K brutálnímu zdražování začalo docházet ne 2015, ale až cca konec 2018. Kolik byla průměrná mzda tehdy?
No a co s tím chceš jako zákazník dělat?
Když cenově ulítne jeden výrobce, tak jdeš jinam. Když zdraží všichni... nejen kvůli CO2, ale taky protože jim zdražují suroviny a mají problém se subdodávkami, no tak holt sklopíš uši a zase vybíráš to nejlepší.
Teoreticky je tu riziko, aby se výrobci nedomluvili... ale jednak jich je na to dost, dvak to nějak hlídá antimonopolní úřad.
Ty roky 2013-2015, to byly zlatý časy... předtím taky bylo hůř, ve vztahu k platům určitě.
Když cenově ulítne jeden výrobce, tak jdeš jinam. Když zdraží všichni... nejen kvůli CO2, ale taky protože jim zdražují suroviny a mají problém se subdodávkami, no tak holt sklopíš uši a zase vybíráš to nejlepší.
Teoreticky je tu riziko, aby se výrobci nedomluvili... ale jednak jich je na to dost, dvak to nějak hlídá antimonopolní úřad.
Ty roky 2013-2015, to byly zlatý časy... předtím taky bylo hůř, ve vztahu k platům určitě.
No rozhodně je za to nechci chválit...
Ke zdražení vstupů došlo až v posledním roce, s původním trendem to tedy nesouvisí...
Částěčně je to i vina automobilek (just in time je super, když celosvětová logistika funguje, pak už moc neee).
Zlatý byly roky 2009-2016 a jo, bylo to super. Čechy to naučilo např. to, že rodinné auto je C segment, nikoli B 😉
A ano, samozřejmě máš pravdu. Jen jsem si tak posteskl.
Ke zdražení vstupů došlo až v posledním roce, s původním trendem to tedy nesouvisí...
Částěčně je to i vina automobilek (just in time je super, když celosvětová logistika funguje, pak už moc neee).
Zlatý byly roky 2009-2016 a jo, bylo to super. Čechy to naučilo např. to, že rodinné auto je C segment, nikoli B 😉
A ano, samozřejmě máš pravdu. Jen jsem si tak posteskl.
Vysoké zisky (třeba VW) ukazují, že automobilky úplně nestrádají a spíš rýžují ze situace, kdy je aut na trhu málo. Do toho obrázku zapadají i Tweety Muska o tom, že při odběru 100t Tesel nedá žádnou slevu (i když motivy Muskových Tweetů můžou být všelijaké).
Kdyby automobilky nejely JIT, tak stejně nebudou mít skladem zásobu na půl roku. Možná mohly odebírat i během korony a nerušit objednávky... ale ta přeorientace výrobců na jiné produkty je taky taková zvláštní, bůh ví, co se tam vlastně stalo.
Chválit za dobrou cenu má smysl hlavně vůči konkurenci. Já jsem psal někde nahoře... cena 800 je dneska tak normál, ani extra dobrá ani extra špatná... spíš je na pochvalu to, že takový auto vůbec je, protože jak jsi psal... třeba Renault v tichosti vyklidil pozice.
Kdyby automobilky nejely JIT, tak stejně nebudou mít skladem zásobu na půl roku. Možná mohly odebírat i během korony a nerušit objednávky... ale ta přeorientace výrobců na jiné produkty je taky taková zvláštní, bůh ví, co se tam vlastně stalo.
Chválit za dobrou cenu má smysl hlavně vůči konkurenci. Já jsem psal někde nahoře... cena 800 je dneska tak normál, ani extra dobrá ani extra špatná... spíš je na pochvalu to, že takový auto vůbec je, protože jak jsi psal... třeba Renault v tichosti vyklidil pozice.
Ten první odstavec - ano, vnímám to stejně a to mi vadí. Není to tak dlouho, co se uvažovalo že se prodlouží kurzarbeit v automotive (chápu) ale i ve Škoda auto samotné, což je z hlediska toho jejího rostoucího provozního zisku neuvěřitelné...
JIT - fór u čipů je v tom, že pro výrobce čipů jsou automobilky marginální klient. A na to nejsou nákupčí automobilek zvyklí. Pokud mě paměť neklame, tyhle staré nevýkonné čipy (ale pro auta ideál) se bouchají ve dvou fabrikách a jedna měla problém - požár, zaplavy či něco takového... Jedno se sešlo s druhým, automobilky nekupovaly na sklad, výrobci čipů si sehnali jiné klienty (poptávka v tomto oboru vysoce převyšuje nabídku) a voilá...
Ano, 800 je dneska normál, bohužel teda. Ale souhlasím s tím, co jsi napsal - zaplať bůh že taková auta ještě jsou...
JIT - fór u čipů je v tom, že pro výrobce čipů jsou automobilky marginální klient. A na to nejsou nákupčí automobilek zvyklí. Pokud mě paměť neklame, tyhle staré nevýkonné čipy (ale pro auta ideál) se bouchají ve dvou fabrikách a jedna měla problém - požár, zaplavy či něco takového... Jedno se sešlo s druhým, automobilky nekupovaly na sklad, výrobci čipů si sehnali jiné klienty (poptávka v tomto oboru vysoce převyšuje nabídku) a voilá...
Ano, 800 je dneska normál, bohužel teda. Ale souhlasím s tím, co jsi napsal - zaplať bůh že taková auta ještě jsou...
Jezdil jsem předfaceliftem ve stejné konfiguraci s 7DCT a auto se mi moc líbilo, dobrá reakce motoru a převodovky, výkon, i zvuk (myslím motoru, že to není utlumené jako Sklasse, to vem čert), jeden z mála korejců, který mne bavil, i když bych dal radši přednost Ceedu SW GT, který neexistuje, tak s tímto by se žít dalo, cena trochu poskočila, ale pořád zajímavá volba, škoda, že tradiční automobilky nic takového jako warm hatch/kombi/jinákaroserie v obyč C segmentu nenabízí.
:yes:
Přitom, u žádného modelu v podstatě nic zásadního nelze vytknout. Obzvláště řada Ceed nabízí pro každýho individuální pojetí stejné techniky, která je dobře vyladěna. To auto je navržené pro normální lidi, perfektní ergonomie, praktičnost a vysoká spolehlivost. Navíc za rozumné peníze. Co víc si kupující může přát.
Co tak zásadního by mě mohlo přesvědčit dát 100-200 tisíc víc za Golf / Octaviu 1.5 TSI a ještě navíc zkousnout ergonomické přešlapy (ovládání klimy, vypínání asistentů apod.). Ještě jsem na to nepřišel.
A nemam ceed, len ma to zaujima
“vysokopevnostné” ocele v záujme šetrenia hmotnosti. Tým pádom sú plechy tenšie. Každý mechanik ti povie, že autá cca po roku 2010 sú jemne povedané “iné”...
Sledovanie mŕtveho uhla má aj Ceed, len si holt nemôžeš kúpiť základnú verziu, ale niektorú z vyšších výbav a musíš si priplatiť za balík Safety. Tak to ale má väčšina automobiliek, resp. môžeš si to myslím vo VW koncerne dokúpiť ako samostatný prvok, no zase sa dostávame k tomu, že tá základná cena je oproti Kii viac nastrelená.
Jinak mám Ceed 1.gen již 11 let a stále se mi zdá hodně kvalitně zpracované auto. Kamarád má skoro stejně starého Golfa a docela byl zklamaný dílenským zpracováním v některých detailech, od VW čekal víc.
V G8 jsem zatím neseděl, ale co jsem četl tak převládají názory, že je to spíš krok zpět, zejména v dotaženosti (jako příklad se dávají neosvětlená tlačítka na teplotu, ale je toho víc). S O4 jsem kousek jel a vyloženě problém jsem neměl... vypadá to na pohled asi líp než u O3 (až na dvouramenný volant), ale staré klasické ovladače jsou jednodušší, lepší.
Ale když to vezmu skokově co se tyče toho zpracovani, tak tam kde byla 6 generace da se řict chatrna, prostě volne, prohybajici se ne pevně uchycene tak tam je 8 generace bytelna, pevně ukotvena nebo neprohybajici se.
U OIV to udajně neni stejne jako v te G8 a na Motor talk bylo i tema s nazvem, testeři opiti hadrem na palubce nebo tak nějak.
Octavia 3 byla co do bytelnosti bez výhrad, všechno lícovalo a drželo, páčky i kolečka s příjemným chodem, výškově stavitelná loketka, dalo se sedět příjemně nízko... možná to na pohled nebyla žádná nirvána (já měl třeba v autě 6,5" navi, to je trošku oldschool), ale udělané to bylo dobře.